Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, beze dan mijn eerste buikfoto. Hier ben ik 15 weken en 5 dagen zwanger.

[ATTACH=CONFIG]1532[/ATTACH]

Geplaatst

Jaaaah, netjes hoor Hope.... mooi buikje!

Waarom kom je niet gezellig meekletsen in het 'novembertopic', zie dat je een week na mij bent uitgerekend.

Geplaatst

Dank je wel! Ik vind het al een hele buik hahaha! Maar lijk ik hier echt 6 mnd zwanger? Dat mensen mij zo zien zeg...

Is dat niet gek om met jullie mee te kletsen? Ik ken alleen jou en tweety. Ik heb ook een beetje het gevoel dat ik iedereen hier in de steek laat...Weet je wat? Ik blijf in december topic plakken, en ik kom buurten bij jullie, okay?

Geplaatst

Heel goed plan Hope.... ennuh 6 maanden zwanger? Heb geen idee wat normaal is eigenlijk. Bij de één gaat het nu eenmaal sneller als bij de ander. En als ik bij ons in het topic kijk, dan hebben we allemaal al een buik.

Ik zou zeggen, gewoon lekker showen... en laat de mensen maar kletsen ;)

Geplaatst

Hahahaha, ga ik doen! En we blijven gewoon stralen!! Ik heb ook zo'n angelsounds gekocht! Gaaf ding, zooooo fijn om het hartje te horen, toch meer zekerheid. Alleen mijn placenta ligt voor, dus het geluid word erg gedempt, dus moet het geluid vrij hard zetten.

Hoe gaat het met jou? Alles goed?

Geplaatst

Hope wat een mooie buik joh!

Je kan echt goed zien dat je zw ben, bijna al 16 weken he!

Ik herken wel je gevoel hoor. Ik ben ook dikker geworden van alle hormoonbehandelingen. Buikje v zw vind ik niet erg maar er zit gewoon meer kg dan ik zou willen.

Ik loop nu ook zichtbaar met mn buik rond. Heerlijk om niet meer te verbergen. Maar blijft raar.

Geplaatst

thanks kelebek en armanda! Tja, je kan er niet meer om heen. Ik ben in gewicht maar 1,5 kilo aangekomen. Maar mijn bovenbuik is zooooo vreslijk opgeblazen!! Mijn maag, darmen, niet normaal meer! Ik lijk net 6 mnd zwanger, pfff. Hebben jullie dat ook?

Hoe gaat het met je Armanda?

Geplaatst

Ik heb hetzelfde Hope, alleen wel 3,5 kg erbij! :-/

Ik eet wel echt gezond enzo, maar ja.

Het gaat wel goed met me. Het slechte bericht van mijn pa die dood gaat, voelt nog heel onwerkelijk. Net als zwanger zijn dat nog vaak voelt.

Vanavond familie bbq gehad en dan hebben we t er ook steeds over met pa's zussen en kinderen enzo. Steeds goed bericht (zw) en ook slecht bericht. Gewoon dubbel.

Ben trouwens deze wk misselijker dan ooit. Kan alleen maar zitten of liggen. Steeds kokhalsen als ik te lang sta of loop. Ik had verwacht dat mijn kwaaltjes zouden afnemen omdat ik bijna 12 wkn ben, maar het is juist heel heftig.

Hebben jullie dat ook (gehad)?

Geplaatst

Heej armanda. Maak je over die kilos niet zo druk. Dat is voor iedereen anders. Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik in het begin erg snel aan, maar ben op 10 kilo blijven hangen! :-D

Ik me voorstellen dat het allemaal onwerkelijk lijkt. Ik vind je een sterke vrouw!

Hoop dat de BBQ wel gezellig was.

Ik ga vandaag met een vriendin een dagje naar de sauna, heerlijk! Niet te lang in de sauna en niet te heet natuurlijk. Gelukkig hebben ze er ook zwembaden.

Liefs Elke

Geplaatst

Ja die kilo' s horen erbij dames ben nu ook iets van 3 kilo aangekomen en had eigenlijk al een buik door die hormonen die we spuiten, we gaan straks allemaal streng op dieet hahaha

Bij mijn eerste was ik 18 aangekomen binnen 2 weken zat ik weer op mijn eigem gewicht vond het wel raar dat het zo snel kon gaan

Elke veel plezierrr

Geplaatst

Ha dames,

Ik ben weer terug van een fijne vakantie in zuid Frankrijk. Ik heb het heerlijk gehad!

Armanda,, wat een vreselijk nieuws van je paps, ik vind het zo naar voor je en ik hoop zo dat ze het nog langer kunnen rekken zodat hij de kleine kan bewonderen en vasthouden. Het is wel een heftig jaar voor jou en ik kan me voorstellen dat het zo dubbel voelt maar ik hoop dat je nog wel een beetje van je zwangerschap kunt genieten...

Ik zag ook de buikfoto van Hope, gaaf! Ik denk dat we elkaar de hand kunnen schudden, ik heb ook al echt een duidelijke buik.... Ben nu 3,5 kg aangekomen. Op vakantie was het trouwens wel lastig met uitetengaan, salades durfde ik niet te nemen( misschien niet goed gewassen) en als je vlees very very well done bestelde was het steeds nog rood en zelfs in de pasta bolognaise was het gehakt nog rosé! Dus uiteindelijk veel

pizza en dorade met patatjes gegeten en weinig groente maar dagelijks twee stuks fruit. Net nog even geluisterd met de doppler, had het niet meegenomen op vakantie dus na 1,5 week heerlijk om het hartje weer even te horen.

Ook veel gesproken over namen op vakantie.

Gaan jullie nog op vakantie en waarheen?

Morgen gaan we de babykamer en kinderwagen uitzoeken, leuk!

Nog een fijne dag allemaal,

Liefs yolande

Geplaatst

Even snel een kort berichtje uit het mooie Frankrijk. We genieten volop van het mooie weer en de mooie omgeving. Het is hier echt heerlijk. Zit nu buiten op de veranda van de stacaravan in mijn t-shirtje en korte broek nog even uit te buiken van het eten. Gelukkig gaat het eten hier wel goed, want ik kook bijna elke avond zelf, dus redelijk gezond (ook al hebben we wel eens patatjes gehaald hoor, het is tenslotte vakantie).

ARMANDA, ach nee dat was nou net niet het nieuws dat je wilde horen. Heel veel sterkte voor jou en je familie gewenst. Wat ontzettend wreed kan het leven soms zijn. Enne dat kokhalzen dat herken ik heel erg. Heeft te maken met hormonen die er voor zorgen dat je maagklepje niet goed meer sluit, waardoor je dus gaat kokhalzen. Had ik de vorige zwangerschap ook en deze weer en helaas, de vorige keer duurde dat tot de bevalling.

HOPE, mooie buikfoto zag ik zeg.

YOLANDE, fijn dat de vakantie zo lekker is geweest.

Voor de rest laten mijn hersens me in de steek, maar ik wens jullie allemaal heel veel plezier toe met de echo's en bezoekjes aan de vk/gyn.

AANKOMEN, was een kilo aangekomen voor de vakantie en ik hoop het echt te beperken. Was bij mijn vorige zwangerschap uiteindelijk maar 3 kilo aangekomen en daar ga ik weer voor.

Au revoir

Geplaatst

Waaaaatt? Kyra, de hele zwangerschap lang kokhalsen??!

Wat naar joh! Ik hoop zo dat t bijna gaat ophouden. Ben bijna 12 weken! Maar ben echt steeds misselijker dan ooit. Eerst dacht ik dat mijn pa's slechte nws invloed had. Maar ik ben er nog redelijk rustig onder.

Ik moet steeds zitten of liggen.

Pfff hoop snel meer te kunnen doen.

Fijne vrije dag meiden.

Geplaatst

Hey Armanda!

Ik was op mijn 10e en 11e week ook zieker dan ooit! De hele dag door kokhalzen, vreselijk misselijk, moeilijk eten en koud. Gewoon erg beroerd. En op de dag dat mijn 12e week in ging was ineens, floep, al mijn kwalen weg. Heb wel bekkeninstabiliteit ervoor terug en maagzuur. Maar niet meer misselijk, soms 's morgens met tandenpoetsen kokhalsen, maar verder ook niet. En mijn energie is terug. Ik hoop zooooo dat dit ook bij jou is al s jij ook 12 wkn bent! Hcg neemt dan ook af want de placenta neemt het over. Vanaf 16 wkn neemt progesteron de hcg over. Ik duim voor je!!

Geplaatst

armanda ik ben de vorige zwangerschap 40 weken ziek geweest

misselijk kotsen duizelig noem maar op

het kan dus wel dat het aanhoud

ben nu morgen 14 weken en haast niet meer misselijk

heb wel nog steeds een opgelaten en vol gevoel na het eten

mijn lichaam zit me dan in de weg

maar braken is er haast niet meer bij

deze zwangerschap is dus anders dan de vorige

kan ook zijn doordat ik nu niks geen hormonen en medicijnen heb gebruikt

hopelijk zakt ook bij jou de misselijkheid snel af

had de vorige keer ook al bij 20 weken last van maagzuur

eerst was dit nog een beetje te behandelen met rennies maar na 30 weken aan de antagel??? drankje tegen maagzuur

alleen werkte dit geen 100%

Geplaatst

Kyra, fijne vakantie!

Armanda, wat naar dat je je Die misselijkheid nu erger hebt...

Ik ben nu bijna 15 weken en helaas ben ik wel nog sneller moe dan normaal maar dat is echt veel minder erg dan misselijk dus ik zeur niet.

Vandaag naar babydump, babypark (mooie winkel) en gardo geweest met mijn manlief maar nog niets gekocht. Wel goed laten informeren over de overeenkomsten en verschillen tussen de joolz en de bugaboo, maar de keuze nog niet gemaakt. Babykamers gezien die we mooi vinden maar laten het nog ff een weekje bezinken en dan komend weekend beslissen en bestellen.

Geplaatst

breek even in, jolande zie dat je je hebt laten informeren over bugaboo en joolz, wat waren de verschillen vlg die winkel als ik vragen mag???

Geplaatst

Armanda hoe gaat het lieverd? Trek je het allemaal een beetje? Heb echt met je te doen, denk er dagelijks aan.

Vandaag ben je 12 weken is het niet? Van harte proficiat meid!!!

Liefs

noor

Geplaatst

Heej meiden,

Ik mocht vandaag weer naar de VK en heb mijn termijn echo gehad! Ik ben 2 dagen vooruit gezet!! Dat wil zeggen dat ik vandaag 13 weken zwanger ben en ipv 23 dec nu 21 dec ben uitgerekend!

Het was weer zó mooi! Hij/zij was wakker en lekker aan het bewegen, aan het zwaaien. Mijn dochter zwaaide zelfs terug!! hahaha.

Hij/zij was ook de hele tijd zijn mond open en dicht aan het doen, zo mooi om te zien. Ga dadelijk bellen voor een pretecho :-D

Zie hier een foto van de echo. Als je goed kijkt zie je dat zijn mondje open staat!

[ATTACH=CONFIG]1560[/ATTACH]

Hoe ist met de andere meiden?

Liefs Elke

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Karin, 5 april, eerste kindje

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Diaan39:24 april, derde kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Tweede echo:

Diaan 39:17 Juni combinatie test.

Derde echo:

Kelebek: 15 juni, 12 weken echo, eerste keer bij verloskundige

Dees: 20 juni nekplooimeting

Datum 12 weken grens:

Jessie: 3 juni

Elke: 8 juni

Armanda: 14 juni -> 15 juni 4e echo

Kelebek: 16 juni

Diaan 39: 17 juni

Dees: 18 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Francis: 3 juni en een hele hoop daarna....

Hope: 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Yolande:

Elke: 15 juni (2e x bij de vk)

Sandra: 15 juni afspraak gyn.

Dees: 20 juni: nekplooimeting, + contole verloskundige.

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Elke 13 juli (3x bij de vk)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december

Dees: 31 december

Zo, ik heb mijn nieuwe afspraak er tussen gezet en mijn uitgerekende datum aangepast!!

Hoe is jouw echo gegaan Armanda??

Liefs Elke

Geplaatst

hallo dames, ik had vandaag de nekplooimeting.. hmm die viel dus tegen. dat wil zeggen. 3.2 dikte en dat is dus te dik.. alleen het kindje bewoog echt niet normaal! die kon geen seconde stil liggen en wat hebben we gelachen, hij/zij draaide helemaal rond. prachtig!!

alles zag er goed uit, hartje en hersen en ook gewoon een neusbotje.

de bloeduitslagen waren nog niet binnen nog we hebben nog geen kansberekening gekregen.

en geloof het of niet, wij ook 2 dagen vooruit haha elke lopen we alsnog een week na elkaar!

vrijdag bellen ze voor de uitslag en gek genoeg maak ik me geen zorgen.

de placenta ligt achter en bij julian lag die voor, zou het daardoor komen dat ik bij julian snel groeide? naja we wachten eerst af. heb zowiezo over 2 weken weer een echo... welke datum is nog niet bekend..

liefss

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Karin, 5 april, eerste kindje

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Diaan39:24 april, derde kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Tweede echo:

Diaan 39:17 Juni combinatie test.

Derde echo:

Kelebek: 15 juni, 12 weken echo, eerste keer bij verloskundige

Datum 12 weken grens:

Jessie: 3 juni

Elke: 8 juni

Armanda: 14 juni -> 15 juni 4e echo

Kelebek: 16 juni

Diaan 39: 17 juni

Dees: 18 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Francis: 3 juni en een hele hoop daarna....

Hope: 8 juni: controle bij verloskundige. 16 juni: afspraak gyn ivm cystes linkereierstok

Yolande:

Elke: 15 juni (2e x bij de vk)

Sandra: 15 juni afspraak gyn.

Dees: 15 juni: nekplooimeting,en 20 juni vk

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Elke 13 juli (3x bij de vk)

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 21 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december

Dees: 31 december

Geplaatst

Hallo ff snel een berichtje. Vandaag echo bij de vk, helemaal top, kleine wonder loopt netjes op schema morgen 12 weken yesssssssss

Volgende afspraak over 4 weken zal een deze dagen het op de lijst zetten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden