Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zeker weten van de wachtweken. De eerste zijn niet makkelijk maar deze vind ik ook lastiger. Of angstiger is misschien het goede woord.

En die knoop, heeft verder niemand van jullie dat? Heb nog wel wat extra kilo's van de hormonen.

Hebben jullie trouwens je eetgewoontes heel erg aangepast?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eetgewoonte heb ik wel iets aangepast. Geen cola en gewone thee meer, meer fruit en meer melk dan normaal.

Jij?

Hoe voel je je verder? Ik voel eigenlijk vrij weinig...iets sneller moe en iets meer hongerig maar verder geen bijzonderheden....

Geplaatst

Hey meiden,

mocht vandaag naar huis!!! Pffff, gelukkig! Heb afgelopen donderdag mijn piek gehad, gisteren en vandaag is mijn bloed stabiel. Voel me ook een stuk beter. Overstimulatie ia bijna weg! Mijn eierstok is wel heel vervelend nog. Maar daar kunnen ze helemaal niets aan doen... Mijn eierstok ligt op mijn blaas, dus zodra mijn blaas vol is, en daarna leeg, komt er ruimte vrij bij mijn eierstok. En maakt dan een soort knik. Dat doet vreselijk veel pijn!! En daarna gaat die eierstok weer terug in zij positie, ook dat voel ik, au! Al met al kan de pijn 20 min aanhouden. Maarja, er is dus niets aan te doen. Behalve als de pijn erg lang aanhoudt, maarja, dan is er echt iets mis, en moet ik onder het mes. Hopen dat dit niet gaat gebeuren...

Qua kwaaltjes, pfff.......Enorme pijnlijke borsten, kan ze niet aanraken, aderen heel duidelijk zichtbaar en ook een cupmaat groter. Verder erg misselijk, af en aan. Vandaag nog geen emesafene gebruikt, maar pfff....kan niet zonder. Verder erg moe en hoofdpijn. Ben zo blij als die 3 maanden over zijn! De 18e heb ik mijn 3e echo, dan moeten we het hartje kunnen horen. Als dat zo is, hebben we 2 weken later nog 1 echo, en daarna worden we overgedragen aan de verloskundige in het WKZ Utrecht. Ik hou ook zeker rekening met het eten. Eet idd ook veel groente, fruit, volkorenbrood, zuivel, ei. Vitamines, visolie.

Leeker weertje he? Genieten hoor!

Geplaatst

Hope, wat fijn dat je weer thuis bent en je weer beter voelt.

En.... Van harte gefeliciteerd, 30 jaar!!!! Hoera hoera!

Heerlijk om dan weer in je eigen huis etc te zijn!

Hopelijk kan je toch nog een beetje genieten op deze bijzondere dag!

Liefs yolande

Geplaatst

HOPE, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat heerlijk dat je het toch thuis kunt vieren in plaats van in het zh. Fijn dat je je ook weer beter voelt. Wel vervelend van je eierstok en de misselijkheid, maar hopelijk voel je je snel weer beter.

ZARA, Oeps klein foutje van mij. Het was na de echo met 9 weken dat we de spullen bestelden. Ik zou trouwens eerder als met 20 weken spullen gaan bestellen want er zit vaak een levertijd op van zo'n 8 weken (bij de kamertjes dan). We hebben het kamertje en de andere spullen laten komen toen ik 25 weken was en het was idd erg leuk om in het kamertje te zwijmelen over de baby en hoe het zou zijn om eindelijk mama te zijn. (En de werkelijkheid is nog zo veel leuker dan ik me ooit heb kunnen voorstellen, ook al zijn er nu wel eens momenten dat ik ze achter het behang wil plakken als ze erg dwars zijn geweest hahaha.)

Over vertellen aan de ouders, bij de eerste heb ik 's morgens om 5.30 getest (tja ik moest plassen en hield het niet meer uit) en onderweg naar mijn werk heb ik om 6.30 mijn moeder gebeld met de tekst: dag oma. En dat hebben we later herhaald met mijn vader en schoonouders en bij de tweede hebben we twee kleine sokjes gekocht en dat gegeven als cadeautje. Deze keer hebben we het alleen mijn ouders verteld en wachten we tot we een goede echo hebben gehad voor we het mijn schoonouders vertellen. (Die zijn wat ouder en zien overal beren op de weg vandaar.)

Zwangerschapskleding ga ik dragen als mijn eigen broeken niet lekker meer zitten, maar zo'n knopenelastiek is ook erg handig. Kun je trouwens bij de Hema krijgen of op de markt.

Geweldig dat je HCG zo mooi gestegen is. Nu op naar een mooie echo de 18e.

POEZEBEEST, van harte gefeliciteerd met de positieve test. Was hij vandaag nog duidelijker plus? Hoe reageerden je ouders? Ik heb alleen tijdens mijn eerste zwangerschap een dagboek bijgehouden en dat was zo'n simpel boek getiteld zwangerschapsnotities.

YOLANDE, de Joolz kinderwagen ken ik niet, dus net even gegoogled. Hij ziet er mooi uit. Wij hebben een Mutsaerts gekocht en ik ben er nog steeds happy mee. Hij heeft namelijk 4 grote wielen en dat is heerlijk om mee te gaan wandelen in de bossen wat wij erg graag en veel doen. Zag alleen toen ik zwanger was van mijn dochter dat ze een nieuwe kleur hadden, rood, en die had ik graag gehad, want dat was echt een mooie kleur. Maar mijn zandkleurige exemplaar voldoet nog steeds.

Met de utrogestan kan ik je helaas niet helpen, want die heb ik nog nooit gebruikt. Hopelijk heeft het zh je wat kunnen vertellen.

Mag ik trouwens zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarom je geen cola en thee meer drinkt?

Eetgewoonten: Ik eet en drink eigenlijk niet anders als anders. Hou wel rekening met rauwmelkse producten. Ik ben vegetarisch dus qua vlees eten hoef ik niet op te letten en mijn eitje is altijd goed doorbakken of hardgekookt.

Kwaaltjes: Ik heb gelukkig weinig last van kwaaltjes. Ben wel erg moe, maar dat herken ik wel van de vorige keren. Gelukkig geen misselijkheid te bekennen. Dat is het enige waar ik erg bang voor ben, want toen ik mijn miskraam kreeg ben ik erg misselijk geweest en bij mijn twee andere zwangerschappen niet, dus misselijkheid is voor mij een slecht teken.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Hoi kyra, heerlijk dat je weinig last van kwaaltjes hebt!

Ik drink geen cola en thee omdat er caffeine in zit, ik heb gelezen dat dat de kans op een miskraam zou kunnen vergroten al hoewel dat natuurlijk vast niet zo zal zijn als het met mate gedronken wordt. Ik drink wel rooibosthee, hier zit geen cafeïne in....

Ik lig nu al in bed, hoe duf is dat...?! Ik ben gewoon bekaf.... Dus ja ook erg last van moeheid...

Misselijikheid valt mee zolang ik maar telkens kleine beetjes eet...

Fijne avond en zondag nog!

Geplaatst

Hoi Yolande,

Lekker joh in bed liggen. Ik ga vanavond ook niet al te laat slapen.

Die thee en cola is inderdaad niet schadelijk als je dit met mate drinkt. (Net als koffie). Ik drink zo'n 2 à 3 bekers thee (nou ja sommigen noemen het water met een kleurtje, zo weinig thee gebruik ik) per week en 1 glas cola per dag en dat heb ik bij mijn andere zwangerschappen ook gedaan. Volgens mij staan er bij het voedingscentrum aanbevelingen over hoeveel je maximaal zou kunnen drinken.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! Weer al zo'n prachtige dag. Wij zijn gisteren even lekker een dagje weg geweest. Was ik aan toe. Voel me gelijk wat meer ontspannen.

Yolande, ik eet ook 2 stuks fruit per dag en dan daarnaast nog de Pom. Probeer verder ook zo gezond mogelijk te eten maar dat deed ik volgens mij altijd al wel. Op dit moment laat ik dus alles met caffeine staan. Ik was wel van plan om ook eens bij de richtlijnen van het voedingscentrum te kijken. Staat daar een lijst speciaal voor zwangeren?

Af en toe eet ik ook best wat minder gezond zoals friet of pizza. Moet toch kunnen volgens mij?

Melk moet ik op letten want ik eet s morgens eigenlijk alleen havermout gemaakt met melk maar verder ben ik niet zo van de melkproducten.

Wat ik wel een beetje lastig vind is dat ik niet immuun ben voor toxoplasmose. Er is mij dus eigenlijk afgeraden buiten de deur te eten omdat je niet goed weet hoe ergens anders het eten bereid wordt. Thuis moet alles extra goed gewassen worden, mag ik alleen in de tuin werken met handschoenen aan enz.

Gister zo'n heerlijk dagje en dan moet je thuis gaan eten... Tussen de middag maar een tomatensoepje genomen. Leek me het veiligst wat op de kaart stond.

Verder zijn mijn borsten wat voller en zijn mijn tepels (sorry voor de details) wat duidelijker aanwezig. Heel af en toe ben ik licht misselijk. Het gevoel dat er iets hoog in je keel zit en ik heb een paar keer wat maagzuur gehad wat ik normaal nooit heb. Ik ben ook wel moe en van het bericht gisteren in Alphen werd ik wel erg emotioneel en boos ook.

De vorige keer voelde ik veel meer dus dat vond ik in eerste instantie eng omdat je nu minder zwanger lijkt maar nu is het misschien juist wel een goed signaal.

Hope, wat goed dat je thuis bent. Hoe is je eerste dag thuis verlopen?

Je bent er nog niet helemaal maar hopelijk mag jij je ook snel beter voelen!

Kyra, ik betrap mezelf ook op dagdromen over hoe het allemaal zal zijn. Je weet het natuurlijk nooit... Gelukkig is bij jou alles overwegend positief.

Zou al best in het stadium willen zijn dat je dingen gaat kopen. Waren voor jou die 12 weken ook zo'n magische grens of is het toch echt zo dat je je altijd wel zorgen blijft maken?

Verder ga ik deze week achter knopenelastiek aan!

Heb trouwens gisteren al een zwangerschapsbroek gepast meiden. Hihi. Zat best lekker maar niet gekocht. Manlief vond hem afschuwelijk. Hij vroeg of ik geen rokken kon dragen. Nou, in de zomer vind ik dat ook wel lekker. Zit allemaal heerlijk los maar in het najaar ga ik hopelijk toch echt aan zo'n lelijke broek. Weten jullie waar je mooie zwangerschapskleding kan kopen voor niet al te duur?

Nou, ik ga zo eens de tuin in (met handschoentjes aan ;-) Kom hier vanavond weer wel terug.

Heel fijn dat we zo tips kunnen uitwisselen, ervaringen vergelijken en elkaar steunen! Bedankt meiden!

Geplaatst

Goedemiddag allemaal!

Poeh, heb een slecht dagje vandaag... Ben vreselijk moe, al bij het opstaan en ook best misselijk...

Zometeen visite, moet echt mijin best doen om vrolijk te zijn terwijl het mijn beste vriendin is .

Mijn borsten zijn volgens mij ook iets gegroeid en wat meer aders licht zichtbaar...

Oh Zara, in restaurants blijf ik gewoon eten want anders beperk je jezelf wel heel erg .

Ik neem alleen geen rauwe groente en benadruk of ze de kipsate, varkenshaas of wat het dan ook is extra goed willen doorbakken, dan kan het daar niet snel mee mis gaan. Salades eet ik niet, daar ligt volgens mij het grootste risico omdat dat soms niet goed genoeg gewassen is en ook niet heet is geworden door het koken waardoor de bacteriën gedood worden.

Kyra, ik dagdroom inderdaad ook al eens zo nu en dan.... Alleen dan stop ik er weer mee en denk ik dat ik eerst zekerheid wil op 21 april... Jij dagdroomt dus ook Zara?!

Hope, gaat het nog steeds beter met je?

Poezebeest, hoe voel jij je?

Dames, fijne zondag nog,

Liefs yolande

Geplaatst

Hoi Zara,

Lekker zo'n dagje weg. Daar kun je echt van genieten hè?

Ik heb mijn zwangerschapsbroeken bij Miss Etam gekocht, omdat ze daar ook grotere maten hebben en heb verder veel tunieken gedragen. Nu heb ik zelf een grote maat en draag eigenlijk nooit strakke shirtjes, dus hoefde ik daar niet echt voor te shoppen.

Die 12 weken grens was wel magisch, maar ik ben zelf pas geruster geworden toen ik ukje iedere dag even voelde en dat was vanaf een week of 20/22.

Veel plezier in de tuin.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Hoi Yolande,

Hè vervelend dat je je zo moe voelt en niet lekker. Kan me voorstellen dat je dan helemaal geen zin hebt in visite. Hopelijk valt het allemaal mee en kun je er toch van genieten.

Dat dagdromen begon ook pas toen het kamertje af was en ik daar elke dag even in liep om er van te genieten. Daarvoor durfde ik het ook nog niet zo goed hoor.

Toxoplasmose, ik heb zelf jarenlang katten gehad (al vanaf dat ik 3 was) dus ik ga er van uit dat ik daar inmiddels wel antistoffen voor heb. Zara hoe weet je dat je daar extra gevoelig voor bent? Hebben ze dat getest of zo?

Groetjes Kyra

Geplaatst

Allemaal bedankt voor de felicitaties! Maar helaas is mijn verjaardag echt in het water gevallen, en ook nog mijn 30ste, grrrr.....Maar wel zwanger, dat maakt een hoop goed! Wat een prachtig weertje he? Heb net allemaal plantjes e.d voor in de tuin gekocht!

@ Yolande: Irritant om je niet lekker te voelen, en dan idd ook nog visite. Daarna lekker uitrusten! Hoop dat jij je morgen beter voelt!

@ Kyra: ik dagdroom helemaal niet, wil eerst het hartje horen, als ik daaraan denk, aan die echo, word ik ook helemaal zenwachtig, wat als....Denk dat ik pas na 12 weken een beetje kan gaan genieten. Mijn man is trouwens wel eeeerrrrrgggg lief voor me, hahaha! Was hij al, maar nu nog veeeeeeel meer, en bezorgt, de schat!

@ Poezebeest: hoe gaat het met jou?

Vannacht slecht geslapen, heb het nog half 3 zien worden. Oja, nog iets beschamends, droom steeds over seks terwijl ik er nu echt niet over moet denken!! Hahahaha, wie kent dat ook? Vandaag de HELE dag misselijk, niet spugen, maar misselijk geval. Als ik eet gaat het weer even. Emesafene heeft vandaag niet veel geholpen. Zometeen ga ik met mijn man een hapje eten voor mijn verjaardag, hoop dat het goed gaat!

Fijne avond iedereen, lekker genieten vd avondzon!!

Geplaatst

HOPE, jammer dat je verjaardag niet zo is geworden als je gehoopt had. Ik had dat ook met mijn dertigste verjaardag. Heel veel mensen uitgenodigd, want ik vond het toch wel bijzonder en heel veel mensen kwamen niet. OK ik deed niets bijzonders, maar balen was het wel.

Wanneer heb je nu precies de volgende echo? En hoe voel je je vandaag? Al wat beter? Erg hè die misselijkheid. Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad, maar met mijn miskraam... brrrrr.

Ik dagdroom nu ook nog niet hoor. Vind het allemaal veel te spannend en hoop dat het deze keer wel goed blijft gaan.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Hi Kyra,

Het is idd erg balen hoor, zo met je 30ste verjaardag. En zeker als er aardig wat mensen laten afweten...hoe gaat het verder met je? Behalve dat het spannend is? Gewoon vertrouwen hebben meis, luister naar je intuitie! Wel erg leuk dat je 2 mini mensjes hebt! Is je gezinnetje na de 3e baby compleet? Of zou je nog een keer voor de 4e gaan?

Ik heb afgelopen nacht voor het eerst in 7 weken lekker geslapen, zo'n 9 uur lang! Normaal gesproken, 4-5 per nacht. Was ook vreselijk moe. Ik moet trouwens ook zeggen dat ik sinds vrijdag geen pijn meer heb in mijn eierstok, buik en rug na het plassen. Dat is zo'n verademing!! Vandaag heb ik me echt goed gevoeld, totaal niet misselijk. Alleen mijn borsten, auw! En vanmiddag ineens erg moe, heb ook n uurtje op de bank geslapen.

Ik heb de 18e mijn derde echo, zooooooo spannend, ben zooooooooooo bang dat er geen hartje klopt. Pffff, moet er echt niet over nadenken zeg....Maar, mijn diepste innerlijke gevoel zegt dat het goed zit, en mijn mamsje heeft een heel blij gevoel, voor de eerste keer. Dus....

Keep the faith!

Geplaatst

Kyra en Yolande, in ons ziekenhuis testen ze standaard of je immuun bent voor toxoplasmose. Ben ook heel erg allergisch voor katten. Blijf er altijd uit de buurt misschien daarom? Of misschien heeft dat er niks mee te maken.

Yolande, voel jij je vandaag al wat beter? Was je eerder ook al misselijk? Volgens mij niet toch?

Hope, ik herken je droom niet hoor ;-) Net als ik wil gaan dromen, word ik weer wakker namelijk.

Vannacht zelfs bijna helemaal niet geslapen. Ontzettende pijn in mijn elleboog. Kon er ook helemaal niks meer mee. Zelfs niet de wc doortrekken of op het zeeppompje drukken. Met ongekamde haren (lukte dus ook niet) naar de huisarts. Overbelaste arm en slijmbeursontsteking. Normaal krijg je daar pijnstillers en/of een injectie voor maar die mag ik nu dus niet...

Fijn trouwens dat jouw pijn een stuk minder is. En je echo, zo herkenbaar! Zie dat wij op dezelfde dag mogen. Hoe laat mag jij?

Hoop ook zo op een kloppend hartje. Ik zit dan op 6 weken en 3 dagen. Zou echt in de stress schieten als het weer niet goed zou zijn.

Vandaag ook weer een btje gestresst. Vrijdag moest ik HCG en Progesteron laten testen. Het HCG was dezelfde dag nog binnen en flink gestegen. De progesteron kwam vandaag pas binnen en was wat gedaald. Ik helemaal in de stress. Ziekenhuis gebeld. Hele tijd in de wacht gestaan. Blijkt het normaal te zijn dat je progesteron schommelt. Hebben jullie daar ervaring mee?

Geplaatst

Yolande, gaat het wel goed met je?

Net op de valreep nog een sinaasappel en peer gegeten en moet nu van mezelf nog een beker warme melk naar binnen werken.

Geplaatst

Goedenavond allemaal!

Het gaat wel weer hoor, gisteren had ik kennelijk gewoon echt een slechte ochtend, de middag was een fijne afleiding en gezellig.

Ik heb dagen dat ik weinig last van misselijkheid heb en dagen dat ik continu een honderdergevoel heb en als ik dan even niets eet voel ik me weer misselijk worden. Het blijft wel bij een lichte misselijkheid dus gelukkig niet met een gevoel van overgeven.... So far....

Zara, wat goed dat ze jou continu testen, dat zou ik verdorie ook graag willen....

Aan de andere kant is het ook wel een beetje zenuwmakend lijkt me, maar progesteron kan dus stijgen en dalen en dat hoort dus zo? Gelukkig dat ze dat er wel even bij zeiden anders is de angst er gelijk. Maar nu dus geen zorgen maken hoor Zara.

Hope, wat fijn te lezen dat jij veel minder last van de eierstokken hebt en zo goed hebt geslapen, wat heerlijk is dat dan hè?! Kun je al een beetje meer genieten nu je je beter voelt?

En kyra, heerlijk toch dat je niet misselijk bent! Ben je wel moe of dat ook niet echt?

Nou ik ga maar weer eens naar bed haha ( wat een tijdstip...)

fijne avond!

Geplaatst

Goed wat van je te horen Yolande! En als je ook die bloedcontroles wilt, kun je dat gewoon aan je huisarts vragen hoor. Situatie uitleggen dan werkt hij-zij vast wel mee.

Trusten, slaap lekker!

Geplaatst

Oh, wat vraag je dan aan de huisarts? Aan de ene kant wil ik dat wel maar aan de andere kant vind ik zo denk ik wel wat rutiger voor in mijin hoofdje.... Ik wacht wel rustig tot de 21ste....

Heb wel echt een zwanger gevoel dus ga van het positieve uit....

Balen dat je zo lastig slaapt Zara, kun je misschien een kruik in je rug leggen of dat je man je hoofd even masseert zodat je beter ontspant voor t slapen gaan?

Geplaatst

Hoe is het vandaag december ladies? T is rustig hier.... Heb af en toe van die kleine steekjes onder in buik, zal wel met groei van de baarmoeder te maken hebben denk ik? Hoop dat jullie je goed voelen!

Geplaatst

Hey dames, na een druk weekend nu pas tijd om te reageren.

@zara; ik heb niet meer op de weegschaal gestaan, maar ik verwacht dat ik zo'n 3 kg ben aangekomen tijdens de behandeling. Nu heb ik erg veel last van mijn darmen en gaan mijn broeken met moeite dicht en kan ik mijn buik niet eens meer inhouden, best een rare gewaarwording aangezien ik altijd best een platte buik heb gehad. Denk dat ik over een aantal weken echt al aan de zwangerschapsbroeken zal moeten, ik heb al wat op internet rondgekeken en zie best wel leuke broeken en rokjes bij bv miss etam en de wehkamp, dus heel erg vind ik het niet. Ik wacht in ieder geval tot na de eerste echo. Hoop dat ik snel kan pronken met mijn babybuik!

Ik heb het zwangerschapsdagboek van Pauline Oud gekocht, ik vind het een erg leuk boekje en ik hoef niet steeds zelf te bedenken wat ik moet schrijven. Heb deze bij de prenatal gekocht en even rond gelopen, was echt ontzettend overweldigend en raar en ik vroeg me echt af wat ik daar deed. Was dus ook snel weg daar met alleen het dagboek.

@Yolande; Hoe is het met jou? Wat betreft de utrogestan, ik was juist heel blij dat ik er mee kon stoppen, vond het ontzettende rotzooi. Ben afgelopen zaterdag gestopt en merk er weinig van eigenlijk. Wat jij zegt over de misselijkheid heb ik precies hetzelfde!

@Hope; Wel heftig zeg die overstimulatie! Fijn dat je weer thuis bent en nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je toch een leuke dag gehad! In ieder geval wel een speciale, zo met z'n tweetjes :-) De echo is ook heel spannend, maar als je diepste innerlijke ik aangeeft dat het goed zit moet je daar op vertrouwen.

@Kyra; ik heb zaterdag geen test meer gedaan, ik geloofde wel dat die nog steeds positief was en vond het zonde van mijn geld om weer te testen. Vandaag is moeders voor moeders geweest en die test was gelukkig ook weer positief (ik had toch zenuwen dat er geen streepje zou komen :-s) dus ik ben wel echt zwanger geloof ik.

Hier gaat alles goed! Ben wel echt zwanger, moet ieder uur wel iets eten anders krijg ik een weeïg/misselijk gevoel, ook heb ik heel erg veel last van mijn darmen (opgeblazen en krampen) en ik ben heel erg moe, ik kan de hele dag wel slapen terwijl ik wel genoeg uren slaap 's nachts. Allemaal klachten die er volgens mij bij horen en die ik met alle liefde onderga, maar het is wel irritant. Ik heb over 3 weken pas de eerste echo bij 8 weken en een paar dagen, duurt me te lang, vooral omdat ik wil weten of het er 1 of 2 zijn. Als de echo goed is gaan we ook pas echt gericht kijken naar kamertjes, kdv, kinderwagens etc. Ik kijk er nu al naar uit!

Geplaatst

Yolande, ik heb aan de huisarts een labformulier gevraagd voor HCG en Progesteron. Heb ik nu al diverse malen gevraagd en geen enkel probleem. Maar jij moet doen wat goed voelt. Voor mij is het weer even een geruststelling als mijn HCG gestegen is.

Bedankt trouwens voor je tips. Het inslapen of zich lukt me wel maar ik word steeds wakker en heb dan moeite om weer opnieuw in slaap te komen. Hopelijk gaat dit na maandag beter.

Ben jij trouwens nog doorgegaan met de Utrogestan?

Idd. rustig hier. Jammer dat er zo weinig meiden tot nu toe groen getest hebben. Vind het echt erg voor ze! Tot die tijd moeten wij hier maar lekker schrijven.

Je zegt dat jij je nu wel echt zwanger voelt. Kun je dat uitleggen? Die kleine steekjes herken ik. Soms ook in mijn zij.

Poezebeest, fijn dat je er weer bent!

Ik herken je verhaal. Heb zelf ook nooit een buik gehad en nu dus wel. Dat merk je direct aan al je kleren. Door de hormonen (in combinatie met het feit dat ik er zo beroerd van was en dus veel heb gelegen en weinig bewogen) 7 kilo aangekomen die er niet meer vanaf zijn gegaan. Vandaag twee hele leuke rokjes bij de Hema gekocht. Kosten bijna niets en rekken heerlijk mee. Hihi.

Overigens zei mijn huisarts deze week dat ik ook al best een klein buikje van de zwangerschap kan hebben. In dat geval vind ik het dus helemaal niet erg!

Als ik maandag een goede echo heb gehad, ga ik eens naar dat zwangerschapsboekje van jou kijken. Kan gelijk de eerste echofoto erin!

Kyra en Hope, hoe is het vandaag met jullie?

Overigens nog een genante vraag meiden. Sinds de wachtweken heb ik best wat last van winderigheid. Oeps, sorry! Overdag kan ik het nog enigzins onder controle houden maar s nachts lukt dat minder volgens mijn man. Herkennen jullie dit? en zou er iets aan te doen zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden