Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mila poept net als Mijke : bijna elke luier is gevuld met poep. Omdat zij op bv zit, heeft ze spuitpoep wat gepaard gaat met een hoop gepruttel en scheetjes ( nou ja zeg maar gerust scheten, hihi)

Bij het cb ging t super goed, ze heeft geen kik gegeven! Pappa was er ook bij, gelukkig voor mamma, want ik trek nog niet veel merk ik.

Het lijkt me leuk om elkaar met de kleintjes te ontmoeten! Liever inderdaad als Mila 10 à 12 weken is. Dus ergens in januari als het kan.

En een keer met mooi weer met z'n allen naar zee, van de zomer, of voorjaar, lijkt me ook heel leuk. Ik zit me nu al te verheugen op de zomer! Denk eraan om met haar naar Ibiza te gaan in mei, maar das misschien nog te vroeg. Wat vinden jullie?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marianne, fijn dat het goed gaat met Mila en dat ze zich zo goed gedragen heeft bij het CB.

Ik heb ook zin in het voorjaar/zomer. Lekker veel wandelen met Jorrit. Naar Ibiza kan vast wel denk ik.. maar weet eigenlijk niet wat fijn is met zo'n kleintje. Wij willen komende zomer gewoong aan kamperen met Jorrit. Lijkt me zooo leuk! Maar als het slecht weer blijft kan het ook maar zo zijn dat we nog een last minute ergens heen boeken hoor!

Valesca, jij woont toch in Nijkerk?

Geplaatst

Gezellig hoor. Prima als de september meiden ook komen. Valesca, hopelijk heb je een grote woonkamer ;)!

Ja, ik heb ook zin in het voorjaar! Lekker veel naar buiten met Jim (hoewel we nu ook al lekker veel naar buiten gaan). En mijn ouders hebben een zomerhuisje en ik kan me er al enorm op verheugen om lekker met Jim in het gras te liggen daar!

Marianne, fijn dat het goed ging bij het CB. Altijd lekker als papa ook mee kan, bij ons was mijn vriend ook mee hoor!

Ibiza kan denk ik wel maar of het inderdaad fijn is om met zo'n kleintje te vliegen enzo hangt denk ik erg van je kindje af.

Wij gaan deze zomer waarschijnlijk naar Engeland. We hebben daar een bruiloft en willen er gelijk een vakantie aan vast plakken. We denken aan het huren van een vakantiehuisje.

De pacco doek werkt tot nu toe goed. Jim is om 15.30 in slaap gevallen en heeft lekker doorgetukt tot bijna half zeven. Toen een fles en eigenlijk ging ie daarna weer gelijk jammeren. We hebben het even aangekeken maar er zat geen boertje dwars en hij had geen viezer luier dus hebben we hem maar gelijk weer ingebakerd. En jawel hoor, het was moeheid want na 10 minuutjes dreinen is ie weer in slaap gevallen, hij slaapt nu nog steeds. Hoe lang zijn jullie kindjes nu gemiddeld wakker per keer?

Geplaatst

Inderdaad is er meer te doen op deze topic vandaar dat ik nu ook hier ga reageren.

Juist ook omdat Bart uiteindelijk pas in oktober is gekomen.

Goed te lezen dat het hier ook super gaat met alle kids, wat me wel opvalt is de hoeveelheid wat Bart drinkt per fles ivm met wat ik hier lees.

Hij zit inmiddels op 5 flessen van 180 wat meestal resulteerd in 4 van 150 en 1 van 180 omdat hij `s-nacht al lekker doorslaapt en dan wel erg snel de flessen achter elkaar krijgt.

Gemiddeld slaapt hij 7 uur achter elkaar en afgelopen nacht zelfs 9,5 uur.

Wat wel een overvolle plasbroek gaf en die met een plof op de grond terecht kwam.

Nou ik ga slapen, meneer slaapt ook alweer na z`n laatste fles.

Hopelijk allemaal een rustige nacht en tot snel

Geplaatst

leuk dat je hier mee kletst mientje

Wat drinkt hij al lekker veel haha

Feline drinkt 130 per keer en laat soms eens wat staan

ze zit op nog 6 flessen maar willen nu 5 gaan proberen

ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en heb doorverwijzing voor psygoloog

Geplaatst

In het voorjaar afspreken lijkt me inderdaad ook leuk! Als het dan toch op een zaterdag is, maakt het niet veel meer uit he of we nog in bevallingsverlof zijn of niet. Een Bv-café lijkt me dan ideaal, want ik kan me inbeelden dat we een geheel clienteel kunnen wegjagen met 10 baby's die allemaal hun eigen stembanden en geduld van de mama willen uitoefenen :-) Maar bij Valesca mag ook natuurlijk. Al is dat misschien heel erg vermoeiend?

Goed dat Jim al iets beter lijkt te reageren op het pacco doek! duimen maar dat het nu de goeie kant opgaat. Dante is bij ons een uurtje wakker en dan wordt hij moe. 's avonds kan hij een aantal uur na elkaar wakker zijn en wil hij 'spelen'. Liefst opspringen en met de armen zwaaien.

Dorien, over het bv: ik doe de melk ook in ijsblokzakjes voorlopig. dat spaart echt veel plaats in de vriezer. Ik doe er telkens ofwel 160 ofwel 180ml in en schrijf de naam, datum van eerste afkolvingsdag (ik doe er een dag of 2 over) en aantal ml op.

kamperen lijkt me ook super leuk, willen wij ook gaan doen volgende lente. Lekker in het gras en het zonnetje.

Hier gisteren een goeie dag gehad maar helaas vanochtend een krampjes ochtend, waardoor hij maar een uurtje geslapen heeft sinds zijn 5u voeding. Gelukkig is hij nu wel weer in zijn wieg aan het slapen. Hij houdt het tegenwoordig toch wel meer en meer uit met 4u tussen de voedingen, wat ik erg leuk vind hihi. En ook heeft hij intussen eindelijk door wat een fopspeen is. Het geeft hem duidelijk rust, als hij moe is en eigenlijk genoeg gedronken heeft.

Gisterenavond en vanochtend heeft hij flink de pamper weten te vullen (daarom dus die krampjes vanochtend waarschijnlijk), heerlijk om te zien haha.

Mientje, welkom! Waw, hij drinkt inderdaad al erg veel! En geweldig zeg, zo lang slapen snachts. Zo zie je maar hoe verschillend elk kindje is. Wil jij ook mee afspreken?

Moos, hoe is het met Anne?

Groetjes,

Ellen

Geplaatst

Mientje,

Welkom in dit super gezellige topic!

Wat fijn dat Bart zoveel uren achter elkaar doorslaapt.

Geloof goed dat hij een hele volle plasluier had na zoveel uur. Romper etc. wel droog gebleven?

Valesca,

Niet dat ik niet bij jou thuis wil komen, maar:

Denk dat het wel erg druk gaat worden als je ons allemaal bij jou thuis uit wil nodigen.

Kan me voorstellen dat jij zelf dan niet optimaal kan 'genieten' van het samen zijn.

We weten nog niet hoeveel meiden er gaan komen dus misschien ben ik wel voorbarig met mijn conclusie en ik wil je al helemaal niks opleggen natuurlijk.

Als jij dit wil vind ik het prima hoor! :happy:

Op vakantie met het vliegtuig zal ik niet voor kiezen. Dat komt omdat mijn broer en ik beide oorproblemen hebben gehad van baby af aan.

Met landen heb ik zelf ontzettende pijn in mijn oren, dit is niet te hebben, zo zeer dat dit doet!

Heb daarom besloten om na vorige vliegvakantie (2 jaar geleden) niet meer te gaan vliegen.

Eerst naar de kno-arts om eens te kijken of er een oplossing voor te vinden is.

Heb alles al uitgeprobeerd, niks helpt of verminderd de pijn.

Wil niet riskeren dat Mijke straks in het vliegtuig zit met pijn.

Mijke is vandaag 4 weken! Deze weken gaan dubbel zo snel als de laatste weken van mijn zwangerschap....

Vanmorgen om 6.00u heeft ze bv gehad en om 8.00u kwam ze al weer om te drinken.

Zou dit een regeldag gaan worden?

Geplaatst

Ellen,

Mag ik je vragen wanneer jij kolft?

Ik wil een juist moment gaan kiezen om te kolven, dat lijkt mij na de ochtendvoeding of na de laatste voeding voor de nacht.

Hoe doe jij dit en hoeveel kolf jij dan?

We willen gaan proberen om Mijke als ze 5 weken is bv via de fles te gaan geven. En dan 1 flesje per dag te geven.

Valesca,

Hoop zo dat de psycholoog je hierbij verder kan helpen!

Het is voor jou en je hele gezin niet prettig als je niet lekker in je vel zit.

Sterkte!

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

Marianne?

Violeta?

Vlok?

Controles baby

16 november: Jorrit controle VK en consultatiebureau

21 november: Alexis wiegedood test

29 november: Dante vaccins - arts controle

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

Aanvullen maar!!! Zo kunnen we een beetje up to date blijven van wie welke leeftijd precies heeft en wat er te wachten staat :-)

Geplaatst

Wish, een flesje per week is voldoende heb ik gelezen. Er is tenslotte nog tijd genoeg om te wennen, niet?

Ik kolf smorgens af, na de voeding en wanneer hij in bed ligt, dus meestal een uur of anderhalf uur later. Helaas heb ik met mijn stomme kop mijn melk van vanochtend omgestoten waardoor ik het kwijt ben, dus hoop ik vandaag nog extra te kunnen kolven. Ik haal meestal tussen de 80 en 100ml eruit, bij beide kanten. Op zich niet veel, maar alle beetjes helpen en uiteindelijk is dat best ok als je bedenkt dat er nog niet zolang geleden van gedronken werd. Vanochtend barstte mijn borst gewoon, omdat ik twee keer aan andere kant gegeven had (hij wilde niet meer toen ik wisselde) en dus geen 'verlossing' kreeg. Die dacht ik eens flink te kolven deze ochtend, maar Dante heeft zich er tegoed aan gedaan en dus ook minder opbrengst haha.

Valesca, hoe gaat het verder met je?

Geplaatst

Valesca

Wat goed dat je stappen hebt ondernomen omdat je niet helemaal in je hum bent.

Ik kan me herinneren dat je er tijdens je zwangerschap ook last van had.

Ellentrik

Wat lekker 4u tussen de voedingen. Thomas drinkt nog onregelmatig, tussen de 2,5u en 4u.

Hoe heb je Dante kennis laten maken met de fopspeen? Thomas wilt er nog niet aan. Hij weet niet wat hij ermee moet, en wordt zelfs boos. Wat was jouw strategie? ;)

Thomas heeft eergisteren en gisteren ook flink z'n pamper weten te vullen. Ook onrustig vooraf.

Wish

Gefeliciteerd met M.i.j.k.e. :)

Ja, deze weken gaan sneller dan de laatste (en eerste) weken van de zwangerschap.

Hier ook last van oorpijn tijdens de landing. Dit was sinds een vlucht naar San Francisco. Voorheen had ik er nooit last van tot die ene keer.

Ik heb een keer naar New York gevlogen met Mark, en dat was toen hij 16 maanden was. De heenreis moesten we hem wel vermaken, maar hadden we drie stoeltjes voor ons alleen, en zat er niemand voor ons (we zaten bij zo'n wandje met extra beenruimte). En op de terugreis sliep hij alleen maar.

Maar, voorlopig gaan we niet vliegen, omdat Mark chronisch verkouden is. Ik ben bang dat jij last van zijn oortjes krijgt.

Oei, de baas roept. Hij weet wanneer mama wilt relaxen. Ik had hiervoor wasje in gezet, en gestreken, en wilde nu een kopje thee drinken :(

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

Marianne?

Violeta?

Vlok?

Controles baby

16 november: Jorrit controle VK en consultatiebureau

21 november: Alexis wiegedood test

29 november: Dante vaccins - arts controle

6 december: Joris, consultatiebureau en 2e ronde vaccins

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

Geplaatst

Akara, wat is dat, een wiegedood-test? Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zag het zo staan in het lijstje en ben er wel benieuwd naar.

Wij zijn vorig jaar, toen Thomas 10 maanden was naar Alicante gevlogen en dat is ons op zich wel goed bevallen. De vlucht was niet zo lang (2,5 uur) en dat was prima te doen. We moesten wel de hele tijd met hem op schoot zitten en toen was ik toch al 20 weken zwanger. We hebben wel even gedacht om in februari met beide kinderen naar bijvoorbeeld Tenerife te gaan, maar ik zie daar nu wel erg tegenop. Er moeten dan 2 buggy's mee, Thomas is wakkerder geworden en de vlucht is langer. Ik zie het gesleep op het vliegveld ook niet zo zitten, dus daar gaan we nog 'ns goed over nadenken. Met 1 baby vond ik het prima te doen, zeker als ze nog zo jong zijn.

Geplaatst

Zo Mientje, Bart drinkt en slaapt dus al goed zeg!

Hier een drama nacht...Jim werd om half negen gisterenavond wakker, huilend, ondanks de pacco doek.Bij papa op schoot is ie toen rond half tien weer in slaap gevallen om om half elf weer wakker te worden voor een flesje. Daarna weer ingebakerd en tussen ons in op zijjn matrasje gelegd.Toen heeft ie tot kwart voor twee vannacht gehuild...Niets hielp, ook oppakken en troosten werkte niet meer. Vervolgens is ie in slaap gevallen tot half vier, en na een flesje heeft ie weer van half vijf tot 7 uur geslapen en dat was het. Voor de rest is ie wakker, onrustig en huilerig. Ook spuugt ie erg veel, vannacht beide keren tot wel twee uur na de fles. Ik zit nu met hem op schoot, ik probeer hem rustig te houden en typ nu dus met 1 hand...Vanmiddag om half vier heb ik een afspraak bij de huisarts met hem, want dit is wel heel heftig!

Geplaatst

Arme Laika!

Hopelijk weet de huisarts raad, want dit kan toch niet meer normaal zijn. Heeft hij pijn?

Je zal wel moe zijn zeg, genieten zit er zo ook maar erg weinig in nietwaar..

Sterkte he meid!

Wij gaan wellicht alleen met de auto nog op vakantie de volgende jaren, omdat het gewoon onhandig is met wandelwagen en zo, en we graag onze hond meenemen.

Geplaatst

Hoi

Ben ik weer. Ik ben het weekend heerlijkweg geweest...mijn man alleen gelaten met de kleine en lekker een weekendje voor mezelf. Heerlijk!!!

Ik heb dus ook niet geschreven-gelezen...zal straks even alles proberen te lezen.

September- en Oktober mama's van:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijk.e
, dochter van Wish

Marianne?

Violeta?

Vlok?

Controles baby

16 november:
Jorrit
controle VK en consultatiebureau

21 november:
Alexis
wiegedood test

29 november:
Dante
vaccins - arts controle

6 december:
Joris
, consultatiebureau en 2e ronde vaccins

14 december:
Jorrit
consultatiebureau en vaccins

Ik heb mezelf even aan het lijstje toegevoegd....zal eens bijlezen

Geplaatst

Wat een positieve verhalen!! Veel baby's die gelukkig al beter doorslapen.

Laika, hopelijk kan de huisarts helpen/tips geven...ben benieuwd!

Ellen, ik las dat Dante al beter slaapt, fijn! Kom je zelf ook meer aan je rust toe. Nu al aan het nadenken over de zomervakantie...zover zijn we hier nog niet. Wordt wel anders, we zullen zien. Eerst de feestdagen...heb ik altijd zin in.

Esk, hoe gaat dat met een baby in het vliegtuig? Heb je dan ook meer plek of moet je een extra stoel boeken?

Ivfmoeder...heel herkenbaar. Net allerlei plannen of ergens mee begonnen...is ze wakker. Nog een kopje thee kunnen drinken?

Ik las dat jullie evt. iets willen afspreken. Lijkt me ook erg leuk. Is er iemand die het regelt??

Hier eens verder met opruimen...dat is toch iets wat mannen niet zien. Hij kan gerust rustig tv kijken terwijl hij tussen en grote rotzooi zit. Ik kan dat echt niet, dan zit ik niet rustig. Herkenbaar??

Geplaatst

Mientje,

Bart drinkt al veel zeg! Goed van hem. Hij groeit zeker ook als kool?

Laika,

Goed van je dat je naar de huisarts stapt met Jim. Dit kan natuurlijk niet zo door gaan. Dat is voor Jim vervelend, maar voor jullie als ouders ook! Hopelijk kan de huisarts je helpen of doorverwijzen naar iemand die dat wel kan.

Ellen,

Ik kan me voorstellen dat je je hond mee wilt nemen op vakantie. Met de auto weg is dan zo gemakkelijk, al zijn vakanties en weekendjes weg hele volksverhuizingen.. haha

Moos,

Leuk dat je ook wilt komen op onze babydate. Als je mij een pb'tje stuurt met je email adres dan zal ik ook een bericht van datumprikker naar jou sturen

Esk,

Ik kan me voorstellen dat vliegen met twee kleintjes en twee buggy's enzo niet heel handig is. Het is natuurlijk wel zonzeker op dat soort bestemmingen en dat is natuurlijk ook wel fijn als je op vakantie bent met kleintjes. Wij hebben gisteren bedacht wanneer we op vakantie willen (de aanvraag voor zomervakantie moet voor 1 december binnen zijn bij het werk van Mark). We gaan dan óf kamperen (doen we het liefst) of vliegen (als het slecht weer is binnen een straal van 1500 kilometer van hier). We willen namelijk wel een beetje fatsoenlijk weer met kamperen.

Valesca,

Lief dat we bij jou thuis mogen afspreken. Ik stel voor dat ik eerst even inventariseer wie allemaal op onze babydate willen komen en we dan even kijken of bij jou thuis afspreken haalbaar is ok? Anders zoeken we gewoon een andere, zo centraal mogelijke locatie voor iedereen.

Akara,

Hoe is de wiegedood test gegaan?

Wish,

Ik kreeg van de lacatatiekundige het advies om 's ochtends te kolven bij de eerste voeding na de nacht. Dit omdat er dan meestal de meeste tijd tussen gezeten heeft en je dan ruim voeding hebt. Ook gaf ze aan dat het een lekker begin van de dag is om je borsten even helemaal leeg te kolven om zo de dag verder te gaan. Ik moet zeggen, bij mij werkt dat best wel goed. Ik haal bijna iedere ochtend (heb niet altijd zin) er nog een tweede complete voeding uit (tussen de 120 en 150 cc).

Vraagje trouwens aan de bv mama's: als de kleintjes op een gegeven moment naar 5 voedingen gaan, gaan ze dan 'langer' drinken of zuigen ze gewoon harder waardoor er sneller meer komt? Ik voed Jorrit namelijk 20 minuten omdat hij zichzelf anders overdrinkt (hij laat niet zelf los, maar blijft gewoon kleine beetjes doordrinken als ik hem niet afkoppel). Laatst had hij een dag namelijk maar 5 voedingen gedronken bij mij, maar ik vraag me af of hij dan niet te weinig krijgt.. Heb inmiddels wel mijn electrische kolf binnen. Zal ik eens gaan proberen van de week. Ik moet hem eerst nog uitkoken.

Hier ging het weer goed met Jorrit vanacht. Hij heeft gisterenavond eerst nog van half 5 tot half 9 geslapen. Daarna niet, maar was hij wel heel lief en af en toe een beetje aan het lachen (jaja.. de lach komt er echt aan). Nadat ik hem om 11 uur weer gevoed heb is hij in zijn eigen bedje gegaan en ik hoefde maar één keer terug voor zijn speentje zodat hij lekker in slaap viel. Hij meldde zich vanmorgen om kwart over vijf weer, dus er zat 6,5 uur tussen de voedingen. Daarna weer in bed gelegd. Hij was eerst nog wat wakker en aan het 'mopperen', maar is toch best snel weer in slaap gevallen en heeft nog tot half 10 geslapen.

Na de voeding van half 10 heeft hij nog geslapen tot 12 uur. Toen tot drie uur niet en nu is hij net weer lekker in slaap gevallen in de kinderwagenbak beneden. Wel fijn, want heb ik weer even de handen vrij om de was te doen.

Verder gisteren onze eerste mini-vakantie gepland met Jorrit. We gaan gebruik maken van de korting bij Centerparcs van de babybox. We gaan lekker naar park zandvoort in een leuk huisje, zodat we dan ons eerste zwemavontuur met Jorrit kunnen hebben. we hebben een vip huisje geboekt zodat we zelf ook even lekker kunnen ontspannen in de sauna als Jorrit ligt te slapen. Heb er nu al zin in!!!

Willen trouwens alle dames die mee willen naar de baby date mij dat even laten weten middels een PB'tje? Dan zal ik dit weekend eens datumprikker er op los laten. Ik zal dan data kiezen in januari en begin februari.

Geplaatst

--- laika

Wat een zware nacht. Wat moet je als je denkt er alles aan gedaan te hebben en troosten niet helpt? Moeilijk hoor. Ik hoop dat je huisarts je kan helpen, zodat je aan je rust toekomt.

--- ellentrik

Wij gaan ook voorlopig met de auto op vakantie. Ik moet zeggen dat ik er wel aan toe ben :) Dit jaar hadden we voornamelijk slecht weer, ook tijdens het korte weekje in Frankrijk. En dan de verbouwingsperikelen en verhuizing voor mijn bevalling, de slapeloze nachten tijdens de laatste weekjes van de zwangerschap en nu de gebroken nachten. Ik ben moe ( der ). Maar, ik zou het niet anders willen! Ik weet dat het tijdelijk is.

Ik heb nog even naar fotootjes van Mark gekeken, toen hij een maandje oud was. Mark en Thomas lijken op elkaar, maar ook weer niet. Zo grappig om te zien.

--- marianne

Mila krijgt eerder haar vaccinaties dan Thomas. Thomas krijgt de 23 december en 20 januari zijn inentingen. Kan iemand het lijstje voor me bijwerken?

--- moos

Ik heb na zijn voeding kunnen eten, drinken, internetten en koken. Ik heb alvast gekookt, omdat ik weet dat het na 17u soms moeilijk gaat. En ik heb geen zin om.altijd maar een snelle hap naar binnen te werken. Ook niet leuk voor mijn man en zoontje.

Komen jullie altijd aan koken toe?

Als we in het najaar afspreken, wie geeft er dan nog bv? Ik denk het niet zolang vol te houden hoor. Bij Mark gaf ik het 4,5 maanden. Ik hoop het nu 3 maanden vol te houden. Maar soms wil ik het opgeven.

Hum, de baas heeft zich nog niet gemeld, en we zijn vier uur later. Even hem wakker maken.

Geplaatst

Ivf moeder, wat bedoel je met in het najaar afspreken en dan nog borstvoeding geven? Ik ben in elk geval van plan om zo lang mogelijk door te gaan met borstvoeding. het liefst tot hij zes maanden is in elk geval en mogelijk nog iets langer.

Enne.. wat betreft koken: ik denk tegenwoordig ook veel vooruit. ALles wat ik klaar kan zetten van te voren staat klaar zodat ik tegen de tijd dat ik het eten klaar moeten maken niet heel veel meer hoef te doen. Ik heb namelijk ook geen zin in elke dag een snelle hap. Het is soms al een gedoe met eten omdat Jorrit ligt te huilen en hij ondertussen gesust moet worden met zijn speentje. Zelfs mijn man wordt heel goed in multitasken.. eten met één hand en Jorrit van speen voorzien met de andere hand.. haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden