Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He getver sylvia, dat zijn geen berichten die je wilt krijgen bij je 20 weken echo... Zorg dat je het lekker rustig aan doet en zeker geen stress dingrn aan je hoofd!Ik loop hier ook wel tegen onbegrip aan hoor(m.n. Van mijn schoonmoeder en schoonzus en zwager) ze zijn aan het verhuizen en ik voelde me gister schuldig dat ik niet zo veel meehelp met verfen enzo. Dus ik een kast + bureau inelkaar gezet en veel gebukt en op mijn hurken gezeten... Vanmorgen flink gestraft daarvoor: ontzettende buikkrampen, ik werd er helemaal bang van! Ze vinden me gewoon echt een aansteller dat ik rustig aan wil doen, maar ik heb iedere keer onwijze harde buiken als ik wat gedaan heb (zoals werken, klusjes, sjouwen of huishouden)Ik had net een gesprek met mijn schoonmoeder in de auto en ze gaf het toe dat dat werd gedacht.... Wat een kutzooi zeg!!!! (sorry voor mijn taalgebruik!!)En dan kom ik weer met het verhaal dat zij met een orgasme zwanger zijn geraakt en dat dat bij ons wel anders was... Het lijkt wel of ze dat allemaal vergeten zijn???Ik heb er echt de schijtbalen van.... Gelukkig steunt pat me. Ik moet het me niet zo aantrekken, maar de pest is dat het me heel wat kan schelen hoe mijn familie over me denkt!!(ik geloof dat het forum geen enters en spaties meer pakt via de iphone, dus het zal wel weer een lap tekst zijn...)

Geplaatst

Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik staa nog steeds naast me. Ik huil nog veel omdat ik echt bang ben, dat er iets mis is. Het was toch altijd alles zo goed en nu ineens zou het anders zijn?

Ik ben benieuwd of ze morgen met de 4D Echo wel meer kunnen zien en zeggen over het gewicht en de lengte. 10 dagen wachten kunnen verschrikkelijk lang worden....

Ik heb al zo veel gegooglet en ook gelezen dat 250 gram helemaal niet TE weinig is, en zelfs bijna normaal dus tussen 250 en 350 is alles normaal ....Maar ja wat moet ik geloofen? Ik weet het niet meer ...Ik hoop alleen maar dat alles goed komt het maakt me echt bang...

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hee Judith

Wat vervelend die reactie van je schoonmoeder, en hoe ze over je denken.

Daar zit je helemaal niet op te wachten!

Eigenlijk moet je er schijt aan hebben want je voelt zelf heel goed aan wat je wel en niet

aankan. En natuurlijk wil je zo voorzichtig en rustig mogelijk doen voor je kindje!

Ze moeten er maar begrip voor hebben hoor. Maar ja dat is makkelijk gezegd natuurlijk.

Fijn dat je man je wel goed begrijpt en steunt.

Sylvia veel sterkte met afwachten.. Alles komt vast wel goed !!!!!

Heb me ziek gemeld op het werk want heb keelontsteking en totaal géén energie.

Lekker rustig aan doen vandaag want het wordt bloedheet ! xxx

Geplaatst

jeetje Angel, wat een bangmakerij, ik hoop dat je snel een goed bericht krijgt. Vertrouw je eigen gevoel ook maar hoor, en precies wat Judith zegt probeer rust te nemen dat is altijd goed voor de groei van je kindje. Hou je taai meissie!

Judith dat is precies waar ik nu ook tegenaanloop; mijn vriend en zijn familie zijn van die (met alle respect hoor) harde boeren, dus ik wordt ook als een flauw ding gezien. Ik heb rond mijn verhuizing zo'n bekkenpijn gehad ondanks dat ik probeerde rustig aan te doen. Nu bijna geen last meer dus je mag heus wel naar je lijf luisteren lijkt me zo. Ik vind het ook niet leuk dat er zo over me gesproken/gedacht wordt maar ik heb er ff lekker scheit aan! Mijn schoonzus die nu ook spontaan zwanger is geworden (terwijl haar man niet eens wou, en ze aan de pil was jaja....) heeft 'nergens last van' dus ben ik in de familie nu helemaal een watje want zij heeft nog twee kleuters rondlopen.... gewoon lekker laten l.llen

Ben ook met een idee voor mijn geboortekaartje bezig, er is trouwens een hele leuke site waar mijn collega vorige week zijn kaartje liet maken ik geloof dat het www.hipdesign.nl heet. Maar mijn idee was iets heel anders, ik heb thuis afgesproken het aan geen mens te vertellen. Toch ga ik het hier lekker wel doen, jullie bewaren mijn geheimpje wel, anders ontplof ik hahahaha

Omdat ik in mijn vrije tijd regelmatig optreedt als zangeres had ik al heel lang het idee om een cd op te nemen en deze als geboortekaartje te versturen. Het hoesje is dan de kaart; de cd ga ik in een studio opnemen. Ik ga het nummer van Trijntje Oosterhuis, Nu dat jij er bent , zingen voor ons kindje...... Had vorige week een studio gevonden op internet en gemaild; die jongen belde me meteen op helemaal enthousiast, had nog nooit van zoiets gehoord maar vond het een super idee hahaha goh hebben we een gat in de markt gevonden?

Geplaatst

Sylvia; Tjoh, wat een bangmakerij zeg.... in principe is er theoretisch gezien toch niks aan de hand??

t ene kind is groter dan de andere, en als het qua gewicht gewoon normaal is, dan is het toch goed??

Doe lekker rustig aan, en hopelijk word je morgen al iets wijzer.

Judith; wat klote dat je schoonfamilie zo denkt....nou meid, kweet dat het makkelijk gezegd is, maar heb

er gewoon lekker schijt aan!!!

k had gisteren ook heel veel harde buiken toen ik ant werk was, en heb er s avonds gewoon om moeten

huilen, omdat het me zo onzeker maakte..... weet je, als je harde buiken heb MOET je het ook rustig aan

doen, want als je dat niet doet kan het over gaan in weeén.... dus dan overdrijf je het desnoods maar,

maar jij bent in ieder geval geen aansteller!!!!! t gaat om jouw en je kindje, en niet om hoe hun denken....

En dan nog; iedereen is anders, de 1 is makkelijker zwanger dan de andere, en sowieso, de weg er naar

toe was al n drama... dus dan ben je er nu toch gewoon zuinig op?!!Daar hebben hun maar begrip voor

op te brengen!!!En nog wat ; vraag er gewoon niet meer naar, wat hun er van vinden.... t maakt alleen

jezelf maar verdrietig, en mensen lullen toch wel, dan kan je t beter gewoon maar niet weten toch?!!

Geboorte kaartjes......m'n vriendin was rond de 30 weken toen ze t besteld had.... krijg je meestal

al vrij snel de enveloppen, die je dan alvast kan schrijven...

k zie het na de vakantie wel hoor....

eerst maar eens namen gaan verzinnen op vakantie :-D

Wat een origineel kaartje krijg jij Mutske, heel veel suc6 met het maken ervan....vind het super

leuk verzonnen!!

Geplaatst

Goede morgen,

@ Juutje, ik vindt het echt erg dat je schoonmoeder zo reageerde. Waarom doen ze dat? Omdat het vroeger alles anders waar? En ze daar nog (zo wordt het toch altijd vertellt) hard gewerkt hebben tijdens de schwangerschap...Ik snap er nieks van en het spijt me voor je... Maar als je altijd harde buiken krijgt dan en pijn hebt doe het niet...Laat ze praten allemaal en doe rustig aan.

@ Danaa, beterschap met je keelonsteking

@ mutske, heel erg mooi met de CD. Ik zing ook veel Karaoke, ben ook vaak opgetreden al en heb in een Studio voor mijn man voor kerstmis 2010 een CD opgenomen. Hij was echt helemaal blij en trots....Mijn hele familiie wilde de CD ook hahahaha

Maar doe het gewoon is echt een gaaf ding

@ Tweety, ja met de organen enzo was alles prima...Dus ja we weten het helemaal niet waarom ze ons zo bang maakt...

Vanavond om 20.30 hebben we 4D Echo in het diagnostic Centrum dus ik hoop dat ze ons iets beter vertellen dan in het ziekenhuis

Nog 12 uur wachten pffffffffff en anders dan nog 8 dagen wachten, dan is de volgende Echo in het ziekenhuis ...ben echt zenuweachtig voor vanavond....

Krijg ik jullie duimen?????

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Angel ik ga ook voor je duimen vanavond!!! Succes hè!

Danaa, het gesprek ging zo zo, ik moet flexibel blijven. Heb aangegeven dat ik bij kinderdagverblijf gehoord heb dat ze als ik een week vooraf vraag op een andere dag te mogen komen ze dat willen proberen. Als de groep vol is kan het niet. Toch werd er net gedaan of ik het altijd kon regelen daar. Niet dus. Heb meteen de mail met afspraken retour gestuurd met wat op en aanmerkingen. Ik ga het gewoon proberen maar wil wel een andere functie als het niet lukt. Daar voor moet ik zelf de interne vacatures in de gaten houden, dus we gaan het wel zien. Mag wel 4 uur minder op basis van ouderschapverlof (is gunstiger)

Geplaatst

Hmm... lastig dus. Waar werk je als ik vragen mag?

Wel fijn dat je 4 uur minder zou kunnen gaan werken. Of zou je ook nóg minder kunnen gaan werken?

Geplaatst

Mutske, lastig hoor... wat een gedoe zeg rondom je zwangerschap. Wel fijn dat je 4 uren minder mag werken, over hoe een grote periode heb je het dan?

Wauw, mooi gebaar hoor jullie kaartje. Heel apart en ook heel bijzonder. Heb er zelf ook nog nooit van gehoord. Ik vind die geboortekaartjes als concertkaartjes, reistickets, rijbewijs en paspoort al apart. Maar het kan dus nog aparter en op jullie manier nóg leuker.

Hier gaan we voor een origineel kaartje, een kaartje wat ons verhaal vertelt eigelijk... er kan vast iets van gemaakt worden.

Sylvia, mijn duimen draaien ook voor jou vanavond. Laat je nog even weten hoe het gegaan is? Aftellen is begonnen, maar wat een spanning zal jij voelen zeg.

Geplaatst

Ja, ik kwam ook al even kijken of sylvia al wat had leten weten... Is al weer 2 uur geleden, ik hoop maar dat alles goed is met haar en de baby...

Geplaatst

Hoi meiden, sorryyyyyyy dat ik gisteren avond niet meer gepost heb, maar we waren laat thuis. Het was niet hier in Den Haag dus moesten we nog beetje rijden.

Maar hier de nieuws :

Ze zei van dat wat ze kan zien blijkt het baby helemaal gezond . Het heeft geen een aandoening . Het zit wel idd ca. 1 week achteruit maar ze zegt omdat mijn man en ik zelfs ook niet zooooo groot zijn, is het eigenlijk normaal dat het baby ook niet zo groot is. Ik zelfs ben 171 cm en mijn man 175 cm . Dus van den organen te zien en hoe het bewegt en alles was alles hartstikke mooi en ze was er heel erg tevreden over. het einige wat ze natuurlijk ook niet weet is, of het idd chromosomen storingen heeft. dus het is nou echt wel nog 8 dage wachten tot de volgende medisch echo in het ziekenhuis en ff kijken of het goed mee grooeid. het was mandaag in het ziekenhuis 248 gram hier was het gisteren avond dus 263 dus het is wel aan gewicht aan gekomen. haar meenig was, dat het maar een kleintje wordt maar dat verder niets aan de hand is, maar omdat ze geen gyn is, moeten we toch op de andere echo wachten. maar we weeten nu in ieder geval het baby heeft wat ze kon zien helemaal geen aandoening en is zo ver gezond . dus ik zet nu mijn hoop daarin dat het mee grooeid en dat we over 8 dagen een mooie uitslag krijgen. het is nog wel verveelend te wachten maar ik ben een klein beetje opgelucht en ik moet positiv denken ofwel het niet echt altijd makkelijk is....

dat was het update van hier....

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Sylvia; Fijn joh, dat er voor zover te zien was, niks geen bijzonderheden waren. En als jullie idd.allebei klein zijn, dan ist volgens mij

heel erg normaal hoor!! En dat t ook alweer gegroeid is, is toch ook n heel goed teken lijkt mij!!

Bij mijn buuf hetzelfde verhaal, volgens de echo zou t kindje ook n week achter lopen, maar zij is zelf écht heel klein (1.60m)

zij wist ook zeker dat het kind niet een week minder ver was, omdat ze wist wanneer 'ze d'r eisprong had!!Het klopte achteraf ook

gewoon allemaal.....

In ieder geval fijn dat we weer meer weten, k zat er echt wel n beetje mee hoor dat we nix hoorden!!

Geplaatst

Oh gelukkig sylvia, dat geeft toch heel veel hoop lijkt me zo! Ik vind alleen dat jullie wel een redelijk normale lichaamslengte hebben hoor, das niet extreem klein.Het gewicht is wel lekker toegenomen in die paar dagen! Mijn gyn vertelde mij dat de baby meestal met groeispurten groeit en dat dat dus niet heel gelijkmatig gaat... Komt vast wel goed! Positief denken...

Geplaatst

Jullie lichaamslengte is idd. wel normaal....(had ik net niet goed gelezen) voor een vrouw ben je juist wel normaal tot lang, voor een man is het niet heel lang, 1.75m

maar ook niet bijzonder klein ofzo. Joh, net wat Judith zeg, ieder kind heeft groeispurten (raar woord eigenlijk ;-) ) en t kan best zijn, als jij over 3/4 weken weer n echo

maakt dat het weer normaal is zeg maar.... al vind ik het gewicht enzo nog steeds wel redelijk normaal klinken.

zou t niet kunnen zijn, dat je toch weer op je eerste uitgerekende datum terecht komt?? jij was toch de 14de eerst uitgerekend?? Als dat zo zou zijn is er toch nog niks

aan de hand??

Wij moeten maandag voor de echo, zie er best wel tegenop moet ik zeggen.

Maar ik probeer er nog niet te veel over na te denken, eerst m'n huis maar weer poetsen (alvast voor de vakantie)

k voel dat m'n energie pijl weer veel hoger ligt dan de afgelopen maanden, deze laatste 2 weken gaat het een stuk beter, ik zie

meer zitten, en heb er ook de energie voor!!

k heb niet meer zo de behoefte om steeds maar te willen slapen ;-)

Judith; wanneer heb jij harde buiken??

ik ben er bij mezelf eens op gaan letten. K heb het sowieso als ik aan het werk ben (wat ik heel frustrerend vind, want ik kan

onmogelijk rustig aan gaan doen als ik aant werk ben, dus lang leve de bijna vakantie)

Als ik stofzuig, iets zwaars optil, of als ik lang loop, gisteren middag ging ik ff naar intratuin en loods5 dan ben ik n uur an de wandel

kreeg ik het ook van.

Daarna in m'n huis ant werk, opzich geen lichamelijk zwaar werk; ramen zemen en stoffen..... kreeg ik het toen ik klaar was!!

Dus ik heb het óf gelijk als ik iets zwaars doe, of naderhand als ik té lang ben doorgegaan, en te weinig rust heb genomen.

k vind het absoluut niet leuk, en ik voel me er onwijs onzeker van.

Wat ook meespeel is, mijn mama had het ook al vanaf 4 maanden bij ons, en kreeg dus met 6 maanden al weeén, wel gelijk

aan de weeénremmers natuurlijk, waardoor ik en later m'n broers zijn blijven zitten, maar ik heb zoooo de angst dat het bij

mij dus ook zo gaat lopen (hoe bedoel je pessimistisch?) omdat ik lichamelijk onwijs veel op m'n moeder lijk zeg maar... écht

de stomste dingen die zij heeft heb ik ook..... in dit geval baal ik daar dus enorm van.

En misschien een stomme vraag, maar hoe zit het met vrijen bij jullie?? ik vind het gewoon voor mezelf niet echt een pretje

omdat ik er accuut een hele harde buik van krijg, en daardoor is het niet eens lekker zeg maar.

( bloos)

Geplaatst

Ja Tweety, dat was ook waar ik aan te denken was. Dat het misschien toch van de Doktor niet goed berekend is/was. Dat het datum toch 3 dagen terug gezet moet worden. En als ik zo google, dan zie ik ook dat het gewicht eigenlijk best wel mee valt.

Nou ja, ik zou nu wel rustig aan doen en niet te druk maken. Is ook niet goed voor het Bebe. Zolang ik het schoppen voel en het aktiv bewegt, kan er toch eigenlijk niets mis zijn denk ik.

Op je aantwoord kan ik je alleen zeggen, we hebben al vrij lang geen sex meer gehad. Ofwel ik er zin in heb *haha* maar ja nu is er weer de zorge om de Bebe dus blijft dat nu ook weer achter uit tot dat we echt 100% zekerheid hebben dat echt alles goed is.

Wanneer ga je op vakantie ?

Liefs

Sylvia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden