Jump to content

12 eitjes en maar 1 bevruchting

Recommended Posts

Posted

Ik heb woensdag de punctie gehad en er zijn 12 eitjes gevonden. Zaad was goed genoeg voor ivf. Nu zagen we net op de digitale poli dat er maar 1 bevruchting is. We worden nog gebeld over hoe of wat maar we zijn bang dat het over is. Dit is onze 5e ivf en het slechtste resultaat. Normaal hebben we de helft of 1 minder bevrucht.

Voor deze behandeling hebben we specifiek nog gevraagd om icsi maar volgend het ziekenhuis had dit geen toegevoegde waarde voor ons. Dit is onze laatste betaalde poging.

Wie heeft dit ook meegemaakt?

Groetjes Debbie.

Posted

Jeetje Debz wat een ontzettende domper zeg....... Sterkte. Maar 1 bevruchting betekend toch nog niet dat het over is??? Wie weet komt jullie wondertje hieruit voort!!!!

Posted

Jeetje wat een shock en een enooorme teleurstellng! Sterkte.

Welk ziekenhuis zit je? Bij ons was een laag bevruchtingspercentage (3 van 9 bij de 3e en laatst vergoede poging) wel reden om ICSI te proberen. Het heeft toen 5 van de 6 bevrucht en van iets betere kwaliteit.

Mochten jullie door willen en kunnen, dan zou ik het VU eens bellen. Daar lopen wij.

Posted

Oh jeetje Debz, wat een domper is dat zeg. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier niet op gerekend had. Zeker niet gezien jullie vorige resultaten. Maar.. het kan nog steeds een prima embryo zijn, die jullie het geluk gaat brengen! Dus geef de moed niet op. Er hoeft er maar één de juiste te zijn! Probeer postief te blijven!

Ik herken trouwens je gevoel heel goed. Wij hadden onze eerste IVF ook maar één bevruchting van de 21 eicellen en zijn daarom nu op ISCI overgestapt.

Posted

@Sandra,ik weet dat dit niet het einde hoeft te betekenen maar de angst slaat wel toe hoor.

@Testr,we lopen al 6 jaar in het Radboud. We overwegen voor een volgende behandeling naar Dusseldorf te gaan. Hoeveel bevruchtingen had je in de eerste 2 behandelingen?

Groetjes Debbie.

Posted

Dank je. Ik hoop dat ze snel bellen.

@Doortje,dan weet je inderdaad hoe we ons nu voelen. Fijn dat ze nu icsi hebben gedaan. Is er toen wel een tp geweest? En wat was de kwaliteit?

Posted

De eerste 2 behandelingen in het AMC:

IVF-1, 3 van 4 eitjes, maar van slechte kwaliteit ©.

IVF-2, 4 van de 8 eitjes eitjes (2 van B, andere 2 te slecht)

In het VU:

IVF-3, 3 van de 9, wel 2 van B kwaliteit

ICSI-1, waren het er 5 van de 6, met 2 Btjes en 1 Atje

Het VU was ook verbaast dat het bij hun slechter ging. ICSI was daarom het advies, ook vanwege het relatief laag aantal eitjes.

Bij mij heeft ICSI wel meer inzicht gebracht, ze vergroten de eitjes 6000x tov IVF, om zo het zaadje erin te kunnen spuiten. Bij een kennis van mij kwamen ze er zo achter dat het lage bevruchtingsgraad aan de eitjes lag (de meeste knapten bij het aanprikken). Bij mij bleek toen in ene dat ze er van zo dichtbij toch goed uit zagen.

Misschien een second opinion aanvagen in het VUMC? Dokter Schatz, het hoofd daar, heeft vaak best snel plek. Wij gaan ook naar Dusseldorf, maar niet omdat we het VU selcht vinden in hun aanpak.

Veel succes, wat een heftgie zoektocht is het toch. Zonder garanties helaas...

Posted
Dank je. Ik hoop dat ze snel bellen.

@Doortje,dan weet je inderdaad hoe we ons nu voelen. Fijn dat ze nu icsi hebben gedaan. Is er toen wel een tp geweest? En wat was de kwaliteit?

Hi Debz, wij hadden toen wel een A embryo en hebben we toen terug laten plaatsen. Dus dat had maar zo gewoon kunnen lukken. En zelfs al was het één van mindere kwaliteit geweest.. Je kunt ook van Btjes en Ctjes gewoon zwanger worden hoor. Dus geef de moed niet op!

Posted

Debz.. ik loop ook in het Radboud trouwens!! Ze kunnen je vast vertellen wat ze gezien hebben onder de microscoop. Bij ons bleek dat er geen binding onstond tussen de zaadcellen en eicellen. Daarom kon de zaadcel de eicel niet in. ISCI was toen de enige optie nog.

Posted

Debbie wat een tegenslag zeg.

Hopelijk kunnen meiden je hier helpen om een alternatief te zoeken.

Wij zijn zelf naar MC Kinderwens gegaan omdat je zelf ook inspraak hebt in de behandeling. Wordt na de punctie overlegd ivf of icsi of een combi van beide.

Succes.

Posted

oww debz wat heftig zeg! Ik hoop dat dit ene embryo jullie heel veel geluk gaat brengen.

Wat betreft hoe nu verder...tja dat is lastig. Ik hoop dat jullie daar samen uit gaan komen met tips van de meiden hier! Doe in elk geval wat goed voelt voor jullie! Sterkte

Posted

Ze hebben net gebeld en er is op zeker een tp morgen! De kwaliteit weten we morgen pas. Heb aangegeven dat we meerdere malen om icsi gevraagd hebben maar niet zijn gehoord. Ze wil hier morgen even over praten. In ieder geval is er een tp en daar zijn we blij om. Nu maar hopen dat deze blijft plakken en we niet verder hoeven bij een andere kliniek.

Meiden bedankt.

Posted

Hee debz, wat fijn dat er in elk geval een TP is. Ik ben verder benieuwd wat ze gaan zeggen morgen wat betreft jullie verzoek om ISCI. Ik vind dit namelijk wel echt een misser van het Radboud. Zeker omdat steeds al bleek dat er niet een hele ruime opbrengst was en dit wel jullie laatste (betaalde) poging is.

Succes morgen en ga maar lekker broeden.

Posted

Debbie,

Jee meid, wat krijgen jullie het nu voor je kiezen zeg!

Ben benieuwd naar de uitleg die jullie krijgen wat de rede is dat er geen Icsi toegepast wordt.

Hoeveel rijpe eicellen waren er?

Maar gelukkig is er een tp en daar gaat het om!!!!

Heel veel toi, toi, toi!

Posted

Bedankt meiden,

Ik ga zeker lekker broeden. Hoop wel dat het een A of B is.

De vorige behandelingen hadden we steeds de helft of 1 minder dan de helft bevrucht. We hoorde Woensdag ook van de laborante dat ze de vorige keer hadden getwijfeld of ze ivf of icsi zouden doen. Wij wisten dit niet. Ik hoop inderdaad dat er wel een verklaring voor is. Als het goed is kunnen we morgen vroeg de kwaliteit al zien op de digipoli. We zijn weer een beetje positief maar toch ook nog teleurgesteld.

@wish,er zijn 12 rijpe eicellen gevonden en geinjecteerd.

Groetjes Debbie.

Posted

Debbie,

12 rijpe eicellen gevonden, dat is goed zeg!

Wel zuur om te weten dat als er Icsi toegepast was dat er waarschijnlijk wel meerdere embryo's waren ontstaan. Pfff!

Succes morgen en probeer inderdaad positief te blijven. Valt niet altijd mee (ik weet het) maar morgen gaan jullie een topper ophalen!!!

Posted

Onze eerste (en enige) IVF hadden we 18 eicellen en ook maar 1 bevruchting. Ik snap je teleurstelling dus heel goed. We kregen het een uur voor de terugplaatsing te horen, dus ik had helemaal geen zin meer in de terugplaatsing. Met zoveel eitjes had ik dat niet verwacht.

Voor ons ziekenhuis was het lage aantal bevruchtingen wel de reden om over te stappen op ICSI. Ik zou dus maar goed doorvragen, kom voor jezelf op!

Hopelijk is een volgende behandeling niet nodig en groeit dit ene embryotje uit tot een lieve baby.

Yonne

Posted

Het ziekenhuis vind dat bij ons alles goed genoeg is voor ivf.

1e behandeling 13 eitjes,5 bevruchtingen,2 A

2e behandeling 7 eitjes,3 bevruchtingen,1 A

3e behandeling 14 eitjes,5 bevruchtingen,alleen B

4e behandeling 9 eitjes,5 bevruchtingen,alleen B

Volgens hun dus geen reden om over te stappen. Maar wij zien duidelijk een dalende lijn en hebben dit aangegeven. In Januari zelfs een afspraak gehad met gyn om te vragen of hij mee wilden denken om onze kansen te vergroten. We hebben toen gevraagd om icsi en dit was volgens hem niet nodig. Ook hebben we gevraagd of we mindere kwaliteit emmy's kunnen laten invriezen maar dat kon ook niet en een keer menopur proberen was volgens hem ook zinloos. We mogen er maar 1 terug laten plaatsen vandaar dat we dit gesprek wilden maar heeft niets opgeleverd.

Deze moet gewoon blijven plakken en zoniet dan stappen we over. Mijn man vind het een blunder van het ziekenhuis en wil vragen om een gratis behandeling,ik denk dat dat zinloos is maar goed.....

Posted

Lieve meid

wat lees ik nu, wat een tegenvaller zeg! en wat zuur omdat je nog zelf om icsi hebt gevraagd, uiteraard om zoveel mogelijk bevruchtingen te hebben....verdorie!

voor je eigen gemoedsrust zou het fijn zijn als ze jullie kunnen zeggen waar het aan lag, de kwaliteit van de eicellen of een combinatie van?

Maar gelukkig één mooie emmy die je morgen bij je krijgt, ik wens jullie saampjes onwijs veel succes en hoop vurig op een brusje voor je mooie meiden!!!!

liefs

Babeth