Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karin,

Het heet eigenlijk niet de ziekteverzekering, maar de mutualiteit. Voor de gemakkelijkheid zeg ik ziekteverzekering, omdat jullie daar vooral mee werken. we zeggen ook wel de 'ziekenkas'. Daar kan je die huren voor 0.40€ per dag. Eerst eens uitproberen he.

Spierballen verzekerd! Maar ik geef het te snel op. Met 30ml ben ik al pompaf, terwijl met het apparaatje ik tot aan 70ml kan raken.

Oh jee, die afspraak met osteopaat.. Dante is nog altijd niet wakker! Hier gaan we weer haha.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja, mammavannoah heet Wendy, sorry Karin!

Nou ja, 12,5, het begin is er!

Wish, het was inderdaad de code van de pseudo html, nu heb ik ook weer een ticker! Wil je je man even bedanken voor mij?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2773[/ATTACH]

feline alweer 2 maanden vandaag

meiden hebben jullie soms ook het gevoel dat je jezelf moet delen/splitsen/voorbij loopt

ik wil en moet voor mijn gevoel zoveel

ik wil het huis schoon,boodschappen op orde,af en toe achter de pc,lezen,met de kids bezig zijn etc...maar soms lukt het niet en lijkt het wel of ik alles half doe....tips?!

Geplaatst

Valesca, heel herkenbaar!! Ik probeer me er bij neer te leggen dat alles gewoon niet kan. Is lastig, ik vind het huis soms een puinhoop grrr. Wil je beginnen met opruimen...wordt de dame weer wakker. Het schiet niet op. Ik doe dus een ding en dan goed, de volgende dag of als ik geluk heb later die dag nog iets anders.

Ellen, was je nog op tijd? Het kost je zoveel meer tijd voordat je op stap bent. Ik merk dat als ik te snel wil ik dingen vergeet. Nu dus al een uur van te voren aan het inpakken, klaarzetten enz.

Mamamassage..lijkt me helemaal prima!! Waar kan ik mijn man opgeven?? haha

Hier vandaag naar het cb geweest. Ze weegt nu 4230 en is ongeveer 52 cm lang. Erg fijn dat ze goed groeit. Ze gaat 's nachts steeds beter slapen, ik merk wel dat ik dan het huilen overdag veel beter aankan. Twee weken geleden zat ik er zelf zo doorheen dat ik soms zo mee kon gaan huilen. Herkenbaar??

Geplaatst

Jup, herkenbaar, zowel van Valesca als van Moos. Als je zelf fit bent, kan je meer hebben. Zowiezo is het niet leuk als je kleintje huilt (uitgezonderd de momenten dat ze "horen" te huilen, zoals voor het flesje omdat ze honger hebben). Ik vind het altijd erg moeilijk om het gehuil van Joris aan te horen als hij huilt "zonder reden", maar merk wel dat ik er zelf makkelijker in ben geworden. Wat betreft huishouden en dingen willen: ik probeer niet teveel te plannen en te doen wat kan. En wat niet kan, dan dus maar niet. Liever met de kinderen in de weer dan geen troep in huis. Ik probeer te bedenken wat ik het belangrijkste (huishoud)ding van de dag vind en dat ga ik dan zeker doen. Vandaag was dat voor mij bijvoorbeeld 2 wasmanden met schone was opruimen. Is inmiddels gebeurd. De tip van Moos vind ik een goede: liever 1 ding heel, dan 2 half... dan duurt het allemaal maar wat langer. En verder schakel ik mijn moeder wel eens in voor zaken zoals kleine boodschapjes die ik vergeten ben zodat ik er niet weer uit hoef of het oppikken van Thomas van het kinderdagverblijf als Joris net slaapt zodat hij kan blijven liggen. Vorige week aan een vriendin gevraagd die op de thee kwam of ze iets voor me mee kon nemen, zoiets. Mensen willen dat vaak best en mij scheelt het gezeul met 2 kleine (niet lopende) kinderen. Mijn man springt trouwens ook bij door dingen te ondernemen met Thomas of door de boodschappen te doen of een wasje te draaien.

Vandaag de prikjes gehad. Blijf het zielig vinden, maar voor zover ik kan zien heeft hij er weinig last van. Wil alleen wat meer slapen, maar dat is prima. Verder woog hij alweer 5560 gram en was hij al 58 cm! Het is een flinkerd!

Oh, ik moet Thomas even gaan "redden" uit een onmogelijke houding ;-)

Geplaatst

Hee dames,

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die last heeft van eigen emoties als je kind zo aan het huilen is. Ik merk inderdaad dat als ik zelf moe ben het minder goed kan hebben. 's ochtends gaat dus goed, maar in de avond vind ik het echt lastig.

Gisterenavond is Jorrit uiteindelijk om 01.00 uur gaan slapen bij mijn man op de borst. Hij heeft het daarna volgehouden tot half 8 (ik was door mijn wekker heen geslapen die om 06.45 uur stond om hem wakker te maken). Hij was alleen nog amper wakker te krijgen voor zijn voeding, maar na een koud washandje in zijn gezicht op op zijn beentjes wilde het toch wat beter.

Vandaag de hele dag op stap geweest. Vanmorgen eerst Jorrit geshowd bij mijn collega's op het werk. Jorrit heeft heerlijk doorgeslapen in de kinderwagen. Ik heb hem toen gevoed in het kantoor van mijn manager en toen op weg om ergens samen met Mark te lunchen. Jorrit viel weer in slaap in de auto en heeft daarna heerlijk geslapen tijdens de lunch. Om half 3 konden we hem gaan wegen bij de lacatatiekundige en konden we onze vragen stellen. Jorrit is goed gegroeid. hij weegt nu 4310 gram, dus in 2 weken tijd is hij 310 gram bijgekomen. Gaat goed dus. Ik heb de lactatiekundige gevraagd wat we moeten doen aan het spugen. Ze kwam ook met het bedje iets omhoog aan het hoofdeinde en met hem zoeken naar een manier waarop hij zich 's middags en 's avonds ook goed kan ontspannen zodat hij gemakkelijker slaapt omdat ze dan minder last hebben van spugen. Ze denkt niet dat het om een reflux gaat, omdat je kindje dan ook echt wel pijn zou moeten hebben volgens haar. Wij hebben zelf niet de indruk dat Jorrit pijn heeft, maar het is meer heel vervelend voor hem. Dus nu vooral op zoek naar manieren om Jorrit lekker te laten ontspannen zodat hij gewoon in slaap valt.

Eenmaal weer terug in de auto, nadat ik ook bij de lacatiekundige gevoed heb voor evenuele tips bj het aanleggen, viel hij al weer in slaap. We wilden een pasfoto van hem laten maken voor zijn ID-bewijs (die zijn nog tot 1 januari een stuk goedkoper als daarna), maar dat lukte dus niet. Thuis gekomen, werd hij weer klaar wakker. Uiteindlijk hebben we hem, omdat we wilden eten, beneden maar even in de kinderwagen gelegd ipv zijn eigen bedje (hij bleef weer huilen) en na 5 minuten sliep hij al... Hoe het kan?? Geen idee, misschien voelt hij zich daar meer geboren in zo'n klein bedje ipv in het ledikantje. Maar goed.. ik zit nu voor het eerst sinds tijden relaxed op de bank beneden mijn eigen ding te doen terwijl hij heerlijk ligt te pitten. We proberen zijn eigen bedje gewoon wel weer elke keer, maar als hij niet wil.. dan maar weer even de kinderwagen proberen.

Trouwens die tip van de nutriton zal ik onthouden. Kan ik ook nog proberen natuurlijk. Eerst maar eens kijken of dit nu helpt voor we aan het volgende beginnen.

Heb me overigens vandaag ook opgegeven voor babymassage, maar kan pas begin januari starten (alle andere groepen zitten al vol). Jorrit is dan 10 weken, maar kan nog prima. Gelukkig ben ik dan zelf nog vrij in januari omdat ik nog vakantie heb na mijn verlof

Geplaatst

Feline krijgt morgen haar prikjes,en wat een flinke jongen!!Ben benieuwd hoeveel Feline is

En inderdaad gewoon wat minder willen en dingen per dag doen!

goed van je over de ID kaart doortje ik zal er ook dan voor 1 jan nog 1 maken,maar pff pasfoto's maken dat zal leuk worden hihi

Geplaatst

Doortje, fijn dat Jorrit vandaag lekker geslapen heeft, en fijn dat ie net ook weer lekker in zijn wagen geslapen heeft. Het is ook gewoon heel moeilijk om je kindje te leren kennen, en te weten wat ie fijn vindt. En als je dan denkt dat je erachter bent, heeft ie ineens weer een heel ander patroon de volgende dag ;).

Vandaag op zich een prima dagje gehad met Jim. Om 15.30 zijn we, na de fles, met hem gaan wandelen en toen we op 17 uur thuiskwamen werd ie natuurlijk weer wakker. Toen heb ik echt even een ontroostbaar uurtje met hem gehad, dat was voor het eerst. Tot nu toe kon hij wel huilerig zijn maar kon ik hem vrij snel wel troosten maar nu....geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk ben ik om 18 uur met hem naar de slaapkamer gegaan en heb ik hem heel stevig in mijn armen gehouden en gewiegd en op mijn pink laten zuigen. En toen viel hij in slaap, snikkend en wel. Ik heb daar vervolgens een uur in een ongemakkelijke houding in het donker op die kamer gezeten, dat was heel gezellig. Maar goed, Jim sliep. Om 19 uur was het weer tijd voor een fles (hij werd toen ook weer wakker). Daarna was het wederom drama maar wel een stuk minder dan om 17 uur want nu konden we hem wel weer elke keer troosten. Uiteindelijk is ie drie kwartier geleden, om kwart voor negen, goed in slaap gevallen in zijn bedje en slaapt hij nu nog....

Poeh! Trouwens, naast het boek van Ria Blom heb ik als tegenhanger ook het boek ' jouw baby van week tot week' gekocht, van Simone Cave en Caroline Fertleman. Echt een aanrader! Elke week wordt beschreven hoeveel je kindje nu ongeveer zou moeten drinken, hoeveel poep- en plasluiers zo' n beetje normaal is, wat normaal is qua huilen, wat je baby al wel en niet kan, etc. Het is een feest der herkenning en je voelt je ook niet zo gek meer als je kind op een dag wel 3 uur heeft gehuild (deze week staat er bijvoorbeeld: het is normaal dat je kindje deze week 1 tot 3 uur per dag huilt en misschien wel meer als hij last heeft van darmkrampjes). Misschien nog een tip als mensen aan jullie vragen wat je nog voor kraamkado wilt hebben.

Valesca, gefeliciteerd met Feline, twee maanden alweer! Het lijkt wel gisteren dat jij op een woensdag (volgens mij) nog op het forum was geweest en toen ineens niet meer en dat wij allemaal dachten dat het weleens gebeurd zou kunnen zijn...

Over ID-kaarten gesproken. ik ga Jim laten bijschrijven in mijn paspoort. De kans dat ie alleen met papa op reis gaat is denk ik niet zo groot en mijn paspoort verloopt binnenkort. En tot halverwege volgend jaar kun je je kindje nog laten bijschrijven in je paspoort.

De eerste reis is al gepland want in juni hebben we een bruiloft in Engeland.

Trouwens, vanmiddag toen Jim lekker lag te slapen en mijn vriend naar de kapper was heb ik in anderhalf uur de keuken geboend, een was gevouwen en een nieuwe was in de machine gedaan, de toiletten geboend, afgestoft en mijn vinger- en teennagels geknipt ;). Moest ook gebeuren, haha. Van mijn schoonmoeder heb ik 50 euro gekregen om mijzelf eens lekker te verwennen bij de kapper dus voor aanstaande donderdag heb ik maar gelijk een afspraak gemaakt bij een goede kapper. Heerlijk hoor!

Ik wens iedereen hier een goede nachtrust toe!

Geplaatst

Wat vervelend dat Jim zo aan het huilen was zeg....kan best zijn dat hij even het 1 en ander moest verwerken!

Ik zal eens kijken voor dat boek klinkt goed

Oh bijschrijven kan nog wel?Ik dacht dat het niet meer geldig was dan!

Ja 2 maanden en inderdaad op een woensdag,gaat zo snel niet te geloven

wat heerlijk even poetsen haha en naar de kapper,lief!!

Geplaatst

Ha Laika,

Heb 'm net bedankt! (was niet nodig hoor.....)

Verder heb ik nu alles wel gelezen, maar het wordt niet goed opgeslagen.

Begin de vele bezoekjes wat 'beu' te worden zeg maar.

Niet dat ik het niet leuk vind en we hebben al dagen erbij dat we een kruis op de kalender zetten dat we een keer met z'n drietjes willen zijn.

Kan overdag geen juist rustmoment vinden, rust afgelopen dagen niet terwijl ik dit wel zou willen.

Mmm, betere planning voor mezelf maken is morgen het eerste wat ik ga doen.

Hebben jullie dit ook of ben ik nu een zeurkous?

Ik ga mezelf nu opfrissen en klaar maken om m'n bed in te duiken. Mijke zal over een half uurtje willen eten en dan ben ik er helemaal klaar voor en kan ik na het voeden meteen gaan slapen.

Papa zal haar tussendoor verschonen en na het voeden omhoog houden, knuffelen en in bed gaan leggen zodat ik ook echt meteen kan gaan liggen.

Het is een heus teamwork geworden tussen mijn man en mij.

We blijven lekker op onze roze wolk ronddobberen!!!

Allemaal een prettige avond en misschien ook nacht. :happy:

Geplaatst

@ Wish, ik kan me helemaal voorstellen dat je al die bezoekjes een beetje beu aan het worden bent. Natuurlijk is het leuk dat iedereen even wil komen kijken, maar ik heb het gevoel dat ik nu mensen over de vloer zie die normaal gesproken ook eigenlijk niet komen. Gelukkig zal dat langzaamaan wel verder afnemen. Wij hebben dit weekend al geen visite meer gepland staan (behalve oma uit Friesland, mijn moeder). Heerlijk..

@ Laika, dat huilen blijft moeilijk he. Vind ik ook. Maar fijn dat hij toch is gaan slapen.

Jorrit is gisteren na zijn voeding van half 10 ook weer gewoon gaan slapen.. Echt zo fijn. De hele avond heeft er hier gewoon rust in huis geheerst. Vanacht om 4 uur hebben we hem wakker gemaakt om te drinken en om 8 uur vanmorgen weer. Hij ligt nu weer lekker in bed, maar is wel wakker. Hij ligt rustig om zich heen te kijken en hopelijk valt hij zo nog even lekker in slaap. Zo niet, dan gaan we straks vast lekker met hem wandelen ipv vanmiddag. Heb ook voor het eerst gekolfd vanmorgen. De lacatatiekundige gaf aan dat je het best kunt kolven wanneer je maar één borst voedt en wanneer alles voor je gevoel erg vol zit (meestal na een lange nacht). Nou.. ik had er zomaar 150 cc uit gekolfd en heb dat nu net in de vriezer gedaan. Ben benieuwd of dat blijft lukken zo om een voorraadje aan te maken. Hoeveel drinkt zo'n kleintje per keer eigenlijk als hij het uit een flesje drinkt? Ik heb echt geen flauw idee.....

@ Vlok: hopelijk is alles goed bij je en heb je het gewoon te druk met alle nieuwe dingen om te reageren. Ben nog steeds wel erg nieuwsgierig....

@ Marianne: hoe gaat het nu bij jou?

Geplaatst

--- doortje ---

Goh, wat zullen jullie heerlijk uitgerust zijn! Thomas komt elke drie uur en soms vier. Bij jullie zitten er zeseneenhalve uur. Kolven gaat ook goed. Lekker hoor.

Geplaatst

Goeiemorgen!

Bij ons is de visite-tijd ook al fel verminderd en ik ben er eerlijk gezegd ook blij om. Je wil je eigen ritme zo hard zoeken, maar in plaats daarvan moet je klaar staan voor dat bezoek en kan je helemaal niets anders meer plannen of bijslapen. Enfin, zo ging het bij mij toch.

Over het opnieuw beginnen werken, heb ik een maand extra ouderschapsverlof aangevraagd, zodat ik 4 maanden thuis kan blijven ipv 3 maanden. Zo'n klein knulletje meteen afgeven zie ik niet zitten. Ik werkte ervoor 4/5de en ga dit opnieuw doen (denk ik), dan heb ik toch al zeker één dag vrij om met hem door te brengen.

Zo, net nog een hele afwas gedaan en keuken ongeveer opgeruimd. Helemaal raak ik er nooit niet, want er liggen veel te veel stapeltjes overal die veel werk vragen :-)

Vanochtend heb ik ook nog eens gekolfd, met de hand, en het ging al een stuk makkelijker. Normaal haal ik met die borst misschien 30ml en klaar. Nu had ik 90ml! Jipie! Ok, dat is geen 150ml zoals jij Doortje hihi, maar het heeft de spanning op die borst al een stuk verlicht én kan ik invriezen. Ik heb een aantal potjes van Avent in de vriezer zitten, maar vul tegelijk ook ijsblokzakjes, die ik dan afplak en erop schrijf hoeveel ml erin zit, de naam van het kind, en de datum van afkolven. Neemt veel minder plaats in beslag. Goed horizontaal leggen zodat het vet in elk blokje mooi bovenaan komt te liggen en niet bijvoorbeeld schuin met de achterste 2 rijen vet en bovenaan geen. Zo is elk blokje mooi verdeeld hihi.

Gisteren osteopate nog eens gehad en Infacol, here we come! De osteopate zei dat deze baby eigenlijk een normale baby is, en er weinig echt vast zit, maar dat het voornamelijk aan de krampjes ligt en hij enorm veel lucht vast houdt. dus die Infacol nemen en over 3weken nog eens terug naar haar. Ik heb er goeie dingen van gehoord en ben benieuwd! Gisterenavond was hij weer erg ongedurig en huilerig, met op het eind echt krijsen krijsen om dan als een blok in slaap te vallen. Hij heeft geslapen van 23u tot 2u30 en heeft 5.5u tussen twee voedingen gelaten. Ongelooflijk. De volgende voeding kwam om 6u30 dus alweer 4 uur. Daarna is hij 1.5u flink wakker geweest, met kijken en 'spelen' en bijna-lachjes. Heel leuk. Nu slaapt hij weer.

Wat ik wél merk is dat ik nog steeds erg moe blijf, ondanks het meer slapen 's nachts. Volgens mij komt dat omdat ik overdag meer kan doen en dus mezelf opnieuw uitput en weer naar af ben telkens. Hebben jullie dat ook niet? Meer hooi op de vork nemen naarmate je meer tijd krijgt?

Doen jullie ukjes dat ook tijdens het wakker zijn: gaan staan en opspringen?

Ik heb die puckababy piep van Lot69 overgekocht. Het zou vandaag of morgen in de bus kunnen zitten. Dit wilde ik oorspronkelijk ook kopen maar dat is er niet van gekomen en kijk, nu heb ik de kans toch gekregen. Heel erg benieuwd of dat beter past dan de Swaddleme, want die zit echt strak vind ik en past niet zo lekker op vlak van de klittebanden.

Goeie tip ivm het boekje. Zal het eens nakijken en ik weet al een vriendin die wanhopig vraagt naar wat ik wil hebben terwijl ik op niets kon komen.

Fijne dag iedereen!!!

Geplaatst

@valesca

wat een grappige 0-1-2 maanden foto van feline. ik had de foto nog niet goed bekeken. babies zien er na de geboorte zo teer uit. en na 2 maandjes zijn ze al wat groter en steviger!

@doortje

je had gisteren geen kind aan jorrit. hij sliep voortdurend! relaxed hoor.

Ik heb daar vervolgens een uur in een ongemakkelijke houding in het donker op die kamer gezeten, dat was heel gezellig. Maar goed, Jim sliep.

Trouwens, vanmiddag toen Jim lekker lag te slapen en mijn vriend naar de kapper was heb ik in anderhalf uur de keuken geboend, een was gevouwen en een nieuwe was in de machine gedaan, de toiletten geboend, afgestoft en mijn vinger- en teennagels geknipt ;).

Ik moest lachen om dat uurtje in een ongemakkelijke houding in het donker :) Zo herkenbaar. Alles voor je kindje he?

Wat ben jij ijverig geweest. Ik wil dat ook! Nou ja, dat komt wel. Er zit in ieder geval weer een wasje in, en het strijkgoed is weg.

thomas was vanochtend tot 11.00 wakker! normaal slaapt hij weer na zijn voeding. mijn man wilde me helpen, pakte thomas uit bedje, en begon enthousiast tegen hem te praten. klaarwakker dus. ik had ergens gelezen 'niet praten' en 'geen oogcontact' maken. tja... mijn man heeft dat natuurlijk niet gelezen :)

straks gaan we richting a'dam. mijn schoonmoeder is jarig. een lief mens hoor. alleen heeft ze het door over haar achterkleinkind. de bevalling van blabla ging snel, zo moet je het ook doen. blabla slaapt 's nachts door. blabla is enorm gegroeid, etc. (hij heet trouwens geen 'blabla' hoor.) ik krijg hier een "oma's meetlat" gevoel bij.

Geplaatst

Feline is nu 54 cm en 4.550 gram,eerste prikjes gehad...ze deed het super.

Ellen lekker dat je een maand extra kunt opnemen,4/5 is best wel veel gaat hij dan naar de opvang?!

ivfmoeder succes bij je schoonmoeder...pfff

Geplaatst

Valesca: wat fijn dat Feline het zo goed deed met de prikjes. Verde rnog aan haar gemerkt vandaag? en ook goed gegroeid dus..

Ellen: blijft lekker zo'n maandje extra vrij toch? Ik heb ook 4 maanden vrij hoor voor ik weer moet beginnen en ga ook weer veel werken (30 uur). Dagje oma en een dagje kinderopvang en verder regelen we het zelf (ik werk 3,5 dag)

ivfmoeder: hoe ging het bezoekje? Was het leuk??

Hier een redelijk rustige dag gehad met Jorrit. Vanmorgen heeft hij heerlijk geslapen in de kinderwagen toen wij aan het wandelen waren en vanmiddag heeft hij ook 3 uurtje geslapen. Hij is nu sinds 3 uur redelijk veel wakker (nog een half uurtje geslapen in de maxicosi omdat ik even naar de winkel ging en hij gelijk in slaap valt in de auto in de maxicosi). Probeer hem nu in slaap te krijgen, maar hij geeft zich nog niet helemaal over, al wordt het wel steeds rustiger. Hij ligt lekker beneden in de kinderwagen, zodat ik niet iedere keer naar boven hoef te lopen als hij zijn speen kwijt is. Heb al iets te veel gelopen en gedaan vandaag, dus voel mijn bekken pijn doen. Even rustig aan dus.

Bijgaand nog een leuke foto van Jorrit. Vrijdag komt de fotografe voor wat leuke foto's, dus ben heel benieuwd.

311458_224485930951601_100001705880820_572216_475271783_n.jpg

Geplaatst

Doortje: Feline was 4 uurtjes na de prik even erg verdrietig,heb zetpilletje gegeven en na haar flesje is ze heerlijk gaan slapen,nu merk ik niks meer!!

Wat een lieve foto en wat leuk dat de fotograaf komt!!

Geplaatst

Wat fijn dat Feline lekker is gaan slapen en het nu weer helemaal goed met haar gaat! Kun je trots zijn op je kleine meid. Wij gaan volgende week voor het eerst naar het consultatiebureau en ben benieuwd hoe dat dan gaat! Volgens mij is Jorrit in de lengte ook al een stukje gegroeid. Hij lijkt in elk geval een stuk langer al.

Weet jij trouwens hoe ik kan bepalen hoeveel voeding ik in een flesje moet doen? Is daar een richtlijn voor? We willen volgende week starten met wennen aan het flesje, maar geen idee hoeveel daar in moet.

Geplaatst

80-110 cc zou ik dan proberen,Feline drinkt dat nu nog steeds maar dat is voor kindjes met een gewicht tussen de 3000 en 4250

en 110-150 cc van 3400-4750 gram

dit zijn natuurlijk richtlijnen hé

Leuk hoor 1e keer bureau!

Geplaatst

Ja, het consultatiebureau, daar gaan wij volgende week ook voor het eerst heen, ik ben benieuwd.

Wij hebben vandaag een zeer pittig dagje met Jim. Vannacht na de voeding van 4.30 wilde hij niet meer slapen en is hij wakker en huilerig geweest tot 6 uur. Daarna weer wakker vanaf 7.30 tot 8.30 (dus tot de volgende fles) . Na de fles tot 10.15 afwisselend slapend en huilerig. Daarna heeft ie goed geslapen tot 16.30 (met een voeding ertussen). Maar vanaf half vijf is het weer ellende. Hij heeft tot nu toe een half uurtje bij zijn vader op zijn schouder geslapen en een uurtje bij mij op mijn schouder maar tussen 18 en 19 uur heeft ie een vol uur gekrijst...ik kreeg hem gewoon niet stil. Het was zo frustrerend, op een gegeven moment heb ik gewoon een potje mee gejankt...Om 20.30 kreeg ie weer een fles en nu is mijn vriend al een uur heen en weer aan het lopen om hem stil te krijgen in zijn bedje, zonder resultaat tot nu toe.

We hebben net in vijf minuten maar even een soepje naar binnen geschoven maar voor de rest zijn we voor ons gevoel alleen maar bezig met het troosten van Jim. Ondertussen krijgen we nog steeds kaartjes en smsjes waarin iedereen maar ' geniet ervan' schrijft maar op dagen als deze kan ik het genieten echt niet opbrengen....

Geplaatst

Oh Laika,

Het klinkt inderdaad niet erg als 'genieten', wat je vandaag gedaan hebt. Het zal zijn leeftijd een beetje zijn, niet? Laat hem anders maar wat huilen, terwijl je toch nog hem aanraakt of vastneemt. Zolang hij het gevoel heeft dat je er bent en al de rest is ook in orde, mag hij huilen. Maar het klinkt zo hard he? En luid! Hier gisterenavond hetzelfde, een minuut of 5 heeft hij liggen krijsen in mijn armen om dan plots als een blok in slaap te vallen net op het moment dat ik zelf ook begon te twijfelen aan wat ik nu ermee moest doen. Hij had het gewoon nodig. Nu is hij in feite hetzelfde liedje aan het zingen, dus ik verwacht dat hij binnenkort weer in slaap gaat vallen.

Zijn het ook krampjes bij Jim dan? Ik hoop dat jullie gauw weer wat rust krijgen..

Doortje,

Het zijn inderdaad richtlijnen, want bv is vaak geconcentreerder en variabel van 'kwaliteit'. ik heb dit meegekregen als richtlijn: lichaamsgewichtx150, gedeeld door het aantal voedingen per 24 uur, geeft het aantal ml per voeding.

Leuke foto!!!!

Valesca,

Super dat ze zo goed reageert op de prikjes! Wie moest dan de sterkste zijn, jij of zij? :-)

Ik heb inderdaad een kinderdagverblijf geregeld voor de dagen dat ik werk. Ik hoop daarbovenop wel dat mijn moeder af en toe bijspringt, want zo kdv is niet goedkoop :-)

Karin,

Hoe was het in A'dam met je schoonmoeder? :-P

Violeta,

Hoe gaat het met jullie intussen? Raak je er al aan gewend?

Zo, ik ben weer helemaal op. Fijne nachtrust, en hopelijk komt het er ook van!

E.

Geplaatst

@ laika, ik kan me helemaal voorstellen dar het genieten er niet in zit als Jim zo moet huilen de hele dag. is dan behoorlijk zwaar allemaal. Bij ons helpt een speentje op t moment heel goed. hjj valt hiermee gemakkelijker in slaap, al moet ik m soms eerst 10 keer opnieuw indoen omdat hij m even kwijt is.

ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vanacht om weer bij te tanken.

@ellen: bij die formule moet het gewicht in kg? of in grammen?

en is dante nog in slaap gevallen?

@ valesca, jij had ook weer een mooie foto hoor!

Geplaatst

Doortje,

Wat een knappe knul, mooie foto!

Laika,

Hoop dat het huilen snel wat minder zal gaan worden. Heb begrepen dat na de geboorte het huilen de eerste weken op kan lopen en hierna neemt het weer af.

Dikke knuffel voor jou!

Vlok,

Hoop dat alles goed met je gaat!

Violeta,

Met jou alles oké en met Emma?

Mijke heeft gisterenavond om 22.00 bv gekregen en hierna kwam ze zelf om 2.00 en net om 7.15uur.

Na het voeden heeft ze soms krampjes.

Vandaag ga ik met haar naar mn werk en laat haar vanmiddag wegen.

Geplaatst

Laika, wat ontzettend vervelend dat Jim zo moet huilen steeds. Ik hoop dat je vandaag een goede dag hebt. Een baby is echt niet altijd evenveel genieten hoor, dus voel je daar niet rot over. En het gaat allemaal goedkomen, alleen heb je daar nu zo weinig aan. Hoe is de nacht gegaan?

Hier is de kraamvisite zo ongeveer wel voorbij, maar wij hadden zowiezo een rustige kraamtijd. Bewust voor gekozen om alles wat meer te spreiden. Dan duurt het allemaal wel langer, maar zit je niet dag aan dag vol. Het staartje van het bezoek krijgen we nu en dan hebben we de hele kraamperiode maximaal 3 bezoekjes per week gehad. Dat was prima te doen.

O jee, Joris heeft vandaag al maatje 62 van shirt aan. Het gaat echt superhard zo! Vannacht ook lekker geslapen, 5,5 uur tussen de laatste en de nachtvoeding. Het gaat dus de goede kant op. Zo meteen koffiedrinken bij de dames van de zwangerschapsclub (en baby's bewonderen natuurlijk).

Geplaatst

Doortje,

lichaamsgewicht in kg. Dus in mijn geval: (4.2kg*150):8=78ml per voeding. Dat is voor het eerst dat ik het zelf echt bereken, en daarom dus dat hij met één borst vaak toekomt, want dat is ook wat ik er soms uithaal met de kolf. Over kolf gesproken: ze ligt klaar bij de mutualiteit, ik ga ze zometeen afhalen!

Ik heb ook een speentje, maar hij wil die niet. Dan valt hij stil, kijkt hij gewoon erg verbouwereerd en houdt hij zijn mond heel wijd open alsof daar een borst moet zijn en geen rare plastic. Misschien is het speentje te klein of zo, maar voorlopig hoeft het voor ons niet.

Wish,

Veel plezier met het tonen op je werk! Ik vond het heerlijk om er even langs te gaan, en alle nieuwgierige en blije gezichten te zien. Tenslotte zie je hen de hele dag door en ken je elkaar toch al wel vrij goed.

Laika,

Hoe was je nacht? Ik heb ook een baalnacht gehad. Ipv 4.5u tussen voedingen was het amper 2.5u! Regelmaat zit er dus nog niet in tot nu toe..

Esk,

woow, maat 62! Daar ben ik nog niet hoor, terwijl je maar een week verder zit dan wij. Maat 50 en 56 is het nog voorlopig. Nu zit je in de grote categorie van keuze kleding. Kan je je wat inhouden? Fijn zeg, koffiekletsen! Veel plezier!

Nemen jullie eigenlijk nog vitaminen enzo? Ik neem nog omnibionta en dan apart omega3. Duur goedje, maar ja. Zou voor de hersen- en gezichtsontwikkeling erg goed zijn. Mijn vriend en ik zijn beiden behoorlijk bijziend, dus kan het geen kwaad he :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden