Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee dames, even een wat korter bericht want ben echt nog helemaal loom van de sauna. Het was echt heerlijk ontspannen. Ook echt fijn om weer eens met zń tweetjes op stap te zijn. Jorrit heeft het ook goed gedaan bij oma ( hij slaapt weer overdag.. heel fijn dus).

Wat betreft de zwaarste.. ik denk dat Jorrit ook in de buurt komt als zwaartste. 4 weken gelden (bij de twee maanden controle) woog hij al 6100 gram en was toen 59,5 cm. Woensdag gaan we weer dus we zullen zien. Ik denk dat hij ook wel richting de 6900 gram gaat en riching de 62 cm.

Wat betreft de tijd voor onze date: daar maak ik dan 14 uur van. Zal dat vast doorgegeven. Ik hoor graag uiterlijk 5 februari de laatste veranderingen zodat ik het definitieve aantal mensen kan doorgeven.

Vraagje nog trouwens. Jorrit wordt nu ś ochtends om 8.15 wakker. ALs ik hem straks twee dagen per week weg moet brengen, moet hij daar om 7.30 zijn. Zouden jullie m dan van te voren voeden of op het laatste moment dat hij pt wakker maken en op locatie de voeding laten geven. Ik wil eigenlijk graag zelf voeden, maar het is ook wel lekker dat hij pas na 8uur komt. Hij heeft echt een lekker ritme nu namelijk? Of is dat gemakkelijk af en toe een dag een uur naar voren te halen?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik denk dat het handiger is om hem thuis te voeden hij gaat naar een kinderdagverblijf of niet?

Daar hebben ze vaak nog niet de mogelijkheid het ontbijt te geven(als ik bij ons op het werk kijk) het kán wel maar liever niet omdat er allemaal kinderen binnenkomen.....maar dat zou je dan met de opvang moeten overleggen.....

ik denk dat als je hem uit bed haalt eerder en aankleed etc hij wel wakker word en zin in een slok heeft!

Dat is het lastige he als je weer moet werken

Laika goed dat je nu zo iets hebt van op je eigen kamer...lastig wat kindjes soms denken he ik hoop op nog een goede nacht weer!!!

Geplaatst

Doortje, ik zou hem ook bij wakker maken drinken/borst/fles aanbieden. Het is zoals Valesca zegt en daarbij, mijn ervaring met baby's is dat als ze wakker zijn ze ook graag willen eten (en wel NU! haha) na een nacht slapen.

Laika, ik kan me helemaal voorstellen dat je op je tandvlees loopt. Het zou best 's kunnen zijn dat het nu straks beter gaat als hij in z'n eigen ledikantje ligt. Het is dan misschien stiller, waardoor hij zelf ook makkelijker weer in slaap valt. Overigens, vroeg wakker worden daar hebben wij wel ervaring mee. Thomas is de eerste 8 maanden van zijn leven voor 6 uur wakker geworden. Iedere ochtend... en omdat wij toen (en nu met Joris trouwens ook) een ritme aanhielden van flesje bij wakker worden, spelen in de box en bij moe weer naar bed tot aan de volgende fles, heb ik heel wat uurtjes in alle vroegte beneden gezeten... Joris heeft dat dus helemaal niet, die moet ik in de ochtend wakker maken.

Nou, ga me maar 's aankleden om te beginnen met de dag :-)

Geplaatst

hallo dames, wat hebben jullie terug veel geschreven seg!!

Valesca, blij te horen dat het met Feline eindelijk beter gaat! Eindelijk van de spruw af! Dat ze niet zoveel drinkt is niet zo erg hoor! Zolang ze haar eigen curve blijft volgen en mooi blijft groeien en bijkomen is er geenenkel probleem. toch?!?

Doortje, Ik heb het zelfde probleempje. Alexis gaat 3/5 bij de grootouders dus dan zal ze daar haar eerste fles krijgen. Dan is het rechtstreeks van bed in de maxicosi. De andere 2 dagen zal ze bij de onthaalouder gaan en mogen we zelf kiezen of ze daar haar eeste fles krijgt of thuis. Het is echter zo dat er 6 kindjes zijn van ongeveer dezelfde leeftijd. 2 van eind september, 2 van oktober (waaronder onze dochter) en een tweeling van november van hier bij ons in de straat. Zal dus lekker gezellig worden daar. Alle 6 zijn meisjes dus dat beloofd nog een drukke tijd te worden voor de onthaalmoeder. Daardoor dat het ons beter leek om haar haar fles thuis te geven. volgende maandag begin ik terug te werken dus zal je laten weten hoe dat lukt ;-)

Laika, echt super van jullie wat jullie allemaal doen voor je zoon! Hij mag echt trots zijn op z'n ouders! Het moet niet altijd even gemakkelijk zijn om alles voor elkaar te krijgen maar denk eraan, alles wat jullie beslissen is het beste voor Jim. Hij zal natuurlijk moeten wennen aan z'n ledikant maar zou het idd proberen. De extra rust zal hem mss idd rustiger maken en ervoor zorgen dat hij vanzelf makkelijker in slaap valt.

Mama van Bart (mientje dacht ik???), blij te horen dat je eindelijk naar je eigen huis kan. Zal wel gezellig geweest zijn bij je ouders maar toch, is niet hetzelfde als je eigen huisje. Eindelijk samen met Bart een eigen gezinnetje!!!

Als ik mensen vergeten ben, sorry, wist het ff niet meer allemaal zo goed...

Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje. Alexis is al een paar weken vollop haar handjes aan het verkennen. Soms wou ze dat haar mond groot genoeg was zodat die dingen waar ze iets mee kan aanraken volledig in haar mond konden. Ook begint ze een fijne motoriek te krijgen. We hebben zo een bloem waar de bloemblaadjes van knisperen en het hart vol sterretjes en bolletjes zit. Ze neem echt graag die bloemblaadjes vast en ze vertelt dan echt ganse verhalen.

Volgende maandag begin ik dus terug te werken en qua bv heb ik besloten om nog 2x daags te kolven. Ik doe dit nu al. Dus 's morgens en 's avonds klof ik nog en dat is goed voor 3x bv per dag plus rest. De andere dag is het dus 4x bv. Ik dus voor de andere voedingen op te vullen m'n bv uit de diepvries gehaald. (zoals sommigen mss nog weten had ik meer dan 3l ingevroren zitten.) Wat blijkt nu, die bv uit de diepvries ruikt heel erg zuur. We hebben nu besloten om met pijn in m'n hart alles uit de diepvries te nemen en weg te gieten. Dus zonder iets hiervan aan Alexis te geven. Hebben sommigen onder jullie dit ook al ondervonden?

Sinds zaterdag zijn we ook begonnen met papjes. Nou ja, papjes... Ik neem wat bv melk en dik dat in met cereals zodat ik een papje krijg. We mochten dit doen vanaf 6w om haar laatste fles in te dikken. Wij hebben dit nooit gedaan maar op de doos stond dus dat je ook melkpapjes ermee kon maken. Het gaat steeds vlotter ook al komt er nog heel veel uit haar mond terug. Zo kan ze tenminste al wat wennen aan een lepel. Voor ander papjes ga ik wachten tot ik de 24ste naar het cb ben geweest. Ze hadden me gezegd de vorige keer dat ik dan de uitleg zal krijgen over groene- en fruitpap.

Hier gisteren ook voor de eerst keer zelf omgedraaid van buik naar rug. Het was gewoon te interessant langs de andere kant van de box. Ze moet ze zou naar de poppen die kant kijken ;-)

Geplaatst

Ja, lastig lijkt me dat, je kindje zit eindelijk een beetje in een ritme en dan moet je hem daar weer uithalen omdat hij naar het kdv/oppas moet. Wij hebben dat iets minder want mijn vriend en ik gaan allebei het eerste jaar 3 dagen per week werken en op de woensdag gaat mijn moeder oppassen. De enige dag dat we Jim dus weg moeten brengen is op woensdag (mijn moeder komt niet hier omdat wij op drie hoog wonen en dat is voor haar niet te doen met de wandelwagen enzo).

Jim ligt dus sinds gisterenmiddag in zijn eigen ledikant in zijn eigen kamer. Het slapen overdag is nog niet veel beter, hij blijft maar maximaal 45 minuten slapen. Toch is ie wel nog steeds heel moe want als je hem laat liggen dan valt ie na 10 minuten huilen wel weer in slaap voor nog een keer 45 minuten. We proberen hem nu dus toch te laten liggen tot de volgende voeding, behalve als hij ongeveer een half uur voor de fles wakker wordt, dan halen we hem eruit.

Of het nu lag aan de inspannende dag voor ons allemaal, of aan het feit dat Jim gewoon toe was aan zijn ledikant, maar gisteren is ie om 19.15 in slaap gevallen, hebben we hem om 22.45 slapen de fles gegeven en werd hij vervolgens pas weer wakker om 5.45 uur! Toen hebben we hem in zijn kamertje weer een fles gegeven en toen viel ie weer bijna in slaap. Toen maar besloten dat het dus geen speeltijd was maar dat hij direct weer terug kon naar zijn bedje. Daar heeft ie een half uurtje wakker gelegen en is toen zonder mopperen weer in slaap gevallen voor drie kwartier. Daarna weer wat mopperen en tien minuten huilen en weer drie kwartier slapen. Om 9.15 hebben we hem eruit gehaald en mocht hij even spelen en kreeg hij de fles om 9.45. Om 10.30 weer in bed gelegd en na wat hevig gekrijs (dat is echt het ergste!) ligt ie nu weer te slapen.

Het vervelendst van het slapen van Jim is dat hij duidelijk meer slaap nodig heeft dan 45 minuten. Maar hij wordt gewoon elke keer weer wakker na drie kwartier en gaat dan huilen. Daardoor hebben we dus de hele dag die strijd. Toch moet ik oppassen niet weer terug te vallen want hem eruit halen heeft dus de afgelopen week tot gevolg gehad dat we hem helemaal niet meer konden wegleggen...

Geplaatst

Laika wat vervelend dat het slapen moeilijk blijft gaan! Voor jullie allemaal! Kan me heel goed voorstellen dat je moe bent. Is ook niet niks wat jullie door maken. Dat krijsen is echt heel erg. Ken het van Mara. Bij haar is dat nu ver over.

Wanneer moet je weer gaan werken?

Geplaatst

hoi, ben net terug van de babymassage. Geweldig! er waren 3 baby's en Dante is de enige die niet gehuild heeft hehe. In plaats daarvan heeft hij liggen kirren en lachen terwijl de anderen het maar raar vonden en vooral moe wilden slapen. Dante is ook de oudste, dat helpt wellicht ook.

Hij heeft nu 7 dagen achter elkaar doorgeslapen, dus.. naar zijn eigen kamertje! We zien wel hoe het loopt hoor, want als hij dan plots toch nog teveel wakker wordt, mag hij terug :-) Op baby's ritme, nietwaar.

Oh ja, ik heb een Difrax speen gekocht (dental dit keer en geen combi, en zijn naam staat erin gegraveerd hehe) en deze lijkt goed te pakken!

Ik moet zometeen door om de rotarix vaccindruppeltjes te gaan geven (vorige week vergeten mee te nemen) en blijkbaar is het verplicht om dit in het bijzijn van een arts of door een arts te geven. Héél soms reageren ze erop, maar ja.

Akara,

ik heb al gehoord van ontdooide melk dat die helemaal anders smaakt, maar niet erg is. Hier op de site borstvoeding.nl

[h=3]Vetten en lipase

[/h]Wen jezelf aan de smaak en de geur van moedermelk zodat je altijd weet of deze nog goed is. Door het hoge vetgehalte van moedermelk, zal iedere vorm van opslag resulteren in een scheiding in de vloeistof. Dit is normaal; voorzichtig mengen zal er weer een homogene vloeistof van maken. Er is echter niets mis met het drinken van gescheiden melk.

Moedermelk kan anders smaken na invriezen; dat is normaal. Soms kan het echter voorkomen dat de moeder een hoog lipasegehalte heeft in haar melk. Lipase is het enzym dat vet afbreekt. Hierdoor wordt het vet in de melk die je bewaart, afgebroken. Zelfs als je de melk het meteen op de juiste manier bewaart en niet per ongeluk tussendoor ontdooid hebt. Je baby kan deze melk nog steeds drinken, als hij het lust tenminste. De smaak kan je camoufleren door deze melk te mengen met ander, vast voedsel, als je baby ouder dan zes maanden is.

Baby's zullen vaak koude melk willen drinken, maar als opwarmen gewenst is, of als de melk ontdooid moet worden, plaats dan het fles of zakje melk voor een minuut of twee in een kopje warm water.

• Verse moedermelk blijft langer goed dan (koe)melk omdat er actieve ziektekiem bestrijdende factoren inzitten. Dus ondanks de grote hoeveelheden suiker en de relatief lage hoeveelheid eiwitten is moedermelk een slechte voedingsbodem voor bacteriën. De eiwitten in de moedermelk zijn vooral antistoffen; bacteriën leven niet van deze eiwitten, maar worden erdoor vernietigd. Daarom kan verse afgekolfde moedermelk, waar hygiënisch mee omgesprongen is, 5 - 10 uur bij een kamertemperatuur van 20 °C bewaard worden.
  • De kleur van moedermelk varieert van doorzichtig tot blauw, groen, wit, grijs tot zelfs roze. De kleur van de melk zegt niets over de voedingswaarde.
  • Afgekolfde moedermelk, en zeker ontdooide moedermelk, kan wat vreemd, zepig of ranzig ruiken en smaken. Dit is normaal en betekent niet dat het bedorven is.
  • Vlokjes in de melk zijn meestal vetvlokjes. Door de fles na het opwarmen rustig te schudden (zwenken), lossen deze weer op.
  • Sommige baby's weigeren ontdooide moedermelk, waarschijnlijk vanwege de smaak. Geef deze baby's zo mogelijk verse moedermelk.
  • Veel kinderen lusten de melk ook op kamertemperatuur.

Hopelijk heb je hier iets aan. Misschien kan je ook andere porties ontdooien en checken of die ook zuur smaken? Wie weet is het maar één portie? Ik zou niet meteen alles weggooien lijkt me zo zonde!

groetjes,

E.

Geplaatst

Akara dat is zeker druk voor de onthaalmoeder,6 baby's alleen haha

Hopelijk gaat het allemaal goed!!!

Inderdaad de melk kan anders zijn na ontdooien en dat is zoals je bij ellen leest niet erg hopelijk heb je nog niet alles weggegooid

Laika wat fijn dat hij goed geslapen heeft vannacht,vervelend hoor dat hij dan weer wakker word...wat zou zo'n mannetje denken dan hé

Ellen rotarix druppels!? ken ik niet....

En fijn dat de babymassage zo leuk was!!!

Geplaatst

Poeh, een heel gehannes, maar we zijn weer thuis en beide kinderen liggen nu (stil) op bed... Joris woog 7080 gram en was 64 cm (4 maanden) en Thomas was 80 cm en 11 kilo (19 maanden). We mogen bij Joris starten met fruithap als we denken dat hij er aan toe is. Verder gaat het prima met hem. Behalve dan met zijn bolletje, want dat is echt helemaal opengekrabt (en hij heeft echt geen lange nageltjes, maar wel veel jeuk). We hebben een zalfje gehad, hoop dat het snel helpt. Het is zo zielig. En de prikjes waren ook zielig. Oh, ik hoop dat hij er weinig last van heeft... vorige keer had hij er behoorlijk last van en ik vind dat zo zielig.

Laika, gewoon proberen vol te houden hoor. Ik heb ook wel eens gehoord dat baby's in blokjes van 3 kwartier slapen, dan weer wakker zijn en weer in slaap vallen, dus het kan best zijn dat Jim wat moeite heeft om weer zelf in slaap te vallen. En als je hem er dan weer uit haalt, dan prikkel je hem ook weer en slaapt hij dus niet (en gaat huilen omdat hij nog zo moe is). Ondanks dat je het misschien zelf niet zo ervaart gaat het al wel stukken beter, want op basis van je verhalen maak ik er toch uit op dat hij minder huilt. Was je eigenlijk nog bij de kinderarts geweest? Ben het eventjes kwijt. En misschien is Jim ook wel een mannetje waarbij je heel strikt consequent alles op dezelfde manier moet doen omdat hij snel uit zijn doen is en dan is het toch eventjes zoeken naar het juiste ritme. Maar echt, er komt een eind aan, ook al lijkt dat nu zo misschien niet. Als je 3 maandjes verder bent, is het ergste "leed" geleden.

Zucht, ik heb het idee dat mijn pil niet helemaal goed werkt. Ik voel me opgejaagd (daar gaan we weer) en wil alleen maar eten en alleen zijn. Tja, dat gaat dus niet (zowel het eten als het alleen zijn). Ik voel alsof ik dringend vakantie nodig heb (maar ben net 5 maanden thuis geweest) van alles en iedereen... Misschien toch binnenkort 's wat leuks plannen met hubbie.

Geplaatst

Hoi, wat een berichten weer, leuk!

Laika, fijn dat het zo goed ging de eerste nacht in zijn ledikantje!

Akara, al aan de papjes. Ik heb wel zo'n proefverpakking in huis, maar ben er nog niet mee begonnen. Vanaf wanneer mag dat eigenlijk? Doe je dit als extra of ipv? Wordt gezellig bij jullie opvang 6 meiden van ongeveer dezelfde leeftijd!

Doortje, ik heb hetzelfde probleem, Anne wordt ook wakker om een uurtje of acht. Morgen wil ik eigenlijk graag om kwart over zeven in de auto zitten. Ik denk dat ik haar wel eerst een fles geef. Ben wel benieuwd wat haar ritme dan de verdere dag zal zijn. Ben trouwens nu al bezig met alles klaar leggen...kan ik morgenochtend met een duffe kop niet iets vergeten...hopelijk haha.

Anne had gisteren nog wel last van de prikjes. Vooral haar linkerbeen was pijnlijk. Soms kwam je er tegenaan en begon ze toch te krijsen!! Zo zielig!!

Gelukkig wel een goede nacht gehad en ligt ze nu weer lekker te slapen.

Valesca, fijn dat het beter gaat met Feline. Succes morgen met de prikjes!

Esk, hoe is het gegaan bij het cb? Wel handig dat je man even kan langskomen. Vind het al een gedoe met een...laat staan met twee..

Geplaatst

esk hopelijk helpt het zalfje

Balen dat je jezelf zo opgejaagd voelt hopelijk kun je er een keer lekker op uit!

kids zijn mooi gegroeid! leuk ook beginnen met fruit weet je al of je begint?!

Ik ga morgen denk ik de prikjes niet doen,ze drinkt nu net sinds gisteren weer wat beter en de antibiotica is nog niet eens haar lijf uit....twijfel hoor

Geplaatst

Oef, veel geschreven.

Wel leuk hoor!

Valesca,

Je moet zeker naar je eigen gevoel luisteren en hiernaar handelen.

Net wat je zegt, de ab-kuur doet ook nog z'n werk.

Anders overleg je morgen met het cb.

Ik zou ook twijfelen als ik in jouw schoenen stond hoor.

Ellen,

Vannacht is het dan zover.

Dante gaat naar zijn eigen kamertje om daar te gaan slapen.

Dikke knuffel voor jou en voor Dante!

Laika,

Natuurlijk is het zorgen voor Jim emotioneel (en fysiek) erg zwaar voor je! (en voor je vriend)

Je komt niet aan voldoende rust en dit heeft emotioneel en fysiek gevolgen.

Je kan Jim en Mijke niet met elkaar vergelijken, maar:

Mijke wordt ook regelmatig wakker na zo'n 45min. Dan kan ze ineens vanuit slapen heel hard en ook zielig gaan huilen.

Soms duurt dit een paar min en valt ze weer in slaap en soms geef ik haar de speen en valt ze dan in slaap.

Esk,

Nee toch! Je voelt aan dat je weer niet helemaal jezelf bent.

Balen hoor!

Sterkte!

Vanmorgen om zes en om zeven uur hoorde ik Mijke even 'kletsen'/kreunen en hierna sliep ze weer.

Om 7.45uur werd ze goed wakker en ben ik haar gaan halen om bv te geven.

Ik denk dat ik haar dus nog wat langer in bed laat liggen ook al hoor ik haar geluidjes maken, na 10 min. valt ze weer in slaap.

We zullen morgen eens kijken....

Geplaatst

dat is raar...had alles gelezen dacht ik en nu zie ik dat er nog andere berichten voor mijn bericht staan...vreemd?!

Esk, fijn dat alles goed was bij het cb. Balen dat je je zo voelt. Maar snel iets leuks plannen.

Ellen, succes vanavond, ben benieuwd hoe het gaat.

Valesca, kan me goed voorstellen dat je twijfelt om Feline haar prikken wel door te laten gaan.

Ik ga maar eens mijn bammetjes voor morgen smeren en NCIS kijken...

Geplaatst

zo,hij ligt in zn bed,dat van onze slaapkamer naar zijn eigen kamertje gerold is.staat op wielen,lekker handig.zo blijft hij toch tenminste in hetzelfde bed,al is de kamer veranderd.ik heb alles zoveel mogelijk hetzelfde gedaan.behalve dat we er nu niet meer bij zijn en hij onze stemmen ook nt hoort natuurlijk.maar wél speciaal onze wekkerradio bij hem gezet om zijn gebruikelijke kwartier radio te geven voor t slapen gaan.dit keer kreeg hij n half uur.dat kwartier is voor ons heel handig als hij niet wou slapen en aan t krijsen was.elke minuut duurt dan een eeuw,maar zolang de muziek speelt zit t nog binnen t kwartier vooraleer hem eruit te halen én t geeft afleiding.maar hij haalt t meestal zelfs niet tot het derde liedje.ik lig nu in ons bed,en t is hier toch maar stil eigenlijk.t zal toch wennen zijn.hij was fantastisch trouwens,vandaag.niet huilen,veel slapen,geen protest,en vrolijk tegen zijn opa,peter en oom en tante.veel bezoek gehad vandaag.hij was n heerlijk kereltje,zou t iets met de massage kunnen geweest zijn?laika,benieuwd naar jouw nacht!moos,jij gaat werken morgen.SUCCES he meid!laat weten hoe t was.valesca,vraag raad aan je cb.zij zullen beter kunnen inschatten of de vaccins wel n goed idee zijn.ik denk als ze nu geen koorts maakt,dat het wel kan.maar t is niet leuk,prikjes zetten..zo,ben doodop.we hebben diner gemaakt.heel lekker,maar altijd wel intens.de timing moet juist zitten he.liefs!

Geplaatst

Hoi esk,

Mila heeft ook jeuk en smeer er sinds n paar dagen purelan op, wat ik nog voor m'n tepels heb liggen. Het is super vet dus wel smeerboel in haar haar maar t werkt wel. Minder wondjes en roodheid is weg nu. Hopelijk werkt t echt en blijft t weg maar de jeuk is nog niet helemaal weg en ook de berg zit er nog. Hoe is dat bij Joris? Heeft hij ook berg? En wat voor zalfje heb jij gekregen?

Balen dat je niet lekker in je vel zit. Dat je 5 maanden vrij bent geweest en nu weer aan vakantie toe bent vind ik niet vreemd hoor, die 5 maanden was tijdens je zwangerschapsverlof. Ook ik denk nu elke dag wel aan vakantie tijdens m'n verlof. Je zit grotendeels thuis en tis hard werken een baby verzorgen, en dan jij nog een kleintje erbij! Maar je doet t prima, heerlijk toch dat ze goed groeien?! Dat is je beloning. Maar dat gevoel van ff ertussen uit dat herken ik, probeer ook al met manlief onze vakantie te plannen... Mmmm naar Ibiza! Waar wil jij graag heen?

Geplaatst

Spannen, Ellen, nu Dante de hele nacht in z'n eigen kamertje gaat slapen. Ik kan me nog herinneren dat je schreef dat Dante s nachts nog vaak kwam en kijk nu... Heerlijk hè, hoe goed hij zich ontwikkelt!

Even vraag aan iedereen die ook n kindje met berg en/of eczeem heeft; wat doen jullie eraan? Berg schijnt vanzelf over te gaan maar Mila heeft er wel last van, ook haar voorhoofd is heel droog en geeft jeuk. En op haar hoofd komt de berg de volgende dag al terug nadat ik het met olie en n kaartje heb weggeschraapt. De huisarts deed er n paar weken terug niets aan. Het wordt nu - dankzij de purelan? - wat minder: hopelijk is t snel over.

Geplaatst

Aan berg doe ik niets, hij schijnt daar ook geen last van te hebben (daar krabt hij helemaal niet) en het verdwijnt vanzelf. Thomas had het ook en het is helemaal weggegaan en ik heb er helemaal niets aan gedaan (nog niet eens eraf gehaald). De berg bij Joris wordt ook al minder. Voor de roodheid heb ik een zalfje gehad, Daktakort, een combinatie van een zalf die werkt voor eczeem en een zalf die werkt voor een schimmeltje. 2 x daags smeren. Hopelijk slaat het snel aan.

Qua vakantie zou ik wel naar een ver, warm land met een mooi strand willen, maar in de praktijk zal het wel een huisje in Nederland/Belgie/Duitsland worden. Met twee kleintjes is vliegen een ramp. Met 1 wil dat nog wel lukken (hebben we afgelopen april gedaan), maar met 2 zie ik dat echt niet zitten. We gaan in april ook een midweek weg, maar ik wil nog wel wat meer...

Geplaatst

Hoi Esk,

Hoop dat je zalf gaat werken! Ik ga maandag naar t CB en zal vragen wat zij ervan vinden. Maar ook nu is Mila niet meer rood. Ik denk ook dat die roodheid jeuk geeft, niet de berg. Maar de schilfers van de berg kunnen volgens mij wel jeuk geven. Ze is ook nog niet helemaal jeuk vrij...

Ik hoor graag of je zalf succes heeft! Wanneer kun je er wat van gaan merken?

Een midweek is nog niet echt vakantie hè? Huisje zoeken en boeken geeft al zoveel voorpret, en dan heb je weer iets om naar uit te kijken. Nederland heeft genoeg te bieden, alleen t weer hè? Ik heb echt behoefte aan warmte.. Gelukkig weet ik niet hoe t is om te vliegen met Mila, wil t graag uitproberen en hoop dat ze t goed kan hebben. Wij hebben ook nog niet geboekt trouwens. Wordt de hoogste tijd! :-)

Geplaatst

Moos, vanaf 3 maanden mogen papjes normaal. Zeker als ze last hebben van reflux raad het cb hier aan om dan te beginnen. Dan zou hun reflux minder erg worden.

Hier is alles rustig. Ik baal enkel heel erg dat we geen warm water hebben. Het was al een paar weken dat er problemen waren met de verwarming/warm water van de badkamer. Nu is er eindelijk iemand komen kijken (m'n man had eindelijk ook es kouder water bij het douchen... was snel iemand gebeld dan ;-))

Maar het is enkel erger geworden. De verwarming is ok maar niet meer van warm water. Zo heb ik mij maandag gedouched met 1 min lauw water en daarna was het ijskoud. Echt geen aanrader om je haar te wassen. Vandaag ging het normaal opgelost zijn maar ze hadden de verkeerde stukken geleverd aan de instalateur. Hopelijk krijgt hij het vandaag nog inorde zoals hij ging proberen te doen.

Geplaatst

Dag dames,

Het duurde lang eer ik door had dat zijn kreten niet in mijn droom waren maar vanuit de andere kamer in de gang. snel sprong ik er uit, nog helemaal suf en zag dat hij zich helemaal tot aan het hoofdeind had weten te duwen. Zelfs met zijn slaapzak aan. Hoe hij het toch voor elkaar krijgt he! Nu ja, ik heb hem weer meer beneden gelegd en even over zn bolletje geaaid. Dit heb ik twee keer gedaan en dan is hij weer in slaap gevallen. Gelukkig dus niet hoeven eten te geven. Dit was om 3u. Om 5u40 echter was hij wél hongerig (hoofdje verwoed links en rechts en proberen knuistjes te zuigen), en dus maar eten gegeven. Kortom, kort nachtje, maar al bij al toch goed gegaan vind ik. Benieuwd wat de volgende nachten gaan geven.

Akara,

ga je je melk echt weggooien? Ik ben nu aan het oefenen met flesjes verse melk, maar ik wil hem ook zeker aan diepvries laten wennen hoor. Hij zal wel moeten van mij! Ik denk dat ik intussen ook wel 3l heb zitten. Bah, met koud water zitten. Niet leuk!

Valesca,

Hoe was het op het cb? Goed dat je gesprek met de psych vooruitgang geeft. Nu de oefeningen volhouden he!

Marianne,

Dante heeft ook veel last van berg, en ook schrale plekken op zijn armen en borst. Ook op zijn voorhoofd nu. De dokter van het cb zegt dat ik gewoon vet moet insmeren. Ik smeer met 'iedere dag olie' van Weleda, maar echt helpen vind ik niet dat het doet. Zou billenzalf met zink niet helpen? Ik vind de tube even niet, maar wil het wel proberen. Op zijn hoofd gaat de olie er wel in, flink vettige haren geeft dat. En geen mooie foto's haha. Ik wil het nog even afwachten, maar hoop toch dat het gauw voorbij gaat eerlijk gezegd.

Esk,

Ja, een baby krijgen én al met een peuter rondlopen is niet echt vakantie he, al zal iedereen dit wel zo interpreteren. Wij gaan ook niet gauw vliegen, maar met de auto zoals jullie ergens naartoe rijden. Probeer gewoon het landschap genoeg anders te krijgen of desnoods een andere taal te zoeken, zodat het gevoel van vakantie er wel is. Niet leuk dat je pil toch niet de juiste is..

Wish,

We zouden eens schema's moeten opmaken tijdens de babydag of zo, want het is moeilijk om te vergelijken vind ik met de leeftijden qua gewicht. Zo kunnen we echt zien wie hoeveel weegt op welke maand.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

8 oktober: Bart, zoon van Mientje

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijke, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

12 januari: Jim consultatiebureau en 2e ronde vaccins

16 januari: Mila consultatiebureau en vaccins

19 januari: Mijke 2e ronde vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

25 januari: Bart 3de ronde vaccins

20 februari: Anne consultatiebureau en 3e ronde vaccins

Geplaatst

Jorrit en Dorien, succes met het halen van de inentingen.

Valesca,

Laat je de inenting zetten of niet?

Gelukkig is de spruw weg. De ab-kuur zal hier denk ik ook wel een positieve bijdrage aan hebben geleverd.

Ellen,

Yes, wat goed van jullie!

Haha, het was helaas geen droom, je mocht echt je bed uit om naar Dante te gaan.

Gelukkig sliep Dante snel weer.

Inderdaad wel een vroege vogel. Hoe laat geef je Dante in de avond voor het slapen gaan de borst?

Akara,

Heb je de voeding bewaard? (hoop het wel)

Balen zeg dat je geen warm water hebt. Maar gelukkig wel een werkende verwarming.

Je kan voor Alexis water verwarmen, maar je wil zelf natuurlijk onder een warme douche kunnen staan.

Omdat Mijke niet zoveel haren heeft wassen wij deze niet met shampoo.

Ze gaat in een badje met Balneumolie en hier wassen wij ook het hoofdje mee.

Tot nu toe geen berg gekregen.

Mijke heeft het gisteren echt super goed gedaan.

7.30-10.45-13.30-17.00-20.30-23.30

En vanmorgen was het 6.00 en 10.00.

En vanaf 11.00 ligt Mijke weer in bed, ze gaf aan te willen slapen. Nadat ze 5 min in bed lag is ze gaan slapen.

Geplaatst

De link die ik hier wou plaatsen werkt niet zoals het hoort te gaan.

Via google: 'berg baby' en dan de bovenste link pakken. (berg.huidaandoening)

Melkschurft, daar had ik nog nooit van gehoord.

Maar dat kan het soms dus ook zijn.

Geplaatst

Feline is 5.5 kilo en 61 cm

Prikken niet gedaan,kijken hoe het volgende week is dan kan ik op inloopspreekuur(dinsdag)

Verder heeft ze een voorkeur voor 1 kant,was mezelf ook opgevallen en 1 kant word nu ook wat platter,er komt over 2 weekjes een fysio thuis om even te kijken

Leg haar in het kussen voor op haar zei...sanne had dat toen ook

Verder alles goed,hoesten in de gaten houden...

Sanne is geslaagd voor de oogtest....bijna niet aangekomen....dus ook gezakt in de lijn

Ze is nu 11.7 kilo en 91 cm

Inderdaad de AB kuur heeft zeker meegewerkt voor de spruw

Geplaatst

Even snel:

Jorrit weegt 6800 gram en is 64 cm lang.

Hij hoefde minder hard te huilen als de vorige keer. Ben super trots op hem.

Ik mag ook naar 4 voedingen als hij dat accepteert.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden