Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish

Thomas is nu vier weekjes oud. Hij sliep vannacht goed. Het is 's ochtends en 's middags dat hij wat langer wakker blijft. Ik vind het nog steeds moeilijk om zijn lichaamstaal te begrijpen. Sommige dingen zijn duidelijk. Soms weet ik het niet :(

Wij hebben geen box meer. Die hadden we na de 3e ivf weggegeven; we dachten niet meer aan een 4e poging. Ik kan nu misschien een box van een vriendin krijgen als haar zusje hem niet meer nodig heeft, een hele oude van een tante van mijn man, of een ronde van een neef van hem.

Bij Mark was het ook verschonen, voeden, knuffelen, zelf spelen en in bedje slapen. Dat wil ik ook met Thomas doen, maar dan heb ik een box nodig om een mobieltje (met muziek, en gekleurde knuffeltjes) te monteren. Dat werkte heel goed bij Mark. Wie weet bij Thomas ook.

Mijn man heeft gisteren het hele huis en trappen gedaan met de stofzuiger en de was opgehangen en gestreken. Ik heb vannochtend wat overhemden gestreken; geen favoriete bezigheid van mij.

Ik heb zo nu en dan bloedverlies. Ik hoop dat het over een tijdje over is. Ik gebruik nog steeds van dat dikke maandverband. Ik vind dat op dit moment prettiger. Duurt het ongeveer vijf, zes weken?

Ik val soms in slaap tijdens het bv geven. Dat hormoon dat vrijkomt is zo slaapverwekkend :)

Ik duik ook wat vroeger het bed in. Weinig quality time met mijn man; meer met Thomas ;)

Thomas valt graag aan de borst in slaap. Zeer vermoeiend. Gisteren weer geoefend met speentje, en hij accepteerde het speentje iets langer.

Ik hoop dat het over een tijdje minder vermoeiend is.

Ik kan me dit niet herinneren van Mark, aan de borst in slasp vallen.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca

Gebruik je fysiologisch zout water, heet dat zo?

Moos

Ik kan Thomas natuurlijk ook in een wipstoeltje doen. Ik vraag me af wt hij ziet met vier weken oud :)

Geplaatst

Ik zou zo niet weten wat ze ziet, maar ze vindt het leuk...kijkt alle kanten op.

Net neergelegd, sliep een half uurtje en nu weer wakker....dus maar weer uit bed. Gelukkig snel even tussendoor wat kunnen doen...

Geplaatst

Het is wat met onze wakkere babies...

Jorrit is nu eindelijk, in de kinderwagen, uit zich zelf in slaap gevallen. Geen idee voor hoe lang, maar vooralsnog heeft hij vanaf half 5 iedere 2 uur aan de borst gedronken.

We waren door de kraamzorg gewaarschuwd dat zo rond de 30e dag ook weer een regeldag is voor borstvoeding, omdat ze dan meer nodig gaan hebben. Vandaag is precies dag 30, dus wie weet is hij daarom gisteren en vandaag wat onrustig en wil hij vaak drinken.

Ik moet eerljk zeggen dat ik gisterenavond en vanmorgen even flink getwijfeld heb over of ik wel door wil gaan met borstvoeding. Vooral omdat ik nu, na twee zeer korte nachtjes, zo vreselijk moe ben. Ik moet natuurlijk altijd zelf eruit 's nachts omdat ik zelf moet voeden. Met flesvoeding kan mijn man het ook eens overnemen en zou het voor bijvoorbeeld de late fles ideaal zijn zodat ik al eerder kan gaan slapen en wat langer kan slapen.

Maar goed.. vooralsnog wil ik toch nog even volhouden in de hoop dat zijn ritme weer wat beter wordt en ik ook weer iets langer kan slapen. In elk geval stel het ik kopen van een electrische kolf nog maar even uit en ga ik vanaf morgen proberen elke dag wat te kolven zodat ik wat reserve in de vriezer heb. Vind het erg lastig om hier de tijd voor te nemen, zeker als Jorrit niet echt in een ritme zit. Straks heeft hij sneller honger en heb ik net leeggekolfd... Woensdag bij het CB maar eens overleggen hoe ik dit nu het handigst kan gaan doen

Geplaatst

ja we hebben gewoon van dat fyslogoische zout gewoon neusspray voor baby's

het helpt redelijk maar soms zit erg gewoon een snotje in de weg haha

Ze is net in haar "grote" ledikantje op haar kamer gaan slapen,moet nu toch echt even oefenen,ben trots op haar dat ze slaapt!!!

vloeien duurt idd ongeveer 5-6 weken

Geplaatst

Hier ook een wakkere baby van 9u30 tot nu (13u15). Overal proberen neer te leggen, in de draagmand naast het bed, in de box, in mijn armen, maar geen succes. Ook sinds de 9u30 voeding 2 keer extra de borst gegeven, waarbij hij dan in slaap valt maar telkens hij wurmt om zijn boertje eruit te krijgen is hij zo snel weer wakker en dan beginnen de darmpjes weer op te steken. dus heb ik maar een bad gegeven om hem extra te laten ontspannen.

Ik vind het ook zo moeilijk om hem te lezen, nog steeds :-)

Maarrrre! Nu slaapt hij voor het eerst in zijn familiewieg! Daarom dat ik ook kan schrijven natuurlijk haha. En mét speentje. Hij aanvaardt het toch al af en toe, en nu is hij ermee in slaap gevallen hihi. Hooked tot zijn 4 jaar wellicht.

Moos, de puckababy werkt niet beter of slechter dan de Swaddleme, maar is gewoon erg handig om in te pakken en dat zit niet zo strak. Nu ligt hij bevoorbeeld zonder de puckababy en dan slaapt hij ook. Als hij schrikt in zijn slaap dan zwaait hij inderdaad met zijn armen, maar ik denk niet dat het dat is waar hij wakker van wordt. Eeuwig die darmpjes he..

Ik heb ook een 5-6 weken gevloeid, en zag nog een heel klein beetje vocht in de baarmoeder tijdens de echo bij de gyn (dat ben ik intussen ook kwijt). Daarom wellicht dat die afspraak gezet werd op 6 weken na de bevalling, zodat ook de baarmoeder tegen dan ongeveer hersteld moet zijn. In principe zou je geen menstruatie krijgen zolang je bv geeft. Volhouden dus he Doortje!

Ik had het best moeilijk na het bezoek bij de gyn.. Dat was het echte einde van de zwangerschap. Op de echo een baarmoeder te zien die niet meer gevuld is met kleine handjes, voetjes, navelstreng, duimzuigend mondje, wipneusje, hartje dat zo hart klopt. Een doodnormale baarmoeder, en dat moest toch wel even bezinken.

Ik heb de voorbije 2 nachten ook erg slecht geslapen, met Dante die elke 2u tot 3 uur wakker wordt ipv de hoopvolle 3,5 à 4 uur. Vanochtend lag hij zelfs maar een half uur in bed en begon hij weer te huilen! M'n vriend heeft hem dan op de borst gelegd en zo heb ik zelf nog kunnen slapen. Het is een echte buikslaper hoor, want vanaf je hem zijn rug legt, wordt hij weer wakker en onrustig. Ik twijfel op zo'n momenten dan zelf ook of bv wel de beste voeding is, als hij dan toch voortdurend krampen heeft en jij de enige bent die hem kan voeden (hoewel afkolven en flesgeven af en toe ook een oplossing kan zijn). Ik ben dan zoooo teleurgesteld als ik wakker wordt van hem en zie op de wekker dat we nog maar 2 uur geslapen verder zijn dan de vorige voeding. Intussen maar dromen en dromen, en dan komen zijn geluidjes in die dromen gesijpeld tot ik wakker wordt. Zo raar telkens!

Valesca, ongelooflijk hoe snel het gaat! Je was de eerste die zou bevallen, en kijk, nu ben je ook de eerste oktobermama :-) Hier 7 weken en héél af en toe een bewust lachje. Zo'n neuspeertje wil ook wel eens helpen tegen het snot. Wel pas eruit zuigen bij het uitademen, dan heeft ze er het minst last van.

Hij heeft berg, nog iemand die dat heeft? snachts smeer ik zijn hoofd in met baby bodymilk of gewoon vaseline en doe ik een mutsje aan voor het slapen. Dat lijkt te helpen, maar vraag me af wanneer het weg gaat.

groetjes en tot gauw. Ik lees wel mee hoor!

Geplaatst

Valesca

Feline mag nu in haar grote bed oefenen met slapen? Wat kort slapen ze in hun wiegje he? Ik kan het me van Mark ook herinneren. Op een gegeven moment staken z'n handjes aan weerzijden eruit :)

Doortje

Ik heb die gedachten ook! Met Mark hield ik het probleemloos vier en een halve maand vol, totdat ik weer ging werken. Met Thomas is het anders. Af en toe denk ik, ik houd het niet vol. Ik wil overstappen op fv. Dit gaat niet lekker, dat gaat niet lekker. Misschien is het een fase waar we even doorheen moeten. Elke dag is een dag bv meer, zo denk ik dan maar.

Mark kon ik bij wijze van spreken met een hand aanleggen. Hap, en hij dronk goed. Bij Thomas ging het in het begin moeizaam. Aanleggen gaat nu veel beter. Af en toe doet hij me nog pijn, als hij klaar is met drinken, en niet loslaat, maar aan mijn tepel trekt! Ouch!

Ook dat alleen aan mijn borst in slaap vallen vind ik vermoeiend. Bij mijn man valt hij gewoon in slaap. Ik ben ook zo zwak, en geef dan toe aan zijn zuigbehoefte. Maar ik ga oefenen met een speentje. Ik had gelezen dat er geen tepelverwarring hoeft te ontstaan als je er vroeg mee begint.

Het lijkt me ook fijn als mijn man het kan overnemen. En ik weet dat mijn man dat ook erg leuk vindt.

Maar wat je zegt: als het titme beter wordt, wordt het misschien weer gemakkelijker.

30e dag regeldag? Hij is nu 27 dagen.

Geplaatst

Lang niet geschreven, helaas geen tijd voor. Heb wel regelmatig gelezen.

Wat een herkenbare verhalen zeg. Veel wakkere kindjes die niet willen slapen of veel huilen. Ook hier is dat het geval. Mara wil op het moment alleen maar bij mama zijn en in mijn armen slapen. Is wel lastig als er nog een ventje rond loopt dat zijn aandacht wil. Zodra ze in haar bedje ligt is het krijsen. 's nachts gaat het redelijk goed. ALs ze eenmaal goed slaapt kan ik haar in haar bedje leggen.

Net bij het cb geweest. Ze weegt nu 3965 gram en is 53,5cm. Verder is ze helemaal goed gekeurd. We mogen gaan proberen 5 flessen van 120ml te gaan geven. Als het dan goed gaat zijn we van de nachtvoedingen af. Hoop het wel, kunnen we proberen te slapen... Helaas heeft Mara wel last van spruw. Morgen dus maar de huisarts bellen...

Ellen, zag je vraag over berg. Noah heeft hier ook veel last van gehad. Uiteindelijk gaat het vanzelf weg. Wat je kan doen om het een handje te helpen is het 's avonds insmeren met babyolie en dan de volgende ochtend het haar wassen. Dit 2x per week. Op de andere dagen kun je het insmeren met babyolie en met een stevig papiertje of kammetje voorzichtig los "schrapen".

Groetjes Wendy

Geplaatst

Karin: ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met twijfels. Laten we elkaar stimuleren om door te blijven gaan. Het is immers zo goed voor onze kleintje!! Jorrit ligt nu al 2,5 uur te slapen (en dus heb ik ook maar even een klein middagdutje gedaan om bij te komen), dus ik heb weer wat meer energie om er weer tegen aan te gaan.

Wat betreft die regeldag.. dat is rond de 30e dag, dus misschien bij jou wat eerder..

Wendy: Wat fijn te lezen dat Mara goed gekeurd is! Die spruw is vervelend, maar gaat ook weer over toch als het goed behandeld wordt? En was Mara goed gegroeid? (ik weet haar geboorte gewicht niet meer..)

Het zou fijn zijn als de nachtvoeding er uit mag. Dat is het voordeel van flesvoeding... Jorrit is al iets zwaarder als Mara, maar met borstvoeding blijft het natuurlijk de vraag hoeveel er in gaat...

Oh Jorrit wordt wakker.. hij heeft honger, dus ga maar snel naar hem toe

Geplaatst

@Ellen: hoe je dat zegt geeft gewoon tranen de eerste die zou bevallen en ook is bevallen...zucht vind het nog steeds allemaal emotioneel gedoe hoor haha

feline ligt s nachts nog bij ons en hoe ik me nu voel blijft ze dat tot haar 18e hahah

maar ik vind het wel goed dat ze overdag boven gaat slapen en dan in het grote bed,kan ze daar ook in wennen....

geen berg nog hier,gebruik je hoofdlotion?! dat schijnt te verhelpen,sanne had het en toen olie op gedaan en met een envelop eraf gehaald is nooit meer terug gekomen...wel in fase gedaan anders is het zo sneu voor het kind hihi

Geplaatst

Hi allemaal!

Fijn toch he, die herkenbare verhalen! Meiden, lastig die vragen over bv, ik kan me heel goed de twijfels voorstellen maar de keuze om te stoppen is echt heel moeilijk. Ik heb maar twee weken (afgekolfde) bv gegeven en nog steeds vind ik het jammer dat het niet gelukt is. Hoewel het inderdaad wel minder vermoeiend is om fv te geven (inderdaad zeker in de nachten, als mijn vriend ook een flesje kan geven. Hoewel ik dan toch wel de hele tijd wakker ben hoor...).

Doortje, aha, dag 29/30 zijn dus regeldagen? Geldt dat ook voor flesgevoedde babies? Jim lijkt gisteren en vandaag wel meer honger te hebben en kwam ie voorheen bijna stipt elke vier uur voor een fles, nu wil ie na 3, 3,5 uur alweer een flesje (en in de nacht 4 uur ipv 5 uur). Nou krijgt hij al best veel, 110 ml per fles en dus bijna 6 flessen per dag dus we gaan morgen even met het CB bespreken wat te doen. Het ligt natuurlijk ook aan zijn gewicht, ik heb het gevoel dat ie al best wel zwaarder is geworden en nu dus meer dan 4 kilo weegt.

Vannacht een redelijk goede nacht gehad met Jim, gisterenavond was het weer flink jengelen maar om 20.30 is ie lekker in slaap gevallen in zijn reiswieg. na de fles van 23 uur konden we hem gelukkig ook weer zo in zijn wiegje in onze slaapkamer leggen. Na de fles van 3 uur kreeg ie krampjes, mijn vriend heeft hem toen op de borst gelegd. Maar toen zijn ze allebei weer zo lekker in slaap gevallen dat ie daar bij de volgende fles om 7 uur nog steeds lag...na de fles van 7 uur kon ik hem gelukkig weer lekker in zijn wieg leggen en heeft ie tot half tien geslapen, toen een klein uurtje bij mij in bed gekroeld en weer een fles. Daarna een uurtje gejengeld en toen zijn we met hem weggegaan (boodschapjes) en heeft ie tot 14.15 uur geslapen. Hij heeft net weer een fles gehad en nu slaapt ie weer in de armen van mijn vriend, we gaan hem zo wegleggen in zijn reiswieg, kijken wat er gebeurt.

Ik vloei nog een beetje, ik ben na de kraamweek overgegaan op dunnere maandverbandjes ipv die dikke kraamdingen. In het begin heb ik wel echt heel heftig gevloeid en ik had echt de dag na de bevalling enorme stolsels (zo groot als een babyhoofdje!), gelukkig was dit van korte duur. Dat vind ik ook wel jammer van het geen bv meer geven, dat ik dan weer eerder ongesteld ben straks...

De puckababy/swaddle me werken hier helemaal niet want Jim is heel sterk en krijgt het voor elkaar om dan zijn handjes alsnog door de nauwe halsopening te frommelen en zo te blijven liggen (geen gezicht!). Wij gebruik nu de mum2mum zak, die heeft extra flapjes voor de armpjes waardoor je ze beter langs zijn zij kunt bakeren, zeg maar. We hebben het idee dat Jim nu alleen maar sterker wordt in zijn armen want hij probeert zich er vaak uit te wurmen waardoor hij heel veel kracht zet. Overdag, nu hij beneden ligt, bakeren we hem daardoor ook wat minder in, dan kan hij lekker vrij bewegen. In de nacht wordt hij wel standaard ingebakerd, omdat hij er wel echt beter van doorslaapt.

Morgen naar het CB, ik ben heel benieuwd. En nog wat spannends....we hebben morgen een gesprek met de makelaar want we hebben een heel leuk huis gezien wat we misschien willen kopen. We wonen nu drie hoog hartje Amsterdam. Een hartstikke leuk huis en best ruim ook maar met een baby natuurlijk niet heel handig. Het huis wat we nu hebben gezien is wel echt perfect voor ons, vier slaapkamers, een garage, een tuin...en goed te betalen. Maar ja, dan moeten we dit huis natuurlijk nog wel verkopen! Morgen dus maar eens met de makelaar praten over de opties.

Jim vindt het wippertje trouwens nog helemaal niks, haha!

Ellen, berg heeft hij (nog) niet maar volgens mij zijn hier al erg goede tips gegeven, je kunt het inderdaad rustig 'afschrapen', ik weet dat mijn vriendin dat ook bij haar baby heeft gedaan en toen is het niet meer teruggekomen.

Geplaatst

Hoi allemaal!

Wish ik was snel op de benen. Ben nog steeds moe maar het gaat beter.

Ik vloei niet meer. Mijn baarmoeder was snel terug getrokken maar ik heb nog steeds een klein buikje.

Doortje prachtig kaartje.

Van Marianne heb ik geen kaartje gezien.

Valesca ik moest op je bericht lachen,ik zal mijn dochter ook bij me willen houden tot haar 18de :)

Ze slaapt of beneden of boven alleen bij de voeding 's morgens hou ik haar bij me en dan knuffel ik haar helemaal kapot :) totdat we samen in slaap vallen tot de volgende voeding....heerlijk!

Vanochtend heeft ze wild gepoept.Ik was temp.aan het meten en toen moesten we het hele bed verschonen. De wasmaschine draait nog :) Gelukkig is de matras schoon!

Tot snel

Geplaatst

haha heerlijk hoor dat je zo geniet,ik ook hoor liep net gewoon weer een traan over me wang toen ik met haar ging knuffelen hihi

ben ook benieuwd naar jou kaartje violetta!

fijn dat het verder goed gaat!

Geplaatst

Hier inmiddels zeer zeker een regeldag. Jorrit heeft nu al zo vaak gedronken..echt elke 2 uur op één uitzondering na.

04.30/7.00/9.00/11.00/14.30/16.30/18.30.

Hij ligt nu lekker bij Mark op de borst te slapen. Hij was heel jengelig en ineens sliep hij. Heel fijn en even lekker rustig.

Nu hopen dat het vanacht weer een beetje normaal gaat en hij na de nachtvoeding gewoon weer in slaap valt.

Geplaatst

Dat hoop ik toch ook, want ook vanavond gaat het onverminderd door in het ritme van om de 2 uur en slapen.. ho maar..

Dus hopelijk gaat hij zodadelijk rond 23 uur slapen

Geplaatst

dat zou wel fijn zijn

ik begin de nachten nu wel zat te raken hoor,ben echt moe...ik doe de laaste fles( rond half 11) en rene dan de nacht dat doet hij liever maar ik zou graag een keer vroeg gaan slapen en door slapen,word toch altijd wakker voor de fles s nachts

[ATTACH=CONFIG]2857[/ATTACH]

Geplaatst

Ik weet helemaal wat je bedoelt, Valesca. Die nachtfles komt me echt de oren uit, bah. Dat is iets wat ik zeker niet ga missen, maar ik ben bang dat ik er voorlopig nog wel aan vast zit. De keren dat hij er 5 uur of meer tussen laat zijn op 1 hand te tellen... gelukkig is het tegenwoordig wel zo'n 4,5 uur 's nachts, dat scheelt wel. Ik vind veel dingen dit keer zwaarder als met Thomas.

Vanavond wilde Joris niet gaan slapen na de fles van 19 uur. Eigenlijk was hij al wakker vanaf 14 uur, met een hazenslaapje ergens rond 16 uur. Dat was voor het eerst, hij bleef in bed maar huilen. Beneden niet, in het begin, maar later dus ook en dan is het snel minder leuk. Uiteindelijk is hij in de wandelwagen in slaap gevallen en daar ligt hij nu nog. Hopelijk gaat hij dadelijk in z'n bedje wel meteen slapen, anders wordt het nog een lange nacht... en wat er nou aan scheelt?? Geen idee...

Geplaatst

ja echt ik ook hoor,ben gewoon zo moe....

ja maar ja we hebben er al 1 rond lopen he bij sanne vond ik het ook anders dan ging je makkelijker eens liggen s middags nu lukt dat gewoon niet met de andere kids

feline laat er ook max 5 uur tussen dus hier zit het er ook nog niet aan te komen

hopelijk gaat hij lekker slapen hoor,regeldagje misschien

Geplaatst

als we maar zouden weten wat er was he.. dan is het huilen veel beter te verdragen. Jorrit ligt nu op mark's borst te slapen. we leggen op t moment voor de nacht een kruik in zijn bed om voor te verwarmen. dan gaat hij gemakkelijker slapen. we twijfelen nu alleen even of we hem om 23 uur wakker maken (als hij dan nog slaapt) of dat we wachten tot hij zich meldt vanacht. moe ben ik toch wel dus morgen een niks doe dagje met hopelijk een rustige jorrit

Geplaatst

Ik had hier sterk het idee dat meneertje er gewoon lekker bij wilde zijn, maar uiteindelijk toch niet lekker lag in de box of op de arm. Nu ligt hij nog steeds knock-out in de wandelwagen. Ik zit te wachten tot het tijd is om hem wakker te maken voor de laatste fles, kan ik ook naar bed...

Wij geven eigenlijk altijd een laatste fles. Anders komt hij op een raar tijdstip en als ik pech heb moet ik er dan twee keer uit in de nacht (zeg rond 1 uur en rond 5 uur). Op deze manier is het beperkt tot 1 keer (rond 3.30).

Geplaatst

Ik ga ook slapen nu en hou mn hart vast voor vannacht..

om 21u gegeten en amper geslapen sindsdien. Misschien geef ik nu nog snel wat extra want hij heeft de ganse tijd op mijn pink verder gezogen, na een half uurtje geslapen te hebben.

ja, vermoeiend die nachten. Ik beschouw ze zelfs al niet meer als heilzaam, maar werken. Als de nacht eraan komt denk ik nu eerder; dat het maar rap voorbij is en het vechten tegen de slaap gedaan is..

Geplaatst

hier een redelijke nacht gehad. jorrit is na de voeding van half elf gaan slapen tot half vijf. sindsdien weer wakker en hongerig. eerst om half vijf gevoed en om zes uur weer. nu ligt hij bij te komen op mijn borst en hopelijk valt hij zo in slaap tot een uur of tien

Geplaatst

*gaap* Geen beste nacht hier. Om 3 uur wilde hij niet genoeg drinken (maar 70 cc) waardoor hij om 4.45 alweer wilde en om 8 uur alweer. Helaas was Thomas al om 6 uur present, waardoor ik vanaf 3 uur het gevoel heb niet meer te hebben geslapen... Nu moet ik zo direct Thomas gaan wegbrengen naar het kinderdagverblijf en daar zie ik nu al tegenop: Allebei jassen aan en muts op. Joris in de maxi-cosi en in de auto. Thomas in de autostoel. Bij het kinderdagverblijf het onderstel van de kinderwagen eruit, Joris in z'n maxi-cosi er op klikken, Thomas op de arm. Tig deuren... dan Thomas afzetten, Joris weer mee naar de auto en vastsnoeren in de gordels, kinderwagen er weer in en naar huis. Joris uit de auto en maxi-cosi en dan kan ik ein-de-lijk aan mijn ontbijt beginnen...

Geplaatst

--- doortje ---

Wat een fijne nacht. Ik zou dolblij zijn met zo'n nacht! :)

---esk ---

Oei, dat is weinig slaap. Strakkies proberen een dutje te doen?

Ik zie er ook tegenop om Mark van school te halen. Ook het in- en uitladen van de autostoel met Thomas erin en het onderstel. Vooral het tillen vind ik niks, omdat ik nog in die zes weken zit. Ik heb dit twee keer gedaan. Mijn man haalt voornamelijk Mark op. dit is tijdelijk, omdat hij werkt, en er nu tussenuit moet piepen om Mark op te halen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden