Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sowiebo: wat een tegenvaller..... maar het kán genoeg zijn. Laten we daar heel hard voor duimen!!!

Anouk: pffff, dat is niet fijn, overstimulatie. Nu dus veel drinken en veel rust houden? Ik had de vorige keer ook 19 follikels waaruit 16 eicellen kwamen. Heb zeker een week doorgebracht op de bank, daarna pas weer rustig aan wat dingen opgepakt. Hoop dat jullie poging mag slagen zodat je er niet nog een keer doorheen hoeft!

Zie trouwens in je handtekening dat jullie relatief kort bezig zijn. Was het al snel duidelijk dat medische hulp nodig zou zijn, of wisten jullie het misschien van tevoren al?

Elke: ik heb geen ervaring met cryo tp dus kan je niet helpen. Fijn dat ie door kan gaan!

Zal even uit ander topic gaan kopiëren wat ik heb geschreven over mijn punctie........

Geplaatst

Helaas hadden ze de hele ochtend al problemen met het echo-scherm (de tv die ophangt) en precies toen de punctie begon viel het beeld weg, dus we hebben niet kunnen meekijken. Naast de 4 grote follikels, zaten er toch ook nog 2 kleinere rechts, en zelfs ook 1 kleine links. Na flink prikken en porren, wat wel weer behoorlijk heftig was (gelukkig weer extra pijnstilling via een infuus gekregen), was de punctie vrij vlot voorbij. Nog een poos blijven liggen omdat ik erg duizelig werd toen ik wilde opstaan maar daarna ging het wel oké. En GELUKKIG: ze hebben 4 eicellen kunnen vinden. Uit de 3 kleinere follikels is dus waarschijnlijk niets gekomen maar daar hadden we al rekening mee gehouden, zijn juist erg blij dat de rest wel wat opgeleverd heeft!!!!!

O ja, alleen.... we hadden op het contract aangegeven dat we nu 2 embryo's willen laten terugplaatsen. Maar nu zeiden ze ineens dat het lab dit nog zou gaan bekijken omdat er na de vorige poging wel een zwangerschap was ontstaan en ze dan 'opnieuw' beginnen te tellen? We hebben aangegeven dat we heel graag 2 embryo's willen terugplaatsen als er 2 goed genoeg zijn, zeker als er niets is dat goed genoeg is om in te vriezen (zoals de vorige keren, dus daar gaan we nu ook maar vanuit). Nou ja, nu nog maar niet druk om maken, eerst maar hopen en bidden en duimen dat er bevruchtingen ontstaan en dat de celdeling goed gaat en dan zien we wel weer verder als het lab donderdagochtend belt.

Geplaatst

Fijn sowiebo en Dee dat de punctie achter de rug is.

Nu hopen op een mooi resultaat, kan t begrijpen Sowiebo dat het terleurstellend voor je was.... maar wie weet!!!

Wel super dat je het morgen al hebt.

Wanneer weet jij het Dee??

Geplaatst

Hoi,

Hier punctie ook weer achter de rug. Wederom onder narcose. Nu alleen wat napijn. In totaal 10 follikels geprikt, 2 konden ze niet bij. 6 eicellen gevonden en nu duimen voor goede embryo's. As donderdagochtend kan ik bellen.

Sowieboo, ik duim ook voor jullie en hoop intens dat deze eicellen willen groeien tot mooie embryo's!

Dee, ook fijn voor jou dat het achter de rug is! Juist vanwege dat gepor bij mij nu narcose.

Meiden, morgen lees ik even terug. Nu lekker op de bank.

Nog even één vraagje. Zijn jullie ook zo misselijk van de utrogestan? Zo ja, wat helpt jullie? Ik neem rennies en dat helpt voor even. Tips dus welkom!

Groetjes,

Ceeke

Geplaatst

@ Dee, ja het was van mijn vriend al bekend, ze wilden alleen wel nogmaals iui proberen dus eigenlijk heeft het nog best lang geduurd als je het zo bekijkt :S

@ Ceeke, ik heb geen last van misselijkheid van de utrogestan, wel na de punctie misselijk geweest, ik heb er steeds paracetamol voor genomen

Hier vandaag verplicht aan de patat.. haha, ik weet dat mijn darmen daar nogal fanatiek op reageren en ja hoor :D:D er is een begin, nu hopen dat het doorzet..

Geplaatst

Sowieboo,

Ik had bij mijn eerste tp ook maar 3 eitjes. Deze waren alle 3 een emmy geworden. Ik heb toen 1 emmy terug gekregen en dit is nu mijn dochter!!!

Houd moed :-)

Dee,

Duimen voor mooie bevruchtigen!!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hé meiden,

Sowiebo, Dee en Ceeke: gelukkig meiden, de punctie is weer achter de rug. Ik hoop op hele mooie emmy's voor jullie zodat jullie allemaal weer een TP hebben en wellicht nog cryo's. Ik duim voor jullie. Nu lekker rustig aan doen meiden. Hoop dat de pijn meevalt.

Wachtende meiden: hoe is het met jullie? Houden jullie het nog beetje vol? Sterkte!

Ik heb vanmorgen UMCG gebeld en volgende week hebben we alweer de 1e FM. Dus op naar de volgende poging en dat het dan wel ICSI wordt!

liefs,

sissy

Geplaatst

@sowiebo joh wat sneu dat het je tegen valt, zal heel hard voor je duimen dat er wel een bevruchting komt. Kan maar zo zijn dat we vanmiddag nog samen in de wachtkamer zaten. Ik zat er nl om 11.30 nog en het zat vol met nl. zat in die wachtkamer in de gang naar rechts.

@elke super veel succes vrijdag!! Spannend joh. De andere dames natuurlijk ook heel veel succes met wachten en andere belangrijke zaken ;) zal voor jullie duimen en hopelijk krijgen we een groene bank.

Ik hoop vanaf zaterdag aan te schuiven op de bank. Vandaag 2e fm gehad. Dr s was tevreden. Heb donderdag de punctie en zaterdag de tp. En ben ook al enige dagen aan de POM :)

Geplaatst

sowiebo, ik kan me voorstellen dat t een teleurstellend resulaat is, maar idd je hebt er maar 1 nodig

medusa you go girl!! thats the spirit, voelde je bij ilona wel wat tijdens de ww? of weet je dat niet echt meer?

punctie meiden laten jullie je wel lekker verwennen?

ik vandaag ook weer fm;. links een eitje van 19mm, rechts 1 van 12,5 mm... vanavond de pregnyll, en woensdag de iui,

wil iemand mij op het lijstje zetten? en dan ga ik 18e testen als het zover komt

liefs

Geplaatst

Kan me voorstellen dat het tegenvalt Sowiebo, maar wie komt er een super mooie emmy uit. nu maar ff spannend afwachten wanneer de tp is.

Voor alle meiden fijn dat de punctie achter de rug is, en welkom snel op het bankje.

Hoopvol, ja bij de zwangerschap van Ilona maar ook bij de mk's voelde ik al vrij snel ( na een dag of 5 ) al iets in mn buik zitten, misselijk en heel snel pijn in mn schaambeen, en dat all heb ik nu niet, begin wel gevoelige borsten te krijgen maar dat zegt niets kan ook eventuele ongi zijn die er aan komt.

We gaan vol goede moed deze week tegemoed, en anders plof ik halverwege deze maand voor de laatste iui op het bankje ;-)

Jij heb mooie grote van je follikel voor de iui, klinkt goed. spannedn jij weer woensdag plaatsneemt.

Lisa ook al aan de POM, gaat goed hier!!!

Liefs Medusa

Geplaatst

Hallo Allemaal

Ik ga het even uit m'n hoofd doen, dus ik hoop dat niemnad vergeet!

dee en sowiebo de punctie gehad. Hopelijk goede bevruchtingen en lekker herstellen!

Noekie tegen overstimulatie aan. Meid wat zul je je rot voelen. Doe het rustig aan. Ook volgende week nog! (ik spreek helaas uit ervaring)

Hoopvol jij ook welokom op het bankje!

Elke ik heb ervaring met de progynova en utrogestan. Ik slik en breng het braaf in.

Wat mij is verteld is dat je geen bloeding krijgt ook al ben je niet zwanger. (komt door de medicatie) Als je test en je bent niet zwanger moet ik stoppen met de medicatie en dan volgt na ongeveer drie dagen je menstruatie. Ik mag vrijdag testen en zie er als een berg tegenop! Ik denk dat het niet gelukt is en dan ga ik toch zitten hopen.

alle andere meiden die ik vergeten ben ook heelveel succes!!!!!!!

liefs,

roos

Geplaatst

Medusa jou ben ik al gelijk vergeten. Spannnend he die laatste week. Zeker als je weet hoe het is om je zwanger te voelen.

Lisa succes met de punctie donderdag!

Geplaatst

@rosella, het kan zijn dat je ongesteldheid er niet door heen komt maar het is ook goed mogelijk dat dit wel gebeurt (heb het hier op het forum wel gehoord)

Dus opzich is het een goed teken dat je nog niet ongesteld bent maar het zegt natuurlijk niks.. Het hangt af van de test!! Succes!!!

Geplaatst

Noekie ik heb een volledig kunstmatige cyclus met decapeptyl, Progynova en utrogestan gehad, dus geen eisprong.

Daarom ga ik dus niet uitmezelf menstrueren (is me verteld hoor. Zo wijs ben ik zelf niet ;-))

Maar ach we zien het wel ik ga donderdag uit m'n werk een test kopen in de stad. ik woon namelijk in een dorp en bekenden tegen komen wil ik natuurlijk niet!

groetjes,

roos

Geplaatst

Sowiebo, kan me voorstellen dat je op meer hebt gehoopt!! Maar wie weet! Er hoeft maar 1 goede tussen te zitten. Ga hard voor je duimen!!

Dee en Ceeke, hopelijk voelen jullie je ook goed! en op naar een mooie tp donderdag.

Hoopvol & Lisa en Elke, spannend voor jullie deze week!! Veel suc6!

Hier begint de spanning ook wel toe te slaan. Nu de 2e ww in en ik voel van alles!!! Maar of dit goed of slecht is weet ik ook niet. Grote gevoelige boebies, steken in de buik.....pffff

Manlief is erg positief en nog rustig. Moet ik daar maar op vertrouwen....

Alle andere meiden, veel succes

Geplaatst

Mijn cyclus is inderdaad ook plat gelegd voor de ICSI behandeling maar ik heb gehoord dat het beide kan. we zien het wel!

en bekenden tegen komen dat wil je inderdaad niet met dit, je wilt het eerst zelf weten voordat een ander al suggesties heeft.....

Geplaatst

Terugplaatsing embryo's/cryo's/IUI:

willy:15 februari 1 embryo

Jorien: 15 februari, 1 cryo

sissy: 15 februari escape IUI

Medusa:20 februari, 1 follikel

Lianne: 20 februari, 2 emmy's

Judith: 21 februari, 2 emmy's

Tweety: 23 februari, 1 emmy

Noekie1988: 26 februari, 2 emmy's

Elke: 4 maart, 1 cryo

Testen:

Sissy: 1 maart

willy: 3 maart

Jorien: 3 maart

Medusa: 6 Maart

Tweety: 6 maart

Lianne:7 maart

Judith: 7 maart

Noekie1988: 12 maart

Elke: 18 maart

ik ben er ook af gevallen

me ongi heeft door gezet

heb er effe geen worden voor

liefs willy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden