Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen,

Aijaijai! Vervelend voor je!

De dag is nog niet ten einde, hoop dat het vanmiddag op zal klaren en dat je toch nog van je dag kan genieten.

Heeft Dante wel goed geslapen vannacht?

Wendy,

Succes met Mara. Het is voor Mara zelf ook niet fijn.

Ik zeg regelmatig tegen Mijke dat het ook niet mee valt om groter te groeien.

Mijke heeft vanmorgen van 8.00 t/m 11.30 geslapen. Ben haar maar uit bed gaan halen anders had ze nog langer geslapen.

De tweede voeding van de dag verloopt meestal wat onrustig. Zo ook vandaag.

Mijke drinkt dan een klein beetje en vindt het dan wel genoeg. Ik probeer haar dan in een half uur nog wel een keer of 2 aan te leggen, maar dan geeft ze duidelijk aan niet te willen drinken.

Ach, als ze honger heeft meldt ze haarzelf wel daar ben ik niet bang voor.

De eerste voeding van de dag drinkt ze beide borsten vrijwel 'leeg'. Dus dan kan ze er ook even tegenaan.

Rond 13.00u weer naar bed gebracht en ik heb boven gepoetst.

Nu de was nog en dan vind ik het wel prima voor vandaag.

Vanavond eten we pizza. Moet vroeg in de avond volleyballen.

Mijn man zal thuis komen en dan moet ik al gaan. 19.00u is ook erg vroeg om een wedstrijd te spelen.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

Sorry dames, ik was gewoon helemaal opgenaaid toen ik het schreef. Intussen is het computerprogramma EINDELIJK opnieuw geinstalleerd geraakt en weer werkende, hebben we een belangrijke opdracht binnen (en mn vriend dus werk) en heeft hij als verrassing vanavond bij een (duur) restaurant gereserveerd. Om mijn zwangerschapsverlof af te sluiten. Lief toch he? Zo komt het misschien toch nog helemaal goed. Wel daarnet zitten knoeien met mn afgekolfde melk, maar ok. Twee porties ingevroren vandaag, dat is altijd mooi meegenomen. Tegenwoordig vries ik altijd 200ml in, ipv 180ml. Ander soort ijsblokjessysteem, moet ik nog uitvissen hoe ik dat kan zonder morsen.

Dante ligt intussen nog steeds te slapen. Helaas in de maxi-cosi (was er even mee gaan wandelen), nog met muts op en al maar dan is het maar zo. Hij zal zometeen wel wakker worden, maar heeft dan toch wel een flinke tuk gedaan! Hij was gisterenavond weer niet in zijn bed te krijgen om 20u, waardoor ik hem er na een uur krijsen (wel eventjes nog opgepakt en proberen te troosen) hem maar mee naar de film heb laten kijken, en dan om 23u samen gaan slapen. Alweer tot 8u30! Ik moet hem écht vroeger in zijn bed krijgen, want als ik ga werken morgen, moet ik hem dan wakker maken, en dat wil ik liever niet. Liefst van al wordt hij vanzelf om 6u30 wakker. Maar hij wil niet slapen voor 23u. Vanavond toch eens om 21u30 al aan beginnen. Misschien werkt massage en een bad erna wel.

Wish,

Zit Mijke haar duimpje nu gespalkt? Of laat je het nog even zo? Heeft ze er pijn van denk je?

Wendy,

Het is natuurlijk altijd wel wat he, in een gezin. Maar je zal zien, dat Mara een makkelijk kindje zal zijn. Als ouder heb je sowieso minder tijd om je bezig te houden met je tweede kind waardoor ze zelfstandiger zullen opgroeien en snel tevreden zijn met minder :-) Hoe is het met je man? intussen al wat beter? En jij ook?

Laika,

Hoe is het met jullie en kleine Jim? Vinden jullie je ritme een beetje?

Valesca,

Ik lees op FB dat je nacht weer niet ideaal is verlopen. Het is en blijft altijd wat zoeken, nietwaar. Hopelijk wil ze het vannacht beter doen, als je gaat werken morgen.

Ik vind het best plots heel erg spannend en emo, om terug te gaan werken vanaf morgen. Een echte periode die nu afgesloten wordt, en waarvan ik denk dat ze voorbij is geflitst, als water door mijn vingers geglipt. Waar is al die tijd naartoe gegaan? Die eeuwigheid die voor me lag toen hij net geboren was? Waar is dat kleine mini-tje die verdronk in alle kleertjes? Ook al is het maar een halve dag morgen, de symbolische waarde is enorm..

liefs

Geplaatst

Dank u wel voor de verjaardagswensen.

*eet ook ff een stukje taart*

Ellen, het is idd emo als je terug begint te werken. Die tijd na de bevalling is idd razend snel voorbij gegaan. Heb het er soms ook nog een beetje lastig mee dat onze kleine meid al bijna 4 maanden is en dat ik al terug aan het werk ben en niet de ganse tijd bij haar kan zijn...

Geplaatst

Succes morgen Ellen. Tja, die tijd. Die gaat inderdaad reuzesnel. Wat jij nu hebt met Dante, heb ik met Thomas en die is inmiddels al 19 maanden! NEGENTIEN maanden! En ik kan me zijn (en die van Joris uiteraard) geboorte nog herinneren als de dag van gisteren. Tijd vliegt voorbij. Ondanks dat het snel gaat, zijn er wel steeds nieuwe dingen om van te genieten. En ieder kindje is speciaal. Thomas is speciaal omdat het zo lang geduurd heeft voordat hij er was (en met IVF), Joris is speciaal omdat hij "zomaar" bij ons kwam (spontaan). Thomas is speciaal omdat het de oudste is, Joris omdat het de jongste is. Thomas is op een leuke leeftijd omdat hij nu vanalles aan het leren is, Joris is juist in die bijzondere fase waarin hij nog zo hulpeloos is, maar al wel contact met je maakt. En het is niet helemaal waar dat je minder tijd spendeert aan je tweede kind. Je deelt de tijd meer op en geeft ze allebei 1-op-1 tijd. Dat gaat heel natuurlijk en geleidelijk. Ik heb niet het idee dat Thomas minder tijd met mama gekregen heeft, maar ik heb ook niet het idee dat Joris minder tijd krijgt. Het is voor mama gewoon druk ;-) . Succes morgen met je eerste werkdag!

Wish, ik ben ook wel benieuwd hoe het nu is met Mijke en of ze nog steeds een spalkje heeft.

Valesca, balen dat het nog niet goed gaat.

Doortje, is het pakje aangekomen? EN hoe is het gegaan (of gaat het) bij oma?

Laika, hoe gaat het met Jim nu hij thuis is?

Violeta, hoe bevalt je nieuwe huis eigenlijk, jullie waren toch verhuisd (of zit ik ernaast?)?

Als ik iemand vergeten ben, sorry!

Geplaatst

Esk,

Jij kan het natuurlijk helemaal zelf weten, met twee kindjes. Misschien heb ik mezelf verkeerd uitgedrukt. Je hebt niet minder tijd, maar ben minder bezorgd omdat je al weet hoe het in zijn werk gaat. Klopt dit meer?

Geplaatst

Ellen,

Oef, kreeg traanogen toen ik het laatste stukje van je berichtje las.

Net wat je zegt: "De tijd is als water door je vingers geglipt....."

Hoe vries je de melk nu in dan? Als ijsklontjes?

Ik doe het nog in porties van 180cc.

Diepvrieszakje in een bewaarpotje van Avent sticker erop met hoeveel cc en de datum en dan in de vriezer.

Daags later haal ik het zakje uit het potje.

Zal van de week eens een zakje laten ontdooien, kijken hoe dit gaat en of dat Mijke het wil drinken.

Tot nu toe heeft ze niks geweigerd om te drinken. Pas had ik haar ontdooide bv van de kraamweek gegeven, dit dronk ze ook.

Volgens mij niet met smaak aan haar snoetje te zien, maar goed ze dronk het wel. Haha!

Akara,

Van harte gefeliciteerd!

*taartje ziet er lekker uit, maar sla 'm toch af. Gisteren al gesnoept.* LOL

Mijke haar duim zit niet in een spalk. Naar ons idee heeft ze er geen hinder van, ze probeert ook met de bewegingen die ze ermee kan maken haar knuffels etc. te grijpen.

Ze kan de duim niet strekken, maar beweegt hem wel heen en weer in gebogen positie.

Nu denk ik eraan dat ik het Umc nog niet gebeld heb, zal eens gaan googlen voor het tel.nummer.....

Geplaatst

ellen en esk wat zeggen jullie het mooi inderdaad ik kan de geboorte van sanne ook nog herinneren als de dag van gisteren....zucht....ik zong ook steeds in haar kraamweek het nummer van marco borsato...Stop de tijd..nu ik dit type krijg ik nog tranen in mijn ogen

helaas ja ellen de nachten willen nog niet zo,ik begin er een beetje moeite mee te krijgen sommige dagen denk ik ja: ik heb het! ik kan het aan en soms dan denk ik help wie geeft me tips...ik worstel een beetje met alles

Geplaatst
Esk,

Jij kan het natuurlijk helemaal zelf weten, met twee kindjes. Misschien heb ik mezelf verkeerd uitgedrukt. Je hebt niet minder tijd, maar ben minder bezorgd omdat je al weet hoe het in zijn werk gaat. Klopt dit meer?

Daar heb je wel een punt. Ik bedoelde het ook niet vervelend hoor!

Ik merk dat het met Joris allemaal makkelijker en simpeler is. Ik ben niet zo voorzichtig meer om wat te proberen, want ik heb gemerkt dat je best dingen kan uitproberen om uit te vissen wat werkt. En er zijn veel dingen die je herkent van de eerste en die je meteen kan toepassen. En je hebt de handigheid al, dat maakt ook een boel uit. De eerste keer badderen met Thomas duurde minimaal een half uur en dan waren we nog met z'n tweeen ook. Nu kan ik het met Joris binnen 10 minuten als het zou moeten en dan in mijn eentje ;-) en dan kan ik ondertussen Thomas ook nog entertainen ;-) (bij wijze van spreken dan he, want ik neem er natuurlijk liever de tijd voor). En je wordt wat makkelijker met veel dingen, waar ik vroeger met een volledige luiertas overal heen ging (met extra kleertjes etc.), duw ik nu 2 maten pampers en verschoningsdoekjes in m'n handtas. Flesje met poeder erbij en klaar.

Maar 1 kindje hebben heeft ook zo z'n charme. Het is stukken rustiger, je hebt altijd alle aandacht voor je kind en je kan zo overal heen zonder al te veel moeite. Dat mis ik nu wel, want ik ben veel thuis.

Ach en zo is het altijd weer wat. Ben er weer eventjes tussenuit, moet m'n kipfiletjes draaien ;-)

Geplaatst

Esk wat mooi geschreven hoe speciaal je kinderen zijn!

Ellen succes morgen

Marianne heftig zeg dat Mila zoveel wil eten

Akara van harte gefeliciteerd !!!!

Geplaatst

Hey Ellen,

Veel succes morgen! Kan me voorstellen dat je liever bij Dante blijft. Maandag mag ik ook weer aan de bak, maar werk grotendeels vanuit huis gelukkig.

Vraag me af of ik t volhoudt, vind t nu al zo lastig om tijd te maken voor mezelf. Maar wat hou ik van die kleine meid : één betekenisvolle blik van haar of een kirrende glimlach en al m'n zorgen zijn weer verdwenen :-)

En ik ga vaker klagen hier... :-) Vannacht heeft Mila 6,5 uur door gehaald ! Van 21.30 laatste bv en pas om 4.15 kwam ze weer.

Oh ja, Akara van harte!

Ben jij n naamgenoot btw? Ik heb je toegevoegd op fb .. Ff checken of jij t bent. :-)

Geplaatst

Ellen,

Succes en ik hoop dat je dag voorbij zal vliegen en je snel Dante weer in je armen kan sluiten en kan knuffelen.

Hoe laat ben je morgen weer thuis?

Marianne,

Goed gedaan van Mila en haar mama!

Schrijf hier maar van je af, het heeft een positief effect gehad. Gelukkig!

Valesca,

Op naar een betere nacht voor Feline en dus ook voor jullie zelf!

Geplaatst

Ben ik weer en ook geen klein gezellige dingetjes en het viel gewoon tegen allemaal , maar goed.... Het is nu heel mooi geworden en het is een grotere huis van wat we hadden, dus we moeten niet zeuren en gewoon even wennen :)

Marianne wat goed van Mila zeg. Goed geslapen! Ik maak Emma toch wakker voor s nachts en ze slaap ook lang door

Geplaatst

Goeiemorgen!!

Het was echt suuuuper-lekker gisterenavond en gezellig. Dante heeft zich voorbeeldig gedragen en is braaf gaan slapen, wel pas om 23u30.

Om 13u zal ik hem kunnen ophalen, dus één keer kolven zal het worden.. Hopelijk lukt het. Maar ik heb intussen al meer dan 100ml kunnen afkolven, dus dat geeft me steeds een voorsprong. Helaas de slaapkamerdeur niet goed afgesloten waardoor de kat zich heeft binnengewurmd om 5u30 en ronkend aandacht wilde. Dus ik ook wakker en meteen met mn gedachten bij het werk. Een vroege ochtend dus, ondanks dat Dante nog lekker knort hihi.

Tot later!

Geplaatst

Ellen,

dus een super fijne avond gehad.

Dat had je even nodig!

Haha, die kat wist een prettig plekje te bemachtigen.

Succes vandaag en tot later

Geplaatst

:toppie:

Mijke heeft vanmorgen na het voeden haar duimpje recht kunnen maken.

Riep meteen mijn man om dit te laten zien, hij was ook zo blij om dit te zien.

Hopelijk is dit niet van korte duur maar zal het vanzelf gaan herstellen zodat verdere behandelingen uit zullen blijven.

Heb net wel naar het MKZ gebeld om een afpraak te maken bij de plastisch chirurg.

Huisarts moet de verwijzing faxen en dan krijgen we een uitnodiging voor gesprek.

Zal waarschijnlijk een week of 4 duren voordat we daar terecht kunnen.

Ellen,

Je werkdag zit er bijna op. Nog 2 uurtjes en dan kun je Dante op gaan halen.

Jippie!!

Hoe is het gegaan?

Violeta,

Inhuizen heeft normaal gesproken al veel tijd nodig. Nu met Emma erbij zal het nog wat langer duren, je hebt niet meteen tijd om te kunnen handelen.

Succes nog met het 'aankleden' van jullie huis.

Wat wou jij nog aan mij vragen? Haha!

Laika,

Mag ik je vragen hoe je Jim 'klein maakt' om hem tot rust te brengen?

Doe je dit mbv inbakeren of met vasthouden?

Als je tijd hebt om weer wat te schrijven, ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat.

Doortje,

Hoe is het bij oma gegaan met Jorrit en hoe gaat het met jou?

Ben je er al uit mbv bv of flesvoeding?

Geplaatst

Wish super voor hetduimpje!!!! Ik hoop dat het zo blijft!!!!

Ik wou niks vragen , niks bijzonder of zo. Je schreef hoe Mijke slaapt en toen vroeg je hoe bij de rest is, wou ik toen zeggen dat ik Emma om 23.00 wakker maak en dan gaat ze eten en is ze pas om 09.00 uur wakker daarna

Ik weet nog dat ik las dat jullie kindjes doorsliepen terwijl ik twee keer ' s nachts aan het voeden was, dat is er niet meer :D

Hoe is met Jim?

Geplaatst

Violeta,

Haha, oké.

Weet niet wanneer je weer moet gaan werken.

Anders kun je evt. gaan proberen om de tijd in de avond te gaan vervroegen, zodat Emma de dag eerder gaat beginnen.

Mijke slaapt nu een aantal dagen 8 uur achtereen, dan 45min wakker en slaapt ze weer voor 2 uurtjes.

Net de nagels maar weer zitten vijlen. Wat groeien die toch hard.

En ik wil niet dat ze haarzelf nogmaals een flinke kras in het gezicht geeft.

Ze heeft nog steeds een litteken op haar linker wang van de kras die ze heeft gemaakt toen ze 2 dagen jong was, vandaar.

Hij trekt wel langzaam aan weg.

Duimpje bewoog ze vanmorgen met spelen in de box ook weer eventjes goed.

Niet dat het helemaal goed is nu, maar ik ben blij met elke kleine vooruitgang die ik nu zie dat snappen jullie wel.

Geplaatst

Wish, fijn dat ze het duimpje weer wat beweegt! Alle kleine stapjes zijn fijn!

Ellen, hoe bevalt je 1e werkdag?

Hier net de kledingkasten van de kindjes uitgezocht. In Mara's kast ligt nu 68 en in die van Noah 86. Hij is vandaag 20 maanden! Net ook een potje gehaald, dus binnenkort gaan we oefenen. Wat worden ze allebei toch snel groot zeg!

Geplaatst

Hee dames, door het werkende leven heb ik ineens weinig tijd om even rustig te typen op het forum.

Gisteren is bij oma alles goed gegaan. Ik heb hem om 7.25 daar afgezet en hij kreeg van oma toen kort daarna de fles,zodat hij maar een uur eerder wakker hoefde worden dan normaal. Hij heeft daarna in de ochtend nog 2,5 uur geslapen. ,s middags heeft hij nog 1,5 uur geslapen en later nog een half uurin de kinderwagen. Prima gedaan dus.

Heb besloten voorlopig nog bv te blijven geven. De eerste 3 voedingen per dag via de fles en de laatste 2 aan de borst. Hij slaapt zoveel beter nu de voeding overdag is ingedikt. Is ook wat waard.

Oh jorrit begint hard te huilen boven. Ga even kijken.

Geplaatst

Ben ik weer.. hij moest even getroost worden en viel toen weer in slaap gelukkig.

Akara, nog gefeliciteerd met je verjaardag

Ellen, hoe is je eerste werkdag gegaan?

Wish, wat fijn om te lezen dat Mijke zelf haar duimpje weer recht kon maken. Is toch weer vooruitgang in elk geval. Maar wel verstandig om er alsnog een plastisch chirurg naar te laten kijken.

Laika, hoe gaat het met Jim? hebben jullie thuis al weer een beetje ritme gevonden?

Violeta, het kost altijd tijd om je in een nieuw huis thuis te gaan voelen. Zeker nu Emma er is heb je minder tijd om het helemaal jullie plekje te maken, maar dat komt vanzelf!

Ik heb net even een babyfoto van mij opgezocht van ca. 3 maanden oud en dit naast een foto van Jorrit gelegd. Zal m hieronder plaatsen, kunnen jullie zelf zien in hoeverre we op elkaar lijken.

[ATTACH=CONFIG]3476[/ATTACH]

Valesca, hoe maak jij van die mooie collega's in piscasa? Ik begrijp er nog maar weinig van...

Geplaatst

Snel even reageren, zometeen een mastodont van een multi tasking super de luxe doet-alles-printer installeren bij ons thuis :-)

Vandaag ging heel erg goed! De voormiddag vloog voorbij, en moest me zelfs haasten om hem terug te gaan halen want ze hadden taart mee voor me om te verwelkomen. Dante heeft weer veel gelachen, gekeken, willen rechtop zitten (vindt ze heel erg vroeg), en geslapen. Hij had maar één fles nodig dus dat is handig om te weten voor in de toekomst. Ook het kolven ging vlotter dan ik dacht. Hopelijk in de goeie lijn verder zetten!

Wish,

KEI goed dat het duimpje vanzelf weer goed staat! Hopelijk gaat het langer en langer zo blijven en hoef je helemaal niets meer te doen!

Doortje,

Super dat je nog bv gaat geven, volg je hart, dat is het best.

Laika,

Benieuwd naar jou en Jim. Hopelijk alles goed met je.

wEndy,

Waaw! 20 maanden! Het gaat idd snel! Net ook nog op FB geschreven, ik heb tijdens de koopjesdagen allemaal maatje 80-86 gekocht voor volgende winter. superleuke dingen gevonden met grove kortingen. ga ik misschien wel altijd doen, zo kan je nog goeie kwaliteitskleding kopen voor een 'prikje'. Maar dat hij maat 86 draagt voor 20 maanden deed me wel wat schrikken. Gaan die kleren dan niet vééééél te groot zijn die ik dan gekocht heb? Hij wordt een jaar eind september, dus zal maar 15 maanden oud zijn in de winter, terwijl 86 voor 18 maand is. toch?

zo, ben weer weg!

Geplaatst

Wish, wat een goed nieuws zeg, van het duimpje! Natuurlijk niet te vroeg juichen maar het klinkt heel positief!

Violeta, wat heb jij toch een voorbeeldig slapende baby, heerlijk hoor!

Doortje, kan me voorstellen dat het leven weer een stukje drukker is nu je weer aan het werk bent. Het lijkt me, net als bij jou, aan de andere kant wel fijn om weer wat te gaan doen. Even wat anders en ik hoop dat het mij ook weer energie gaat geven!

Ellen, lekker avondje gehad zo te lezen. Die Dante van jou is wel een nacht (of eigenlijk avond)brakertje he?

Marianne, fijn dat Mila zo'n goede nacht heeft gehad, klaag maar lekker hoor, als het helpt, haha.

Hier gaat het heel redelijk op dit moment. Jim kan echt nog wel heel sacherijnige momenten hebben maar dan is hij vaak moe en bakeren we hem in en slaapt hij binnen 5 tot 10 minuten. 's Nachts wordt hij de laatste tijd ineens wakker, vannacht werd hij om half drie en half vier wakker maar na twee kreetjes viel hij zelf weer in slaap. Om kwart voor vijf werd hij ook weer wakker maar toen was het honger want een speentje hielp maar even (waar hij dan ook verwoed op ging liggen zuigen). Weten te rekken tot half zes en na de fles heeft ie weer geslapen tot kwart voor 8. Vandaag heeft hij een keer een half uur, een keer een uur en een keer anderhalf uur geslapen en hij ligt er nu net weer in. Ik denk dat Jim wel een hazenslaper blijft maar doordat het krijsen nu veel korter is slaapt hij wel veel meer/vaker over de dag.

Wish, jij vroeg hoe we dat deden, dat klein maken. Wij hebben van de kinderfysio de tip gekregen om Jim nooit op een harde ondergrond te leggen. Jim is al heel sterk en heeft dat ook niet nodig (uiteraard ligt ie in zijn bed wel gewoon op zijn matras en dus recht). In zijn box leggen we hem nu altijd in zijn voedingskussen, op zo'n manier dat ie lekker om zich heen kan kijken, op zijn vuistjes kan sabbelen en/of een speeltje kan vasthouden. Hij ligt dan een beetje in een kommetje waardoor hij zijn schouders niet zo overstrekt. Ook zit hij graag op schoot, zijn buik tegen mijn rug en ik hou hem dan ook een beetje in een kommetje, ik hang dan een beetje om hem heen en probeer dan zijn beentjes een beetje in te trekken (beetje kleermakerszit, zeg maar). Op die manier laat ie ook wel een beetje de spanning in zijn schouders en beentjes los. We hebben ook een dik kussen op het verschoningskussen liggen zodat hij daar niet gestrekt in ligt.

Geplaatst

Ellen,

Super om te lezen dat je voormiddag voorbij is gevlogen.

Gezellig met je collega's een gebakje gegeten, wat leuk!

En het kolven verliep prima.

Al met al een top dag voor jou en ook voor Dante!

Laika,

Een pittig nachtje achter de rug....

Hoe doen jullie dit nu?

Gaan jullie overdag ook rusten als Jim een 'hazeslaapje' doet?

Anders komen jullie slaap te kort. Wat jullie nu al hebben, toch?

Ik begrijp je uitleg.

Mijke vindt het ook fijn om met haar rug tegen mijn buik aan te zitten, dan kan ze goed rondkijken.

Ben vanmiddag naar het dorp gewandeld.

Had ik maar hetzelfde gedaan als ik bij Mijke had gedaan.

Een muts op gezet, m'n oren werder erg koud hahaha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden