Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel spannend Angel.... toch weer n stapje verder als je je slijmprop verliest (kan het in de praktijk

nog wel ff duren....maar toch.....) en weer n cm. verder!!

T kan in ieder geval wel elk moment écht gaan beginnen!!

Jose; Taart is leuk idee.Opzich is die zo op hor, dus dat zou je best kunnen doen. Of anders

losse gebakjes.... die je er per dag uithaalt. Tompouzen zijn erg leuk bij n meisje....(rose) en je hebt

ook bij de echte bakker speciale marsepijn gebakjes...(die kan je wat langer goed houden).

Wij doen cake rol.... je weet wel, met van die aarbeidenvulling en dat witte spul. Vind ik weer net

wat origineler dan beschuit idd. (beschuit heb ik in m'n leven al zoveel op :-p ) wat ook heel veel

gedaan word is gewone cake....met n streep slagroom erover met muisjes..... valt ook altijd in

goede smaak bij de visite....maar omdat ik dát ook al té veel gezien heb, wilde ik iets anders dan anders...

dus verzon Jaco dat we cakerol gaan doen....klein toefje slagroom erop met n paar muisjes.....en klaar!!

(is ook nog haalbaar voor de zuster en voor papa om klaar te maken als er ineens veel visite op de stoep staat)

Hier weer buikpijn. Gisteren ging het wel aardig moet ik zeggen. maar vanmorgen werd ik al wakker van de buikpijn....

en t zakte wel aardig (toen ik bij m'n schoonzus was) nu ik weer thuis ben word t weer wat meer.....

k heb veel menstruatie pijn.....(contstant gevoel zeg maar) en nu ook weer zo'n stekende pijn erbij, alsof de boel

ff opgerekt word van binnen, dit trekt ook zo lekker naar m'n rug.

Afain.... zo maar ff plat, kijken oft minder word.

K moet zeggen dat ik het wel behoorlijk frustrerend vind....steeds dat gerommel, en dat er dan verder niks gebeurd.

k zou t toch leuker vinden alst dan eens door zou zetten!!maar goed.......heb ik dan weer niks over te zeggen ;-)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden!

Nou, eerst maar even mijn eigen verhaal! Vanmorgen om 9 uur in het ziekenhuis gemeld voor die CTG, zou zo'n 45 min zijn. Toen was er toch weer een dipje in zijn hartslag (zakte naar 92 bpm) en ik moest dus blijven liggen... Later nog een keer naar 99 bpm en dat vinden ze toch te laag. Uiteindelijk heb ik 2,5 uur aan dat app. gelegen en nog een echo gehad. Daar was te zien dat ik een stuk minder vruchtwater heb dan gister.... Gister hadden ze 10 cm. vruchtwater gemeten en dat was er vandaag bij lange na niet!

Vannacht had ik in bed wel zoiets van: Jemig, wat is dat celstofmatje klam zeg! (die had ik al in bed gelegd van de week bovenop dat plasticen ding) Ik dacht nog: heb ik nou zo liggen zweten? Pat vond het wel meevallen, maar ik weet hoeveel vocht die dingen op kunnen nemen! Maar goed, verder had ik niet het idee dat ik liep te lekken, maar ik ben wel vruchtwater kwijt.

Dat in combinatie met die zakkers in zijn hartslag en de weg die we bewandeld hebben is voor het SFG reden om te willen inleiden! het zou kunnen zijn dat de navelstreng klem ligt of dat de placenta een beetje aan het "op raken' is, maar ze willen het iig niet gaan afwachten.

Morgen ochtend moet ik bellen om 7 uur en dan krijg ik te horen hoe laat we ons moeten melden.

Als ik vanavond te weinig leven voel of meer dan 3 harde buiken in een uur heb dan moet ik vanavond nog terug voor een CTG zodat ze kunnen kijken wat dat met zijn hartslag doet..... Al met al heb ik het idee echt in goede handen te zijn en dat geeft me rust. Ik heb de baby liever ademend in mijn handen, dan onzeker in mijn buik... Hij is sterk genoeg....

Ik ga nu ff teruglezen wat jullie hebben geschreven!

Geplaatst

Meiden wat spannend allemaal!!!

Bij jullie rommelt het toch ook al he? Angel en tweety!

Ik weet ff niet wat ik verder moet schrijven... mijn hoofd zit zo vol met alles van vandaag!!!

Ik schrijf later nog wel ffies...

Ow jah, Bianc: Bedankt voor je lieve berichtje meis.... Ik denk aan je!

xxx, Juutje

Geplaatst

Wat ontzettend spannend Juut. En je bent gelukkig in goede handen, en er ook op tijd bij. Dat lijkt me

wel een gerustelling!! Maar goed...al met al gaat het ineens wel hard voor je, en ga je misschien van

t weekend al wel bevallen??Als t met t kleintje maar goed is, dan maakt het niet zoveel uit, hoe het loop idd.

Beter zo, dan dat ze je laten lopen!!

Ow en nou moet ik ineens zoooo hard huilen......... bah!

k ben het zooo spuugzat, en ik wil ook bevallen. Sorry hor!! voel me nu gewoon ego. De reden waarom jij

moet bevallen is niet eens leuk zeg maar!!pffffffffft.....en nu voel ik me zomaar ineens n beetje jarloers1!!

(waar ik dan nog weer harder om moet huilen, want dat vind ik heel erg van mezelf)

Beetje last van alle hormoontjes, ben moe, en die piemels buiten maken zo'n herrie, terwijl ik wil slapen.....

En dan vanavond verjaardag van m'n vader, en dan zit natuurlijk iedereen weer te zeuren of t al eerder

komt omdat ik anders niet met de bruiloft mee kan....... Bah bah bah.

Sorry voor m'n ego berichtje hoor!!

kzie ook glad niet of k fouten heb geschreven, want k heb geen lenzen in, en m'n bril beslaat van t gejank......

Geplaatst

Ooohhh meiden wat ontzettend spannend allemaal...!!!!

Bij Angel kan het ieder moment gebeuren! Whaaa!!

En verder veel rommelende buiken!

Ik denk elke dag aan jullie en probeer elke dag even te spieken hoe het ervoor staat..

Nu duurt t écht niet lang meer!!

Geplaatst

Ow tweety!!! Arme schat!!! Daar krijg ik dan weer traantjes van... Ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Jij wilt ook gewoon lekker je beeb in je armen houden... Nog ffies volhouden, maar als ik elke keer jouw stukjes lees denk ik dat dat nooit meer heel lang zal gaan duren...Dikke knuf voor jou en hard voor me duimen hoor dit weekend!!! Ik probeer via mijn iphone contact te houden ok?Xx

Geplaatst

Juutje; tuurlijk, m'n duimen draaien overuren hoor!! we lezen vol spanning mee hoe t gaat, en alsk

niks hoor, ga k je gewoon smsen ;-)

Heel, heeeeeeeeeeeeel veel suc6 hoor lieverd en alvast n dikke knuf voor alle (pijnlijke) uurtjes int

ziekenhuis.

Geplaatst

Lieve Juud, ik las je berichtje toen ik in de wachtkamer zat te wachten. Meid wat een spanning, maar wat ben je in goede handen zeg. Echt fijn dat ze geen risico willen nemen en je goed onder controle houden. Jeetje, dit zou voor jou wel eens het weekend kunnen worden... ik wens je alvast heeeeeel veel succes en een hele dikke knuffel voor alles wat er komen gaat. En voel je vooral niet verplicht om je i-phone in de startblokken te houden, je hebt wel wat anders aan je hoofd. Toi, toi, toi!!!!

Lieve Tweety, meisje, meisje.... wat een tranen en zo terecht. Je loopt aan het eind en je hebt het gewoon een soort van gehad. Je loopt al dagen met harde buiken/weeën en met de gedachte: zou het? Dat is frustrerend en ook jij wil je beebje in je handen houden. Het kriebelt nu helemaal nu we weten dat er al een aantal geboren zijn.

Blijf om jezelf denken, want stress...houdt de boel tegen hè...dus probeer het toch over je heen te laten komen en niet teveel aan te trekken van wat anderen zeggen.

Zegt mevrouw dapper, die zelf ook altijd in de stress schiet...tjee....

Ook een knuffel voor jou!

Die jaloezie herken ik hoor, ik wil ooooook ;)

Geplaatst

Nu dan ego:

Controle was goed, kleintje loopt nog steeds 2 weken voor en weegt nu 3380 gram. Komt vooral door haar bolletje en lange benen ( heeft ze dus van haar papa;))

Bloeddruk stijgt geleidelijk, maar niet zorgwekkend : 135/85, netjes dus voor deze termijn.

Nu het nieuws, tenminste... ze laten me niet langer dan 40 weken lopen, joehoe:happy7:

Met 39 weken een evaluatiegesprek en met 39+4 gaan ze kijken/voelen of ik inleidbaar ben ( of de baarmoedermond al open staat). Zo ja, dan word ik 18 november ingeleid.

Zo niet, dan heb ik de volgende keuzes:

1. Er wordt een ks gepland.

2. We kijken het nog een week aan en krijg iedere dag controle.

Al met al, ben ik opgelucht :) Zeker omdat het kleintje zo voor loopt, wat we hebben meegemaakt, wil ik geen enkel risico nemen ;)

Geplaatst

Oh en... ik hoef niet te liggen als de vliezen breken. Kleine ligt diep in mijn bekken, vk kreeg haar vingers er niet meer tussen. Ze ligt niet vast ( nog wat ruimte), maar ze kan er in ieder geval niet meer uitschieten, tenzij ik de handstand doe!

Geplaatst

Dank je Jose, voor je lieve woorden!! Doet me goed!! Ach...al die wiebelende hormoontjes....

k zeg net nog tegen m'n vriendin; langer als 4 weken gaat t sowieso niet meer duren....maar toch....

de frustratie en onzekerheid maken het wachten lang, zeker met al dat 'gerommel' van binnen.

K moet ook zeggen dat ik het zelf allang heb losgelaten, dat ik bij die bruiloft ben....ga er gewoon maar

vanuit dat ik in m'n kraambed lig!! En k moet ook eerlijk zeggen dat ik meer met mezelf bezig ben, dan met

de bruiloft van m'n broer. Scheelt ook wel dat ik overal bij betrokken ben geweest, en me dus ook totaal

niet buitengesloten voel.

Ow wat onwijs super de super dat ze je niet overtijd gaan laten lopen. En terecht, als je beebje

al zo voorloopt, is het ook niet nodig toch?!!

Bloeddruk is idd. netjes. zou super zijn als je dan al wat cm. ontsluiting hebt, zodat het allemaal

makkelijker inleidbaar is!! Heel begrijpelijk dat je geen enkel risico wil lopen.... dat vind ik persoonlijk

ook onzin ook, als het niet nodig is!! Daarin horen ze jullie gewoon serejeus te nemen hoor!! En fijn

dat ze het doen!!

Ook n opluchting dat je niet gelijk horizontaal moet.... haha...sta je net te tanken ofzo.....Jose gelijk

plat achterover......... Sorry.....k zie weer rare fantasieén voor me....hihi....

Maar voor jouw dus (hooguit) nog 3 weekjes........spannend!!!

Gelukkig dat jij dat ook herkent, van die jaloezie....k voelde me eigen er gewoon schuldig om, en heel de middag

eigenlijk al weer rot, omdat ik dát opgeschreven had!!

Vanavond verjaardag van m'n pa.....k heb er zó geen zin in!! maar goed...afleiding is ook weer goed...

kga me nu ff douchen en optutten....knap ik weer van op, na deze middag dip.

Geplaatst

Zo meteen voel je je weer fris en fruitig, kijk je in de spiegel.... ga je naar je pa en als je er dan eenmaal bent, valt het hopelijk mee.

Kun je misschien je zinnen even verzetten na vandaag.

En áls ze erover beginnen, meteen duidelijk zijn en je grens aangeven. Vallen ze je daar hopelijk niet mee lastig. Ze snappen hopelijk zelf ook wel, dat je liever bij je broer bent, maar dat je het helaas niet voor het zeggen hebt.

Fijne avond meid!!

Haha, ik zie mezelf ook al liggen bij de pomp, zie je allemaal mensen vluchten....denken ze allemaal dat ze in 'candid camera' zijn beland of zo.

Geplaatst

Sorry breek eventjes in vanuit het december topic : )

Ik lees altijd met jullie mee, tjeeeeeee, wat spannend allemaal zeg! Danaa al bevallen, had ik je al gefeliciteerd? Bij deze dan nog, prachtige namen!!

Judith morgen bellen he? Spannend meid!! Nog effetjes!

Silvia had toch ook al heftige weeen? Ben benieuwd

Jose, jij weet ook al een datum, oeeehoeee, leuk leuk leuk! Da's dus nog max 3 weken!

Tweety, lieve schat, hou vol meid! Ik las net je berichtje,voel helemaal met je mee hoor! Nog even, en dan heb jij je ukkie ook vast!

Iedereen heeel veel succes de komende dagen!!

Ben er weer vandoor : )

Geplaatst

Hope, lief dat je hier even om de hoek komt kijken, je bent tenslotte ook een 'uitgerekend in novembermama';)

Er begint hier in dit topic behoorlijk schot in de zaak te komen.

Sylvia, weten we niet, heeft niets meer laten horen! Maar die zou inderdaad ingeleid worden.

Ennuh....ff iets rechtzetten, ik houd het op max. 4 weken... want als ik niet inleidbaar ben, zal de ks pas die week erna ingepland kunnen worden. Of als ik het dan nog een week aan wil kijken.

Maar hoe dan ook, we kunnen aftellen, binnen nu en 28 dagen ( klinkt beter) heb ik ons kleine meisje vast.

Geplaatst

Hahaha Jose, okay dan! Binnen nu en 28 daagies! Ik trouwens ook! Ik ga de 40 wkn sowieso niet halen, rond de 38 weken gaan ze kijken hoe het ervoor staat. Het weefsel binnenin is helemaal verweekt, alleen de baarmoedermond moet nog verstrijken, en dan ontsluiten. Spannend!!!! Toi toi toi meid!!

Geplaatst

Wow, voor jou ook spannend zeg....het zou dus ook zomaar kunnen beginnen. Jeej, wat een golf ineens ;) Voor jou ook heel veel succes!!

Geplaatst

He meiden,

Daar was ik weer even.

wat spannend voor ons allemaal! Judith ik ga voor je duimen, heel veel succes! tweety ik kan me goed voorstellen hoor dat je er klaar mee bent, irritant dat je continue denkt dat het kan gaan beginnen en dan weer niks, nog heel even geduld ben ik bang. Jose fijn dat je duidelijkheid hebt en gerustgesteld bent, ook voor ons schiet het al best een beetje op. Ik ben zo benieuwd hoe het met sylvia is.

Andere dames natuurlijk ook heel veel succes!!

Met mij gaat het op zich wel prima. Controles zijn tot nu toe goed. Ze is ingedaald en dat merk ik wel, zitten, fietsen autorijden is toch wat minder fijn :( Maar ik mag zeker niet klagen. Nou ik hobbel nog even door en volg jullie zeker en laat natuurlijk wat horen als het zover is :)

Geplaatst

Jose; Nou ben idd. weer fris en fruitig....ff weer n make upje op en haartjes netjes....pfff....

knap je van op!! al hoewel ik nog wel n 'ik-moet-nog-meer-huilen-gevoel' heb....misschien als

Jaco zo thuis komt....maar wat vaak ook zo is, dat ik juist door hem weer moet lachen...en het

dan wat beter kan relativeren.

En idd. ik ga gewoon meteen m'n waffel opentrekken als ze er vanavond over gaan zeuren....

(normaal heb ik meestal de neiging om dicht te klappen..... maar ik kan beter openklappen....haha...dan kan

de beeb er ook makkelijker uit :-) )

haha....iedereen begint te gillen bij de pomp.... en jij ligt daar maar....komt de ambulance.... mw. uw vliezen

zijn niet gebroken, maar uw tank benzine..... Uiteindelijk lig je dan natuurlijk in n plas benzine....

Hope; Dank je wel meis...super lief dat je dát zegt!! Voor jouw ook heel veel suc6 meid....voor jouw ist

net zo goed spannend. K volg je hoor..... ;-)

Van Sylvia hebben we idd. niks meer gehoord.... dus we zijn wel benieuwd hoe t afgelopen is zeg maar!!

Geplaatst

Lisa; we zaten tegelijk te typen ;-)

thanx hoor!! Geduld ja.... (ben ik zooooow slecht in ;-) ) maar t komt er toch n xtje uit.

k zit er nu alleen tegen aan te hikken.... en k wil het hét liefst nu maar!!

Fietsen.....??????? wow.... dat kan ik écht al heel lang niet meer....vind het in de auto

al vreselijk!!Van dat gehobbel krijg k onwijs veel harde buiken....

T schijnt ook een manier te zijn he? om je bevalling op te wekken; Fietsen..... mmmmm

misschien toch maar is n rondje doen vanavond?? hihi...ik hou helemaal niet van fietsen,

en als de baby op mij lijkt, komt tie er dan zéker niet uit....haha....

Geplaatst

@ Danaa – Wat een prachtige foto’s van jullie meiden!! Echt superlief!!

@ Mutske – Super dat je zo door hebt gezet en dat DE datum nu echt vast staat!! Nog 17 nachtjes!!!

@ Jose – Fijn dat de waardes en de controle zo goed was!!

En wat een SUPERGOED nieuws dat ze je niet langer dan 40 weken laten lopen! *jaloers*

Ik kan me voorstellen dat je super opgelucht bent!!!

@ Judith – Idd super schrikken én spannend zeg!! Gelukkig houden ze jullie goed in de gaten!!

En waarschijnlijk is het dit weekend dus zo ver!!! WOWWWWWWW!!!

Heel veel succes en ik denk aan jullie!!!! *knuffel*

@ Angel – Ook al zo spannend bij jou!! Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren….!?!?!

@ Tweety – Ik kan me zo goed voorstellen dat je, helemaal na al die voortekenen, dat wachten spuugzat bent!! Dus ik begrijp de tranen heel goed hoor!!

Ik hoop echt voor je dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten!!! Dikke knuffel van mij!!

En natuurlijk nog gefeliciteerd met je vader!!

De controle van gisteren was goed! De kleine vermaakt zich nog prima in mijn buik en is al een beetje ingedaald.

Mijn bloeddruk was ok, maar ik had wel een heel klein beetje eiwit in mijn urine.

Maar dat vond ze geen rede tot zorgen…..

En mijn moeder vond het echt super, helemaal toen ze hartje hoorde!! Erg speciaal dus!!

Ik merk wel dat het voor mij steeds zwaarder wordt.

Ik krijg echt enorm last van mijn bekken als ik wat doe en lopen gaat echt steeds moeilijker…

Vanochtend was ik 2 uurtjes met mijn moeder naar de stad en toen ik daarna even op bed lag, kon ik me niet eens omdraaien….

Ik baal daar enorm van, want ik voel me verder goed en wil eigenlijk nog zo veel doen!!

Maar ja, ik moet het toch echt wat rustiger aan gaan doen.....

Nou meiden, fijne avond en fijn weekend allemaal!!!

Met misschien wel een paar 'november baby's'!!!!!!!

Geplaatst

Hoi hoi Allemaal,

Zo te lezen is het bij bijna iedereen aardig aan het rommelen hier ook al 3 weken flink last gehad van indalingsweeen en voorweeen, die voorweeen zijn gebleven en worden zo nu en dan wel wat heftiger qua pijn. Zo herkenbaar dat we het een beetje zat worden en ons kindje nu wel heel graag willen ontmoeten en vast willen houden! Niks ego aan hoor en jaloezie mag best een beetje we weten dat we allemaal blij zijn voor elkaar en dankbaar dat we dit mogen gaan meemaken. Ook ik ben heel erg benieuwd naar Sylvia en Dana wat een prachtige pricesjes heb jij op de wereld gezet zeg!! Ik wens iedereen hier veel succes met de laatste loodjes en blijven aftellen!! voor je het weet is het zover!

Heel veel liefs Debbie

Geplaatst

Mogge meiden!

Nou, ik heb het kunnen rekken tot 5 uur en toen kon ik echt niet meer blijven liggen in bed! Ik ben echt klaarwakker... Ik ga anders Pat wakker lopen maken en die kan zijn slaap nog wel even goed gebruiken!

Tweety: Ik hoop dat je toch nog een fijn avondje hebt gehad met de verjaardag van je pa! Nog van harte gefeliciteerd...

Heeft Jaco je nog een beetje kunnen opvrolijken? Pat kan mij ook altijd weer aan het lachen krijgen als ik me zo voel.

Ik heb trouwens vorige week nog gefietst, maar ik krijg er idd ook vrij snel harde buiken van... Beter maar lekker met de auto!

Hope: Wat leuk dat je even komt buurten en dat je vaak mee hebt gelezen!!! Eigenlijk had jij dan gewoon op twee lijstjes moeten staan... hihihi

Lisa: Bij jou ook al aan het rommelen... Wat gaat het hard ineens! Straks zijn we met zijn allen in de eerste week van November bevallen!! wahahaha.... Zou wat zijn zeg!!

Jose: Ik ben helemaal benieuwd hoe het bij jou zal gaan verlopen, vanalles in de planning en besproken! Misschien hoef jij wel helemaal niet zo lang te wachten ook!

Nog steeds niets van sylvia gehoord trwns?

Ik moest gister weer onwijs lachen over dat benzinepompverhaal! Meiden, er wordt hier idd mooi beeldend gesproken en iedereen haakt er ook heerlijk op in! hihihi.... Ik hou dr van!

Nou, mijn eerste kopje koffie zit er in en ik ben al weer een half uur verder. Ik moet om 7 uur bellen of er plaats is vandaag... Als er te veel spoedgevallen zijn zou het kunnen dat ik later moet komen. Anders melden op de afdeling om 8 uur.

Heb ik mooi tijd om nog lekker uitgebreid te douchen en mijn haar te fohnen enzo! wahahaha.... Wil natuurlijk wel stylish bevallen he?!?!?

Ik probeer via mijn telefoon eens een berichtje te plaatsen, dat inleiden kan natuurlijk best lang duren.... Ik weet alleen niet of ik er ook fut/geduld voor zal hebben om dat te doen!

Nou, tot snel!!!

xx, Juutje

Geplaatst

oo Wat spannend Juut. Kan begrijpen dat je zo vroeg wakker was hoor!!

Inmiddels weet je ws al wat meer. Mocht ik je op de 1 of andere reden

niet meer spreken, wil ik je heel, heeeeeeel veel suc6 toewensen hoor meis.

K denk aan je!! haha....iedere keer als ik vannacht wakker werd moest ik ook

al aan je denken; hoe zal t met Judith zijn??

Gek he?Dat k zelf in m'n slaap met jullie bezig ben!!

Debbie; klinkt n beetje t zelfde ook als bij mij....dat steeds, als t weer gaat 'rommelen' het ook zeerder doet!!

Wie weet meis.... ga jij ook spoedig beginnen!!

Ilona; Doe je rustig aan met je bekken?? Het word ook steeds zwaarder hoor,

dan is stadten toch écht té heftig voor je bekken!!

Wat onwijs leuk he?dat je mama mee kon.... de mijne vind het ook altijd zo gaaf!!

t voelt voor hun ook heel speciaal ofzo!!

Dank je voor je lieve woorden!!!

Mijn mannetje is vandaag vrij!!Dat betekend dat hij aan zijn nesteldrang gaat toegeven;

het ene raam nog aan de buitenkant zemen van de babykamer...en hij wil de heg nog

snoeien, en bladeren vegen!!

En m'n vriendin komt m'n babyweegschaal terug brengen die ze geleend had.....

dus dán kan ik ook bevallen!!

hihi....

Fijne dag meisjes....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden