Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Yolande. Lief van je.

En ergens lucht het idd weer wel een klein beetje op.

En jij mag zeker al naar babyspullen kijken hoor. Heb je eigenlijk al wat gekocht? Of anderen hier misschien?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zara begrijpelijk dat je onzeker bent vooral na alles wat er gebeurt is maar wat er ook gebeurt je hebt het niet in de hand. Bij onze tweeling was het ook een ma terwijl de arts had gezegd dat ik maar moest genieten. Ze weten niet alles maar mijn ervaring is dat je door alle spanningen niet altijd op je lichaam kan vertrouwen. Dat je nu weer zw bent is alleen maar positief en ik heb goede hoop voor je dat nu alles goed gaat. Probeer zelf ook een beetje hoop te hebben :-)

Geplaatst

Hoi Zara, ik heb nog niks durven kopen. Mijn ouders en broer al wel wat kleine dingetjes.... Heb wel gezegd dat ze zich nu wel even moeten inhouden tot het 3 maanden is....

Hopelijk slaap je trouwens alweer ietsje beter?

hope, hoe gaat het vandaag met je? Hoop zo dat je je al ietsje beter voelt.....

Geplaatst

YOLANDE, je wilt niet weten hoe druk het soms is, want ik ben ook nog gastouder van 2 kleintjes. 1 kindje van 2 jaar en 1 kindje van 22 maanden en ik heb nog een stagiaire, dus het is idd lekker druk bij ons af en toe, maar wel erg gezellig.

Kijken voor babyspullen hoeft bij ons niet meer, maar bij onze zoon was ik er ook vroeg bij hoor. Na de goede echo met 7 weken hebben we het kamertje en de kinderwagen al besteld. Mocht het toch misgaan dan konden we dat doorgeven aan de winkel en kregen we de aanbetaling zo weer terug. Toen we die garantie hadden zijn we overstag gegaan, want er is niks leukers dan shoppen voor de kleine.

ZARA, wauw wat een verhaal zeg. Wat hebben ze je lang door laten lopen en hoop gegeven. Ik kan me voorstellen dat je dat toch echt even moet verwerken en dat je gefocust bent op kwaaltjes. Hoe is het vandaag met je?

HOPE30, hoe is het met je? Knap je al weer wat op?

Ik heb vandaag een lekkere dag gehad met dochterlief en vanmiddag met mijn zoontje. Ik merk wel dat ik erg moe ben, maar ik heb dan ook al 2 nachten slecht geslapen. Mijn dochter is verkouden en viel gisteravond pas om 12 uur bij mij in bed in slaap. Hopelijk slaapt ze vannacht beter. Ze hoest in ieder geval veel minder, dus dat moet goed komen.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Oh Yolande, jij hebt al mensen ingelicht! Moet wel leuk zijn om dan allemaal kleine cadeautjes te krijgen. Maakt het allemaal weer wat echter.

Ik had de vorige keer een leuk knuffeltje gekocht met zo'n muziekje erin. Dat heb ik nu al een paar keer geluisterd. Als ik de 18e een goede echo heb, mag ik wat kopen van mezelf. Denk een leuk truitje of rompertje ofzo in zo'n ieniemieniemaatje.

Kyra, wat een gezellige drukte bij jou. En ze zijn door hun leeftijd ook nog zo heerlijk afhankelijk van jou.

Jij was er bij je zoon ook al vroeg bij met de babykamer. Zat zelf aan de 20 weken te denken (Speel weer op safe hoor) maar dan zit je misschien wel met de levertijd en wat is er nu leuker dan te zwijmelen in je schommelstoeltje op de babykamer. Haha... jullie merken, ik zie het al helemaal voor me.

Wel een goede service van die zaak zeg!

Ik moest vandaag naar de Arbo-arts. Pff... zie ik vooraf altijd erg tegenop. Maar gelukkig was het hem ook wel duidelijk dat ik voorlopig nog niet aan het werk kan. Hij raadde me zelfs aan om op vakantie te gaan. Daarna heerlijk op een terras een yoghurtijsje gegeten en een boek gelezen en nu helemaal rossig op de bank.

Hope, hoe is het met jou? We missen je hoor!

Geplaatst

Weten jullie trouwens nog een originele manier om het bericht aan onze ouders te brengen? Wacht er voorlopig nog even mee maar na zoveel jaren moeite mag het wel op een mooie manier gebracht worden natuurlijk.

Meiden, heb zin in babypraat. Waar zijn jullie?

Geplaatst

Ha hier ben ik hoor Zara...!!! Ja wij hadden de clearbluetest verstopt in een kistje wijn met stro. Mijn schoonmoeder opende de doos en vond het een goede wijn en toen ze het stro er uit pakte vond ze de test! Was erg leuk om haar gezicht te zien....

Heb jij al eens nagedacht over de soort kinderwagen? Ik hoor veel goede berichten over de joolz.

Geplaatst

Nee, daar heb ik nog niet aan gedacht Yolande. Hoe kom jij bij de Joolz terecht? Las idd je oproepje.

Origineel idee trouwens om jullie zwangerschap aan te kondigen.

Weet je wat ik me net realiseer? Heb al een paar keer s avonds op de bank de knoop van mijn broek open gezet. Zal toch niet nu al een buikje krijgen?

Geplaatst

Haha dat zou wel een heel snel groeiend buikje zijn!!!

Hoe ik bij de joolz kom? Twee vriendinnen hebben uitgebreid vergeleken en toen bleven de bugaboo en de joolz over alleen in de bugaboo ligt het kindje best laag en in de joolz hoger en daarnaast is de kinderwagen met het rechtop zitten op tafelhoogte zodat je je kindje op elk terras of tafel op een gezelligere hoogte hebt zitten. Verder vind ik het een mooie wagen om te zien. Haha best eng om al zo concreet over wagens te praten maar ook leuk toch? Fijn trouwens dat je arbo arts goed meedenkt!

Geplaatst

Ik kom hier al voorzichtig kijken, had vandaag een positieve test, maar mag zaterdag pas testen. Ben nu 4 weken en 1 dag, hihi. Ik ga er vanuit dat ik zaterdag gewoon positief test.

@Zara; Wij gaan het zaterdag ook aan mijn ouders vertellen, we gaan naar ze toe zonder dat ze het weten. Ze weten dat we zaterdag mogen testen, dus ze verwachten wel dat we iets laten weten en ik wil het liever persoonlijk vertellen dan aan de telefoon. Er gaat sowieso taart mee en misschien dat ik nog voor een boekje voor opa & oma kijk.

Ik was voor de ivf-poging flink afgevallen, maar ben tijdens de poging al wat bijgekomen en mijn darmen liggen dwars waardoor ik best een opgezette buik heb. Mijn laatste nieuwe broek past niet meer helemaal en dus loop ik ook al een aantal dagen rond met het bovenste knoopje los.

@Yolande; hier nog niet nagedacht over zulke dingen, eerst maar eens die positieve test vasthouden en op naar een goede eerste echo. Daarna mag ik me van mezelf pas gaan oriënteren. Ik wil vrijdag wel al een zwangerschapsdagboek gaan kopen. Hebben jullie nog suggesties?

Geplaatst

Zara en poezebeest, spannend om jullie ouders te gaan vertellen hè?! Veel plezier alvast!!!

Ik durf niet te stoppen met die utrogestan bollen terwijl ik vanaf vandaag zou mogen stoppen.... Ik durf het niet, nog tips?!

Geplaatst

Nou Yolande, je hebt me aangestoken! Heb vandaag vanaf een terrasje uitgebreid kinderwagens zitten kijken. Wat een soorten, maten en kleuren bestaan er zeg! Goed dus dat jij al die voorinformatie al hebt gedaan (of eigenlijk je vriendinnen) Bij deze bedankt!

Heb beide wagens net ff gegoogeld en de Joolz vind ik er ook wel wat hipper uitzien. Wat ik op het terras ook wel veel voorbij zag komen, was zo'n wagen waar alleen een maxi cosi opstaat. Geen idee hoe die heet maar daarin lagen de kindjes ook vrij hoog.

Overigens ben ik benieuwd of jullie je kilo's van de hormonen al kwijt zijn? Bij ons hadden ze gezegd dat zodra je stopt met de hormonen deze ook weer uit je lijf gaan. Helaas hebben alleen twee verse pogingen met de hele hormoonheisa me al 6 kilo opgeleverd die er niet meer zijn afgegaan. Kan dus ook met die knoop te maken hebben.

Weet ook niet zo goed wanneer je voor zwangerschapskleding moet gaan kijken. Wil in ieder geval de eerste echo afwachten.

Oh en Yolande, als je gevoel zegt niet stoppen, gewoon niet stoppen.

Poezebeest, ook hier gefeliciteerd en gezellig dat je hier mee komt schrijven.

Een aantal jaar geleden heb ik een zwangerschapsdagboek van Kleine beer gekocht. Je weet wel, die prentenboeken. Helaas toen niet nodig gehad. Vind hem nog steeds helemaal super maar weet niet of ze hem nog verkopen. Goed dat je me eraan herinnert! Moet een goed nadenken en gaan zoeken waar ik hem verstopt heb.

Hebben jullie trouwens al foto's meegekregen ofzo? Ik nog niets en dat zou natuurlijk ook wel heel leuk zijn voor later.... (Zwijmel...) Begint eindelijk een beetje door te dringen.

Mag overigens morgen nog ter geruststelling mijn HCG laten prikken. Is dan precies een week later en kunnen we zien of het voldoende gestegen is.

Verder vandaag weer niks gemerkt. Hoe is de stand bij jullie?

Hope, meis, hoe is het met jou? Hoop zo dat je morgen naar huis kan en lekker van je weekeindje weg kan gaan genieten!

Geplaatst

hihi ik kom vast neuzen naar de plek waar ik wil zijn straks!

Zara zwangerschpskleding... ik heb zo lang mogelijk met mijn eigen kleding gedaan, omdat ik die kleding zo dik vond maken en ik het niet op mijn werk wilde laten zien voor 12 weken. Dus zette ik een stuk knopenelastiek op de knoop van mijn broek, lusje maken door het andere gedeelte en uiteinde weer op de knoop vastzetten. Dan kunnen je eigen broeken best lang mee. Wel steeds een langer elastiek nodig haha. En ik had van die lange tshirts bij didi gekocht, heel mopie kwaliteit en niet duur. Paste mooi over de broek en ik heb ze tot 9 maanden gedragen. Stond heel slank en later kwam de buik mooi uit! Maar uieindelijk zijn zwangerschapsbroeken wel echt nodig hoor. Ik had zwangerschaps leggings bij whkamp besteld, de wat duurdere, en dan zon lekker lang tshirt erover, het enige wat mij lekker zat toen ik tonnetje was. Die spijkerbroeken met elastiek, ik kreeg ze niet over mijn kont. Zegt meer over mijn kont dan over de broek haha. En schoenen zonder veters heb je op t eind nodig, wel iets om over na te denken, want in de zomer is het makkelijk pak je slippers, maar jullie zijn in december op je top en dan draag je geen slippers buiten.

Nou groetjes en hopelijk tot snel hier!!

noor

Geplaatst

Wij willen ook dat je hier komt hoor Noor! Met alle andere meiden natuurlijk. Je gunt het iedereen toch zo...

Goeie tips trouwens Noor! Knopenelastiek geweldig! Nooit van gehoord maar lijkt me een superuitvinding. Ga eens kijken of ik dat ergens kan vinden.

Lange shirts is een goed idee. Heb er al een aantal maar maatje groter kan nu ook geen kwaad.

Weet jij wanneer je ongeveer een zwangerschapsbroek moet kopen? Geweldige opmerking trouwens over je kont en die broek. Heb er smakelijk om gelachen.

Nog meer tips?

Realiseer me opeens dat dat straks hier allemaal sinterklaas en kerstkindjes worden. Nou ja, lopen gelukkig niet midzomer met zo'n dikke buik.

Geplaatst

Haha Noor, leuk je hier alvast te zien en heb ook gelachen om je elastiekverhaal!

Zara, op de joolz en de bugaboo kan ook een maxi cosi hoor dus dat is wel handig.

Grappig dat ik je aangestoken heb met de kinderwagens haha...

Nog even iets dat ik kwijt moet, ik zit er zo erg mee te tobben dat ik met die utrogestanbollen zou moeten stoppen... Ik kan toch niet eigenhandig doorgaan terwljl het Vu zei dat ik een week na de pos. Test kan stoppen...

Hebben jullie nog de bolletjes en tot wanneer? Pfff ik neem ze in ieder geval tot de eerste echo en dan bespreek ik wel eerlijk dat ik het eng vind om te stoppen...

Geplaatst

Hallo Yolande,

ik snap je gevoel helemaal.Ik weet niet of je er eigenhandig mee door kan gaan.Ik ben onder behandeling,en ik moet tot 12 weken zwangerschap deze gebruiken.Wat een verschil in behandeling wat ziekenhuizen betreft,zeg.

Hoe gaat het verder met jou?Ik heb echt nergens last van,maak me daar niet zo druk om want dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook niet.Dus dan zit het juist goed bij mij.

Geplaatst

Hoi suuske, ja gek dat verschil inderdaad... Moet jij dan tot 12 weken 3 keer per dag 2 bolletjes inbrengen of minder? Ik heb er via mijn huisarts dmv een herhaalrecept gewoon laten voorschrijven dus ik heb er voorlopig nog genoeg haha. Ik voel trouwens ook erg weinig... Af en toe betje moe maar de laatste dagen balt dat ook mee en voel ik me prima. Fijn om te lezen dat jij het ook niet erg had die kwaaltjes. Merk wel dat ik erg onzeker ben terwijl het op zich goed voelt... Kun jij als je nog eens op bezoek bent eens vragen waarom ze daar 12 weken die bollen voorschrijven, ben benieuwd waar het verschil vandaan komt...

Slaap lekker!

Geplaatst

Hoi meiden!!

Sorry dat ik even niet heb gereageerd, was even te beroerd. Ook heb ik even snel de berichtjes doorgelezen.

@Poezebeest: meid van harte!!! You go girl!!

Shit, nu wil ik vanalles naar iedereen schrijven maar ben de helft vergeten, sorry. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!!

Ik lig nog steeds aan het infuus. Mijn kaliumspiegel was behoorlijk gekelderd. De waarde moeten tussen de 3.9 en 5 liggen. Ik had 3.0. Niet goed dus. Ook mijn bloed is nog stroperig. De eerste nacht, dinsdag op woensdag echt een rotnacht gehad. Lig met zń 2-en op een kamer, en die vrouw had de hele nacht liggen kotsen! Gatver!! Als ik ergens niet tegen kan.....

Wat wel leuk is, ik heb gisteren weer een echo gehad. De vruchtzak is nu erg goed te zien. De echoscopistes meenden ook al de dooierzak te zien, maar dat was nog iets te vroeg, echo was een beetje wazig. Maar de vruchtzak zag voor 5,5 week zwangerschap er perfect uit! Yeahhh! Ik krijg elke dag 3x emesafene zetpillen tegen de misseelijkheid. Elke dag word er bloedgeprikt, gewogen, hart en longen geluisterd, buikomvang opgemeten. Het gaat steeds wat beter. Arts verwacht dat ik bijna op mijn piek zit van overstimulatie. Ik mis thuis heel erg, ben moe, en ik snap niet waarom ik niet gelukkig ben en sta de dansen naast mijn bed omdat we zwanger zijn. Eigenlijk voel ik me daar heel schuldig over....Ik snap mezelf niet. Voel me niet zwanger, maar vooral niet lekker. Zeker omdat ik morgen 30 word en in het zh moet vieren....Acha, het is voor n goed doel. Hopelijkmag ik volgende week naar huis.

Nou, dit was mijn update. Iedereen lekker genieten vd zwangerschap, beseffen jullie het al? Of ook nog erg onzeker? Spannend he? Fijn weekend allemaal, het wordt super mooi weer!

Geplaatst

Lieve lieve Hope,

Wat een verhaal zeg, jemig het zit je echt niet mee!! Ik snap ook zo goed dat je nu nog niet echt blij kunt zijn. Voel je daar maar niet schuldig over, de blijdschap komt vast en zeker als je je weer wat beter voelt!!

Ik hoop dat je man/ vriend morgen de hele dag bij je kan zijn? Ik denk aan je en wel heel gaaf dat alles err zo goed uitziet!!

Sterkte meis,

Liefs yolande

Geplaatst

Wish, dank je wel. Ik heb het gelezen en ben er helaas nog niet uit. Ik ga zo even het zkh bellen en eerlijk zeggen dat ik meer zekerheid wil voordat ik stop...

Lief dat je het topic voor me gezocht hebt hoor!

Fijn weekend!

Geplaatst

Hope, wat goed om wat van je te horen alleen lijkt het erop dat je je nog verre van goed voelt. Beroerd voor je zeg! Morgen misschien een klein feestje in het ziekenhuis? Jij gaat ons trouwens wel allemaal voorbij he? Al 2 echo's gehad! Dat is dan nog een voordeel.

En voor zover ik weet staat nog niemand van ons te springen. Bij mij moet het in ieder geval nog binnen komen.

Yolande, heb je een goed antwoord gehad van je ziekenhuis? Ben je gerust gesteld nu?

Wish, lief dat je even inbreekt om gerust te stellen!

Suuske, vind het eigenlijk wel geruststellend dat we allemaal weinig voelen en zeker omdat dat in jouw gevoel positief was. De vorige keer had ik alle verschijnselen en ging het toch mis.

Kyra, hoe is het met jou?

Poezebeest, heel veel plezier morgen met het vertellen. Laat je de reactie weten?

Overigens ben ik weer voor even gerust gesteld want ik mocht vandaag mijn bloed laten prikken om te zien of het HCG voldoende was gestegen ten opzichte van vorige week. Vorige week was het op testdatum 280 en nu precies een week later was het al 3400. Volgens de arts is dat heel erg goed maar ik geloof het pas na een goede echo.

Verder vandaag een beetje teveel gedaan en toen kreeg ik opeens last van mijn buik. Nu gelukkig weer wat minder. Maar meiden, van mijn broeksknoop heb ik echt serieus last dus misschien toch al eens naar een zwangerschapsbroek gaan kijken???? Zie mezelf al staan in zo'n pashokje.

Geplaatst

Zara, wat heerlijk van je hoge Hcg!!!! Lijkt me zo heerlijk om te horen! En hoe kan dat nu al van je broeksknoop, wellicht door de hormonen van het stimuleren of iets anders?

En over wat Hope ook schrijft, niemand is nog 100% blij denk ik in deze fase.... Ik vind het nog moeilijker dan de wachtweken denk ik.

Suuske en poezebeest, hoe is het met jullie?

Hope, nog even volhouden!!!!

Xxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden