Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Yolande, heb door de angst heen vanaf het begin wel een positief gevoel. Niet echt heel duidelijke signalen zoals ik die met de Utrogestan wel had. Gisteren opeens heel erg misselijk. Moest echt even wat eten, drinken en gaan liggen. Vandaag dan juist weer het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Echt van die krampjes. Nu opeens weer fikse steken in mijn rechterzij. Weet echt niet wat ik er van moet denken.

Ik laat het morgen in ieder geval weten. Hoop echt je te kunnen volgen met alle anderen.

Geplaatst

oh Zara, dat gevoel had ik de dag ervoor ook, daarom had ik alvast getest omdat ik vrijwel zeker wist dat het niet gelukt was en toen waren we echt stomverbaasd dat ik positief testte..... Ik zal voor je duimen hoor!

Geplaatst

Zo, alweer een uitgerekend in december 2011 topic, wat gaat het hard.

Alle meiden van harte gefeliciteerd en hoop dat er gauw meer meiden zullen volgen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Thanks Daniella!! En dat het geluk echt met je zal zijn!!!!!

Geplaatst

Oh,wat word ik schijtziek van die wachtweken.Ik mag woensdag 6 april testen.Maar die zeurende buik en lage rugpijn,daar word ik niet vrolijk van.Ik wil gewoon niets voelen,en laat het maar snel woensdag zijn!Dames die ook in deze topic plaats willen nemen,succes met de wachtweken en de testdag!

Geplaatst

Hi Suuske!

Ik had enorme lage rugpijn en was zwanger!! Houd moed meis!

Geplaatst

Hope, hoe gaat het met je? Hoop dat de misselijkheid nu minder heftig is?

Besef je het al een beetje dat je zwanger bent? Gisteravong was ik met een vriendin uiteten en toen moest ik even wennen: geen wijntje, carpaccio en biefstuk....

Maar was uiteraard geen probleem, heb ik er natuurlijk helemaal voor over.

Geplaatst

Hi Yolande,

De misselijkheid is weer weg yeah!! Maar.....auuuwwww mijn boobs, ben al 1 cupmaat aangekomen, help!! En gisteren toch weer een testje gedaan hahahaha! Af en toe onzeker, wat als......?? Heb jij nog buikpijn? Wat betreft eten, ik at al dat soort dingen al vanaf de eerste spuit Puregon niet meer. Haha, alles voor ons mooie wondertje. Zullen we een lijstje maken? komt ie:

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande:

Eerste echo:

Hope: 21 april

Yolande: 21 april

Tweede echo:

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande:

Geplaatst

Hi!

Gaaf het lijstje!!! Ik kan het nu evenniet aanvullen vanaf mijn iPhone maar vanavond doe ik het.

Fijn dat de misselijkheid over is!

Ik voel redelijk weinig behalve af en toe beetje weeïg gevoel en ik slaap slecht, ben al heel vroeg klaar wakker als ik om 7 uur de utrogestanbolletjes heb ingebracht.. Dus ben best wel moe. Buikpijn heb ik na de testdatum niet meer gehad. Gebruik jij ook die bolletjes en tot wanneer moet je ze nemen? Fijne zondag!!

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Eerste echo:

Hope: 21 april

Yolande: 21 april

Tweede echo:

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Geplaatst

Zal ik wel of zal ik niet?

Vind het zo eng en het dringt nog steeds niet tot me door. Ben al eerder van een uitgerekend in bankje afgevallen en vond dat heel erg. Kunnen jullie me advies geven?

Geplaatst

Hoi Zara,

Je berichtje ontroert me wel zeg...

Zekerheid krijgen we helaas pas als we hopelijk over ca. 8 mnd een gezond kindje hebben maar ik vind het fijn om hIeri nu te schrijven en als het misgaat dan zalik e geen spijt van hebben dat hier al schrijf....

Maar je moet echt doen wat je zelf prettig vindt, ik ben soms ook best onzeker maar daar vind ik dan juist zo'n topic fijn voor, je kunt er leuke en mindere lueke gevoelens met elkaar delen toch?

Stiekem hoop ik wel dat je je op t lijstje zet ( hint hint...!!!)

fijne avond nog!!

Geplaatst

Oooow Zara!! Jaaaaaaaa!!! Gefeliciteerd, probeer je t ontspannen, 3x is scheepsrecht!! En lekker rustig aan doen. En verder, je moet natuurlijk doen waar jij je het lekkerst bij voelt.

Geplaatst

Lieve zara ik breek even in.....

Ik zou zeggen schrijf lekker mee, geniet!! Wel of niet meeschrijven verandert niets aan hoe een zwAngerschap verloopt en ALS het misgaat diet het toch pijn, met of zonder meeschrijven.....

Ik begrijp je wel hoor , voor mij was het ook weer een stap maar ben blij om weer naast verdriet ook geluk te ervaren....

Lieve meiden, een mooie zwAngerschap gewenst!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Hee Yolande, je woorden zijn zo waar. Eigenlijk heeft niemand van ons zekerheid. Eerst het feit of je wel of niet zwanger bent, dan de eerste echo, als je de twaalf weken maar haalt en zo kun je doorgaan. En je onzekerheid herken ik zeker met een combi van teveel nadenken. Hoe was hij ook weer; een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest...

Babeth, heb een hele dikke krop in mij keel van jouw woorden. Ook die zijn zo waar.

En eigenlijk vind je hier op dit forum ook de mensen die je echt snappen en weten wat je doormaakt. Wat dat betreft zitten we best in een apart wereldje.

Dus meiden jullie hebben me overgehaald. ;-)

Overigens ben ik wel erg benieuwd naar jullie HCG. Mijn HCG was op wd 10 280. In verband met de stress van de vorige keren mag ik tot de 1e echo iedere week even mijn bloed laten prikken om te zien of het HCG voldoende stijgt. Je HCG moet toch per 2 dagen verdubbelen of ben ik nu mis????

Verder wil ik ook wel graag weten wat jullie voelen of merken?

Geplaatst

Ha Zara, jemig wat een hoog hcg! Ik had een hcg van 198 op wd 12.... Daarvan zeiden ze al dat het prima was...

Ik voelde de eerste paar dagen na de bloedtest vrij weinig, maar nu wel wisselende dagen, vooral in middag en avond misselijk en wat moe....

Verder geen klachten. Voel jij iets? Tot wanneer gebruiken jullie de utrogestan bolletjes eigenlijk?

Geplaatst

Hoe ver ben jij nu precies Yolande?

Ik gebruik nu geen Utro omdat het om een cryo tp in natuurlijke cyclus ging.

Ik heb af en toe wat gerommel/getrek in mijn buik. Waarschijnlijk mijn baarmoeder. Wat gevoelige borsten en tepels. Beiden overigens veel minder dan tijdens de verse pogingen met Utro. Verder heb ik het regelmatig koud. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook en normaal heb ik het altijd warm. Ben vorige week één keer heel misselijk geweest en vanmiddag was ik even licht misselijk.

Verder merk ik eigenlijk niks. O ja, wel winderig. Sorry.....

De vorige keer had ik ook een erg hoog HCG maar dat hoeft dus nog niets te zeggen.

Heb jij het al aan iemand verteld?

Geplaatst

Zara, ik ben vandaag precies 5 weken... Dus het is ook nog heel pril.... We hebben het alleen aan onze ouders/broers en 3 goede bevriende stellen verteld.... Verder wachten we tot na de 2de echo of alles goed gaat. Ik heb de neiging om nog een clearblue digital te kopen om te checken of mijn hcg is gestegen. Een week geleden gaf hij 2-3 weken na bevruchting aan dus dan zou hij nu 3+ moeten aangeven... Ik zoek ook telkens een bevestiging en vind het nu bijna nog moeilijker dan de wachtweken geloof ik...pffff. Maar we gaan van het positieve uit Oké?!

Helaas ben ik op de forumdag op vakantie, anders had ik dat wel leuk gevonden, ga jij wel?

Hope, hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Oooooooooowwwwwww mijn hemel, ben zoooooooooooooooooooooooo misselijk! Hoef niet spugen, maar hang er al 4 uur tegen aan. Probeer te eten, lukt ook wel, maar de misselijkheid blijft. Denk echt dat ik zwanger ben van een tweeling. En op dit moment denk ik ook: hoe hou ik dit in Godsnaam 7,5 maand vol, je elke dat klote te voelen. Hoe DOET iedereen dat? Verder, mijn borsten zijn 1 cupmaat gegroeid en doen vreselijk zeer. En nog steeds pijn in mijn rug. Alles ruikt vies, met name tabakslucht en deo van mijn man, koffie ruikt ook niet altijd lekker. En elke weer plassen. Maar het meest erge is die vreselijke misselijkheid. Ik had vd vorige poging nog emesafene zetpil. Die heb ik net genomen..

A.s weekend gaan we weekendje centerparcs doen in Nijmegen. Het is al heel lang geleden geboekt. Ik word zaterdag namelijk 30 jaar, maar ik moet zeggen, zie er enorm tegenop. Het is 1,5 uur van huis, wat als er weer wat gebeurd? Wat als er weer wat met mijn eierstok aan de hand is? Of dat ik me de hele dag zo ziek voel, in een vreemde omgeving. Ik kan het ook niet annuleren, had geen verzekering afgesloten. En dan ben ik eindelijk na 4 jaar zwanger, en dan voel ik me zo kut, ik kan er gewoon niet van genieten. Is dat raar??

Zara en Yolande, mijn advies is, probeer er op te vertrouwen dat het goed komt. Ik weet dat het vreselijk moeilijk is voor jou Zara, ik had ergens gelezen dat je al 2 miskramen hebt gehad, Deze keer gaat het gewoon goed. Wees maar aan de ene kant blij dat jij je niet zo rot voelt. Ook al is dat anderrzijds een bevestiging, maar het beinvloed wel je hele dag, psychisch, en lichamelijk. ik kies er voor om geen kwaaltjes te hebben, hahahaha!

Zara, ik weet mijn hcg niet. Daar doen ze niet aan in het UMC Utrecht, ik krijg gewoon een eerste echo, en dan zien of horen we het wel. In het begin vond ik dat rot, maar nu heb ik zeker geen hcg waarde nodig om me zwanger te voelen, haha! Verder hebben wij het ook alleen tegen ouders/broers verteld. 3 goede vrienden, en ik mijn werkgever. Ik zit namelijk ziek thuis, en ivm die rammelende eierstok moet ik absolute rust houden zodat die eierstok niet om zijn as draait of erger. Mijn werkgever krijgt nu mijn loon terug via het UWV. Vond het naar om het al zo vroeg aan hem te vertellen, maarja, had geen keus. Alleen, mij contract loopt per 1augustus af, ben bang dat ik nu mijn baan kwijt raak, achja, we zullen het zien.

Nou, geniet lekker van jullie dag! Ik ga zo de huisarts bellen voor emesafene zetpillen. Werkt wel een beetje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden