Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh heerlijk wat een fijn ritme,feline slaapt sinds 3 dagen een heel klein beetje door,maar dan vanaf 22:00 tot 4:30 dus dan begint de dag heel vroeg...

Moet morgen en vrijdag werken dus begin van het weekend eens te kijken hoe of wat

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca,

Dan slapen Feline en Mijke hetzelfde aantal uren.

Als ik Mijke om 22.00u de laatste voeding zou geven, zou ze ook zo vroeg wakker zijn.

Daarom geef ik haar rond 23.00u de laatste voeding.

Gisterenavond was het 23.30u en vanmorgen 5.30u. Had ze om 4.00u ook al een keer gehoord, maar ben er niet naar toe gegaan en na ongeveer 15min sliep ze weer.

Hoop en duim dat het bij Feline bij een beetje hoesten blijft! Niet de hele ratteplan weer van vooraf aan hoor.

Kom op Feline, dikke knuf!

Ellen,

Als ik vanuit thuis zou moeten werken zou ik het denk ik ook lastig vinden om de discipline op te brengen om ook echt aan het werk te gaan.

Je doet snel iets tussendoor van het huishouden o.i.d.

Vind het knap wat je doet! En buiten de deur werken en vanuit huis en ook nog de rest.

Succes ermee!

Vanmorgen heerlijk gaan wandelen. Met mijn moeder en mijn nichtjes.

Mijke vindt het echt fijn om in de draagdoek te zitten. Bij thuiskomst sliep ze bijna.

Geplaatst

Ja dat zou idd misschien wel beter zijn,maar ik ben dan zelf zo moe,moet dan echt wachten met naar bed gaan,en mijn man gaat ook wel op tijd omdat onze nachten nog zo onrustig zijn.....dan kunnen we nu wat eerder naar bed..

Ja hoop ik ook ze heeft vandaag geen goede dag,bijna niet geslapen en steeds zo huilen,nu heeft ze net fles leeg dus honger heeft ze nu dus laat haar maar weer even

Soms zou ik héél even willen dat ze kon praten;)

Fijn dat mijke dat zo fijn vind!!

Geplaatst

Dan is later op de avond de laatste fles geven geen optie.

Weet niet of ik het straks nog ga redden om tot 23.30u wakker te blijven als ik aan het werk ben.

Moet rond 6.00u op gaan staan, moet om 7.00u beginnen. Om 6.45u zeker in de auto stappen.

Wat ik in de ochtend kolf kan mijn man meteen aan Mijke geven. Hij zal 10min na mij uit bed komen, eerst zichzelf aankleden en hierna Mijke verzorgen.

Ben benieuwd hoe mijn man dat gaat vinden, hij is namelijk geen vroege vogel.

Ach, die paar keer in de maand dat ie dan vroeg uit bed moet gaat hem vast wel lukken. Of hij het prettig vindt is een ander verhaal. Haha!

Als Mijke voor 6.00u wakker wordt geef ik haar nog gewoon de borst, maar moet niet later worden anders kom ik niet op tijd op mijn werk.

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Hoef straks maar 10 dagen in de maand te gaan werken.

Wat een verschil met voordat Mijke geboren is, toen had ik 10 vrije dagen in de maand. LOL

Geplaatst

Heej dames,

Eindelijk ook weer even tijd en puf om te reageren. Zoals ik al geschreven had was Jorrit flink verkouden en ziek afgelopen weekend. Inmiddels is ook papa Mark flink verkouden en ziek geweest (gaat nu weer beter met hem) en ben ik sinds vandaag ook flink beroerd van de verkoudheid. Alles zit dicht, waardoor ik veel druk in mijn hoofd en op mijn oren heb. Ben daarom niet gaan werken vandaag.

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Jorrit is wat aan het rommelen met het slapen. Hij slaapt ineens weer wat minder en wordt 's nachts weer even wakker (maar slaapt na het geven van een speen gelukkig wel weer verder). Ik denk dat dit komt omdat hij weer een mentaal sprongetje gaat maken (zo rond 19 weken), en dat is Jorrit al weer bijna.

Hij zit nog steeds op vijf voedingen per dag, al ben ik wel aan het schuiven met de laatste voeding om te kijken of deze er misschien af kan.

Hij drinkt nu om 08.15 uur, 12.00 uur, 15.45 uur, 18.45 uur en 21.45 uur. Eigelijk wil ik de laatste twee dichter bij elkaar krijgen zodat er één af kan, maar Jorrit slaapt vaak na 15.15 uur niet meer, dus hij is zo vreselijk moe om 18.30 uur dat ik hem dan zijn pyama aan doe, voedt en lekker in bed leg, zodat hij met een volle buik gaat slapen. Ik weet dus niet goed hoe ik nou voor elkaar moet gaan krijgen dat hij naar 4 voedingen gaat, want volgens mij kan hij dat wel. Zoveel drinkt hij niet meer om 21.45 uur. Mogelijk gebeurd dat straks als hij aan de groente en fruit gaat. Ik wil met proeven beginnen als hij 5 maanden is (paar hapjes per dag oefenen), zodat hij met 6 maanden echt een volledig hapje kan gaan eten. Het liefst zou Jorrit volgens mij al van alles proeven. Hij kijkt het eten echt van mijn vork af en volgt iedere hap die ik doe (of slok drinken). En als hij de kans zo krijgen maait hij graag even met zijn hand door mijn bord als hij na het eten even op schoot zit en we de tafel nog af moeten ruimen.

Wish, ik las dat Mijke inmiddels weer goed gepoept had! Fijn hoor. Jorrit heeft sinds donderdag al niet gepoept. Hij laat wel vieze windjes, dus ik hoop toch echt dat ik morgen weer een flnke poepluier van hem krijg. Ik heb hem vanmiddag ook zijn buikje goed gemasseerd, dus hoop dat dat wat helpt. Ik heb verder niet de indruk dat hij er last van heeft, want hij is hartstikke vrolijk.

Valesca: wat fijn dat Feline nu goed fruit eet. Wellicht nu ze dat goed eet, de nachtvoeding er bij jullie ook af gaat. Valt ze na de voeding van 04.30 uur nog wel weer in slaap?

Esk: Joris dus al aan de groente en fruit! Goed van hem hoor! Ik vind het wel lastig hoe ik dat straks moet gaan introduceren hoor. Ik weet nog niet goed op welke tijd ik fruit zal geven. Hij slaapt 's ochtends vaak van 09.45 uur tot 11.30 uur. Tips zijn welkom hier!!

Violeta, heeft Emma vandaag wel weer goed geslapen? Hoop het voor je!

Ellen, wat vervelend dat je vriend ziek is. Heb je het dubbel zo druk. Hopelijk knapt hij snel weer op en kan hij je weer helpen met de zorg voor Dante en het huishouden. Verder wel een druk programma hoor! Ik ben blij dat ik nu maar 3,5 dag werk. Ik heb die andere dagen echt wel nodig om mijn huishouden te doen, bij te komen en lekker van mijn mannen te genieten.

Laika, hoe gaat het met Jim? Heeft hij al wat meer ritme gevonden? En hebben jullie het bedje nog omgedraaid?

Wendy, ben jij al weer opgeknapt? Of nog steeds in de lappenmand?

En hoe gaat het met de anderen?

Vandaag heb ik hem voor het eerst hardop horen lachen. Echt zoooo lief!!! Eerder zal ik alleen zo'n mooie smile van hem, maar nu gaat het echt van: hihihi. Vooral als ik hem een kus geef op zijn buik en dan even blaas. Dikke pret heeft hij dan.

Trouwens nog een laatste vraagje. Ik heb vandaag eens uitgeprobeerd of Jorrit al in de wandelwagen past. Hij vind het namelijk niet meer zo leuk in de kinderwagenbak omdat hij dan niks kan zien. Ik heb bij onze maxicosi Mura een mooie voetenzak gekocht, maar deze is nu nog veel te groot. De stukken die je om het lijfje kan slaan komen nog ter hoogte van zijn hoofd.... dus dat kan nog niet. Hoe gaan jullie dat straks doen in de wandelwagen? Dekentje? Of is er nog een goede tussen oplossing?

Geplaatst

doortje feline zit ook nog op 5 voedingen hoor,paar dagen terug nog 6 zelfs

ja feline slaapt nog wel tot uurtje of half 7-7 uur na die voeding dat is wel erg fijn!!!!

Ik moet ook nog een voetenzak kopen voor de buggy.....heb je van de maxi cosi zelf geen zak? die kan dan misschien?!

missschien is het met fruit/groente makkelijker ja om naar 4 te gaan...ik hoop dat het bij ons gaan lukken om van half 5...6 uur te maken dan ben ik al blij hahah

Geplaatst

Doortje, ik las net jouw vraag over de wandelwagen...ik zat zelf ook al eens te denken wanneer wordt het daar tijd voor? De bak begint nu toch wel klein te worden.

Al meer mensen druk met fruit/groente lees ik. Hier gaat het steeds beter met het eten van een lepeltje. Wel probeert ze haar handen ook op te eten. Alles zit er dan zo lekker onder haha.

Wij zijn begonnen met een paar hapjes zo rond een uurtje of vijf. Wij druk met het eten, en Anne zo af en toe een hapje. Soms wordt het ook wat later en dan eet ze met ons mee. Wel erg gezellig zo met z'n drietjes aan tafel! Wij hebben nu het volgende ritme:

6.30-7.00 fles

11.00 fles

15.00 fles

17.00 fruit of groente hapje (een paar hapjes...wordt al wel steeds meer)

18.30-19.00 fles

's Nachts slaapt ze nu weer redelijk door, heel af en toe even wakker, maar dan slaapt ze ook zelf snel weer in.

Bij het cb gaven ze aan dat we of de eerste of de laatste fles een papfles kunnne gaan maken...weet nog niet echt wat ik daarmee ga doen.

Ik denk de laatste fles....hoe denken jullie daarover?

Staat er eigenlijk alweer een datum vast voor de babydag?

Geplaatst

Sorry, lang niet geschreven!

Hier nog aan het bijkomen van een flinke griep. Dinsdag weer begonnen met werken. Merk dat ik nog weinig energie heb, vandaar ook weinig reactie van mijn kant. Lees wel mee hoor!

Met Mara gaat het goed. Beetje verkouden. Haar prikjes uit moeten stellen tot 5 maart. Anders zou ze deze hebben gehad toen Noah en ik allebei ziek waren... Mara zit nu op 5 flessen en ongeveer een half potje groente. Misschien dit weekend starten met fruit.

Noah hoest nog veel,ook s nachts... Verder is hij flink aan het uitproberen.

Doortje, ik ben van plan Mara fruit te geven voor haar fles in de ochtend. Weet niet of dat zou lukken met de voedingen bij je? Misschien iets om te proberen? Dat lachen is leuk he! Hier ook regelmatig een lachend meisje.

Laika, hoe gaat het nu?

Violeta fijn dat het zo goed gaat bij jullie!

O, er begint hier iemand te huilen... Misschien nog tot straks!

Geplaatst

Ik zal nog eens goed nadenken over het voedingsschema, maar komt vast goed.

Wat betreft die voetenzak: ik heb die van maxicosi al, maar die is dus nog veel te ruim. De voetenzak van de maxicosi past niet omdat dat voor een driepuntsgordel is en in de wagen zit een vijfpuntsgordel... jaja.. daar hebben ze goed over nagedacht bij maxicosi.. je moet dus twee keer iets aanschaffen... beetje jammer....

Ik heb ook wel mooie dingen gezien van Lodger, maar die zijn wel erg duur.. zeker omdat ik de voetenzak al heb voor als hij wat groter is. Dus dan tijdeijk maar een dekentje? In de zomer is het toch niet nodig straks

Geplaatst

Doortje,

Wat vervelend dat jullie alle drie niet fit zijn geweest.

Jorrit en papa aan de beter hand en dan is mama aan de beurt. Balen zeg!

Beterschap!

Haha, die Jorrit geeft dus aan er klaar voor te zijn om wat anders te willen dan melk.

Succes met het zoeken naar een 'schema' wat voor jullie en Jorrit prettig zal gaan verlopen.

Ben benieuwd naar de foto's.....Haha!

Nu je schrijft dat je de kinderwagenbak eraf wil halen doet me denken dat ik het kinderwagengedeelte nog bij mijn moeder heb liggen.

Daar heeft de kinderwagen eerst gestaan. Is van mijn broer geweest en ik wou 'm nog niet in huis hebben toen ik nog niet zwanger was.

Wendy,

Mara ook al aan de groente. Foto, foto! LOL

Oei, Noah is dus uit aan het proberen wat wel en niet mag. Dit zal voor papa en mama niet altijd makkelijk zijn.

Je weet dat dit een keer gaat komen, maar dan nog zal het lastig zijn.

Succes!

Hoe is tot nu toe je eerste werkweek gegaan?

Moos,

Heb eerlijk gezegd geen mening of idee wanneer je de papfles 'het beste' kan gaan geven.

Volgens mij geven een aantal vriendinnen van mij een papfles in de ochtend en soms ook een pyjamapapje wat in de avond gegeven wordt.

Misschien dat iemand anders hier een passend antwoord op heeft?

Was ook benieuwd naar de nieuwe datum.

Heeft iedereen de nieuwe datumprikker ingevuld?

Geplaatst

Doortje, wat fijn wat te horen van je, vreselijk dat het hele gezien " goed" ziek is, bah...

Waarom wil je de voedingen bij elkaar brengen? Als Jorrit weinig drinkt bij de laatste ik zal hem niet wakker maken en kijken wat er gebeurd .

Ik heb een voetenzak van koeka gekocht voor de maxi cosi, ik denk dat ik hem later ook ga gebruiken in de kInderwagen, anders zal ik gewoon een dekentje overhein doen.

Oh lachen, dan smelt ik helemaal van. Zo leuk om het stemmetje te horen :)

Emma heeft vanaf 11.30 tot 19.30 uur misschien 30 min geslapen. Arme kind. Ze is wel gezellig maar vanaf 18.00 uur heeft ze het moeilijk , en ze wil bij me zijn en het liefst omhoog :)

Geplaatst

Ik zit op m'n werk, maar zag dat er veel geschreven was en ik had wat korte reacties, dus bij deze:

- over de voetenzak: er zijn goedkope voetenzakken (van bijvoorbeeld prenatal zelf, maar ook via internet bijvoorbeeld www.pasopshop.nl ). Die passen bij mij in ieder geval wel. En anders inderdaad een lakentje/dekentje, hoewel dat wel lastig is. Ik vind het ook altijd een gedoe met de voetenzakken... Je kan ook overwegen de riempjes niet vast te doen als de wagen platligt. Bij ons kan hij er dan ook niet uitvallen, dus dan kan je de zak anders leggen en dan past het wel. Je hebt de zak waarschijnlijk ook niet zo lang meer nodig, zo gauw het mooier weer wordt gaat hij toch zonder zak.

- over de papfles: wij hebben die nooit 's avonds gegeven. We zijn ooit wel begonnen met de papfles in de ochtend en dat werd al gauw een bordje pap en dat krijgt onze oudste nu nog steeds, dus zo zou je het ook kunnen doen. Als ze overdag voldoende eten, dan worden ze 's nachts niet meer wakker als ze een goed dag/nachtritme hebben is mijn ervaring.

- over het geven van groente/fruit: bij ons krijgt Joris al om 9 uur een fruithap en rond 16.30 groentehap. En af en toe moet ik daarmee ook schuiven (naar vroeger) omdat hij moe is. Ik probeer het altijd ná een fles te doen en soms zit daar maar een klein uurtje tussen. Dat is nog even niet anders. Als ze langer wakker zijn, word het makkelijker!

En nu weer snel aan het werk ;-)

Geplaatst

Esk,

Bedankt dat je even tijd vrij hebt gemaakt om deze tips met ons te delen.

Werk ze nog!

Wij vertrekken vanmiddag naar Utrecht. Later op de dag zal ik verslag uit komen brengen.

Valesca,

Gisterenavond om 22.30u bv gegeven en vanmorgen om 4.15u was Mijke wakker om te willen drinken.

Geplaatst

Esk, bedankt voor de tips. daar kan ik wel wat mee. Het is inderdaad niet zo heel lang meer, dus ik ga denk ik toch maar voor een dekentje zolang. Vindhet anders toch wel zonde van het geld geloof ik. Als dat nou echt niet wil kan ik altijd nog wat anders halen.

Dat van de fruithap en groente hap kan ik ook wel wat mee. Ik twijfel alleen nog of ik wel of niet zal starten met dingen laten proeven. Ik heb het idee dat Jorrit wel heel graag wil, maar ik ben ook wel voorstander van 6 maanden volledig borstvoeding geven. Hij wordt alleen nu 's nachts af en toe weer wakker, al heeft hij dan niet echt honger volgens mij, want met een speen slaapt hij wel door. Dus of dat een teken is weet ik niet? Ik denk zelf meer aan het mentale sprongetje wat hij maakt. Vanacht heeft hij zich overigens weer niet gemeld.

Misschien iedere dag alleen 3 lepetjes proeven ofzo..? Vind het wel lastig

Geplaatst

Wish, succes vanmiddag!

Violeta, Emma houdt het lang vol he, overdag! Wakker meisje hoor. Maar zo te horen stort ze rond 19 uur wel weer lekker in. Nou ja, zo lang ze gezellig is, vind jij het volgens mij niet zo erg!

Doortje, bij de Hema verkopen ze ook leuke voetenzakken die volgens mij wat kleiner uitvallen. Je ziet ze ook veel op straat (vaak zitten er grote sterren op). Misschien kun je daar nog even kijken? Ik zit er ook aan te denken om het buggy gedeelte op de kinderwagen te gaan zetten maar die voetenzak van Bugaboo is ook veel te groot. Maar ik denk dat Jim een dekentje er gewoon lekker afschopt, haha. Ik heb gelukkig ook nog een deken van Snooze baby waar hij met zijn voeten in zit, die kan hij sowieso aan in de buggy.

Jim wordt sinds een paar dagen ook weer eerder wakker 's nachts, rond een uurtje of vier. Ook wordt ie nu soms in de vroege avond een paar keer wakker en dat deed hij eerst nooit. Vannacht hebben we hem tevreden proberen te stellen met een speen maar dat betekende alleen maar dat we tot vijf uur naast zijn bed hebben gezeten en hij om vijf uur alsnog een flesje heeft gekregen. Daarna was ie zo wakker dat ie nog tot 6 uur heeft geslapen en toen was het klaar. Hij ligt er nu gelukkig wel weer in voor alweer zijn derde drie kwartier slaapje van deze dag dus hij heeft wel al weer wat geslapen. Maar het 'ritme' dat we met hem hadden is helaas alweer verdwenen. Sterker nog, we gaan weer terug van vijf naar zes flessen per dag...Als ie vannacht weer om vier uur wakker wordt dan gaan we hem een klein flesje geven zodat ie hopelijk niet zo klaarwakker wordt en weer lekker gaat slapen daarna.

Leuk om te horen dat er al zoveel kindjes zijn die aan de vaste hapjes zijn/gaan! Zou eigenlijk het lijstje weer even omhoog moeten halen, dan kan ik de geboortedata weer even vergelijken...

Jim kijkt echt super geinteresseerd naar ons als wij eten maar dat doet ie ook als ik me aan het opmaken ben of met mijn telefoon bezig ben of wat dan ook. Hij kijkt altijd super geinteresseerd, haha.

Oh ja, Jim is klaar met gillen, hij kon dat eerst heel goed, lekker gillen om zijn stem te laten horen overdag, maar nu is ie helemaal into prrrt met heel veel kwijl erbij. Hij ligt echt de hele dag brommers na te doen en dat klinkt zo grappig dat iedereen die het hoort er enorm om moet lachen. Ook als ie wakker wordt in de draagzak bijvoorbeeld is het eerste wat je hoort een brommer, hahaha.

Geplaatst

Laika, die Snoozebaby.. pas Jim daar nog goed in? Het is namelijk wel een mooie wikkeldeken zag ik, maar als hij er al bijna uitgegroeid is, dan kan ik beter de wikkeldeken van Jolein kopen, die is net wat groter namelijk

Geplaatst

En je moet je ook afvragen of ze nog wel gewikkeld willen worden... die van mij wil dat echt niet meer (5 maanden). Die is veel te blij dat hij al bijna kan omrollen en dat hij weet wat zijn handen zijn, haha.

Overigens, als je begint met groente of fruit, in het begin eten ze echt nog heel weinig. Joris krijgt nu iets van 3 lepeltjes (is 1/3 klein potje) en dan ben ik al een tijdje ermee bezig. Het begint echt met halve theelepeltjes :-). En gekke bekken trekken natuurlijk (fototoestel in de aanslag!). Zaterdag had ik een banaan en een mandarijn in de staafmixer gedaan en daar heeft hij drie dagen van gegeten...

Geplaatst

Wish succes vanmiddag! Spannend!!!

Esk leuke tips. We hebben ook een foetenzak van prenatal gekocht voor 4,18 euro,moest zo lachen van de prijs,mijn man keek 3 keer of er geen fout is.Ik weet het niet of ik het later zal gebruiken. Lijkt mij makkelijk een dekentje er op te doen. Maar in ieder geval hebben we 2 foetenzaken :)

Ik wil ook zo graag met fruit en groenten beginen,maar zij is nog zo klein en ik wil nog even wachten.Ze blijven je in twijfels brengen bij de cv. De een zegt begin met fruithapje als ze 4 maanden oud is,de andere zegt wacht totdat ze 6 maanden is(als je borstvoeding geeft)

Geplaatst

ik lees handige tips hier voor de hapjes, maar ga toch nog wachten tot hij 6 maand is. Ook Dante kijkt al heel erg aandachtig als ik iets in mijn mond steek of een kop thee drink, maar grijpen doet hij niet. En smekken ook niet, dus veel zin zal hij er nog niet in hebben.

Ik zou geen voetenzak meer halen, maar ze gewoon goed inpakken met warme voetjes. Hier past hij nog in de maxicosi voetenzak, al zie ik dat die toch wel wel wat klein aan het worden is, waah! De eerste keer in de maxi cosi zag je hem gewoon niet zitten in die zak! Dat kopje verdween gewoon onder het dek. En nu.. ach het gaat echt zooo snel! :-)))

Laika, moest wel lachen met wat je schreef.

zo, mijn halftijdse week zit er weer op. Morgen wordt ons hummeltje 5 maanden!!!

Geplaatst

Even ego berichtje......

Mijke zal geopereerd gaan worden. Ze staat op de wachtlijst voor de OK. Over 2 mnd een belafspraak met de co-ass om door te spreken hoe het dan met Mijke gaat. We krijgen van de anesthesist een oproep om met Mijke bij hem/haar langs te komen en niet lang daarna zal de operatie plaats gaan vinden. Kleine ingreep, zal niet langer dan 15min gaan duren en Mijke mag dezelfde dag mee naar huis. Verwachting is dat het rond sept. zal gaan worden. Mijn man en ik hebben er een fijn gevoel bij. Deze chirurg was erg aardig en kwam heel kundig over en dat telt ook!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden