Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zomer, leuk plan zo'n workshop. Ik ben 'in'! Den Bosch is min of meer om de hoek hier. Ik heb daar ooit eerder een workshop gedaan, is echt heel leuk en grappig daar. Ik zie ons al helemaal zitten ;-)

Marianne geen zorgen over MvM, volgens mij doen wij allemaal mee hier, ik deed het 5 jaar geleden ook (gelukkig!!!) en eerlijk gezegd mag je stiekem best een beetje blij zijn, je intenties waren heel goed maar nu hoef je iig niet continu in die kan te plassen, over te gieten in flessen, flessen buiten zetten blablablablabla.

Is er hier iemand die heel stiekem als iets gevoeld heeft in haar buik? Het schijnt nog echt te vroeg te zijn maar als ik echt heel eerlijk ben dan voel ik af en toe wat ploppen, als ik mijn hand op mijn buik leg alsof er iets naar toe beweegt, of als ik in de zon zit voel ik iets kriebelen. Ik herken het gevoel van de inseminaties en terugplaatsing, een kriebeltje aan de binnenkant. Ik zal het me wel verbeelden hoor, maar toch. Wou het hier toch ff melden. Ik ben al eerder zwanger geweest en ik heb wel eens gehoord dat je het dan idd al veel vroeger kunt voelen. Ik hoop natuurlijk dat ik het me niet verbeeld, dat het inderdaad mogelijk zou kunnen zijn en vooral: dat de echo morgen goed is!!!!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi zomer,

Ik woon bij r'dam dus Volgens mij niet om de hoek, zou ook ff op de kaart moeten kijken, hihi! (schaam, schaam)

Vind de workshop leuk maar t lijkt me ook leuk om ergens te high tea-en , lekker buiten op t terras en dan maar pronken met onze buiken! Leuk om de reacties te zien als men n kudde bolle buiken ziet! Toch?

Geplaatst

Het, dorien, bedankt voor t extra plassen! Haha! En idd, toverstafje, scheelt wel weer gedoe. K voel nog niet zoveel in m'n buik, wel erg moe, maar verder niets.

Gebruiken jullie n doppler angel sound? Heb er n besteld via MP, maar hoor van de VK dat ik em beter pas na 12 weken kan gebruiken. Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien.

Groetjes

Marianne

Geplaatst

hahaha...een kudde buiken.. dat klinkt coool. Heerlijk high tea-en op een terras. Ideaal. Ik heb trouwens vorig jaar eens een high tea workshop gedaan. Ook echt super leuk!

Geplaatst

Gezellige boel hier!

'Een kudde bolle buiken'

Die houden we erin.

We hoeven er niks actiefs erbij te doen, maar dat vind ik persoonlijk wel leuk.

Toverstafje,

Zou toch wel vroeg zijn om iets te voelen, maar zeg niet dat het niet zo kan zijn.

Wie weet is het echt je kleintje die zich aan je kenbaar maakt dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken voor de echo, dat alles goed is!

Geplaatst

Als de weersomstandigheden zoals nu zullen zijn, gaan we een ZALIGE high tea tegemoet! juli, augustus, zoiets lijkt me goed. Lekker puffen en klagen over dat hete weer haha. Echt iets doen, lijkt me wel leuk. Dan hebben onze mannen tenminste het gevoel dat we iets nuttigs hebben gedaan haha.

Frann,

Wel heel erg jammer dat je tweede vruchtje niet meer gegroeid is en je geen hartje hebt zien kloppen. Toch wel even verwerken vermoed ik. Hoe gaat het dan nu verder met het vruchtje als ik mag vragen? Wel heel goed dat je een kanjer in je buik hebt zitten die even heeft gewaaid!!

Jouw berichtje geeft mij al de zenuwen voor mijn eigen echo volgende dinsdag. Stel dat dit bij mij ook gaat zijn.. Het hartje niet meer kloppen en te klein.. Want het kan nog steeds, nietwaar.. Nog zolang wachten!!!

Violeta!

Jouw echo! Wij willen weten hoe het is gegaan!!!!!!!!

Toverstafje,

Je hebt de week bijna overleefd en morgen al je echo. Ik duim ook voor jou!

Ik wil de doppler ook kopen rond mijn 11 weken en vanaf dan beginnen te luisteren. Benieuwd. Tegen dan zou ik moeten weten waar de placenta ligt en of het moeilijk te horen zal zijn of niet.

Morgen 10 weken! Wat kruipt toch elke dag vind ik hoor..

Geplaatst

Frann, wat een vervelend berichtje. Echt jammer dat eentje het toch niet heeft gered, gelukkig doet de andere het supergoed maar ja, het zal wel een enorm dubbel gevoel geven. Sterkte!

Toverstafje, ik volg jou ook met grote interesse, wij zijn ook op dezelfde dag uitgerekend en ik heb net als jij weinig klachten, niet misselijk meer etc. Ik krijg aanstaande dinsdag weer een echo maar ik ben benieuwd naar de jouwe!

Aan iedereen: Een keertje afspreken in de zomer lijkt mij ook hartstikke leuk trouwens!

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ik was even niet online,nu wel.

Moest eerst alles bijlezen....wat veeeeeel :)

Frann ik vind het ook heel erg voor je dat die andere bebje niet door is gegaan met groeien,maar natuurlijk van harte dat nu (gelukkig maar) nog 1 gezond baby in je buik zwemt!

Zomer maak je maar niet druk om,het verschil wordt straks zeker wat minder,als er maar 1 mm minder opgemeten is heb je al paar dagen minder! Gewoon positief blijven,hoewel soms moeilijk is!

Wish geweldig z'n mooie echo! En nu kan je meer van je zwangerschap genieten!Toch?

Mij lijkt het heel leuk om in de zomer met z'n alle ergens lekker te gaan lunchen! Lekker kudde met buiken...moets ik zo lachen haha

Over de hoofdpijn heb ik niet en ik weet niet of het hoort.

Nou we hebben een pachtig echo gehad! We zijn op schema 9w 1d,ik zag klein armpje bewegen....heel lief. Ik zei tegen mijn arts: Nu kan ik pas ademen!

Net mijn moeder en vader gebeld en verteld,daarna mij zus op skype verteld met mijn nichtjes.....heel emotioneel was het,moesten we allemaal huilen.

Ik zie ze pas in juni....Ze zijn super blij voor ons! Ze kunnen niet wachten om ons te zien.

Ik ben 3 april jarig en dan ga ik ook op mijn werk vertellen! Ik heb toch al een gebak :msn-wink:

Ik ben al twee dagen niet misselijk geweest,hmmm zal het over zijn?

Het zal wel lekker zijn,want we gaan woensdag naar Spanjeeeeeeeeeeeee

Fijn avond allemaal,

Liefs

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

18 oktober: Marianne

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

25 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

27 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Echo/controle

25 maart: Toverstafje (4de echo)

28 maart: Wish (3de echo en intake verloskundige)

28 maart: Violeta (3de echo en intake verloskundige)

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

30 maart: r00sje (2de echo)

4 april: Akara (3de echo)

6 april: Dorien (3de echo)

8 april: Marianne (4e echo)

13 april: Mickey1979 (3de echo)

15 april: Frann (4de echo)

18 april: Dorien (intake verloskundige)

Geplaatst

Violeta,

Super dat ook jij een geweldige echo hebt gehad!

Jullie kleintje heeft dus al naar jullie gezwaaid, leuk zeg!

Ik herken je reactie. Hele opluchting als je ziet dat het goed gaat met de baby!

Waar woont je familie? (heb je vast al ergens verteld, maar weet het niet meer sorry)

Wij mogen tegelijk naar de verloskundige en hebben dan ook een echo!

Is al bijna, leuk he!

Toverstafje,

Ik blijf duimen dat je morgen een goede echo zult hebben!

Geplaatst

Violeta wat fijn dat je een mooie echo heb gehad,en wat gaaf dat de kleine zwaaide,heerlijk gevoel he!

Toverstafje succes morgen met de echo,ik duim mee voor een super echo.

Lieve meiden bedankt voor jullie lieve en meelevende woorden,doet me echt goed!!

Het is idd een dubbel gevoel maar wij zijn heel dankbaar voor de beeb die het wel goed doet en daar gaan we ons dan ook op richten.

Het klink misschien raar maar al die tijd hadden we dit senario in ons achterhoofd gehouden omdat er toch een duidelijk verschil tussen de beebs was vanaf het begin

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we daarom geen verdriet hebben,maar we moeten kijken naar wat we wel hebben en dat is een kanjer in mijn buik die onze volle aandacht en liefde verdient,dus tja hoe hard het ook klinkt we moeten door voor deze kanjer.

Zomer het is idd nieuws wat je liever niet krijgt maar waar we wel rekening mee hebben gehouden vanaf het begin(hoe raar dit ook klink mss),en nee hoor je denkt niet te veel vanuit jezelf maar blijf in je eigen 2 beebs geloven he,de volgende meting liggen ze er beter voor en klopt het weer helemaal!!

Wish de meting was idd nadat we de echo hadden gehad,en als ik je berichtje nu lees begrijp ik ineens waarom me bloeddruk hoog was,dat komt natuurlijk door het dubbele nieuws wat we te horen hebben kregen,eigenlijk had ik daar nog niet bij stil gestaan door alles wat op ons afkwam gisteren,dank je voor de eyeopener!

Ellentrik jouw vraag was gisteren ook gelijk mijn vraag op het ziekenhuis want ik was zo bang dat het effect zou hebben op onze goeie beeb.

Maar de arts heeft mij op het hart gedrukt dat dit niet het geval zal zijn,want het baarmoederslijmvlies blijft intact door de goeie beeb en die zal de andere vanzelf wegdrukken tijdens het groeiproces totdat hij ineens verdwenen zal zijn,wat ik ervan begreep zal ik daar zelf weinig van merken en is dit alleen tijdens de echo's te zien totdat er niks meer te zien is.

Er zal dus geen bloedverlies komen zoals normaal bij een miskraam het geval is.

Raar idee eigenlijk als ik het zo lees.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik bij de eerste echo,toen er nog geen hartje was te zien bij beeb 2, dit ook al eens had gevraagt aan onze andere arts(we hebben er 2) en die gaf toen idd hetzelfde verhaal,dat ik er niks van zal merken,dus we vertrouwen op hun antwoord.

Wat ik wel raar vind is dat ik pas over 3 weken weer voor een echo moet komen,je zou toch verwachten dat ze dit wat eerder doen onder deze omstandigheden,zit dus ook te twijfelen of ik ze hier toch even over ga bellen of niet,al is het maar voor me eigen gemoedsrust want ben nu wel weer onzekerder geworden door dit alles.

Geplaatst

Marianne69,

Toen ik enkele weken geleden op controle ging bij gyn zei ze dat ze nog geen doppler wou gebruiken omdat het niet bewezen was of er schadelijke gevolgen zouden zijn voor de beeb. Zoals je VK reeds gezegd heeft, dus best maar vanaf w12.

Ik heb vorige week ook een sluimerende hoofdpijn gehad. Het was verschillende dagen na elkaar. Ik heb wel al es ergens gelezen dat dit normaal is. Dat door de hormonen je meer last kan krijgen van hoofdpijn.

Ik moet nog anderhalve week wachten op m'n volgende echo en kan terug bijna niet wachten. Ben benieuwd hoe mooi ons wondertje gegroeid is.

Bij mij wordt m'n buikje echt goed zichtbaar. Ik kan het heel moeilijk verbergen dat ik zwanger ben maar wil het eigenlijk ook niet meer verbergen...

Geplaatst

Frann,

Bedankt voor je uitleg. Ik hoopte al dat het zo zou verdwijnen en je geen nare dingen zoals bloed zou moeten meemaken en gelukkig is het zo. Inderdaad gek dat een lichaam zoiets kan 'opnemen'. Beebje2 zal echt nog klein genoeg zijn om het te kunnen. Toch ook alweer een wonder eigenlijk he. Het lichaam is in staat om het overlevende beebje alles te blijven geven zodat dit lekker kan blijven zitten en geen stress hoeft te ervaren in dit proces. Ja, 3 weken wachten is best wel lang, vind ik ook. Sowieso is 3 weken al lang. Maar blijkbaar maken de artsen zich niet echt veel zorgen. Als jij je echt te bezorgd voelt, bel je best even. Zullen ze wel snappen.

Akara,

Mijn buik staat ook bol en nu moet ik de lelijke vormeloze broeken aandoen tot ik iets leukers vind (mijn jeans flappert nog te hard, en die buikband is nu ook weer niet zo handig om geen weg mee te weten voorlopig). Misschien koop ik een leuke stretch broek die nog wel enkele weekjes meekan. Hoofdpijn had ik vooral net voor het testen. Sindsdien vooral moe.

Ik kijk zoooo uit naar die echo! Nog een heel weekend en dan nog twee dagen (alweer late namiddag). Als ik naar echo's op Youtube kijk van 10 weken ukkies liggen die echt al te zwemmen en dansen in het water. Geweldig gewoon! Om eeuwig naar te kunnen kijken. Ik hoop dat we weer kunnen filmen en dit keer de lenskap niet nog half dicht staat waardoor je maar een streepje film zag haha. Wat is trouwens een intake van een verloskundige? Is dat je gynaecoloog? Want ik ga dinsdag naar een gynaecoloog, maar ik ga ook nog wel naar een vroedvrouw, die meer mentaal met je zwangerschap bezig is en intensiever kan begeleiden. De week na de echo maak ik een afspraak. Benieuwd hoe dat gaat gaan.

Toverstafje,

Vrijdag!!!!! Jouw echo komt vandaag eraan, en ik wens je heel veel plezier met jouw eigen zwaaiende ukkie. Laat ons weten hoe het was!!!

Mooi weer mooi weer, geniet ervan!

Ellen

Geplaatst

Violetta, van harte en goed nieuws!

HIER OOK GOED NIEUWS!!!!!! Waaaaaaaaahhhhhhh ben zo superblij. De gyn zei: gefeliciteerd, de vlag mag uit! En zo voelt het ook echt. Ik ben echt heel blij. Het kleintje was heerlijk aan het zwemmen en spartelen en o o o o o o o wat is het mooi om het hartje te horen. Echt fantastisch.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Violetta en Toverstafje: wat goed nieuws meiden. Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal happy zijn. Ik kijk er ook naar uit om het hartje te horen. Hopelijk bij de volgende echo. De vorige keer deden ze dat nog niet. Best jammer.

Hebben jullie trouwens ook veel meer last van puistjes als normaal? Ik lijk wel terug in de pubertijd. Wordt er helemaal gek van! Allemaal puistjes in mijn gezicht en een hele droge huid er om heen. Super irritant en het lijkt maar niet minder te worden. Iemand nog tips?

Geplaatst

Toverstafje,

:happydance: Ik maak een vreugdedans voor je!!

Wat fijn dat jullie het hartje hebben kunnen horen.

Bij onze gyn zit dit niet op het apparaat.

Hoop dat we dit maandag bij de verloskundige wel kunnen horen.

Geniet ervan en jij ook een prettig weekend!!

Akara,

Ik doe wat wijdere topjes aan. Omdat ik mijn buik ook niet 'in kan houden'. Dit zijn je darmen die plaats maken voor je baarmoeder en ook wat vocht wat je vast kan houden.

Laat jij je groeiende buik maar mooi zien hoor, jij bent veel verder dan ik. Super toch!

Zelf vind ik het nog zo vroeg om mijn buik te laten zien zeg maar. 9 weken en dan al zo'n buik hebben. :happy:

Maar goed, over een poosje laat ik dit met veel trots aan de hele wereld zien! :laugh:

Dat je de dagen aftelt naar de echo kan ik me wel voorstellen. (denk iedereen hier wel)

Ellen,

Ik zit ook regelmatig naar die filmpjes te kijken. Erg bijzonder!

Zal mijn vriend binnenkort ook eens achter het scherm zetten en een bevalling laten zien.

Dit heeft hij echt nog nooit gezien. En ik wil dat hij dit toch wel een keer gezien heeft.

Jullie partners wel?

Frann,

Net als wat Ellen zegt. Als jij het te lang vindt duren en je krijgt hier 'stress' van zou ik bellen om de echo te vervroegen.

Gewoon doen hoor!

Doortje,

Ik heb (toen ik nog niet wist dat ik zwanger was) puistjes op mijn rug gehad. (bovenaan)

Hier komen er nog regelmatig een paar tevoorschijn.

Verder heb ik er in mijn gezicht minimaal last van.

Een klein puistje naast mijn neusvleugel of op mijn kin, verder niet.

Misschien dat je naar de drogist of apotheek kan gaan en iets kan vragen.

Let wel op, het hoeft niet het duurste product te zijn wat goed is.

Succes!

Misschien een 'rare' vraag. Maar wat zijn de leeftijden van iedereen hier?

Ik ben nog 31, word bijna 32.:happy:

Geplaatst

Yessssssss Toverstafje dat is echt heel goed nieuws! Je paniek van zondag is gelukkig helemaal niet nodig geweest. Je hormonen spelen je soms echt wel te parten nietwaar. Superleuk en nu inderdaad echt genieten! Ik hoop ook dat ik het hartje kan horen bij de gyn op dinsdag.

Wish,

een bevalling bekijken lijkt me nog zo eng, niet? Waarschijnlijk ga ik er wel naar kijken als mijn eigen tijd dichterbij komt. Ik heb wel al wat boeken gelezen met foto's in, zonder enige verbloeming dus een idee geeft het wel. Maar mn vriend heeft er al 3 kunnen meemaken (vorig huwelijk), dus voor hem is het niks nieuws behalve dan dat ik misschien een enorme feeks word met weeën, wie weet haha.

Dorien,

Ik heb altijd al last gehad van puistjes en ik heb de verschrikkelijke neiging om die niet gerust te laten, dus blijven ze ook terug komen. Toen ik in de 'innestelings'dagen zat, merkte ik wel al vrij gauw dat ik ongewoon veel kleine puistjes op m'n borstkas kreeg (daar heb ik er nooit). En die zijn er nog steeds, ookal zijn ze niet erg prominent voelbaar. Gewoon bultjes laten we zeggen. In mijn gezicht komen er ook nog steeds (rond mondhoeken), maar ze lijken anders dan anders. Ik hoop dat ze eindelijk na de bevalling voor altijd weg zullen blijven, want dat hoor je wel es. Droge huid heb ik ook ongelooflijk hard, vooral mijn handen. Daar gebruik ik hand crème voor (bodyshop), en voor mijn borsten en buik speciale zwangerschapsolie uit de natuurwinkel (weleda dacht ik). Voelt lekker aan en trekt snel in.

Wish,

Ik ben zwanger verklaard een week voor mijn 30ste verjaardag. Dat was dus een hele bijzondere dag.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Doortje, ik heb ook ineens puistjes. Het lijkt nu wel weer wat minder te worden maar toch, best balen. Gaat wel weer over (nog 7 maanden).

Wish, ik ben 38 en ben 39 als ik ben uitgerekend.

Gelukkig kan ik in het zkh blijven. Er is geen medische noodzaak maar ik heb er zelf om gevraagd, en gezegd dat ik geen enkel vertrouwen in de vlk heb, zwanger zijn zelf ook niet makkelijk vind en heeeeel graag in het zh blijf en nu kan dat. Heb dinsdag intake met de verpleegkundige, 's middags een info over prenatale screening (wij doen in principe alleen bloed+nekplooi, als het niet goed is dan wachten we het af tot de 20 weken echo en grijpen verder niet in') en zij maakt dan ook een afspraak voor de echo met de nekplooimeting. Over 4 weken moet ik terug naar de gyn. Dus ergens binnen nu en 4 weken heb ik nog 2 echo's te goed, da's wel een hele geruststelling.

Heb net de babysound aangeschaft, is iets duurder dan de angelsound hoop dat 't een goed ding is.

Geplaatst

Hey akara, ik heb m net betaalsrol de doppler, maar zal em goed verstoppen zodra ie binnenkomt, zodat ik niet in de verleiding kom! Hihi! Dat jij t je zwangerschap nog geheim kan houden, knap hoor! Ik kraam t sinds deze week volop uit: gister nog tegen de Griek die vroeg of ik n wijntje wilde. Nee dat kan nu niet want ik ben zwangerrrrrr!

Zo leuk om te vertellen! Komt ook omdat ik vorige week vrijdag n goede echo heb gehad en t hartje heb gehoord, sinds dien is voor mij het grote GENIETEN begonnen. 

Geplaatst

Toverstafje, hè wat n heerlijk bericht! Geniet ervan op je roze wolk!!

En Ellen, wat n waanzinnig idee om de echo te filmen, was ik nog helemaal niet opgekomen! Ik ga meteen m'n man bellen, hahaha!

T mag toch wel in t zh??

Geplaatst

Heb toen ik 17 was heb ik mijn eerste bevalling gezien. In het gezin waar ik van mijn 12 t/m 21 jaar heb opgepast mocht ik bij de bevalling zijn van hun derde kindje. Heel bijzonder!

En bij de geboorte van mijn 2 lieve nichtjes mocht ik er ook bij zijn. Mijn schoonzus wou mij er graag bij hebben omdat ze mij vertrouwd en ze steun aan mij heeft gehad tijdens haar eerste bevalling.

Mijn broer is namelijk bij beide bevallingen even naar de badkamer gegaan om bij te komen. Hij zag zo wit och gossie.

Hij heeft het verder super gedaan en zijn vrouw goed bijgestaan hoor!

Marianne,

Volgens mij had Ellen het niet over haar bevalling filmen. Maar dat maakt niet uit, als jij dit wil moet je dit doen.

Voor mij persoonlijk hoeft dit niet, foto's vind ik voldoende.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden