Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het was dus voor verschillende dames gisteren geen topdag... Zal mss beetje aan het weer gelegen hebben ook. Echt zo'n grijze dag. Bach.

Esk, Hoop dat de huisarts morgen raad kan brengen en dat je je op zo'n kort mogelijke tijd terug 'normaal' kunt gaan voelen. Het is idd echt balen als je na de geboorte van Thomas er zo goed als geen last van had en dan ineens na de geboorte van Joris het terug vollop komt opzetten.

Mientje. Gelukkig kan je op de steun van je ouders rekenen. Kan mij voorstellen dat het niet makkelijk moet zijn om zoveel op hen te moeten steunen. Hoop dat alles snel terug

normaal mag worden voor jou zodat je samen met Bart naar huis kan en echt kan beginnen genieten van elkaar.

Moos, deze nacht heeft Alexis flink doorgeslapen en vandaag is ze ook al flink geweest als ze wakker was. Lekker liggen spelen en terug enkele mooie foto's kunnen nemen van die betoverende glimlach ;-)

Toen ik vorige week op controle bij de gyn geweest ben, ben ik tegen haar begonnen over het bedleven. Ook ik had zeer veel pijn toen het er eindelijk nog es van kwam. Het was zelfs zo erg dat we zijn moeten stoppen. Was balen voor m'n man :-(

Toen ik dus tegen de gyn hierover begon wist ze mij te vertellen dat dit blijkbaar normaal is na de zwangerschap. Zeker als je bv geeft kan dit extra pijnlijk zijn omdat de slijmaanmakers (weet de precieze naam niet meer) minder produceren tijdens bv geven. Als je 2 tot 3 maanden nadat je gestopt bent met bv nog steeds last hebt, dan moet je op controle gaan om te kijken of verder alles ok is en er dus geen andere problemen zijn.

In tussentijd gaf de gyn mij de tip om glijmiddel te gebruiken. Dan zou normaal alles terug zoals ervoor moeten voelen...

Dat staat bij ons in het nachtkastje, het is er nog niet van gekomen om haar tip uit te proberen. Reden: ook hier heel veel vermoeidheid.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden,ik lees alles wat jullie schrijven en ik wil graag reageren maar ik heb de kracht nog niet.\

We zijn weer thuis. Morgen ochtend moet ik bloed gaan prikken 's middags bij de cirurg en dan gaan ze bepalen wat we verder gaan doen.

Mijn uitslag van vanmorgen was goed. 1 van de waarde was gedaald maar de andere gestegen,dus nu even afwachten. Ik heb nog even pijn in mijn buik,maar het is niet zo heftig als gister.

Ik hoop dat het morgen goed komt en dat alles achter de rug blijft.

Nachtje in het ziekenhuis met infus in je arm en met baby naast je,knap je ook niet van op. Maar goed we zijn weer thuis dus mijn man kan goed voor me zorgt en voor ons meisje.

groetjes

Marianne hoe gaat het met je tepels?

Geplaatst

Violeta,

Wat lees ik nu voor heftig bericht...

Gelukkig ben je weer thuis en krijg je warme liefdevolle zorg van je man.

Beterschap, hoop dat de bloeduitslagen goed zullen zijn.

Esk,

Gadsie, hormoonhuishouding van slag door die paar pilletjes.

Wat voel je dan als ik dit mag vragen?

Opvliegers, humeurig o.i.d?

En vannacht als klapper op de vuurpijl ook nog eens vaak naar het toilet moeten gaan.

Sterkte!

Ellen,

Oei, Dante is korter aan het slapen, dat is niet de bedoeling.

Hoop dat dit eenmalig was en dat het nu weer beter zal gaan.

Er is meestal als je iets gaat uitproberen een terugslag en hierna gaat het beter, toch?

Hoop dat dit bij Dante zo zal zijn.

Succes!

Mientje,

Poeh, jij schrijft me ook een heftig bericht.

Heel, heel veel sterkte!

Dat de wonden maar snel mogen genezen, om dit naast de zorg voor Bart er ook nog bij te moeten doen....

Akara,

Fijn dat Alexis goed heeft geslapen!

Leuk he, die mooie glimlachen van je kindje bewonderen en vast kunnen leggen met de video/fotocamera.

Wij hebben vannacht minder goed geslapen.

Mijke wou na de bv van 04.00u niet meer gaan slapen.

Tja, natuurlijk wel als ze bij één van ons lag, maar in haar bedje begon ze te 'jengelen'/kreunen en huilen.

Ook 2 keer in haar bedje wat op de hydrofile luier gespuugd. Misschien zit dit haar soms dan toch wat dwars als ze op haar rug ligt?

Heb vanmorgen een Difrax fopspeen uit staan koken omdat ze maar niet rustig wou worden, wel als ze aan onze pink kon zuigen.

In de wipstoel is ze wel rustig, dan ligt ze niet plat en lijkt het of ze minder last heeft van krampjes en oprispingen.

Nadat ze de speen in had hebben we haar in de box gelegd, na ongeveer 10min heb ik de speen uit haar mond gehaald. Moest nog trekken ook haha.

Ze sliep gewoon door en even later heb ik haar in bed kunnen leggen en ook hier sliep ze door.

Ik wil het speentje tijdens het slapen uit haar mondje halen omdat ze haarzelf dan beter kan melden voor een volgende voeding.

Ga proberen om de tijden tussen de voedingen nu wel wat te gaan rekken nu we dan uiteindelijk toch voor een speen hebben gekozen.

Gisteren heeft ze trouwens afgekolfde melk uit het flesje gedronken.

Meteen na het kolven heeft ze dit opgedronken en ze deed het super goed!

Papa heeft haar de allereerste 40cc kunnen geven.

Daarna uit de borst verder gedronken.

Geplaatst

Wish, ik heb dan hele erge stemmingswisselingen. Ik ga van "normaal" in 5 minuten naar compleet overstuur met huilbuien, woede-uitbarstingen en dat soort dingen. Het is echt niet prettig om te moeten meemaken (en dat is een understatement). Ik voel me dan ineens ook erg belabberd: slechte moeder, slechte echtgenote etc. Terwijl ik ook echt zelf wel weet dat dit niet het geval is (als de bui gezakt is). Maar ik kan er weinig tegen doen, blijf helemaal hangen in zo'n bui en dat is echt heel rot. Ik voel me gejaagd (moet, moet, moet), maar weet niet zo goed wat er dan "moet". Wil ook weg, maar heb het gevoel niet weg te kunnen, want kan toch niemand anders opzadelen met dit soort buien. Heel akelig allemaal en dit is gewoon niet acceptabel meer. Juist omdat ik er na de geboorte van Thomas geen last meer van heb gehad en nu ineens weer wel na het starten met de pil, vermoed ik dus dat het een hormonale imbalans is en ik hoop dat er iets aan te doen is. Overigens zijn deze buien heftiger dan ik ooit ervaren heb en dit weekend heb ik er ook veel gehad. Kwam dat voor de zwangerschap van Thomas in mindere mate ook voor (maar dan minder heftig), dan was het maar 1 keer per half jaar of zo. Nu al 3 keer dit weekend!

Violeta, hoop dat alles mee gaat vallen voor je!

Mientje, hoop voor jou ook dat je snel hersteld.

Dames, morgen ben ik er weer, nu wil ik weer terug naar bed. Ben nog niet helemaal in orde van dit virusje...

Geplaatst

Heel kort een ego berichtje,

Alweer een kortere nacht en ik snap er niks van. Op een week tijd is dat van 7u slapen naar 4u slapen gegaan per nacht. stelselmatig een half uur minder. Nu zelfs een uur minder! Als ik dan naar de klok kijk ben ik boos, teleurgesteld en gefrustreerd dat er geen vooruitgang is maar omgekeerd. ik wil hem dan helemaal niet uit zijn bedje halen en voel me niet liefdevol naar hem toe, maar reageer dan mechanisch op het moment dat ik echt niet meer anders kan en geef hem dan maar eten. Tegen de ochtend ben ik het dan wel vergeten, maar ik vind het gewoon zo machteloos jammer dat ik me zo moet voelen op dat moment. Waar ligt dat dan aan? Hoe komt het dat hij eerst 7 uur kan slapen, erna 6u30 enzovoort? Als het één keer kan, moet het toch nog eens gebeuren? Uitgeput was hij niet toen met die 7 uur slaap, want er zijn dagen erna geweest dat ik dacht dat hij nog meer uitgeput zou gaan slapen en langer slapen deed hij toch niet.

Gelukkig was het een ok dag en niet teveel huilen of pijn tegen de avond. Wel wat kreten en vervelend zijn, maar dat zullen we maar aan het huiluurtje koppelen. Lachen tussendoor kon dan weer wel.

Wish, ik heb twee fopspenen en geen enkele wil hij hebben. Hoe is die van Difrax dan? Ik heb Nuby.

gr,

Ellen

Geplaatst

Bah Ellen, als het je enige troost geeft: Jim slaapt ook echt niet langer dan 4 uurtjes max. En vannacht was het ook maar weer 3 uur. Ik weet natuurlijk ook niet hoe het komt dat Dante niet doorslaapt maar kan me voorstellen dat het frustrerend is als je er even aan hebt mogen ruiken...

Esk, dikke knuffel voor jou, wat een ellende, ik hoop echt dat je je heel snel weer wat lekkerder voelt!

Wish, heeft Mijke beter geslapen vannacht?

Violeta, hoe gaat het me jou? Heeft Emma alweer bv gehad

Hier alles goed, Jim heeft goed (maar dus maar elke keer max 3 uur) geslapen en gisteren over de hele dag misschien maar een half uurtje gehuild. Fijn!

Geplaatst

Ellen, gewoon je ego-berichtjes plaatsen! Een baby is gewoon harstikke hard werken! En het zit gewoon niet altijd mee. Je geeft borstvoeding toch? Dan zou hij wel eens regeldagen kunnen hebben. Vandaag overdag dus aanleggen, aanleggen, aanleggen. Het kan zijn dat je productie gewoon omhoog moet zodat hij de nacht doorkan. En anders is hij misschien met dingen bezig om te leren, dan zijn ze vaak ook onrustiger. Joris heeft de afgelopen 3 dagen ook korter geslapen dan ik van hem gewend ben. Er wordt altijd wel heel veel verteld dat "die en die z'n kleintje al met 6 weken doorsliep", maar in de praktijk zijn er veel meer kleintjes die NIET doorslapen. En doorslapen is zowiezo een ruim begrip, want die van mij maakt meestal 6, soms 7 uur op een nacht en dat wordt gezien als doorslapen, maar ik sta nog steeds iedere dag om 5 uur(!) naast mijn bed en dat voelt niet echt aan als doorslapen (hoewel het een stuk schappelijker is dan om 3 uur of 4 uur). Vannacht was het 4.15, is ook maar 5,5 uur... anyway, ik weet hoe je je voelt, als ik Joris 's nachts hoor huilen dan voel ik me ook niet altijd liefdevol, maar het feit dat je er toch uitkomt en hem toch voed, is juist wél liefdevol. En 's nachts hoort het ook gewoon niet gezellig te zijn: voeden en naar bed. Niet meer, niet minder. De gezellige leuke dingen horen overdag.

Kan je niet als je erg moe bent wat melk afkolven en die laatste voeding door je man/vriend laten geven? Dan kan jij al vroeg naar bed en kan je al een aantal uren slapen. De nacht kan je dan weer zelf doen. Je moet gewoon af en toe even ergens bijtanken door +6 uur te slapen, anders ga je er echt aan onderdoor. Die uurtjes heb je nodig.

*knuffel*

Geplaatst

Laika, dank je wel. Het lijkt beter te gaan, hoewel nog niet goed, maar dat komt dan wel weer. Ik krijg van de huisarts nu de minipil, eentje die meer gebaseerd is op de zwangerschapshormonen. Hopelijk gaat dat wel goed.

En fijn dat Jim het zoveel beter doet! Dat scheelt zo'n stuk!

Geplaatst

@Moos, inderdaad die pijn van mn maag tijdens de zwangerschap bleken galkolieken te zijn, daarom werkte de maagbeschermers ook niet natuurlijk hihi.

@Ellentrik, zeker gewoon je ego-berichtjes plaatsen. We zijn er niet alleen om leuke dingen te delen maar ook om naar elkaar te luisteren en te steunen wanneer nodig.

@Esk, hoop echt dat je lekkerder in je vel komt te zitten met deze mini pil.

@Laika, lekker hoor dat het zo goed gaat met Jim en dat hij minder gehuild heeft.

@Wish, hoe heeft Mijke het vannacht gedaan?

Geplaatst

Och Ellen, het is volkomen logisch dat je wel eens op de 'automatische piloot' draait.

En ik weet zeker dat je ondanks dat je dit zelf niet zo voelt, liefde naar Dante uit zal stralen!

Begrijpelijk dat je de 'achteruitgang' mbt het ritme wat jullie hadden opgebouwd vermoeiend en frustrerend vindt.

Vind de tip die Esk geeft een goede optie om uit te proberen. Mijn man en ik hebben afgesproken dat Mijke regelmatig 's nachts de fles van papa zal gaan krijgen.

Is dit iets voor jullie om uit te gaan proberen?

Ellen, heel veel succes en ik geef je een dikke knuffel!

Laika,

Wow, Jim heeft gisteren maar een half uurtje gehuild.

Dit zal echt een verademing voor jullie zijn en ook voor Jim natuurlijk.

Wanneer ga je uitproberen om Jim in zijn eigen bedje te laten slapen?

Of is dit nog 'ver van je bed show'? (ff een flauw grapje kon het niet laten...) :happy:

Esk,

Hoop dat de minipil wel het gewenste effect zal hebben.

krijg bezoek tot later....

Geplaatst

Hoi violeta,

Wat n lieverd ben je! Dat je nog aan mijn tepels denkt terwijl je net zelf uit het zh komt. Hoe voel jij je nu? Al wat beter hoop ik. Heb t met je te doen, zo kort na de bevalling alweer naar t zh!

Met m'n tepels gaat t wat beter. Wij zijn ook over op n fopspeen (van bibi) en t was meteen n succes. Mila sabbelt er heerlijk op los ipv mijn tepels kapot te sabbelen. Zo is ze ook niet zo overstuur wanneer ik haar aanleg en is de tijd aan mijn borst effectiever.

Gister was drama, zelfs mijn man wist niet meer wat te doen. En vandaag gaat wonderbaarlijk goed: nog nooit zon fijne ochtend gehad met haar. Omdat mijn tepels weer wat kunnen hebben (plekjes zitten er nog wel helaas) kan ik haar bieden wanneer ze vraagt. Heerlijk is dat! En nu ligt ze al weer bijna 3 uur te slapen op mijn schoot. In te halen van gister. :-)

Morgen ga ik naar de ha voor m'n tepels maar nu heeft Mila pukkels op haar hele lijf. Ze had eerst alleen hormoonpukkels op haar gezicht, hoof en nek maar nu dus ook op haar buik en armen en benen. Misschien toch iets anders? Geen koorts gelukkig.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Ik zit achter n iPhone wat ietwat onhandig is en mijn geheugen is als een zeef.

Ellen, sterkte met Dante. Het klinkt wek als een regeldag..

Hoe is het met valesca?

Geplaatst

@ Marianne, fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat en dat de fopspeen goed werkt. Wij hebben hier ook een fopspeen van bibi die het erg goed doet, al doen die van difrax het ook prima. Ik had er ook twee van de hema gekregen, maar die functioneren minder goed hier. We hebben nu na elke voeding een schone speen i.v.m. de spruw die nog niet over is bij Jorrit.

Ik snap dat je met de pukkels naar de huisarts gaat. Hopelijk is het niks ergs en komt het toch gewoon door de voeding.

@ Wish, wat een goed idee van 's nachts de fles geven door papa, maar hoe gaan jullie dat precies doen? Wanneer kolf jij deze melk dan? We hebben het er hier ook over gehad namelijk, maar aangezien ik toch op het voedingsmoment ook zal moeten kolven kan ik voor mijn gevoel net zo goed zelf de nachtvoeding doen. Nou mag ik hier nog steeds niet klagen, want Jorrit komt meestal tussen half 5 en 6 's nachts.

Trouwens sorry dat ik even niet op iedereen reageer nu, maar heb nog niet alles helemaal bijgelezen. We zijn namelijk nu al drie dagen erg in de weer met Jorrit. Hij slaapt overdag ineens weer helemaal niet en is regelmatig jengelig en huilerig (al begint hij ook veel meer te lachen overdag en de 'kletsen'. Hij maakt echt ineens zoveel geluidjes. Het zal zijn sprongetje van rond de 8 weken wel zijn denk ik (al is hij pas 7 weken). Gelukkig slaapt hij 's nachts nog wel goed, maar overdag dus bijna niet. we hebben ook het idee dat hij ineens veel meer last van krampjes heeft, want hij spuugt echt na elke voeding behoorlijk veel. We hadden eerst het idee dat dit kwam door de medicijnen voor de spruw (we gaven dit hem 10 minuten voor de voeding), maar we geven het hem nu erna, maar het spugen blijft nog steeds. Dus we hebben nu niet meer het idee dat het daar door komt, maar dat het vooral veel lucht is wat in zijn lijfje zit. Hopelijk helpt de Infacol die we nu voor hem gehaald hebben.

We zijn hier dus wel behoorlijk moe, omdat het allemaal veel meer energie vraagt nu op een dag.

Geplaatst

Om toch even met een positieve noot te schrijven

Ik heb hem lachend weten te betrappen, in de box daarnet, heb het verschoningskussen erin gelegd en verhoogd heb aan het hoofdeind :-) Zo kan hij eens flink met de beentjes schoppen en 'spelen'.

Hij slaapt al de hele dag in de relax, dit lijkt tot nu toe wel te werken.

[ATTACH=CONFIG]3020[/ATTACH]

Doortje, oei, een onrustige Jorrit? Ook regeldagen misschien? Hopelijk komt het gauw in orde.

Marianne, goed dat je het weer ziet zitten! Ik wil ook een fopspeen die werkt, want deze twee die ik totnutoe heb wil hij nog steeds niet.

Laika, goed zeg! Jim lijkt het toch vaker beter te doen niet? Jullie lijken er beter mee om te gaan in elk geval.

Wish, zal het eens voorstellen aan hem.. en vandaag toch een voeding eerder in bed denk ik. wij wachten altijd tot de middernachtvoeding..

Esk, hopelijk werkt de mini pil beter! Moet inderdaad verschrikkelijk zijn, jezelf zo niet meer herkennen.

Mientje, gaat het beter nu met je?

bedankt voor jullie steunende reacties meiden. Jullie zijn geweldig!µ

Ellen

Geplaatst

Hoi Doortje, Infacol werkt hier ook super, had eerst iets homeopatisch geprobeerd maar na 2 weken werkte dit nog niet, toen op advies van huisarts over op de Infacol en na 2 dagen ging het stukken beter, hij vind het wel vies en trekt telkens weer leuke gezichten als hij het krijgt.

Ellen, het gaat nog niet super hier, moet morgen naar de chirurg maar ondanks dat de wond verder open gesneden is komt er nog steeds veel pus uit terwijl er ook nog steeds een schijf onderhuids zit die wel kleiner is geworden gelukkig.

Ben benieuwd wat ze zeggen morgen...

Geplaatst

Mientje, als je de infacol geeft vlak voor de voeding zal hij wel gauw de link leren leggen tussen het goedje en lekker eten. Dante is meteen stil van het huilen vanaf hij dit in zijn mond proeft :-) Goed dat het werkt!

Arme meid, hopelijk genezen je wonden snel!

Geplaatst

Oh Mientje vreselijk meid , ik hoop dat je morgen lekker geholpen word. Marianne super dat het beter gaat. Esk ik hoop dat je hormonale balans snel terug komt. Ellen meis wat zal je kapot moeten voelen, voel je absoluut niet schuldig dat je het soms zwaar hebt, het helemaal normaal om moeilijk te hebben , hoop dat Dante snel de " oude " wordt. Wish ik weet pressies hoe het voelt om 3 uur , s morgens te spelen pff

Geplaatst

Violeta,

Dat is een mooi bericht om te lezen!

Fijn dat je thuis mag blijven.

Op naar spoedig herstel, sterkte!

Doortje,

Ik ga 2 ochtenden in de week kolven. Na de ochtendvoeding.

Omdat we 2 keer in de week de fles geven hebben we hier genoeg aan.

Als ik in maart ga werken zie ik wel hoe het zal gaan, als de borstvoeding dan nog lukt zal ik op het werk en thuis gaan kolven. En krijgt Mijke als ik thuis ben de borst.

Ellen,

Mooi zo dat je een vrolijke Dante in de box had liggen.

Daar geniet je dan extra veel van en hier haar je dan je energie weer uit.

Ben benieuwd hoe het vannacht gegaan is.

Het clusteren in de avond uren is bijna gestopt.

Afgelopen 2 dagen heeft ze 7 voedingen gehad.

De tijd tussen de voedingen in is ze nu uit haar zelf aan het rekken.

Mijke heeft afgelopen 2 nachten goed geslapen.

Zonder speen, wel met een heel klein lampje aan.

Ze kan dan naar haar muziek-knuffel kijken en wordt hier rustig van.

Dus vanaf nu houden we een lampje aan dat snappen jullie natuurlijk wel.

Geplaatst

woohoo, 6u tussen de laatste en eerste voeding! Dus toch nog redelijk lang kunnen slapen. Ik heb eenn beetje jouw techniek toegepast, Wish, van clusteren en telkens aan dezelfde borst laten drinken/sabbelen tijdens het huiluurtje (gevonden op borstvoeding.nl bij reflux). miscchien dat het dat is geweest dat hem rustiger heeft doen slapen vannacht. of gewoon weer toeval haha. k ben in elk geval véél beter gezind als ik hem er dan uit haal om te voeden.

gisterenochtend was hij vervelend ontroostbaar, maar de rest van de dag en nacht dus goed te doen. ik hoop dat het zo gaat blijven nu; en oh ja, nu hij niet meer de gaviscon krijgt is de poepluier weer in alle hevigheid terug. gisteren 8 verwisseld! het is helemaal vloeibaar, is dat normaal? hij lijkt er in elk geval minder last van te hebben dan vroeger om het eruit te krijgen.

Violetea, super dat je uit het zh bent! hoe doet Emma het intussen?

Wish, goed zeg dat ze uit zichzelf de tijden rekt. dus geen fopspeen meer nodig dan?

Doortje, hoe is het gisteren gegaan met Jorrit, beter?

Laika, en met Jim?

Esk, hopelijk jij ook weer wat meer op je pootjes

Moos, en hoe is het met jou? Kan Anne al draaien? ik vergelijk graag met jou omdat ze heel weinig schelen, en tegelijk hou ik zijn 4 weken in het achterhoofd. ach hij haalt het wel in.

Hier geen Sint, we zijn er zelf niet eens uit of we er zo hard in mee moeten gaan. da's voor volgend jaar dan maar !

x

Geplaatst

Ja, ik ben weer terug op mijn pootjes. Wat een heerlijk gevoel! Mijn oude relaxte zelf is er weer. Ik kan weer alles hebben en kan dingen weer op hun beloop laten.

Dadelijk naar het consultatiebureau. Ben benieuwd hoe hij is aangekomen. Hij doet het verder super, dus maak me absoluut geen zorgen. Hier wordt overigens nog niet gedraaid hoor, ik denk dat dit ook nog wel een tijdje duurt. Vannacht was het wel weer vroeg: 4.22u dus ik ben vandaag begonnen om de flessen wat op te hogen naar 180+6. Kijken of dat helpt.

Geplaatst

Ellen,

Jippie, wat fijn dat Dante er 6u tussen heeft laten zitten!

Is mama nu een beetje meer uitgerust?

Ik zit veel op internet om vanalles uit te zoeken mbt gedrag van baby's, bv etc etc.

Heb ook boeken, maar ik vind het prettiger om op internet te snuffelen. Dan kun je ook verschillende reacties lezen en dat vind ik fijn.

Hier ook elke dag een aantal keren een 'spuitluier'. Zo worden de bv-luiers toch genoemd.

Regelmatig zitten er hele kleine stukjes ontlasting bij, dit is normale ontlasting voor een baby die bv krijgt.

Mijke is gisteren rond 21.30u gaan slapen en om 02.00u en om 06.00u melde ze haar zelf weer.

Wij zijn tegelijk met Mijke naar bed gegaan, dit gaan we nu vaker doen. We weten dat ze dan de meeste uren achtereen zal slapen dus kunnen wij dit ook. :happy:

De fopspeen is deze ochtend volop in gebruik. Ze wil er op blijven zuigen en als de speen soms uit 'ploept' dan laat ze merken 'm terug te willen.

Ach, ik heb mezelf erbij neer gelegd en vind het heel fijn om een rustig en tevreden dochter in de box te zien liggen.

Ze is net in slaap gevallen.

Kan nog steeds eindeloos naar haar blijven kijken, wat is ze toch mooi!!!

Esk,

Yes, Yes, Yes!

Wat vind ik dit fijn voor je!!

Ben ook benieuwd naar het gewicht van jullie kleine knul.

Geplaatst

@ Esk, wat fijn omt te lezen dst je je weer een stuk beter voelt. Kun je weer lekker genieten van alles! Ik ben benieuwd hoe goed Joris gegroeid is!

@ Ellen, wat fijn dat Dante langer geslapen heeft. Laten we hopen dat het kwam door het vaker aanleggen in de avond tijdens het huiluurtje en dat het geen toeval was. Dan heb je nu nog meer rustige nachten in het verschiet! (en klink jij weer een stuk opgewekter). Oh en Ellen.. Jorrit heeft ook altijd spuitluiers! Heel normaal hier!

@ Mientje, wat heftig van de galblaas zeg. Hopelijk knap je snel weer op. Leuk trouwens dat je ook wilt komen op onze babymeeting!

@ Violeta, fijn dat de ontsteking weer weg is. Hopelijk blijft dat nu ook zo!

Met Jorrit lijkt het sinds vandaag weer iets beter te gaan, al was hij gisteren helemaal niet vervelend, maar wel de hele dag wakker (vanaf 10.15 uur...)

Hij was gisteren erg vrolijk en heeft heerlijk liggen spelen in de box en lekker liggen kletsen bij ons op de arm. De infacol lijkt te werken, al moest hij vanmorgen wel weer wat spugen, terwijl ik hem toch een half uur rechtop heb gehouden na de voeding (en hij op mijn borst in slaap viel). Helaas bij het terugleggen in bed moest hij toch al snel wat spugen en is dan weer helemaal wakker.

Gisterenavond is hij om 23.00 uur gaan slapen na de voeding en kwam om 03.45 uur. (voor ons echt balen, want meestal komt hij pas na 04.30 uur), maar goed.. daarna wel weer geslapen tot 09.00 uur gelukkig. Net heeft hij lekker in de box liggen spelen (ruim een half uur) en begon toen moe te worden en viel bijna in slaap in de box. Heb hem daarom maar overlegd in de kinderwagen om te slapen. eerst weer een beetje zijn dagritme m.b.t. het slapen terug en dan leg ik hem wel weer boven in bed. Hij is nog wel iets jengelig nu, maar zit tegen zijn slaap aan, dus laat hem lekker liggen.

vanmiddag krijg ik visite van een paar oud collega's. Wordt vast erg gezellig. Morgen gaan we denk ik even naar de stad, want de maatjes 56 beginnen nu toch echt erg klein te worden, dus we gaan over op maatjes 62, maar daar heb ik maar 3 setjes van.

@ Wish, groot gelijk dat je gelijk met Mijke bent gaan slapen. Dan pak je tenminste je nachtrust. HOelang ben jij 's nachts bezig met het voeden van Mijke tot ze weer in bed ligt? En is het nog goed vol te houden iedere nacht die voeding?

Tja.. en die fopspeen.. wij wilden het eerst ook niet hoor, maar als ik Jorrit er lekker tevreden mee houdt, vind ik het prima!

Zullen we trouwens 11 februari maar vast zetten? Dat is de dag dat de meesten kunnen. Nu alleen nog een locatie en tijd afspreken, maar dat komt wel toch?

Geplaatst

Ik vind het leuk om te lezen over de fopspeen. Ik was daar zo verschrikkelijk tegen en huiverig voor bij Thomas, maar ik ontkwam er gewoon niet aan. Inmiddels heeft hij 'm alleen maar nodig bij het inslapen en verder krijgt hij 'm nooit. Daar zijn we wel erg strikt in geweest toen hij wat ouder werd (je merkt vanzelf wanneer ze 'm niet meer nodig hebben voor zuigbehoefte. Ik wilde niet dat mijn zoon eeuwig en altijd overdag met zo'n ding gezien werd en dus zijn we daar tijdig mee gestopt. Heb 'm overdag eigenlijk alleen maar gebruikt als het géén tijd voor voeding was, maar hij moest wel getroost worden.). En als hij ietsjes ouder is, gaan we dat indutten met tut ook afleren. Maar het was zo'n eye-opener toen wij hem gingen gebruiken, wat een heerlijk ding! Ik zie dezelfde soort reacties nu ook bij jullie.

In ieder geval, alles goed op het bureau. 60 cm en 6230 gram, het is een flinkerd, maar hij is wel ruim 2,5 maand (over anderhalve week 3 maanden). We moesten wat meer op de buik oefenen, z'n nekspieren zijn nog wat slappig. Klinkt heel herkenbaar, was bij Thomas ook... Verder nog een goed gesprek gehad over Thomas. Daar kwam ik wel niet voor, maar daar zitten momenteel de meeste zorgen omdat hij zo weinig ontwikkeling laat zien qua lopen. Over anderhalve week is hij 18 maanden (ze schelen op 1 dag precies 15 maanden van elkaar) en hij kan nog steeds niet zelfstandig staan. Ook zegt hij nog geen woordjes. Alles los is op zich geen reden tot zorg, maar het niet laten zien van ontwikkeling baarde mij wat zorgen. Nu heb ik wat concreet advies gehad en gaan ze Thomas wat extra in de gaten houden. Ik ga zo de fysiotherapeute bellen voor een afspraak.

Joris heeft z'n prikken weer gehad en ligt nu lekker te slapen. We gaan inderdaad de flessen ophogen, maar ik moest er van de arts wel rekening mee houden dat de dag van Joris gewoon om 4.30 begon... poeh, dan toch maar proberen dat een beetje te gaan rekken... nu ik er over nadenk... volgens mij heeft Thomas dat ook een hele tijd lang gehad.

Geplaatst

Esk, fijn dat je je een stuk beter voelt!! Ook nog goede berichten van het cb, een goed begin van de dag. Ik zou wel willen dat Anne een fopspeen zou willen, maar ze spuugt hem steeds uit met een heel vies gezicht. Dus hier nog steeds een pink erin. Wel een oma pinkje soms, maar ze is er erg blij mee.

Doortje, fijn dat het beter gaat met Jorrit. Al over naar maatje 62! Al een flinke kerel dus! 11 februari lijkt me de beste keuze...dan kunnen de meeste mensen.

Wish, ik vind het internet ook handiger. We hebben hier wel het boek oei ik groei, verder alles via internet. Ben ook veel via marktplaats aan het shoppen. Nu op zoek naar een leuk jurkje voor de feestdagen.

Ellen..een goede nacht gehad, fijn!! Anne is nog niet aan het draaien, ze vindt het wel erg leuk om op haar buik te liggen.

Sinterklaas hebben we ook niet echt gevierd. Mijn schoonouders zijn wezen eten en ze hadden een cadeautje voor Anne meegenomen. We zien wel hoe dat de komende jaren zal gaan.

Gisteren de foto's gekregen van de fotograaf...erg mooi!! Zal proberen om er een te plaatsen

[ATTACH=CONFIG]3029[/ATTACH]

Ze ligt nu net weer in haar bedje...is het er nog niet mee eens...zal zo eens gaan kijken.

Geplaatst

Zo meiden ben ik ook weer eens pfff hebben een erg leuk weekend gehad maar ook druk,ik probeer wel te komen maar moet ook ff de rust hebben om te tikken en sanne staat geregeld naast me te roepen als ik achter de pc zit

Feline is nog steeds snotterig maar verder gaat het wel goed.

ik ben moe,en loop zo nog met mijn dingetjes het meeste baal ik dat ik soms zo boos word,weinig geduld...

maar nu jullie!

@Akara hoe is het met Alexis?

@Moos hoe is het nu met Anne?!,reactie op prikjes gebleven? of toch virusje

@Esk wat vervelend dat je zo op de pil reageert zeg

@Mientje wat vervelend dat je geopereerd moest worden daar zit je ook niet op te wachten zeg!

@Violetta jij ook al in het ziekenhuis bah zeg sterkte verder hoor

@Laika hopelijk is er snel een schema ik vind het ook lastig,wij geven gewoon elke keer na ong.4 uur de fles als ze zich meld overdag en dan s avonds de avondfles als die fles 21:00 ofzo is dan laten we haar gewoon komen,ik vind het ook lastig soms

vannacht had ze van 21:00 fles tot 5 geslapen...echt lang voor het eerst

@Ellen jullie hebben ook wel heftige momenten zo bah meis hopelijk gaat het snel beter,hij lacht iniedergeval super lief

@Wish vervelend zeg dat mijke niet meer wilde slapen....heeft ze een beetje baad bij de speen?

@Doortje fijn dat het wat beter lijkt te gaan weer

@MArianne69 fijn dat het beter gaat,zou het de 5e-6e ziekte kunnen zijn of ander wasmiddel?!

Moos wat een lieve foto super

Iedereen die ik vergeten ben Sorry ik moest ook zoveel lezen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden