Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen,

Ik had daar nog niet aan gedacht om Mijke bv te geven tijdens het prikken.

Van wie had je die tip, of heb je dit uit jezelf gedaan om hem af te kunnen leiden?

Sterkte voor Dante en een dikke knuf.

Ga ervan tussen tot morgen....

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik weet dat bv pijnstillend en troostend werkt (via de reflux te weten gekomen), en dus heb ik het in dezelfde lijn toegepast. Heeft goed geholpen!

Maar dat de pijn nog terug zou komen, had ik geen rekening mee gehouden. Misschien omdat hij zolang in de draagdoek had gezeten zonder de benen te bewegen, waar de vloeistof in zit? In elk geval hebben we hem Perdolan siroop gegeven en héél veel liefde en drinken op verzoek (vaker dan normaal), en hij heeft zelfs nog flink gelachen. ik kreeg er tranen van in de ogen, zo lief.

oeps, wakker!

Geplaatst

Ellen, vervelend he die prikjes! Gaat het vandaag al weer wat beter? Hier vandaag de prikjes gehad....eerst heel hard krijsen en toen ze in de maxicosi lag sliep ze direct. Ze ligt nu in haar bedje te slapen. Ze werd zelfs niet wakker van het uitdoen van de jas!! Hopelijk heeft ze er vandaag verder weinig last van.

Verder was alles goed, ze weegt nu 4960 en is 56 cm lang. Een hele dame al!

Gisteren bij de fotograaf ging heel goed. Ze was heel rustig, lachen wilde ze wel, maar niet op commando. Haha ze lachte als de camera weg was. Ben erg benieuwd naar de foto's. We krijgen een dvd met alle foto's, dan kunnen we ze op de computer zetten en zelf bepalen welke foto we laten afdrukken of evt. gebruiken voor een fotoboek.

Wendy, lastig om nu al werk-dingen te moeten regelen. Dan komt het einde van het verlof al wel weer dichtbij! Fijn dat Mara zo goed heeft geslapen.

Wish, wel fijn he, dat gevoel al je voldaan op de bank zit na het schoonmaken....moet er alleen eerst aan beginnen. Heb nu even snel een wasje aangezet. Zo eens even strijken en dan schiet het alweer op.

Waar hebben jullie de vorige keer afgesproken?

Geplaatst

Ellen,

Ik huur een elektrische kolf via de mutualiteit. Is de Medena Lactina electic Plus. Ben er echt tevreden over.

Doortje,

Ik kolf 4 keer per dag. 1x 's ochtends, 's middags, in de vooravond (rond 17u30 - 18u) en dan nog es 's avonds voor ik in bed kruip. Tijdens mijn ochtendkolving heb ik wel de beste opbrengst.

Hier met Alexis gaat het iets minder. Ze heeft de verkoudheid van haar papa overgenomen en ze zit echt met een zware hoest. Gaan deze avond naar de kinderarts. Willen echt het zekere voor het onzekere. Het is nu al 2 dagen dat ze 's ochtends haar ochtendvoeding teruggeeft en dat er buiten melk ook geelachtig slijm meekomt (sorry voor de details) Dus betrouw het niet helemaal. Ze voelt zich voor de rest niet slecht hoor. Ze drinkt redelijk goed, slaapt goed, speelt goed en lacht nogaltijd even betoverend maar toch...

Ben gisten op nacontrole bij de gyn geweest. Voor mij was er een jong meisje dat samen met haar moeder naar binnen was gegaan terwijl haar vriend (die iets ouder was) samen met zijn moeder in de wachtzaal bleven zitten. Halverwege het consul gingen ook zij naar binnen om even later terug buiten tekomen. Na wat een eeuwigheid leek (maar in werkelijkheid 15min was) kwam ook het meisje met haar moeder terug naar buiten, vollop tranen en een echo in de hand... Mijn conclusie: ongewenst zwanger. Deed me nog maar es met de neus op de feiten duwen dat het bij ons niet van een leien dakje is gegaan om ons klein wondertje te kunnen hebben terwijl andere dan gewoon met hun ogen knipperen en het is al zover. (Ok, bij dit meisje blijkbaar niet gewenst)

Bij de gyn was bij mij alles ok. M'n baarmoeder zit terug goed en ziet er ook terug goed uit. M'n pco is jammergenoeg niet verminderd, integendeel. Mag terug de pil beginnen nemen wanneer ik wil (wel nadat ik gestopt ben met borstvoeding) Ze zei ook dat we gerust voor een tweede mochten beginnen vanaf nu.

Weten jullie al of jullie er nog eentje willen? En op wat voor termijn jullie eventueel zouden opnieuw beginnen?

Geplaatst

Ik ben gister weer begonnen aan de pil. Heel vreemd na 5 jaar niets geslikt te hebben, maar ja, Joris was ons cadeautje en ik denk dat ik een derde cadeautje even niet wil... Mijn man zou heel graag nog een derde willen, maar ik denk dat ik met twee prachtige jongens al heel blij mag zijn. Maar omdat we het dus nog niet helemaal zeker weten, dan toch maar de pil weer genomen. Ik ga er in ieder geval nooit meer de medische molen voor in. 1 x IVF was voor mij wel genoeg en ik mag al heel blij zijn dat Joris spontaan is gekomen. Het is niet gezegd dat een eventueel op termijn derde kindje ook zo makkelijk komt. Ik ben inmiddels al bijna 35 en voor Thomas hebben we zat moeite moeten doen. Ik ben al superblij dat het ons gegeven is dat we twee gezonde kinderen hebben kunnen krijgen in relatief korte tijd (er zit 15 maanden tussen de twee).

Wat vervelend dat Alexis zo verkouden is. En inderdaad, ze zijn nog zo jong dat je beter een keer te veel kunt checken dan te weinig.

Ellen, is Dante al bekomen van de prikken?

Moos, ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de fotoshoot. Heb je ze al ontvangen?

Wendy, het zal nog wel even duren voordat Mara groot genoeg is om gezellig met Noah te spelen. Tussen jouw kinderen en de mijne zit ongeveer evenveel tijd zie ik net op je ticker. Is Mara ook spontaan gekomen? (als je het niet vervelend vind dat ik het vraag)?

Wish, de regeldag al voorbij?

Geplaatst

Akara, fijn dat alles goed gaat met je. Hoop dat t met Alexis mee zal vallen. Is niet leuk je kindje zo te zien.

Je vraag of en wanneer we aan een volgende zwangerschap zouden beginnen. Voor ons is ons gezin compleet. Na Noah spontaan zwanger geworden, Noah was toen 7maanden toen we t wisten. Hadden anders een paar maanden later een tp laten doen. Over een paar weken laat ik een spiraaltje zetten. Dit gisteren afgesproken met de gyn bij mijn nacontrole. Stelde niks voor. Hebben nergens naar gekeken alleen gevraagd hoe het ging...

Esk, onze kindjes zijn allebei bijna even oud, schelen maar een paar weken. Jij was toch ook spontaan zwanger van nummer 2?

Groetjes Wendy

Geplaatst

Akara, klinkt vervelend die verkoudheid. Gelukkig gaat het slapen en eten wel goed.

Esk, al begonnen met de pil. Ook al weer ongesteld geweest, neem ik aan. Hoe zit dat eigenlijk, wanneer ga je dan beginnen met de pil?

Ik heb niet echt zin om de pil te gaan slikken...heb genoeg hormonen in m'n lichaam gehad dacht ik zo. We mogen alleen het eerste half jaar tot een jaar niet weer zwanger worden. Nou is de kans niet zo groot lijkt me....twijfel dus of ik wel weer aan de pil wil. Lastig!

De foto's hebben we nog niet, wel gisteren meegekeken op de laptop, maar ze gaat ze nog bewerken en dan pas opsturen.

We hebben vandaag een soort voeten-keyboard opgehangen in de box en ik hoor nu dus allerlei muziekjes...grappig!!

Geplaatst

Moos, Zeg nooit dat de kans niet zo groot is... ik was na 6 maanden alweer zwanger van Joris en zie mamavanNoah/Wendy, ook spontaan zwanger. Net als twee anderen uit mijn mei-juni-2010-groepje. Allemaal zwanger geworden van de 1e door IVF en spontaan zwanger van de tweede binnen het 1e jaar. Voor ons een grote (maar gewenste) verrassing. Ik geloofde er ook niet zo in, maar heb het zelf ondervonden. Natuurlijk spelen de redenen voor de IVF ook mee, maar je lijf is echt vruchtbaarder na een zwangerschap, dus zeker als de "oorzaak" onbekend is of bij de vrouw ligt, dan zou ik zeker extra opletten. Overigens, ik ben op de 1e dag van mijn eerste ongesteldheid na de bevalling begonnen met de pil. Volgens verloskundige en huisarts was het beter om mijn cyclus eerst zelf op gang te laten komen en dan de pil in te gaan nemen.

Wendy, inderdaad zijn jouw kinderen en de mijne ongeveer even oud. Thomas en Joris schelen precies 15 maanden en 1 dag. Hier was de verrassing dan ook groot dat ik zwanger was (zie hierboven), hoewel wij al wel een afspraak hadden staan voor een intakegesprek voor een IVF voor een tweede kindje, net zoals jullie dus. Jij laat dus een spiraaltje zetten? Ik heb gekozen voor de pil, voornamelijk omdat wij nog niet weten of hij bij twee gaat blijven (zie ook eerdere post). Voor mij is het momenteel inderdaad ook wel compleet, maar ik weet ook dat dit een beetje ingegeven is door het feit dat ik de eerste drie maanden zo pittig vind. Als ik daar straks weer een tijdje doorheen ben, dan zie ik dat misschien weer helemaal anders. En ik zag ook wat op tegen het plaatsen van een spiraaltje.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ja hoor, hij is goed bekomen van de prikjes. Alleen, hij vraagt plots elke 2.5 uur voeding, ook vannacht was het een stuk korter dan de 4.5u waar ik al enkele dagen van kon genieten. Zou het daardoor komen, of toch eerder een regeldag? Ik heb hem maar in de draagdoek gestoken, want wilde per se de vloer poetsen en hij was niet in slaap te krijgen. Nu dus wel hehe.

Ben weer naar de kinderarts gegaan en heb nu Zantac mee, een stadium verder dan de Gaviscon blijkbaar. Zijn darmen waren nochtans al een stuk minder gespannen en er zat ook al heel wat minder lucht in gevangen. Maar in zijn maag daarentegen zat dan weer wel veel lucht. Dus klopt mijn verhaal wel dat hij goeie periodes heeft en minder goeie periodes. Dus een ietsjes zwaarder kaliber in huis gehaald en weer afwachten. Ik verwacht dat het nu helemaal goed gaat komen!

Intussen is hij 5kg zwaar en 57cm lang!! Ongelooflijk! Twee weken geleden was het nog 4.6kg en 55 cm. Dat is een cm per week tot nu toe.

hihi, jullie zijn al aan het denken aan een volgend kindje. Zolang ik met Piet ben, zal ik niet aan anticonceptie moeten denken, aangezien hij gesteriliseerd is. Dus spontaan is bij ons wel helemaal ondenkbaar. En ook al zou k misschien wel twee willen, er lopen al drie volwassen kinderen van Piet rond, dus is het al een wonder dat we er nog eentje bij hebben kunnen maken. Ik denk er voorlopig nog niet aan hoor.

Akara, ik heb hetzelfde als jij (wat een lelijk onding vind ik!), maar die werkt niet zo heel goed bij mij heb ik de indruk. Ik krijg er nog superveel uit handmatig, na het kolven. dus die haalt niet alles eruit bij mij.

Zo erg dat Alexis een zware verkoudheid heeft. Slijmen wijzen inderdaad op een ontsteking, dus goed dat je langs de dokter gaat!

Wish, hoe was je bezoekje aan je werk?

Moos, hoe gaat het met Anne's prikjes? Bij Dante kwam de pijn pas later, dus niet verschieten he :-)

Hm, huilen in de draagdoek, tot later!

Geplaatst

Hee dames,

Moos, om eerst antwoord te geven op jou vraag waar we de vorige keer hadden afgesproken: dit was in Bunnik, vlak bij Utrecht. Lekker centraal dus. We hebben daar toen een high tea gedaan. Er vlak bij zit nog een locatie, die denk ik handiger is met veel kindjes. Ik zal eens gaan kijken.

Hoe gaat het nu met Anne? Heeft ze nog last gekregen van de prikjes?

Ellen,vervevelend dat Dante uiteindelijk toch nog heel veel last heeft gehad van de prikjes. Ik hoop trouwens voor je dat de Zantac werkt en dat lieve Dante wat minder last van zijn buikje heeft. Nog even en dan is hij al weer 12 weken en daarna moet het vanzelf minder worden zeggen ze...

Esk en Wendy, het zal best even vreemd zijn om weer met anticonceptie te beginnen, maar als je spontaan zwanger geraakt bent na een IVF behandeling, dan ben je denk ik toch wel wat voorzichtiger. Zeker als je er niet meer een bij wilt op dit moment. Wij hebben samen afgesproken om niet aan anticonceptie te doen in de hoop dat we ooit net zo'n mooi wonder mee kunnen maken als jullie. In het andere geval gaan we volgend jaar oktober denk ik beginnen met het terugplaatsen van een cryo. de vraag is dan alleen of we 1 of 2 cryo's laten terugplaatsen. Nu hadden we twee emmy's, maar ik weet niet of ik wel een tweeling wil als er al ééntje rondloopt. Ik heb wel altijd gedacht dat ik 3 kinderen zou willen.. maar goed... dat is nog zo ver weg... eerst Jorrit maar eens goed op weg helpen in deze wereld

Akara, 4 keer per dag kolven is heel netjes toch? Ik zit nu op de 5 voedingen per dag (soms nog 6) en kwam er gisteren achter dat als ik hem de fles geef (met al eerder afgekolfde melk) ik toch nog 200 ml uit één borst kan halen. Best veel dus. Jorrit drinkt nu ook maar één borst per keer. Meer dan genoeg voor hem.

Vanmorgen ben ik met Jorrit op kraamvisite geweest bij één van de meiden van ons zwangerschapsclubje hier in de omgeving. De andere twee dames waren er ook met hun zoontje, dus dat was erg gezellig. Het viel me ook gelijk op hoe snel ze eigenlijk groeien, want de jongste was nu 2 weken, maar dat is toch echt een mega verschil met 6,5 week zeg!! wat groeien ze toch snel!!!

vanmiddag is hij een beetje jengelig en hij moet veel poepen vandaag. Ik heb gisterenavond erwtensoep gegeten en ik denk dat hij daar toch een beetje last van heeft vandaag

Nou.. ga snel wat eten zo, want om 18.00 uur verwacht ik jorrit weer voor zijn voeding (hopelijk nog ietsje later, waardoor we vanavond om 22.30 uur weer de laatste voeding kunnen geven tot morgen vroeg 05.30 uur

Geplaatst

He meiden,

Ellen, fijn dat Dante de prikjes weer heeft gehad!

Gisteren een drama dag gehad met Jim, hij heeft vanaf half vijf in de ochtend tot half twaalf 's avonds in totaal drie keer een uurtje geslapen en voor de rest was hij superonrustig/huilerig/wakker. Om half twaalf 's avonds de laatste fles gegeven en toen is hij (weliswaar wel op de borst van mijn vriend) in een diepe slaap gevallen. Toen om half zeven de wekker ging sliep hij nog! Mijn vriend moest toen opstaan met als gevolg dat Jim toen wakker werd en een flesje kreeg. Vandaag is hij al de hele dag rustig, hij slaapt veel. Helaas wel alleen maar weer in mijn armen (en per ongeluk een uurtje in de box) en twee uur tijdens het wandelen, maar goed. Misschien gisteren een groeispurtje, hij is tenslotte 6 weken....Voor de krampjes geven we sinds vandaag Orthiflor Start, dat is een probioticum dat de darmflora zou moeten versterken. Lijkt op ABC Dophilus. Ik heb er goede verhalen over gehoord dus we gaan het afwachten.

Vandaag ook nacontrole gehad bij de VK. Stelde niets voor, ze stelde alleen maar een paar vragen. Heb receptje meegekregen voor de pil. Ik ga wel aan de pil omdat ik endometriose heb en mijn menstruaties dus heel pijnlijk zijn. De pil ga ik dan doorslikken. Helaas dus geen spontane tweede zwangerschap voor ons, hoewel ik er denk ik dit eerste jaar ook nog niet aan moet denken. Wij hebben ook nog twee cryo's. Idee is een beetje om dit eerste jaar er niet mee bezit te zijn en daarna dan misschien toch te stoppen met de pil. Lukt het dan niet om spontaan zwanger te raken, dan na een half jaar misschien de cryo's. Wel denk ik dat ik geen ivf meer ga doen, ik ben reuzeblij met mijn Jim en dat vind ik al een wonder! Nog een keer ivf zou ik denk ik te zwaar vinden.

Geplaatst

Esk,

Zal zeker 'raar' zijn om de pil te slikken. Als je 'm nu maar niet vergeet.

Ik slik elke ochtend Gravitamon (al een jaar of 4) en nog denk ik er soms niet aan en pak ik deze tablet tijdens het middag eten of 's avonds.

De regeldag is bij 1 dag gebleven. Vandaag vind ik dat Mijke het heel goed doet, ze laat er 3,5uur tussen zitten.

Behalve vanaf 16.30u, hierna kwam ze weer om 17.00-17.45-18.30-19.00uur

Maar goed, dit doet ze volgens mij nu al 2 weken, ben hier helemaal aan gewend.

http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

Akara,

Och gossie, beterschap en een knuffel voor Alexis!

Hoe was het bij de huisarts?

Moos,

Nu zijn die muziekjes nog grappig, over een poosje zul je denk ik wel de batterijen eruit willen halen. Haha!

Leuk om te merken dat ze actiever worden als ze in de box liggen. Het rondkijken, voelen etc. Prachtig om naar te kijken.

Ellen,

Dante groeit dus prima!

Wanneer moet je verschil merken nu je met een ander medicijn bent begonnen?

Hoop dat dit beter effect zal hebben, succes!

Doortje,

Hoe lang heeft Jorrit dit 'schema' van 5 á 6 voedingen al?

Mijke heeft gisteren volgens mij wel zo'n 10 voedingen gehad. Dan tel ik het clusteren erbij, dan drinkt ze elke keer uit 1 borst ongeveer 5 min.

Slaapt Jorrit nu elke nacht door?

Laika,

Zou goed kunnen dat Jim een groeispurt doormaakt.

Hopelijk helpt de Orthiflor Start om de krampjes te verminderen of zelfs tegen te gaan!

Het was vanmiddag erg gezellig.

Mijke heeft bij de Sint op schoot gezeten zonder te gaan huilen, zal volgend jaar wel anders zijn denk ik....Haha!

Geplaatst

even kort hoor reageer binnekort langer

feline is nog steeds niet lekker gelukkig geen koorts meer dus we hoeften niet terug naar de huisarts(enpost) maar drinken gaat nog moeizaam

hopelijk knapt ze snel op

Geplaatst

laika,

pittif dagje zo met jim hoor! zal soms best moeilijk zijn. gelukkig maar dat het vandaag wat beter gaat. hopelijk werkt die probiotica ook. ik heb er nog nooit van gehoord..

wish,

wat leuk met mijke bij sinterklaas. zal volgend jaar wel anders zijn inderdaad. haha.

wat betreft het schema van jorrit: hij heeft nu al 4 weken 6 voedingen per dag, en sinds 1,5 week steeds vaker 5 voedingen. hij komt nu om de 4 uur, waarbij 06.00 uur de eerste is en 22.30 uur de laatste. hij doet dit nu al 3 dagen zo. er komt dus echt steeds meer regelmaat in, ook wat betreft slapen. hij heeft 's avonds een huiluurtje, maar dat is t ook..

Geplaatst

woooow!

Wish, je vroeg wanneer ik een verschil zou moeten merken? Ik heb net een nacht van 0u tot 7u gehad!!!! Ofwel is dat een wonder, ofwel is dat medicijn een wonder :-) Mijn borsten staan op knappen, ik kolf dus gauw één af terwijl Dante zijn kwartier moet uitzingen tussen het nemen van het medicijn en eten. Gelukkig dit maat twee keer per dag want het is echt een vies goedje..

Geplaatst

Ellen,

Ben echt zo blij voor jullie dat Dante eindelijk minder last heeft van z'n kwaaltjes! Hoop voor jullie dat hij elke nacht zo zal kunnen slapen.

Wij zijn gisteren dus bij de kinderarts geweest. Was niet evident voor Alexis want de afspraak was om 18u30 en dit is net haar eet uurtje. Ze is echter flink geweest en heeft geslapen tot we binnen moesten en dan daarna lekker gegeten.

Het is eigenlijk redelijk goed met Alexis. Ze heeft nog geen last van de onderste luchtwegen. Enkel dus slijm (waar ze vooral 's ochtends heel veel last van heeft) Maar de kinderarts wil dus dat we preventief aerosollen. Er is namelijk een luchtwegenvirus dat de ronde doet blijkbaar (rsv) En ze wil dus voorkomen dat wat Alexis nu heeft, een doodgewone verkoudheid dat dit dus zou overgaan op rsv. Vandaar dus preventief aerosollen.

Ze zei: als je het niet doet dan bestaat er een grote kans dat jullie hier binnen een weekje terug zijn maar dan opgenomen (wij gaan op consultatie in het zh)

Het ligt blijkbaar vol met kindjes op dit ogenblijk in het zh die rsv hebben. Haar jongste patientje lag op neontologie en was pas 14 dagen!!!

Geplaatst

Ellen, woow... dat heeft Dante goed geslapen zeg! Hopelijk komt dat door de medicijnen en heeft hij vanaf nu minder last van zijn reflux. Goed bezig in elk geval!!

Akara, wel verstandig om preventief te behandelen denk ik. het zou toch vervelend zijn als Alexis opgenomen moet worden omdat ze het virus opgelopen heeft. Hopelijk is ze snel van het slijm verlost.

Geplaatst

dames, tot nu lijkt op zondag 8 januari of zaterdag 11 februari de datum dat de meeste mensen kunnen.

Willen degenen die nog niet ingevuld hebben de datumprikker ook invullen? Dan kunnen we de datum vastleggen

Heb er nu al zin in!!!!

Geplaatst

Ellen, thanx voor je berichtje, gaat ook wel met mij, probeer positief te denken ook al is dat soms erg moeilijk.

lief dat je aan me denkt xxx

Geplaatst

Hoi..even een kort berichtje. We zijn vandaag met Anne naar de huistarts geweest. Had vanmorgen 38,9, dus maar even gebeld. Moesten even langs komen. Volgens de huisarts zag het er verder wel goed uit, waarschijnlijk een reactie op de prikjes. Ze is de hele dag al hangerig, huilen...erg zielig. Ze ligt nu in hara bedje, eens kijken hoe lang dat goed gaat...

Geplaatst

@ Moos, wat vervelend dat Anne er alsnog veel last van heeft. Hopelijk zakt de koorts snel en is ze snel weer de oude

@ Wish, wil je dat nog even bij datumprikker in vullen? Ik weet niet of ik het anders kan onthouden.. mijn geheugen is soms echt nog een zeef...

@ Laika, ik heb je een mail gestuurd via datumprikker. Als je deze niet gekregen hebt, wil je dan even een seintje geven?

Jorrit zit nog steeds redeijk in hetzelfde ritme als de afgelopen dagen, al kwam hij vanacht om half 5 al voor de eerste voeding. Ook had hij zijn luier flink vol zitten, dus dat zal wel mede de oorzaak geweest zijn van het eerder wakker worden. Toch heeft hij daarna weer langer geslapen als 4 uurtje, waardoor ik weer ingelopen ben op het oude schema. De eerst volgende voeding komt nu zo rond kwart over zes en dan weer om half 11 als het goed is. Gisterenavond moest ik hem daar echt wakker voor maken. Misschien dat ik het vanavond iets langer aankijk als hij ligt te slapen en dan kijk of ik om half 12 nog kan voeden bijvoorbeeld. Ik wil alleen niet dat hij zijn langste slaapje 's avonds pakt in plaats van 's nachts.

Ik merk trouwens dat Jorrit krachtiger begint te drinken. Daarom zal de productie ook wel toegenomen zijn, want mijn borsten staan nu vaak op knappen voor de volgende voeding. Ook mijn tepels zijn weer wat gevoeliger, maar het is gelukkig nog prima te doen. Ben echt blij dat ik doorgezet heb toen ik twijfelde.. Ik vind het nog steeds een heerlijk moment met Jorrit als ik aan het voeden ben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden