Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wendy, gecondoleerd met je opa...wat verdrietig allemaal, en zo rot dat Mara nog zo veel huilt. Ik hoop ook dat jij en je man er samen uit gaan komen, bah, zo heb je ook alles tegelijk he?

Moos, we hebben een gezellig 'cluppie' hoor, wordt vast heel leuk in februari!

Doortje, ik zal nog even pb-en naar je over de date.

Ik lees hier dingen over weer werken en ander functies; ik hoef gelukkig pas per 1 maart te beginnen maar ik ga het eerste jaar drie dagen werken terwijl ik hiervoor 4 dagen werkte en mijn functie eigenlijk een fulltime functie is. Dat was dus altijd al aanpoten maar nu vraag ik me af hoe ik het in hemelsnaam in drie dagen gepropt krijg. Er zijn geen plannen om iemand aan te nemen maar ik laat me niet over de kop werken hoor, ze bekijken het maar. Ik ben trouwens evenementencoordinator.

Met Jim gaat het oke. Het lijkt erop dat zich een ritme aan het ontwikkelen is dat hij ergens tussen 19 en 21 uur begint aan zijn nacht en lang in slaap valt. Wij maken hem dan nog wakker voor een laatste fles ergens tussen 22 en 23 uur. Jammer genoeg lukt het hem vervolgens niet om er meer dan 5 uur tussen te laten, maar goed, hij slaapt. Wat ik nog heel lastig vind is om 's avonds op een goed tijdstip uit te komen voor zijn fles. Het beste werkt het als hij rond 18 uur een fles krijgt en dan rond 19 uur naar bed gaat. Dan valt hij ongeveer een half uur tot drie kwartier later in slaap en krijgt ie rond 22.30 nog een flesje. Maar omdat hij 's nachts nog wel op verschillende tijden komt verschuift dat hele ritme elke dag weer (daar heb ik wel eens eerder over geschreven hier). Vandaag kwam het dus heel lullig uit en kreeg hij een fles om 16 uur. Gevolg was dat hij van 17.30 tot 18 uur heeft geslapen en toen begon met huilen en niet meer stopte. Omdat ik niet wilde dat hij 5 minuten voor zijn volgende fles in slaap zou vallen hebben we hem om 19 uur maar een fles gegeven die hij gelukkig ook gewoon opdronk (meestal wil laat Jim zeker 4 uur tussen de flesjes zitten en wil hij ook echt niet eerder drinken). Om half acht lag hij er weer in maar hij slaapt nog steeds niet. Hij is gelukkig ook niet heel huilerig maar dit was duidelijk geen ideaal flessentijdstip.

De ochtenden zijn nog steeds heel onrustig. Jim is vanaf 6 uur onrustig en bewegelijk, hij lijkt dan ergens last van te hebben maar het ie niet duidelijk wat er dan aan de hand is (misschien de reflux?). Vanaf een uurtje of negen wordt ie dan weer wat gezelliger. Ik draag hem ongeveer twee uur per dag in de draagdoek, dan slaapt hij heerlijk, een meestal ga ik ook nog een uurtje of twee met hem wandelen, dan slaapt hij ook. Verder doet hij 2 a 3 hazenslaapjes van ongeveer een half uur per keer, per dag. En dan dus de nacht waarin hij, onderbroken door twee flesjes, zo'n 9 a 10 uur slaapt. Al met al krijgt hij gelukkig dus wel zijn slaap en lijkt het erop (zeg ik heeeeel voorzichtig) dat Jim ' op aarde aan het landen is' (zoals mijn schoonmoeder zegt, haha).

Trouwens....hij slaapt nu....

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Is t mogelijk om de 11e eventueel ook in de ochtend te plannen? Dan zouden Noah en mijn man waarschijnlijk ook mee kunnen. 13uur is voor Noah een lastige tijd. Slaapt dan net. Anders kom ik alleen met Mara. Verwacht wel te kunnen. Weet t pas zeker als mijn rooster bekend is.

Dames, bedankt voor jullie steun!

Geplaatst

Het tijdstip maakt ons niet zoveel uit, als het maar wel na half 11 is. Dan is het nog een beetje haalbaar qua rijden enzo.

Wil iedereen even laten weten wat haalbaar is?

Via pb of mail het liefst

Geplaatst

Wendy,

gecontroleerd en heel veel sterkte!

Ellen,

Een troost, mijn man ziet het ook maar een enkele keer dat ik naar de kapper ben geweest.

Heb je dan zo'n 3,5uur voor bij de kapper gezeten....

Fijn dat Piet dan ook een 'gaatje vrij' heeft zodat jij weg kan.

Als mijn man vanuit thuis werkt heeft hij daar geen tijd voor.

Maar goed, mijn man werkt niet vaak vanuit thuis.

Hoe staat het met de vlooien?

Laika,

zoals ik je bericht lees ben je meer tevreden/geruster in hoe het nu gaat.

Ook hier is het zoeken naar het tijdstip voor de laatste voedong.

Om voor 21.00u de nacht in te zetten is zo vroeg.

Gisterenavond heeft Mijke om 18.30 gedronken en is om 19.30 naar bed gegaan.

Om 22.00 wakker gemaakt en de borst aangeboden. Mijke deed haar ogen niet open, maar haar mond wel. Haha!

18min aan één stuk gedronken. Zelfs verschoond en ze werd niet goed wakker.

Om 22.45 naar bed gebracht. En om 4.30 werd ze wakker.

Geplaatst

Hoi...

Wendy, gecondoleerd!! Veel sterkte de komende dagen!

Wish, idd lastig die laatste voeding. Hier gisteravond tien uur...moet haar dan ook echt wakker maken. Gelukkig slaapt ze darna prima, vanmorgen was het kwart voor acht. Misschien vanavond nog iets eerder?? Wel lastig om dan zo uit te komen...we zullen zien. Ze ligt nu lekker te slapen.

Laika, 1 maart klinkt nog ver weg...heerlijk!

Esk, wel raar denk ik om weer te beginnen en dan eerst eens kijken hoe de nieuwe functie loopt. Eerst hopelijk op je oude plekje..lekker vertrouwd!

Ik begin wel met een andere groep...gelukkig heb ik de kinderen al een keer in de groep gehad. Weet al wat ik aan wie heb en niet...haha

Ellen, heel herkenbaar. Mijn man moet ik ook zeggen dat ik naar de kapper ben geweest, anders ziet hij er niks van. Zal wel een mannenkwaal zijn.:laugh:

Hier aan het genieten van de top2000...straks eens boodschappen doen. Gelukkig is mijn man thuis, kan Anne blijven liggen en mama lekker haar ding doen....heerlijk!!

Geplaatst

Wendy, ik heb je gisteren al wel even laten weten dat ik aan je denk, maar nogmaals gecondoleerd. Het is helemaal niet leuk om een opa te moeten verliezen. Ik hoop dat je mooie herinneringen aan hem hebt die je kunt koesteren. Sterkte nogmaals voor de komende tijd. Hopelijk krijg je nu genoeg steun van je man.

Wish, Jorrit doet ook vaak zijn ogen haast niet open met de laatste voeding. Echt zo grappig. Maar drinken dan wel gelukkig. Al moet ik hem soms ook echt stimuleren om door te drinken. Gisteren ging het gelukkig heel goed. Heb hem om 22.45 wakker gemaakt voor de laatste voeding en hij werd om 8.15 wakker vanmorgen. Redelijk standaard inmiddels bij ons. We hadden de voeding aan het begin van de avond wel iets vroeger als normaal (om 19 uur ipv 19.30 uur) met het idee dat hij dan wat eerder in bed zou liggen om het schema iets te verschuiven, maar dat hielp niet. Meneer was pas om kwart over 8 moe en wilde toen pas gaan slapen. Dus 19.30 uur voeding is dan toch wel handiger, zodat hij nog even rustig kan bijkomen en dan naar bed kan.

Laika, je klinkt een stuk positiever als een paar weken geleden. Daar ben ik erg blij om. Wel mooi zoals je schoonmoeder dat zegt dat Jim nu aan het landen is op aarde. Sommige kindjes hebben gewoon wat langer nodig om hun draai te vinden. Gelukkig hoor je altijd dat de eerste drie maanden het zwaarst zijn, dus het zou alleen maar beter moeten worden.

Wel dapper hoor dat je ook zo lang met hem gaat wandelen. Ik heb er zelf vaak na een uurtje al genoeg van het lopen. Mijn bekken beginnen dan toch echt nog te protesteren.

Gisteren Jorrit voor de verandering weer eens in de tummytub gedaan ipv in bad of onder de douche. Hij wordt al bijna te groot er voor.. hihi... maar hij vond het geweldig dat hij zo zelf kon zitten er in.

Bijgaand een leuk filmpje er van. Mark stond vlak naast mij om Jorrit vast te pakken mocht er wat zijn.

Dadelijk eens lekker wandelen richting de bakker voor oliebollen en appelbeignets. HEt is er morgen zo vreselijk druk, dus dan toch maar liever vandaag.

Geplaatst

Doortje, ik weet niet hoe vroeg we in het restaurant terecht kunnen. Ze gaan speciaal voor ons open. Ik zou dat even checken, je kunt t beste vragen naar Bianca. Hou t kort want Mila zit aan de borst en is nu afgeleid. :-)

Geplaatst

Doortje,

Jorrit zit heerlijk te genieten!

Volgens mij kunnen ze nog best een poos in de tummy tub blijven zitten.

Je moet alleen in de gaten houden dat ze zich niet omhoog 'trappen' doordat ze de benen kunnen strekken.

Mijke doet dit namelijk vrij vaak als ze erin zit en dan komt ze met haar hoofd boven de rand uit. Haha!

Heb jij nog steeds last van je bekken, wat vervelend!

Wat voel je nu dan nog en belemmert het je in de dagelijkse bezigheden zoals wandelen (wat je zelf al aan geeft) traplopen, fietsen etc.?

Oliebollen, daar kun je mij niet blij mee maken. Ik lust ze wel, eet er altijd maar eentje mee.

Valesca,

Hoop dat jullie een hele fijne verjaardag zullen hebben.

Had je alles nog af wat je klaar had willen hebben?

Hoe gaat het nu met de meiden, nog verhoging, ziekjes etc.?

Is de spruw nu wel weg aan het gaan?

Mijke heeft tot 4.30u geslapen en hierna tot 7.15u. Dus ik ben een tevreden mama!

Mijn man werd wakker toen ik haar aan het voeden was en zei tegen Mijke dat hij trots op haar was.

Hij dacht namelijk dat ze tot 7.30 geslapen had.

Haha, nou nee hoor schat, heb er al een voeding op zitten. Hahaha!

Daar merkt hij 's nachts echt niks van.

Mijn man heeft haar na de voeding in bed gelegd en is zichzelf gaan wassen.

Hij werkt vandaag vanuit thuis en heeft Mijke toen ze wakker werd mee naar beneden genomen.

Om 9.45u kwam hij mij samen met Mijke wakker maken.

Ik had echt geen flauw idee dat het al zo laat was. Heb dus nog bijna 2 uur lekker geslapen.

Vond het zo lief van hem!

Geplaatst

Wish, ik heb niet heel veel last hoor. Eigenlijk bijna niet, alleen bij echt lange stukken lopen. Dan krijg ik pijn in mijn si gewricht.

Lief van je man trouwens. Wil ik ook wel eens, al mag ik niet klagen aangezien hij doorslaapt

Geplaatst

Hier een druk dagje achter de boeg. Vanochtend met Thomas naar Ouwehands in Rhenen geweest. Joris bleef bij oma, want dan konden we wat makkelijker uit de voeten. Ook al is Joris een makkelijke baby, je blijft toch in de weer met flesjes, slaapjes, luiers etc. en daar had ik in het park geen zin in. Met Thomas ben je alweer wat makkelijker, want daar hoef je alleen maar een luier met doekjes voor in je tas te stoppen en that's it! En natuurlijk wat eten en drinken en zo, maar dat moest voor onszelf ook. Thomas vond al die dieren helemaal geweldig. Overal enthousiast naar wijzen en met z'n voetjes trappelen. Heel leuk! Daarna hebben we meteen boodschappen voor komende week gedaan. Vervolgens Joris weer opgepikt en Thomas thuis op bed gelegd en nu zitten we beneden op de bank. Joris gaat zo weer naar bed toe als ik het zo hoor.

Doortje, "blij" te horen dat ik niet de enige ben die nog last heeft van het bekken en zo, want ik heb enorme last van mijn heup. Vooral in de ochtend enorm pijnlijk. Oplossing is minder te tillen, maar ja, zie dat maar 's te regelen met een baby en een peuter in huis... ik til de hele dag vanalles: kinderen op en van de trap, buggies in de auto, maxi-cosi etc. etc. Ik hoop dat het de komende maanden langzamerhand beter wordt.

Wish, lekker uitgeslapen dus! Hier ook een man die niet eens wakker wordt trouwens.

Geplaatst

Fijne jaarwisseling allemaal. Ik moet wel bekennen dat ik er wat emotioneel onder ben. 2011 is dadelijk voorbij. Het was toch wel een heel bijzonder jaar met zwanger worden en bevallen van een wondertje. Dit jaar zal ik echt nooit vergeten.

Ik hoop op veel mooie momenten in 2012 waarin we volop genieten van onze wonders. En wie weet wel zwanger worden van een 2e wonder hier.

Geplaatst

Fijne jaarwisseling allemaal en dat in 2012 al jullie wensen uit mogen komen

ja het gaat hier redelijk,geen verhoging meer maar nog wel erg hoesten en de spruw het is nu lichtbruin en niet zwart grijs dus het gaat beter denk ik

ze drinkt erg moeizaam constant met haar hoofd draaien....

leuk verjaardag gehad wel erg druk dus was het goed zat

Geplaatst

Zal best wel wennen zijn dat je maandag weer moet gaan werken, maar eerst genieten van oud&nieuw.

Wendy-sterkte zeg, klote om nu net in deze tijd je opa te moeten te verliezen.

Doortje, lekker hoor in de tummy, Bart is er al uitgegroeid maar heeft het ook altijd heerlijk gevonden.

Het gaat hier steeds beter, voel me goed en hoef niet gecurreteerd te worden, gaan ze met hormonen proberen?

Ik wil iedereen een fijne jaarwisseling wensen en zie jullie snel in het nieuwe jaar.

Geplaatst

Doortje,

Ook wij hebben een emotionele jaarwisseling gehad.

(Denk dat dit voor de meeste van ons wel geldt.)

En inderdaad, misschien dat er dit jaar meiden van dit topic weer een wondertje mogen gaan verwachten. Dat zou dan toch echt fantastisch zijn!

Mientje,

Gelukkig gaat het beter met je!

Wat fijn om te lezen!

Nogmaals sterkte en ik hoop dat je snel nog meer zal herstellen.

Valesca,

een fijne verjaardag gehad, super!

Dat was ook wel te zien op de foto's.

Spruw is nog niet helemaal weg, wat balen!

Dikke knuffel voor Feline en ook voor jou.

Mijke heeft geen last gehad van het vuurwerk, sliep lekker door.

Ze heeft van 22.00 tot 5.00 geslapen.

Geplaatst

Hier ook een leuke, maar rare jaarwisseling gehad. We zijn om 19 uur met Jorrit richting vrienden gegaan. Daar heeft Jorrit om 19.30 gedronken. Echter hij was nog totaal niet van plan om te gaan slapen. Om 20.30 toch maar boven in het campingbedje gelegd en het bleef stil. Toen ik een hal uur later ging kijken lag hij nog rustig om zich heen te kijken. Mark moest rond 21.30 weg om te gaan werken en ging toen nog even kijken. Hij lag nog steeds wat om zich heen te kijken maar wel met de ogen half dicht. Om 23.15 heb ik hem (toen sliep hij wel) uitbed gehaald voor een fles. Halverwege viel hij al weer in slaap, dus weer wakker gemaakt. Na d fles heb ik hem in de maxicosi gelegd en hij sliep gelijk weer. Om 1.00 uur was ik thuis met hem en hij heeft volgens mij niet eens gemerkt dat ik hem in bed heb gelegd. Hij werd om 8.15 wakker.

Geplaatst

allemaal de beste wensen!!!!!!!!!!!!!!!

Feline is op het moment onrustig met drinken dus dat was ook te merken ze heeft onrustig geslapen,beneden maar gehouden,ze moest ook steeds hoesten,maar ze was er wel bij om 00:00!

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Wij waren gezellig met vrienden bij ons thuis, zij hebben ook een kindje alleen is hij al twee.

Om 19 uur hebben we beide kids op bed gelegd en allebei hebben ze heerlijk geslapen. Het leek bij ons wel een oorlogsgebied en de buren hadden bedacht dat het wel leuk was om een live zangeres te laten optreden in hun huiskamer (!) maar de kinderen hadden er niets van, haha. Om 22 uur hebben we Jim nog een fles gegeven. Om 24 uur zijn we nog via onze slaapkamer, waar Jim lag te slapen, het dakterras opgegaan om naar het vuurwerk te kijken dat in heel Amsterdam werd afgeschoten (prachtig!) en ook toen sliep ie gewoon door. Wij lagen om 2 uur in bed en Jim kwam weer voor een fles om 4.15 en daarna weer om 8 uur. Helaas ben ik zelf pas om 5 uur in slaap gevallen dus ik heb een heeeel kort nachtje gehad. En Jim slaapt deze ochtend weer vreselijk onrustig. Dus mijn vriend gaat straks maar een lange wandeling met Jim maken, dan kan ik misschien even twee uurtjes slapen....

Geplaatst

Ook van mij een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Hier een rustig oudejaarsavondje. Mijn ouders kwamen en we hebben gegourmet. Thomas lag er om tien over zeven in en Joris om acht uur en van beide de hele avond niets meer gehoord. Joris heeft tegen elf uur nog een flesje gehad en is toen lekker terug gegaan naar z'n bed. Met het vuurwerk beide kinderen niet eens wakker geweest. Wij lagen rond 1 uur in bed en vanochtend om 6 uur was Thomas eventjes wakker en ik dus ook. Toen nog wel kunnen slapen tot half 8, maar toen had Joris toch echt honger. Daarna Thomas uit bed gehaald want die lag tegen z'n knuffel te kletsen en was dus al wakker. Al met al viel het dus wel mee. Nu lig ik even te liggen op de bank (beide kinders in bed) en over een uurtje komen de schoonouders langs om nieuwjaar te wensen.

Geplaatst

Ook hier een super 2012 gewenst, met een 2011 in het achterhoofd om nooit meer te vergeten!

Wij zijn net terug van een nieuwjaarsweekendje in zuid Limburg, waar we 2 nachten in een hoeve hebben verbleven, midden in de fruitstreek. Natuurlijk hing er geen fruit meer aan maar het gaf wel mooie glooiende landschappen. Dante is om 22u30 gaan slapen en werd weer wakker om 5u. De uitbaters van de hoeve hadden een feestmaaltijd voorzien, met heel erg veel eten dat we nooit opkregen hihi. Erna zijn we op het binnenerf gaan staan, aan een vuur om ons op te warmen en daar het nieuwe jaar verwelkomd, met een lokaal bier (af en toe drinken mag ookwel eens). Niet heel erg spectaculair, maar wel gezellig en lief.

Ik was natuurlijk de cadeautjes vergeten voor Piet en dat was heel erg balen. Maar hij heeft ze daarnet gekregen is er is blij mee.

Dante slaapt nog steeds korter dan normaal, maar ik leg hem ook vroeger te slapen tegenwoordig. Hopelijk vinden we gauw een evenwicht. De draagwiegmand is te klein en ik heb de familiewieg voorlopig in onze slaapkamer gezet. Ik hoop dat hij gauw weer doorslaapt en ik weer verder kan met mijn plan om hem in zijn eigen kamer de nacht te laten doorbrengen.

Hebben jullie baby's ook zo'n kale plek achter op het hoofd, van het draaien? Ik hoop dat het gauw terug groeit, het is niet zo mooi he :-)

liefs en hou jullie goed!

Ellen

Geplaatst

Hoi allemaal, het beste wensen voor 2012!

Wendy vreselijk meid , ik denk aan je, knuffel van mij

Mientje goed nieuws zeg, dat er beter net je gaat

Doortje ik kom ook met mijn man. Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. Als het te laat is kom ik alleen.

Emma heeft een keer doorgeslapen 10 dagen geleden en daarna iedere dag om 3-4 uur wil ze eten, ik ben heel erg moe van voeden, verhuizen, schoonmaaken en spullen zoeken bha...

Moet even bijtenken en het komt weer goed. Gelukkig is ze een hele lieve meid, mijn dochter :)

Geplaatst

Valesca nog feliciteerde met Sanne

Doortje wat een schat is het mannetje van je :)

Wish ze kunnen in de tub tot 1 jaar zeggen ze.

Esk ik heb ook veel last van mijn bekken, de osteopaat helpt mij daarover

Voor de meiden die morgen moeten gaan werken succes!

Ik moet nog niet aan denken, ik heb extra maand genomen maar ik heb spijt dat ik niet twee van gemaakt heb :)

Geplaatst

Hallo iedereen, de beste wensen voor 2012, veel genieten van onze wereldwondertjes en een goede gezondheid!

Doortje, je denkt al aan een tweede. Ik ook, heb 3 Jan een belafspraak met AMC over hoe verder. We hebben nog twee rietjes met elk twee cryos. Ben benieuwd wanneer je die z'n vroegst mag laten terugplaatsen.

Ellen, ja die kale plek op t achterhoofd heeft Mila ook. Niet echt charmant maar komt goed zegt men. Moest nog aan je denken toen we terugreden vanuit Goes. Over Roosendaal. Ik zag allemaal lichtjes van industrie en dacht dat t Roosendaal was maar mijn man zei dat t Antwerpen was. Wist ik niet dat Antwerpen zo dichtbij ligt! Wil ereen keer naar n leuke rommelmarkt gaan met Mila.

Ons weekend in Zeeland in een huisje met 7 personen en n baby plus 5 honden is goed gegaan. Ook hier n tevreden baby die overal doorheen sliep, zelfs toen bleek dat er om 24.00 uur toch vuurwerk op t park werd afgestoken en alle 5 honden door t lint gingen! :-)

Nu ligt ze weer lekker in haar eigen bedje direct naast mijn bed te slapen. Ga ik ook doen nu. :-) weltrusten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden