Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super Sas dat je morgen al mag. De kans dat je morgen wel wat ziet is best groot hoor, vanaf 6 weken en 4 dagen (ongeveer) kan je een hartje zien... dus als jij morgen 7 weken en 1 dag bent is de kans wel best groot hoor!!Dan kan je toch lekker van je weekendje genieten..

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat voel ik me weer een enorme gans zeg.

k had weer n digitale test gekocht... en ik kon me weer eens niet inhouden...kan die dingen beter niet in huis hebben....

maar goed, m'n urine was weer heel waterig, en ik had gewoon het geduld niet om te wachten tot het geconsentreerd was, dus ik weer getest, geeft tie nog steeds 2-3 weken aan...

k wilde zo graag een +3 zien.... en nu zit ik dus gelijk in n dip, want nu ben ik bang dat het fout is... dat het weer niet goed gaat, vorige keer is het ook in deze week fout gegaan...

Wat baal ik hiervan zeg..... bah.

Geplaatst

tweety ik las toevallig op zwangerworden.nl dat iemand een vraag stelde aan de verloskundige, ze had het zelfde probleem als jou dat de test te weinig weken door geeft.

de verloskundige antwoorde hier op, dat dit helemaal niks zegt over hoe je je zwangerschap verloopt.

weet niet of het je een beetje helpt. maar dacht zet het toch maar even neer:)

Kan me wel voorstellen dat je je wel rot voelt hier over, is toch niet de bevestiging die je wil hebben.

mis toch een keer in de ochtend proberen? wie weet helpt het.

maar hij geeft nog steeds zwanger aan dat is goed toch,

Nou rustig aan doen en je niet te druk maken

Geplaatst

Sas; ja ik probeer het vrijdag ochtend nog wel een keertje!! opzich is het nog wel goed wattie aangeeft... want ik ben nu 5 weken, maar ik wilde graag dat tie hoger aan zou geven, want dat zou die voor m'n gevoel deze week wel moeten doen!! maar goed, hij geeft ook niet minder aan, en als het fout gaat, geeft tie volgens mij al vrij snel minder aan....

Ik ga proberen maar weer vertrouwen te hebben, ik voel me ook wel gewoon zwanger; hondsmoe, zere borsten, vanmiddag toen ik thuis kwam moest ik nog kokhalzen omdat m'n huis zo stinkt!!

thanx voor je reactie...

Geplaatst

Meid, laat je niet gek maken door die testen hoor. Je test geeft nog steeds aan wat hij aangeven 'moet'.

Je bent gewoon zwanger, mijn advies...stoppen met testen, het kan je zo onzeker maken.

Je moet het natuurlijk zelf weten ;)

Dikke knuffel

Geplaatst

ja volgens mij zakt je hcg hormoon dan wel en dat moet zo test ook merken!

denk dat je idd wel vertrouwen mag hebben, want al je symptonen liegen er niet om toch!

rustig aan en tot de volgende keer ;)

Geplaatst

hihi...verboden om nog te testen.... k geloof ook dat ik er maar mee ga kappen. Hij geef gewoon nog aan wat die aangeven moet idd. en ik laat me er idd. anders gek door maken....

k zal t nie meer doen tante Jose hihi..... t kost klauwen met geld, ben al 3x 13 euro kwijt voor die rot dingen...

Thanx meiden.

liefs

Geplaatst

@ Tweety,

Don't worry! Die testen zitten er ook wel eens naast hoor. Heb vertrouwen in het kleintje dat lekker bij je zit. Geen testen meer voor jouw. Stress is ook niet goed ;-)

Geplaatst

@ Tweety: Bedankt voor je lieve mail maar waarom nog weer zo'n test? Bedankt wat voor leuke baby-spulletjes je kunt kopen van het geld dat je aan die testen uitgeeft. Ik snap het wel, heb er zelf ook 3 gedaan. Maar niet meer doen hoor! Genieten moeten we pottedikkie ;) Maar uhh tweety, waar stinkt je huis dan naar?? Mijn neus is ook een super speurneus geworden, af en toe wel irritant want ik moet supersnel kokhalsen nu. En ik moet volgende week naar de tandarts, kan nu niet eens mn tanden poetsen zonder te kokhalsen hihi. Misschien maar een paar weekjes verzetten. Maar tweety heb vertrouwen in jullie kleine beeb.

Ik mag om kwart voor 7 weer een kijkje gaan nemen. Ik hoop dat ze nu met zekerheid kunnen zeggen of het er 1 of 2 zijn, maar ben bang dat ik moet wachten tot maandag bij de inwendige echo. Als het hartje nog maar klopt.... Hoop zo dat alles goed is!

Dikke knuf Nathalie

Geplaatst

thanx Boogie en Nathalie... stress is ook niet goed nee, dat zal ik onthouden!!

Nou je t zeg ja.... kan er strax ook leuke baby spullen van gaan kopen...

Waar m'n huis naar stinkt? gewoon en-orm muf...alsof er nooit een deur of raam opengaat, ik ruik dat m'n kaarsen op m'n kandelaars in de vensterbank in de zon staan (kaarsvet zeg maar)

verder naar eten enzo...bahbahbah...

Super dat je zo mag gluren Nathalie; heel veel suc6.

xxx

Geplaatst

Hoi meiden, hoe gaat het met jullie allemaal? Zoals ik leez, zit er iedereen op de echo te wachten hihi...Ja het is echt wel spannend. Ik mag morgen al voor een echo komen. Ben benieuwd of ze wel een vruchtzakje kunnen zien. Ik hoooooop het natuurlijk. Ik ben heel erg veel misselijk. Nog steeds iedere dag overgeven en nu doen ook de borsten meer en meer pijn *haha*....

Ik wens hier iedereen een fijn avond en rustig aan doen meiden :)

Liefs

Sylvia

Geplaatst
Super Sas dat je morgen al mag. De kans dat je morgen wel wat ziet is best groot hoor, vanaf 6 weken en 4 dagen (ongeveer) kan je een hartje zien... dus als jij morgen 7 weken en 1 dag bent is de kans wel best groot hoor!!Dan kan je toch lekker van je weekendje genieten..

Tweety, ik dacht dat er in week 5 al een hartje (voorzichtig) gaat kloppen?? Ik heb mijn echo met 6wkn & 3 dgn... IIIEEEKKK!!!

Geplaatst

Volgens mij pas in de 6e week hoor Judith, altijd spannend. Hoop voor jou dat hij dan al klopt, maar als het niet is.... niet de moed verliezen hoor.

Morgen de eerste echo, veel plezier en geniet Sylvia.

Nathalie, succes vanavond!

Geplaatst

Heb toch nog even gezocht, dit las ik op Babybytes.nl bij week 5:

De 5e week is weer een belangrijke week. Er wordt een begin gemaakt van de aanleg van het hartje en het centrale zenuwstelsel.w5-2.jpgHet is verbazingwekkend hoeveel er in zo'n korte tijd al is ontwikkeld bij het kindje. In een paar weken is hij van twee losse cellen tot een embryo met beginnende armpjes en beentjes getransformeerd! Vorige week leek de baby nog meer op een kikkervisje, nu zie je al bobbeltjes ontstaan waar de armen en benen zich zullen gaan vormen. De baby is nu zo groot als een rijstkorrel, ongeveer 2 millimeter, en zou dus met het blote oog te zien kunnen zijn.

Bij een inwendige echo kun je al onderscheid maken tussen het hoofdje en het stuitje. De ruggegraat begint zich te ontwikkelen. Het hartje begint deze week heel voorzichtig te kloppen.

Ze zeggen er wel bij dat er nog geen bloed wordt rondgepompt, maar wel dat er een hartje gaat kloppen.... OOOWWWW.... BEN ZO NIEUWSGIERUUUUGGG!

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaa logisch meid! Hoop zo dat je dan een hartje mag zien, dat is echt zo geweldig om te zien. En ernaar luisteren is nog mooier.

Geplaatst

Ik heb gister trwns een boek besteld bij bol.com (wel een 2e handsje want het kost toch weer 50 euries) : Een nieuw leven in beeld van bevruchting tot geboorte van Alexander Tsiaras. Een vriendin van mij heeft dat die nu ook zwanger is, dus ik kon t niet lenen...

Staat helemaal vol met 3d foto's van (het 1e trimester) iedere dag... hoop dat ie snel wordt bezorgd!

Geplaatst

Wauw, klinkt erg mooi Judith... kun jij ons weer mooi updaten ;)

Maar 50 euries voor een 2e hands?

Geplaatst

hihihi... nee, dat kost ie nieuw. Ik heb een 2e hands voor 20 euro, zag net dat ie verzonden is... Ben benieuwd! (krijg ik straks een vod van een boek!!!)

Geplaatst

Wordt dan ook nog een tube turbolijm kopen, ach verveel je je niet... is het ook zo maandag :P

Geplaatst

Nou, het is een hardcover en de papieren omslag zou beschadigd zijn, maar die gooi ik toch altijd als eerste weg! (ik begrijp die dingen nooit!)

Wel gek trouwens, ik had vandaag patienten en normaal gesproken zeg ik altijd: Nou, tot over een half jaar! (ik doe halfjaarlijkse controles) ... en nu kan dat niet, want volgens mij begint mijn verlof daan wel zo'n beetje??!! (als alles goed gaat dan he?)

Geplaatst

Haha nee inderdaad...zeg je nu.... tot de volgende keer! Je komt hoe dan ook vast weer een keer terug ;)

Geplaatst

Tegen de meeste mensen blijf ik een beetje vaag, maar sommige mensen ken ik beter en dan vertel ik het gewoon!! het is echt zoooooooooooooooo leuk om hardop te zeggen!! Dit is voor mij al zo'n mijlpaal dat ik het niet heel erg voor me hou, ik zet het niet in de krant maar het is ook niet het grootste geheim...

Geplaatst

Ik probeer ook om geen rontgenfoto's te maken... dat stel ik uit met een vage smoes, of ik laat een collega ze maken als er iemand tijd voor heeft. dat is wel een lastige moet ik zeggen! Maar een collega van mij heeft zelf 2 ivf kindjes en die zei dat ik het ECHT ABSOLUUT niet moet doen!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden