Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijke blijkt elke dag in de namiddag en/of avond het zogenoemd 'cluster-voeden' te hanteren. Ik kan haar dan elk uur en/of elke 2 uur aanleggen voor een paar min flink drinken.

Nu ligt ze vanaf 21.00u in bed, net als gisterenavond. Ben benieuwd of dat het vannacht dan ook weer 2.00u gaat worden.

We zullen zien....

Truste allemaal!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ laika, fijn dat jullie een oplossing hebben voor t slapen 's nachts. rusten jullie in elk geval zelf goed uit en jim ook. nu overdag nog...

@ ellen, je klinkt weer een stuk beter. fijn dat t met dante de goede kant op lijkt te gaan!

hier een perfecte dag gehad. jorrit heeft heerlijk doorgeslapen vanacht van elf tot half zeven. daarna weer tot tien uur. na het bad en de voeding heeft hij geslapen van half twaalf tot half drie. daarna vier wakkere uurtjes maar niet jengelig ofzo. na de voeding van half zeven is hij weer gaan slapen tot half elf en nu hopen dat hij zo ook weer lekker gaat slapen... zo mogen van mij alle dagen wel gaan!

Geplaatst

--- Ellentrik, Mooie wieg, leuk mobieltje, mooie kamer :) Ik moet ook zo'n speelgoedton voor Th. Hij heeft inmiddels zoveel knuffels.

--- Wish, wat goed, vijf uur na de laatste avondvoeding. Je kindje mag toch een aantal uren in het autostoeltje per dag! Twee of twee en een half uur? Ik weet het niet meer precies.

Geplaatst

Vandaag met het hele gezin boodschappen gedaan. Het autostoeltje in de kar en Mark deze keer ook in de kar (anders wilt hij zelf met een mandje met wieltjes lopen). En kreeg reacties als: oh, wat klein, oh wat mooi, oh kijk eens als ze Thomas zagen. Ik voelde me een trotse moeder met mijn twee kids.

Geplaatst

Zo! Even weer tijd om bij te lezen. Voor de tweede nacht heeft Joris doorgeslapen. Gisternacht niet, vannacht wel. Hij meldde zich om 5 uur, maar met wat troosten heeft hij toch tot 6.30 nog geslapen. Net een flesje gegeven en nu ligt hij heerlijk naast me op de bank te lachen. Goh, misschien dat het dan nu eindelijk bijna zo ver is dat hij helemaal doorslaapt. Wat heerlijk zeg! 6.30 is hier toch de normale opsta tijd als ik moet werken...

Gisteren het 40 jarig huwelijk van mijn ouders gevierd. Het was erg gezellig. Na de slaapjes zijn de kinderen ook gekomen en met name Thomas vond het ook erg leuk. Joris vond het allemaal wat druk geloof ik.

Hier ligt Joris ook regelmatig in de maxi-cosi te slapen. Ik moet Thomas in de middag oppikken van het kinderdagverblijf en dat is wat verder weg (dichterbij was er geen plaats) en ik moet dat dus met de auto doen. Als Joris dan slaapt in de maxi-cosi laat ik 'm gewoon liggen, anders gaat hij huilen en daar schiet niemand wat mee op. Ik was er met Thomas ook heel huiverig voor, maar nu gaat het gewoon niet anders. Ach, als het niet te vaak gebeurt en niet te lang, dan zal het allemaal wel los lopen.

Ivfmoeder, fijn gevoel he? Als je zo met je kids door de supermarkt loopt. Ik kan daar ook heerlijk van genieten.

Geplaatst

hoi allemaal,

waaw zoveel positieve berichten deze keer. heel leuk om te lezen!

Esk, jij hebt kunnen doorslapen, heerlijk zeg! zeker na die plotse ommekeer. Misschien zijn het regeldagen geweest? Fijn dat je een leuk feest hebt meegemaakt!

Ik laat Dante ook regelmatig slapen in de maxi cosi, om hem niet wakker te moeten maken. Hem erin leggen zonder morren is al een opdracht op zich, dus ga ik hem zeker niet omgekeerd storen. Ook als ik thuiskom met hem in de draagdoek. dan kan hij wel een uur extra slapen, gewoon omdat het zo lekker zit. wel vervelend dat hij dan nog warm aangekleed is en ik hem niet kan uitkleden omdat zo'n doek strak omzit en ik er niet aankan.

Karin, dus jij was één van die moeders geweest waar ik me emo had obver gevoeld als ik je in de supermarkt was tegengekomen haha. Gisteren naar een koffiebar geweest en we zaten naast iemand die zelf ook pas moeder was (maar haar kindje niet bij). ze vroeg hoe oud de onze was en vond hem wel heel klein voor 8 weken te zijn. Haar kindje was 4 weken oud en toen ik zei dat hij 4 weken te vroeg was gekomen, klopte dat beeld van zo'n kleintje veel beter vond ze. Dus hij moet blijkbaar toch nog een beetje inhalen.

Doortje, wat een mooie dag met Jorrit heb jij meegemaakt! Zalig!

Wish, ook jij hebt het goed gehad? Is het vannacht nog eens tot 2u geweest?

Wij gisteren hier ook een goeie dag, als was het huiluurtje dit keer toch wel een echt huiluurtje met flink wat morren en jengelen. Hij heeft overdag flinke poepluiers kunnnen maken (met een complete nieuwe garderobe aan tot gevolg) zonder teveel te moeten huilen van vaak nutteloos persen, wat echt positief is. Gelukkig maar want die medicatie innemen vindt hij maar niks, en dat is het tenminste niet voor niks dat we het hem moeten opdringen. Voor de rest heeft hij zijn 3-uren cycli mooi rond gemaakt, is hij vannacht super geweest met 21u als laatste en pas 3u15 voor de volgende voeding, en nu weer mooi om 6u35. Ik had nog een serieuze stuwing in mijn andere borst dus ben ik maar opgestaan om die af te kolven. En te schrijven hihi.

Oh, en m'n mutsje is af! Ben er best trots op, en mijn moeder al helemaal. Want zij is het brei-wonder van ons twee, en ze vindt het leuk dat ik zelf ook eens wat moeite errond wil doen al is het een heel erg eenvoudig ding haha.

[ATTACH=CONFIG]2911[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2912[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een schattig mutsje! Kan jij het wel een simpel ding vinden, maar ik doe het je niet na. Ik geloof dat ik nog wel kan breien, maar ik kan niet opzetten, dus dan kom je nog nergens. En ik kan alleen maar rechttoe-rechtaan breien, dus dat worden dan allemaal sjaals :-).

Geplaatst

Is dat het mutsje Ellen? Dat ziet eruit als een heerlijk mutsje! Weet je, ik krijg gewoon zin ervan om ook te gaan breien! Al moet ik wel in een diep verleden graven of ik dat nog weet. Zeg maar zon 32 jaar geleden op de lagere school. Hihi! :-)

Geplaatst

Ik lees allemaal positieve verhalen! Wat leuk!

Na zo'n geslaagde dag van gisteren was Jorrit vanacht wat minderlief voor ons.Eerst al moeite met slapen na devoeding van half elf en na de voeding van half vier wilde hij niet slapen, pas om zes uur.. en zevrn uur weer honger..daarna gelukkig wel tot elf uur geslapen

ze mogen trouwens max twee uur achter elkaar in de maxicosi volgens ons cb

Geplaatst

Hahaha, Esk dat 'probleem' heb ik ook. Kan ook rechttoe rechtaan breien maar geen steken opzetten.

En dan kom je niet ver, ook al wil je een 'simpele' das gaan breien. Volgens mij kan ik 2 verschillende steken. Links en rechts of hoe noem je dit?

Dat je een soort heuveltjes krijgt. Snapt iemand me nu nog? Haha!

Bedankt voor de reacties mbt de maxicosi. Ik leg Mijke het lieft zo min mogelijk hierin, maar max. 2 uur zou dus mogen, nou dan voel ik me minder 'schuldig' over gisteren.

Vannacht kwam Mijke om 00.45u en hierna om 6.00u, papa en mama hebben haar na de voeding rond 6.45u in bed gelegd en toen heeft Mijke tot 10.00u geslapen.

Ook papa en mama zijn in bed blijven liggen en hebben heerlijk geslapen.

Alleen kwam er om 10.30u bezoek.... en hebben we om 12.00u ons ontbijt gegeten toen het bezoek weg was.

Neem zelf niet altijd beschuit met muisjes, maar daar heb ik vanmorgen tijdens dat het bezoek er was wel van genoten. Had honger zeg!

Geplaatst

Wat een lief mutsje Ellen! Breien (en eigenlijk alle handwerkjes) zijn helaas niet aan mij besteed, ik heb er gewoon geen geduld voor! Maar ik vind het wel heel leuk allemaal dus koop ik het gewoon van mensen die het wel heel goed kunnen, haha.

Gisteren een hele goede dag gehad met Jim, gisterenavond is ie na de fles van half zeven zonder mopperen weer in slaap gevallen in de reiswieg tot 23 uur en vannacht in bed (dus tussen ons in) was ook weer heerlijk ontspannen. Hij heeft eerst lekker naar mij liggen kijken en toen viel ie in slaap....

Vandaag is echter weer een ander verhaal. Na de fles van 11 uur zijn we met hem gaan wandelen in het bos. Daarvoor moesten we hem in de maxi cosi zetten. Om hem niet wakker te maken dachten we ook met hem te gaan wandelen in de maxi cosi (max een uurtje) maar helaas werd ie al vrij snel wakker en zette hij het op een brullen (nou ja, huilen, brullen was het niet echt). En nu is het eigenlijk vanaf half twee af en aan even slapen en huilen, hij houdt het huilen goed lang vol vandaag! Nou ja, waarschijnlijk hebben we dan wel weer een goede nacht met hem, want straks is ie natuurlijk doodop.

Bij ons is het echt de ene dag heel goed en de andere dag weer een stukje minder. Ik ben allang blij dat we ook hele goede dagen ertussen hebben zitten en ik ga ervan uit dat er steeds meer goede dagen bij gaan komen!

Geplaatst

Laika,

Zo is het maar net met goede en minder goede dagen. Hier is het net zo hoor! Gisteren ging super goed en vandaag is meneer weer veel wakker en jengelig/huilerig met korte slaapjes tussendoor.

Als we 's nachts redelijk kunnen slapen is het in elk geval goed vol te houden en er komt een moment dat ze 's nachts lekker gaan doorslapen en een vaster ritme gaan krijgen

Ellen,

Dat mutsje is echt heel mooi. Ik kan zelf helemaal niet breien. dat deed mijn oma altijd, maar omdat ze zich niet meer zo goed voelt is ze daar helaas mee gestopt. Dus ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een andere leuke muts, want de newborn mutsjes passen niet meer zo heel goed om zijn hoofdje heen. (hij heeft een groot hoofd..haha)

Wish,

Fijn dat je je nu minder zorgen maakt over de maxicosi. Wij hebben het specifiek gevraagd omdat we toch af en toe naar het noorden willen rijden naar mijn familie (bijna 2 uur rijden) en we ons afvroegen of hij wel zo lang mocht. De vorige keer zijn we nog even gestopt tussendoor, maar dat is vanaf nu dus niet meer nodig.

Geplaatst

@Ivf moeder ja je bent gevoeliger na je bevalling ja en ik extra na vorig jaar

Ja ze lacht nu echt beter en soms een geluidje

ook draaide ze eergisteren van buik naar rug was helemaal verbaasd

@Wish: dankjewel,en groot gelijk dat je mijke even liet liggen dan hoor

@Ellen kan me voorstellen dat het moeilijk even was een klein babytje te zien ik vind het ook niks dat ze groot word haha,lief mutsje heb je gemaakt!

Geplaatst

Laika,

Dan hoop ik met je mee dat je vannacht een rustige nacht zult hebben!

Valesca,

Draaide Feline van haar rug naar haar buik, Wow dat is echt snel zeg!

Wat goed van d'r!

Geplaatst

dorie,de boot gemist nr een rustige voeding.ik kei hem steeds slaapdronken in bed waardoor hij vrij snel weer verder wil slapen,mr nu was hij weer zodanig vies van die medicatie dat het hem wakker maakte en nu ligt hij hier weer te kronkelen zoals hij s avonds altijd doet.gisteravond toch weer erg onrustig.hij heeft totnutoe ook nog geen poepluier gemaakt..hoeveel hebben jullie er per dag?...Valesca,al omdraaien zeg.ongelooflijk!hou ze maar goed in t oog dan,zeker tijdens verschonen..goed,de rust lijkt hier terug gekeerd.zal maar eens terug in onze slaapkamer gaan.ben nu in zijn eigen kamer gaan zitten,dan hoef k mijn vriend niet mee wakker te maken.oh ja,iets waar ik de laatste tijd aan denk:denken jullie er nog aan om met baby's af te spreken?of lijkt dat plots heel erg onhaalbaar?wij zouden 2u moeten rijden tot in utrecht,precies genoeg vr maxicosi maximum reistijd:-)

Geplaatst

@ Valesca: wow, wat goed van feline zeg! kan me voorstellen dat je verbaasd was. Het is toch al wel snel natuurlijk!

@ Ellen, wat vervelend dat Dante die medicatie vies vindt en daar zo wakker van wordt. Kun je het niet in combinatie met wat bv geven zodat t minder vies smaakt?

het afspreken lijkt me nog steeds leuk, maar misschien nog even wachten tot het jongste kind zo'n 10 weken is? dan is t misschien wat gemakkelijker en is reizen in maxicosi ook gemakkelijker. de vraag is dan alleen even waar en wat spreek je af met zoveel babies

@Wish:mijke slaapt dus ook steeds langer? fijn is dat he. ben je zelf ook uitgeruster

@ laika, hoe gaat t nu met jim?

hier weer kunnen doorslapen vanacht. jorrit heeft na de voeding van 22.45 uur doorgeslapen tot 06.00 uur. hij ligt nu weer te slapen en ik heb net gekolfd zodat we vanavond weer een flesje kunnen oefenen met hem

Geplaatst

Hier ook weer een goede nacht: 4.45 meldde hij zich en dat is toch 6 uur na de laatste voeding dus kan je spreken van doorslapen. Gister kon ik hem troosten en toen sliep hij zonder fles verder, vanochtend moest er 50cc melk aan te pas komen ;-). Maar goed, er zit vooruitgang in, heerlijk! Nu ligt hij lekker naast me op de bank.

Ellen, Joris poept meestal om de dag, maar soms zit er ook wel wat langer tussen (of wat korter). Ik meen me te herinneren dat borstgevoede baby's niet zoveel poepluiers hoeven te maken, ik meen dat er zelfs baby's zijn die 1 x in de 2 weken wat doen. Maar goed, dan moeten ze er neem ik aan geen last van hebben.

Valesca, wat goed zeg, dat Felina al omrolt! Dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren hoor. Ik ben al benieuwd wanneer hij zijn handjes gaat ontdekken.

Doortje, wat doet Jorrit het goed zeg! Heerlijk van die lange nachten.

Laika, de goede dagen zullen inderdaad steeds meer gaan komen. Het is al fijn dat jullie nu een manier hebben gevonden waarop het al beter gaat.

Gisteren de laatste kraamvisite gehad, tenminste, er komen nog wel mensen, maar dit was nog familie die van ver moesten komen. Gisteravond de raamposter dat Joris geboren is weggehaald en de slingers en ook de kaartendraad. Alles is nu weer 'normaal' in huis. Moest er wel weer even aan wennen dat het nu een beetje leger is in huis, maar ook wel weer fijn dat alles opgeruimd is.

Geplaatst

@wish: nee van buik naar rug hahah andersom nog niet hoor;)! dus als ik haar op d'r buik leg draait ze zo weer op haar rug;)

Afspreken lijkt mij erg leuk!!!Feline en Dante zijn natuurlijk al wat ouder dus laat maar even weten wat handig is en waar.....er zijn wel speciale BV café's ook hé dat is misschien wel leuk

@Esk gek hé alles weer normaal in huis,bij de laatste slinger moest ik echt ff slikken hoor

Hier een onrustige nacht gehad,Feline had 22:30 gedronken en kwam toen 02:30 weer maar vanaf half 4 was ze erg onrustig....half 6 een héle volle poepluier echt even moeten wassen alles zat onder....dat zat haar vast dwars,dus lekker flesje om 6 uur en toen was alles weer goed!

Geplaatst

Hier ook erg onrustig. Weer bijgekolfd want mijn tepels houden t niet meer. Net in slaap gevallen met spuit in haar mond. Haar hempje is nat. Hihi!

Straks eerste bezoek aan cb!

Laters! Xxx

Geplaatst

Ellen,

Een poepluier heeft Mijke vrijwel bij elke verschoning. Elke keer een beetje en soms best veel dat het ook boven de luier op de rug komt te zitten.

Ze laat dan harde windjes met ontlasting erbij en hierdoor wordt soms ook de onderrug en dus ook de romper vies. Dit is nu 3 keer voorgekomen.

Ik wil graag eens afspreken om elkaar te gaan zien!

Datumprikker via de mail naar elkaar versturen? (wie wil dit op zich nemen)? :happy:

Doortje,

Super dat Jorrit de hele nacht door heeft geslapen!

Hoeveel doe je in de fles? En geef je hem hierna nog de borst?

Heb gelezen dat je met ongeveer 20cc in de fles kan beginnen (fles door iemand anders laten geven dan mama) en hierna de borst weer aan kan bieden.

Of hoe hebben jullie dit gedaan?

Valesca,

Bv café's, daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Zal eens op google op gaan zoeken.

Feline heeft je vannacht dus goed bezig gehouden. Gelukkig is ze de ontlasting kwijt en was ze hierna rustig.

Mijke heeft gisterenavond om 16.45u, 18.30 en 20.15u en 00.30u gedronken en hierna melde ze haarzelf om 4.30u en toen om 8.45u.

Rond 11.00u werd ze onrustig en huilerig, heb haar getroost door met haar te praten, in de woonkamer met haar op de arm rond gelopen, maar niks hielp.

Heb haar om 11.15u heb ik haar de borst aangeboden en heeft ze heel goed gedronken. Daarna heb ik haar om 12.00u in bed gelegd en nu hoor ik haar af en toe geluidjes maken, zal zo wel door gaan zetten in een 'honger-melding'.

Yep, hoor ze nu tot later.......

Geplaatst

Wish,

Ik heb melk uit de vriezer laten ontdooien voor het flesje om te kijken hoe het zou gaan. We hebben daar een volledige voeding in gegaan (130cc). Zou hij niet willen drinken dan had ik gewoon de borst nog vol zitten. Echter, hij heeft in 15 minuten de fles leeggedronken met twee korte pauzes. Ik heb daarna zelf gewoon gekolfd en dat weer in de vriezer gedaan. Ging perfect dus

Vanavond op nieuw de fles oefenen en ga ik weer kolven

Ik wil trouwens wel via datumprikker een voorstel mailen, maar op welke termijn dan? En door de week of in het weekend? En iemand ideeen over wat doen?

Ik hoor graag wie mee willen om ook een haalbare locatie te kiezen.

Geplaatst

Zo, 130 cc! Dat is echt heel goed Doortje. Jim drinkt op dit moment 115 cc kv, bij 120 cc gaat ie spugen en bij 100 cc heeft ie al heel snel weer honger. Ja, het luister nauw hier, haha.

Jim heeft vannacht goed geslapen, om half elf kreeg ie de laatste fles en daarna zijn me met z'n drieen naar bed gegaan. Toen heeft Jim eerst 2 uur lang (!) naar mij gekeken om daarna rustig en tevreden in slaap te vallen. Ik kon natuurlijk niet slapen daardoor, ik deed elke keer stiekem even mijn ogen open maar ik kreeg elke keer weer een lieve, wakkere blik van hem, haha. Gelukkig is ie dus om half een gaan slapen en om half vier kwam hij weer voor een flesje. Daarna is ie gelijk weer gaan slapen tot half acht en daarna is ie af en aan gaan slapen tot 10.15. Vanaf toen wakker geweest tot 12 uur en daarna ben ik met hem gaan wandelen tot 14.30 en heeft ie de hele tijd geslapen. Ik heb hem net weer een flesje gegeven en nu net voor het eerst ingebakerd met de Pacco doek. Daar ligt ie lekker vast in, een stuk beter dan de andere doek die ik had. Helaas vindt ie het tot nu toe helemaal niks dus hij ligt flink te jammeren nu. Maar hij is duidelijk wel moe dus ik ga proberen vol te houden!

Afspreken lijkt mij ook leuk maar ik stel wel voor om dit inderdaad te doen als de jongsten zo rond de 10-12 weken zijn, dan is het voor ons allemaal misschien wat rustiger.

Wat betreft poepluiers. Jim had eerst bij bijna elke luier wel gepoept (maar toen gaf ik ook nog bv) nu poept ie 1 keer per dag. Eergisteren had ie helemaal niet gepoept en dat resulteerde gisteren in een poepexplosie...Ik moest hem drie keer achter elkaar verschonen, de poep bleef maar komen!

Geplaatst

@Wish: ik wil het wel op me nemen dit keer bij datumprikker

oh lees dat doortje het ook wil doen;)

http://www.borstvoeding.com/zoekdskndgn/bv-cafes/nederland.html#Utrecht

hier zie je allerlei bv cafes ik zie alleen dat het alleen bepaalde ochtenden zijn..dat is misschien niet handig

Ik wil het liefste op een zaterdag weer als dat kan,en wat te doen ja daar moeten we even naar kijken wat handig is,zal eens googlen

Feline poept 1 keer per dag soms 1 keer in de 2 dagen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden