Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat is wel een fijne nacht doortje hier had feline om half 11 gedronken en kwam toen half 3 gelukkig deed rene die maar ben dan toch wakker,om half 6 kwam ze weer en om 6 uur sanne

Was zo moe haha maar goed

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier een goeie nacht!

Om 23u nog een keertje gegeven zoals ik had gezegd en dat ging er vlot in! Om 3u was hij weer wakker, waar ik dan weliswaar anderhalf uur mee bezig ben geweest om een boertje te laten dat uiteindelijk nooit is gekomen, en dan om 7u30 was hij terug wakker. Voor mij een grooooote luxe.

Maar zodadelijk toch maar eens een kinderarts bezoeken, wie weet is het toch nog verborgen reflux..

Esk, klinkt niet leuk nee, al die moeite en nog niet eens ontbeten hebben. Ken ik maar al te goed, en dan heb ik maar één kindje. Hopelijk kan je nog wat bijdutten deze middag.

Oeps, eentje heeft hier weer troost nodig..

Geplaatst

Esk,

Ai, jij bent deze ochtend al heel vroeg wakker en ook nog eens wakker moeten blijven. En niet eens een boterham kunnen eten....

Als dit regelmatig voor komt hoop ik dat je toch wel een keer (of vaker dan een keer) wat kan gaan rusten/slapen.

Dit zal niet meevallen, maar ik hoop dat je een geschikt moment weet te vinden/creeeren om dit te realiseren!

Succes met het 'sjouwen'!

Doortje,

Wow, wat fijn dat je een langere periode tussen die twee voedingen had zitten.

Goed gedaan Jorrit!!

Valesca,

Sanne is vroeg wakker. Is dit altijd zo?

Gaat Sanne 's middags nog wel rusten of heeft ze dit niet meer nodig?

Ellen,

Wat goed dat je Dante om 23.00uur nog hebt kunnen voeden, dat zou ik bij Mijke niet klaar krijgen.

Als Mijke niet uit haarzelf wakker wordt om te voeden kan ik ze wel aanleggen maar slaapt ze vrolijk verder.

Laat je het weten wat de kinderarts heeft gezegd mbt evt. verborgen reflux?

Veel kindjes hebben hier last van, maar er kan (wat ik gelezen heb) niks aan gedaan worden, toch?

Mijke slikt ook hard en duwt haar tong naar buiten, sinds een dag of 3 geeft ze wat voeding terug. Niet veel, maar dit deed ze voorheen niet.

En als we ze op haar rug laten liggen zo'n 10min na het voeden, maakt niet uit of dit op de arm, box of in bed is, begint ze met haar armen te zwaaien en met de beentjes te trappelen. Hierna begint ze te kreunen en te huilen. Dit huilen is niet altijd constant, soms ook met tussenpozes.

Gisteren vanaf 14.00u vaak aan het voeden geweest.

Om 16.00/17.00/19.00/20.00 Hierna om 23.30 en toen om 03.00u en vanmorgen 7.30u.

Ze drinkt dan telkens maar aan 1 borst max. een min of 9 en dan is ze klaar.

'S nachts drinkt ze wel meer, 15min in totaal. Geen wonder dat ze er dan wat meer tijd tussen laat zitten....

Hoe lang drinken bij jullie de kindjes die bv krijgen gemiddeld?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Toeschietreflex is hier volop aanwezig, ik spuit soms in een straaltje in haar gezicht of zelfs over haar heen. Oeps! Moet dan een doekje of m'n vinger op mijn tepel houden.

Geplaatst

Zo! Beide kinders liggen op bed en hoop, hoop tot 15 uur dat ik geen van beiden meer hoor of zie. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee en heb ik zelfs nog iets kunnen kopen voor in de schoentjes. Ben benieuwd wat de heren daarvan vinden (nou ja, de oudste dan). Net even als een wervelwind de benedenverdieping en keuken opgeruimd en nu zit ik eindelijk met de beentjes omhoog. En ik ben niet eens zo vreselijk moe... nog...

Vanavond is mijn man niet thuis met eten en ook niet met het op bed leggen van Thomas, dus ik heb nog een actieve middag en vooravond voor de boeg. Er ligt ook nog een redelijke strijk en de rest van de gevouwen was moet ook nog in de kast, maar dat doe ik pas als de kleintjes wakker zijn. Nu is de bovenverdieping verboden gebied. De aardappels zijn al wel geschild, dus dat scheelt straks weer. Voor groenten heb ik diepvriesgroenten in gedachten en daarbij nog een stukje vlees, dus die avondmaaltijd zit ook in een vloek en een zucht in elkaar. Misschien schiet er vanmiddag nog tijd over voor een lekkere wandeling, want het is schitterend (doch koud) weer!

Wish, volgens mij kan je de lengte van het drinken bij borstvoeding niet met elkaar vergelijken omdat de samenstelling en zuigkracht en zo van alle moeders en kinderen zo verschilt. De mijne (Thomas) dronk altijd minstens 45 minuten, maar er zijn ook kinderen die aan 1 borst genoeg hebben en met 10 minuten klaar zijn.

Ellen, dat je anderhalf uur gewacht hebt op een boertje! Poeh, dat is lang! Als er binnen afzienbare tijd niets komt bij Joris (en dat gebeurt 's nachts regelmatig) dan leg ik 'm gewoon terug in bed. Een eventuele boer komt toch wel als het moet. Wat trouwens goed werkt hier is z'n armpjes omhoog langs mijn schouder leggen zodat z'n lijfje lang word en dan ietsjes links houden, dat is het gouden recept voor boertjes hier.

Valesca, toch wel fijn dat je man de nachtvoeding doet. Ook al ben je wakker, je kan toch blijven liggen. Lukt het jou overdag nog bij te slapen?

Geplaatst

Hier een prima ochtend achter de rug. Jorrit is na de voeding om 6 uur weer in slaap gevallen tot 10 uur. Daarna heeft hij nog weer geslapen tot half 1. Ideaal.

Nu ligt hij wat te jengelen in de kinderwagen, dus ga zo even lekker met hem wandelen. Wie weet valt hij nog even lekker in slaap.

De regeldag van gisteren lijkt voorbij te zijn, dus dat is wel fijn.

Wish: Jorrit drinkt twee keer 10 minuten aan één borst. Dan maak ik hem los, omdat hij zich zelf anders overdrinkt en continu moet spugen. Dit gaat bij ons heel goed.

Esk: jij hebt nog een drukke namiddag zo te horen. Rust dan nu maar even lekker uit!

Geplaatst

Zo, het kind heeft ne naam. Behalve Dante dan :-)

Hij heeft verborgen reflux, meaning: een slecht sluitende maagklep die telkens wat terug oprispt waardoor zijn slokdarm geïrriteerd raakt. Met dat beetje dat hij weer inslikt komt extra lucht mee, dat dan ook weer in de darmen komt te zitten. Als dat allemaal pijn doet wil hij drinken of blijft hij huilen, huilen = lucht, drinken = oprispingen dus ook lucht. Een cirkeltje zonder einde dus. Ze hoorde met de stethoscoop effectief enorm veel lucht in die darmen, en hij heeft er zelfs een kleine navelbreuk aan overgehouden door al die buikspieren op te spannen. De buikspieren bestaan uit 2 partijen die door het vele opspannen uit elkaar zijn geraakt waardoor de navel zowat in het ijle zit, en dus ook uit kan puilen. Gelukkig kan het geen kwaad en is het gewoon kwestie van wachten tot de spieren zich terug sluiten met de ontwikkeling van de spieren en het naveltje weer op zijn plek laten. We hebben 2 natuurlijke middeltjes gekregen dat voor de slokdarm en voor de darmen een film legt, zodat die niet geïrriteerd raakt en de lucht ook makkelijker wil samenpakken om eruit te raken. Al één voeding op die manier gegeven, en hij is zonder veel gemor in slaap gevallen. Zou het nu al helpen (ze zei dat we binnen een dag of 2 - 3 een ontspannen baby zouden moeten hebben)?

De kinderartse zei dat tegen deze leeftijd ze in feite al makkelijk 6 à 7 uur kunnen doorslapen. Hmm, we hadden dus iets vroeger moeten gaan misschien. Ik ben in elk geval blij dat we iets kunnen doen nu! Daarom dat hij zolang en graag in die draagdoek te houden was. Dat was namelijk rechtop, en niet irriterend tegenover neerliggen.

Voor zijn slokdarm krijgt hij iets dat in feite gebaseerd is op een grootmoeders middeltje: honing op het speentje. Honing zelf is niet goed door teveel suikers, bacterien en kans op schimmels en zo. Maar er zit wél iets in dat de slokdarm 'smeert'. Dat hebben ze er dus uitgehaald en in een soort crème gestoken. Ik moet er een erwtje van geven op mijn vinger (fopspeen lust hij nog altijd niet echt) als hij er last van heeft. Gaviscon (voor de darmpjes), en Polysilane Upsa (slokdarm) of zoiets heet het. De infacol mag ik ook nog blijven geven. Ocharm, zoveel medicatie op zo'n klein lijfje! gelukkig zijn het geen echte medicamenten maar allemaal op natuurlijke basis.

Bij het algemeen onderzoek was verder alles in orde. Oh ja, hij weegt 4.6kg en 55cm!!! Ik begin het echt te merken dat hij groter wordt, terwijl dat ervoor minder opvallend was voor mij. De draagmand/bedje is al minder groot, en de kleren zitten lekker. Hij ziet er ook niet meer zo fragiel kleintjes uit. En natuurlijk ook mijn armen die het voelen als ik hem draag :-)

Esk, wat een time management! Schitterend! Hopelijk lukt het de hele dag verder zo!

Doortje, fijn zeg dat Jorrit er weer door is geraakt. Hier ook een goeie nacht gehad EN de keuken weten op te ruimen hihi.

Wish, als ze kreunt trekt ze zichzelf dan krom, of strekt ze zichzelf dan net uit? De darmpjes zouden kromtrekken betekenen, en het uitstrekken (omgekeerde banaan zeggen ze wel eens) betekent echt de maag en de maagklep. Bij ons dus allebei :-) Er valt dus wel iets aan te doen! Nu ja, hopelijk bij ons toch hihi.

Zo, nog eens een rijtje breien aan een muts. Koning Winter komt er duidelijk aan!

[ATTACH=CONFIG]2858[/ATTACH]

Het lachen begint te lukken, op die korte rustige momenten die we al gehad hebben. Super leuk!

Geplaatst

Ellen wat goed dat je naar de kinderarts bent geweest en dat hij nu zo goed geholpen is! Fijn ook dat je laat weten hoe de behandeling is. Gaat zeker veel rust brengen voor jullie alle 3. En wat een heerlijk ventje is het om te zien!

Met Jack okee. Denk ook zeker aan verborgen reflux, donderdag naar de arts van het cb, vlg week osteo en evt kinderarts. Idd wat je zegt Ellen, een vicieuze cirkel. Wij doen er dan ook ALLES aan om hem rustig te houden. Dat helpt wel.

Geplaatst

ellen,

goed dat je bij de kinderarts geweest bent. hopelijk werken de medicijnen en krijgen jullie wat meer rust in huis.

hij is ook weer flink gegroeid zeg! top!

toverstafje,

ben benieuwd wat ze op t cb zeggen bij jou over jack. hopelijk is er voor jullie ook een oplossing

jorrit is nog niet helemaal in zijn ritme. hij is nog steeds wat sneller hongerig. verleng daarom nu de drinktijd maar iets, zodat hij wat langer kan.

Geplaatst

Oh Esk ik zie het voor me hoe je uit bed moest gaan....vreselijk

Doortje we hadden gister avond ook het dilema,waker maken of niet om 23.00 uur.Toch gedaan maar madam was niet wakker te krijgen :)

Valesca ik ben ook moe 's nachts.Ik zal ook 1 keertje door willen slapen.Overdag slaap ik lekker door,maar het is toch anders!

Emma drinkt niet veel soms 5 min alleen 1 borst.Volgens mij komt slagroom van mijn borsten af :) Ze is gister op dag 11 al 100 gram boven haar geborte gewicht! Dus het gaat goed.Ze heeft best veel last van krampjes en hik. Heel zielig om te zien als ze de krampjes heeft. We geven infacol maar ik heb het gevoel dat het niet iedere keer werkt.

Groetjes

Geplaatst

even kort ben echt te moe.....huilend in de auto gezeten na bezoekje oma....

sanne slaapt niet meer vanmiddag wel geprobeerd maar ze gaat op bed springen...normaal is ze wel wat later wakker hoor wish 7 uur gemiddeld

ik ga nu naar bed even wat uurtjes slapen rene doet de late voeding dan doe ik de nacht

ellen fijn dat je er wat voor hebt nu hopelijk gaat het snel beter

Geplaatst

Goh Ellen, dus Dante heeft dus nu officieel verborgen reflux? Herken je alle symptomen die worden opgenoemd? Soms, als Jim zo huilt, denk ik ook weleens aan reflux maar vandaag heeft ie eigenlijk de hele dag heel goed geslapen (oke, wel op mijn borst, maar toch) en vlak na de voeding is het niet alsof ie daar last van heeft of zo.

Vandaag met Jim dus een oke dag, vannacht na de fles van 3.30 was het wel weer even helemaal mis, hij is toen na anderhalf uur huilen en troosten weer op de borst van papa in slaap gevallen. Na de fles van 7.30 is ie wel weer lekker in zijn wiegje in slaap gevallen maar dat troosten en op de borst van zijn vader in slaap vallen wordt vanaf nu een stuk lastiger want mijn vriend gaat vanaf morgen weer aan het werk en moet dan gewoon om 6.30 uur opstaan...Geen idee wat voor een nachten we nu gaan krijgen, tot nu was het allemaal wel te doen omdat we met z'n drieen na de ochtendfles gewoon weer lekker gingen slapen en dan pas rond half elf een keer opstonden. Echt, zo met z'n drieen is het goed vol te houden, mijn vriend en ik kunnen elkaar ook lekker afwisselen met voeden, troosten, op de borst laten liggen etc. Vanaf morgen is dat verleden tijd en zal het dus wel een tikkie zwaarder worden.

Vandaag met Jim naar het CB geweest, ik heb daar mijn verhaal gedaan over het huilen, de onrust en het niet in de wieg willen slapen verteld maar volgens de CB arts is dat allemaal normaal (ik heb twee keer een hele dag beschreven). Verder groeit Jim goed (hij is nu 4230 gram en 54 cm groot). We mogen nu wel het aantal cc's iets ophogen, vooral ook omdat ie gisteren opeens vaker dan elke vier uur kwam. We gaan nu dus 6 keer 120 cc geven en als het er 7 worden dan is dat ook goed zei ze. Het overstrekken doet hij omdat hij op dat moment ontevreden is om iets, zei de arts, hij is ook een erg sterke baby, dat bleek uit de testjes, dus overstrekken is iets wat hij heel makkelijk doet.

Verder vond de arts dat we op zich nu nog niet veel kunnen doen aan dat niet in de wieg willen slapen. We kunnen het wel af en toe blijven proberen maar als we het niet erg vinden om hem ook veel bij ons te dragen dan is dat ook prima. Ze raadde ons aan om over een week of vier pas echt te proberen hem in zijn wieg te laten slapen (en dan dus consequenter te zijn en hem wat meer te laten huilen). Met het inbakeren mogen we gewoon doorgaan, zijn heupjes zijn in orde en als het werkt dan is het goed.

Violeta, wat groeit Emma goed, fijn zeg, dan weet je in ieder geval dat je genoeg bv hebt!

Geplaatst

@ Valesca: ben je weer een beetje uitgerust vandaag? Hopelijk heeft een nacht wat meer slapen je goed gedaan. Het is en blijft heel vervelend natuurlijk als je je zo vreselijk moe voelt.

@ Laika: spannend z'on eerste dagje alleen, of niet? Hopelijk heeft Jim vanacht een beetje redelijk geslapen, zodat je in elk geval enigzins uitgerust aan je dag begonnen bent. Het is goed te lezen dat hij zo goed groeit, maar ik kan me wel voorstellen dat het zeer vermoeiend is om Jim zoveel bij je te moeten houden omdat hij anders zo moet huilen en niet wil slapen. Misschien wil hij wel gewoon bij je in de woonkamer in de kinderwagen liggen? Bij Jorrit doet dit overdag echt wonderen en zo kan ik af en toe ook even wat zelf doen.

@ Ellen: hoe gaat het nu met Dante? Heb je al het gevoel dat de medicijnen helpen of duurt dat nog een paar dagen? Ik hoop zo dat jullie mannetje er baat bij heeft en jullie daardoor iets meer rust weer krijgen in huis

@ Violetta: wat fijn dat Emme zo goed groeit. Die bv bij jou zit dan inderdaad wel goed

Ben zelf net voor nacontrole geweest (mijn vk gaat op vakantie, dus vandaar wat eerder). Was wel even fijn om alles nog eens na te bespreken, maar geeft ook wel een vreemd gevoel hoor.. Nu is het echt klaar..

Ze vroeg nog wel even naar anticonceptie.. wat we daar mee wilden of in elk geval al over nagedacht hadden.. Nou.. als ik ineens spontaan zwanger wordt dan is er echt een wonder gebeurd, dus we laten het er gewoon op aankomen. We willen sowieso nog graag een tweede mocht dat lukken, dus als dat dan spontaan gebeurd, dan heel graag!!

Vanmiddag met Jorrit naar het CB. Ben benieuwd.

Geplaatst

Ben ik al weer.. Het is rustig hier vandaag.

Wij zijn net terug van het consultatiebureau. Het ging allemaal erg goed. Jorrit liet het gelaten over zich heen komen.

Hij is onwijs goed gegroeid. Hij weegt inmiddels 4890 gram (hij is dus al ruim 800 gram gegroeid in een maand tijd). Ook is hij nu 56,5 cm.

Gaat super goed dus. De arts zei dat ik melk heb als slagroom.. haha...

Nu zijn regeldagen weer voorbij zijn gaan we weer terug naar één borst per keer, kijken hoe dat gaat.. (kan ik de andere mooi kolven)

Geplaatst

Hi Dorien, wat fijn dat Jorrit zo goed gegroeid is! Jim is ook 800 gram aangekomen in een maand tijd, fijn is dat he?

Heerlijk dat het zo goed gaat met de borstvoeding.

Valesca, hoe gaat het me jou vandaag? Zat je nou huilend in de auto vanwege de vermoeidheid? Ach gos meis...

Vandaag is heel oke gegaan, nou was het wel zo dat mijn moeder om 11 uur kwam dus eigenlijk was dit nog steeds geen dag helemaal alleen. Jim is na de avondfles van 23 uur gaan slapen en werd om 4.30 pas weer wakker. Heerlijk maar hij was wel enorm hongerig dus hij schreeuwde lekker de boel bij elkaar...Na de fles heb ik hem zo'n 20 minuten bij me gehouden en toen kon ik hem gelukkig weer lekker terugleggen in zijn wiegje en heeft ie tot kwart voor acht geslapen. Daarna even bij mij in bed maar om kwart over acht huilde hij weer van de honger. Dat vond ik wel even lastig want toen moest ik dus naar beneden om de fles te maken en hij moest ook nog verschoond worden. Gevolg: Jim over zijn toeren omdat het allemaal te lang duurde voor hem. Nou ja, daar zal hij echt aan moeten wennen nu!

Na die fles is hij op mijn borst in bed in slaap gevallen tot mijn moeder dus om 11 uur kwam en toen ben ik lekker gaan douchen en zijn we in de middag met Jim gaan wandelen.

Dorien, Jim wil overdag op dit moment ook niet slapen in de wandelwagen, hij slaapt overdag echt alleen maar in mijn armen....Heel soms kan ik hem wel even neerleggen in de wandelwagen maar alleen als ie heel diep slaapt en dan wordt ie vaak toch ook weer binnen toen minuten wakker. Heel lastig, hij wil ook niet in de draagdoek dus als ik overdag alleen ben kan ik eigenlijk niks. Ik vraag me dus af hoe ik dat morgen moet doen, als ik echt de hele dag alleen ben, met aankleden en ontbijten enzo. Nou ja, ik zal mijn weg er wel in moeten gaan vinden, ben ik bang. De reden dat ik nu kan internetten is omdat mijn vriend alweer thuis is van zijn werk en nu met Jim op zijn arm zit. Lastig hoor! Gelukkig is ie sinds een paar dagen wel echt veel minder huilerig, gisteren heeft ie hooguit een half uurtje gehuild op de hele dag en vandaag valt het ook nog erg mee. En.....Jim begint al te lachen! Hij heeft vandaag zowel naar mijn moeder als naar mijn gelachen, zo gaaf!

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier al veel verbetering merkbaar, vooral door het middeltje dat de oprispingen verlicht. Hij heeft vannacht van 0u tot 5u s morgens geslapen, een record! Ik was zelfs eerder wakker dan hij haha. Ook heb ik de draagmand verhoogd aan het hoofdeind en je merkt nu al dat hij het minder erg vindt om neergelegd te worden, want dat is minder horizontaal.

Daarnet heeft hij een hele nieuwe soort poepluier gemaakt. Om te beginnen was het de eerste sinds de hele dag, tegenover vroeger wel elke wisseling wel één dus bij elke voeding. Ook de consistentie is helemaal anders, vaster lijkt wel. Hij valt ook makkelijker in slaap heb ik de indruk. Ik heb er dus heel goeie hoop op dat we een rustige jongen zullen zien tegenover de vorige weken.

Doortje, geweldig zeg, Jorrit helemaal goedgekeurd. Onze Dante staat nog maar een paar honderd gram achter, dus we zijn bijna gelijk haha. Is hij ook zo fel gegroeid? Wij zitten aan een cm per week gewoon. Misschien ook door teveel te drinken met die krampjes.

Had ik ook bij de gyn, het echte afsluiten. Toch wel even slikken he. Bij ons zal er geen tweede komen dus voor mij is het echt gedaan.

Wish, bij mij spuit het niet zo erg hihi, maar het stroomt wel verder als Dante loslaat in het begin. Ik moet dus ook steeds een doekje bijhebben tijdens de voeding.

Valesca, heb je nog wat kunnen bijslapen vandaag?

Laika, hoe is het geweest met je eerste dag zonder je man? Zal wel inderdaad spannend zijn, maar je zal het wel kunnen. Ik heb het ook gekunnen, al lukte alles wel een stuk trager dan je gewoon bent. Als je daaraan kan toegeven, dan zit je goed :-)

groetjes

Ellen

Geplaatst

Doortje,

Zal zeker wel een 'raar' gevoel geven om voor de laatste keer naar de vk te gaan. Dan is dit hoofdstuk echt afgesloten. (wat betreft de zwangerschap en geboorte van Jorrit)

Jorrit is zekers te weten goed aan het groeien, super zeg!

Wat bedoel je precies met 1 of 2 borsten aanbieden? Hoe deed/doe je dit dan?

Laika,

Poeh, dat zal zeker heftig zijn om zo vaak met Jim op de arm te zitten/lopen.

En hij wil niet in de draagdoek, wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Dat weet alleen Jim en dat is het lastige, dan kom je hier als ouders niet of niet snel achter....

Wat fijn om te lezen dat Jim minder aan het huilen is. Dit zal jou en je man zeker goed doen!

Valesca,

Dikke knuffel voor jou!!

Ellen,

:clap2: Super om te lezen dat de medicatie die Dante nu krijgt al effect blijken te hebben!

Helemaal :toppie:

Heeft mama ook eens door kunnen slapen, het was je echt zo gegund!

Sinds afgelopen 3 dagen is Mijke soms ontroostbaar. Het lijkt of dan of er verschillende oorzaken zijn, krampjes en tegelijkertijd honger.

Ze wil dan wel 'aanhappen' maar moet ook huilen en strekt haarzelf dan uit en kan dan niet gaan drinken, hierdoor wordt ze 'mopperig' omdat ze wil drinken en dit niet gaat.

Dan houd ik haar weer even omhoog en meestal komt er een boer of krijgt ze de hik.

De hik heeft ze sowieso vrijwel altijd na elke voeding. En dan best heftig dat ik de melk hoor 'klotsen' in haar keel.

In mijn buik had ze ook elke dag 3 keer of vaker de hik.

Mijn man komt vanavond pas om 20.00uur thuis, hij is vanmorgen om 7.00uur de deur uit gegaan.

Ik ben vandaag naar een vriendin en haar 2 kinderen op bezoek geweest.

Morgen heb ik een afspraak bij de arts op het consultatiebereau.

Werken we het lijstje nog bij of laten we het voor wat het is?

Ik weet ook niet op welke pagina dit staat, zal ver terug zijn.....

Geplaatst

Ellen,

Weer een prachtige foto!

Dante blijft zijn vele donkere haren behouden. (of is dit wel wat minder geworden)?

Laika,

Vergeten te reageren op het feit dat Jim bewust aan het lachen is. Super!

Dan smelt je helemaal weg toch?

Geplaatst

Hi Wish, dat van dat hikken herken ik, Jim had ook vaak de hik in mijn buik en dat heeft hij nu nog steeds, inclusief dat melkhikken, inderdaad. Als ie dat heel erg heeft, dan komt er vaak ook een mondje terug. Slaapt ze nog wel goed overdag? Je hebt een lange dag alleen vandaag dus, gaat dat allemaal goed?

Ja, dat lijstje...wat mij betreft hoeven we dat niet meer bij te werken hoor, we houden elkaar al goed op de hoogte dmv onze berichtjes toch? Maar als anderen het wel nog willen bijhouden vind ik dat ook prima hoor!

Ellen, wat fijn dat je al verbetering merkt en wat heerlijk dat Dante zowaar 5 uur achter elkaar heeft geslapen! Hopelijk blijft deze stijgende lijn doorzetten. Het is wel een moppie hoor, leuke foto weer!

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

25 oktober: Marianne controle VK

25 oktober: Wish controle VK

27 oktober: Marianne controle ZKH

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

Marianne?

Violeta?

Vlok?

Controles baby

16 november: Jorrit controle VK en consultatiebureau

21 november: Alexis wiegedood test

29 november: Dante vaccins - arts controle

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

moest 20 pagina's terug gaan :-) Misschien kunnen we de lijst wel inkorten met diegenen die actief nog meeschrijven..

Geplaatst

Laika, wij zetten altijd een afgemeten hoeveelheid voeding (in zo'n bakje) op de badkamer naast de fles, meestal 3 voedingen (1 voor de nacht, 1 voor de ochtend en 1 als reserve). Zo hoef je er 's ochtends (en 's nachts) niet voor naar beneden. Het aanmaken van het flesje doen wij hier gewoon met warm water uit de kraan. Dat kon ook gewoon volgens onze kraamhulp (tenzij je in een oud huis woont met loden leidingen, dan weer niet, maar alle huizen jonger dan 10 a 15 jaar hebben dat type leiding niet meer). Dat scheelt enorm in traplopen en tijd. Verschonen kan je eventueel ook wel na de fles doen, dat doen wij hier ook. Nou ja, kijk maar of je wat aan deze tips hebt.

Ellen, mooie foto van Dante en fijn dat het nu al stukken beter met hem gaat!

Valesca, nog een beetje kunnen bijslapen? Ik ben gister al om 21 uur naar bed gegaan, manlief had de laatste voeding en ik heb kunnen slapen tot 3 uur vannacht. Vandaag dus een goede dag. Hopelijk laat Joris er vanavond lekker veel tijd tussen, hoewel ik daar niet vanuit ga. Ik zit me af te vragen of hij al rijstebloem in de laatste fles zou mogen hebben... ik weet eerlijk gezegd niet wanneer dat kan?

Doortje, fijn dat Jorrit is goedgekeurd. Hij groeit al goed zeg!

Hier vandaag een heerlijk relaxte dag gehad. Vanmiddag nog wel een kraamvisite (we zijn er bijna doorheen!) en vanavond ook, maar vanochtend lekker aangetutteld met Joris. Beneden gefatsoeneerd, boven gestofzuigd en opgeruimd en nog een paar boodschapjes gedaan. Lekker rustig maar wel nuttig dus. Net even Sesamstraat gekeken met Thomas en dan kan 'ie dadelijk naar bed (over een uurtje of zo).

Geplaatst

Dank Esk, voor de de tip. Wij wonen in een huis dat meer dan 100 jaar oud is maar volgens mijn vriend hebben wij zeker weten geen loden leidingen meer. Maar ik ga het toch nog even uitzoeken voor de zekerheid. Voor morgen hebben we bedacht dat mijn vriend, die om half zeven opstaat, een flesje warm maakt en in folie ingepakt bij mij neerzet. Helemaal makkelijk!

Trouwens, anti-tip voor gulzige babies: de dentalspeen op de difraxfles. Jim heeft nu de born free fles en dat gaat al een stuk beter maar ik had gehoord dat de dentalspeen (dan zit het gaatje aan de bovenkant van de speen) die je dan op de difrax s-fles moet zetten ook heel goed werkt bij gulzige babies. Nou, Jim dronk net de eerste 40 cc in 2 minuten weg....Lijkt me toch te snel! Ik heb maar de rest van de fles snel weer overgegooid in de born free fles (het maakt hem ook geen ene moer uit, uit welke fles hij drinkt of welke speen het is, als het maar melk uitkomt ;)) en toen ging het weer beter.

Ik duik zo lekker mijn bedje in, even een paar uurtjes slapen voordat Jim met papa na de laatste fles mee naar boven gaat.

Geplaatst

Laika,

Dat is een goed geformuleerd woord voor wat ik bedoelde, 'Melkhikken'

Het is vandaag goed gegaan.

Vanmorgen is mijn vader op bezoek geweest en 's middags ben ik bij een goede vriendin en haar 2 kinderen op bezoek geweest.

Ze hebben Mijke fijn kunnen knuffelen. En ik heb ondertussen foto's gemaakt.

Leve de digitale fotocamera! Als we nu nog met rolletjes moesten werken, dat zou wat zijn....Haha!

Toen mijn man thuis kwam lag Mijke in de box te slapen en ik was op de bank in slaap gevallen (had wel al eten gemaakt, lekker makkelijk macaroni)

Heb toch wel een klein uurtje kunnen slapen, heerlijk zeg!

Rond 19.45u heeft Mijke bv gehad en om 20.30uur is ze in bad gegaan. Ik heb Balneumolie en creme gehaald, dit werkt super voor haar droge huid. Merkte na 2 keer badderen en insmeren al verschil!

Na het bad 21.15u had Mijke weer honger, dit is elke keer na het baden het geval. Wel makkelijk hoor, dan kan ze na daarna even knuffelen met mama en papa en dan naar bed.

Wij gaan nu ook slapen, tot morgen!

Geplaatst

Mega hard balen hier. Sinds 17u weer onrustig tot 23u met weer hard werken om de 3uur tussen 2 voedingen te halen. daar kan ik mee leven, maar het is echt niet gebeterd sindsdien. om 2uur wakker, en nu amper twee uur later weer. huilen en krampen (of toch hongerr?), dus dan maar opgestaan om mn vriend niet te storen en daar gaat dus mijn nacht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden