Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Zara, dat ik me echt zwanger voel heeft vnl te maken met het feit dat ik de gehele dag misselijjk wordt als ik niet iets eet na een uur.....

Het is gelukkig niet een kotsmisselijkheid maar meer een weeïge hongerige misselijkheid... Verder ben ik normaal gesproken altijd vrolijk enpositief en nu iets neerslachtiger soms, ik herken mezelf sommige momenten even niet.... Dus vandaar dat ik het maar gooi op alle hormonen..... Dit alles staat uiteraard los van het feit dat ik vreselijk blij ben met de zwangerschap maar dat lijkt me duidelijk! Ik heb nog moeite het echt te beseffen en mijn man ook. We geloven het soms bijna niet, hebben jullie dat ook?

Die winderigheid heb ik niet dus ik kan je daar niet mee helpen, een vriendin van mij had wel veel last daarvan en van darmen die onrustig waren....

ik vind het ook naar de op het april wachtbankje zoveel meiden negatief getest hebben, echt zo jammer!

@ poezebeest ik ben ook al wat aangekomen en voel me momenteel zo opgeblazen, dus ik herken jouw en Zara's verhaal....

@ hope, hoe gaat het?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Zara; Maandag al de echo, spannend hoor! Ik moet nog 3 weken wachten. Wat betreft de winderigheid, ik heb echt ontzettend veel last van mijn darmen, 's ochtends gaat het wel goed, maar in de avond zwelt het op en voel ik de lucht er bijna doorheen wandelen, wat zorgt voor krampen en de winderigheid zorgt er voor dat het voor even voorbij is. Ik denk niet dat er iets aan te doen is aangezien dit door de zwangerschapshormonen komt. Genoeg vezels eten en drinken om je stoelgang op gang te houden lijkt me alles wat je kunt doen.

Ik duim trouwens ook heel hard voor de dames op het april wachtbankje! Het mag hier wel flink wat drukker gaan worden!

Geplaatst

Goeiemorgen dames. Hebben jullie een beetje geslapen?

Ik helaas niet zo veel. Voel mijn borsten wat minder dus zit weer flink in de stress. Pfff.... nog tot maandag wachten. Laat er nu alsjeblieft een echo goed gaan.

Sorry hoor, moet het er even uit gooien. Hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat.

Poezebeest, het klopt hoor. Tegen de middag en avond wordt de winderigheid erger. Ik eet zoveel mogelijk vezels en drink veel water.

Ben jij ook misselijk of niet? Ik eigenlijk niet. In ruim vijf weken maar een keer of drie misselijk geweest en nog niet eens heel erg.

Geplaatst

Hallo dames,

oh wat zijn deze weken nog ellendiger als de wachtweken voor de test.Ik voel helemaal niets,heb nergens last van.Geen gevoelige borsten,geen misselijkheid,geen verandering in lichaamsgewicht.En ik moet nog twee weken wachten op de echo.En eigenlijk moet ik me niet druk maken,want bij mijn eerdere zwangerschap van mijn dochter en zoon (tweeling) had ik ook echt nergens last van.Ook moeheid ken ik niet.Als het goed blijkt te zijn,is het natuurlijk alleen maar fijn dat ik geen vervelende klachtjes heb.Maar het zou fijn zijn als ik een teken krijg dat ik echt zwanger ben!

Dames,succes met wachten.En ik hoop inderdaad ook dat het hier heel druk gaat worden!

Geplaatst

Nou zeg, had ik een heeeel verhaal geschreven, wilde ik het doorsturen, werd net het forum geupgrade, foetsie mijn verhaal, hahaha! Komt ie nog n keer

@ Zara: Geen zorgen maken hoor, heb ik ook. De ene dag doen mijn borsten meer pijn dan de andere. Geen enkele dag is hetzelfde. No worries. En ik weet niet meer of jij dat nou schreef, maar ik krijg ook mijn spijkerbroeken niet meer dicht. Ben 2 kilo aangekomen, en hou veel vocht vast. Heb gelukkig nog wat leggings en tuniekjes. Ik wacht na maandag, en daarna ga ik kleding kopen.

@ Suuske: ik snap dat je graag wat kwaaltjes wilt voelen/ hebben voor een bevestiging. Maar vertrouw op je gevoel. Je had van je tweeling zwangerschap ook geen kwaaltjes, terwijl er toch dubbel zoveel HCG wordt aangemaakt.Dan zou je zeggen dat je goed last moet hebben gehad, toch? Ik vind het wel fijn voor je hoor! Zullen we ruilen, haha!

@ Yolande: ja, vind het ook vervelend dat er op het aprilbankje zoveel nega testers zijn. Maar als dat idd zo is, dan zijn we met heeeeel weinig voor decemberkindjes! Apart he? Hoe gaat het verder met je? Niet meer zo vreselijk beroerd? Wij kunnen het trouwens ook nog steeds niet geloven. Dat kan pas na maandag, als we een hartaktiviteit hebben gehoord....Zoooo spannend, en dan is de echo ook pas om kwart voor 4! Wat zal de dag langzaam gaan vrees ik.

@ Poezebeest: de last van mijn darmen herken ik wel, alleen geen winderigheid, was het maar zo, luchtte dat misschien op. Bij mij is mijn ontlasting keihard, krijg het er niet uit. ( sorry voor mijn genante praatje ). Ik denk dat ik de huisarts maar eens ga bellen voor movicolon ofzo, word het allemaal wat zachter. Pff 3 weken wachten, idd erg lang. Wij hadden het geluk bij een ongeluk dat ik in het zh lag, en daar al echo's kregen. Maar aan de andere kant, kan ik het je ook niet adviseren. Omdat je alleen nog maar een vruchtzak ziet, verder helemaal niets. En dan ga je ook weer twijfelen. 8 weken is wel perfect. Ik vind wel deze weken wachten veeeeel erger is dan de wachtweken!!

@ Kyra: hoe gaat het met jou?

Ik heb afgelopen nacht voor de 3e keer heeeeerlijk geslapen, zonder pijn en misselijkheid vd pijn! Droom wel heeel veel en heel raar. Ik droomde eerst dat er een hartaktiviteit is van 2 hartjes. Werd blij wakker. Daarna viel ik weer in slaap en droomde ik dat ik heel veel bloed verloor. Werd rot wakker, en viel weer in slaap en droomde ik dat ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen had, huh? Hoezo vreemd, hahaha! Maar wat ook heel raar is, slaap ik s nachts zoveel, ben ik rond 15:00 of 16:00 uur totaal gesloopt, vreselijk moe, doodop! Heel gek. Verder doen mijn borsten echt au. Ik begon met een cup C drie jaar geleden, toen we met vruchtbaarheidsbehandelingen begonnen. Door al die hormonen 8 kilo aangekomen, tot aan een cup E toe! Grrrr. Maar nu ik zwanger ben groeien mijn borsten nog harder, au! Heb nu cup F!!!!!!!!! Nee, dit kan echt niet!!!! Ik had dus netjes maat 38 en cup C. En nu voel ik me zo dik. Hoop echt dat het na de zwangerschap goed komt! Gelukkig niet meer misselijk, alhoewel, vandaag wel een weeig gevoel. Maandag dus de echo om te kijken of het hartje klopt. Als dat zo is, gaan we van het weekend naar Gardo of babypark, lekker rondneuzen. Niets kopen hoor, dat doen we niet tot dat we de 12 weken voorbij zijn!

Nou lady's, dat was de update weer! Fijne dag iedereen!

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 21 april

Tweede echo:

Hope: 7 april

Derde echo:

Hope: 18 april

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Ik heb het lijstje er even bijgehaald. De meiden die er nog niet opstaan, vinden jullie het leuk om jezelf er bij te zetten?

progress.gif clear.gif Reageren clear.gif Met citaat reageren multiquote_40b.png Dit bericht in weblog plaatsen

Geplaatst

Hope, goed dat je het lijstje weer omhoog gehaald hebt!! Enneh, jemig die (.) (.) van jou zijn inderdaad wel mega haha! Ik zit altijd tussen b en c in en nu op c....wel fijn dat je niet meer zo extreem misselijk bent Hope!

Ik heb net gebeld om de echo te verzetten omdat mijn man plotseling een mt vergadering had waar hij perse bij moest zijn dus nu hebben we de echo 2 dagen eerder op 19 april om 15.45 uur!

Dus weer twee dagen eerder duidelijkheid in hopelijk positieve zin. Ik heb tot nu toe eigenlijk ook nauwelijks last van de borsten horen dames, is dat erg? Ze zijn ietsje pietsje gevoeliger en iets gegroeid maar meer dat dat merk ik niet. Vandaag ook niet misselijk geweest en gisteren en vandaag ook niet moe.... Maar ik ga er niet teveel over nadenken, ben op dit moment wel blij dat ik me goed voel......dus Suuske en Zara hoop dat jullie je er ook niet te druk over maken...

Ik kan me alleen nog maar focussen op de echo, het weekend mag van mij ook zsm voorbij vliegen hahaha....

Poezebeest nog drie weken klinkt best lang, heb je veel afleiding?

Kyra, hoe is het?

Nou meiden, ga weer even aan t werk. Ik kan trouwens vanaf de iPad geen lijst kopiëren maar miischien kan een van jullie mijn echo datum naar 19 april aanpassen?

Liefs yolande

Geplaatst

Suuske, wat ben ik blij om te lezen dat jij ook geen kwaaltjes hebt. Ik ben gewoon al de hele dag misselijk van angst. De vorige keer voelde ik mijn borsten namelijk ook minder en toen was het foute boel. Probeer echt positief te blijven maar dagen als vandaag hoop ik niet meer veel mee te maken.

Ik vind deze wachtweken trouwens ook erger hoor. Kom maar lekker hier alles van je afkletsen! Slepen we elkaar er wel door.

Hope, jij ook bedankt voor je geruststellende woorden! Poeh, wat kan een mens die nodig hebben zeg. De angst zit me in de keel. Kan gewoon bijna niet eten of drinken.

Spannende dag voor ons maandag. Hoe laat mag jij? Als het bij mij goed is, ga ik ook een broek kopen want ik was het idd van de broeken. Kunnen we wel samen gaan ;-)

Verder misschien nog een tip. Ik eet iedere morgen havermout met warme melk. Dat houdt wel de ontlasting op gang. (Helaas niet de winderigheid tegen. Hihi)

Yolande, fijn dat je echo eerder kan. Hoever ben jij op het moment van de echo? Mag je met Hope en mij mee om van die prachtige broeken te kopen. Ahum...

Kyra, hoe is het met jou? Zeker druk op de woensdagmiddag met de kindjes thuis.

Suuske, wil jij trouwens ook op de lijst?

Noor, waar blijf je nou??? We wachten op je!!!

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen.

Eerste echo:

Hope: 5 april

Zara: 18 april

Yolande: 19 april

Tweede echo:

Hope: 7 april

Derde echo:

Hope: 18 april

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Zara: 08 december

Heb het lijstje aangepast hoor Yolande.

Hope, weet jij of iedereen zoveel echo's krijgt of komt dat bij jou door de overstimulatie?

Tot straks hopelijk.

Geplaatst

Oh en Hope, ik ben door de IVF-behandelingen (eerste was ook met overstimulatie) in totaal 7 kilo aangekomen. Die zijn er bij mij ondanks sporten tot nu toe niet vanaf gegaan. Dus als het jou lukt, wil ik graag horen hoe. Niet nu natuurlijk want nu mogen die buiken lekker dik worden.

Geplaatst

Hi zara,

die echo's had ik inderdaad ivm die overstimulatie. Ze controleerde dan alles, baarmoeder, eierstokken, vocht en ook het kindje. Dus dat was enerzijds wel een gelukkie, maar aan de andere kant, ik zag alleen de vruchtzak, dus dan weet je nog niets....kan nl ook een missed abortion zijn.

Probeer je niet te druk te maken meis, het heeft echt echt echt echt echt geen zin. Teveel stress is ook niet goed. Probeer je te bedenken wat jou echt ontspant, en probeer je eraan toe te geven. Ik weet, het is moeilijk. Maar weet je, je kan wel gaan zitten stressen, maar daar schiet je echt niet mee op. Jij niet, je kindje en ook niet je man, want hoe het ook gaat. Helaas, je kan het niet beinvloeden, hoe shit dat ook is. Kom maar even heeeeeeeeeel dicht bij de pc: je krijgt van mij een heeeeele dikke digi knuffel!!!

:positive energie:

Geplaatst

En van mij ook een dikke knuffel, ik heb het gevoel dat het bij dit kleine groepje wel goed zit,

We zijn maar met zo weinig dat we elkaar gewoon goed gaan vasthouden!!

En ik ga graag met jullie mee kleding kopen want mijn broek zit ook al krap...

Geplaatst

Ach wat lief Hope! Ik probeer die dingen ook steeds tegen mezelf te zeggen maar denk dan vrijwel gelijk toch weer terug aan de vorige keer. Had die angst natuurlijk toch al maar dit helpt er niet echt aan mee.

Maar die knuffel doet me goed hoor!

Geplaatst

Gelijk gepost Yolande, dus had jouw post niet gelezen. Ook bedankt hoor! Ja met zo weinig moeten we wel de statistieken hoog houden.

En jouw broek ook al? Volgens mij lopen we voor op schema.

Hebben jullie trouwens ook het nieuws van Pippe en Lena gelezen gisteren? Echt heel erg....

Geplaatst

Ja heb ik gelezen, zo zie je maar.... Vreselijk...

Hoe kan dat eigenlijk, al een mooi kloppend hartje gezien en dan....

Ik vind dat we eigenlijk een viering moeten doen als het dec. Topic meer dan 14 weken is, dat lijkt me zo heerlijk.... Het gevoel dat je dan pas echt weer kunt genieten althans dat hoop ik...

Geplaatst

Ja, dan heb je al een paar goede echo's gehad en gaat het toch nog mis. Lijkt me heel erg!

Ik ben voor die viering hoor! Wat had je in gedachten?

Geplaatst

Haha, nog niet over nagedacht maar wellicht leuk om iets met ons groepje te bedenken dan hebben we mooi wat afleiding en denken we positief....

Waar woont iedereen? Ik in Noord- Holland vlak boven Amsterdam.

Geplaatst

Ik ben absoluut voor! Weet niet hoe de anderen hier er over denken? Lijkt me wel erg leuk om elkaar te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen, tips door te geven en gewoon lekker te kletsen over niks. (Misschien tegen die tijd buiken vergelijken!?!) Ik woon in Zeeland.

Hope, Kyra, Suuske en Poezebeest wat vinden jullie ervan? En Noor waar blijf jij?

Geplaatst

Ja, is hier ook wel een beetje een uithoek. We komen gewoon allebei tot halverwege. Ben benieuwd wat de anderen er van vinden.

Geplaatst

Ja ik ook en dan kunnen we bijv. ergens eind juni een datum prikken voordat de vakantie begint? Dan is iedereen de veilige grens ruim gepasseerd als ik het goed heb?

Maar eerst even horen wat de andere dames ervan vinden?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer eens. Heb twee hele hectische dagen achter de rug en geen puf meer gehad om achter de computer te kruipen. Het begon gisterochtend met een telefoontje van mijn man, net toen ik mijn zoontje op de fiets naar school aan het brengen was. Hij was naar de tandarts en die hebben een echte rottrap en daar was hij vanaf gevallen en door zijn enkel gegaan. Om een lang verhaal kort te houden, hij ligt nu boven op bed met een gebroken enkel, dus ik heb gisteren de halve dag in het zh gezeten en ben daarna bezig geweest om van alles te regelen.

Vandaag zouden we de slaapkamer van mijn zoontje veranderen, want mijn dochter gaat bij hem slapen in een groot bed. Dat heb ik nu dus met mijn mams gedaan, maar ik ben echt af nu. Kan merken dat ik zwanger ben met mijn vermoeidheid.

Sorry even geen reacties naar jullie toe. Hopelijk dat ik morgen meer tijd en puf heb om te schrijven.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Oh kyra, wat naar van je man en dan ook nog eens precies nu!! Dat zal je net zien... Doe maar lekker rustig aan voor zover mogelijk en voel je vooral niet verplicht hier te reageren!!!

Truste!

Geplaatst

ooooowww Kyra, jemig meid wat een gedoe! En zeker nu! Hoe gaat het nu met jullie? Heeft je man veel pijn? Moet hij lang in het gips? Rustig aan hoor!

@ Zara en Yolande: hahaha, lag al in bed! Maar ik woon ook in de buurt van Amsterdam. Ik zet niet mijn woonplaats op dit forum, zal het wel in een privebericht geven. Op mijn werk weten ze namelijk niet dat ik zwanger ben, en ik loop nu ziek thuis, dus ben op dit moment erg aan mijn privacy gehecht, hahaha! Wel een leuk idee, zo eind juni. Moeten terzijnertijd effe koekeloeren welke datum.

Ook zoiets geks. Had gisterenavond ruzie met mijn man, ( nu weer goed hoor, haha ). Maar ben dus niet lekker in slaap gevallen. Om half 6 vanmorgen werd ik wakker met een enorm enorm enorm leeg gevoel in mijn maag, werd er helemaal naar van. Ik naar beneden en thee gedronken en een boterham smeerkaas gegeten. Daarna ging het weer. Ben om 7 uur weer in slaap gevallen tot half 9. En ja hoor, ik schrok WEER wakker van n sexdroom. Wat is er met me aan de hand??? Sowieso, ik 's morgens ontbijten? No way? Dat doe ik altijd pas onderweg naar mijn werk omdat ik het niet naar binnen krijg. En sexdromen??? Dat heb ik NOOIT!! Uberhaubt heb ik nu absouluut geen zin in sex, maar waarom die droom? Ik had toen ik wakker werd ook helemaal pijn in mijn onderbuik, baarmoeder, dat het samenkrampt. Zou dat een orgasme zijn geweest???? Is dat schadelijk voor de baby?????? Ooooow sorry hoor voor mijn gekke vragen. :huh1::huh1:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden