Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Judith, wat een mooie buik heb je al en al zo groot ;) Geweldig hoor, je straalt ook helemaal, top!

En die tranen, zo begrijpelijk.... we hebben er zolang voor geknokt en op gewacht...dat ik dat heel logisch vind. Heb het zelf bijv. ook als ik aan het dromen ben ( in gedachten) dat onze kleine wordt geboren en op mijn buik wordt gelegd, dan schieten mijn ogen ook even vol.

Of toen we eindelijk de babykamer konden uitzoeken, toen prees ik onszelf ook zoooo gelukkig... en ook dat ging gepaard met natte ogen.

Die aerosleep, echt waar... in de winkel werd het me al verteld door de verkoopster en vooral dat ik me er niets van aan moest trekken. Afgelopen week was ik ff met een collegaatje aan het shoppen en die vertelde me dat zij dat ding eraf moest halen, anders wilde de kraamverzorgster niet komen.

Het ging bij hun via een instantie, die het niet wilde vergoeden. Hoe belachelijk is dat, we betalen er toch zelf voor? Kom op zeg!!!

Tweety, hoe is het met jou? Vermaak je je een beetje met dit pokkeweer? Bah, niets aan. Je bent niet zoveel op het forum, dus hopelijk een goed teken ;)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik kende het niet die aerosleep! Klinkt wel heel handig! Nou gewoon lekker zelf weten toch?

Leuk kamertje Judith! En wat een gaaf badje hebben jullie, waar komt die vandaan?

Enneh met zo'n prachtige buik mag je echt lekker pronken!!

Geplaatst

Hey hey...

Gaaf kamertje Judith!! en wat n mooie buik!!Groot ook he?!!

Heerlijk genieten he?Nu je in kan gaan richten, en tuurlijk

emo momenten, dat hoort erbij hoor!!

k vind het ook zo bijzonder dat je nu zélf alles voor jezélf en je

eigen kindje uit mag zoeken, i.p.v. het te ontwijken omdat het anders

te pijnlijk is!!

Jose; lekker doen hoor, die earo sleep, onzin als de kraamzorg daarover

zeikt, zou k weer nooit over nagedacht hebben omdat te doen hor, toen

ik in de kraam zat, ik liet dat soort keuzes altijd bij de ouders liggen,

mits er n groot gevaar in zat, dan legde ik uit wat er zo link aan was, en

liet de keuze dan nog bij de ouders. t is jouw kind hoor!!!

zou t zeker niet daarvoor laten!!

we zijn druk ant klussen, d.w.z. Jaco klust druk en ik help waar ik het kan

en waar het lukt!! wel lekker om zo bezig te zijn!! t kamertje is helemaal

geschildert, meubeltjes ook, dus m'n pa kan evt. volgende week behangen

en dan kan ik ook in gaan richten!! zo'n zin om alle spullen te gaan kopen!!

ga k lekker volgende week doen.

Deze week is Jaco nog vrij, dus we klussen dan nog wat, en volgende week

zit k alleen, en dan moet ik m'ntijd ook vol zien te krijgen

(dan zit ik ook weer meer te forummen ;-) )

Danaa; en? Slaapt Daan op z'n nieuwe kamer? hoe vind hij het??

Gaaf hor, bij Leen Bakker ken je het nog best wel treffen vind ik zelf!!

Fijne dag meisjes!!

Geplaatst

Woooow Juut, wat een buik zeg. Die is zeker groot *haha* En je moet wel nog een paar weken *hihi*....

Ja ik ben zoals jij, met gewicht bedoel ik. Ik was altijd heeeeel erg blij met mijn figuur en nu ben ik zo dik, maaaaaar het is alleen nu fftjes omdat er natuurlijk ons schatje in zit en grooeit en niet omdat ik alles in me stopp *hahahahahah*

Nou de Babykamer is wel heel leuk hoor. En wij kunnen hier maar niet verder gaan klussen omdat mijn man sinds 2 weken problemen met zijn rug heeft. Hij kan niet lopen, bewegen wat dan ook. De hele dag maar pijn en de stomme arts geeft hem alleen maar pijnstillers die niet helpen. Maar k heb vandaag bij mijn huisarts gevraagt of ie mag inschrijfen en langs komen. Het moet maar wat toch?

Strax moet ik met hem weer naar de Physio, hij mag niet zelf auto rijden omdat hij deze pijnstillers slikt pffffff....

Maar goed hier verder alles prima . Heb wel de laatste dagen meer last van buikpijn maar verder alles goed hier.

Tot laterz

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Oew, nou meiden... aan jullie reacties te lezen voel ik me nu een dikke pad. Zo dik ben ik nu ook weer niet hoor! Misschien kleedt wit+ wijd niet echt voordelig...

Ik heb trouwens even zelf getest met die aerosleep: de ene kant is een soort plastic laagje (onderkant) en de bovenkant als je dat tegen je mond houdt en probeert te ademen, dan gaat dat gewoon! moet je maar proberen, ik snap niet wat die kraamhulpen voor een bezwaar kunnen hebben tegen die dingen?? Het ventileert echt onwijs goed...

@ Danaa: Badje komt bij de babydump vandaan: http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=17191&groep_id=429&merk=6483 Ik vond het wel een stylish badje! Het oog wil ook wat toch? En als je kijkt wat andere dubbelwandige badjes kosten, vond ik het nog wel meevallen qua prijs.

@ Sylvia: Wat vervelend dat je niet verder kunt met klussen en dat je pijn in je buik hebt, probeer een beetje tot rust te komen na alle ellende misschien heb je te veel stress gehad?

Fijne dag allemaal vandaag, ik ga kleertjes wassen!! Kewl...

Geplaatst

Nee joh je hoeft je helemaal geen pad te voelen! Je hebt gewoon een super mooie

buik die gezien mag worden (zoals álle zwangere buiken! :happy: )

Veel plezier met kleertjes wassen!! xxx

Geplaatst

No way Judith, geen pad... je bent prachtig juist. Zo'n mooie volle buik, daar zit je wondertje in en die doet het gewoon onwijs goed.

Net de intake gehad en ook even gevraagd over de aerosleep. Mag hem gewoon aanschaffen. Het enige is dan dat ik geen waterkruik mag gebruiken. Als deze lekt, ddan ligt je kindje in kokendheet water. Het mag wel maar dan met een electrische kruik. Dus nog even over nadenken.

Mochten we kiezen voor het traditionele bedje ( ouderwets zeg maar) dan mag er geen zeiltje onder. Hele folder gekregen over 'veilig slapen'.

Vanmiddag komt moeders behangen, joehoe.... zo leuk!! Krijg net zo'n mooi kamertje als jij Judith ;) Ook grijs, wit en zilver haha...zin in :)

Het is hier toch weer pisweer, dus ideaal om lekker binnen te zitten.

Oh ja, een vriendin van mij wil binnenkort mijn buik schminken. Hebben jullie nog tips/adviezen voor een leuk plaatje? Mailen/pb'en mag ook!!!

Geplaatst

Daar zit wel wat in jose, die hoes laat idd geen water door door de onderlaag die over het gehele matras ligt! Dan blijft er een plas op liggen natuurlijk... Maar die kruiken heb je geen weken nodig, op een gegeven moment kan je baby zichzelf warm houden en kunnen de kruiken achterwege blijven.

Wij hebben trouwens voor de eerste tijd een wieg op onze slaapkamer zonder aerosleep, gewoon een ouderwetse bedopmaak zeg maar. Hier zullen dus ook de kruiken gebruikt worden.

Ik ben benieuwd naar wat voor behang je hebt gekozen! (helemaal niet nieuwsgierig hoor!! hihihi)

Dat gaat nog wat worden hoor: nog 3,5 maand te gaan... Ik wil geen twintig kilo aankomen.... Een van mijn beste vriendinnen die 8 weken verder is dan mij heeft die er al ruim aan zitten, dus ik dacht dat het bij mij nog wel meeviel... niet echt dus! shit...

Geplaatst

Zoals je al zei... je vindt je lichaam het allermooist op dit moment, houd dat vast. En dan maakt die 10-20 kg niet uit hoor, je mag er trots op zijn!!!

De één heeft wat een zwaardere placenta, meer vruchtwater, allemaal factoren dus!

En dat behang, zal als het erop zit een foto maken oké? Zet hem dan wel op fb!

Geplaatst

Hey hey,

als ik zo lees over de kraamzorg en dit en dat, dan denk ik, waar is dat alles nodig voor?

In Duitsland is dat helemaal anders alles. Het wordt je 1 keer uitgelegt wat het beste is maar het kijkt er niemand naar na de geboorte hoe en wat je thuis hebt in het baby bed enzo. Je doet als moeder gewoon wat je denkt is het beste voor je beb.

Dus ik had een normaal Babybedje (met beide kinderen) en een kokosmatras en de beiden hebben in een kussen geslappen waar ze alleen maar op de zijde kunnen slaapen dus een zijdelingse positionering kussen. En dat was allemaal goed.

De vroedvrouw kwam , als je dat wilde en alleen dan, ff bij je kijken of alles goed met je gaat. Heeft dan ook ff het gewicht van de baby gemeten en is darnaa weer gegaan.

Ik vondt het allemaal prachtig zo als het was.

Wij hebben ook besloten, wij willen hier geen kraamzorg hebben. Ik ga wel 3 dagen na het geboortehotel of ik verblijf daar 3 dagen en daar krijg ik dan de kraamzorg. Als ik dus naar huis ga, doe ik het gewoon zo als ik het met de beiden anderen kinderen ook gedaan heb.

Ik zelfs moet toe geven ik houdt niet daarvan, dat er vreemde mensen in mijn huis rond lopen. Daar wordt ik gek van. Ook al zijn ze nog zo ardig, ik kan er echt niet tegen.

Maar ik denk dat het daarme te maken heeft, dat ik het niet anders gewend ben :)

Misschien denken jullie ook nu, god wat is die stom ofzo....Maar ja iederen op zijn gemaak toch?

@ Juut,ik vindt wel dat je een hele mooie buik hebt. Je bent niet te dik hoor. En je ziet er echt prachtig uit.

Gisteren dat moet ik jullie vertellen. Kom ik de buurman tegen, zegt ie tegen me : Ik heb je echt niet herkend boah wat ben je dik geworden.

Boah ey ik dacht zo bij me, als ik je niet zou kennen had je nu mijn hand in je gezicht ......

Toen heb ik hem vertelld dat ik niet dik maar zwanger ben...*hahahaha*

Heb het toen mijn man vertelld en die zei ook, wat een klootzack *sorry voor dat woord*

Okay dat was het nu van mij lees je later nog wel

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Zooo ... Nou, ik heb mijn avondeten al op! Ik stond bij de visboer hier op t dorp en stond te kwijlen bij heerlijke verse sushi... Zegt de dame daar: de verloskundige was bij hen langs geweest omdat zij rauwe vis en sushi iedereen liepen af te raden, het is juist heel gezond als het zo vers is!!! Zeker als je zwanger bent prima om te eten, het wordt hier dus aangeraden!!! Waaaaahhhh... Wat een feest!!!

Geplaatst

Zo zie je maar weer Judith, jij hebt in ieder genoten hihi... dat is ook belangrijk!

De tussenstand hier is, dat het er bijna in zit...maar man, man, wat een pokkewerk. Het is met een patroon en soms klopte het gewoon niet aarghhhh, gelukkig hoef ik het niet zelf te doen.

Maar het wordt zooooooo mooi :)

Ang3l, in Duitsland doen ze het dus weer anders, zo zie je maar....geen land is hetzelfde. Blijf het toch vreemd vinden. Maar inderdaad doen waar je je goed bij voelt en het is voor jou ook niet de 1e, dat scheelt denk ik ook wel weer.

Geplaatst

Juut jij lust sushi? Grrrrr....*hahahahah* Ik ben helemaal geen vis eter, maar dat ligt er niet aan dat ik geen vis lus, maar omdat ik allergisch ben voor viseiwit. Ik mag wel bv vissticks eten, maar dat was het ook.

Maar , ik durf , ook al zou ik geen allergie hebben tegen vis, echt niet aan te denken sushi te eten. Weet niet waarom maar durf het echt niet. Misschien smakt het echt herrlijk .

Hebben jullie dat ook dat je niet weet wat je zou koken ? Ik zit er echt de laatste tijd met te vechten. Dan wil ik dit, dan weer dat...Pfffffffff

Fijne avond nog

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Haha nee Sylvia, hier is de bloemkool weer rijkelijk naar binnen gevloeid :)

Oh ja, Judith, foto's staan op fb!

Geplaatst

Bloemkool had ik ook al ....Ach herrje, is niet altijd makkelijk om iedereen blij te maken met het eten hahahaha

Nou het wordt gegeten wat op de tafel komt *hihi*

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Lastig blijft dat he, avondeten... alles wat een beetje stinkt hoef ik al niet meer tegen de tijd dat het op mijn bord ligt tenzij iemand anders het klaar maakt... dan kan ik het wel eten! hihi... Ik zal zelf geen bloemkool of broccoli klaarmaken dus. vlees eet ik ook zeer weinig (yuk) vandaar ook dat ik zo'n trek had in sushi, ook lekker koud, heb niet veel trek in warm eten tegenwoordig.

Ik eet alleen geen tonijn en als je kijkt hoeveel vis je nou werkelijk binnenkrijgt als je sushi eet, dan valt dat ook wel weer mee. (300 gr. vette vis per week... dat haal ik niet hoor!)

Jose: ik heb je foto's gezien! Mooi hoor! Patronen blijven lastig behangen, vandaar dat wij voor heel stevig behang hadden gekozen. Wij moesten de muur inlijmen en dan het behang er tegenaan... Dat schuift wat makkelijker op zijn plaats.

Ik heb gister een voetbalwedstrijd in mijn buik gehad volgens mij! wat zat ie lekker te schoppen... Mijn placenta/moederkoek ligt hoog-voor en daardoor voelde ik alleen onder in mijn buik schopjes tot nu toe. Nu voel ik ook bij mijn ribben aan de rechter kant allerlei bewegingen... zo gaaf! Ik word er helemaal blij van!

Geplaatst

Haha judith, dan waren die van ons tegen elkaar aan het spelen zeker? Gisteravond hier ook iemand tekeer....of ligt het nu al aan het weer? Niet

Het was zeker lastig behangen, was ook erg dik behang, sommige stroken klopten gewoon niet.maar ik ben helemaal blij, zit er supermooi in:)

Geplaatst

Nu kun je lekker verder aan de slag met het kamertje! Ik liep al steeds vaker even naar binnen om gewoon ff te dromen en dat wordt nu alleen nog maar meer... zooooooo cute!

Het leek trwns wel alsof ie zich heel wild aan het omdraaien was elke keer! moest er helemaal van lachen...

Fijne dag verder

Geplaatst

Hahahaha funny zeg. Ik had het gisteren avond ook. Het begon zo 22.30 uur en duurte heel lang totdat ie weer rustig was. En ja ook ik voelde gisteren voor het eerst boven de buiknavel de schoppe van hem. Leuk hè?

Maar soms heb ik ook dat, als ik b.v. met mijn Stoel draai, dat ik in eens een schop links krijg die echt voelt als een stroom stoot. Dat is dan wel weer vervelend.

Nu is ie ook weer wakker. Lekker aan het spelen in me buik *hihihi*

Zooooo strax ff met dochtertje nog wat doen. Weet nog niet prez. wat maar komt wel goed.

Fijne dag nog verder

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Toevallig hoor!!! Ze hebben vast een gezellig 'onderonsje' gehad ;)

Vooral dat draaien vind ik zoooo bijzonder en grappig. Dan moet ik ook altijd lachen, als hij/zij de boel op stelten zet daarbinnen.

Hier schijnt eindelijk de zon, mag ook wel weer eens na een aantal trieste regendagen. Zou het dan toch zomer gaan worden? Lijkt me heerlijk, gewoon niks doen, in de tuin, boekje erbij...en genieten :)

Geplaatst

gaaf Jose dat er behangen is... ben ook zo benieuwd hoe het er bij ons uit komt te zien!! we zijn t gisteren wezen bestellen, t behang, dus hopen het

over 2 weken binnen te hebben, en dan komt m'n pa behangen!!

Gisteren ook gordijnen besteld bij Roobol, dus die komen over n week of 4. dan ist helemaal klaar!!

Vanmiddag zijn we stof voor de wieg wezen kopen, k ga m zelf 'aankleden' dus daar moet ik nog wel ff voor gaan zitten om te naaien, maar

daar heb ik nog tijd zat voor, zeker nu ik thuis zit!!

sylvia; eten heb ik gelukkig geen last van, ik lust 'gewoon' alles nog wat ik altijd al luste en word nergen vies of misselijk van.

het enigste waar ik niet meer tegen kan is spinazie, daar krijg ik gruwelijke maagpijn van!!

Gaaf he Judith; dat gevoel!! wie heeft er gewonnen met de wedstrijd?? haha...

k herken het helemaal!! soms kan ik gewoon heel goed voelen hoe t kindje ligt zeg maar, heel apart, dan is gewoon

de rechtse of linkse kant veel dikke van m'n buik... en dan draait tie z'n eigen weer eens om.... man man!!

k heb ook vaak dat de voetjes in m'n blaas trappen!! ben ik net wezen plassen, nog geen 10 min. later moet ik écht zooooooooooooo

nodig plassen..... afain, eindelijk n wc gevonden... wat komt er uit?? 3 druppels :-p

vandaag beter weer he?!!

Fijne avond nog.

Geplaatst

hihi dat voelen en zien bewegen is zo leuk he!

Ik voel echt elke beweging, of het nou boven mn navel, helemaal aan de zijkant

of tegen mn blaas is. Helemaal als ze tegelijk wakker zijn is het een drukte van jewelste!

Over een uurtje mn kindjes eindelijk weer bewonderen !!! :laugh:

Fijne dag xxx

Geplaatst

Wat fijn dat je weer even naar ze mag kijken Danaa! Geniet er lekker van... Ik ga zo een afspraak maken voor de 3d echo.

Ik voel het meeste onderin en aan de zijkant pas sinds kort en alleen als ie wakker is.... best jammer eigenlijk! Bewegingen die ik met de doppler wel kan horen voel ik niet in mijn buik.

xx

Geplaatst

Veel plezier Danaa... zal bij jou helemaal een wervelstorm daarbinnen zijn, 2 van die mooie, kleintjes die de boel daarbinnen gezellig maken met z'n 2 ;)

Hier voel ik het overal... 's avonds vooral rond navel en rechts daarvan... maar ook veel onderin. Het verschilt nogal dus... voel het in ieder geval erg goed!!!

Nou meiden, k ga zo ff lunchen met ron, het is prachtig weer :)

Morgen weer echo, jippie!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden