Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, fijn dat mijke de prikjes goed heeft doorstaan. Hoop dat er verder ook geen last meer van krijgt!

Wil iemand Mara in het lijstje zetten op 15 februari cb en 3e ronde vaccins. Bedankt!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zojuist een half uur bezig geweest om onze easywalker om te bouwen. We hadden de zitje-met-reiswieg-combi, maar nu zijn het twee zitjes geworden aangezien Joris in de reiswieg qua lengte er nog wel in paste (hoewel ook al krapper), maar in de breedte gewoon niet lekker met z'n handen kon liggen. Hopelijk gaat dit met het zitje helemaal plat wel beter. Jammer wel dat hij dan van mij weg ligt (gezichtje van me af ipv gezichtje naar me toe), maar dat is nou eenmaal niet anders... ben er ruim een half uur mee bezig geweest en nu moet alleen de stang er nog op, maar wil even met manlief overleggen of dat nou echt nodig is of dat we deze nog even laten zitten. Ik ben wel blij dat ik tegelijkertijd dezelfde voetenzakken had gekocht, nu ziet het er tenminste als een geheel uit. Ik ben benieuwd wat Joris van zijn nieuwe plekje vind.... Thomas zal er wel blij mee zijn, want nu kan hij veel meer zien omdat de reiswieg zijn zicht niet meer blokkeert aan de rechterkant. En ik ben er ook blij mee, want nu is de wagen in z'n geheel in 1 handeling inklapbaar en hoef ik niet meer steeds de reiswieg eraf te halen als ik de wagen meeneem in de auto.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

17 september:
Joris
, zoon van Esk

23 spetember:
Anne
, dochter van Moos

24 september:
Dante
, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

8 oktober:
Bart
, zoon van Mientje

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijke
, dochter van Wish

29 oktober:
Mila
, dochter van Marianne69

03 november:
Emma
, dochter van Violeta

3 november:
zoontje
van Vlok

Controles baby

24 januari:
Maurits
consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai:
Alexis
consultatiebureau en 2e ronde vaccin

25 januari:
Bart
3de ronde vaccins

15 februari:
Mara
cb en 3e ronde vaccins

20 februari:
Anne
consultatiebureau en 3e ronde vaccins

1 maart:
Mijke
cb en 3e ronde vaccins

Geplaatst

Esk,

Het was dus best een 'gehannes' om dat ding om te bouwen.

Maar het resultaat mag er wezen, je kan hem nu dus makkelijker in en uit elkaar klappen.

Inderdaad wel leuk dat je twee dezelfde voetenzakken hebt.

Mijke slaapt nog steeds.

Hoop dat als ze straks wakker wordt ze niet te veel last heeft van haar beentjes.

Zal haar vanavond masseren en in de tummy tub laten zitten.

Denk dat dit haar wel zal relaxen.

Geplaatst

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

8 oktober: Bart, zoon van Mientje

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijke, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

24 januari: Dante babymassage

25 januari: Bart 3de ronde vaccins

2 februari: Dante 3de ronde vaccins

15 februari: Mara cb en 3e ronde vaccins

20 februari: Anne consultatiebureau en 3e ronde vaccins

1 maart: Mijke cb en 3e ronde vaccins

Geplaatst

Bijna 4 maand, wat gaat het snel ja!

Mijke is goed gekeurd, jipie! Ik kan bijna niet geloven dat bij Dante 63cm gemeten is terwijl hij maar 5.74kg weegt. Is hij zo lang dan?

Drukke dag gehad, en het is nog niet gedaan. Gelukkig is Dante een rustig kindje vandaag. zal ook wel, want hij is ongeveer de hele nacht wakker geweest, met zijn speen in de mond wat wakker wezen, zonder mopperen. Maar tegen dat we opstonden had hij de speen nog steeds in de mond. Waarom weet ik niet, maar ik heb geen voeding moeten bijgeven. Natuurlijk was ik klaarwakker om 3u30, toen hij wakker werd (maar niet per se wilde drinken). dus dan maar gekolfd aan één kant en een beetje aan de andere om de druk eraf te halen, zodat hij s ochtends beide kanten mocht hebben. bij de Swing haal ik er iets meer uit heb ik de indruk maar zeker geen 200ml per borst!

Oei, huilen.. tot later!

Geplaatst

Ellen,

Dante is dan zeker een lange slanke knul!

Zul je altijd zien, borsten op spanning, wil je Dante laten drinken, hoeft ie niks.

Jij hebt vannacht dus ook moeten kolven. Denk dat het ook aan de kolf kan liggen die je gebruikt hoeveel dat je uit je borsten kan halen.

Je hebt zelf al gemerkt dat je bij de Swing meer melk kan kolven.

Ik heb de electrische kolf van Avent, vind het een super apparaat.

Makkelijk in gebruik en schoon te maken.

Geplaatst

Wish, goed dat Mijke de prikjes goed heeft doorstaan! Jim heeft ook veel geslapen na zijn tweede prikjes en leek daarna niet veel last te hebben van zijn beentjes. Wel twee dikke bulten op zijn beentjes. Ik had er ook arnikind op gedaan, voor de zekerheid.

Jim heeft vanochtend alles bij elkaar bijna twee uur geslapen, maar vanmiddag maar een klein uurtje in de wandelwagen (hij ging echt niet in zijn bedje slapen en krijste de hele boel bij elkaar). De fles van 16 uur was ie heel erg onrustig, heeft maar 50 cc gedronken en wilde wederom niet meer slapen. Weer hevig krijsen en uiteindelijk 20 minuten geslapen. Daarna weer krijsen dus hem er maar uit gehaald. Mijn vriend houdt hem nu bezig tot de fles van 19 uur maar het is heel lastig want hij is vreselijk moe dus huilerig...

Geplaatst

Laika,

Wat lastig om Jim nog een half uur zien te 'vermaken' terwijl hij huilt en moe is.

Hoe lang is Jim nu gemiddeld genomen wakker per 24 uur?

Ik smeer er zometeen Arnikind op als ze wakker wordt.

Zit met een dillema.

Wakker maken om te voeden of laten slapen?

Mijn gevoel zegt laten slapen.

Ze heeft vandaag al 3 keer gedronken, dus hoeft nog maar 2 voedingen.

Dat kan dan als ze wakker wordt en voordat ze de nacht in gaat.

Ik hoor Mijke al wat geluidjes maken, zal eens gaan kijken.

Geplaatst

Jim slaapt snachts bijna 12 uur. Hij krijgt dan nog wel twee voedingen maar dat gaat probleemloos. Overdag slaapt hij nu met een beetje mazzel drie uur maar dat is voor hen te kort. Wanneer hij tussen de vier en de vijf uur slaapt is ie vrolijk en uitgerust en valt hij savonds ook makkelijker in slaap. We hebben jim net om 19.10 in bed gelegd en na een hoop getier en getroost van onze kant lijkt ie nu weg te vallen... Zo shit om je moppie zo te zien vechten tegen de slaap...

Geplaatst

Laika,

Vind het ook zielig voor Jim. En natuurlijk ook voor zijn mama en papa.

Kreeg toch wel een brok in mijn keel toen ik je laatste zin had gelezen....

Mijke is van 18.40u tot 20.40 wakker geweest. Heb haar toen 1 borst aangeboden, maar dat ging haar te snel en mijn beide borsten zaten 'vol'.

Na een paar min van onrustig drinken heb ik haar een fles gegeven, ze heeft 120cc gedronken.

Eerst speen 2 gebruikt en even later speen 1 weer gepakt omdat ze met nr 2 te snel dronk en het langs haar mondje liep.

Net even zitten kolven, van dit geluid viel Mijke bijna in slaap. Is ook een rustgevend geluid omdat het steeds hetzelfde ritme is.

Masseren en in bad doen is er niet meer van gekomen, ach morgen weer een dag en vies wordt ze niet, toch.

Geplaatst

Ze worden niet zo snel vies nee... Joris is deze week ook maar 1 keer nog in bad geweest (maandagavond), maar Joris gaat ook maar 2 keer per week in bad. De andere 2 avonden zijn voor Thomas, dus dan hebben we toch al 4 avonden badjestijd ;-). Ik kijk uit naar de dag dat Joris ook goed zit, dan kunnen ze tegelijk in het grote bad, veel makkelijker!

Ik weet niet meer wie het er straks over had, maar wij geven Joris in de avond (en voorheen ook de nacht) altijd z'n fles met een grotere speen. Omdat hij dan nog half slaapt en moe is, drinkt hij wat rustiger, maar gaat het wel lekker snel (met een kwartiertje). Als ik de speen van overdag er op zet dan duurt het wel een half uur of zo.

Over het slapen; Joris slaapt in ieder geval van 22.45 tot 7.30. En verder van 8.30 tot 11, van 12.30 tot 15 en dan van 17.30 tot 18.30 en dan weer van 19.30 tot 22.30. Ongeveer, want er zijn ook wel 's dagen bij dat hij tussen 2 voedingen (= 4 uur) bijvoorbeeld maar een uurtje slaapt. En ik merk in de ochtenden wel dat ik 'm op bed leg, maar dat hij dan om 11 uur al lang wakker is en gewoon een beetje ligt rond te kijken in z'n bedje. Ik hoor 'm dan niet, dus dan ligt hij gewoon boven te kijken.

Geplaatst

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

8 oktober: Bart, zoon van Mientje

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijke, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

24 januari: Dante babymassage

25 januari: Bart 3de ronde vaccins

2 februari: Dante 3de ronde vaccins

15 februari: Mara cb en 3e ronde vaccins

20 februari: Anne consultatiebureau en 3e ronde vaccins

22 februari: Mila 2e ronde vaccinaties CB

1 maart: Mijke cb en 3e ronde vaccins

Wat was het rustig vandaag zeg! Zo Marianne, dat is in orde alvast.

Geplaatst

Inderdaad erg rustig.

Zal ik het nieuws van de dag brengen;

Ga vandaag naar de kapper.

Toen ik 38 weken zwanger was voor de laatste keer geweest.

Geplaatst

Wish dat is idd een groot nieuws haha....

Ik was ook voor het laatst met 38 weken en toen met Kerst, ik zat half uur in de spiegel te kijken ben ik dat :D geniet!

Hoe is met Mijke nu na de vaccins

Hoe is verder met de verkoudheid van iedereen?

Emma was ook goed verkoud zeg, iedere dag klein verhoging , ik hoop dat het vandaag beter wordt.

Iemand vroeg wanneer we ongesteld worden. Ik dacht als we klaar zijn met borstvoeding geven. Alleen ik ben net ongesteld en het lijkt flink te zijn. Misschien daarom had ik pijn in mijn buik paar dagen geleden.

Geplaatst

He meiden,

Wij hebben helaas weer een nieuw dieptepunt bereikt. Jim wilde gisteren nauwelijks slapen overdag, heel veel krijsen. Ik kon er niet meer tegen (ben namelijk ook nog ziek zelf) en mijn vriend is thuisgekomen van zijn werk. De hele dag samen met hem aangemodderd. Jim dronk weer zeer slecht en ik heb uiteindelijk besloten bij mijn ouders te gaan slapen omdat ik me zo ziek voelde. Mijn vriend belde me toen om half negen dat Jim om kwart over zeven in bed was gelegd maar een uur heeft liggen krijsen (mijn vriend ging elke keer troosten maar niets werkte meer) en toen had ie zichzelf zo overstuur gekrijst dat ie zijn hele fles heeft uitgekotst. Mijn vriend pakte hem op en alles kwam eruit...Mijn vriend heeft hem mee naar beneden genomen, omgekleed en uit pure wanhoop maar in de kinderwagenbak gelegd. Daarin is ie na drie minuten krijsen in slaap gevallen (rond 21 uur). De rest van de nacht is het wel goed gegaan, om 23 uur weer een fles (dronk ie goed op), en terug in eigen bedje. Toen werd hij wakker om 7 uur, weer een flesen weer direct terug in bed en toen heeft ie geslapen tot 10 uur. Daarna werd ie vrolijk en uitgerust wakker. Om 11 uur weer een fles (maar helaas maar 85 cc) en toen is ie weer in bed gelegd. Hij moest wel huilen maar niet krijsen en hij is 20 minuten later weer in slaap gevallen.

Wat is er toch met ons mannetje aan de hand?? Ik heb gisterenmiddag weer de kinderarts gebeld. We moeten maandag langskomen en dan gaan we praten over een eventuele opname want dit kan zo niet langer. Vooral dat enorm slechte drinken is natuurlijk echt heel verkeerd. We zitten er goed doorheen...

Geplaatst

Jeetje laika wat heftig zeg. Wat zal met Jim aan de hand zijn? Kunnen ze bij baby's bloed prikken en. Testen op weet ik wat allergieën . Het nicht van mijn man, was de hele dag aan het huilen, spugen en slecht eten toen bleek dat ze culiaki heeft( niet goed geschreven zeker) glute allergie . Ze wouden niet op testen omdat ze heel klein was en toch bleek dit te zijn. Fijn dat ze maandag grondig gaan kijken.

Ik leef echt met jullie mee.....

Knuffel Violeta

Geplaatst

Ow Laika toch, zit met traanogen je bericht te lezen.

Wat is er inderdaad toch met jullie knul aan de hand?

En hoe gaan ze erachter komen?

Een opname is emotioneel gezien voor beide partijen niet leuk, maar hopen dat ze erachter gaan komen wat er aan de hand kan zijn.

Succes en heel veel sterkte!

Van mij ook een dikke knuffel en ook ik leef met jullie mee.

Geplaatst

lieve laika, ik vind het zo naar voor jullie. hopelijk komt er oplossing voor jim. opnemen is niet leuk natuurlijk, maar misschien nodig om er achter te komen wat er is. beterschap voor jou in elk geval.

ben zelf nu in centerparcs dus reageer later meer

Geplaatst

He Bah Laika, wat vervelend voor jullie alle 3 zeg! Hoop dat er snel iets gevonden wordt waardoor het beter zal gaan! Opname is inderdaad niet leuk, maar kan me goed voorstellen dat t zo niet meer gaat. Wel goed dat je bij je ouders bent gaan slapen!

Heel veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden