Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish, goed dat je niet over een nacht ijs gaat mbt het duimpje van Mijke, laat je maar goed voorlichten.

Wij zijn weer thuis. Gisterenavond duurde het een uur voordat Jim sliep maar daarvan was het maar tien minuten huilen dus dat viel mee. Vannacht was het wel wat rommelig. Jim werd wakker om 3 uur, we hebben hem drie keer zijn speentje moeten geven voordat hij om half vier weer in slaap viel. Toen werd hij weer wakker om vijf uur, weer een speen, en toen werd hij weer wakker om half zes. Toen hebben we hem een fles gegeven en heeft hij (wel onrustig) geslapen tot half negen. Om 10 uur weer in bed gelegd en na 8 minuten krijsen (waarom toch dat krijsen he, dat is echt zo heftig) is hij in slaap gevallen. Net om kwart voor 11 een gilletje maar hij sliep weer verder...

Deze week is mijn vriend nog de hele week thuis, kunnen we Jim samen weer laten wennen aan zijn huis en zijn kamertje, dat is wel fijn!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika, weer thuis...fijn, lijkt me. Erg fijn dat je vriend ook thuis is.

Wish, bij ons begint de dag meestal ook om een uurtje of zeven...fles even spelen en meestal slaapt ze dan nog wel eventjes tot een uurtje of tien.

Was vandaag helaas anders, ze was om kwart voor vijf al wakker en hongerig. Gelukkig na de fles nog wel even kunnen slapen...maar eens kijken hoe de rest van de dag gaat. Ze ligt nu net weer te slapen.

Wat een gedoe bij die arts. Lijkt me een lastige keuze...wat is het beste? Eerst maar eens veel info...

Doortje, fijn dat het werken zo goed bevalt! Heb jij voor het adres voor de 11e? Kan ik alvast eens kijken hoe te rijden en hoe laat weg enz.

Geplaatst

wish ik hoop ook dat mijke ooit een positieve test mag vast houden!!!! krijg kippenvel als ik dat alleen al type! gun het jullie allemaal zo!

Violetta feline is er helaas nog niet hoor hoesten is nog niet weg en moeilijk slapen s nachts

vanmiddag weer controle huisarts

Geplaatst

Jeetje wat is er weer veel gebeurd.

En vooral zo`n ingrijpende dingen met de kleintjes, iedereen heel veel sterkte.

Ik blijf iedereen zoveel mogenlijk volgen maar heb het toch best druk met m`n ventje waardoor ik niet veel op de computer ben.

Met Bart gaat het super op hier en daar een snotneus na.

De laatste keer was hij alweer 7350 gram en 64cm (eigenlijk langer maar wilde z`n beentje niet helemaal strekken).

Bij mezelf komt de innerlijke rust ook weer aardig terug, de medicijnen beginnen aan te slaan gelukkig.

Nu nog die incontinentie operatie (TVT) en dan helemaal op en tot.

Allemaal veel groetjes van Bart en mij

Geplaatst

Laika,

Zeker prettig voor jullie dat jullie deze week samen thuis zijn om Jim te kunnen laten wennen aan zijn eigen omgeving.

Het zal wel merken dat hij in een andere omgeving is, maar wel een voor hem veilige en vertrouwde omgeving waar hij veel liefde zal krijgen.

En dat telt!

Voor jullie ook wennen.

Heel veel succes!

Weet niet of dat jullie er behoefte aan hebben om samen iets te gaan doen?

Zo zijn mijn man en ik uit gaan eten en is Mijke bij oma geweest. Kan je zeggen dat we dit heel fijn vonden.

Het avondeten bij ons verloopt niet altijd soepeltjes doordat Mijke wat onrustig is.

Moos,

Fijn om te lezen dat het bij jullie hetzelfde gaat. Dacht dat Mijke in de ochtend zoveel sliep, vandaar mijn vraag.

Ze is vanmorgen om 10.15u wakker geworden, om 11.00u bv gegeven, samen op de bank gespeeld, hierna in de box laten spelen en nu ligt ze net in bed.

Zonder speen in slaap gevallen, ze was druk op haar handen aan het sabbelen en aan het kletsen en ineens is het dan stil en slaapt ze.

Valesca,

Goed van je dat je weer met Feline naar de ha gaat!

Je kan het maar beter elke week laten checken.

Blijf het zielig vinden voor Feline dat ze zoveel moet hoesten. (ook voor jullie vervelend, vooral de nachten)

Desondanks is ze wel vrolijk en lacht ze veel!

Geplaatst

Mientje,

Bart is dus goed aan het groeien, mooi zo!

Weet je al wanneer je geopereerd gaat worden?

Succes en sterkte ermee!

Geplaatst

Mientje, fijn dat het zo goed gaat met bart. Flinke kerel al zeg!

Valesca, hoe was het bij de dokter?

Laika, fijn dat jullie weer thuis zijn. Hoop dat jim snel weer gewend is aan zijn kamertje. Jim had geen betere ouders kunnen krijgen dan jullie!

Valesca en Esk, bedankt voor jullie reacties. Ga er nog wel iets over zeggen tegen die vriendin zodra ik haar zie.

Hier is nu de laatste van de rij ziek geworden. Mijn man is vanmorgen ziek naar huis gekomen. Met Noah, Mara en mij gaat t al weer wat beter. Mara heeft ook geen koorts meer gelukkig.

Geplaatst

Afgelopen nacht was het rustig tot half 6, toen werd Noah wakker. Dat gebeurt de laatste tijd regelmatig. Mara hoorde ik voor het eerst rond 7 uur. Met speen geven kunnen rekken tot 8uur, toen fles gegeven.

Ze heeft weer praatjes voor 10 gelukkig. Wel snel moe dus slaapt veel vandaag. Ligt nu ook volop te kletsen in de box. Zo met Noah sesamstraat kijken en ondertussen Mara fles geven.

Daarna één voor één naar bed. Op tijd de nacht in hier vanavond. Kan mama ook relaxen ;-) late fles zit dan weer tussen 21 en 22. En dan kijken wat deze nacht brengt. (hoop dat mijn man dan minder vaak naar de wc hoeft als nu...)

Geplaatst

@mamavannoah, oh, wat fijn te lezen dat jij de kinderen ook op tijd op bed doet zodat je nog even kan relaxen ;-). Hier zit ik soms ook al 's stiekem op de klok te kijken of het geen tijd is om Thomas in bed te leggen zodat ik ook eventjes tijd voor mezelf heb... Thomas vraagt momenteel ook gewoon veel aandacht. Wil overdag overal bij zijn en aanzitten en kan zichzelf weer eventjes moeilijker vermaken. Niet dat hij vervelend is, maar het kost gewoon extra tijd. Joris kan je wat meer overal bij leggen en dan gaat het wel goed ;-) .

Geplaatst

Esk, wat klinkt dat herkenbaar zeg! Noah gaat normaal al best op tijd naar bed, tussen 18 en 18:30. Is ook wel nodig aangezien hij de dag al vroeg begint... Dat aandacht vragen/eisen is dus bij jou ook. Zal wel bij de leeftijd horen... Ach, zal wel weer over gaan. En dan die driftbuien...

Hoe laat gaan ze bij jou naar bed?

Hoop dat je ook kunt relaxen vanavond;-)

Geplaatst

Hoi,

Hier de tijden van Mila van gister en vandaag. Dit is normaal op die ene keer van 7 uur doorslapen na...

en maandag ga ik weer werken. Alhoewel het parttime is, 20 uur gemiddeld, zie ik er enorm tegen op. Ik val s middags bij te voeden telkens in slaap zittend!

19.30 r l

23.00 l r

3.30 r l

7.15 l r

9.30 r

12.45 l r

15.45 l r

17.00 l r

Geplaatst
Esk, wat klinkt dat herkenbaar zeg! Noah gaat normaal al best op tijd naar bed, tussen 18 en 18:30. Is ook wel nodig aangezien hij de dag al vroeg begint... Dat aandacht vragen/eisen is dus bij jou ook. Zal wel bij de leeftijd horen... Ach, zal wel weer over gaan. En dan die driftbuien...

Hoe laat gaan ze bij jou naar bed?

Hoop dat je ook kunt relaxen vanavond;-)

Thomas ligt er net in (iets later dan normaal) en Joris volgt over 5 minuten ;-). Meestal ligt Thomas er tussen 18.30 en 19 uur in. Joris tussen 19 en 19.30.

Hoor net dat manlief vanavond moet werken, dus dat is een mega-relaxavond hier vanavond voor mij. Bankhangen, lezen en tv-kijken en dat allemaal ongestoord (hoop ik!).

Geplaatst

Marianne, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer te gaan werken als je nog zo veel voedingen moet geven en 's nachts nog een voeding geeft. Wie weet gaat het Mila helpen als ze overdag de fles krijgt met eventueel iets meer om meer tegelijk te drinken waardoor er langere tussenpozen komen in de voeding. Je zou ook kunnen overwegen, maar dat moet je willen, om de laatste voeding voor de nacht gekolfde melk te geven met een beetje nutriton erin. Dat ligt iets zwaarder op de maag. Misschien slaapt ze dan iets langer in de nacht. Een vriendin van mij deed dat op die manier toen ze weer ging werken omdat haar kleine nog niet doorsliep. Daarna ging het steeds wat beter.

WEndy, gefeliciteerd met je verjaardag.

Esk, geniet maar lekker van je avondje bankhangen. Ga ik ook doen. Mijn man is naar de herhalinglessen van de EHBO en gaat daarna naar zijn werk voor een nachtdienst. Ik ga dus niet te laat mijn bed in om vast lekker warm te worden in bed, dan Jorrit nog even voeden om 22.15 uur en dan lekker slapen.

Morgen gaat Jorrit voor het eerst de hele dag naar oma in alle vroegte. Omdat hij nu overdag gekolfde melk krijgt met nutriton (gaat echt zoveel beter nu), maak ik hem 15 minuten voor ik wi gaan wakker en kleed ik hem aan. Hij krijgt dan van zijn oma de fles. Hij hoeft dan pas om 7.10 wakker te worden, maar is wel een uur eerder dan normaal. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Geplaatst

Da's inderdaad niet de leukste verjaardag. Maar van mij dan toch hartelijke felicitaties! Zullen we gewoon virtueel taart gaan eten? *deelt taartje rond*

Geplaatst

Wendy,

Dat is inderdaad niet leuk!

Maar toch wil ik je hier ook van harte feliciteren!

Esk,

Hoop dat het een ongestoorde avond is geworden!

Marianne,

Het zal je veel energie kosten om zo vaak te voeden. Je kent Mila het allerbeste daar twijfel ik geen seconde aan.

Ik heb Mijke tot een paar weken terug ook vaak zitten voeden. Toen ben ik echt goed naar haar 'hongersignalen' en andere signalen gaan kijken en het was niet altijd honger wat ze aan gaf.

Ik wil je echt niet bekritiseren, het kan gewoon zijn dat Mila vaker wil drinken omdat ze niet veel in één keer drinkt, je warmte wil voelen (geborgenheid).

Het is ook niet 'verkeerd' hoor. Op de bv-site staat dat kinderen die bv krijgen vaker willen drinken dan kinderen die kv krijgen.

Maar het kost wel veel tijd en energie.

Een vriendin van mij heeft ook Nutriton geprobeerd maar haar kindje kreeg hier krampjes van en dit moet je 's nachts nu net niet hebben.

Als je overweegt om dit te gaan proberen zou ik dit overdag uit gaan proberen.

Succes voor als je weer gaat werken!

Doortje,

Fijn te lezen dat het beter gaat. Je bedoeld dat Jorrit meer tevreden is en beter slaapt?

Ben je er al uit of dat je de bv gaat minderen of stoppen?

Als je echt 'haast' hebt kan Oma hem evt. ook aankleden, toch?

Kun je de laatste voeding van de avond niet naar voren halen, dan wordt Jorrit misschien ook wat eerder wakker?

Mijke heeft vandaag vanaf 15.00u niet meer geslapen. Ze was wel moe maar wou niet gaan slapen. Viel ze bijna in slaap werd ze weer wakker en moest dan ook flink huilen. Heb wel 'doorgezet' om haar in bed te laten liggen, maar na 1,5uur heb ik haar uit bed gehaald en geknuffeld.

Iets voor 19.00u kwam papa thuis, samen Mijke in de tummy tub gedaan en hierna bv gegeven.

Rond de klok van 20.00u is ze naar bed gegaan, zonder speen na 3min in slaap gevallen.

Nu hoor ik ze af en toe wat kreunen, zal haar zo eens gaan voeden en dan neemt mama eens één wijntje en dan duik ik er ook in.

Geplaatst

Laika wat fijn dat je vriend thuis is al een week! Lijkt mij zo heftig voor je als je alleen bent is het nog moeilijker

Oh wat duurt het lang bij Feline , arme ding. Ben benieuwd vat de ha gaat zeggen.

Mamavannoah ik heb toen niet gereageerd op het bericht van je vriendin omdat ok ook zo mee eens was met wat er al geschreven was. Ik ben ook zo direct altijd met mensen, ik zal ook gelijk wat zeggen , maar de kans dat je haar nooit meer ziet is ook aanwezig .

Wish,

Geplaatst

WEndy, is je verjaardag uiteindelijk nog wat geworden?

Akara, als ik het goed heb is het vandaag ook jouw verjaardag! Gelukkige verjaardag meid!

Hier een echte rotdag, waar niks wil lukken en ik nog pc problemen van mn vriend moet oplossen. Hij kent er niks van dus ben ik maar van dienst, terwijl hij ligt te tieren door het huis en ik hoop dat Dante niet alweer wakker wil worden. pff. En dat voor mijn laatste dag. TOF!

Geplaatst

Ellen, dat is niet leuk! Zeker niet op je laatste dag thuis! Hoop inderdaad niet dat Dante er wakker van wordt! Mannen... Sterkte vandaag!

Akara, gefeliciteerd! (we blijven taart delen)

Laika, hoe gaat het nu jullie thuis zijn?

Mara heeft een mindere dag. Snel huilen, slecht eten. Volgens het oei, ik groei boek kan zijn dat ze al weer in het volgende sprongetje zit...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden