Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel:bcbbboy2:

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz :bcbbboy2:

11 november- Tweety83 VERRASSING

14 november - Ang3l :bcbbboy2:

19 november - Nella

20 november - Jose VERRASSING

21 november - Ilon@

24 november - lisa

26 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

28 juli - Danaa 25w 3d (9e)

29 juli - Jose 23 w 5 d

5 augustus- Ang3l 25 w 4 d

19 augustus- Ang3l 27 w 4 d

12 september - Zjoediezzz 32 weken groei echo ziekenhuis

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvia; Balen dat je nog steeds aan't overgeven bent!!

De bevalling; ik ga, als alles goed gaat hoor, thuis bevallen, mocht ik toch naar het ziekenhuis moeten

voor complicaties, dan daarna zo snel als het kan naar huis.

Ik moet ook bloed prikken voor zwangerschaps diabetes. Maar ik mag gewoon wanneer ik zelf wil

naar de bloed afname vant ziekenhuis, Nuchter dan 2 uur na ontbijt en 2 uur na lunch, heb geen schema

gekregen, moet gewoon doen zoals ik het altijd doe zeg maar!!

Maar het is toch per vlos/ziekenhuis verschillend hor, want ik ken er ook die zo'n vies suiker drankje

moeten drinken en daarna weer prikken.....

Angel; leuk dat je je spullen nu zo langzamerhand binnen krijgt!! k heb ook al zooooo vaak naar m'n

kinderwagen staan kijken.... dat daar nou ons kleintje straks in ligt.... onbegrijpelijk!!

Hoe was je pret echo??

Geplaatst

sylvia nog steeds overgeven joh nou nou houd ook niet echt op voor jou zeg.

hoop dat je ondanks dat toch wel een beetje kan genieten hoor..

ja tweety heel leuk is dat he alleen wacht nog steeds op een telefoontje maar ja morgen kan ook nog natuurlijk.

de pretecho was echt super mooi wat hebben we weer genoten zeg. en hij had nog de hik echt grappig. en deed ook nog duimen echt heel schattig.

we hebben ook een dvd en een cdrom met 100 foto's en nog een aantal losse foto's echt zo gaaf.

zal er een foto van plaatsen.

hebben jullie trouwens ook zo een hoofdpijn?

liefs

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1801[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1802[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1803[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1804[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1805[/ATTACH]

Geplaatst

Ohh wat schattig angel. Heel mooie fotos hoor. Ja hoor ik ga wel genieten van de zwangerschap ook al moet ik nog steeds overgeven *lach*

Jammer met dit weer. Dochtertje en ik wilden zo veel doen in haar vakantie en nu alleen maar regen , regen , regen. Echt niet meer leuk zeg. Hoop we kunnen nog een paar dagen lekker genieten.

Ik ga zo nog ff met haar naar buiten. Weet nog niet prec. wat we gaan doen maar ja iets moet maar.

Fijne dag nog

Liefs

Geplaatst

Super Sylvia, dat de uitslag zo goed was! Echt geweldig! Wat een opluchting!

Tweety, jammer dat je nu al zo'n last heb van harde buiken. En niet meer kunt werken. Maar ja, als het voor je baby beter is, dan moet je wel. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Rustig aan doen he.

Danaa, kan me voorstelllen, 2 in je buik is toch wel heel anders. Hoop dat je snel weer lekker slaapt.

Angel, wat een mooie foto's. En leuk dat je n dvd hebt. Dus dat is het beste om met 25 weken te doen? Kun je op internet snorren om zo'n echo-bedrijfje te vinden? Erg gaaf hoor. Willen wij ook!

Hier alles top. Mijn buik beweegt steeds meer. Zo grappig om te zien. Kan het nog steeds niet geloven. Gewoon 5 maanden zwanger. Waaah! Als ik het vertel (niemand ziet het); ben ik zelf nog steeds verbaasd. Zo geweldig. Nergens verder last van. Ook niet meer overgegeven sinds anderhalve week.

Liefs, mees

Geplaatst

Angel; Gaaf joh, dat het zo leuk was, en dat je zoveel foto's ook nog hebt mee gekregen. Wel leuk, alstie straks geboren is, om een aangezichtsfoto naast je 3Dfoto te leggen,

zie je soms heel goed hoe duidelijk de gelaatstrekken al waren in je buik!!

Mees; Super dat je sinds 1,5 week niet meer overgeeft.... wel apart trouwens dat je dat nou de eeste 12 weken hebt, of heel je zwangerschap?!! maar jij wel blij,

kan je makkelijker van genieten toch?!!

Was bij mij met die moeheid net zo, iedereen zei dat het vanaf n week of 13 wel beter zou gaan..... niet dus...pas vanaf 20 weken voel ik me goed, en heb ik

de energie om wat te doen.... alleen dan nu de harde buiken verhinderen dat dan wel.... maar idd. alles voor de kleine... m'n lichaam geeft het gewoon heel erg

duidelijk aan wanneer ik moet stoppen!!

Meiden dit schijnen onze beste weken te zijn, wat betreft kwaaltjes enzo.... buiken die nog niet helemaal in de weg zitten enzo....

k merk idd. wel aan mezelf dat ik me gewoon harstikke goed voel, vanaf n week of 20!!!

hoe is dat bij jullie??

O ja en nog wat.... ik heb toen rond de 12 weken de kraamzorg geregeld, maar moet je ook nog apart daar van je verzekering

zelf inlichten? of doet het kraamcentrum dat t.z.t??

k heb geen flauw idee....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nog even een berichtje van mij.

Ik merk dat ik weinig behoefte meer heb aan schrijven, maar ik lees nog steeds wel mee.

Fijn om te lezen dat t met iedereen zo goed gaat.

Goed met de tweeling van Daan en gelukkig groeit de kleine van Ang3l toch goed.

Wel vervelend dat er iemand thuis moet zitten met zoveel harde buiken (weet ff niet meer wie). Dat lijkt me best even omschakelen.

Hier gaat alles ook goed. Morgen alweer 22 weken, alles prima op schema.

20 weken echo gehad, ook alles goed. We krijgen een kereltje, dat prima groeit.

Vannacht gaan we nog lekker ff 2 weekjes op vakantie naar Zuid Frankrijk, heerlijk.

Meiden allemaal heel veel succes verder met de zwangerschap. Ik blijf wel gezellig mee lezen.

Liefs,

Sammy

Geplaatst

Hoi Tweety,

Ja, nu is het nog meer genieten. Ik was vanaf week 5 super misselijk. Niet eens zoveel overgeven (wel paar x per week, soms per dag) maar zo misselijk dat ik haast niet kon eten en drinken. Ben toen veel afgevallen en nog steeds niet aangekomen. Ja, volgens mij zijn dit de beste maanden. Maand 4 (bij mij dan nog missy) 5 en 6! Inderdaad nog geen last van mijn buik en niet moe en misselijk. Geweldig hoor. Komt wel goed uit, want we moeten alles nog doen en kopen voor beebje. Eind aug./begin sept doen we dat. Ook omdat ik het toch eng blijf vinden alles al te kopen. Want je weet nooit. Maar goed, heb ook veel vertrouwen hoor, na alle goede testen.

Wb de kraamzorg. Wij moesten dat melden bij uiterlijk 16/18 weken zwanger bij de verzekering. Daarna een brief gekregen vd kraamzorginstelling die we kozen en de aanvraag daar gedaan. Voor de zekerheid zou ik het ff melden bij je verzekering.

Nou, hoop dat je lekker kan genieten. En luister goed naar je lichaam. Wel handig dat je lichaam het zo goed aangeeft!!!

Geplaatst

Angel wat een mooie foto's van jullie wondertje! Echt bijzonder om het in 3d te zien!

Sinds wanneer heb je zo'n hoofdpijn? Ik herken het helemaal niet.

Wat fijn voor je Mees dat je niet meer zo misselijk bent. Hopelijk blijft het zo!

Hee Sammy wat goed om te horen dat de 20weken echo prima was en wat super leuk dat jullie

waten dat het een jongen wordt! Een hele fijne vakantie, geniet er lekker van!

Helaas heb ik mn 'beste' weken gehad. Van week 13 tot 22 ongeveer. Ik merk nu dat mn

buik steeds meer in de weg gaat zitten, alhoewel hij nog niet enorm is.

mn buikomvang is nu 96cm en ik ben 6kg aangekomen. Ik hou het elke week bij in mn dagboek,

en bij mn vorige zwangerschap had ik bij 28 weken deze omvang. Wel leuk om het verschil

te zien met 1 of 2 kindjes! Ik merk dat het steeds zwaarder wordt om met Daan de trap

op te lopen. Vraag me echt af hoe dat over 2 maanden moet?... Dan kan ik hem echt niet meer tillen!

Nou ja dat zien we dan wel weer. Ze gaan nu weer flink te keer in mn buik hihi.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Goed om te lezen dat het met iedereen goed gaat.

Ang3l: wel vervelend dat je nog steeds aan t spugen bent, maar wat een top nieuws dat alles verder goed is!!! Nu weer proberen te genieten...

Angel: Wat tof zeg, die 3d echo! En wat heb je een hoop foto's meegekregen. Ik denk dat wij over een aantal weekjes ook voor een 3d echo gaan, ik denk met een week of 28.

Tweety: Heb je een fijne vakantie gehad? Beetje goed kunnen slapen? Ik ben echt een prinses op de erwt en als ik in een slecht bed lig ben ik helemaal brak! Vandaar dat wij in NL. zijn gebleven naar dat huisje van mijn ouders. Daar is het bed alleen vrij smal maar wel goed... slecht slapen trek ik nou echt ff nie! Vannacht weer heeeeeeerlijk in mijn eigen bed geslapen: Wat een heerlijkheid! hihihi...

Ben je nog een beetje bruin geworden? Het was wel heel erg warm zeg. (wel beter dan ons weer, hoe kiezen we het uit in vredesnaam?)

Balen dat je niet meer mag werken, maar andere dingen zijn nu even belangrijk. Ik werk momenteel ook niet zo veel, want het is vanwege vakanties erg rustig in de tandartsenpraktijk. niet een bewuste keuze, maar stiekum wel lekker! Ik heb toch zo nu en dan wel harde buiken, maar niet zo heel erg veel doordat ik wel rustig aan kan doen. Ik ben wel een hoop aangekomen.... Ik durf bijna niet te zeggen hoe veel! Bah bah bah....

Nou, dit was het wel weer ffies voor nu, ik hoop niet dat ik hele belangrijke dingen ben vergeten.... Ik lees wel mee via mijn telefoon, maar het kost me een hoop moeite om mijn kop er bij te houden. Ik merk echt dat ik met mijn hoofd op een andere planeet zit... hihihi

Vandaag babykamer ophalen! Joepie!!!! (Bij Burghoudt/babytienersuperstore, tweety! Dus das bij jou in de buurt!) en dan lekker kleertjes en lakentjes wassen enzo... es ff kijken wat ik nu allemaal heb gekregen!

Fijne dag/weekend allemaal!!! xxx, Judith

Geplaatst

Judith; Fijn dat je weer terug bent (sorry, vind het zooooooooo saai als andere mensen op vakantie zijn....hoe ego he?!! haha)

Maar we hebben n heerlijke vakantie gehad, en slapen ging best, nou zal t niet zo heel snel gebeuren dat ik slecht slaap geloof ik,

of het moet aant eind nog komen. maar slapen is bij mij nooit het probleem, wel dat ik het erg in m'n rug had, want heb bed was

but ja.... maar goed, ff bewegen en zwemmen, dan zakte het weer af!!!

Maar terug komen, en weer in je eigen bed is het lekkerste wat er is ja........ puur genieten ;-)

ben wel bruiner geworden, maar voor mijn doen ben ik nog nooit zo 'wit' thuis gekomen, tuurlijk ben ik bruiner dan m'n vriendinnen

hier, maar ik word normaal heeeel erg bruin, verbrand ook zelden, nou dat werkt dus ook anders als je zwanger bent, ben gewoon

tot 2x toe verbrand......heel vaag, nix voor mij!! dus heb ook wel veel minder in de zon gelegen, ik merkte dat ik best wel tegen

de warmte kon, alleen niet om uren te bakken, iets wat ik normaal gesproken wel doe. Maar k vond t al heel wat dat ik tegen de

hitte kon!! k had het niet warmer dan normaal voor m'n gevoel!!

wel heeeeeeeeeeeeeeleeee dikke voeten.......achtelijk gezicht gewoon...... en ik blijf ook nu, nog vocht vasthouden, vooral in

m'n voeten!!

m'n gewicht ging nog wel, was 1,5 KG. aan gekomen in de Vak. ben totaal 7/8 Kg. aangekomen, geloof wel vrij normaal....

maar t is wel zo dat je rond deze periode hard groei hoor, dus je hebt kans dat je straks gewoon stabiel blijft....

als we ook maar de zekerheid hebben dat het er strax weer afgaat he?!!haha... zien we dan wel weer......

Lekker dat je t rustig hebt met je werk!!!

Enne..... ff zwaaien dan......

Geplaatst

Hoi dames en welkom terug juut,

zo te zien gaat het allemaal wel fijn met jullie. Goed om te lezen hoor. Ik heb gisteren gedacht ik kon wel eens fietsen met mijn dochter, maar dat was niet zo goed. Ik heb zo buikpijn daarna gehad. Kon me niet meer goed bewegen. Dus niet meer fietsen gaan ....

Was vandaag met dochter nog in de Park en zij heeft een nieuwe Babybuik foto gemaakt.

Echt balen van dit weer he? Weet nooit wat ik met haar moet doen als het zo fies weer is.

Nou ik ga zo meteen eten koken. Wens jullie nog allemaal een fijne avond :)

Liefs

Sylvia

[ATTACH=CONFIG]1821[/ATTACH]

Geplaatst

Leuk Judith dat jullie t babykamertje op hebben gehaald!

Gaaf he om thuis alles te bekijken, in elkaar te zetten, een plaatsje te geven...

Het wordt al zo écht dan!

Mooie buik heb je Sylvia, ik zal ook snel weer eens mn buikje showen.

Wat een kl*te weer zeg. Vandaag de hele dag regen, bah.

Manlief ligt nog in bed, heeft nachtdienst dus mag ik met de hond uit.. fijn hoor!

Evengoed wens ik jullie een fijne dag, hoooopelijk wordt het komende week warmer!

Geplaatst

Nou Tweety, ik heb gezwaaid gister.... alle kanten op! Wij hebben zelf een cabrio met navigatie waar natuurlijk totaal niets in past tenzij je met het dak open gaat rijden. Dus gister de auto van mijn schoonvader geleend zonder navigatie. En wij lekker kletsen in de auto en lekker op weg... Ik had al een aantal keer gedacht van: we rijden verkeerd hoor.... hihihi: afslag niet genomen richting Sliedrecht, dus we waren al over de Moerdijk!!!! hahahahahahahahahahahaha..... We hebben dr onwijs lang over gedaan om er te komen, maar we hebben wel superveel lol gehad! Daarna helemaal opeengepakt in de auto terug, want het was toch wel veel...

Vandaag alles in elkaar zetten.

Sylvia: Mooie buikfoto hoor! Ik zal er ook weer eens een maken, komt er elke keer nie van. Vorige week ook wezen fietsen en dat voelde de eerste dag ook niet echt lekker. Het leek wel of mijn zitbotten uit elkaar werden gedrukt... Mijn eigen fiets rijdt gelukkig beter.

Ik geloof dat het weer volgende week weer beter wordt. Ik hoop het voor je...

Danaa: Hoe staat het er bij jullie voor met het kamertje? Alles dubbel natuurlijk he?

Geplaatst

Hoi dames,

hoe ziet het met jullie gewicht er uit? Toen ik in Januari begon met de IVF , had ik 58/59 kg. Nou heb ik al 77 kg. En het is niet alleen de buik maar ook mijn kont. Ik ga ervan uit, dat ik door de hormonen tijdens de IVF al een heele boel aan gewicht aangekomen was. Maar hebben jullie dat ook dan?

Toen ik zwanger was met mijn zoon was ik 26 jaar en begon met 52 kg en was er maar 5 kg aangekomen. (Maar het was geen IVF en mijn dochter was ook geen IVF) Met mijn dochter was ik met 54 kg begonnen en was er aan het eind 72 kg. Ik heb daarna dan het gewicht op 58/59 kg gehouden. Maar nu al op 77 kg wow, dat lijkt me echt veel zeg....Maar goed nu ben ik ook al 37 misschien heeft het ook daarme te maken?

Ik ben echt benieuwd hoe veel ik nog aankom met deze zwangerschap *hahahaha* Nou weer lekker weer vandaag pfffffffffffff....Weer een saie dag en weet niets met mijn dochter te maken....Iemand een tip ?

Fijne dag

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Tja, en dit noemen ze zomer :( Vandaag dus de tijd gehad om al te verven in de babykamer, helemaal leuk! De eerste laag zit erop :) Morgen nog een 2e laag.

Dan nog behangetje en vloer en hoppakee...

Judith, wat super dat je de babykamer hebt :) Ach en zolang je lol hebt, alleen maar goed... die kleine spruit heeft vast en zeker mee genoten ;)

Ang3l, qua gewicht... tja... ik was nogal afgevallen voordat ik weer begon. Ben nu zo'n 4,5 kg aangekomen. Dus harstikke netjes :)

Dinsdag komt de kraamconsulent en toch maar even 'de aerosleep' erin gooien. heb nl. gehoord dat sommige kraamverzorgsters niet eens willen komen als je zo'n ding hebt. Echt belachelijk, want het is echt heel erg veilig. Alhoewel de meningen zijn erover verdeeld. Maar ja, als wij dat nou persé willen, we betalen hun toch om bij 'ons' te komen werken?

Nou ja in ieder geval, maar eens horen en dan verder oordelen haha....

Oh ja, ik heb vakantie meiden...yes!!!!! Nu nog een zonnedans doen voor mooi weer, wie weet.

Geplaatst

Jose ik dans met je mee!

Wat is de aerosleep ook al weer? Wat lekker dat je vakantie hebt, gaan jullie nog weg? (weet t ff niet meer of je dat al verteld had?)

Daan slaapt sinds het weekend op zijn nieuwe kamertje dussssss de tweeling kamer kan ingericht worden!!

Morgen komen de ledikantjes (van Leenbakker.. nooit gedacht dat ik dáár tegen bedjes zou aanlopen!)

De commode en kledingkast van Daan blijven op de 2lingkamer.

Verder is het een kwestie van aankleden, veel zin in heb al vanalles gekocht.

Kruiken, extra maxicosi kan ik gelukkig lenen. Verder hadden we natuurlijk al veel van Daan.

Donderdag echo! eindelijk weer mn kindjes bekijken !!

Geplaatst

Ja leuk hè... er al echt al mee bezig zijn. Ben straks erg benieuwd naar foto's :)

Een aerosleep is zo'n molton die je om het matras doet waar allemaal van die honingraatjes in zitten. Als het kindje dan op de buik gaat liggen, is het niet erg... Ook als het spuugt, dan kan het niet stikken in z'n eigen spuug. In onze ogen dus vooral heeeeeel veilig. Ook omdat het de kans verkleint op wiegendood.

Bovendien zit dan alles in 1, dus ik hoef geen aparte zeiltjes enz. aan te schaffen.

En zoals het nu staat gaan we lekker een lang weekendje weg nog, blijven wel gewoon in NL. We wilden wel vliegen, maar ik durf niet zo goed, wat als ik iets krijg?

Ben bang dat ik met mijn medische indicatie niet alles goed uitgelegd krijg in het buitenland. Dus nee, die gok nemen we maar niet.

?Fijne dag meiden :)

Geplaatst

Judith, ik zag je foto's op fb van de babykamer... hihi... we hebben dezelfde smaak haha. Grappig hè?

Erg mooi geworden hoor, begint er al echt op te lijken :)

Geplaatst

Hoi Jose,

Wat fijn te lezen dat je je al zo lekker aan het voor ereiden bent. En nog maar zo weinig aangekomen! Knap hoor!

Ik had 4,5 kg al in de eerste 12 weken te pakken en bij 20 weken had ik er al 9.

Even over de aerosleep... ik heb het ook, ook voor de wieg en kinderwagen. Het is ideaal! Even in de wasmachine en heel snel droog! Want vies wordt ie hoor, regelmatig een mondje en je het een zure gele vlek. Als je er aan ruikt vind je het heel zielig om je kindje daar op te laten slapen dus ben je blij dat het zo een makkelijk te wassen ding is. Echt een aanrader en het is een heel geruststellend gevoel.

En wat je zegt over kraamverzorgsters... het is jouw huis en jouw kindje!

Liefs

noor

Geplaatst

Jose: Wat een raar verhaal over die aerosleep? Heb ik nog nooit over gehoord... Ik heb ook een matras gekocht met zo'n hoes erbij, want dat zou het beste zijn?? Gek hoor! En anders blijft ze toch lekker weg die kraamhulp! Mijn moeder komt me toch wel helpen... Die wacht ook al zo lang om oma te worden, die is net zo blij als ik.

Ik dacht al dat wij wel dezelfde smaak hadden!! hihihi... leuk hoor. Ik zal hier ook even wat foto's plaatsen en ook een buikfoto, als het kamertje helemaal klaar is maak ik betere foto's.

Lekker hoor, dat je nu vakantie hebt... zal je zien dat je buik helemaal hard zal gaan!

Beter hoor Danaa, dat je dingen kunt lenen... er gaat wel snel veel geld inzitten. Spannend dat je donderdag weer even een kijkje in je buik mag nemen!

Sylvia: Ik ben ook wel flink aangekomen hoor (vind ik zelf) ik ben nu 9 kilo rijker... Klinkt positiever toch? Ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk vind om zwaarder te worden (gewicht is bij mij wel een hekel punt) Maar ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn lichaam en ik heb het nog nooit zo mooi gevonden!! Er groeit een nieuw mens in mijn buik.... wat een wonder!

Lekker vandaag een beetje aan t rommelen in huis en even op zoek naar wat mandjes en kleerhangertjes. Zo leuk allemaal!

Fijne dag... x, juut

Geplaatst

ow, shit... vergeet ik die foto's!

[ATTACH=CONFIG]1836[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1837[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1838[/ATTACH]

Ik heb gister toen we een beetje klaar waren trouwens wel ff een potje staan grienen van geluk... Eindelijk na al die jaren een echte babykamer voor onszelf en ons eigen kindje!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden