Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden!

Ik been te lang afwezig, maar wilde alsnog iedereen een update geven hoe het me gaat:

Ik heb op 4 april mij echo gehad en het zag er goed uit!! De embryootje was 9mm lang en de hartslag was 145 bpm!!! Mij volgende echo is op 29 april. De arts zei ook dat ik ben op 19 november uitgerekend ipv 20 november, dus ik heb dit allemaal hieronder geupdate.

Ik heb een paar vragen/opmerking:

1. Ik word ontslagen van het IVF centrum na mij volgende echo en ik wilde weten wat iedereen hier voor heeft gekozen. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en een ruggenprik krijgen dus weet niet of het zin heeft om naar een verloskundige te gaan die mij mogelijk wil overtuigen om thuis te bevallen, MAAR ik begrijp ook dat je naar een gynocaeloog kan gaan als je een medisch probleem hebt. Is er iemand die heeft gekozen om begleid te worden tijdens je zwaangerschap in de ziekenhuis ipv bij een verloskundigen praktijk?

2. Bij het VUMC hebben zij mij verteld om door te gaan met de utrogestaan bolletjes + progynova pilletjes tot 10 weken. Maar niets gezegd over afbouwen. Ik zal vragen bij mij volgende echo.

3. Wat is het forumdag?

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

4 april -Nella (7 wkn 3 dagen)

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

8 april - lisa 7w 1d

11 april - Poohbeer 10 weken

12 april- Debbie 10wkn 1d

14 april - Sas 11 weken

15 april - Jose, 8 w en 5d

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

19 april - Pippe, 12 weken

29 april - Nella, 10 wkn, 6 dgn

2 mei - Ilona 11 weken - combinatietest

Derde echo

08 april - Angel 10w, 2d

12 april - Dana 10w, 1d

14 april - Ang3l 9w, 6 d.

27 april - Poohbeer 12 wkn, 2 dgn

27 april - Tweety, 11 wkn,5dgn.

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik pas het lijstje weer even aan hoor meiden, al het oude heb ik weggehaald.

Uitgerekend:

1 november -pippe (lena)

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

Eerste echo:

12 april - mutske

15 april - Sammy

27 april - Mees (1e afspraak met gyn.)

Tweede echo:

11 april - Poohbeer 10 weken

12 april- Debbie 10wkn 1d

14 april - Sas 11 weken

15 april - Jose, 8 w en 5d

18 april - Zjoediezzz, 10 w, 3 dgn

19 april - Pippe, 12 weken

29 april - Nella, 10 wkn, 6 dgn

2 mei - Ilona 11 weken - combinatietest

Derde echo

12 april - Dana 10w, 1d

14 april - Ang3l 9w, 6 d.

27 april - Poohbeer 12 wkn, 2 dgn

27 april - Tweety, 11 wkn,5dgn.

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn

Nella, wat fijn te horen dat het goed gaat met jou en je beebje. De forumdag... is een dag die staat gepland op 11 juni. Er is een topic over geopend, anders moet je die even gaan lezen. Staat alles in ;)

Geplaatst

Oh een Judith, begrip zal er zeker zijn, maar ik weet ook zeker dat het een dag wordt waarop we met elkaar kunnen lachen, over andere dingen praten enz. :) Heel bijzonder in ieder geval.

Mees, jij ook een fijn weekend.

Angel, wat heerlijk dat je al positiekleding hebt, dat zit zo lekker. Mijn 2 broeken en spijkerrok liggen nog in de kast, heb het nu nog niet zo nodig.

Maar je zegt dat het te groot is, zit er dan geen elastiek in wat je behoorlijk kunt aansnoeren?

Geplaatst

Dat geloof ik graag! Ik heb dr echt heel veel zin in...

Heb trouwens van Queen Mum een onwijze coole haremjeans besteld... kon het niet laten!

Geplaatst

Ik moet zoooo lachen om jou verhaal over die bloesem Judith!! heel herkenbaar, alleen heb ik dat soort dingen altijd al gehad...... en dan blijf ik het ook stug volhouden als anderen zeggen dat je nie wijs ben ;-)

Wie weet...n meisje...... ik heb ook al vanaf de TP hét gevoel dat het een meisje is, terwijl ik bij de vorige TP écht een 'jongens-gevoel' had.

Maar we zullen zien hor, ik wil het niet weten, dus dan is het echt nog n verassing voor na de bevalling!!

We hebben het nu zo'n beetje overal verteld, en wat een vreselijk leuke reacties hebben we gekregen zeg!! heeel lief, écht iedereen zei 'ik krijg er gewoon kippevel van...' zo bijzonder vinden ze het .

En op hyves.....das bizar eej?!!72 reacties.....4 respect...... k weet nog steeds nie wat ik zie als ik m'n hyves bekijk, k heb dit nog nooit bij iemand gezien, zoveel reacties.

voel me lichelijk wel n beetje trots dat onze beeb ook écht door iedereen zo gewenst is....zo voeld dat een beetje.

k heb verder geen tijd om nu op iedereen te reageren, we gaan snel eten, en dan vanavond weeeeeeeeeeeeeer verjaardag, nu vieren we Jaco z'n verjaardag voor de vrienden.... en ik heb heeeeeeeelemaal geen zin......bahbah..... zie zo tegen al die rot verjaardagen op....terwijl ik het normaal zo leuk vind....ben ik zelf ook weer bijna jarig..... zucht.... alleen cadeautjes.dat is dan weer wel cool':-D

Fijne avond lieve meisjes.

liefs

Geplaatst

Haha Tweety, niet normaal zoveel reacties jij op je hyves hebt....maar wel harstikke leuk.

Jij ook een fijne avond... Ook al zie je er tegenop, straks als iedereen er eenmaal is, kun je vast genieten ;)

En voor als ik het nog niet had gedaan ( weet het niet meer haha), nog gefeliciteerd met je mannetje :)

Geplaatst

Hallo dames,

Sinds twee dagen ineens, plop een buik! Ik was voor de punktie 10 kilo afgevallen dus de oude broeken passen nog maar zit niet mooi meer. Nu in de avond zit ik steeds vaker in mijn pyama broek:) Nuja, zal maar eens uitkijken naar wat p. broeken.

Geplaatst

Ik breek even in: José!!! Wowie!! Super berichtjes zeg!! Enne de 15 e moet goed komen, krijg je vast een super echo> dan is mijn dochter jarig ;)

Ik blijf je volgen!!

Jolieneke

Geplaatst

Tnx Jolieneke... net zoals ik jullie blijf volgen ;) Succes met de laatste loodjes meid!

Ennuh... we gaan voor de 15e, spannend!!!

Geplaatst

Oh Pippe, dat zou ik zeker doen! Al is het maar om gerustgesteld te worden toch?? Misschien kan er een echo gemaakt worden om te verzekeren dat het allemaal goed gaat?

Ik heb zelf geen bloedingen, maar ik zou zeker weten aan de telefoon hangen!

Succes saampies...

Geplaatst

Ben je al een keer bij de vk geweest? Dan zou ik gewoon bellen hoor... je bent ongerust ( en terecht).. dus doen!!!

Geplaatst
Lena heeft weer bloedverlies, wat moeten we doen?

Kunnen we daarvoor de vk bellen? Het is wel licht, maar meer en duurt al langer als de vorige keer..

Pippe,

Heeft ze er pijn bij?

Als er geen hevige bloedverlies en pijn is Niet bang worden.. İk heb bijna 2 weken lang bloedverlies gehad nü gaat alles gelukkig goed.. Maar om jezelf gerust te stellen kun je een extra echo vragen.. Wrm Niet..

Blijf positief,, groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben gebeld. De echo wordt een week vervroegd en

Hebben 'm nu dinsdag. Als het erger wordt krijgen we vandaag een spoedecho. Omdat het niet heel veel is en ze er geen pijn bij heeft moeten we nog even afwachten. Het is zenuwslopend zeg.. En ik had afgelopen week al niet zo'n goed gevoel.. Ze had al weinig kwaaltjes en die zijn nu ook weg. Maar we zitten nu de 10e week dus dan kan het ook wel minder worden.

Geplaatst

Goed van je Pippe, dat je aan de bel getrokken hebt! Gelukkig kunnen jullie nu wel een week eerder terecht, al zullen de dagen nu voorbij kruipen.

Hopelijk wordt het niet erger!

En het is heel goed mogelijk dat de kwaaltjes in de 10e week afnemen hoor. Bij de 1 is dat wat eerder dan bij een ander. Sterkte!!

Geplaatst

Gelukkig maar!!!

Hier gaat alles tot nu toe goed, alleen erg last van moeheid en overdag last van (.)(.), maar zodra ik ze dan los in het netje heb hangen.... dan doen ze geen pijn meer.

Ik mag niet klagen ;)

Geplaatst

Lieve meiden, nog bedankt voor de lieve reactie na onze 1e echo!

Mijn mannetje is sinds woensdag helaas weer varen (voor 2 weken) en diezelfde nacht werd ik wakker van mega buikkrampen.

Ik schrok er echt heel erg van en dacht: 'Oh nee, er zal toch niets misgaan, net nu Lau weg is.... '

Gelukkig ben ik na een half uur weer in slaap gevallen en had ik 's ochtends nergens meer last van.

Wel heb ik sinds die tijd behoorlijk last van mn darmen (vooral na het avondeten).

Verder ben ik op advies van de gynaecoloog dinsdag begonnen met afbouwen van de utrogestan en sinds vrijdag ben ik helemaal gestopt.

Ik merk dat ik hier toch een beetje onzeker van wordt, want donderderdagnacht had ik een hele nare droom dat ik de baby had verloren...

Ik was zó blij dat ik wakker werd en realiseerde dat het een droom was!!!

Dus tsja, ik ben (onbewust) dus behoorlijk bezig met alles wat fout kan gaan...

Ik word echt niet goed van mezelf en kan echt niet wachten tot Lau weer thuis is en we de 2e echo hebben gehad en we weer hebben kunnen zien dat alles goed is!!!

Gelukkig heb ik dit weekend veel afleiding gehad en heb ik vandaag lekker in de tuin van de zon genoten!!!

@ Mees & Nella – Fijn dat jullie ook een kloppend hartje hebben gezien!! Gefeliciteerd en geniet ervan!!

@ Tweety & Ang3l & Lisa – Fijn dat jullie je beebje weer hebben kunnen zien!!

@ Tweety – Wat heerlijk dat je zoveel lieve reacties hebt gehad!! Nog gefeliciteerd met je mannetje en ik hoop dat je de verjaardag hebt ‘overleefd’.

@ Jose – Fijn dat de waardes steeds zo goed zijn!!

@ Angel – Wat een prachtige echofoto’s!!! Daar mag je zeker trots op zijn!! En vast een heerlijk gevoel dat ‘het’ nu echt bekend is!! Geniet ervan!

@ Zjoediezzz – Ik vind jouw verhalen over de kleuren erg grappig!! Hihi!

@ Pippe – Goed dat jullie gebeld hebben en dat je overmorgen terecht kan!! Sterkte met wachten!!

@ Poohbeer – Veel plezier met jullie 2e echo morgen!!

Balen dat zo veel meiden last hebben van misselijkheid (en andere kwaaltjes)!! Ik hoop dat jullie je snel beter voelen, zodat jullie lekker kunnen genieten!!

Fijne avond nog!!!

Geplaatst

Meiden,

Het bloeden is gestopt. Gelukkig! Nu wachten op de echo dat ik toch weer wat geruster ben.

Ik lees een dezer dagen even bij, want ik heb al even niet meer meegelezen.

Fijn dat tot dusver iedereen mooie echo's hebben gehad! Dat willen we graag lezen!

Geplaatst

Super pippe, dat het bloeden is gestopt! En gelukkig snel n echo!

Ilona, ja, heel blij! Balen dat je nu alleen bent. Maar komt goed meid, je beebje zit heerlijk bij je!

Xxx, mees

Geplaatst

jee wat een spanning hier met al dat bloeden en krampen, gelukkig ziet het er allemaal wat positiever uit inmiddels, ik kan me voorstellen dat de uren voorbij kruipen tot die echo... hier is niks mis maar morgen krijg ik eindelijk mijn eerste echo en ik tel zowat de minuten af... lag vanmorgen al met een verhoogde hartslag van opwinding dat het nog 1 nachtje slapen was...

judith heb je al eens naar die chinese conceptiekalender gekeken wat volgens hen het geslacht is? Niet dat ik er iets van geloof, trouwens ik heb op mijn verjaardag de tp gehad maar de bevruchting was 2 dagen daarvoor, dus ik weet het niet meer hoor hahaha...

ben dit weekend naar alle lingeriezaken in ons dorp geweest (livera en hunkemoller) voor een zwangerschapsbh. Nou mooi niks, de cups gaan maar tot E!?! Belachelijk toch! Ik zei, nou mogen vrouwen met grote borsten niet zwanger worden of zo? Terwijl ik bijv van Sapph gewoon mijn cup maat F kan krijgen bij livera.... Toen ben ik naar zo'n duur boetiekje gestuurd, moets ik daar maar mijn bh gaan kopen. daar kan ik zo slecht tegen hè....

Geplaatst

Mutske; kan je niet ff op internet kijken of je per ongeluk grote maten niet online kan bestellen.... om nu zo'n inmens dure bh te gaan kopen.... al zal die vast lekker zitten...maar toch!! k zou ff googlen als ik jou was.

Ik heb de verjaardag overleeft zaterdag ;-) Gelukkig helpt manlief altijd goed mee, we doen eigenlijk alles wel samen...ik de koffie, hij gebak, ik de koude hapjes, hij de snacks...enz.

Vandaag zo'n rotdag.

Vanmiddag zat ik ineens bij m'n vriendin te snotteren.... k moest zo huilen...sloeg echt nergens op, waardoor ik vervolgens weer de slappe lach kreeg....k heb verder écht geen last van wiebelende hormonen hoor...;-)

pffffft. k voel me erg labiel!!

k word t ook zo zat om steeds zo moe te zijn......iedere dag weer mezelf vooruit moeten slepen, terwijl ik eigenlijk helemaal óp ben.... k wil mezelf wel weer eens met energie vervuld voelen...... na ja...wat n geklaag... maar k moest er gewoon ff om huilen.......

k ga lekker ff uurtje op de bank nu.

liefs

Geplaatst

Twiedel, twiedel, twiedel Tweet.... een uurtje op de bank...geniet ;)

Hier ook het welbekende bh-probleem.... Je kunt wel op internet bestellen, maar ik moet het toch altijd passen. Het moet goed zitten zeg maar, anders doei doei ....

Iemand nog tips waar je meegroeibh's kunt kopen? Niet te duur, grotere maten en die lekker zitten?

Wil absoluut geen voedingsbh, zie het nut er niet van in, aangezien ik toch geen bv ga geven. Hoezo ... standvastig haha...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden