Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohhh Hope, wat heftig dat je zooooo misselijk bent en zelfs thuis zit door die eierstok zeg ... Kan me voorstellen dat het daardoor moeilijker is om echt te genieten. Toch kan zo'n weekend weg je wellicht goeddoen, mag je wel een beetje wandelen of desnoods lekker in de zon zitten?! Ik heb wel vlagen van een weeïg gevoel maar echt zo misselijk als jij het omschrijft heb ik me tot nu toe niet gevoeld. Je zou inderdaad denken dat je een tweeling krijgt! Leuk dat je zwanger 30 wordt!! Toen begon ik net met proberen zwanger te raken en ik ben nu 32.

Nou Hope, hoop dat die pilletjes hellen zodat je wat positieve energie krijgt!!!

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yolanda, wij zitten dan wel dicht bij elkaar want vrijdag ben ik 5 weken. Heb jij de eerste echo ook rond je 6e week? Ik heb hem met 6 weken en 3 dagen. En de tweede echo wanneer is die dan? Zou willen dat ik die magische 12 weken grens maar over was.

Die Clearblue is ook wel een idee! Ik heb zelf nog geen zwangerschapstest gedaan maar mag van mijn ziekenhuis tot de eerste echo iedere week even mijn HCG laten prikken ter geruststelling.

Sinds zondag weinig gerommel in mijn buik dus loop weer te stressen...

Hope, heb jij Utrogestan gebruikt? De vorige keer rook ik namelijk ook ontzettend sterk! En idd zou ik graag nu wat meer misselijk willen zijn. Zou op één of andere manier een soort bevestiging geven.

Hoop voor jou dat je je snel beter gaat voelen. Misschien even langs de huisarts om e.e.a. te bespreken? Zou toch ook wel fijn zijn om dit weekeinde even weg te kunnen. Misschien kan je huisarts je geruststellen of medicijnen geven?

O ja, ik ga wel naar de forumdag maar vind het erg eng. Ben best een beetje verlegen dus hoop dat jullie of mensen uit het apriltopic komen. Heb ik het idee jullie toch een beetje te kennen.

Hebben we eigenlijk al een lijstje hier met 1e echo's e.d.? Ga eens even kijken.

Geplaatst

Gevonden! Komt tie dan...

Hoop dat veel meiden zich hier mogen aansluiten met allemaal prachtige resultaten.

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Eerste echo:

Zara: 18 april

Hope: 21 april

Yolande: 21 april

Tweede echo:

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Geplaatst

Twijfel trouwens een beetje over mijn uitgerekende datum. Hoe moet je die precies berekenen? Was vrijdag 1 april precies 4 weken zwanger en 5 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zou het erg leuk vinden als ik hier ook mee mag komen schrijven. Ik ben tot nu toe een meelezer geweest, maar voel op dit moment meer de behoefte om mee te schrijven.

Ik zal me even kort voorstellen; ik ben Kyra, mama van een zoon en dochter (beiden via IUI) en na een miskraam eind vorig jaar nu heel pril zwanger van ons derde wondertje (ook weer via IUI). Op 20 april heb ik mijn eerste echo, dan ben ik 6 weken en 5 dagen.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Leuk Kyra! Welkom hier! Volgens mij gaan wij dan exact gelijk op!

Misschien wil je jezelf wel in het lijstje erbij schrijven?

Hoe voel je je?

Geplaatst

Nog een vraag. Ik weet wel hoe je een ticker moet maken maar hoe kun je ervoor zorgen dat hij hier dan ook zichtbaar is?

Geplaatst

Hoi Zara,

Dank je wel. Ik voel me goed. Af en toe wat misselijk, maar dan moet ik gewoon wat meer eten en dan is het weer over. Ik las dat je al twee miskramen hebt gehad. Hopelijk is drie maal scheepsrecht voor je. We gaan idd gelijk op. Ik was afgelopen vrijdag ook 4 weken en ben uitgerekend op 9 december.

Oh ja, over de ticker, die staat in mijn handtekening. Op je profielpagina kun je die invullen.

Ik zal het lijstje ook even aanpassen.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Ik heb het lijstje ook gevonden. Hopelijk mag hij lekker lang worden.

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Kyra: 1 april, derde kindje

Eerste echo:

Zara: 18 april

Kyra: 20 april

Hope: 21 april

Yolande: 21 april

Tweede echo:

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Kyra: 09 december

Geplaatst

Ben echt a- technisch hoor. Maar ik ga naar mijn profielpagina en daar zie ik geen handtekening staan. Zou iemand het stap voor stap uit willen leggen aub? Heel erg bedankt alvast!

Geplaatst

Zara; je gaat naar je profiel....dan naar het balkje onder FORUM,WEBLOGS,WATISERNIEUW... daar staat Forum action...die aanklikken dan op ' gegevens wijzigen' dan ga je links op zoek naar ' wijzig handtekening' daar kan je evt. dingen invullen, of een ticker naar toe kopieren.... suc6 ermee ;-)

Geplaatst

Hoi Zara,

Je hebt de verkeerde code gebruikt. Je moet de code gebruiken die begint met

[url=http://lilypie.com etc.

Die staat onder Forum signatures en dan aanklikken PseudoHTML, UBBCode and BB Code

Succes

Groetjes Kyra

Geplaatst

@ Kyra: Welkom hier! gezellig!!!

@ Zara: ik heb tot 12 dagen die bolletjes gebruikt. Daarna niet meer.

Hier gaat het minder, ik lig nu weer im het ziekenhuis. Nu erge overstimulatie. Mijn linkereierstok is erg groot en lekt vocht. Mijn bloed is stroperig, en er ligt n flinke plas vocht in mijn buikholte. Zo erg dat het tegen mijn maag en darmen drukt. Bovendien kantelt mijn eierstok steeds na het plassen. Lig nu aan het infuus, krijg paracetamol en emesafene tegen de misselijkheid. Moet in ieder geval 3 dagen blijven. Wel mooi shit want zaterdag word ik 30, en zouden we n lang weekend weggaan. Hopelijk lukt dat nog, we hebben geen annuleringsverzekering. Maar...........

nu het goede nieuws:

Heb vandaag mijn 1e echo gehad. Ik ben zwanger van 1 kindje!!! Pffff gelukkig!! Je zag nog geen hartactiviteit, maar dat kan ook nog niet. En....mijn hcg is 17000!!! wow! We zijn helemaal blij! Hier doe je het dan voor he? Hoop is zoveel groter dan de ellende! Ik hoop dat ik vannacht n keer redelijk kan slapen!

Nou meiden, fijne avond nog!! Enne, niet teveel piekeren he? Komt allemaal goed, heb vertrouwen!

Geplaatst

Oh Hope,

dat is niet zo mooi dat je in het ziekenhuis ligt.Wel voor een goed doel natuurlijk,maar het blijft wel vervelend!Maar wat je zegt,je weet waar je het voor doet!En wat een mooie hcg-waarde:gefeliciteerd!Ik hoop dat je snel weer naar huis mag,en dat het genieten kan beginnen/doorgaan.Succes ermee!

Geplaatst

Kyra, dank je wel!

Was er zonder jouw hulp niet uitgekomen. Manlief had ook al gekeken maar die wist ook niet hoe het moest. Dus jij bent onze reddende engel.

Raar dat je van zo'n ticker helemaal blij kan worden. Net of het nu officieel is ofzo...

Hope, meid, wat lees ik nu. In het ziekenhuis? En nog wel met overstimulatie. Dat is zeker geen pretje. Heb het bij de eerste IVF ook gehad en dat vergeet je niet snel.

Verklaart dat ook waarom je zo misselijk bent? Kan me voorstellen dat het ontzettend vervelend is om in het ziekenhuis te liggen maar in jouw geval misschien wel geruststellend dat ze je in de gaten houden?

Nu nog maar even niet aan zaterdag denken. Misschien komt het allemaal nog wel goed voor die tijd. Het belangrijkste is nu dat jij je beter gaat voelen.

Oh, en al een echo gehad. Ben best een beetje jaloers... Wat kon je zien? Zag je het vruchtje echt al? Mooi HCG ook!

Heel veel beterschap en een dikke knuffel van mij.

Suuske, Yolande en Kyra, hoe is het met jullie?

Geplaatst

@hope, nee toch wat naar voor je meis!!! Hoop dat het hierna echt klaar is met die overstimulatie. Wel van harte gefeliciteerd met je geweldige hcg!!!! Jemig en dat het er 1 is is dus ook wel fijn om te weten toch? Denk goed om jezelf en kom snel gezond weer thuis!

@ kyra, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en gezellig dat je mee komt schrijven. Hoe oud zijn je twee kids?

@ Zara, hoe voel jij je inmiddels? Al beetje blij of moet het nog komen na de echo?

Geplaatst

Heel Yolande, voelde me vandaag heel rottig omdat ik vanaf zondag niet echt veel gevoeld heb. Eind van de middag opeens weer wat beweging in mijn buik en zij en werd misselijk toen ik boven de pannen hing tijdens het koken. Dus ben weer voor even gerust gesteld. Laat wel deze week nog een keer mijn HCG prikken om te zien of het voldoende is gestegen.

Hoe voel jij je? En ik wil alle details weten hoor ;-)

Fijn dat het hier wat drukker wordt! Positief teken. Maar meiden, we willen er nog veel meer bij hoor.

Geplaatst

Hè Hope maar meisje toch. Weekendje Center Parcs gaat niet door voor jullie ;-). Volgens jaar opnieuw met kleine spruit erbij maar eentje dan. Hoog hcg zeg. Sterkte en goed naar de artsen luisteren.

Geplaatst

Zara maak jezelf niet gek door te letten op elk kwaaltje. Ik snap het hoor maar het kost zoveel energie en die heb je hard nodig. Je hcg begint nu goed te stijgen dus wie weet hoe erg het nog wordt.

Geplaatst

ZARA, graag gedaan en wat kun je blij zijn met een ticker hè? Ik vond het ook geweldig om hem te maken.

Ik ga mee in wat Syl-vie schreef over zwangerschapskwaaltjes. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik helemaal nergens last van gehad, behalve moe zijn vanaf een week of 6 tot een week of 12. Bij mijn tweede zwangerschap had ik ook weinig echte kwaaltjes, net als nu eigenlijk. Moest wel op tijd eten en bij mijn miskraam ben ik vanaf week 4,5 heel erg misselijk geweest, dus die kwaaltjes zeggen niets jammer genoeg.

HOPE30, dank je wel voor je welkom. Oei in het zh met overstimulatie is niet goed. Ik hoop dat je snel opknapt en je weer beter voelt. Wel ontzettend gaaf dat je de eerste echo al hebt gehad. Nu op naar de volgende echo met een mooi kloppend hartje.

YOLANDE, dank je wel voor je welkom. Mijn zoon is nu 4,5 jaar en mijn dochter wordt in juni 3.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Zo dames, heb even een dutje van 18.30 uur tot 20 uur gedaan, ben best moe telkens. Verder geen last van dingen hoor Zara dus je bent niet de enige....

Ik heb net de digitale test van clearblue gedaan, een week geledden gaf hij aan 2-3 weken na bevruchting en nu precies een week later gaf hij 3+ aan!! En ik ben vandaag precies drie weken na bevruchting dus dit stelt me wel erg gerust.

En kyra, wat leuk een zoon en een dochter en dan nog een derde, dat wordt een gezellige drukte bij jullie thuis!

Ik ben al een beetje aan het speuren op internet welke kinderwagen me handig en mooi lijkt, haha nog veel te vroeg natuurlijk maar ik vind het zo leuk om te kijken naar al die schattige babyspulletjes. Kopen doe ik pas na 12 weken maar kijken mag alvast toch. Ik geloof ook altijd dat positief denken helpt.

Hope, ik hoop zo dat je je snel beter voelt!!

Geplaatst

Sylvie en Kyra, wat zijn jullie toch schatten!

Weet rationeel ook wel dat ik niet te veel op dingen moet letten maar denk nog teveel terug. Bij mijn laatste zwangerschap was ik "echt" zwanger. Verschijnselen volgens het boekje. Ontzettend hoog HCG, emmy's waren perfect dus het kon niet misgaan volgens het ziekenhuis. Rond de vijfde week kreeg ik mijn twijfels. Extra controles gehad. Niets aan de hand volgens het ziekenhuis. Al die tijd had ik het gevoel dat het niet goed zat doordat ik minder gerommel in mijn buik voelde, minder gevoelige borsten kreeg. Uiteindelijk werd bij de eerste echo geen kloppend hartje gevonden. Was waarschijnlijk minder ver dan gedacht (Hoe kan dat nu bij een IVF???) Week later nog maar eens een echo, twee weken later nog weer één en ondertussen in ongelooflijke spanning zitten en weten dat het niet goed is maar men bleef mij hoop geven. Uiteindelijk bleek het om een missed abortion te gaan. Miskraam zou spoedig op gaan komen want vruchtzak zat al los en er stroomde al bloed in mijn buik. Weken later nog geen miskraam. Medicijnen gekregen om miskraam op te wekken. Heb je eindelijk de moed gevonden om deze medicijnen te gebruiken, werken ze niet. Weer controle, nog maar eens medicijnen nemen. Uiteindelijk zat ik er helemaal door en heb ik aangedrongen op een curettage. Moment voor de curettage bleek mijn HCG nog 43000 te zijn. Al met al heeft dit een half jaar geduurd en pas sinds april is mijn HCG minder dan 5.

Heb hier nog steeds veel last van en het waarschijnlijk ook nog helemaal niet verwerkt. Vandaar dat mijn angst overheerst. Als ik even iets niet voel, denk ik dat het weer mis is. Heb nog nooit een zwangerschap gehad die goed is afgelopen. Weet daardoor ook niet wat "normaal" is.

Sorry, moest het even kwijt.

Geplaatst

Jeetje Zara, ik snap heel goed je angst gezien jouwvgeschiedenis. Wat vreselijk heftig en dat ze je zo lang hoop zijn blijven geven zeg... Poeh, echt naar dat je dat hebt mee moeten maken. Nu gaat het hopelijk gewoon goed, beloofd??!!!! Goed dat je het opgeschreven hebt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden