Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diaan, welkom hier! hoe gaat het met je?

Zara lieverd, ik denk ook aan jou meis, houd hoop, geloof er in, het komt gewoon goed!!!!!!!!

Vandaag naar vk geweest. Pffff, het liep een uur uit! In ieder geval heb ik nu al last van bekkeninstabiliteit en er komt steeds een zenuw klem te zitten in mijn bil waardoor ik door mijn linkerbeen ga. Vk zei dat het mede door alle hormoonbehandeling komt in combi met zwanger zijn en die vergrootte eierstok. Door de hormoonbehandelingen verweekte de boel al, en tja, nu zwanger.. Achja, hoort erbij. Moet alleenn rustig aan doen en naar een bekkenfysio gaan. Verder een nette bloeddruk en toen was het tijd om naar het hartje te luisteren. Ze voelde eerst aan mijn baarmoeder en die was prima. Maar met de doppler hoorde ze geen hartje. Ze zei al: als ikk geen hartje kan vinden, raak dan niet gelijk in paniek. Nou, ik hield wel 10 min mijn adem in!! Toen de normale buikecho, en zagen we een perfect kindje met een perfect hartje!! Kindje was aan het happen en slikken. Baby is nu al 9.2 centimeter van kruintje tot stuit. Maar de oorzaak dat ze het hartje niet kom vinden was omdat de placenta aan de voorkant ligt. De hele voorkant en het is ook nog een dikke placenta.....SHIT!!! Ze zei al: het gaat echt een tijd duren voor dat jij je kindje gaat voelen. Tuuuuuurlijk!!! Grrrrrr!!! Ik vroeg nog, ga ik ooit mijn kindje voelen?? Ja zei ze, natuurlijk, maar later, placenta is een schokdemper. HHmmprff! Ik zei ook, heb gisteren een angelsound aangeschaft. Tja zei de verlos, dit kan ook nog wel even duren voordat je het hartje hoort. Maargoed, om deze redenen mag ik elke 2 weken langs komen voor een echo. Met extra groei echo's op de 26ste en 30ste en 32ste week. Omdat mijn broertje en ik stopte met groeien met 25 en 28 weken. Wel weer een opluchting!

Anyway, net de angelsound gekregen, ik gelijk proberen. En kon natuurlijk niets dan mijn eigen hartslag horen. Shit dacht ik. Maar toen ineens tot 2x toe heeeeel even het hartje vd baby. Het was echt maar 3 seconden ofzo, maar het was er wel. Alsof de baby gelijk onderdook, haha! Maargoed, ik ga het vanaaf nog proberen, het weekend, en volgende week weer mijn volgende echo. Ik ga even het lijstje aanpassen. De 20 weken echo heb ik alweer op 13 juli! Zal ik het stukje zwanger getest even weg halen? Lijst wordt mega lang zo. Als iemand van jullie het niet okay vind, gewoon weer terug kopieren hoor, haha!

Geplaatst

Tweede echo:

Diaan 39:17 Juni combinatie test.

Derde echo:

Kelebek: 15 juni, 12 weken echo, eerste keer bij verloskundige

Dees: 20 juni nekplooimeting

Datum 12 weken grens:

Jessie: 3 juni

Elke: 10 juni

Armanda: 14 juni -> 15 juni 4e echo

Kelebek: 16 juni

Diaan 39: 17 juni

Dees: 18 juni

Echo's, afspraken e.d na de 12 weken grens:

Francis: 3 juni en een hele hoop daarna....

Yolande:

Elke: 15 juni (2e x bij de vk)

Sandra: 15 juni afspraak gyn.

Dees: 20 juni: nekplooimeting, + contole verloskundige.

Hope: 22 juni controle

Kyra: 29 juni (3e x bij de vk) + 01 augustus 20 weken echo

Hope: 13 juli 20 weken echo

Sandra: 26 juli 20 weken echo

Uitgerekend op:

Hope: 27 november

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Karin: 10 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Sandra: 13 december

Jessie: 16 december

Elke: 23 december

Armanda: 27 december

Kelebek: 29 december

Dees: 31 decembermaar ik zal me hier ook maar bij zetten :)

Geplaatst

Net terug van mijn ouders

Hwb de uitslag vh zhs gehad

Mijn pa heeft Alvleesklierkanker met overal uitzaaiingingen (lever, longen, lymfeklieren). Nog half jr tot een jaar te leven. Geen geneesmogelijkheden. Eventueel chemo voor uitstel maar wil hij denk ik niet.

Ben erg verward, besef t nog niet echt.

Er is maar een kleine kans dat ie er nog is als ons Ukkie geboren wordt...

Ik ben doodop, ik ga slapen.

Sorry voor dOmper rotnieuws

Geplaatst

Oh Nee Armanda, wat een vreselijk nieuws.

Daar ben ik wel even stil van. Zo slecht ook meteen. Poe dat is niet voor te stellen.

Ik heb verschrikkelijk met je te doen meis, he nou ben je eindelijk zwanger en gaat om je heen alles fout!

En hoe!

Kan gewoon de juiste woorden niet vinden want bestaan er uberhaupt wel de juiste woorden om je te troosten en je moed in te spreken voor zo iets ergs...

Ik kan je alleen maar heel veel kracht wensen.

En voor je vader... laat hem eens op kanker-actueel.nu kijken. Ik weet niet in hoeverre je vader geinteresseerd zou zijn in voedingssupplementen die het hem miss wat beter kunnen doen

voelen in de aankomende tijd maar mijn collega's vrouw heeft hier enorm baat bij gehad. Als je wilt mag je vader mijn collega ook bellen. Het is een schat van een man. Volgens mij zijn ze bij de daniel de hoed kliniek in rdam hier nu ook een proef mee aan het doen.

Maar ik denk dat jullie nu eerst behoefte hebben aan rust om dit op je in te laten werken... och arme schat toch... heb echt met je te doen.

Heel veel liefs

noor

Geplaatst

ooooh lieve Armanda, wat verschrikkelijk. En dan is het gelijk ook zooooo fout. Hoe is het mogelijk! Nu idd eindelijk zwanger, en dan is ongeveer de meest belangrijkste persoon in je leven zo vreselijk ziek. Ik weet niet goed wat je moet zeggen, alleen dat ik wel een beetje weet hoe jij je voelt. Ooo lieve schat, ondanks alle alle alle verdriet, angst en leegte, probeer te genieten van jouw papa. Heeeeel veel kracht wensen mijn man en ik jullie toe.

:hug:

Geplaatst

Gisteren belde de verloskundige. Ze wilt graag dat ik een afspraak maak bij de gyneacoloog omdat ik een kleine vleesboom heb. Dus 20 juli moet ik daarnaar toe.

Geplaatst

hi Jessie,

een vleesboom? Was dat al voor de icsi behandeling? heeft het consequenties, of heb je er geen last van? Hoe gaat het verder?

Vanmorgen heb ik met de angelsounds het hartje gehoord!! Gisteren had ik weer een hormonale bui, echt een emokip! Vannacht niet lekker geslapen, ik moestt vannacht 4x plassen!!! Om half 7 kreeg ik mijn koppie thee van mijn lieve man en daarna toch nog geslapen tot 9 uur. En gisteren kon ik het hartje niet vinden, ook vk niet. Maar vanmorgen kreeg ik het gevoel dat ik het nu moest proberen. Ik rustig op bed liggen, en ik hoefde helemaal niet lang te zoeken! Net boven mijn schaambeen hoorde ik het hartje. Het klonk zacht omdat de placenta voor ligt, maar ik zette het geluid harder, en toen hoorde ik het goed! Wauw! Ik mijn man bellen, ik kon het niet geloven! Dus weer gaan liggen en geprobeerd. Beeb was ietsje naar rechts verschoven en weer kon ik het vinden en horen! En ineens, floep, zwom ie weg leek het! Maar ben wel opgelucht. Waarschijnlijk omdat we ons kindje laat gaan voelen, heb ik toch wat zekerheid met de angelsounds. En ik krijg extra echo's, dusssss, komt helemaal goed!

Hoe gaat het met iedereen? Best rustig hier! Bijna Pinksterweekend! Nog plannen? Het weer is minder, ik SNAK naar warmte, hahaha! In ieder geval gaan we zaterdag naar babydump effe koekeloeren daar. Zondag als ik het trek met mijnn bekken naar Beverwijk, die zwarte markt daar. En maandag naar mijn zwager en schoonzus met hun 3 lieve kindjes. Ze hebben een jongetje van bijna 5, en een tweelingmeisjes van 3,5 jr.

Nou dat was het dan wel weer!

Fijne avond.

Ps, pfff Armanda, moet steeds aan je denken...

Geplaatst

armanda! wat een k*t nieuws! vreselijk,, wat een dubbel gevoel zou je hebben.

heel veel sterkte maar vergeet ook niet af en toe te genieten!

dikke knuff

ps: hier nog steeds misselijk enzo, echo verplaatst naar 15 juni. dat is eerder dus.

nu op naar de stad, we gaan even shopppen(broeken zitten wat te strak)

liefss

Geplaatst

Lieve Armanda, wat een vreselijk bericht van je vader... wil je veel sterkte wensen en hoop dat hij jullie kleine wondertje toch nog mee mag maken.

Geplaatst

Thx meiden, ik hoop ook zo dat mijn pa zijn eerste kleinkind kan vasthouden en dat mijn ma ook kan zien hoe papa als Opa is. Ik bid er voor. Het moet gewoon. Mijn zus is nu als een gek haar bruiloft aan t regelen voor eind aug ipv eind nov. Mijn broertje heeft even vrij genomen. Die zit er even doorheen. Maar hij ziet ons nws als lichtpuntje, dat vind ik echt fijn.

Vanochtend samen met mijn collega die op drie dgn na even ver is, getrakteerd op t werk. Bij iedereen langs met een schaal koeken en verteld dat we beiden zw zijn! Dat was heel leuk! Maar ook eng... Wat als t toch nog mis gaat. En zulke dubbele gevoelens mbt pa's situatie. Daarna was ik doodop. Nog twee meetings gedaan en toen gewoon naar huis gegaan om te slapen

Jessie, een vleesboom? Hoop dat t geen kwaad kan. Succes! Xx

Dees ik heb ook 15 juni mijn echo! Gezellie, gaan we een btje samen ;-)

Geplaatst

Hope, bij de start van de laatste behandeling zagen ze een klein vleesboompje maar d.m.v de behandeling en zwangerschap kan die eerder gaan groeien. Het zal zo geen problemen opleveren alleen kan het lastiger zijn bij de bevalling. Het had iets te maken met het oprekken en ik kan erger gaan bloeden of zo? Ik weet het ook niet precies maar ik moest me geen zorgen maken. Maar ik vind het niet erg naar de gyneacoloog te moeten want dan krijg ik weer even een echo en hun apparaat is toch iets duidelijker dan die van de verloskundige.

Wat geweldig dat je het hartje gehoord hebt.

Met pinksteren zal ik moeten werken helaas, maar zaterdag op zondag komt de tweeling van mijn zusje hier logeren die nu 6 maanden zijn.

Dus dat is ook erg leuk. Kan ik alvast oefenen haha. Maar ik ben toch wel blij hoor dat wij er eentje krijgen en geen tweeling.

Geplaatst

Oh Armanda, wat erg!! Dit is niet het nieuws wat ik voor jullie had gehoopt. Heel veel sterkte met die verschrikkelijke nieuws.

Liefs Elke

Geplaatst

elke de 12 weken grens!! joehoeee!

ik moet nog een weekje wachten..

prachtig weer en zoonlief slaapt nog!! dus ik lekker alle deuren open, wasje buiten en heerlijk genieten.(en hoop dat de misselijkheid vandaag niet op de voorgrond gaat treden!)

liefss

Geplaatst

armanda wat een rotnieuws

probeer wel zoveel mogelijk van je zwangerschap te genieten dat wil je paps natuurlijk ook

niemand weet hoelang het nog duurt

bij mijn pa hadden ze een jaar gezegd, nou hij heeft op de kop af een half jaar gehaald

bij mijn oma hadden ze ook een jaar gezegd die heeft werkelijk nog 15 jaar geleefd

hoe het kan ik weet het niet

ik ben het laatste half jaar ontzettend veel met mijn vader weg geweest, elk vrij momentje ging ik met hem rond rijden of in auto of in de rolstoel

hij wou graag alles goed zien

op dat moment vond ik dat best vervelend had het zso druk maar nu achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb

ik heb dinsdag ook koeken en lekkers op het werk getrakteerd, had alles klaar gelegd in de personeelskamer met de echo erbij

iedereen reageerde positief zelfs de baas waar ik tegenop zag ivm de problemen van vorig jaar

vanavond nog weer 8 uur werken tot 23.30 en dan lekker een weekje vrij

hoop dat het mooi weer word, nu schijnt de zon iig wel

ook minder last van misselijkheid hier, merk dat de klachten nu wat afzakken hopelijk verdwijnen ze allemaal

verder niks te melden

iedereen alvast een prettig weekend en lekker genieten van de buikjes

Geplaatst

Gisteravond dachten mijn man en ik even lekker te eten bij een Italiaan. Dit restaurant was altijd supergoed, maar is verbouwd en 2 jr dicht geweest ofzo. Nou, het eten was niet te vreten serieus, en we zijn met z'n tweeen helemaal ziek geweest. Kotsmisselijk en diarree, vrees een soort van voedselvergiftiging. Zou dit kwaad kunnen voor de baby?

Geplaatst

Hope, dit kan volgens mij geen kwaat voor je baby. Die pak alleen alle goede dingen van je af :D

JAAAA!!! Ik heb eindelijk de 12 weken grens bereikt!!

Wat ik alleen zo jammer vind is dat ik ngo helemaal geen buikje heb. Ze zeggen altijd, bij de 2de gaat het sneller.... uuuuhhh.

Liefs Elke

Geplaatst

Elke van harte gefeliciteerd meid!

Vind je het alleen heel erg als ik niet snap dat je het vervelend vindt dat je nog geen buikje hebt... Wil je de mijne hebben? Gratis af te halen!

Groetjes

noor

Geplaatst

Joepie Elke! Van harte meid! Ik zou aan de ene kant erg blij zijn als je het nog niet ziet. Ik ben zondag 4 mnd en vandaag was ik even in de stad voor meegroeibh's en platte schoenen te kopen. ( ik loop altijd op hakken, en dat lukt nu niet ivm bekkenpijn ). Dachten de verkoopsters dat ik 5-6 maanden zwanger ben! Grrr! Maar mijn kindje ligt vrij hoog, placenta aan de voorkant en mijn maag en darmen zijn super opgezwollen, echt bol dus...En dan zitten ze ook nog ongevraagd aan je buik! Ik mis mijn normale figuurtje VOOR alle hormoonbehandelingen 3 jr geleden!

Nou, misselijkheid is voorbij en ik heb zin in patat, haha!

Geplaatst

Hahaha, is goed, ga nu eentje maken. Ik weet alleen niet hoe je het hierop krijgt?? Ben niet zo handig in dit soort dingen, hihi!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden