Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vond het ook super leuk om alle inns en outs hier te vertellen als kersverse moeder en ik kan me zo voorstellen dat Wish dat ook heeft. (Ik weet wel iets meer maar ken haar op een andere manier ook nog....) Hihi, mij hoor je dus niets vertellen.....

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@doortje

De kraamverzorgster had het over elke drie uur, en max. vier uur. Ik weet niet of Thomas zes uur redt. Het lijkt me wel lekker om zes uurtjes door te slapen : p

Ik heb vandaag en gisteren (helaas) geen middagdutje kunnen doen. Ik hoop het morgen wel te kunnen doen. Nog voordat Mark om 12 uur van school komt. Oh, dat heet volgens mij een ochtenddutje.

Vindt de regeldag op dag 10 plaats?

Vandaag lag Thomas twee keer wakker. Reden? Poepluier! Twee keer. Jippie! ;)

En zijn navelklemmetje liet vandaag los.

Geplaatst

@ ivfmoeder: de regeldag is rond dag 9 a 10, maar je merkt t vanzelf. onze lactatiekundige gaf aan dat zes uur best mag (1x per dag). langer mag niet ivm de bloedsuikerspiegel die dan te laag wordt

Bij Jorrit liet zaterdagavond het stukje navelstreng los. staat een stuk mooier

Geplaatst

Ah, dus Wish is bevallen, fijn, fijn, ik ben benieuwd naar het verhaal!

Leuk om te lezen hoe het allemaal met jullie babies gaat. Wij hebben een beetje een rommelig dagje met Jim gehad. Mijn bv loopt nog steeds niet lekker en we hebben vandaag voor de tweede keer een lactatiekundige over de vloer gehad. Helaas blijkt Jim toch echt veel moeite houden met aanleggen, zelfs met gebruik van tepelhoedje. Mijn productie is inmiddels wel aardig op gang maar dat gaat dus voor het grootste gedeelte via kolven. Vandaag een lang gesprek gehad met de lactatiekundige. Hij (ja, het is een hij!) vond de situatie wel zodanig worden dat we goed moesten gaan nadenken over wat we nu willen. Tot vanmiddag kolfde ik elke drie uur, legde ik Jim elke keer aan maar van de 7 a 8 keer aanleggen pakte hij misschien 1 a 2 keer mijn tepel, en kreeg hij voor de helft bv en voor de helft kv. Zo'n schema is natuurlijk enorm intensief en de vraag is hoe lang we nog door moeten gaan tot Jim de smaak echt te pakken krijgt. Door al dit gedoe werd Jim ook kribbig en heeft hij flink gehuild vandaag. En dat was eigenlijk de druppel...Een onrustig kind, onrustige ouders, zo kon het niet langer. We hebben nu dan ook besloten de bv toch af te gaan bouwen. Jim heeft vanmiddag en vanavond twee keer kv gekregen en het is weer onze lieve tevreden Jim. Dat sterkt ons in het idee dat we hier goed aan doen. De nachtvoedingen blijven voorlopig afgekolfde bv, daarvan heb ik nu een klein voorraadje in de koelkast, maar aanleggen doen we niet meer en kolven ga ik terugbrengen. En dan heeft Jim in ieder geval de eerste twee weken van zijn leven toch bv gehad. Poeh, hele beslissing maar het brengt wel rust. En dat is denk ik zeker zo belangrijk toch?

Wordt hier trouwens verder door iedereen bv gegeven?

Geplaatst

@Laika

Ik kan heel goed begrijpen waarom je deze moeilijke beslissing neemt. Toen ik jouw verhaal las dacht ik: wat een intensief schema. Je tijd gaat voor een groot deel op aan voeden en alles wat daarbij komt kijken. Je hebt heel hard jouw best gedaan, maar je moet ook aan jezelf denken. Rust bij de ouders en het kindje is ook heel belangrijk. Nee, wees maar trots op jezelf hoor.

Ik vind het heel goed van jouw lactatiedeskundige dat hij je niet dwingt tot bv, maar ook aan de mama en het kind denkt.

Ja, zonder navelklem staat zeker een stuk mooier. Had je er nog wat aan gedaan? Met alcohol op een watje deppen / schoonmaken, of hoeft dat niet?

Ik denk dat ik het nog even bij max. 4 uur houdt, omdat Thomas wat 'opstartproblemen' had na zijn geboorte. Ik krijg 3 november bezoek van de wijkverpleegster, en zal het haar voorleggen met Thomas achtergrond in het achterhoofd.

Joepie, ik mocht gisteren met Thomas naar buiten, maar het regende, dus niet gedaan. En, wat heb ik eraan als ik niet verder dan 20 m kom (tot de stoeprand, en weer terug)? ;)

Hoever liepen jullie, de eerste dag dat jullie naar buiten gingen?

Geplaatst

@Marianne

Voel je geen buitenbeentje hoor, want ik ben net zo benieuwd naar jouw verhaal. En, dat hoeft helemaal geen bevallingsverhaal te zijn! Jij bent ook de reden dat ik dit onderwerp regelmatig check :)

Heb je een doorverwijzing voor het zh?

Geplaatst

o@ laika, ik kan me voorstellen dat je het heel moeiljk vond om te besluiten om te stoppen met de bv. zeker als je het zo graag wilt. toch denk ik dat het een heel verstandig besluit is want dat schema houdt was niet vol te houden. nu heb je veel meer tijd om van jim te genieten. Wij zijn trouwens maandag met jorrit wezen wandelen. twee keer 300 m. we zijn gaan koffie drinken bij opa, maar de afstand viel tegen. ik merkte thuis dat mijn bekken daar nog niet aan toe was. rustig opbouwen dus @ ivfmoeder: misschien wel verstandig om na te vragen (je kunt als het goed is met dit soort vragen ook terecht bij je verloskundige of kraamzorgbureau). Wat betreft het naveltje: wij hoefden hier niks aan het naveltje te doen. moet gewoon verder genezen

Geplaatst

Laika, hier precies hetzelfde verhaal mbt tot bv. Onze Jack deed dat ook niet zo soepel. Veel problemen, pijn en onrust gehad. Ook overgestapt op kolven. Donderdag al besloten om te stoppen. Die dag begon de stuwing en toen heel veel masseren, warmte ed om borstontsteking te voorkomen. Sinds gisteren is de voeding goed minder aan het worden.

Tip om bv te stoppen: saliethee. Even iemand laten halen bij de reformwinkel, 2 -3 kopjes per dag. Verder een paar dagen weinig vocht gebruiken. Bij mij heeft het wel geholpen...

Fijn Doortje dat het bij jou wel loopt!

Geplaatst

Hoi IVF moeder,

Dank voor je lieve reactie! Dat doet me goed! Gister bleek alles weer ok bij de vk: 80/130 bloeddruk, soepele buik waardoor ons meisje nog genoeg ruimte heeft. Helaas nog geen afspraak bij t zh: ze had de agenda niet op kantoor... En wist ook niet zeker of er al n afspraak was gemaakt (terwijl ze dat wel had toegezegd)... Later toen we weggingen zei ze nog dat ze in de wandelgangen had gehoord dat het "drukkig" is in t zh... Alsof ze zich indekt dat de afspraak weleens niet plaats zal vinden donderdag.

Voor strippen kan ik wel altijd terecht maar ja dat is t nou net, ik wil graag eerst die extra controle.

Vandaag gaat ze me bellen en weet ik meer.

Verder ben ik wel weer wat geruster.. Ik kan tenminste nog genieten van m'n buik en heb besloten me hierop te richten! :-)

Fijn dat de navelklem eraf kan! Lijkt me toch niet zo prettig zon hard ding! Ik heb gelezen dat alcohol de huid verdroogt en de genezing langzamer verloopt. Wat olie (welke weet ik niet maar de kraamverzorgster vast wel) helpt.

Liefs

Marianne

Geplaatst

Laika je hebt het super gedaan hoor inderdaad de 1e twee weken bv gehad hartstikke goed!!!

Feline krijgt flesvoeding i.v.m medicatie die ik slik mag ik geen BV geven

goed om te horen marianne! en hopelijk komt de kleine gewoon snel!!!

geen buitenbeentje voelen hoor je hoort er helemaal bij haha!

met Feline bij HA geweest,waarschijnlijk buikvirusje,temp in de gaten houden.Verandering van ontlasting hoort daarbij en de kleur is ook aan de hypoallergene voeding te wijten.Verder alles goed

Geplaatst

Valesca, dat zal wel een opluchting zijn, dat het waarschijnlijk dus geen koemelkallergie is. Wel vervelend voor je meisje dat ze een buikvirusje heeft. Ik hoop dat ze snel opknapt.

Geplaatst

Hoi hoi lieve meiden,

Yep, daar is ze dan!

Gisterenochtend om 8.35uur is onze dochter M.i.j.k.e geboren. (schrijf haar naam even zo ivm opzoeken via google snap ie)

Verdere info komt nog, moet nu bv gaan geven.......

Geplaatst

Hier ook nog een keer, in het officiële topic...Lieve Wish en man, van harte met jullie kleine wonder. Geniet ervan, en op de uitgerekende datum....knap hoor!

Liefs

Geplaatst

@marianne

Heel goed van je. Ik hoop voor je dat het zh toch nog een gaatje in haar agenda heeft, zodat je die extra controle krijgt, en zeker weet dat het goed gaat met die kleine. Moeilijk he, die onzekerheid?

Weet jij dat soms? Als je later bevalt, mag je dan ook later beginnen met werken (dus gewoon tellen vanaf je bevaldatum)?

Geplaatst
@marianne Heel goed van je. Ik hoop voor je dat het zh toch nog een gaatje in haar agenda heeft, zodat je die extra controle krijgt, en zeker weet dat het goed gaat met die kleine. Moeilijk he, die onzekerheid? Weet jij dat soms? Als je later bevalt, mag je dan ook later beginnen met werken (dus gewoon tellen vanaf je bevaldatum)?
Yes! Vrijdag 11.00 uur mag ik naar t zh voor controle!Heb je vraag over verlof opgezocht...http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof.htmlEn ja als je later bevalt mag je die tijd erbij optellen. Das mooi!
Geplaatst

wish, nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van je dochter

toverstafje, ook bij bv kan er 5 a 6 uur tussen zitten in de nacht. Onze Jorrit komt elke 4 uur en in de nacht slaapt hij 6 uur door. ik denk dat dit echt per kind verschillend is

marianne, ben benieuwd wat de vk zegt. wel een goede instelling trouwens om gewoon nog even van je buik te genieten. ik mis het schoppen wel hoor. zo raar dat dat ineens weg is. je krijgt je kindje nooit meer zo dichtbij als in je buik

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden