Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje,

Wow, Jorrit is inderdaad prima gegroeid.

Is het kletsen nog over gegaan in slapen?

Hij heeft de vorige keren geen last van de prikken gehad, toch?

Zal dit deze keer hopelijk ook weg blijven.

Staat er geen info op de borstvoedingssite over flessen?

Las er gisteren wel op dat de overgang naar vast voedsel op een andere manier geintroduceerd kan worden.

Dat je niks tot puree hoeft te maken maar 'hapklare' stukjes neer kan leggen die ze dan zelf kunnen pakken en in de mond kunnen stoppen.

Ga mezelf hier eens in verdiepen. Lijkt me wel ideaal, hoef je niet in de weer met de mixer etc.

Ze kunnen dan zelf bepalen wat ze pakken als je bijv. groente, vlees en aardappels mag gaan geven.

In potjes zit dit door elkaar en proeven ze de verschillende smaken niet.

Op het werk ben ik ook voorstander van het eten apart op het bord scheppen ook al krijgt een zorgvrager gemalen voedsel.

Anders is het elke dag een soort stamp wat ze te eten krijgen en dat vind ik niks.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish, wat jij bedoelt is de "rapley methode". Als je er op googlet dan vind je genoeg info hierover. Wij hebben het een beetje van allebei gedaan vanaf het moment dat Thomas kon zitten. Soms gepureerd, maar dan kreeg hij van onze borden ook hapjes of we gaven hem bijvoorbeeld wortelschijven of bloemkoolroosjes in de hand.

Joris vind het eten van een lepeltje best wel interessant. Hij krijgt nu in de ochtend een fruithapje en in de avond wat groentehap. Hij heeft helemaal geen last van krampjes, dus vanaf nu kunnen we alles gaan uitbreiden en dan kan binnenkort de 5e fles eraf. Heerlijk!

Hij is ook zo groot aan het worden. Heel bewust van zijn omgeving en altijd goedgehumeurd. Lekker manneke!

Geplaatst

hee dames,

hier een mindere nacht achter de rug. Jorrit werd vanacht om 2 uur huilend wakker, wat over ging in hard krijsen en veel hoesten tussendoor (hij is nog steeds erg verkouden). Mark heeft hem uit bed gehaald om te troosten, maar dit hielp eerst ook niet. Hij voelde erg warm aan en had 39.2 graden koorts (ondanks de zetpil aan het einde van de middag). We hebben hem snel een nieuwe zetpil gegeven en toen hij iets kalmeerde heeft hij even aan de borst gedronken. Na wat zoutoplossing in zijn neus en even lekker tegen mama aanliggen is hij weer lekker gaan slapen. Helaas duurde het erg lang voor ik de slaap weer kon vatten dus zit nu een beetje duf op mijn werk.

Violeta, ik zal eens kijken waar het fout gaat. Ik mail je vanavond opnieuw.

Wish en Esk: ik ga dat ook eens opzoeken. Ben ook wel voorstander van die methode. Over een maandje ongeveer wil ik hem laten wennen aan wat smaakjes, maar nog niet echt bijvoeden. Dat doe ik pas vanaf 6 maanden

Geplaatst

Dag dames, sinds de Facebook-groep erbij is gekomen kom ik er nog minder aan toe om hier te reageren. Maar ik wilde even laten weten dat ik nog steeds meelees en meeleef met iedereen hoor! Zal later (vanavond?) wat uitgebreider reageren, maar even een snelle update over ons. Ik ben weer aan het werk en het valt me best zwaar, maar dat komt met name door de hectiek eromheen; het werken zelf vind ik best wel weer oke. Maurits doet het gelukkig hartstikke goed op het kdv, ze vinden hem allemaal een lief en vrolijk ventje; hij slaapt er redelijk (natuurlijk niet zo goed als thuis) en drinkt goed. Prima dus! Ik ben blij dat ik maar drie dagen werk, want ik ben na de 'werkweek' wel behoorlijk gesloopt! Vanavond is mijn vriend er niet dus ik denk dat ik gewoon gelijk met Maurits om een uur of acht lekker in mijn bedje ga liggen met een boek en dan de wekker zet voor de laatste fles. Die hebben we inmiddels weten te vervroegen naar ongeveer 23.15 u, dus dat gaat de goede kant op! Maurits sliep altijd heel goed, maar begint de laatste weken vaak rond 4 of 5 uur wat te piepen. Ik stop er dan een speentje in (hij slaapt in zonder speen) en dan slaapt hij weer door maar daarna moet ik die exercitie vaak nog een keer of twee, drie herhalen tot hij tegen zevenen echt wakker wordt (gemaakt) voor de fles. Niet echt goed voor mijn nachtrust dus... ik doezel vaak wel weer weg, maar echt diep slapen lukt dan niet meer.

Qua gewicht... dat gaat nog niet goed bij mij. Ben nog steeds echt flink te zwaar... (ongeveer 72 kilo bij 1.68 m, schaam!!) ik vrees dat het ook komt door het te veel snoepen en te weinig bewegen - het feit dat ik nog steeds bv geef, al is het dan niet live, lijkt in elk geval geen effect te hebben qua afvallen! Ik heb wel goede hoop dat ik vanaf nu wel wat ga afvallen, nu ik weer een wat geregelder leven ga leiden en minder tijd heb voor snoepen en bankhangen ;o)

Overigens heeft Maurits een erg droog en gevoelig huidje (en nog steeds veel last van berg op zijn hoofdje). Ik smeer zijn gezichtje dagelijks in met Weleda gezichtscreme en zijn lijfje met olie of Balneum creme, maar het blijft wat schraal en vlekkerig. Iemand nog goede tips? Ik zat zelf ook al te overwegen om wat te minderen met zuivel, kijken of dat effect heeft.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

MarMira,

Dante had ook een superdroge huid met schrale plekken op zijn schouders, ellebogen en borstkas. Sinds ik Mustela-Stelatopia gebruik (2x per dag) en hem er echt royaal mee insmeer, vooral na een bad, zijn de plekken weg! Zijn hoofd heeft nog berg, maar niet zoveel meer. Het zou ook vanzelf verdwijnen, dus daar concentreer ik me niet zoveel meer op.

Ik fiets van en naar mn werk, en ook nog tussendoor om bv te gaan geven in de crèche. Ik heb dus goeie hoop dat mijn gewicht terug komt :-)

Doortje, balen zeg, zo'n nacht. Ik ken ze maar al te goed..

ik verjaar vandaag, jipie! En Dante heeft de dag perfect laten beginnen door te slapen tot 9(!) uur. Al was ik al wel om 6u wakker en om 7u30 opgestaan hihi.

:-)

[ATTACH=CONFIG]3606[/ATTACH]

Geplaatst

MarMira,

Als je het via facebook prettiger/makkelijker vindt om contact te houden is toch ook goed.

Haha, dat in de avond op de bank hangen en 'snoepen' herken ik wel. Al is het de laatste tijd een heel stuk minder, heb niet meer zo'n trek om in de avond wat te sneukelen. (gelukkig maar)

Wat vervelend dat de huid van Maurits zo droog is. Misschien dat de tip van Ellen zal helpen?

Ik gebruik voor badje en insmeren ook Balneum, dit is voor de huid van Mijke voldoende.

Ellen,

Ook hier wil ik je van harte feliciteren met je verjaardag!

Was je zo vroeg wakker omdat je het spannend vond wat je voor kado zou krijgen? LOL

Ik ben net naar het dorp gewandeld met Mijke in de draagdoek. Heerlijk wandelweertje!

Had de paraplu meegenomen voor het geval dat... Maar het is droog gebleven, gelukkig maar.

Geplaatst

Ellen gefeliciteerd met je verjaardag!!!:confettistars: Wat is Dante een knap ventje zeg :)

Marmira ik vind het niet leuk hoor,ik heb geen facebook!!!! ;(

Slik je dan vitamine tegen de vermoeiheid? Ik most straks ook beginnen met werken,maar ik voel me nogsteeds moe.

Mariane is het gelukt met de foto's? Ik zal ziek van kunnen worden.

Doortje 's nachts wakker door de korts,arme knul van je. Ik vind de prikkjes verschrikkelijk,maar ik doe toch mee......

Net de 4de poepluier verschoond tot nu toe :) ik ga lekker koken!

Doortje is stuurje een pb met mijn mailadres,die is trouwens nieuw (heb ik paar keer gezegd,maar misschien ben je die kwijt)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ga zometeen mn bedje in en hoop dat Dante stilletjes blijft slapen terwijl mn moeder in dezelfde kamer zal slapen. Het was supergezellig, met eventjes full house, maar wel leuk. Ik heb me even terug getrokken om Dante's laatste voeding te geven en te slapen te leggen, en ook wat op adem te komen.

Morgen verjaart mijn grootmoeder: 96 jaar zeg!

hier nog wat foto's van die laatste fotoshoot voor mijn bevalling. Die zijn genomen na mijn zh opname tijdens de periode dat ik thuis moest blijven om 'de baby' zolang mogelijk in mijn buik te laten. Goed maar dat ik nog snel snel die vriendin had gevraagd, want nog geen week later had ik Dante al in mijn armen. .. wat een mijmeringen toch he! En toch is mijn buik niet zo dik vind ik. Nu ja, er moest nog een maand bij tenslotte. Ik merk nu wel bij andere zwangere vriendinnen dat ik echt laag mijn buik had. Iedereen anders!

groetjes,

Ellen

[ATTACH=CONFIG]3616[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3617[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3618[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3619[/ATTACH]

Geplaatst

Hele mooie foto's!

Ik vind je buik niet heel 'groot', maar volgens mij is het toch een vrij 'normale' buik voor die duur van de zwangerschap.

Heeft Dante je vanmorgen weer uit laten slapen?

Mijke heeft om 23.30u bv gekregen en hierna om 6.00u. Om 6.25u weer naar bed en daarna werd ze rond 10.15u wakker.

Vanmorgen bij mijn vriendin op verjaardag geweest. Haar dochter wordt maandag 1 jaar.

Mijn man gaf aan dat hij al 'op ziet' om de eerste verjaardag van Mijke te gaan vieren. Het was er namelijk heel erg druk. Haha!

Gelukkig duurt dit nog wel even....

Meiden, ben zo blij. Maris, van het maart 2010 topic heeft een positieve zwangerschapstest. Ben zooo blij voor haar en haar vriend.

Als het goed mag blijven gaan zal ze rond de eerste verjaardag van Mijke gaan bevallen. Jippie!

Geplaatst

@ivfmoeder,zolang je kleintje goed groeit en tevreden is dan is er niks aan de hand hoor maar kan me je gevoel wel voorstellen hoor

Nisykind ken ik ook idd!

fijne spullen heeft VSM

@Ellen: dan zijn onze kindjes echt even groot,wat grappig!!!

Die kilo's is soms wat he,ik draak ook wijde dingen vind mezelf echt nog een dikke buik hebben....maar kan het snoepen ook niet laten zucht...

@Marianne wat balen van je kaartje zeg hopelijk kun je de data terug halen....

Als ik dit lees denk ik nog altijd aan het eerst wegwerpcameratje met de geboortefoto's waar niks op staat....snik

Laika wat fijn dat het slapen zo goed ging en jij er even uit was!!Bah niks aan tandarts....

Dorien fijn dat het zo goed gaat met jorrit!!! en misschien al een fles eraf fijn!!!

Jammer 7 april kan ik niet....dan zijn wij een weekend weg en ook echt de andere kant van het land op dus dat is voor mij dan ook niet wat om te komen,had het anders echt gedaan....

wat fijn dat julie het leuk gehad hebben wish en een mooiere toost kan niet he!!!

Replay ken ik ja,heb er altijd wel vraagtekens bij,krijgen ze wel genoeg?! ze eten toch nog geen aardappel los en groente,ze hebben nog geen tanden?!

ellen nog van harte hopelijk heb je een mooie dag gehad!!!

En wat een prachtige foto's zeg!!!!

Violetta misschien idee om ook facebook te maken hahaha

Hier gaat alles redelijk goed,Feline is nu denk ik echt over haar ziek zijn heen,heerlijk!!!!!

Haar ontwikkeling lijkt nu ook vooruit te gaan!!Ze begint meer te bewegen en hopelijk ook pogingen tot draaien

ze drinkt nog steeds 6 flessen we hopen dat we daar ene beetje een eind aan kunnen maken...maar is lastig

verder genieten we van onze dames

Geplaatst

Ellen wat een moiie foto's,nu snap ik van wie Dante zijn charme heeft geerfd :)

Wish wat een goed nieuws,ik ken haar niet,maar ik word altijd blij om te horen dat ergen een kinderwens wordt vervoelt!!!

Goed van Mijke zeg. Emma deed het ook,tot 06.00 uur en toen begon ik om 3 uur voedeing te geven en inneens sliep ze door,dus ze had de voeding van 06.00 overgeslan!!!!

Misschien Mijke ook ;)

Geplaatst

Hee dames,

Hier een onrustig begin van de dag gehad. Jorrit was al de hele week niet fit. Gisterennacht was hij met koorts wakker geworden ś nachts. Gisteren ging het redelijk overdag, maar gisterenavond had hij weer 38.8. Hij wilde niks drinken om 23 uur dus maar weer in bed gelegd. Om half 5 werd hij hoesten en jammerend wakker. Even gekalmeerd en zijn speen gegeven, maar om half 6 was hij echt over met slapen. Ik heb hem even gevoed en toen hield hij het een uur vol. Daarna bij ons in bed gelegd omdat hij zo lag te huilen. Uiteindelijk om 7 uur nog wat drinken gegeven en toen is hij nog voor 45 minuten tegen mij aan in slaap gevallen. Echter, om kwart over 8 was het ineens brullen. COmpleet overstuur en een flinke hoestbij met kokhalsen erbij. Hij voelde ook weer erg warm aan, en had weer koorts. ij was echt ontroostbaar en leek pijn te hebben. Dus toch maar de huisarts gebeld die Jorrit graag wilde zien. Ze vond het echt ziek,, maar wilde nog even wachten met antibiotica. Als hij maandag niet opgeknapt is moeten we terug komen. Inmiddels heeft Jorrit goed geslapen en doen de zetpillen hun werk. Hij voelt zich al weer wat beter gelukkig en kon nog even lachen en kletsen vanmiddag. Nu zo lekker zijn bed weer in, hopend op een nachtje goed slapen. Om 23 uur voed ikhem nog een keer en hoop ik dat hij nu wel weer drinken.

Geplaatst

Doortje,

Wat zielig voor kleine Jorrit!

Weet je nu ook wat Jorrit heeft?

Hoe gaat het vandaag met hem?

Valesca,

Super goed om te lezen dat er vooruitgang te zien is in de ontwikkeling van Feline!

Bij het eten geven volgens de rapley methode gaat het er niet om de hoeveelheid die ze binnen krijgen, maar het proeven van eten, zelf bepalen wat ze pakken etc. staan op de voorgrond.

Bv of Fv zijn nog de voornaamste voedingsbron.

Geplaatst

Ellen beter laat (ik was een paar dagen weg) dan nooit: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een prachtige foto's. Best ontroerend dat lief Dantetje daar in jouw buik

zit.

Geplaatst

Doortje hoe is met Jorrit?

Wish tot hoe laat heeft Mijke geslapen vanochtend?

Emma heeft vandaag vanaf 08.30 tot 19.30 twee keer geslapen 45 min en nog een keer 15 min.

Ze ging net uit haar dak toen ik haar in bed legde(slapend van mijn borst) arme schat

Geplaatst

Toverstafje,

Paar dagen weg om te relaxen of voor je werk?

Violeta,

Emma vond het vast en zeker lekker warm en fijn om bij mama te liggen.

Ze heeft overdag niet veel geslapen.

Laat je haar vanavond nog een keer drinken, of slaapt ze nu door tot morgenvroeg?

Mijke heeft om 00.00u van oma de fles gehad.

Wij zijn rond 1.00u thuis gekomen van een avond carnavallen. Was gezellig, maar merk dat ik aan 1 avondje wel genoeg heb gezien.

Het was best emotioneel om in de kroeg te staan en om 00.20u een sms-je van oma kreeg dat ze goed had gedronken en meteen verder is gaan slapen.

Vind de laatste voeding zo fijn om aan haar te geven en nu had oma dit gedaan.

Niet dat oma dit niet goed doet/kan, maar gevoelsmatig vond ik het niet leuk omdat dit de eerste keer was dat ze voor de nacht een fles kreeg.

Om 4.15u heeft ze van mij bv gekregen en toen werd ze om 8.15u wakker om te willen drinken.

Mijke heeft vandaag overdag goed geslapen. Hebben haar net om 19.00u wakker gemaakt om te drinken, ze lag namelijk al vanaf 15.45u te slapen.

Dan laat ik haar nog een keer rond 23.00u drinken.

Vraagje aan allemaal:

Ik laat Mijke overdag (mits ik zelf niks hoef te doen) uit haar eigen wakker worden.

Doen jullie dit ook?

Geplaatst

Hee dames, jorrit is weer goed opgeknapt Gisteren ochtendheeft hij goed geslapen en na een zetpil ging het al wat beter. Waarschijnlijk is het toch een combi geweest van een verminderde weerstabd door zijn verkoudheid en de vaccinaties. Door de flinke koorst voelde hij zich zo rot denk ik. Vandaag geen koorts meeren weer een vrolijk ventje.

Wish, wij laten Jorrit meestal ook zelf wakker worden, maar proberen ook wel een vast ritme te bieden. Dus als hij nog slaapt en hij zou dan weer voeding moeten krijgen, dan maak ik hem wakker. Echter dit komt bijons zelden voor. Hij zit in een redelijk vast ritme uitzich zelf

Geplaatst

Fijn dat Jorrit weer aan de beterende hand is.

Wish, wij laten Joris ook meestal uit zichzelf wakker worden, tenzij het tijd is voor een voeding. Maar meestal is hij dan zelf al wakker. Behalve de laatste voeding, daar moet hij altijd wakker voor gemaakt worden.

Ellen, nog gefeliciteerd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden