Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tweety bedankt voor je leuke kaartje!

Erg he dat afwachten..... Nog eeeeeven geduld!!

De kraamhulp is net weg, nu staan we er alleen voor..

Toch ook wel fijn om nu écht met ons gezin van start te gaan!

De meisjes groeien goed en hebben gelukkig hetzelfde ritme.

Sinds vandaag zitten ze weer allebei op het geboortegewicht!

Dus dat betekend dat we dit weekend voor het eerst met ze buiten

gaan wandelen!! Nou ja, het zal een heel klein rondje zijn want ik

heb nog veel pijn..

De nachten zijn erg pittig maar ik hou me voor ogen dat het de 1e maand het zwaarst is.

Daan snapt er niet veel van en is heel lastig geweest. Gelukkig draait hij nu wat bij.

Tis ook niet niks voor zo´n manneke!

Nou dat was even een update, hopelijk gaat het met jullie allemaal goed !! X Danaa

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Graag gedaan hoor meid!!

Ja k geloof het, dat het ff pittig is, int begin, zeker met 2 dametjes

tegelijk!!

Ook weer vreemd, om je kraamperiode af te sluiten!!

Ik merk tenminste aan mezelf, dat ik nu veel meer met de bevalling en

de kraamtijd bezig ben (de kraamtijd komt omdat ik het werk gedaan heb,

dus weet wat dát inhoud zeg maar).

maar de periode dat de zuster dan weg gaat, lijkt me zo apart!! Ineens sta

je er alleen voor ofzo.

Grotere kinderen zijn altijd wel van slag als er n baby bijkomt.

k moet zeggen dat ik in al die jaren in de kraam maar weinig kinderen zag die

zichzelf waren, meestal zijn moeten ze toch wel wennen, maar ook wennen dat ze

de aandacht niet meer op t gewenste moment krijgen.

Dat mama ook aandacht voor andere kindjes heeft!!

het word vaak vanzelf weer rustiger als de kraamtijd voor bij is, en je als moeder

weer je eigen ritme krijgt!!

Geniet lekker van deze tijd. Al is t lichamelijk vaak nog wat minder!!

Doe rustig aan hoor!!

Geplaatst

Hallo meiden!

Wat een ellendig bericht van Bianca zeg... Arme meid, maar wat sterk van haar dat ze dan toch de knoop door heeft gehakt.

Mutske: Meid wat een zooitje heb jij dr van gemaakt!! hahaha...

Goed dat je zo vasthoudend bent geweest daar! soms moet je echt zo gigantisch voor jezelf opkomen, anders dan gebeurt er nooit wat. Je hebt gewoon met te veel partijen te maken in 1 ziekenhuis...

Jose, was je laatste suikertest ook goed? Hope so... maar als ik die andere uitslagen zie dan ga ik daar wel van uit. Mooie uitslagen toch?

Tweety: bij jou is het toch ook wel flink aan t rommelen! Doe maar lekker rustig aan hoor, je huis is vast schoon genoeg!!! Hoe was je controle??

Hier vanmiddag me helemaal kapot geschrokken.... was bij de vlos voor controle en de hartslag van de baby was zoooooo laag!!! De vlos ging direct het ziekenhuis bellen en daar moest ik met spoed naar toe voor een CTG, 45 min aan de monitor liggen + een echo...

De hartslag klonk alsof het mijn eigen hartslag was (dat zei ik ook tegen de vlos: dat is de baby toch niet, dat lijkt mijn hartslag wel!?)

Zij reageerde zo serieus dat ik heel erg schrok!

In het ziekenhuis was het weer helemaal ok trouwens.... De hartslag van een jongensbaby schijnt sowieso lager te zijn dan die van een meisjesbaby. Maar hij was echt veeeel te laag!

Morgenochtend om 9 uur nog een CTG voor de zekerheid.

ff telefoon....

Geplaatst

Jeej, Judith, ik schrik gewoon van je bericht.....pffffff..... gelukkig lees ik het als een sprookje, het einde was goed gelukkig!

Morgen dus weer, nou fijn dat ze het even in de gaten houden. Klopt dat een jongenshartje langzamer klopt dan bij een meisje....

Tweety, rustig aan hoor, anders kom ik je vastbinden haha....

De laatste suikertest was goed 6,0. Nuchter was hij wel wat verhoogd ( die 6,4), maar ik ga ervan uit dat het niet erg is. Hoor het morgen wel, heb dan controle.

Geplaatst

He bah Juut, ja kan geloven dat je je eigen kapot geschrokken ben.

Hoe hoog/laag was de harstslag dan?

Die van mijn beebje was v.d. week 128, dat is ongeveer wel n jongenshartslag....

(boven de 140 vaak n meisje...... uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).

wel fijn dat ze het gelijk serejeus namen, en je gelijk aan de ctg mocht.

en voor morgen weer.... ben benieuwd meis...k hoop dat het niks bijzonders was,

en hij gewoon enorm diep lag te pitten......

Wat zeiden ze er int ziekenhuis over??

Misschien wel n reden dat je eerder ingeleid kan worden he?!!houd dat ff in je achterhoofd....

Zagen ze nog iets bijzonders op de echo?? of was t gewoon normaal allemaal??

Mijn controle was okay hor, van de week. Wel de combi hoofdpijn/vocht vasthouden in de gaten houden....

volgende week potje urine inleveren...en mocht ik eerder klachten krijgen (sterretjes, band om buik gevoel enz. meteen bellen)

maar m'n bloeddruk was wel okay. 120/80 voor mijn doen wel iets aan de hoge kant.... maar nog wel goed genoeg zeg maar.

Moest nog over n staafje plassen, voor zover dat lukt met die buik in de weg, maar er zat geen eiwit in gelukkig!!

Geplaatst

Jose; Ja hoor tante Jose :laugh: zal rustig aan doen....

Klinkt opzich toch allemaal heel positief dat van je suiker??

t mag toch tot 7,5 zijn ongeveer?? dus dan is dit toch wel okay??

Geplaatst

Ja dat is niet nuchter, nuchter moet hij eigenlijk onder de 6 zijn. Ach, ik maak me er niet druk om hoor, zit wel goed!

Geplaatst

Vind ik ook :)

Vanavond komt dat achterlijke programma weer op de buis; het spijt me...... nou mijn deur gaat dicht haha!

Geplaatst

Ben ik weer! Ff mijn schoonzus aan de telefoon...

Nou, het was dus ff flink schrikken maar met een goede afloop iig! De eerste keer bij de vlos leek de hartslag zo laag bijna als de mijne, zal zo rond de 90 (of onder de 100 iig) zijn geweest denk ik? Ik weet het niet exact.... maar het was erg langzaam. Voordat ik daar wegging heb ik haar gevraagd om nog eens te luisteren en toen schommelde het tussen de 113 en 115 bpm, ook te laag maar een stuk beter.

Ik ben blij dat ik morgen nog een keer mag...

Ik heb wel superveel harde buiken trouwens.

Jose: die suiker klinkt toch wel goed hoor, ik zou me daar ook geen zorgen over maken. Gelukkig maar!! Ben benieuwd wat ze morgen bij je controle zeggen.

Tweety: Morgen 38 weken!!!! waaahhhh!!! Ik ben der klaar voor!!!

Nou ja.... Ik ben gesloopt van deze dag iig, zal wel lekker slapen vannacht! Morgen om 9 uur weer in het zh.

Bye sweeties!!

Geplaatst

Slaap lekker Juutje, en ik hoop dat het morgen gewoon weer normaal klinkt!!

K denk dat we allemaal stresskippen zijn hoor, als het om onze kindjes gaat,

k zou me er ook absoluut niet lekker bij gevoeld hebben!!

Fijn dat je morgen weer mag in ieder geval.

Suc6 alvast en laat t ff weten hoe t was!!

Yes...morgen 38 weken!!

Geplaatst

Ik breek even in,

Lieve Jose,Judith en Tweety,

Wat zijn jullie een mooi stel lieve vrouwen bij elkaar!!!

Bedankt voor de lieve berichtjes! Doet me goed!!

Jose en Juud ik kom sowieso jullie beebje bewonderen hoor strakkies!!

We houden contact!! En Jose,maak je niet druk komt goed.Goed gesprek gehad en je kan het gewoon naar dit adres toe sturen ben namelijk erg nieuwsgierig geworden ;)!!

Hopelijk zien we elkaar nog eens met zn alle (de theeleuten) dan ben ik zeker weten van de partij!!

Hele dikke knuffel voor jullie!! xxx

Geplaatst

Jeetje Judith, wat n schrik! Hoop dat de hartslag nu goed blijft. Ik zou me ook te pletter schrikken. Succes morgen hè!!

José , ja, is goed hoor, je suiker!!

Tweety, fijn dat alles goed was. En...idd lastig, zo plassen o er n staafje. En 120/80 is keurig (vinden ze hier)

Slaap lekker allemaal! (Zometeen...:-)

Geplaatst

goeie morgen

dana wat een mooie meiden zeg

nog van harte gefeliciteerd weet ni of ik dat al gedaan had.

judith zo dat is zeker schrikken maar gelukkig dat alles goed is.

afgelopen dinsdag weer controle gehad nog niet helemaal ingedaald

toen vroeg ze of ik de kleine nog goed voelde ja wel minder als eerst

maar niet dat ik me daar zorgen over maak.

maar ze wilde toch voor de zekerheid ctg laten doen die middag geljjk gehad was allemaal goed.

gister moest ik terug. me moeder ging weer mee en ik zei nog dat ik krampen had maar verder niks.

dus weer ctg zag ze wel wat weeen activiteit ik zo ja dat kan wel kloppen ja heb wat krampjes dus.

heb geljjk gevraagd of ze aan de gyn wou vragen om te toucheren

zat nu op 2cm en ze heb gelijk gestript. toen we weggingen nog meer krampen en bloedverlies.

ben wel een deel van me slijmprop verloren.

nu heb ik weer nergens last van alleen nog wat bruine afscheiding

liefs

Geplaatst

Wat een spanning Angel, je hebt gewoon al ontsluiting en je bent de slijmprop deels verloren pffff, het kan elk moment gaan gebeuren.... alvast heel veel succes.

Fijn dat alles goed was met de kleine man, maar het is toch normaal dat je de kleine op het laatst minder voelt?

Zal het vanmiddag ook eens vragen, had van de week ook 2 dagen dat ik dacht.....weinig tot geen beweging.

Judith, hoe is het gegaan vanmorgen? Hoop alles goed met de kleine knul. Heb nog aan je gedacht toen ik 9 uur op mijn wekker keek.

Geplaatst

Hebben jullie er al over nagedacht wat je het kraambezoek voor lekkers gaat geven ( behalve de moederkoek haha)?

Een taart vind ik leuk, maar dat houd je nooit dagen goed. En de eerste dagen wil ik alleen de belangrijkste mensen om me heen hebben, verder niet.

Beschuit vind ik zo afgezaagd, maar heb het gisteren toch maar alvast in huis gehaald. Ik wil nl. wel iets in huis hebben, hoort gewoon iets 'kraams' bij de koffie vind ik.

Geplaatst

ja kan nu elk moment gebeuren jose.

maar nu voel ik me eigen goed hahah hij wil nog niet denk ik

eerst een beetje lekker maken hahaha.

ja dat is wel normaal dat je je kleine iets minder gaat voelen ik was ook niet ongerust maar ze wilde het toch voor de zekerheid doen zeg maar.

beter een x voor niks zeiden ze.

maar als je twijfeld gewoon vragen hoor. en zeker als je er ongerust over ben.

liefs

Geplaatst

Angel wat spannend, wie weet al snel jullie kleine man in je handen :-)

Is er al wat bekend over @ngel?? daar zouden ze toch een dag of 2 geleden de vliezen breken???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden