Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk dat er zoveel tweelingen op komst zijn!!

Succes met de laatste loodjes (voor sommigen van jullie!).

Hopelijk hebben jullie 'geen last' van dit lekkere weer!

Enne als ze er zijn...GENIET!!!!, want het is zo mooi om een tweeling-mama te zijn!!!

• 2 weken later...
  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo (aanstaande) tweeling mama's

Ik ben 13,6 weken zwanger van een tweeling! Toen we het hoorde bij de eertse echo ben ik wel

geschrokken alhoewel ik het stiekem wel verwacht had gezien mn extreme moeheid en hoge hcg,

maar nu ik eraan gewend ben vind ik het zoooo leuk! Ik ben benieuwd tot hoelang jullie hebben doorgewerkt.

Succes met jullie zwangerschap! X Dana

Geplaatst

Hallo Dana,

Gefeliciteerd met jullie bijzondere zwangerschap... Bij ons is het een beetje het zelfde gegaan... Na jaren van behandelingen, terugplaatsingen uiteindelijk 2 emmies terug en zwanger met een enorm hoog hcg gehalte. In het begin konden we het bijna niet geloven... we zijn natuurlijk superblij... Komende vrijdag word ik ingeleid, we zijn dan 38 weken zwanger en het is allemaal redelijk goed gegaan.

Ik heb nu alleen erg veel jeukende uitslag en ik ben topzwaar waardoor ik niet meer echt mobiel ben.

Ik ben fysiotherapeut en heb fysiek een zware baan. In onze cao staat dat je bij een meerling zwangerschap bij fysiek zwaar werk bij 24 weken terug gaat naar 50 procent werken en bij 28 weken stoppen met werken. Ik heb een super werkgever die zich ook aan dierichtlijn wilde houden, dus dat hebben we toen gedaan... Zo heb ik mijn werk goed kunnen afsluiten. Het ziekenhuis heeft bij mij ook aangedrongen op stoppen met 28 weken werken. al die rust heeft ons wel goed gedaan, de baby's zijn beide ruim 3 kilo en mijn bloeddruk is gedurende de zwangerschap goed gebleven, alleen de laatste 2 weken is hij iets hoger,

Nou dana, succes met je zwangerschap en nogmaals heel erg gefeliciteerd..

X surf

Geplaatst

Hoi Surf

Ooooohhhh wat spannend !! Wat super dat je ze vrijdag 38 weken hebt gedragen!

En een heel mooi gewicht, beiden 3 kg.

Ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden om te werken tot 28 weken.

Ben eens benieuwd hoe lang ik het ga volhouden. tot nu toe gaat alles prima.

Ik wens je vast heel veel succes voor vrijdag, wat zal dat een onvergetelijke dag worden!

XX Dana

Geplaatst

Hoi Dana,

Ja spannend hoor... morgen nog terug naar het ziekenhuis voor een laatste controle.

Als je de 28 weken niet red, geeft dat niks hoor, dan moet je gewoon eerder stoppen. Rust is wel echt heel goed... vooral ook geen stres enzo. bovendien heb je ook daan rond kuieren, Hoe vindt Daan het? Wat voor werk doe je?

Zet hem op.....

X Marjo

Geplaatst

Lieve Surf, alvast heel veel succes vrijdag!! Ga je ze eindelijk zien!! Mooie gewichten, dus zullen vast een superstart hebben! Hoop dat je ze allebei via een normale bevalling op de wereld kunt zetten en dat je niet alsnog voor een keizersnee hoeft, want dat zou dubbelop zijn. En echt superknap dat je het 38 weken hebt volgehouden!

Onze meiden liggen sinds vanmorgen in 1 'wieg' (veredeld peuterbed overdwars, maar ze passen er samen in). Van de monitor af en ook zonder kruiken/warmte, dus ik hoop dat ze het goed blijven doen! Vind het wel eng zo zonder monitor, brrrr. Maar ook wat toegankelijker, dus dat is prettig.

Alle zwangeren verder, succes! Neem je rust! Echt doen!!! Ik kom hier nog regelmatig om het hoekje kijken hoor! :)

Geplaatst

Lieve Meertje,

Ik volg je stiekem (niet echt stiekem natuurlijk) ook op het juni topic... Wat fijn dat ze samen liggen nu... kan me voorstellen dat het even eng is zonder monitor... maar als het niet goed zou gaan zouden ze dat heus niet doen. Het zijn gewoon 2 bikkels die meiden. hup meiden hup... Weetje al een beetje wanneer ze naar huis mogen? of doen ze daar geen uitlatingen over? Ik hoop heel snel, dat zal voor jou ook zoveel schelen. Hoe voel jij je? Je schreef dat het herstel je meeviel... goedzo.... Nou ik hoop dat ze echt heel snel mee mogen.

Liefs Marjo.

Geplaatst

Hoi Dana, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap niet gewerkt en dat heeft ons ook alleen maar goed gedaan.

Ik ben ook met 38 weken ingeleid en mijn meiden waren ook bijna 6 pond. In het ziekenhuis is er ook continue op gehamerd dat ik mijn rust moest nemen.

Het enige dat ik kon doen om een vroeggeboorte tegen te gaan, was rusten!! En dat hebben we zoveel mogelijk gedaan. Ben wel met 33 weken opgenomen geweest ivm een dreigende vroeggeboorte en heb weeenremmers en longrijpingsinjectes gekregen. Uiteindelijk zijn ze toch blijven zitten tot 38 weken!!

Succes met je zwangerschap en geniet ervan!!

Surf, wat spannend zeg. Toevallig ook

Precies met 38 ingeleid worden! Netjes gedaan hoor. En wat fijn dat je ze eindelijk te zien krijgt en in je armen mag houden.

Heel veel succes en als je tijd hebt, vertel je ervaring hier, ben wel erg benieuwd!

Meertje, gefeliciteerd trouwens. Ben een tijdje niet aanwezig geweest op het forum, dus sorry!

Hier gaat het allemaal super! De meiden groeien goed en zijn ontzettend leuk en lief. Ze slapen super, gemiddeld van 19:30 tot 5 â 6 uur. Niet verkeerd dus. Af en toe zit er weleens een fles om iets van 2 uur tussendoor, maar dat is maar af en toe. Overdag gaat het ook erg goed. Ik ben iig heerlijk aan het genieten. Ben inmiddels ook weer begonnen met werken, 2x6 uur, dus erg goed te doen. Na de zomer wordt het meer, maar voor nu vind ik het wel prima zo. Eventjes wat voor mezelf en toch niet te veel weg vd meiden.

Nou meiden, veel suc ces met alles!

Geplaatst

He Sandie,

Wat leuk om weer wat van je te horen.... Die rust is volgens mij echt essentieel... Ik hoop dat onze jongens het net zo goed gaan doen als die 2 meiden van jou... Dat slapen klinkt echt heerlijk... dan is af en toe een flesje om 2 uur ook niet zo'n probleem. Vind je het fijn om weer aan het werk te zijn? Weer even wat voor jezelf is ook wel belangrijk denk ik. Tot de zomer is het in iedergeval te overzien. k moet in principe 5 september weer beginnen. Als het allemaal goed gaat natuurlijk. Ik ga 3 dagen in de week werken, mijn vriend ook, dus ze hoeven maar 1 dag naaar een kinderdagverblijf. Ik zie wel een beetje op tegen de bevalling, beeb 1 ligt in hoofdligging en beeb 2 in stuit..... we gaan het toch natuurlijk proberen. Heb je nog tips Sandie???

Fijne dag

X Marjo

Geplaatst

Hoi Marjo, ja spannend hè zo'n bevalling! Maar komt vast allemaal goed hoor.

Ik vond het allemaal best heftig, maar ook weer een ervaring die ik niet had willen missen. Zo bijzonder....

En qua pijn vond ik het ook wel te doen. Ik had een weeenstorm door het inleiden en dat was pittig. En ik had het nog wel kunnen volhouden als ik 8 cm ofzo had. Maar ik had er op een gegeven moment nog maar 4-5 en toen heb ik een ruggenprik gehad. Op zich ideaal, want je kan toch weer ff bijtanken. En dan lijkt het toch allemaal sneller te gaan, door het ontspannen. Ik had dan natuurlijk de pech dat die ruggenprik niet goed gezet was, maar dat is gewoon pech hebben.

Tja tips heb ik niet, ik kan alleen maar zeggen dat ht waar is dat je de pijn weer vergeet. En dat het ook echt wel te doen is hoor. En schroom niet om om pijnstilling te vragen. Of je moet er echt op tegen zijn... Ik vond het zo mooi dat ik 1 wondertje op de wereld had gezet en dat ik er daarna nog eentje mocht doen. Het enige dat ik wel een beetje naar vond, was dat ik bij de eerste een kleine knip heb gehad, maar dat de tweede daar ook nog langs moest. Dat deed wel een beetje zeer, maar ach, ook dat valt allemaal in het niet als je ze in je armen hebt. Ook dat ik ondertussen gehecht werd (deed trouwens geen pijn, maar duurde wel lang, had ik niet verwacht. Ik dacht dat ze zo klaar zouden zijn), boeide me weinig, zat alleen maar naar de meiden te kjken haha....

Nou Marjo, zet 'm op hè vrijdag! Komt helemaal goed hoor! Je gaat 2 wondertjes op de wereld zetten, wat een bofkont ben je! En zoals zoveel mensen op straat tegen ons zeggen: wat een rijkdom!!

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Joehoe ze zijn er hoor! 15 mei ben ik bevallen van 2 gezonde jongens, Dex Corne en Lev Hein, we gebruiken alleen de eerste namen.

Het was ontzettend heftig.. vrijdag om half7 in de ochtend zijn ze begonnen met inleiden... d.m.v een gel... die heb ik 2 x gekregen, er gebeurde niet veel, mijn onsluiting ging heeeeeel langzaam. op zaterdag constateerde ze onregelmatigheden op mijn vliezen waardoor ze niet durfden te prikken totdat ze zeker wisten of ze niet in een vat zouden prikken. De jongens deden het al die tijd super goed... sterke mannetjes, en dat is maar goed ook gezien het verloop van de uitdrijving. Uiteindelijk heb ik infuus gekregen... wel wat weeen, maar te weinig. Uiteindelijk hebben ze onder zicht (kijken met een koker) toch mijn vliezen door geprikt op zondag... toen ging het los... weeen kwamen achterelkaar en voor ik het wist zat ik op 10 cm... ik vroeg nog om een ruggenprik, maar helaas had ik toen teveel onstluiting, ik vond het echt heel heftig en toen begon het pas. Dex kwam ter wereld na 90 minuten persen, omdat het zolang duurde en gezien het feit dat er nog een kind achteraan kwam hebben ze een knip gezet en de pomp gepakt, 2 x vast gezogen en hij was terwereld... auauauuauauauaauuuu.

Hij deed het meteen super goed en lag lekker te spartelen in de hoek van de verlos kamer... toen mannetje 2, dat was een ander verhaal, meneer lag in een onvolkomen stuit, met zijn armen omhoog te juichen..... enthousiast als hij is. Helaas draaide hij niet dus hebben we hem in stuit positie eruit proberen te persen. Dit ging moeilijk en gepaard met redelijk wat complicaties.. hij bleef hangen met zijn hoofd en had vruchtwater ingeslikt waardoor hij 50 minuten na zijn broer, niet ademend te wereld kwam. Hij werd gelukkig meteen door de kinderarts behandeld en kwam heel snel bij. Lev heeft nog even een aantal dagen ter observatie op couveuse afd gelegen, maar hij bleek ijzersterk en een week later zijn we met zijn vieren naar huis gegaan, Ik moest ook blijven omdat ik heel veel bloed had verloren, uiteindelijk hebben ze wat zakken bloedplaatjes naar binnen gepompt en vanaf toen ging het bergop.

We zijn nu enorm aan het genieten met zijn vieren en de jongens doen het heel erg goed. We zijn al flink aan het wandelen (max 1.5 uur) en op bezoek geweest bij oma.

Ik geef volledig borstvoeding, dat is best pittig, maar gaat gelukkig erg goed.

En ja meiden, het is o zo hectisch en druk maar wat een feestje dat ze er zijn... en wat een gevoel om die jongens te leren kennen... wauw....

Danaa, hoe gaat het met jou? trek je het allemaal nog een beetje... nog een aantal maanden en dan ga je het meemaken, het is fantastisch .. als je de bevalling even weg denkt!!!!

Sandie, hoe is het met jou.. zitten jullie lekker in het ritme? Wij voeden nu om de 2.5/3 uur, hoe is dat bij jullie?

X Marjo

Geplaatst

Marjo, gefeliciteerd!! Wat een mooie namen ook! En het was dus best heftig allemaal? Maar gelukkig zijn jullie nu al lekker aan het genieten met z'n viertjes!

Fijn hoor!

Onze meiden krijgen ongeveer 5 flessen per 24 uur. Ze slapen tegenwoordig van 9:15 tot een uur of 2:30 uur (helaas komen ze dus 's nachts toch weer. We hebben even geprobeerd om ze rond 22:30 uur wakker te maken voor een fles, zodat ze langer blijven slapen, maar dat werd dan 4:00 uur ofzo. En eigenlijk gaan we dan zelf te laat naar bed. En eigenlijk wil ik ze hun eigen ritme laten bepalen en ze niet wakker maken voor een voeding . Ik denk dat ze vanzelf wel een keer weer helemaal doorslapen. Misschien zodra ze pap in de laatste fles mogen).

Maar goed, uurtje of 2:30 dus de eerste, dan meestal rond een uurtje of 7, uur of 11:30, uur of 16:00 uur en 19:30 uur. Het is soms een beetje aanzien qua tijd. Maar ze slapen van 19:30 tot vaak 8:30, met tussendoor voeding. En de rest van de voedingen moet ik dus in die overige uren proppen!

Nou meid geniet lekker van je gezinnetje!

Geplaatst

He Sandie...

wow, dat klinkt mij riant in de oren, hoe oud zijn je meiden nu ook alweer? Zijn jullie ook begonnen met 8 a 9 voedingen per 24 uur? Onze jongens slapen max 4 uur achterelkaar, meestal eenmaal per nacht en vervolgens komen ze zo na 2.5 / 3 uur weer. Soms blijf ik ze aanleggen in mijn beleving, maar ze zijn natuurlijk ook nog maar 3 weken.

groetjes,

Marjo

Geplaatst

Marjo proficiat met je jongens! Wat zul je trots zijn op je mannen!

Maar wat een heftige bevalling... Mijn hemel... Ik krijg waarschijnlijk een ks gezien mn vorige 'drama' bevalling.

Voel me super goed, heb veel energie en vergeet vaak zelfs om rustig aan te doen.

Wat goed van je dat ze zelf voed! Ik wil het ook heel graag gaan proberen. Hoe doe jij dat?

Voed je ze om en om terwijl de ander op zijn beurt wacht of tegelijk?..

Geniet lekker van je mannen !!!!

Geplaatst

Ha meiden!

Even snel tussen alle luiers en huiltjes door, klinkt jullie welbekend denk ik ;)

Danaa fijn dat alles goed gaat! Probeer wel je rust te nemen hoor!

Marjo, ik stuur je nog een PB, heb m gezien!! :)

Meiden met een tweeling, hoe doen jullie dat met de overstap van 8 naar 7 voedingen?? Wij hebben ze met 8 voedingen meegekregen uit het zkh, dus om de 3 uur en dan moetenwe ze soms wakker maken en soms zijn ze al ff wakker. Ze krijgen nu 8 x 70 cc (gekolfde melk en kunstvoeding als ik niet genoeg heb). Wat we nu proberen is om om 12 uur 's nachts een vollere fles te geven (100 cc) om zo te kijken hoe lang ze het volhouden (hopen tot 6 uur in de ochtend -> wishful thinking). Meestal is dat tot 4 uur 's nachts, dan krijgen ze dus weer een fles. Maar goed, wat doe je dan met de voeding van 6 uur? Gewoon aanbieden? Er zit dan maar 2 uur tussen eigenlijk... En bovendien komen we dan nooit van 8 voedingen af lijkt het... Iemand nog tips??

Geplaatst

Breek even in....Meertje, wij zijn van elke 3 uur voeding naar overdag 3,''s nachts elke 4 uur gegaan. Hadden toen om 7 uur, 10 uur, 13, 16, 19, 23 en 3 uur de voedingen. ( en nu ook overdag elke 4 uur). Je kan, zeker als ze niet wakker worden voor de voedingen nu, eerst hetzelfde aanbieden en dan per dag ietsje meer per fles zodat ze na een dag of 2/3 weer op hetzelfde totaal per dag zitten. Succes!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Miep, jij hoeft toch niet in te breken... Jij hebt toch meer dan een tweeling en hoort ook meer dan thuis in dit topic hoor.. als iemand ervaringsdeskundige is ben jij het wel...

Meertje, ik heb geen pbtje van je ontvangen. misschien is er wat mis gegaan, maar goed om te lezen dat jullie druk zijn. Heel herkenbaar.. Ik voed zo'n beetje op verzoek, meestal om de 3 uur ongeveer, soms zit er 4 uur tussen en soms 2. Ik vind het best pittig. Maar ook bijzonder om te zien dat ze van mijn voeding zo goed groeien.

Danaa, rustig aan hoor, je zal je energie nog hard nodig hebben. Ik voed nu na elkaar, zo kan ik goed in de gaten houden of ze ook echt goed drinken. Ze dronken zo'n 10 minuten per keer, maar nu toch gauw 20 minuten. Heel soms leg ik ze tegelijk aan, maar dan kan je verder niks, nog geen slokje drinken nemen. dus vandaar.....

Geplaatst

Ha Miep, bedankt! Eigenlijk best een goed idee...! De kinderarts gaf ons het advies 1 voeding totaal te schrappen en dan met ijzeren hand de kinderen te laten huilen tot hun volgende voeding. Vond ik niet echt een goed idee... Ik ga het hier eens in de groep gooien! :) enne, jij hoeft niet in te breken hoor, jij bent oppergoeroe met 3 kids!

Marjo, je gelooft het niet maar ik had een half bericht getypt, komen er twee schreeuwende dochters doorheen tot 01.00 uur. Start ik vervolgens vanmorgen de iPad weer op (onding) waar ik gebleven was, hoppa alle tekst weg. Grrrr. Ik ga nu weer proberen! :)

Geplaatst

dit word waarschijnlijk ook mijn forum...alhoewel ik het nog niet zeker weet, dus mss kom ik alleen maar even meelezen, maar vind het wel superspannend. de kans is heel groot dat ik een tweeling krijg, dus om mijzelf op de schok voor te bereiden lees ik me helemaal ziek erover....dus al jullie tips zijn zeker welkom :) maar voor nu laat ik het heel eventjes en 16 juni kom ik terug met de uitslag :) ben heeeeeeeel benieuwd....:)

voor de bevallen vrouwen: harstikke super en feli :)

voor de nog moeten vrouwen: uhm...sja...vast een knuffel :)

Geplaatst

Wat spannend Benbri! Hoe hoog was je hcg?

Hoe voel je je? Héél veel succes met wachten tot de 16e... !!

liefs Dana

Geplaatst

Hallo alle tweelingmoeders! Ik zit in hetzelfde schuitje als benbri. En dus ook al alles aan het lezen. Hoeveel hcg hadden de tweelingmoeders? Ik weet dat het natuurlijk ook afhankelijk is van de dag. Ik had 800, waar andere vrouwen 200 hadden. Maar ik zat een dag eerder. Dus eigenlijk denk ik dat ik dubbel zoveel heb. En ik weet ook dat het niet altijd iets hoeft te zeggen, maar ik ben wel benieuwd naar de echte tweeling (en natuurlijk drieling)mama's.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine, ik had met 4w3d een hcg van 1160 (drieling dus). Bij eerdere zwangerschappen - die uiteindelijk eindigden in mk's- had ik 207 en 134....veel lager dus.

Meertje, lees hier stiekem ook wel mee ;)

Geplaatst

hoi moeders van 2lingen. ben zelf zwanger van een 2ling en heb een vraagje over kinderwagen. heb de city twin 205 kinderwagen besteld en is aangekomen bij mij thuis maar helaas past die niet in me auto opel corsa van 1994 3 deurs pffffffffffffffffffffffff welke auto past er wel in dan ??? heb de maxi cosi s apart gekocht in een ander winkel maar die passen wel maar de wagen niet . hoop dat iemand mij kan helpen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden