Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zjoediezz ja vond het ook wel snel.

hij vond het onzin om er 3 kwartier tot een uur voor de reizen.

ga maar lekker in de buurt zei hij. nou ja dat doen we dat maar hahahah.

ja een combinatie test was het idd

heb er net boekjes over thuis gerkregen van de verlos..

moet ergens in de 10de week bloedprikken.

eerst de eerste afspraak maar afwachten

en pippe is er afgevallen zie ik die was 1-11 uitgerekend als ik het goed had..

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

17 maart - sas27 7 wkn,1dag

18 maart - Angel 7wkn, 2dgn

21 maart - Zjoedpies 6 wkn, 3dgn

21 maart - Poohbeer

21 maart - Danaa

24 maart - Ang3l

29 maart- Tweety 7weken2dgn.

01 april - Jose 6w en 4d

04 april - Debbie 79

04 april - Nella 7 wkn, 1 dg

04 april - Ilon@ 7 wkn

2e echo:

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn (Tenzij we kiezen voor combinatietest,dan eerder)

pippe weet niet of ik het zo mag doen van je

anders hoor ik het wel..

liefs

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Judith wat GAAAAAAF van je goede echo !!! Geweldig!! En nu echt lekker gaan genieten want het is ECHT!

Vanmorgen gebeld met gyn. en afspraak staat voor volgende week. We hoeven niet meer naar de kliniek, arts had zoiets van

je gaat toch onder controle bij het ziekenhuis en het is voor jullie ver rijden om weer op en neer naar de Geertgen te gaan.

Vannacht 2 uur wakker gelegen, ik had natuurlijk genoeg stof om over na te denken ; )

Tis nog steeds onwerkelijk...!! Er komt nu zo veel op ons af!

Ang31 het is bijna zover! wat spannend!!

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

09 maart - Nathalie

17 maart - sas27 7 wkn,1dag

18 maart - Angel 7wkn, 2dgn

21 maart - Zjoedpies 6 wkn, 3dgn

21 maart - Poohbeer

21 maart - Danaa

24 maart - Ang3l

01 april - Jose 6w en 4d

04 april - Debbie 79

04 april - Ilon@ 7 wkn

2e echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn (Tenzij we kiezen voor combinatietest,dan eerder)

Geplaatst

Meiden, ben aan het werk... maar wat een goede berichten weer. Een aantal kan nu echt gaan genieten :)

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

2 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

24 maart - Ang3l

01 april - Jose 6w en 4d

04 april - Debbie 79

04 april - Ilon@ 7 wkn

2e echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

Heb de lijst aangepast, wat geweest is, is geweest :)

Geplaatst

Hey meiden,

Die combinatie test is voor eventuele afwijkingen? nekplooi meting, bloedprikken. vruchtwaterpunctie?? of bedoellen jullie dit niet??

Want ook wij kunnen dit doen, maar denk niet dat wij het gaan doen.

Hier wel mensen die het wel gaan doen?

ik pas het lijstje even aan ben een dag later uitgerekend en zet mijn 2echo er even bij.

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

Eerste echo:

24 maart - Ang3l

01 april - Jose 6w en 4d

04 april - Debbie 79

04 april - Ilon@ 7 wkn

2e echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

14 april - Sas 11 weken

Geplaatst

hoi sas bloedprikken en nekplooimeting... vruchtwaterpunctie niet.

wij gaan het denk ik wel doen hoor.

aan de ene kant denk ik ook weer waarom.

stel dat er een iets minder goede uitslag uitkomt het blijft maar een KANS je weet het nooit 100% zeker. (of je moet een vruchwaterpunctie/vlokkentest doen.)

ik ga er volgende week donderdag gelijk ff over hebben..

je bent 1 dag terug gezet

liefs

Geplaatst

@ angel, ja is zeker spannend . Oh wat fijn dat je nu al naar de Verloskundige mag gaan. Is toch helemaal en ander gevoel toch? Gaan jullie wel deze test doen? Wat sas al gevragt heeft?

@ sas, ja dat klopt met het datum, maar het is de 3rde keer dat ik voor een echo ga. Maar dat geeft niets hoor. Uitgerekend ben ik 14/15 November.

Ik wil wel deze test doen met bloedprikken, nekploimeeting maar niet zo graag een vruchtwater onderzoek. Daar zijn toch ook kansen, dat het dan een miskraam wordt, en daar ben ik wel bang voor.

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Ik ga ook proberen of ik gelijk naar de Verloskundige mag.... ik ken die meiden nog vanuit m'n werk in de kraam, en anders moet ik weer 'terug' naar de gyn. waar we met onze onderzoeken liepen (en dus ook weer een andere afdeling van het ziekenhuis), aangezien het nogal een drukbezette gyn. is, heb ik toen zo vreselijk veel wisseling van Gyn's gehad, dat er geen 1 is, waar ik wat 'mee heb' zeg maar, bij de Vlos maken ze ook echo's enzo..dus volgens mij moet dat geen probleem zijn.

Hebben jullie ook zo'n trek in gekke dingen? ik ben eigenlijk heel de dag wel misselijk,maar tegelijkertijd heb ik ook weer honger in de stomste dingen... gistermidd. bijv. ik was vreselijk misselijk,maar ooo wat had ik zin in chips, dus n halve zak nibbits opgegeten, met het gevolg dat ik nog misselijker was.... toen we gingen eten had ik weer helemaal geen honger, maar goed, toch proberen te eten, naa...beter niet kennen doen, halverwege moest ik rennen.... at ik weer achterstevoren zeg maar... :-p

Nu dus weer zo'n raar moment.... k had vreselijk trek in vers geperste sinaasappels... maar dat is gezond, dus dat mag ik zoveel nemen als ik wil, ik dus naar de spar om die dingen...heb ik ineens zo'n zin in zo'n slaatje (je weet wel zo'n baggervet rundvlees bakje) net gegeten, en nu dus weer misselijk!!

k wor wel gek van me eigen zeg maar!! ;-)

Wat kunnen ze dan zien met bloedonderzoek?? nekplooimeting is om te zien of het syndroom van Down heeft toch??

liefs

Geplaatst

Hoe herkenbaar Tweety... hihi!

Ik had vanmiddag in een keer héél veel zin in een spiegelei. Direct gebakken, en bij de eerste hap...

gatsie dat smaakte me echt niet! Echt raar ja het ene moment denk je dat je ergens zin in hebt

maar tegelijkertijd krijg je geen hap door je keel.. Fijne avond xx

Geplaatst

@ Angel - Wat heerlijk dat jullie nu al naar de verloskundige mogen!! Én dat de afspraak staat natuurlijk!!

@ Ang3l - You’re next!! Nog maar 2 nachtjes slapen!!! Spannend!!

@ Zjoediezzz - Ik ben even benieuwd of het standaard is dat ze een combinatietest doen? In ieder geval succes met de beslissing!!

@ Dana - Fijn dat je volgende week in het ziekenhuis dichtbij terecht kan!!

@ Tweety - Ik hoop dat jullie ook snel naar de verloskundige mogen!! En nee, hier geen ervaring met trek in gekke dingen!!

@ Poohbeer - Hoe is het bij jullie?? Ik hoop dat alles goed was!!

Geplaatst

Die combinatietest mag je doen, is niet verplicht. Het wordt wel iedereen 'aangeboden'. Meestal zo rond de 14 weken doe je zo'n test, als ik het goed heb.

Morgen dag werken, daarna volleybaltoernooi en ter afsluiting met z'n allen naar de Mac... hmmmm zoooo lekker!

Maar zo ongezond, terwijl die 5 weken zo belangrijjk zijn en je dus gezond moet eten. Nou morgen even niet hoor, kan vast geen kwaad.

Meiden, toedels, ik ga naar mijn bedje...ben moe !!!

Geplaatst

hey meiden

Ja bij ons in het ziekenhuis zeggen ze idd je kan eerst bloedprikken en een meeting doen, dan krijg je het aantal procent er uit wat de kans is dat het kindje een downsyndroom heeft.

maar ze zegt ook het kan BV 1000% zijn van niet dan hoef je niet verder te gaan, maar als uit de uitslag kans op 30% geeft wat doe je dan? want dan moet je wel verder voor de punctie ec tect

of je moet al die maanden afwachten....

ik vind het een lastig iets. moet er nog maar eens goed over na denken

ang3el ze hadden idd ook bij ons gezegt dat er bij de vruchtwater punctie een miskraam kan ontstaan....

@tweety erg herkenbaar allemaal... vooral de verse sinasappelsap heerlijk

Geplaatst

Goede morgen allemaal

hoe gaat het met jullie? Alles goed zo ver? @ ilona, jaaaaa zeker spannend. Ben echt benieuwd en hoooooooop zo dat ze het hartje kunnen zien...Ben ook wel beetje bang, wat als niet? :S

@ sas, ja het is idd geen makkelijke beslissing die we moeten nemen. Ik wist nu ook niet, wat te doen, als er echt n kans bestaat op downsyndrom of iets anders...

Tja we hebben het niet makkelijk ....Maar, wat is eigenlijk makkelijk in het leven?

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

Hoi meiden,

Angel, helemaal perfect zo. Ik had me er zelf nog niet bijgezet, fijn dat jij dat nu gedaan hebt! :laugh:

Judith ook een mooie echo gehad! Gefeliciteerd! Nu proberen te genieten he!

Danaa, hoe voel je je? Alweer een beetje bijgekomen van het ontzettend goede en mooie nieuws?

Jose, hoe is het met jou? Dat de Mac je mag smaken, haha! :toppie:

Hoe is het met de andere dames?

Hier alles goed! Nog steeds nergens last van. Alhoewel Lena en ik het wel een beetje verdelen. Zo heb ík de zwangerschapsdementie én de drang om vanalles te gaan eten. :clap2:

Maandag intake VK, ik hoop dat ze een echo maken, maar dat zal wel niet. Ik weet ook niet eens of ze daar wel apparatuur voor hebben. Of zou ze naar het hartje luisteren? Of is dat nog erg vroeg met 9 weken?

Donderdag, morgen is dat al besef ik me ineens, hebben we rondleiding bij 2 kdv. Zo kunnen we een keus maken en inschrijven, anders hebben we misschien geen plek straks.

Ik ga weer werken! Fijne dag iedereen!

Geplaatst

haha pippe, moet er wel om lachen dat je schrijft dat jullie de kwaaltjes verdelen.... ideaal toch? als dat met alles kan!!

Volgens mij is 9 weken nog net te vroeg om het hartje te luisteren, maar ik kan het mis hebben, ik dacht dat je het pas vanaf 10/11 weken kon horen.

Super dat jullie naar de Vlos mogen!!

Wij gaan dat niet doen; combi.test en vruchtwater punctie.... we houden ons kindje toch wel, of het nu wel of niet gezond is!!

sinds dat ik dus 6 weken ben geweest, iedere dag kotsmisselijk, en niet zomaar een beetje... Zelfs vannacht werd ik wakker van de misselijkheid (om 2.30Uur) en ik overgegeven; nogal fijn als er niks in je maag zit :-s

een uur later weer.....brrrrr... nooit geweten dat je lichaam zoveel gal bevat....hihi.... maar goed, vanmorgen dus weer raak... k heb gewerkt, en m'n client is n lieverd hoor, ze weet het nog niet, maar ze probeert me altijd vol te duwen met chocola enzo.... als ik iets vies vind nu is het wel chocola... k heb er braaf 1 gegeten zodat het niet opvalt, maar toen ik net thuis kwam alles er weer uitgekotst.

Bah!!k voel me gewoon ziek van de misselijkheid!!

k heb een vrij drukke week, en dat is maar goed ook, heb ik tenminste afleiding!!

k ga proberen een boterham naar binnen te krijgen :-p

Jose; eetse bij de Mac hoor..... mag best, wij hadden het vorige week; had zoooo geen zin om te koken is m'n man ff friet wezen halen bij de snackbar....hihi....lekker ongezond!!

Geplaatst

Hehe Tweety83, ik heb de misselijkheid al sinds de 4de week. Iedere dag overgeven. Maakt niet uit of en wanneer of wat ik eet.

Ik ben gewoon altijd misselijk. Is niet fijn maar ik weet waar ik het voor heb ;)

Mijn man vindt het al zielig voor me, dat ik me zo vaak moet overgeven maar goed. Komt wel goed :D

Ik wens jullie allemaal nog een fijne dag verder

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

ow gelukkig pippe hahaha

jullie allemaal zo misselijk stuur maar een beetje naar mij dan hebben jullie het minder hihihi..

heb vandaag weer 2 buikbanden binnengekregen kon het gewoon niet laten hahah

echt super leuk zeg kan niet wachten tot ik ze eindelijk zelf is mag showen. je ziet ze altijd bij een ander

als goed is komt vandaag ook me boek binnen wat jij zei zjoediezzzz. ben benieuwd

ik dacht zal de kraamzorg is bellen was benieuwd vanaf hoeveel weken je kon opgeven.

ze zei zo vroeg mogelijk ik zou nou dan wil ik me aanmelden hahha.

krijg daar nog info van thuisgestuurd.

het begint zo wel echt te worden he

liefs

Geplaatst

hey meiden,

tweety en sylvia, getsie wat vervelend die misselijkheid, hopelijk is het snel weg en kunnen jullie weer lekker eten :)

@angel wat voor buikbanden heb je gekregen dan? met tekst?

Geplaatst

Ik vind het hartstikke doodeng maar ik meld me toch lekker voor deze topic.... heb afgelopen zondag al positief getest en ga er gewoon van proberen te genieten! Op naar 12 april!

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer

11 november - Zjoediezzz

13 november- Tweety83

20 november - Nella

21 november - Jose

21 november - Ilon@

27 november - mutske

Eerste echo:

24 maart - Ang3l

01 april - Jose 6w en 4d

04 april - Debbie 79

04 april - Ilon@ 7 wkn

12 april - mutske

2e echo:

31 maart - Danaa 8w,3d

14 april - Sas 11 weken

Geplaatst

@sas ja met tekst 1 had ik er al met ONS WONDERTJE

en nu heb ik er 1 van MADE BY..... en 1 van DADDY'S LITTLE ANGEL

me vriend weet het nog niet ben benieuwd wat hij er van vind..

@mutske allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap

en welkom hier op na 12 april..

liefs

Geplaatst

Welkom hier Mutske, gezellig!!

Sylvia; ik ben ook al vanaf week 4 misselijk, alleen was het nogal afwisselend, ene dag wel, andere dag niet.... soms kotsen, maar nu heb ik het iedere dag, en ook iedere dag wel overgeven!!

Maar goed, k ben vanmidd. lekker naar m'n vriendin gegaan, k wilde gewoon afleiding, anders krijg ik alleen maar zelfmedelijden ;-)

Angel; komt tie.....:throw_up: zooo...alles zullen we eerlijk delen :happy:

Geplaatst

@Tweety: Jee, dat je zo misselijk bent zeg, wat naar!! Ik heb het gelukkig helemaal niet geloof ik! Eerst wel met vlagen, maar nu alleen maar een rare smaak en reuk.

@Angel: Wat cool dat je ook dat boek hebt besteld! Je gaat er echt van 'smullen' er staat zoveelinfo en fantastische foto's in... De dagentelling is wel eisprong/bevruchting = dag 1.

@Jose: en? lekker ge-mac't, vind ik ook superlekker, maar ik mag het van mijzelf maximaal 1 x per 6 maanden eten!! hihi.....

@Pippe: lijkt me echt hartstikke bijzonder om het zo met z'n 2tjes te delen! Gedeelde kwaaltjes!! (Al lijkt mijn man soms ook mee-te zwangeren hoor! hihihi)

Dat genieten lukt nu wel hoor, sinds de echo!

Mij collega (moeder van 2 ivf meiden) vroeg mij of ik het hartje ook had gehoord... Dat schijnt dus ook al zo vroeg te kunnen, alleen hadden ze bij ons het geluid niet aangezet.... vind ik wel een beetje jammer!! Maarja, te laat helaas.

Jaaa... Mutske: Hartstikke goed dat je je hier hebt aangesloten!! heb vertrouwen...

Drukke dag gehad, ben echt gesloopt

Geplaatst

We hebben trouwens nog even goed gesproken/overlegd met elkaar en we hebben besloten dat we toch de combinatietest gaan doen... morgen maar even het ziekenhuis bellen!

xx, Juut

Geplaatst

@zjoediezzz, de combinatietest, vanaf wanneer doe je die? Ik wil het in ieder geval ook laten doen, maar wat ik al erder zei, geen vruchtwaterpunktie als het niet echt moet.

Ben zo benieuwd , morgen om 16.30 de echo....Ik laat jullie wel weten of het hart al was te zien...

Groetjes

Sylvia

Geplaatst

@ angel leuke teksten op de buikbanden! waar heb je ze besteld dan?

@mutske welkom!! en gefelciteerd met je zwangerschap :)

@Sylvia succes morgen bij de echo, ik ben benieuwd

Geplaatst

judith; Ja tis geen pretje, maar ach.. t klinkt misschien gek, t geeft me ook wel weer n soort van 'rust' dat het dan wel goed zit, t is in ieder een goed teken om misselijk te zijn.

Fijn dat je er samen uit bent gekomen om de test te doen. Krijg je die dan rond de 10 weken ofzo?

Suc6 Sylvia morgen met de echo... wel balen dat het pas aan het einde van de middag is, dan duurt de dag zo lang!!Maar k hoop dat dat goed gemaakt word met een mooie echo!!

Oo ja, dat boek, ik had wel gekeken maar hij was 2de hands nog 35Euro, dus ik houd gewoon de site inde gaten tot er n mooie aanbieding komt!!

k ga zo denk ik m'n bedje op zoeken!!

liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden