Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Ellen,

Wat vervelend voor je en voor Dante ook niet leuk.

Zo'n onrustig mannetje wat je zo vaak moet troosten, voeden etc dit kun je niet heel lang vol blijven houden. (mentaal en lichamelijk)

Ik duim voor je dat jullie snel in een wat rustiger vaarwater zullen komen!!

Hele dikke welgemeende warme knuffel van mij voor jou en Dante!

Geplaatst

Laika,Mijn man was gisteren om 19.15u thuis. Hij vond het wel mooi geweest en wou dolgraag naar huis om zijn meiden te kunnen knuffelen. Moest bijna huilen toen hij dit zo tegen mij zei.Wel een goede tip om uit te gaan proberen om met warm water de fles te maken zodat je de spullen boven neer kan zetten.Is de fles van vanmorgen warm genoeg gebleven in de folie?Zal later vandaag verslag uit brengen van Mijke haar bezoek aan de arts van het cb.

Geplaatst

Ellen, wat een rotnacht... ik ken Dante natuurlijk niet, maar bij borstvoeding is het wel "gewoon" dat ze in de avonden en nachten extra komen drinken, hoe vervelend ook. In de avonden onrustig en steeds bij je willen zijn heet clusteren. Ik meen trouwens dat men aanneemt dat de baby ongeveer 10 tot 12 keer per etmaal wil drinken en dat dit heel normaal is bij deze leeftijd (bij borstvoeding dan). Misschien kan je 'ns informatie inwinnen bij http://www.borstvoedingsforum.nl en bij borstvoeding.com, ik heb er veel aan gehad bij Thomas. Sterkte, want zo vaak wakker breekt echt op!

Hier ook een beroerde nacht: om 22.30, 2.00, 5.15 (die laatste wel gerekt tot 6.00). Ga straks maar 's langs het cb (inloopspreekuur), want in plaats van meer tijd tussen de voedingen 's nachts, wordt het minder. 1 keer eruit vind ik nog wel ok, maar 2 keer? Dat ga ik gewoon niet trekken... moet er dan meer in de fles? En zo ja hoeveel dan, want ik kan niet echt veel meer doen als hij die 6e fles blijft nemen, anders kom ik ruim boven die maximaal 1 liter per 24 uur uit... Komt waarschijnlijk ook omdat hij die laatste flessen (22.30 en 2 uur) maar weinig drinkt. Anyway, nog terug geweest van 7 tot 9, dus in uren behoorlijk kunnen slapen, maar voel met toch nog niet helemaal fit. Getver, Joris is ruim 9 weken, had gehoopt dat hij nu toch wel meer tijd ertussen zou gaan laten, maar in plaats daarvan wordt het alleen maar minder. Sinds zijn geboorte nog nooit 2 keer fles hoeven geven in de nacht en nu al 3 keer deze week. Ik heb ook zo'n gevoel dat het nog heel lang gaat duren voordat hij doorslaapt en met dit soort gevoelens heb ik (helaas) vaak gelijk.

Laika, hoe is het gegaan met het warme water? Ik vind het zo'n uitvinding. Toen Thomas werd geboren moesten we het water opwarmen met de magnetron iedere keer. Dus ook naar beneden en gedoe. Ik was superverbaasd dat het nu wel uit de kraan mocht en we doen het nu al sinds de geboorte van Joris en het gaat prima. Veel makkelijker, ook onderweg. Een magnetron had iedereen eigenlijk al wel, ook in de stad bij horeca en zo, maar warm water is helemaal vrij verkrijgbaar! Je kan anders trouwens ook nog een thermosfles vullen met heet water en een fles met koud water en dan mengen... maar dat is wel meer gedoe. Verschonen doen wij in de nachten niet meer. Als hij doorslaapt zou hij ook geen schone luier krijgen, dus in de nachten ook niet tenzij ik ruik dat het een poepbroek is.

Okee, meneer huilt nu alweer van de honger en er zit alweer maar maximaal 3 uur tussen. Wat is dat toch vandaag??

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb al tijden niet meer geschreven maar wel al die tijd meegelezen en heel veel aan jullie verhalen gehad!!!

Alleen nu lees ik dat sommige van jullie kleintjes alleen maar slechter gaan slapen. Dat had ik ook en op een gegeven moment sliep ik hele nacht met hem op mijn borst waardoor ik dus eigenlijk niet sliep!

Sinds 1,5 week bakeren wij mijn zoontje in en de afgelopen 3 nachten kwam hij maar 1x rond 3 uur s nachts. Zijn laatste voeding krijgt hij tussen 21.00 en 22.00 uur en s ochtends komt hij tussen 8.00 en 9.00 uur.

Ik geef borstvoeding en ben elke keer wel een uur kwijt tot hij weer slaapt. Maar ik slaap dus wel minimaal 8-9 uur per nacht.

Ze kunnen trouwens ook zo slecht slapen doodat ze juist oververmoeid zijn....

Misschien nog leuk om te vertellen dat ik dus ben bevallen van een zoon, Mick op 11-10-11

Het was een zware bevalling, maar welke bevalling is dat niet! Toen de heftige weeen begonnen had ik 5cm ontsluiting. Toen zat ik in een weeenstorm waardoor ik 2 uur later al 10cm had en mocht gaan persen! Een uur later was mijn mooie kleine vent er :D

Van mij mogen jullie mij ook van de lijst halen hoor. Blijf wel lezen maar waarschijnlijk niet of weinig schrijven.

Geplaatst

Esk, ivm je vraag over rijstebloem. Bij de geboorte van Alexis hadden we een brief meegekregen van de kinderarts ivm perfecte voedingen enz. Daar stond op dat er vanaf w6 rijstebloem in de laatste fles mocht. Wij zijn hiernaar op zoek geweest en er stond overal op die dozen +4 maanden. Wij dus heel verward en gisteren kwam kind en gezin (het eqivalent van het consultatiebureau in nederland) en we hebben het dus ff aan haar gevraagd. Het mag dus idd vanaf 6weken ze zetten +4 maanden op de doos omdat ze blijkbaar schrik hebben dat sommige ouders dit vanaf week 1 zouden gebruiken...

Hier is nog steeds alles goed. Wel druk om soms alles gedaan te krijgen. Kan alles bijlezen maar antwoorden is soms een ander paar mouwen... M'n man moet echt heel veel werken de laatste tijd. Normaal ging hij lekker veel thuis zijn (hij had al z'n verlof opgespaard voor na de bevalling) maar er zijn een paar zieke en dan moet hij natuurlijk weer inspringen. Vroeger had ik er een helkel aan als hij de namiddag van 14u tot 22u) moest werken maar nu hoop ik telkens (tervergeefs) dat hij die zou moeten doen. Dan zou hij mij tenminste kunnen helpen met de eerste en laatste fles. Helaas, het zijn allemaal ochtenden (van 6u tot 14u) en nachten (van 22u tot 6u) dat hij moet werken... Soit, ondertussen ben ik het al gewoon maar makkelijk is het toch niet altijd, vooral dat afkolven erbij begint soms zwaar te wegen maar het is zoveel beter voor ons klein meisje dus volhouden maar weer.

Gisten is ze terug gewogen en gemeten door k&g. Ze was 56,5cm en 3,860kg. Ze zit sterk boven het gemiddelde qua grote maar in gewicht zit ze eronder. Resultaat: een fijn meisje. Niet dat ik het erg vind. Ze eet goed, ze slaapt goed (met natuurlijk haar lastige uren tss 18u en 23u) ze komt goed bij en ze groeid goed dus moeten ons zeker geen zorgen maken dat ze eigenlijk onder gewicht zit.

Begin mij nu toch een beetje zorgen te maken over Vlok. Het is echt al lang geleden dat we iets van haar gehoord hebben...

Heb trouwens enkele meiden een uitnodiging via facebook gestuurd. Want zou natuurlijk ook graag die foto's bekijken (dacht dat het van jou was wish)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben er m tijdje niet geweest omdat we n slopende kraamtijd achter de rug hebben. Mijn bv kwam niet goed op gang en Mila verloor teveel gewicht. Ze heeft op haar dieptepunt 12% onder haar geboortegewicht gezeten

We moesten toen alle zeilen bij zetten en elke twee uur voeden. We waren daarvan 1,5 uur met haar bezig om haar wakker te krijgen, bv te geven, mm via vingerhoeden en aanvullend met kv. Ik was helemaal op en mijn hoofd kon niets meer onthouden. Ik nam de telefoon niet aan en kon ook niet meer schrijven hier... Maarrrrr het harde werken heeft z'n vruchten afgeworpen en Mila leeft nu voor 90 % op bv!!! Soms vullen we dit aan met moedermelk via vingervoeding om mijn tepels wat rust te geven en we proberen nu ook meer op verzoek te geven. Mila slaapt nog steeds goed (te veel?) dus dat is dan weer n voordeel. Als ze huilt is het 9 van de 10 keer honger of toch nog n boertje wat eruit moet.

Ellen je mag mij wel laten staan op t lijstje, hoop ik! Hahaha! Al schrijf ik niet heel actief nog want n ritme is hier nog niet echt. Vanochtend ben ik trouwens voor t eerst alleen, en ze ligt lekker op me te slapen. :-)

Mila is geboren op 29 okt.

En ik probeer nog n keer de kaart te mailen. Moet dat s avonds doen als m'n man er is maar stort dan vaak in. Sorry maar hij komt er aan hoor! Ooit.. ;-)

Liefs

Marianne, mamma van Mila

Geplaatst

Ellen, wat shit dat je nacht nou toch weel zo zwaar is geweest....

Akakra, fijn wat van je te horen, je hebt dus een mooie lange baby, vind ik altijd heel mooi, niet zo'n boedahtje ;)!

Roosje, leuk om weer even wat van je te horen! Ik heb vannacht helaas ook met Jim op de borst geslapen...Wij bakeren sinds twee weken in maar de laatste nachten trekt ie dat steeds minder. Hij is ook zo sterk dat ie zich telkens bijna uit de bakerzak ' houdini't' .

Overdag is het ook al lastig met hem omdat ie echt alleen goed slaapt als ie op mijn borst ligt. Op dit moment is ie wakker en lekker aan het rondkijken. Hij ligt op/in het voedingskussen en ik kon dus even als een haas douchen, ontbijten en de kamers luchten. En even forummen ;). Ik denk alleen niet dat ie het lang volhoudt, gezien de drukke trappelbewegingen die ik nu zie....zucht.

Geplaatst

@Laika, ik had eerst ook een simpele doek waar hij zich zo uitwurmt. Maar ik kreeg er een te leen van t cb (zij stelden ook voor om in te bakeren en gaven 'les') die is echt goed. De Pucco Piccolo (als ik t goed schrijf) en daarin ligt ie in t begin wel te wurmen maar hij komt echt met geen moeglijkheid los!

Geplaatst

Ha, de pacco picolo heb ik ook. Deze heb ik gebruikt voor Mark, vier jaar geleden. Hij had last van eczeem op beide wangetjes, en krabde het open, to bloedens toe. Op zijn handschoentjes sabbelde hij, helemaal doorweekt. De pacco bood uitkomst.

Hier ook sinds een aantal dagen zijn huiluurtje (s) vanaf 17/18u. Mark had die pas met 7 - 8 weken. Gisteren vielen we samen in slaap op het grote bed :) ik was doodop.

Marianne, je zou toch op mijn datum bevallen, de 31e, en ik op de jouwe, 18e.

Ik ruik iets. Zou hij een schone luier moeten....?

Geplaatst

Hoi..

Ook hier weer even tijd om te reageren. Heb wel zo af en toe bij kunnen lezen, maar Anne slaapt eigenlijk alleen 's nachts. Wat op zich heerlijk is, ik kom alleen overdag haast nergens aan toe.

Lijkt me erg vervelend als ze 's nachts niet slapen, je bent zelf al zo moe en dan ook nog een die je uit je slaap houdt. Lukt het jullie wel om overdag wat slaap in te halen?

Ze lag even in haar bed te slapen...maar nu is ze weer wakker. Een hazeslaapje van 10 minuten...grrr. Zal eens kijken wat er is.

Geplaatst

Ben ik weer...even weer sabbelen op de speen en de oogjes gingen weer dicht...voor hoelang, dat is afwachten.

Esk, rijstebloem, waarom voeg je dat toe? Misschien domme vraag...wordt het daar dikker van??

Ellen, wat vervelend dat de nachten nog zo slecht gaan. Merk je al iets meer van de medicatie? Misschien moet het ook eerst even de tijd hebben.

Hier is er weer een wakker, gelukkig ook ongeveer tijd voor een fles. Zal eens een fles gaan klaarmaken. Heeft iemand ervaring met flesvoeding van friso?

Ik heb nu friso tegen krampjes en spugen, maar het klontert zo snel. Tips??

Geplaatst

R00sje,

Nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon Mick!

Heerlijk dat je 8 á 9 uur door kan slapen nu je Mick an bent gaan bakeren.

Maakt niks uit hoor dat je niet zo vaak reageert. Vind het wel leuk als je af en toe komt spieken en reactie geeft.

Akara,

Yep, op facebook kun je de foto's zien.

Inderdaad, jullie dochter is een slanke en lange dame!

Kolf je alle voeding af en geef je dit met de fles?

Ik wil Mijke de borst blijven geven en hierbij gaan kolven zodat ik wat in de diepvries heb staan om haar te kunnen geven als ik een keer van huis ben o.i.d.

Maak me ook al een poosje zorgen over Vlok......

Marianne,

Jee, 12% onder haar geboortegewicht gezeten, dat is me nog al wat!

Gelukkig is het na veel inspanning gelukt om haar gewicht omhoog te brengen.

Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen dat je niet veel op het forum komt en ook niet om het kaartje wat je wil mailen.

Het thuisfront is het allerbelangrijkste!!!

Moos,

Als ik overdag merk dat ik wat moe ben, probeer ik om op de bank wat te gaan rusten.

Als ik de tv aan zet val ik vrijwel zo in slaap.

Ben naar het cb geweest. Mijke is door de arts gezien en helemaal goed gekeurd!

Heupjes, longen, hart etc. was allemaal in orde.

Fijn om dat te horen te krijgen.

Ze heeft alleen een aardbeienvlekje onder de rechter tepel (dit wisten we al), dit zal waarschijnlijk vanzelf weg gaan als ze een jaar of 5 is. Niks om ons zorgen over te maken.

Net na de geboorte was dit een wit vlekje en 2 dagen later werd dit wat roder, nu is het donker rood en komt het vlekje al wat op de huid te liggen, ze heeft er gelukkig geen hinder van en dat is het belangrijkste! Het is in omvang niet groter geworden en dat zal nu ook niet meer gaan gebeuren.

Het is zo groot als 20 Eurocent, dus valt echt wel mee.

Ze weegt nu 4500gr en is bijna 55cm lang.

Ik heb tips gevraagd om de tijden tussen de voedingen te gaan rekken naar zo'n 4 uur.

Heb nu wat richtlijnen voor een dagindeling en dit gaan we uitproberen.

Eens kijken of Mijke dit goed gaat vinden.

Geplaatst

Moos, rijstebloem levert geloof ik geen calorieen, maar maakt de voeding wat dikker, waardoor er een wat verzadigd gevoel ontstaat. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een oplossing is. Eerst moet hij weer terug naar 1 voeding per nacht en dan kunnen we weer verder kijken. Ik heb nu een vraag uitstaan over z'n drinkgedrag bij het cb, maar ik ben bang dat het gewoon aanmodderen blijft tot hij zelf besluit die flessen niet meer nodig te hebben. Op zich is het ook helemaal niet erg dat hij in de nachten nog komt, alleen die extra keer (dus 2 nachtvoedingen) vind ik absoluut niet leuk omdat hij er altijd maar eentje heeft nodig gehad. Overigens groeit hij prima en is hij een tevreden baby dus daar ligt het niet aan, het is meer dat ik voor mezelf probeer wat meer regelmaat te krijgen, vooral ook omdat dit een paar weken terug zo goed ging...

Geplaatst

Ellentrik

Wat goed dat je 3u tussen 2 voedingen probeert te halen. Maar, wel erg zwaar als je 2u en 4u in de nacht wakker bent om Dante te voeden. Ik hoop dat dit slechts iets tijdelijks is.

Esk

Jij ook een zware nacht (twee keer eruit). Wat is het toch met die kleintjes ;)

Wat zei het cb?

Wish

Fijn dat het allemaal goed gaat, en dat je een schemaatje van het cb hebt meegekregen.

Zoontje van een (verre) neef van me had een aardbeienvlek op zijn hoofd. Ook 20 eurocent. Die ging ook vanzelf weg.

Ik heb morgen een afspraak met de arts van het cb. Ben benieuwd.

Akara

Jij hebt het ook over de lastige uren tussen 18u en 23u. Het lijkt alsof de meeste kleintjes in de zelfde fase zitten.

R00sje

Mooie datum 11-10-11.

Ik ben zelf 10-10 jarig :)

Marianne

Wat leuk om weer iets van je te horen. Ik ben blij dat je bv op gang is gekomen, en dat Mila nu grotendeels bij je kan drinken.

Heb je erge last van gevoelige tepels? Ik had ook last van gevoelige tepels. Dat is nu over.

Gelukkig gaat het allemaal goed met jou en met Mila.

Laika

Roept de baas weer ;)

Ik weet wat je bedoelt. Af en toe is Thomas ook een klein handenbindertje.

De ene keer doe ik hem in zijn wiegje, en gaat hij lekker slapen, de andere keer huilt hij, en is hij alleen maar rustig in mijn armen.

Thomas is ook de laatste dagen vanaf 17u - 18u onrustig (rond etenstijd!) Gelukkig duurde zijn huiluurtje gisteravond niet zo lang. Voorgaande avonden duurde het wel wat langer.

Ik maak Thomas voor zijn nachtvoeding wakker. Hij wordt amper wakker, en "drinkt" dan slechts +/- 6 minuten. Ik kan hem wel laten slapen, maar dan word ik toch van zijn geknor, gepiep en gesteun wakker.

Hij slaapt nu bij ons op de kamer (in zijn wiegje). Misschien wordt het tijd dat ik hem op zijn eigen kamertje laat slapen (in zijn ledikantje).

Ik heb niet zo uitgebreid kunnen reageren. Jullie schrijven zoveel :)

Mark komt zo thuis van school. Ik hoop dat Thomas nog even blijft slapen, zodat ik Mark aandacht kan geven.

Geplaatst

Helloow,

Nadat hij dus om 4u wakker was, is hij hier terwijl ik aan de pc zat uiteindelijk in slaap gevallen om dan om 5u terug wakker te worden, maar dan van de honger. Dus weer aan de borst en om 7u30 was hij weer daar. Een uurtje later was het weer kramptijd, dus weer eruit en troosten en dan om 10u30 terug eten (moeten) geven. Het blijven 3 uur maximum, ondanks die ene uitschuiver per dag. Ik wou zo hard dat het wat meer was maar weet gewoon niet meer wanneer hij honger heeft, of krampen, of troost of whatever.. pff.. Zouden het weer regeldagen zijn? Sinds gisterenavond vraagt hij bijna elke 2 uur om voeding. En een fopspeen aanvaardt hij nog steeds maar heel erg sporadisch. Mijn pink werkt duidelijk beter, maar dat kan ik natuurlijk niet volhouden, zie je me al zitten naast de wieg met een omgedraaide arm om die pink maar te kunnen geven :-) Ik heb wel mn traantjes gelaten vandaag terwijl hij op mijn borst lag te huilen..

Wish, welke tips kreeg je? Ik wil ook wel eens weten hoe ik de tijden uitgerekt krijg. Dat mag dus dan? Ik voel me soms zo schuldig als ik hem niet meteen aan de borst leg terwijl hij ligt te krijsen. Goed dat het vlekje geen kwaad kan, en tegelijk ook goed dat het op een onopvallende plaats zit. Het dochtertje van een vriendin van me had een 'ooievaarsbeet' helemaal in haar gezicht die na 2 jaar nu pas een beetje aan het wegtrekken is. Het lijkt op een wijnvlek. Dat was behoorlijk schrikken voor haar bij de geboorte.

Esk, ik hoop ook dat jouw jongen snel weer meer tijd tussen de voedingen laat. Heb je een idee hoe het komt, zo plots?

rOOsje, fijn om van je te horen zeg! En gefeliciteerd natuurlijk met Mick! Inbakeren doe ik ook al. Nu probeer ik het ook overdag eventjes uit, en ook steeds in zijn draagwieg t.o. in de box, of de hangmat of andere plekken. Regelmaat en inbakeren, heet het zeker :-)

Marianne, natuurlijk blijf je op de lijst! Ik had het over meiden die zich in het hele begin hebben aangemeld maar sindsdien niets meer van gehoord. Als ze merken dat ze graag terug op het lijstje willen, mogen ze dat uiteraard wel he! Het is gewoon een behoorlijk lang lijstje, daarom.

Akara, haha! Inderdaad een slanke dame. Die van mij is een dikkertje aan het worden. :-)

Doortje hoe is het met Jorrit?

Moos, ik merk dat hij de medicatie NA het voeden helemaal niet lekker vindt haha. Het enige wat ik voorlopig merk is de vermindering van de vele poepluiers. In plaats van er bij elke verschoning wel te hebben, heb ik er gisteren maar één gehad en vandaag nog geen. Voor de rest eigenlijk weinig verschil, maar de arts zei dat het 2-3 dagen kon duren. Met flesvoeding kan ik je helaas geen tips geven.

zo, zal maar eens een hapje eten. Over een uurtje komt mijn tante op bezoek, mag weer m'n roze wolkje aandoen haha.

Geplaatst

Vandaag weer druk geschreven hier.. kwam er zelf even niet zo aan toe.

Jorrit doet het op het moment prima. Gisterenavond wel een huilavondje gehad. Ik kon hem alleen maar rustig zingen.. haha.. (zit je dan te zingen van zag twee beren broodjes smeren.. hahaha...)

Uiteindelijk om half 11 nog een voeding er in, want hij kon echt niet langer wachten en toen viel hij als een blok in slaap tot we hem om 6 uur wakker gemaakt hebben vanmorgen. Een heerlijke nacht voor ons dus.

Toen gevoed en daarna heeft hij weer tot kwart over 10 geslapen. Ik heb zelf na de voeding nog even snel gekolfd, want de boel stond op knappen en heb zelf ook nog weer even lekker geslapen.

Tussen 11 en 13 wilde meneer niet slapen wil wilde al na 2,5 uur weer voeding. Daarna nog steeds heel wakker en huiliger, dus ben lekker een stuk met hem gaan wandelen, met als gevolg dat hij heerlijk in slaap viel en nu nog ligt te slapen in de kinderwagen. Ik had gisteren op het consultatiebureau gevraagd hoe ik dat handig kon doen met jas aan/ jas uit als je van buiten weer naar binnen komt. Ze adviseerde mij om dan de jas binnen gewoon even aan te laten en het dekentje terug te slaan en alleen een laketje over hem heen te leggen zodat je hem niet per ongeluk wakker maakt. Dit werkt dus vandaag ideaal. Ik verwacht hem over een klein half uurtje weer voor voeding want dan is het al weer 4 uur geleden.

Ben zelf op het moment druk aan het uitvogelen welke electrische kolf ik wil gaan halen en hoe ik het wil doen met invriezen (gebruik nu ijsblokzakjes). Ik wil dan gelijk kijken naar een koeltasje met handige flesjes of misschien wel zo'n complete borstvoedingstas. Hoe doen jullie BV dames dat?

Wish: ik ben ook wel benieuwd naar het schema wat je gekregen hebt van het cb.. Wie weet krijgen we er dan hier ook wat meer ritme in, want dat is nog ver te zoeken (op de voeding van half 11 's avonds en 13 uur 's middags na dan.. die zijn wel standaard inmiddels)

Zal vanavond even kijken of het lukt om op iedereen te reageren, want ga nu even snel wat doen voor het avond eten, zodat ik dat alleen nog maar aan hoef te zetten straks als Jorrit wakker is. Mark komt rond kwart over zes thuis, maar moet ook om 7 uur de deur al weer uit.

Geplaatst

Ik vroeg aan de arts hoe ik het beste de dagindeling kan laten verlopen omdat ik Mijke nu vaak na het voeden en knuffelen terug in haar bed leg of in de box en dan komt ze na 3 uur (of soms wat eerder) omdat ze honger heeft.

Na de ochtendvoeding legde ik Mijke in bed en dan sliep ze meestal door tot de volgende voeding, ik kon dan gaan douchen en ontbijten.

Nu is dit dus geen goed idee omdat ze dan na 3 uur weer met honger wakker zal worden.

De aanpak die ik uitgelegd heb gekregen is alsvolgt: (let wel, het zijn richtlijnen er wordt me niks opgedragen door het cb)

-Om 7.00/8.00u voeden, (net wat ik een fijne tijd vind of wanneer Mijke wakker wordt) hierna met Mijke naar beneden gaan en met haar knuffelen/praten, in de box leggen en laten 'spelen'. (muziekmobiel aanzetten, speeltje in het zicht zetten/leggen o.i.d) Het gaat erom dat ze wakker is en niet zal slapen.

-Na zo'n 2 á 2,5uur Mijke naar bed brengen. De opzet is dat Mijke dan in een wat diepere slaap zal zijn wanneer ze eigenlijk 3 uur na de vorige voeding, haar hongergevoel zou gaan krijgen.

-Dit vol blijven houden na elke voeding tot aan de laatste voeding voor de nacht.

Vanmiddag ben ik dit al uit gaan proberen. Om 13.00u heb ik haar gevoed en hierna wakker gehouden. Om 14.45u merkte ik dat ze moe werd en heb ik haar naar bed gebracht.

Om 16.45u werd ze wakker en heb ik haar 2 borsten aan kunnen bieden. Ze heeft goed gedronken.

Moet haar tussendoor wel verschonen anders wordt ze niet 'wakker genoeg' om aan de 2e borst te drinken.

Nu ligt ze bij papa op de bank te slapen, daar gaat onze stategie en dat op dag 1 hahaha!

Ach, we zien wel hoe het zal gaan lopen.

Geplaatst

Wish: bij ons gaat het bijna net zo. Meestal knuffle ik Jorrit even vlak voor dat hij gaat drinken zodat hij goed wakker is als hij aan de borst gaat. Na het drinken is Jorrit vaak al redelijk duf en ligt hij lekker tegen me aan bij te komen van het drinken. Dan kan ik hem dus ook lekker knuffelen. Soms valt hij dan in slaap en slaapt hij rustig 3,5 uur (zodat er ca. 4 uur tussen de voedingen zit). Soms ook niet en dan spelen we even lekker. Ik leg hem ook wel eens in de box, maar meestal vindt hij dat niet zo leuk. Ik zal de muziekmobiel nog een gaan proberen (daar moest hij ook hard van huilen 1,5 week geleden) en kijken wat dat doet.

Nu ligt hij weer lekker te slapen. Ik heb hem om 17 uur gevoed. Daarna even lekker met hem gezeten en toen in de draagzak gedaan zodat ik het eten rustig op kon zetten en hij nog even overeind kon blijven zodat hij niet gaat spugen. Hij viel tegen mij aan in slaap dus hem hem vlak voor het afgieten van de aardappelen en de groente in de kinderwagen gelegd en hij slaapt nu nog lekker. Ik hoop eigenlijk dat hij zo rond 8 uur even wakker wordt zodat ik kan voeden en dan om 23.30 uur nog een keer zodat we weer gewoon de nacht in kunnen

Geplaatst

Jeetje Doortje en Wish, wat doen jullie kindjes het goed zeg!

Jim is vandaag eigenlijk weer wakker geweest van 11 uur tot 14 uur (en toen op mijn borst in slaap gevallen). Ik wilde eigenlijk na de fles van half een lekker met hem gaan wandelen maar helaas kwam er kraamvisite om half twee (ben zo klaar met die kraamvisite, ze gooien je hele schema in de war!). Om half drie heb ik hem in de reiswieg gelegd maar helaas werd ie toen na vijf minuten weer wakker. Toen wezen jengelen tot 15.30. Ik heb hem tot die tijd in de wieg gehouden en elke keer zijn speentje weer ingedaan en getroost maar helaas werd eindigde dit weer in een onbedaarlijk snikken en heb ik hem om 15.30 uit de wieg gehaald. En toen viel ie natuurlijk weer gelijk in slaap tegen mij aan...Om half zes heb ik hem wakker gemaakt voor een flesje en daarna heeft ie een klein uurtje bij mijn vriend gelegen. Toen we gingen eten heeft mijn vriend hem weer in de reiswieg gelegd (om half zeven) en tegen alles in slaapt ie daar nu nog. In het boek ' jouw baby van week tot week' las ik dat babies in de week een soort van avondritme kunnen gaan creeren waarbij je merkt dat ze dan opeens wat dieper slapen. Bij Jim lijkt dit al een aantal dagen rond negen uur/half tien te zijn. We hebben nu dan ook besloten de laatste fles om 21.30 uur te geven, hem dan in te bakeren en in zijn wiegje op de slaapkamer te leggen en te laten slapen tot ie zelf weer komt. Misschien is een fles rond 23 uur voor hem gewoon te laat (we moeten hem daar vaak echt voor wakker maken).

Roosje, ik heb het inbakeren al overlegd met het CB, zij vonden het prima maar er wordt hier niet echt een advies over gegeven. Ik heb ze vanmiddag gebeld over het eventueel lenen van de pacco doeken maar daar doen ze hier ook niet aan. Ik zal dus toch zelf die doeken moeten kopen (ik vind ze best prijzig) maar ja, Jim werkt zich nu echt uit de bakerzak die hij nu heeft dus dat is alleen maar frustrerend voor hem (en ons).

De moeheid slaat hier trouwens wel toe merk ik. Het onrustige slapen van Jim en het overdag constant met hem in de weer zijn begint nu wel een beetje op te breken. Gelukkig bijna weekend, dan kunnen we de taken weer wat meer verdelen (en kan ik 's middags misschien een uurtje slapen).

Geplaatst

Wat jammer dat je geen Pacco kan lenen! Hier kwam er iemand van t cb langs. Die had er een te leen en toen gingen we hem ook samen inbakeren en in slaap laten vallen. Met heel veel geduld.... Ik vond het erg fijn iig.

Over regelmaat heeft ze niets gezegd maar is altijd goed volgens mij.

Bedankt voor jullie lieve, aardige reacties. Jullie laten iemand wel welkom voelen.

Geplaatst

Thomas maakte me toevallig op zijn ver- maand-dag jarig met zijn geknor en gepiep. Hij werd een maand geleden - 18 oktober - om 2.22 uur geboren. Ik heb hem een schone luier omgedaan, en hij ligt nu aan mijn borst. Hiep hiep... Op naar de volgende maand :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden