Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kijk dat is nog eens een deal Tweety, heb je goed geregeld!!!! Kan ik ook een deal sluiten? Heb ook zo'n hekel aan strijken haha, maar met het werk hier... is het nu eenmaal zo en moet ik er toch wekelijks aan geloven.

Had gisteravond iets geks, kan het moeilijk uitleggen, maar ik doe een poging. Ik lag op bed en hummeltje was behoorlijk aan het stuiteren en opeens leek het wel of hij/zij zich omdraaide, tot 2 keer aan toe.

Had nl. mijn handen op mijn buik en ineens kwam mijn buik helemaal omhoog aan 1 kant. Die bult ging mee tot het midden en aan de rechterkant ging het weer naar beneden. Zelf denk ik het ruggetje of zo, maar het voelde heel raar. Want hij/zij ging dus ook weer terug. Snappen jullie het nog?

Toch wel fijn de placenta aan de achterkant ;)

Tweety, nog maar 2 nachtjes meid! Het schiet nu op :)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super dat je een mooie echo hebt gehad Jose ! Heerlijk he om te horen dat kruimeltje het zo goed doet.

Wat grappig dat je je kindje voelde omdraaien, best bizar he!

Tweety omdraaien in bed kost me ook steeds meer moeite en het wordt nog veeeeeeeeeel erger !

Lekker dat je vakantie hebt, geniet er van!

Gisteravond bruiloft gehad, lag om één uur in bed. Nou dat ben ik toch niet meer gewend zeg,

ben helemaal brak.. Zo meteen naar een baby speciaalzaak, info inwinnen voor een kinderwagen

want ik weet het echt niet meer..

Fijn weekend allemaal ! X

Geplaatst

'k snap helemaal wat je bedoeld Jose, dat heb ik ook al met regelmaat gevoeld, n hele bult, maar ook t

gevoel dat heel je baarmoeder mee schud omdat meneer of mervrouw zich van binnen omdraaid....haha....

T is n heel apart gevoel he?!! volgens mij is dat idd. het ruggetje wat je dan voel....

Ja, nog 2 nachies.....t gaat opschieten....

Goeie deal he?!!haha..... nou t is geregeld inmiddels.... en ik heb weer heerlijk schone ramen!! ben er erg blij mee!!

Danaa; dan neem k n hijskraan voor in bed....voor t omdraaien....haha....

Leuk, je kinderwage, welke wil je graag?

Geplaatst

Zucht... net terug. Ik weet het écht niet meer ! De handigste en mooiste vind ik de nieuwste

van bugaboo donkey, die is net pas uit maar peperduur (1500 euro compleet *SLIK*)

En dat is dus echt iets te veel. Nog maar meer op internet struinen..

Mn moeder was mee en we hebben haar het geslacht verteld! Mijn man merkte aan me dat ik het

zó graag allemaal wil delen met mn moeder en zei dat ze het wel mag weten.

Ze is helemaal trots nu ze het weet! En ik ben ook super blij dat ze het nu weet!

Geplaatst

Hey Danaa, wat lastig zeg! Altijd bijzonder om zoiets je moeder wel te vertellen, geweldig.

Toen ik zwanger was van een tweeling, zouden we voor de Easywalker duo gaan. Puur om praktische reden, kan niet zeggen dat ik hem nou supermooi vind, maar voor een tweelingwagen wel!

Had je hier ook al verteld wat je kreeg? Ik denk het nog te weten, maar weet het niet zeker... ;)

Geplaatst

Moeilijk he?Danaa, om n kinderwagen te vinden, die je én heel leuk vind, en ook nog eens betaalbaar is!!

k zou t ook niet doen hoor, 1500Euries....ik vind de 'gewone' van bugaboo al zo duur 999Euro..... dus was

al blij dat ik m via MP tegenkwam, nog zo goed als nieuw en amper gebruikt!!

Wat gaaf dat je mams het nu ook weet!!ik merk zelf ook wel dat ik alles met m'n moeder deel,

iets wat ik eigenlijk nooit zo deed, maar nu ik zwanger ben, merk ik dat ik veel behoefte aan haar ervaringen

en verhalen over haar zwangerschappen heb, ook omdat veel dingen wel hetzelfde zijn!!dus heel herkenbaar!

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

kan het niet meer vinden Danaa, nou ja... dan wordt het voor mij een verrassing haha.....

Geplaatst

Vandaag weer een mijlpaal :) Ik ben precies op de helft, alhoewel ik stiekem hoop dat ik er al overheen ben natuurlijk.

Komende week hoor ik ook of ik nu word ingeleid of dat ze het z'n vrije beloop laten, ben benieuwd. Ze zouden me afgelopen vrijdag bellen, alleen heb ik niets meer gehoord.

Mijn verlof is in ieder geval aangevraagd en gaat met 35 weken in!

Nog leuke plannen voor vandaag? Wij gaan vanmiddag ff de hort op.....

Geplaatst

Joehoe, super Jose!!20 wekies alweer!!

Wij hebben onze 20 weken echo gehad!!En alles was goed (voor zover zichtbaar dan)

Zag er allemaal netjes uit, t liep zelfs al voor op groei, volgens deze echo zou ik 8 Nov. al

uitgerekend zijn, dat is n goed teken zei hij, dat het goed op groei loopt.

we hebben ook n dvd erbij gedaan, zodat we die vanavond aan de ouders kunnen laten zien.

Voel me blij en gelukkig!!!

Nog wat anders, wat minder blij en gelukkig voeld, sinds zaterdagavond gruwelijk buikpijn (rechtse kant)

k heb al allemaal enge dingen bedacht; darminfectie, blindedarmontsteking en nierstuwing!!

maar goed, de pijn word niet minder, werd zelf vanacht wakker omdat ik me in m'n slaap om wilde draaien

en allemaal 'auw' riep!! wat n rot pijn. Heb t gelijk ff aan de vlos gevraagd die m'n echo deed vanmorgen

(is niet m'n eigen vlos, deze komt uit sliedrecht) hij zei dat het m'n banden waren, het trekt idd. ook naar

m'n rug, en er is (helaas) niets aan te doen...... lekker dan......

wist niet dat je daar zo'n zere buik van kon hebben.... ff klagen hor, haha... Jaco zegt anders dat ik

steeds tegen hem ant piepen ben........

Nou meisje, k ga ff eten.

werkse vandaag allemaal....

Geplaatst

ooooh Tweety, ik begrijp je helemaal! Ik mag ook niet te veel piepen thuis hahaha. Maar het is gewoon ook hartstikke eng als je pijn voelt, pfff ik denk stiekem wel eens was het maar zo ver dat ik een gezond kindje in mijn armen had; terwijl ik zo graag wil genieten van deze zwangerschap. Beet je dubbel allemaal hè. En weet je als jij hier "klaagt" over wat je voelt dan weten wij als we het ook voelen dat we niet alleen het ergste moeten denken maar dat het ook wel eens banden pijn kan zijn! Dus aleen maar fijn toch dat we hier met elkaar over pijntjes kunnen "klagen"

Geplaatst

Wat ontzettend vervelend Tweety en klagen doe j ehier niet hoor, je mag hier alles eruit gooien hoor. We begrijpen je als geen ander.... en die mannen...tja, die zouden eens moeten voelen hoe het voelt allemaal haha!!!

Ik herken de pijn wel, vooral 's nachts met draaien en snel opstaan, maar niet in die extreme mate. Ben ook bang dat je je eraan toe moet geven en misschien iets rustiger aan doen? Nadenken bij iedere draai die je maakt?

Lastig hoor....hopelijk is het gauw over.

En wat super dat je 20-weken echo goed was, joehoe... non-alcoholische champagne ;)

En dan die dvd, gaaf, heb ik niet gehad. Kun je allesn og eens rustig terug bekijken, ideaal, zo vaak je wilt :)

Heb je ook stiekem kunnen zien wat het werd hihi? Puur op gevoel denk ik een meisje ;) Kijken of ik gelijk heb, geen idee waarom ik het denk. Ja, dat het iets voorloopt, hoor je bij meisjes vaker. Maar of het klopt? Dat horen we in november wel :)

Ik ga even koken, net thuis .... en heb wel zin in wat.

Geplaatst

Mijn man is n lieverd hor, maar hij is heel erg hard voor zichzelf, dus ook voor n ander (wat lichamelijke kwaaltjes betreft dan)

Hij is wel bezorgd, maar hij heb zoiets, als ik het een keer verteld heb, dan weet tie het wel, dan hoef ik het niet nog 5 x te zeggen...

maar goed, idd. hij zou t is moeten voelen ;-)

en t voeld idd. 'dubbel' Mutske om te klagen, terwijl ik er verder gewoon vollop van geniet, maar t is ook de onzekerheid, of alles wel goed gaat dan.

Maar Jose, je hebt wel gelijk dat ik rustiger aan moet doen, als ik zoals vandaag actie en rust afwissel, dan is het eigenlijk best te doen

maar zodra ik met iets zwaars aant sjouwen ben, dan voel ik het gelijk terug komen!!

k moet gewoon mezelf af en toe afremmen ;-)

Hij heeft omt geslacht 'heen ge-echoéd' haha.... Jaco denkt dat tie t gezien heb....hij zei n meisjes plasser.....haha..... k snap niet hoe hij

dat gezien kan hebben, want van derest van de echo snapte die geen bal.... haha.....

m'n gevoel is wel vanaf t begin n meisje geweest, maar goed, het kan ook absoluut helemaal anders zijn....k heb ook een tijd gehad dat ik

meer aan n jongen dacht..... maar meer om mezelf te behoeden dat ik té veel op n meisje gefixeerd zou raken!!

Dus ik hoop dat je gelijk hebt Jose... ;-)

Geplaatst

Nou 1 ding, een meisjesplasser zie je niet haha.....

Ben benieuwd, knap dat jullie het echt niet willen weten. Ik ben te nieuwsgierig en heb het inmiddels ook al een aantal mensen verteld :( Ach, ook wel weer leuk, ik vind het gewoon allemaal veel te leuk.

Vandaag is manlief bezig geweest met slopen, jaja...de eerste stap is gezet. Over 3 weken gaan we beginnen. Dan heb ik 4 weken vrij en Ron 3 weken en anders komt het er niet meer van.

Toen ik thuis kwam, ben ik meteen ff gaan kijken boven en het eerste wat ik dacht... hier komt ons .... ...... te liggen :)

Nog een cadeautje gehad van schoonmoeder, een schattig badjasje en een zonnebril haha...

Binnenkort het lijstje maar eens gaan afwerken, want we moeten zooooooooveeeeellllll!

Geplaatst

haha...daarom vind ik het ook zeer vreemd dat hij denkt dat hij dat gezien heeft,

maar goed, hij wil er nix over zeggen verder..... ;-)

Ik zou écht absoluut m'n mond niet kennen houden als wij het zouden weten....

Aah, t is ook wel weer super leuk toch?om dat te kunnen delen met vriendinnen/fam.

Leuk joh!!ja, dan gaat t échte werk beginnen!! ik denk dat ook steeds ja, als ik dan de kinder

wagen zie, of het wiegje, dat óns beebje daar straks in komt te liggen, en dat voeld zoooo

bijzonder!! k ben ook heel erg benieuwd hoe t er uit ziet!!

Geplaatst

Ja en daarom doen wij geen 3d-echo ( zegt ze nu heel braaf), omdat we beide van mening zijn dat we dat tot het laatste als verrassing willen houden.

Anders weten we echt alles al hihi... dus daarmee wachten wij tot november ;)

Geplaatst

Net leuk nieuws gekregen, mijn vriendinnetje is zwanger!!! JOehoe, zouden ook het traject in , maar moesten toch nog een jaar zelf proberen. En dan is het nu toch gelukt, met 1 eileider... Heel bijzonder, vooral het verhaal wat erachter zit.

Moest het even kwijt!

Geplaatst

Oow wat onwijs gaaf Jose, kan me voorstellen dat je daar helemaal blij van bent!!

Wat bijzonder joh!!dat ze toch 'zo' zwanger is geraakt!!

Geweldig!!

Daarom zou ik ook niet voor de 3D gaan hor, sowieso vind ik de beelden ook

niet heel erg mooi als ik heel eerlijk ben, en k vind dat het verassing moet blijven

of tie mijn wipneus heb, of z'n/haar papa's blanke negerneus.... ssssssssssttttttttttt

Geplaatst

Whaaaa Tweety, nou wie weet......

Die van ons heeft een klein neusje zei de vk, nou moet het eerst zien haha.....want vraag me af op wie hij/zij dan lijkt!

Geplaatst

Ik weet niet of ik vandaag nog tijd heb om te 'forummen' maar k ga vannacht op vakantie,

dus de eerstskomende 2 weken zal ik ws niet op het forum zijn!!!

Vanmorgen nog op controle geweest bij de vlos, alles okay, de pijn was van m'n banden wat

normaal schijnt te zijn vanaf n week of 20.

De harde buiken was ze minder blij mee, tenminste wel als ik het zoveel had als ik aant werk was

dus na de vak. aankijken, en anders stoppen met werken :-(

maar goed.....eerst vakantie vieren, en dan zien we wel weer verder!!

Meiden, t beste voor de komende weken....

liefs

Geplaatst

wat ik net lees op NU.nl ; geen leuk bericht....

[h=1]IVF wellicht veroorzaker Downsyndroom[/h]Laatste update: 4 juli 2011 12:56 info

[h=2]BAARN - Een oudere moeder heeft een grotere kans op een kindje met genetische afwijkingen. Nieuw onderzoek toont nu dat medicijnen die gebruikt worden voor IVF bij deze oudere moeders, de kans op een baby met het syndroom van Down vergroot.[/h]m1gz5rcaibai.jpg Foto: ANP

Een internationaal team van onderzoekers denkt dat de medicijnen die gebruikt worden bij IVF het genetisch materiaal van de eicellen verstoren.

De eerste resultaten van het onderzoek worden gepresenteerd op de jaarlijkse conferentie van de Europese vereniging voor voortplanting in Stockholm.

Het onderzoeksteam onder leiding van Alan Handyside van het London Bridge Fertility, Gyneacology and Genetics Centre, bestudeerde 34 koppels die een vruchtbaarheidsbehandeling ondergingen.

Alle vrouwen waren ouder dan 31 jaar en gebruikten medicijnen die hun eicellen klaar maakten voor de IVF.

Bij het bekijken van de bevruchte eicellen vonden de onderzoekers een aantal genetische afwijkingen. Deze afwijkingen zorgden voor beëindiging van de zwangerschap of een genetische afwijking bij de baby.

Down

Uit het onderzoek bleek dat de fouten in het genetische materiaal voornamelijk verdubbelingen van chromosomen waren. Een extra exemplaar van het chromosoom 21 troffen de onderzoekers regelmatig aan. Dit extra chromosoom veroorzaakt het syndroom van Down.

Vrouwen die zwanger zijn op latere leeftijd hebben een vergrote kans op een kind met het syndroom van Down. Bij de onderzochte koppels was er echter sprake van een ander, meer complex, genetisch patroon. Dit maakt dat de onderzoekers denken dat de oorzaak bij de vruchtbaarheidsbehandeling ligt.

Voorzichtig

"Onze resultaten wijzen erop dat stimulatie van de eierstokken leidt tot afwijkingen. Uit eerdere laboratoriumonderzoeken kwam hetzelfde effect naar voren. Meer onderzoek zal onze bevindingen moeten bevestigen", aldus Handyside. "Maar als verder onderzoek deze resultaten bevestigt, zullen we voorzichtiger moeten worden met deze vruchtbaarheidsbehandelingen."

Geplaatst

Sh*t ben te laat, kan niet meer bij Tweety mee in de koffer.

Meid, een heeeeeeelllllllllllleeeeeeeeeeeee fijne vakantie, geniet er lekker van! Maar dat zal wel lukken.

Goed dat je toch nog even aan de bel getrokken hebt, hopelijk wordt het minder en anders het zei zo... alles voor je kleintje hoor!

Zal hier de komende 2 weken rustig zijn dan ;)

Mutske, tja, wat een theorie... pfffff merk dat ik daar niet te lang stil bij moet staan.

Meiden, ik ga naar bed...mijn batterij is low!!

Trusten..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden