Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlok,

proficiat met de geboorte van jullie zoon! Blij te horen dat alles goed met jullie gaat (na toch een helftige periode zo te horen) Ben ook wel benieuwd hoe jullie zoontje noemt. Als je dit wilt delen met ons tenminste. Zoals Wish al zei, dit forum is volledig vrijblijvend en we zijn al heel blij dat we iets van je gehoord hebben! We maakten ons idd al zorgen over jullie.

ivfmoeder,

het was idd niet simpel om haar rustig te houden. Zeker en vast niet om haar te laten slapen. Om de test te doen slagen moeten ze min u slapen zodat ze een goed beeld hebben. Ben heel veel moeten opstaan om haar telkens haar speentje te geven, anders was ze echt niet stil te krijgen want haar vastnemen mocht ook niet omdat anders de resultaten kunnen beïnvloed worden...

Alexis wil ook niet altijd haar speentje. Als ze vb net gegeten heeft heeft ze er geen behoefte aan. Enkel al ze echt getroost wil worden of als ze honger heeft wil ze haar speentje. Anders houdt ze gewoon haar mondje open zodat de speen er gewoon uitvalt.

Hier was het terug niet zo'n super dagje. Alexis heeft bijna niet geslapen. Soms wel even zo'n 10min en dan was ze aan het 'neuten' en zelfs traantjes aan het wenen. Het enige dat hielp was haar vasthouden en zachtjes wiegen. Nu ligt ze al zo'n 2 uurtjes te slapen. Hoop dat ze vannacht zal willen doorslapen en dat ze niet doet zoals de vorige nachten.

M'n man heeft net gebeld (hij was net terug op weg naar z'n werk, hij heeft weer de nacht vandaag), de vriendin van zijn beste vriend is vandaag bevallen van een zoon Frits 51cm en 3,800kg. (Onze meid weegt maar 200gr meer op dit ogenblik, toch raar als je dit bedenkt...) Ben echt heel benieuwd om hun wondertje te zien! Besef nog maar eens hoe snel alles al gegaan is bij ons. Maandag is onze (ondertussen niet zo kleine meid meer) al 8 weken oud...

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Akara,

Wat hebben wij dan een grote meid. Mijke woog met de geboorte 3950 en weegt nu al bijna 4700gr.

Vanavond gaan we proberen om de tijd van voeden iets te rekken. Mijke sliep van 21.00 tm 2.00u en werd net om 6.00 wakker.

Als we de laatste voeding elke avond wat later geven zal ze de nacht door gaan slapen.

Op goed geluk...... Haha!

Prettig weekend allemaal!

Geplaatst

--- laika

Ik had de nazorg ook de 29e. Ik heb de afspraak moeten verplaatsen, omdat mijn man niet kon.

Ik ga met mijn man naar het zh, omdat hij anders met Thomas (en Mark) alleen is. En, je zal zien dat het een ongunstig tijdstip qua voeding is dat ik Thomas alleen bij mijn man laat, en dat alle afspraken in het zh uitlopen, en dat ik zo aan het einde van de dag veel later dan gepland aan de beurt ben, en dat Thomas dan honger krijgt, en mijn man hem daarmee niet kan helpen, omdat ik bv geef. Kolven heb ik een keer gedaan, maar dat voorraadje had ik geprobeerd te geven; dat is er niet meer.

Dit vind ik wel onhandig van bv. Ik ben de enige die het kan geven of ik moet kolven, en dat vind ik nog steeds niet leuk om te doen.

--- esk

Ondanks dat je Joris niet kan troosten met een speentje, lijkt het me fijn dat Joris geen zuigbehoefte heeft na zijn flesje. Ik laat Thomas aan de borst, totdat hij vanzelf loslaat. Alleen zijn er momenten dat het langer duurt, dan ik zou willen.

Vandaag mijn -tigste poging om hem zijn speentje te geven, en... Het lukte! Ik kon hem troosten met het speentje, en hij viel ermee in slaap. Alleen als hij echt honger heeft, of pas bv heeft gehad dan wilt hij het speentje niet.

Grappig hoe Thomas en Joris overeenkomsten en verschillen hebben. Ik ben ook benieuwd hoe mijn Thomas er later uit zal zien.

--- wish

Wat fijn dat je beneden goed genezen bent, en dat je verder geen lichamelijke klachten hebt. Ik had tijdens deze zwangerschap al eerder en meer lichamelijke klachten dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik heb nu wel het idee dat mijn bekkenbodem- en buikspieren sterker zijn geworden, maar nog niet in oorspronkelijke staat. Ook lijk ik tijdens het lopen nog een beetje te waggelen. Ik ben wel bijna op mijn oude gewicht, en kan een van mijn broeken alweer aan (mijn kont en bovenbenen moeten nog wat vet verliezen) :)

Ja, die kleintjes kunnen aardig hun luiers vullen. Bij mij is het al een paar TIJDENS het verschonen gebeurd, dat je net een schone luier eronder hebt geschoven, en de oude hebt geopend, en gevouwen onder het billetje. Dus, een ongelukkig moment om te gaan poepen, want geen luier staat klaar om de boel op te vangen.

--- vlok

Gefeliciteerd met jullie zoontje, en mooi dat alles nu goed gaat.

Thomas heeft overdag weinig geslapen. Sinds zijn ochtendvoeding alleen hazeslaapjes, en van kwart voor twee tot kwart over vier een echt slaapje, en vanaf acht uur 's avonds weer een echt slaapje tot kwart over een 's nachts.

Ik had hem 's middags in een wikkeldoek in het autostoeltje gedaan en hem in slaap geschommeld, en dat werkte, en toen overgezet naar zijn reiswieg. Normaal slaapt hij boven in zijn wiegje, maar vandaag maar een uitzondering gemaakt.

Geplaatst

karin,

wat vind je zo vervelend aan kolven? natuurlijk is het fijner om je kindje aan de borst te hebben, maar door een klein voorraadje te kolven gwwf je jezelf wat lucht om eens even ergens alleen naar toe te gaan. het is best even moeilijk in het begin, maar het geeft ook rust als er wat voeding voor in een fles achter de hand is

Ik kolf zelf nu elektrisch en dat vind ik fijner als handkolven

laika,

een blaar aan je pink... dan zuigt jim goed hard!!! snap dat je dan liever een speen geeft. hier werkt t ook echt om jorrit rustig te krijgen, al hebben we de speen niet vaak nodig. meestal maar een keer per dag.

overigens fijn te lezen dat je je weer wat uitgeruster voelt.

violeta,

je zult je ouders wel missen nu. wel fijn natuurlijk dat ze bij jou en je kindje waren. ga je emma trouwens tweetalig opvoeden?

ellen,

hoe gaat t met dante? en houd je het zelf nog een beetje vol?

wish,

zolang t bij mijke lukt om af en toe je pink te geven is dat wel net zo fijn! hoeft ze later ook niet af te leren

akara,

wat een fijn gevoel dat alexis die test zo goed gedaan heeft! ziet er wel zielig uit maar t was voor een goed doel

mijn nacontrole stelde echt niks voor. ze vroeg alleen naar mijn gewicht, bekkenbodem, hoe ik me verder voelde en heeft mijn bloeddruk gemeten

jorrit kwan vanmorgem om vijf uur en lag bijna overdwars in bed.. hoe hij t doet vraag ik me echt af. is deze week al de derde keer dat ik m zo aantref. ga m nu een slaapzak aan doen, maar ik vraag me af of ik dan t dekentje ook beter enkel kan doen ipv dubbel. wat denkrn jullie?

Geplaatst

Doortje, ik heb Jim nu in de nacht ook in een slaapzakje omdat hij anders de dekentjes van hem afschopt. Ik leg er nog wel een enkel dekentje overheen, dat gaat goed. Wel blijft hij altijd koude handjes houden, hoe warm ik hem ook aankleed.

Vlok, fijn om te horen dat alles goed is gegaan!

Karin, wat jammer dat het bv geven je nog steeds niet echt goed bevalt. Ik heb natuurlijk maar twee weken bv gegeven (maar meiden, ik ben NOG STEEDS aan het afbouwen, echt niet te geloven) maar wij hebben toen ook al flesjes afgekolfde melk gegeven omdat Jim niet goed hapte en daardoor kon mijn vriend ook flesjes geven en dat scheelde wel enorm. Misschien toch wat vaker kolven proberen? Ik deed het altijd lekker voor de tv als Jim sliep, kopje thee erbij en na 10-15 minuten was het weer gedaan.

Wish, jij gaat dus proberen de late voeding nog later te geven? Daar zijn wij dus ook mee bezig, op advies van de huisarts. Bij ons betekent het tot nu alleen dat ie wat later eet want hij komt nog steeds elke 4 uur...

Akara, heeft Alexis vannacht een beetje doorgeslapen?

En bij jou Violeta, hoe is het met Emma gegaan, nog steeds elke 2 uur bv?

Hier gaat het lekker. Ik ben gisterenavond gezellig met een vriendin uit eten geweest, daardoor heb ik het huiluurtje van Jim gemist en lag hij alweer lekker te slapen toen ik om 22 uur thuiskwam. Om half elf de fles en toen heeft Jim doorgeslapen tot half drie, daarna weer lekker geslapen tot half zeven en toen hebben we met z'n drieen nog even uitgeslapen tot 10.30! Alledrie dus heerlijk uitgerust. Om half elf weer een fles en even in de wipper gespeeld en nu zijn vader en zoon lekker aan de wandel en ga ik even snel het huis poetsen. Vanmiddag weer kraamvisite....

Geplaatst

Doortje ik wil het heel graag dat Emma beide talen goed kan spreken maar ik vind het moeilijk want ik ben de enige hier die Bulgaars tegen haar praat. Ik doe mijn best, we zullen zien :)

Geplaatst

Hi Violeta,

Gewoon volhouden in het Bulgaars hoor. Al spreekt ze het straks maar redelijk, maar dan kan ze in elk geval haar familie in Bulgarije begrijpen. Wel zo leuk toch?

Bij vrienden heb ik het gezien met Frans en Nederlands. Hij sprak altijd Frans tegen zijn kinderen en de kids daardoor ook met papa. Uiteindelijk hebben ze natuurlijk wel door dat jij ook Nederlands spreekt, maar zolang jij Bulgaars tegen je kind blijft praten hebben ze in die eerste paar jaar heel veel geleerd.

Geplaatst

Violeta, net zoals Doortje zegt, gewoon bulgaars tegen Emma praten dan gaat ze heel wat geleerd hebben. En het is altijd goed om meerdere talen te spreken!

Alexis heeft vorige nacht terug niet doorgeslapen. Terug op hetzelfde uur, 4u20 werd ze wakker. Ze wist precies dat haar vader op dat uur opstaat als hij de ochtendshift moet werken. Er was maar 1 probleempje, haar vader was niet thuis want die was de nachtshift aan het doen... Ze was terug niet te troosten en heb haar uiteindelijk terug bij mij in bed genomen. Begin er een beetje schrik van te krijgen dat dit een gewoonte zal worden en ik hoop echt dat het maar een fase was.

Gisterenavond toen ze haar laatste flesje kreeg en zij een van haar tussentijdse boertjes moest laten heeft ze ineens teruggegeven. Eerst een klein beetje maar toen kwam het er echt in golven uit. Het kwam zelfs uit haar neusje. Zij zat volledig vol, ik en ook de zetel is gezegend geweest. Ze zat echt mega zielig te kijken en had er medelijden mee. Ze had toen 120 binnen en nadat ze een nieuwe outfit aanhad was de resterende 30 uit in geen tijd. Heb dan maar beslist om haar nog 50 bij te geven. Ook deze was in geen tijd uit en na getwijfeld te hebben heb ik haar nog es 30 bijgegeven die ze terug volledig zonder moeite en in geen tijd leeg had. Ze heeft dus gisterenavond voor haar laaste fles 150 en nog es 80 extra gekregen. Ze was wel heel wat voeding kwijt maar dat ziet er dacht ik altijd meer uit dan dat het in werkelijkheid is.

Ze heeft dan natuurlijk wel mooi doorgeslapen.

Haar fles deze ochtend was ook in geen tijd uit en ze wou echt nog meer. Dus heeft ze nog es 40 bijgekregen waar ze 30 effectief van opgedronken heeft. Dit wil dus zeggen dat ze deze ochtend een voeding van 180 binnen heeft... Ben echt benieuwd of dit voor de rest van de dag ook zo zal zijn. Ze is duidelijk van haar ongemakken af. Ze had namelijk de laatste 4 dagen telkens heel weinig gedronken voor haar doen. (zo'n 120 soms 130 per fles, zeker niet meer)

Geplaatst

Hey dat is gek : ik zie de site zoals je deze op de pc ziet. Maar dan op m'n mobiel . Dat is nog niet eerder gebeurd! Een foutje of is er t een en ander aangepast?

Ik heb meteen geprobeerd om te lijstje je kopiëren maar dat lukt helaas nog steeds niet.

Had t al een keer gevraagd...

Wil iemand mijn gegevens aanvullen:

Dochter Mila geboren 29 oktober

Volgende afspraak 19 dec CB en vaccinaties

Bedankt nog voor jullie reacties op te vliegen . Ik was t vergeten - hoe is het toch mogelijk? - maar ben zelf een orenkind geweest en had vroeger vreselijk last in t vliegtuig. Dat is gelukkig wel over nu. Toch wil ik wel proberen te gaan vliegen als Mila verder geen klachten heeft. Zal t ook nog aan de kinderarts vragen bij het CB. Het is ook niet zo ver vliegen naar ibiza: 2,5 uur.

Frankrijk lijkt me ook heerlijk hoor maar wij hebben nu eenmaal ons hart in Ibiza liggen. Mijn man heeft me daar ten huwelijk gevraagd en toen ik zwanger was hebben we daar ons twee-jarig huwelijk en 7-jarige relatie nog gevierd. :-)

Met bv geven is het nog steeds met ups en downs. Tepels blijven gevoelig. Gister flesje voor t eerst gegeven ipv vingervoeding dus wel met moedermelk en daar dronk ze goed van. M'n man zal je gewoon genieten! :-)

Wish, jouw meisje is vast een flinke! Wij zijn ook hard bezig om wat meer vet op Mila te kweken. Ze weegt nu 4060 gram en is al 5 cm gegroeid : nu 55 cm. Haar geboorte gewicht was 3530 maar ze is daarna gezakt naar 3100, dus ze heeft in vier weken al een aardige spurt gemaakt. Geef jij bv of kv?

Valesca, hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

? :Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

16 november: Jorrit controle VK en consultatiebureau

21 november: Alexis wiegedood test

29 november: Dante consultatiebureau en vaccins

6 december: Joris, consultatiebureau en 2e ronde vaccins

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

Geplaatst

Hoi,

Lijstje wat bijgewerkt.

Emma's geboortedag ben ik even vergeten, hopelijk kan jij het aanvullen Violeta?

Ik zou zeker en vast de eerste jaren alleen Bulgaars tegen haar praten. Zolang ze niet naar de eerste klas moet en Nederlands leren zal ze tenminste een goeie basis hebben om inderdaad haar familie tenminste te kunnen verstaan later. Mn nicht heeft met haar eerste dochter ook altijd Nederlands gepraat terwijl ze in Frankrijk wonen en met een Fransman getrouwd is. In het begin maakte ze zinnen waarin de twee talen door elkaar gegooid werden (heel schattig), maar na een tijdje onderscheiden ze het wel hoor. Met de tweede dochter was ze al heel wat minder consequent en je merkt het: zij durft geen Nederlands te spreken tegen ons of haar Vlaamse familie. De eerste dochter wel, al maakt ze fouten. Het kan haar niks schelen. Dus zeker doen hè!

VLOK, SUPER om van je te horen. Gefeliciteerd met jullie zoontje! Een flinke week later dan toch geboren hihi.

Akara, klinkt als een horroravond, al dat overgeven. Gelukkig hebben baby's daar zelf veel minder last van dan als volwassenen overgeven. En ze drinkt toch flink terug genoeg bij. Kolf je nog af? Lukt dat zo, zonder dat er ooit een baby aan de borst komt? Indrukwekkend hoor, die draden bij de wiegedoodtest.

Marianne, wat is vingervoeden? Druppeltje per druppeltje of wat? Klinkt vermoeiend hoor! Bv geven IS heel erg hard zijn in het begin. Ik heb ook erg afgezien, en af en toe met flesje gekolfd afgewisseld om de tepels wat te sparen. Maar het loont hoor. Ik hoop dat je het nog even kan volhouden.

Hier gaat het op en af. Soms goeie momenten, soms veeleisend waarbij je hem niet mag neerleggen of even geen aandacht mag geven want dan krijgt hij het weer. Hij slaapt vaak maar een uurtje echt door en wordt dan alweer wakker, tenzij ik hem in de draagdoek steek of hij op mijn borstkas slaapt. Dan houdt hij het makkelijk 5 uur uit. Toch geef ik het niet op, want hij moet echt apart leren slapen. Ik vind dat het nog steeds niet echt beter is sinds die medicatie en hij nog altijd vaak moet wringen en wroeten om de lucht uit zijn darmpjes te krijgen. Dinsdag dus toch nog maar eens voorleggen op het cb (kind&gezin). Ik zou veel liever hebben dat ik die medicatie NIET moet geven, want nu zie ik bijna op tegen de bv. Ik geef het graag, maar ik haat het om die Gaviscon na de voeding er nog bij te moeten proppen, terwijl hij voldaan met oogjes dicht ligt te soezen. Wakker en actief, en wringen tot gevolg.

Laten we zeggen dat hij soms heel erg leuk is met veel geluidjes en lachjes, maar soms ook heel erg vermoeiend. En eigenlijk teveel om 'soms' te zeggen.

Doortje, bij mij slaapt hij in de puckababy, wat handig is voor koude handen en krabben in het gezicht. Maar rustiger wordt hij er niet van hoor, dat heeft er in mijn geval niks mee te maken. Hij wordt rustig van te zuigen bij het in slaap vallen. Helaas lukt het nog altijd niet vlot met het speentje dus sabbelt hij tegenwoordig al wel eens aan de achterkant van mijn vinger (knokkel).

Haha, dwars terugvinden. Bij mij zoekt hij in zijn familiewieg de zijkant op zodat hij zijn mond ertegen kan houden bij het in slaap vallen. Dan ligt hij ook helemaal diagonaal. Ze kunnen het wel hoor, kruipen.

Laika, een blaar aan je pink! woow!

Hoe doet hij het tegenwoordig?

Wish, een voorbeeldig meisje lijk je wel te hebben. Hopelijk lukt het om de tijd uit te rekken!

Esk, schattig hoe ze op elkaar lijken en toch weer niet. Ik ben al weken op zoek naar gelijkenissen via foto's van ons en Piet zijn kinderen. Onlangs kregen we de albums van Piet zijn kinderen mee (via zijn ex), en heb ik dus uitgebreid kunnen vergelijken. Ik dacht eerst dat Dante echt hard op zijn andere kinderen leek, maar dat is dus niet eigenlijk. Hij lijkt nog het hardst qua lichaamsbouw op Marenne, zijn meter (haha). Ik ben benieuwd naar mijn eigen vroegere foto's. Er zit zeker een lach van Piet in maar voor de rest zal het toch vooral mijn kant zijn.

Zo, laat ik maar eens met de dag beginnen, het is al voorbij 14u haha!

liefs,

Ellen

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijk.e
, dochter van Wish

29 oktober:
Mila
, dochter van Marianne69

? :Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

16 november:
Jorrit
controle VK en consultatiebureau

21 november:
Alexis
wiegedood test

29 november:
Dante
consultatiebureau en vaccins

6 december:
Joris
, consultatiebureau en 2e ronde vaccins

14 december:
Jorrit

19 december:
Mila

22 december:
Mijke

Geplaatst

Doortje,

Ik denk dat je de slaapzak aan kan geven en het dekentje enkel over Jorrit heen kan leggen.

Dan heeft dit hetzelfde effect als het deken dubbel leggen, zou ik denken.

Laika,

Heerlijk dat je er met een vriendin tussenuit bent geweest en dat je het huiluurtje van Jim niet hebt meegekregen.

Dit zal je denk ik wel tot rust hebben gebracht.

Goed gedaan, blijf ook aan jezelf denken!

Violeta,

Ben het met Doortje eens, gewoon twee talen tegen haar praten.

Dan kan ze later met haar familie communiceren ook al spreekt ze het niet vloeiend.

Akara,

Het lijkt inderdaad veel als ze melk spugen. Had op een site gelezen dat je eens 20cc water op een spuugdoekje moest laten lopen, dan zie je dat het echt veel lijkt terwijl de hoeveelheid die ze dan spugen mee blijkt te vallen.

Wel zielig inderdaad als het door de mond en neus uit komt.

Mijke heeft gisteren om 20.00 gedronken, toen om 00.00u en hierna kwam ze om 4.45 en 8.45u.

Vanmorgen hebben we met z'n drietjes tot 10.30u op bed gelegen, heerlijk!!!

Geplaatst

Ben ondertussen kampioen geworden, in het tegelijkertijd zelf eten en Mijke bv geven. :laugh:

Mijke begint rond 18.00u met 'clusteren'.

Probeer meteen na de bv die ik haar eind van de middag geef aan het eten te beginnen, zodat ik haar kan voeden als het eten op staat.

Als we dan aan het eten zijn meldt ze haarzelf dat ze weer wil drinken of ze blijft huilen in de box en wil opgepakt worden zodat ze nog een boertje kan laten of gewoon geborgenheid wil.

Maar meestal is het willen drinken.

Hebben de dames die bv geven ook elke dag het 'clusteren'?

Mijke doet dit nu een week of 2 elke namiddag/avond. Heb op internet opgezocht en het is een heel normaal verschijnsel, gelukkig maar.

De eerste dagen dacht ik dat m'n bv terug liep omdat ze zo vaak wou drinken.

Geplaatst

Wish,

Jorrit doet nog niet aan clusteren, al laat hij er 's avonds wel 2.5 a 3 uur tussen ipv 4 uur. Hij is soms wel een beetje jengelig 's avonds, maar dat is meer omdat hij moe is en de slaap niet kan vatten.

Geplaatst

fijn om wat te horen van Vlok van harte met je zoontje!! Nu genieten

Hier gaat alles wel goed,morgen heb ik intake bij de psycholoog

Sanne is op het moment veel aan het uitproberen en negatieve aandacht aan het vragen,lastig en ik ben vaak bang dat ik het niet goed doe

feline gaat super,alleen is ze echt een avond mensje vanaf een uur of 6 is ze wakker tot een uur of 9..op tijd naar bed pikt ze niet....

overdag proberen we haar nu boven te leggen gaat steeds beetje beter

onze trots

[ATTACH=CONFIG]2972[/ATTACH]

Geplaatst

Lastig, zo'n dochter in de peuterpuberteit Valesca, kan me voorstellen dat je dat je dat onzeker maakt. Goed dat je met Feline aan het oefenen bent om boven te slapen. Wij hebben net ook weer een poging gedaan met als resultaat een ontroostbaar mannetje dat nu op papa's schouder ligt te snikken....

Het slapen gaat op zich wel beter, hij slaapt overdag redelijk goed in zijn wandelwagen en 's nachts gaat het ook wel oke, hoewel hij er nog steeds niet meer dan 4,5 uur tussen laat zitten. Wat heel leuk is, is dat hij steeds vaker een wakker en tevreden uurtje heeft. Vanmiddag is mijn vriend met Jim naar zijn moeder gelopen, Jim lag in de wandelwagen te slapen maar daar aangekomen werd ie wakker. Toen heeft ie een uurtje heel tevreden rondgekeken en gelachen naar iedereen om daarna, toen mijn vriend weer wegging, weer lekker in slaap te vallen.

Morgen komen mijn collega's op kraamvisite, met z'n zessen (!). Ik heb aan mijn moeder gevraagd ook te komen, mocht Jim dan aandacht nodig hebben terwijl ik net met een koffieronde bezig ben, dan kan mijn moeder Jim troosten of een flesje geven.

Geplaatst

Doortje,

Dan zal het toch wel wat clusteren zijn wat Jorrit 's avonds doet met minder uurtjes ertussen laten zitten.

Valesca,

Succes morgen!

Poeh, het gedrag dat Sanne nu laat zien zal zeker 'zwaar'/vermoeiend zijn.

Voor haar is het ook een hele grote verandering om een zusje te hebben, dat ze nu niet meer alleen de volledige aandacht van papa en mama en verdere familie krijgt.

Maar goed, dit neemt niet weg dat het voor jullie zelf ook een hele verandering is... Sterkte!

Laika,

Goed van je om je moeder te vragen.

Wij hebben vanavond 7 pers. op bezoek gehad.

Mijke had ondertussen honger en ik ben achter aan tafel gaan zitten om haar te voeden, dit verliep prima.

Hier zitten we ook als ik aan het eten ben, dus voor haar geen 'vreemde plek' om bv te krijgen.

Verder heeft ze bij papa gezeten en ook even bij mij.

Toen het bezoek naar huis wou gaan gaf Mijke aan weer te willen drinken.

Als ik alleen was geweest zou ik het warm hebben gekregen....

Wat leuk dat Jim naar iedereen aan het lachen is!

We gaan met z'n alle weer proberen om een beetje meer nachtrust te krijgen.

Succes dames!

Geplaatst

Wish,

Ik ga het idd eens proberen, zo'n 20cc op een spuugdoekje doen. Want heb er geen idee van hoe dat erruit ziet...

Ellen,

Ik weet dat Alexis er minder last van had dan ik om haar zo te zien maar toch. Denk dat iedereen dit zoveel mogelijk wil vermijden dat hun kind overgeeft...

Ik kolf idd nog steeds af. Het is niet altijd gemakkelijk als ik alleen thuis ben voor de eerste en laatste voeding wat meestal het geval is. Vooral 's morgens is het niet altijd evident om haar eerst haar fles te geven, haar dan rustig te krijgen en om dan af te kolven terwijl ik zelf aan het eten ben. Op die momenten staat de relax op de keukentafel zodat ik haar tenminste toch een beetje kan troosten als ze niet wil slapen. Gelukkig wordt ze over het algemeen wel rustig als ik haar wieg in de relax. Dus de relax laten wiebelen. Tegen dat ik gedaan heb met afkolven vertoeft ze meestal in dromenland zodat ik haar in de wieg kan leggen om verder te slapen.

Heb deze morgen 350cc kunnen afkolven. Dat is echt een maximum dat ik al ooit uit m'n borsten heb gehaald ;-)

Ik heb dus gelukkig nog genoeg om haar volledig bv te kunnen geven zonder kv erbij te geven. Het enige lastige is natuurlijk als we ergens naartoe willen en ze heeft dan een fles nodig. Omdat bv niet in de micro kan is het jammer genoeg niet altijd evident om de fles op de juiste temperatuur te krijgen. Meestal zorgen we dat we thuis zijn tegen dat ze haar fles moet hebben en anders krijgt ze haar fles bij een van de grootouders...

Geplaatst

Akara,

Laat je het weten wat je van het 'experiment' vond? :laugh:

Wow, je hebt inderdaad veel af kunnen kolven, super!

Ik was vannacht toch wel wat geschrokken.

We weten inmiddels dat Mijke na het clusteren een aantal uren achter elkaar door kan slapen.

Maar nu heeft ze een record gehaald!

Ze heeft van ongeveer 21.00u t/m 4.30u geslapen.

Ik werd vannacht wakker en dacht dat ik gedroomd had dat ze nog niet gedronken had, maar ze had echt nog niet gedronken!

Na de bv van 4.30u heeft ze weer lang geslapen tot 9.30u.

Nog met mijn man over gehad of dat ik haar wakker zou moeten maken om te drinken.

Dit niet gedaan omdat ze overdag goed drinkt, voldoende plasluiers heeft en in de avonduren de 'schade' van overdag wel weer in gaat halen.

Ga zo even naar het centrum om amandelolie te halen voor de babymassage. (dit werd gevraagd om zelf mee te nemen)

Daar begin ik a.s zaterdag mee en ik heb er echt heel veel zin in.

Valesca,

Hoe verloopt de babymassage bij jou?

Dit kun je denk ik ook bij Sanne toepassen als ze dit zelf wil, toch?

Nogmaals succes bij de psycholoog.

Geplaatst

Akara, 350 cc is echt veel zeg! Top! Ik weet zelf niet hoeveel Jorrit ongeveer drinkt 's ochtends, maar kan zelf daarna nog ca 160 te kolven. Hoe vaak kolf jij per dag?

wish, ik kan me helemaal voorstellen dat je zin hebt in babymassage! ik moet helaas nog wachten tot 10 januari. en wat heeft mijke goed geslapen zeg! ik zou haar niet wakker maken hoor. net wat je zelf al zegt: ze haalt t overdag wel in.

woj zijn gisteren met jorrit naar de verjaardag van mijn zusje in groningen geweest. het ging goed met jorrit al waren het wel veel indrukken voor hem want gisteren was hij te moe om in slaap te vallen en was veel aan het huilen. vanacht kwam hij ook eerder (4 uur) om te drinken. wel hebben we samen, na een voedingsuurtje om 8 uur, tot kwart voor twaalf geslapen. ben nu dus weer lekker uitgerust

Geplaatst

Doortje,

het is leuk om erop uit te gaan, maar als je daarna merkt dat Jorrit er hinder van had is dit niet zo prettig. Maar aan de andere kant zullen onze kindjes dit ook moeten leren, toch?

Ik heb gisterochtend na de voeding 60cc afgekolft.

Ik wil dit 2 ochtenden in de week gaan doen.

Doortje, hoe vaak kolf jij nu?

We willen aankomende week gaan oefenen met de fles en dit 2 keer per week gaan geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden