Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He he: eindelijk weer even op de laptop ipv mijn telefoon... ik wil elke keer antwoorden, maar dan kan ik niet teruglezen en dan ben ik de helft al weer vergeten van wat ik wilde zeggen!!

@ Tweety: Ja, ik draag idd al positiekleding, maar dan voornamelijk de broeken... Ook op mijn werk wel een must want ik zit toch altijd een beetje voorover naar de patient toe als ik aan het behandelen ben, dus de beeb komt (in mijn hoofd) dan de hele dag in de knel en het voelt ook vervelend. Dat zal nog wat worden over een aantal maanden!

Dat boek heet: een nieuw leven in beeld (van bevruchting tot geboorte) van Alexander Tsiaras

& wat fijn dat je weer een echo krijgt en aan de andere kant balen dat je alleen moet! Het is vast allemaal goed meid... Ik voel die onzekerheid ook, maar probeer die bewust los te laten. Het is voor mij al weer ruim 2 weken geleden en het duurt ook nog 1,5 week voordat ik weer aan de beurt ben... dat duurt laaaaaang!!

Ik heb van mijn schoonzus een angelsound doppler gekregen en heb net samen met mijn hubbie liggen luisteren of we al wat konden horen... We dachten van wel, maar het kan ook zijn dat het mijn eigen hartslag was (die was niet echt rustig hihihi) Het was wel op de plaats waar het zou moeten zijn ongeveer en ik werd er wel helemaal blij van! (aan de andere kant is het feit dat ik zelf ook een hartslag heb ook heel erg fijn en om blij van te worden natuurlijk... :-))

Morgen nog maar eens proberen.

Ik lees dat erg erg veel dames misselijk zijn, heb er zelf niet zo'n last van gelukkig als ik smorgens snel een beschuitje eet. Ik moet wel erg lachen om de reacties op de warme vanille vla! Maar geloof me: koude vanille vla valt veel zwaarder op de maag en warme (jaja uit de magnetron) brengt je maag helemaal tot rust! Ik heb letterlijk MAANDEN ACHTEREEN slecht geslapen van de maagklachten: meerdere malen per nacht wakker en aan de maalox en rennies en weet-ik-veel-wat allemaal en ik probeerde een beker warme vla voor het slapen gaan en ik slaap gewoon de nachten door!! (advies van een slimme drogist omdat ik toen een cryo tp had gehad)

Maagklachten nu gelukkig helemaal over.

Jose: wat ubercool dat je zo vaak mag voor een echo!!! Zou ik ook wel willen, maar in VB zijn ze niet heel erg scheutig met de echo's heb ik het idee... Wanneer ga je weer?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jow, Thanx.... kan ik de titel ff doorgeven!!

Ik heb gisteren een hoop kleding weggeruimd, gewoon omdat ik het toch niet meer aankrijg! k hoop snel m'n nieuwe rokkies af te maken, dan kan ik die lekker aan!!

Harstlag kan je toch pas vanaf n week of 10/11 horen?? haha... ja t is wel prettig dat jou hartje t in ieder geval doet ja.... haha...

De vlos had nog gemaild, de afspraak is nu half 5, dus gaat Jaco heel hard z'n best doen om er dan ook bij te zijn. Hij heb om kw.over 2 een afspraak in Amersfoort met n nieuwe klant, dus ik hoooooooooooop dat dát nu eens wat sneller gaat dan normaal, zodat hij op tijd weer terug is!!

maar we zien wel!!

Fijne dag, geniet van t zonnetje

Geplaatst

zo tussen de middag alvast een bakje vanillevla gegeten, krijg als ik werk zo 's middags een gigantisch opgezette buik gewoon niet normaal... Zit ook de hele dag in mijn bureaustoel, even lopen gaat amper omdat ik de telefooncentrale bedien... nu nog iets meer dan een uurtje dan begint mijn weekend hehe pffff. Morgen lekker blijven liggen en mijn schatje een beker gemberthee bij mijn bed laten zetten hahaha. en dan aftellen naar dinsdag.....

Geplaatst

Reageer vanavond even uitgebreider, zit nog op mijn werk, druk, druk!!! En anders morgen ;)

Kwam toch even spieken.

Tweety, ik heb het hartje al gehoord, bij 6 w en 5 dagen.

Judith, zeker fijn zo vaak een echo, komt omdat ik een medische indicatie heb. Ik sta onder strenge controle. Het is nu ook al bekend dat ik ingeleid ga worden.

Vanmorgen ook weer controle, tot nu toe is 1 bepaalde waarde negatief. Dat is mooi!!! Over 2 weken weer!!!

Ik zal weer even verder....

Oh ja, Ang3l hoe was je echo, want vandaag is het toch echt 7 april haha...

Geplaatst

Oh ja, nog even een vraagje....

Ik wil zo naar de Mac ( foei hè), alleen is dit verstandig?

2 weken geleden ben ik ook al naar de Mac geweest en afgelopen zondag heb ik ook nog patat gegeten.

Maar ik moet tussendoor even ergens een warme hap eten.

Wat denken jullie? Eens een keer is niet erg, maar dit zou de 3e keer in 2 weken zijn......

Geplaatst

Oh en Judith, wat super dat je naar de forumdag komt.

Harstikke leuk!!!!

Ik zet je op de lijst ;)

Geplaatst

hihihih... jose, je bent toch niet een beetje vergeetachtig he??

Ik zou ook wel zin hebben in een lekkere vette hap! hmm... ik heb geen idee of dat kwaad kan in twee weken, ik denk het niet echt. Misschien dat je darmen er iets onrustiger van worden? Als je verder gezond bent zal het toch wel meevallen?

Ik kan op dit moment volgens mij wel alles wat los en vast zit eten.... aaahhh!!

Mutske: lekker dat je nu weekend hebt, ik ook! En dat opzetten zal vanaf nu alleen maar meer worden. Gisteravond stonden mijn sokken echt helemaal in mijn benen gedrukt! Had ook wel een superdrukke dag gehad, maar als de olifantenvoeten nu al gaan komen, dan hou ik mijn hart vast...

Geplaatst

Hoi meiden, sorry dat ik zo lang niet hier was. Maar jullie weten wel, dat ik me niet echt lekker voelde de laatste tijd. Nu moet ik straks ff lezen wat er allemaal geschreven was *haha*

Even vertellen, Echo was super goed. Ons kleintje is nu 2.6 cm en week 8+6 . Nu was de 11.11. uitgerekend. Dus het wordt iedere echo wat erder *hahahaha*

Anders gaat het wat beter met de medicinen die ik heb gekregen. Voel me wat beter . Nog steeds overgeven maar niet meer zo erg de misselijkheid.

Ik zou straks even jullie posts lezen. Nu eerst eten klaar zetten

Groetjes

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Wij ook net weer terug van de Vlos. Jaco was er gelukkig toch bij...want de afspraak was verzet naar half 5, dus daar was ik wel blij mee.

Weer het hartje gezien, en ook dat het beebje alweer n stuk meer beeb was dan vorige week, bizar hoe snel dat gaat!!!

Was erg leuk, de intaken, ook erg gezellig omdat ik ze al goed kon natuurlijk.

jose; joh, gewoon lekker macen, maak nietuit hoor!! vanavond ff n sinaas appeltje persen ter compersatie.... nee hoor, k zou er niet té krampachtig mee omgaan, als je verder gewoon gezond eet, maak die ene keer per week nix uit, en 2 x ook niet hoor, als het nu iedere week 3x was is het wat anders.

Super ang3l dat jullie echo ook goed was.

wat grappig, zijn we al met z'n 3en op de 11de uitgerekend, bij mij gaf tie nu ook weer 11-11 aan, maar nu nog afwachten wat de termijn echo zegt natuurlijk.

k heb 27April weer n echo.

maar als ik eerder onzeker ben, mag ik altijd bellen, dan doen ze er nog 1 tussen door....das wel n super fijn idee!!

Ik ga lekker wraps eten.mmmmmmmmmm....heb écht zo'n honger!!

O jij ook Judith, gelukkig, zou k daarom al zo'n buik hebben....hihi...

liefs

Geplaatst

Sylvia wat leuk dat jij nu ook 11-11-11 als datum hebt! En 2,6 cm.... Das echt al groot!! Dat zal bij mij nu ook wel ongeveer zijn dan.

Heb net lekker patat en een cheeseburger gegeten: mmmmm gewoon jammer dat het al weer op is! Toen ik over de mac las kreeg ik gelijk trek! Er is niet echt een mac bij ons in de buurt, dus maar gewone snacks dan.

Vanavond hebben we een groot awardsfeest waar wij ieder jaar naar toe gaan, ik ben nu de bob.... Gek hoor, feest zonder borreltje! Normaal gesproken lekker een hotelletje, maar dit jaar niet te laat weer naar huis.

Geplaatst

@ Mees, gefeliciteerd met je mooie echo nog :)

@ Tweety83 , ja is wel grappig dat iedereen in eens 11-11 is uit gerekend. *haha* Ik moet 14 April weer voor de volgende echo komen.

Is altijd zo spannend toch?

En met de buik Tweety, ik heb ook al Zwangerschapskleeding. Mijn buik is niet te verstoppen en ik kan mijn eigen broeken vergeten *haha*

Zitten veel te strak.

@ Debby79 , dat met de dromen, ohjetje, dat ken ik. Heb de latste dagen ook altijd raare dromen. Ik weet niet of het normaal is tijdens de zwangerschap maar wel echt heel erg die dromen.

Bedankt nog allemaal voor de liefe reacties :D

Ik zet hier nog ff de lijst onder:

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

13 november- Tweety83

20 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

04 april - Nella 7 wkn, 1 dg

04 april - Mees

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

11 april - Poohbeer 10 weken

12 april- Debbie 10wkn 1d

14 april - Sas 11 weken

15 april - Jose, 8 w en 5d

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

19 april - Pippe, 12 weken

2 mei - Ilona 11 weken - combinatietest

Derde echo

08 april - Angel 10w, 2d

14 april - Ang3l 9w, 6 d.

27 april - Poohbeer 12 wkn, 2 dgn

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

Ik ga morgen overigens bellen voor een afspraak voor de combinatie test :)

Nog een vraag, gaan jullie later wel op zwangerschaps gym ?

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Nou bizar he?Ang3l dat die buikies ineens zo groeien...hihi...vind t wel cool!!

Dromen doe ik ook heel erg, al vanaf dat ik de test deed, droom ik iedere nacht hele bizarre dingen....van heel eng tot heel mooi!!

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

20 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

12 april - mutske

15 april - Sammy

Tweede echo:

14 april - Sas 11 weken

Derde echo

08 april - Angel 10w, 2d

27 april - Tweety, 11 wkn,5dgn.

zo ik heb ook gelijk het lijstje weer bijgewerkt. K heb de 'oude' echo datums er af gehaald hoor!!

Geplaatst

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

20 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

12 april - mutske

15 april - Sammy

Tweede echo:

8 april - lisa 7w 1d

14 april - Sas 11 weken

Derde echo

08 april - Angel 10w, 2d

Geplaatst

Haha meiden, ik ben weer thuis en in mijn maag zit een.... broodje gezond haha!!!

Gezien mijn omstandigheden leek het me toch niet verstandig om weer patat te gaan eten... dus de knop even omgezet ;)

Ang3l super dat je echo weer goed was, ongelooflijk hè zo'n miniwormpje in je buik... zo bijzonder. Als ik het zo lees, groeien bij jullie de buikjes al?

Het zijn natuurlijk de darmen, maar het is altijd leuk!

Geplaatst

Sylvia en Tweety fijn dat jullie echo weer goed was! En gelukkig ben je niet meer zo misselijk Sylvia.

Die bizarre dromen heb ik ook. Echt niet meer normaal!

Oh en telkens als ik hier iets lees over de 'mac' krijg ik zo'n ENORME zin in een bigmac... jamjam!!!! haha

Lisa veel succes en plezier morgen!!

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

20 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

12 april - mutske

15 april - Sammy

Tweede echo:

8 april - lisa 7w 1d

14 april - Sas 11 weken

Derde echo

08 april - Angel 10w, 2d

12 april - Dana 10w, 1d

Geplaatst

Gaat lekker hier, ahum...... Tweety wat super dat alles ook weer goed was, de 11e wordt nog een drukke dag haha. Ook erg fijn dat je mannetje erbij kon zijn :)

Nu kan het genieten echt beginnen :)

Geplaatst

hihi Jose, ik moet steeds zooo lachen om jou warrigheid!!!! dat spat er écht vanaf hier..... super!!

Ja m'n buikje is gewoon al zichtbaar, enne....ssssssst..... is gewoon m'n beeb, niet m'n darmen....haha....

nou scheelt het misschien wel dat m'n buik altijd heel plat was, alleen als ik ongi moest worden, of last van m'n darmen had,

kon je dat ook altijd wel gelijk aan m'n buik zien, dus vandaar denk ik dat het nu ook al zo snel zichtbaar is.

En dat terwijl m'n vriendin zwanger is van de 2de, je t pas rond de 19 weken gaat zien, ze is nu 22 weken, maar

die heeft écht nog n heel bescheiden bolletje. Iedereen is anders gebouwd wat dat betrefd. Voor nu vind ik het wel cool

dat je het al ga zien hor!!

Wanneer ging je het de vorige keer 'zien' bij jou? of zag je toen ook nog niets?

t kan ook per zwangerschap verschillen!!

mensen k ga lekker m'n bedje opzoeken, k ben versleten....heb afgelopen nacht zo slecht geslapen, omdat ik zo tegen

de echo opzag, en omdat ik al aan t zenuwen was dat Jaco niet op tijd was.... hij was écht keurig 5 min.te laat, dus dat

is super netjes voor hem ;-)

liefs

Geplaatst

Lieve Tweety, sweet dreams ( maar dat zal wel lukken ;))

Ik warrig? t Is omdat jij me erop wijst, heb het zelf echt niet door haha...

De vorige keer had ik nog niet echt een buikje, wel hard zeg maar... maar ik had van mezelf een dikke buik, vandaar.... dan valt het niet zo op.

Heeft ook met mijn 'aandoening' te maken.

We zullen het zien, het gaat bij de 1 inderdaad sneller dan de ander. Als het maar goed blijft gaan, daar teken ik voor.

Geplaatst

Dankjewel Ang3l!! Jij ook hè!! Super!

José, heel gezond hoor! Knap!

Tweety, fijn dat je beeb weer hebt gezien!

Ben niet echt misselijk maar soms bij vlagen en heb bio vanillevla gekocht door jullie. En...ff in de magnetron en...heerlijk!

Slaap lekker, mees

Geplaatst

Goede morgen allemaal. De eerste nacht, waar ik alleen 1 keer wakker was. Dat is lang geleden *haha*. Maar heb van ochtend wel weer 2 keer moeten overgeven . Nu gaat het weer beetje. Nog steeds raar gevoel in me maag maar ja. Ik heb van ochtend voor de combinatie test gebelt. Woensdag 27 April heb ik afspraak. Nu moet ik zo meteen ff naar het Ziekenhuis voor bloedprikken.

Nou ja, gaat wel lekker met iedereen toch?

Geniet er verder van ;)

Tot later

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Hoi dames van een maandje eerder dan ik, ik wilde even wat vragen aangezien jullie een maand verder zijn. Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en volgens het vumag ik stoppen met de utrogestan bolletjes. Ik merk dat het me psychisch moeite kost om ermee te stoppen en ik ben op zoek naar bevestiging dat het echt kan. Tot hoelang moesten jullie dit nemen en merkten jullie daarna verschil?

Sorry voor het inbreken maar ik heb er vannacht zo slecht door geslapen dat ik het toch maar even check bij jullie.....

Liefs yolande

Geplaatst

Hey Yolande, wat een dilemma hè?

Vooral omdat ieder ziekenhuis weer iets anders zegt....

Hier is het zo, dat ik in NL na een positieve test mocht stoppen ( nooit gebeurd). Daarna raakte ik zwanger van cryo's, moest toen doorgaan tot 12 weken. Heeft iets met het gele lichaam te maken.

Nu ben ik weer zwanger, maar van een verse en in Duitsland. Dr.S. zei dat ik maar moest overleggen hier in NL met mijn eigen gyn. Dat heb ik niet gedaan. Mijn gevoel zegt gewoon doorgaan tot 12 weken en dat doe ik ook.

In week 10 begin ik met afbouwen, zodat ik vanaf 12 weken helemaal zonder kan. Het isn iet schadelijk en daarom denk ik... waarom niet?

Je moet doen waar je je goed bij voelt en mijn gevoel zegt...doorgaan!!

Geplaatst

Hoi,

Ja ik ga ook 12 weken door. Dat advies kreeg ik vd arts. Ik ga ook afbouwen rond week 10.

Succes meid!! Mees

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden