Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey allemaal,

Vanochtend voor het eerst bij de verloskundige geweest, mijn moeder ging met me mee.

Eigenlijk hoef ik hier niet heen omdat ik bij de gyn loop maar ik moest me wel bij de verloskundige aanmelden omdat zij na de bevalling drie keer langs moet komen voor nazorg.

Dus een keertje naar de verloskundige om kennis te maken en daarna blijf ik vanaf nu bij de gyn lopen.

Ze voelde dat mijn baarmoeder mooi gegroeid is en we hebben het hartje weer eventjes gehoord, toch altijd weer fijn om die bevestiging te krijgen.

Morgen de echo, hoop dat we het zien bewegen en dat de nekplooimeting goed is.

Het is trouwens rustig hier, hoe gaat het met iedereen en ook met degenen die misselijk zijn?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Idd rustig!

Nu ik er over na denk: we kunnen moeilijk zo intensief blijven schrijven als we deden, 9 maanden lang, haha.

Leuk Yolande, het hartje gehoord ipv gezien!

Enjoy morgen. Hoef je je iig geen zorgen te maken.

Ik ben iets minder misselijk en heb vndg de hele dg gewerkt. Ook minder moe. De laatste tyd begon ik later en ging ik eerder weg (mag van mijn baas! Tof he?!). Maar vndg was dat niet nodig.

Hoe is t met de andere misselijken?

En natuurlijk met de niet misselijken? ;-)

Geplaatst

Mijn misselijkheid is gezakt, maar ik ben nog steeds zo moe!

Ik heb in overleg met de arboarts, twee weken 6 uur per dagen mogen werken, vanaf maandag moet ik weer fulltime aan de slag, ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen....

iemand tips

Geplaatst

hier ook minder misselijk

dinsdag ochtend gespuugd

woensdag niks aan het handje

vanmorgen gespuugd

maar de hele week veel minder misselijk en minder vaak misselijk

hoop dat het zo blijft of nog meer afzakt

werk deze week 38 uur dus te druk om me ziek te voelen haha

groetjes aan iedereen

Geplaatst

Ik lees dat de misselijkheid van de meesten aan het minderen is, hier ook nog een, af en toe misselijk maar niet meer zoals in het begin gelukkig maar. Voor de rest gaat het hier zijn gangetje, heb niet zo veel te vertellen dus weet ook niet wat ik moet typen hahahhaa zit geduldig te wachten op 3 juni.

Mijn borsten zijn ook minder pijnlijk, wel wat voller en beetje pijnlijk maar ook dat gaat goede kant op. Vandaag toch nog ff de ha gebeld verloor een klontertje gele afscheiding sorry voor de details, en begon een beetje steken en jeuk te krijgen, krijg nu iets voor schimmelinfectie, hoop dat het helpt.

Jah dus zo ver een update en we zijn weer een weekje verder :):)

Geplaatst

Francis, wat fijn dat je wat minder mag werken! Ik snoep er hier en daar ook een half uurtje vanaf. Soms heb ik zo'n onwijze moeheidsaanval!

Ook mijn afdelingshoofd vind dat goed, ze zei het zelf, beter he!

Kelebek, je hoort het wel vaker he, wat onrustigheid daar beneden. Fijn dat je er wat voor hebt gekregen en dat je er zo snel bij was jo!

Ik had vannacht giga krampen. Werd er echt wakker van. Scary shit is dat joh!

Hoop dat alles goed is. Maandag echo... ben benieuwd! Eerste keer bij de vk.

Ik denk soms dat ie te klein is...

De dokter zei van niet, maar ik vond 'm gewoon echt aan de kleine kant, naast alles wat ik hier op het forum heb gezien en gelezen met hetzelfde aantal weken, en op internet staat ook vaak de afmeting en ik zat er vorige week onder. Ik wil me geen zorgen maken maar ja, what can I do about it...

Geplaatst

Ik ben gelukkig nooit misselijk geweest en ik heb gewoon volledig kunnen werken.

Bij ons weet het personeel wel dat ik zwanger ben maar de bewonders niet.

Nu zat er een slimme bewoonster bij die me vroeg of ik zwanger was. Ik vroeg haar van wie ze dat gehoord had, maar ze had het zelf geraden. Ze zei, ik zie dat je dikker wordt, dat je je eten niet altijd op eet en dat je moe bent. Haha. Ze zou het verder nog stil houden.

Wel leuk als iemand het al kan zien. Maandag ga ik weer naar de verloskundige en dan gaan we voor het eerst luisteren of we een hartje kunnen horen. Vind ik toch wel weer spannend hoor. Maar ik heb zelf ook een doppler besteld. Als ik me dan ongerust maak kan ik zelf even luisteren.

Geplaatst

Wij hebben ervoor gekozen om geen nekplooimeting te doen.

Mochten ze toch iets zien moet er verder onderzoek komen door een vruchtwaterpunctie en dat is iets wat ik helemaal niet wil. Ik hoop dat dit de goede beslissing is maar dat weet je nooit zeker.

Geplaatst

Jessie, wij hebben er ook voor gekozen om geen nekplooimeting te doen en op basis van precies dezelfde argumenten.

afgelopen woensdag echo gehad in het ziekenhuis, was prachtig om te zien!

Maar zijn in de wachtkamer door een vriendin van ons betrapt, was eigenlijk heel grappig!

Geplaatst

Ook wij hebben ervoor gekozen om geen nekplooi meting te laten doen. Ik zou gek worden om een percentage te horen en dan eigenlijk nog niets weten...

Vandaag 10 weken!! :D

Geplaatst

wij doen wel een nekplooi meting.. niet alleen downsyndroom komt aan het licht maar ook andere evt ziektes.

hoe dan ook een vlokkentest of wat dan ook zou ik niet doen. maar alles wat mogelijk is doen we.

nooit zou ik het kindje weg laten halen, mits het gewoon 0% overlevingskans heeft, daar gaan we niet van uit maar gebeuren kan het altijd.

we krijgen wel een uitgebreid 20wk echo, niet een seo maar nog uitgebreider omdat julian met een verborgen schisis is geboren en daarom komen we daar voor in aanmerking.

vandaag 9 weken zwanger.. schiet al op, hoop dat de misselijkheid echt snel weg gaat hoor.. voel me net een dweil.. mijn man en zoon zijn nu boodschappen doen, ik hang af en toe boven de wc vandaag.

gister nog even langs de prenatal geweest, ik heb een nieuwe reiswieg voor onze stokke besteld .. de purple, we hadden een compleet nieuwe groene maar die heb ik inmiddels verkocht via mp(binnen een half uur) en nu dus de nieuwe paarste besteld. geweldig ben nu al verliefd.

ook hebben we een leuke kinderkamer gezien, we moeten een kleine kast en commode hebben want we hebben nog een klein kamertje over.

dus alle maten enzo meegekregen.. wordt nu toch wel weer echt.

voor de rest nog niks gekocht. willen eerst het geslacht afwachten.

heeft iemand al namen bedacht?

wij wel.. 3 meisjes namen.. 1 roepnaam en 2 voor dr bij, vernoemen.. (bij julian ook gedaan)

jongensnaam is moeilijk hoor.. julian stond op 1 maar we hebben al een julian he? hahaha

liefsss

Geplaatst

Wij krijgen ook een uitgebreidere echo omdat we icsi hebben gedaan. Of is die van jou nog uitgebreider?

Wij hebben eigenlijk al heel erg lang 2 jongens en 2 meisjesnamen in ons hoofd.

Leuk zeg dat je aan het shoppen bent. Ik durf dat nog steeds niet echt. Ik blijf onzeker.

Geplaatst

Hi iedereen!!!

Sorry, ben een tijdje niet op het forum geweest. Was een paar dagen weg, en van de week waren we best druk. Ik vertel nu even snel mijn verhaal, morgen zal ik bijlezen en reageren op jullie allemaal.

We zijn een paar dagen naar Centerparcs geweest, was heerlijk en hebben supermooi weer gehad. Wel erg vermoeidend, maar gezellig met de familie. Met mij gaat het nu erg goed. Ben niet meer misselijk!!!!!!!! Ben aan het afbouwen van de emesafene. Alleen 's morgens met opstaan even een uurtje een kokhalsgevoel. Ik ben niet meer zo moe, dus lekker weer wat energie. Ook heb ik het niet meer koud, en de pijn in mijn borsten zijn zo goed als over. Zo bizar, precies op de dag dat ik 12 weken zwanger was waren ineens de symptomen weg. Ik krijg er alleen nu wat anders voor terug. Als ik veel loop krijg ik pijn in mijn rug en straalt uit naar beneden richting bovenkant billen en stuitje. Het schiet erin, soms helemaal door naar mijn been. Auw! Hoop niet dat het ischias is...... Maarja, it's all in the game!

Gisteren een nekplooimeting gehad, en we hebben voor het eerst het hartje horen kloppen, en we hebben 30 minuten naar onze baby mogen kijken. We kregen een enorme uitgebreide echo. Alles werd nagekeken! De nekplooi is 1.6 mm. Supergoed dus! Ook zag je het hartje, 2 hersenhelften, het maagje, de navelstreng. Je zag echt zo'n heel mooi gedraaid koord. Het vruchtvlies, de placenta. De baby was echt helemaal compleet, 2 voetjes, 2 handjes, enz. Verder lag ons kindje helemaal niet stil. Was zo lachen om te zien. Het schoot van de ene naar de andere kant in de vruchtzak. Heel druk kindje, en was van kruintje tot stuit precies 7,1 cm! Met de beentjes erbij geteld was de baby 11 centimeter!! Wauw! En dat komt overeen met 13 weken en 4 dagen zwanger. AS zondag ben ik dus 14 weken. Uitgerekende datum is nu officieel 27 november. Het enige maar is, dat de placenta aan de voorkant ligt, dus tegen de buikwand aan. Niet voor het geboortekanaal, dat was helemaal vrij, en daar zal de placenta ook niet voor gaan liggen. Of het moet heel raar lopen. Maar ze verwachten het niet. Maargoed, als de placenta aan de voorzijde ligt, ga je pas later je kindje voelen, omdat de placenta kennelijk als een schokdemper werkt. We zullen zien! We zijn in ieder geval zooooo gelukkig!

Vandaag zijn we naar Babypark in Kesteren geweest. Alleen om te kijken. Niet dus, hahahahaha! Heel veel babykamers zijn daar in de uitverkoop, en, je kreeg ook overal 10% korting op alles. Ook op de afgeprijsde babykamer. En mijn man en ik liepen langs een kamer, en keken elkaar aan. Dat was de kamer! En ook nog eens 600 euro afgeprijst!. Dus we hebben de babykamer gekocht: ledikant, commode, kast en wandrekje. Verder een Bugabo kinderwagen. Daar kregen we gratis bij een Maxi-cosi van het merk zelf, en een wipstoeltje erbij. De Bugabo hebben we in de kleuren donkergrijs, met lime groen. En we hebben ook nog een babyfoon van Phillips en een starterspakket van Avent gekocht. Dit was in combinatie in de aanbieding: 81 euro! Normaal gesproken 150 euro. Alles wordt halverwege augustus bezorgd......we zijn helemaal happy!!!! Oja, mocht er nou wat mis gaan, wat natuurlijk niet zo is, maar stel....dan krijgen we al het geld terug. Fijn gevoel!

Nou dat is even mijn verhaal, morgen even alles bijlezen. Ik hoop dat alles goed is met iedereen?? En dat iedereen zich een stuk beter voelt?

Yolande: ik dacht trouwens dat jij vandaag de nekplooimeting had? Hoe is het gegaan?

Fijne avond iedereen!!

Geplaatst

wij hebben ook al namen

waren over de meisjes naam direkt eens de jongens naam heeft ff geduurd

hadden vorig jaar ook al een jongensnaam maar ging er over twijfelen

nu word het toch een andere naam mocht het een jongetje zijn

wij gaan morgen het kamertje bestellen en vragen dan of het eind september bezorgd kan worden

zo hebben we dit vorig jaar ook gedaan

dan hebben we genoeg tijd voor het behanden ed als we wten wat het word

wil het dus wel weten

heb al vanalles in mijn hoofd over hoe het kamertje er uit moet zien

wil zelf weer het mobiel maken wat boven het bed komt

heb dit bij amy ook gedaan

hij is simpel maar ze vind hem geweldig en was maar rond de 5 euro kwijt

lekker goedkoop dus

Geplaatst

Hoi!

Hope, wat gaaf dat alles goed was!! En dat jullie al een kamertje hebben gekocht!

Hier enigszins hetzelfde verhaal, de nekplooimeting was 1,6 mm, dus hetzelfde als bij jullie, Hope! Hij was ook continu aan het bewegen en draaien dus ik moest telkens hoesten om te proberen het kindje anders te laten liggen. Verder ging ze ook uitgebreid alle aders, longslagadern, vijf vingertjes, maagje etc bekijken. Ze kon ook al netjes de vier boezemkamers van het hartje zien en ze heeft het hoofdje opgemeten wat preecies de goede grootte had. Verder was het kindje nu 7 cm en loop ik opeens vier dagen voor qua groei maar ze blijven wel de oorspronkelijke datum aanhouden. De uitslag van de totale combinatietest incl bloedmetingen krijgen we volgende week, jij ook Hope? Ben nu wel blij met die mooie dunne nekplooimeting. Het was echt zo gaaf om alles zo uitgebreid te kunnen zien!! Mijn placenta ligt ook aan de voorkant.

Wij gaan donderdag 11 dagen naar zuid Frankrijk dus dan gaan we lekker even brainstormen over de namen, jongensnamen vinden we lastig. En danhalf juni een kamertje uitzoeken. En we gaan zeker voor de Joolz kinderwagen, drie vriendinnen vinden dit een fantastische wagen en ik vind hem ook erg mooi en praktisch in gebruik.

Zo nu even lekker slapen.

Trouwens Sandra, leuk dat je zelf weer een mobiel gaat maken!

Xxx Yolande

Geplaatst

Hey meiden,

vannacht vreselijke buikpijn. Lig nu in zh, word om 09:00 geopereerd. Mijn eierstok is nu toch echt verdraaid. Ze gaan kijken of ze die terug kunnen draaien. Cystes worden weggehaald. Ergste geval word eierstok verwijderd.....Ben nu zo bang, bang voor mijn kindje, bang voor de napijn en evt misselijkheid, ben bang....

Ik laat morgen weer van me horen.

Yolande, toppie meid!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ah nee Hope toch lieverd! Wat een pech heb je toch met elke keer je ziekenhuisopname!!!

Hebben ze je verteld of er risico's voor je kindje zijn met deze operatie? Meis ik ga echt keihard voor je duimen dat het helemaal goed gaat en dat je kindje veilig bij je blijft. Heel veel sterkte, ik hou het hier vandaag in de gaten.

Dikke digitale omhelzing!!!!

Geplaatst

Oh Hope!! Wat een schrik zeg! Hopen dat ze alles kunnen herstellen en alles goed blijft gaan met jullie kindje.

Vanuit hier ok een hele grote knuffel!!

Liefs Elke

Geplaatst

hope

de operatie zal nu wel achter de rug zijn

hoop dat alles goed gegaan is en dat het verder geen gevolgen heeft vor je beeb

heb wel vaker succes verhalen gehoord hoor over buikoperatie's tijdens de zwangerschap

maar je denkt altijd dat overkomt een ander

veel beterschap en succes en sterkte

Geplaatst

Oh hope, ik kijk steeds of er al een goed bericht staat over je operatie en dat jij en je kleintje en goed doen. Pfff hoop zo dat alles naar omstandigheden goed is gegaan!

Geplaatst

Hope!!! Jeetje meid, je laat ons schrikken! Heel veel sterkte lieverd.

Dikke virtuele knuffel

noor

ps gefeliciteerd met je mooie nekplooimeting!! fijn!

Geplaatst

Yolanda, jij ook heel erg gefeliciteerd met de mooie echo en de dunne plooi.

Heerlijk om te zien he, je druktemakertje.

liefs

noor

Ps ook aan alle anderen de hartelijke groeten. lees wel mee maar schrijf niet zo veel. xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden