Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na een week vakantie heb ik even bijgelezen en ik schrik me rot.

CaroLinn, Liek en Zara. Dit kan toch niet waar zijn. Ik vind het zo erg voor jullie.

Ik weet niet wat ik moet of kan zeggen dus geeft jullie een hele dikke knuffel.

Ik hoop dat jullie goed opgevangen worden door jullie omgeving.

Heel veel sterkte,

Met mij gaat het wel goed alleen zit ik niet lekker in mijn vel. Ik ben vrij passief op het moment en heb echt moeite om mezelf aan te sporen iets te gaan doen. Ik voel me met regelmaat erg depri. Ik denk dat dit de spanningen van afgelopen jaren zijn of zo.

En dat terwijl ik me nu op mijn gelukkigst moet voelen.

Vrijdag heb ik weer een echo. Blijft spannend vooral na al die verhalen.

Ik heb lichamelijk geen kwaaltjes, alleen heb ik vorige week even gehad dat ik zo'n steken had richting mijn liezen dat ik niet meer kon zitten, staan of liggen. na een uur trok dit pas weg. Ik denk dat dit met de banden oprekken te maken heeft? Maar het was wel erg eng.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HOPE, ach jeetje wat vervelend dat je zo loopt te piekeren over de eerste keer VK. Het gaat vast allemaal goed komen en als ze het hartje niet gelijk vinden dan blijven ze heel lang doorzoeken hoor. Met een buikecho rond 10 weken heb ik geen ervaring. Wel rond 12 weken en daar was alles goed op te zien. Veel sterkte om de laatste paar dagen door te komen.

Leuk dat je een kindje krijgt met allerlei verschillende ouders en voorouders. Hier allebei echte Hollandse kaaskoppen, alleen zou mijn man qua huidskleur zo uit Indonesië kunnen komen. Hij heeft een beetje een donkere huid en bruine ogen en zwart haar. Het grappige is dat mijn kinderen mijn blauwe ogen hebben en mijn donkerblonde haar en mijn lichtere huidskleur.

SANDRA, ja dat heb ik ook, als ik me te veel inspan dan word ik misselijk, maar ook op tijd eten is een must. Gelukkig is het alleen maar misselijk voelen en niet spugen zoals jij, want daar heb ik zo'n hekel aan. Lief dat je man de eerste verschoning voor zijn rekening neemt.

Moeilijk is dat hè als je voor je gevoel te kort schiet tegenover Amy. Maar ze weet heel goed dat jij haar mama bent en van haar houdt. En straks zal ze de aandacht ook moeten delen met haar broertje of zusje en een klein leeftijdsverschil is ook erg leuk hoor. Kunnen ze lekker met elkaar spelen als ze wat ouder zijn.

JESSI, jeetje wat een onzekere situatie. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag en je alleen veel succes toewensen.

ZARA, ik heb je verhaal gelezen bij de pauzemeisjes en jeetje meid wat een achtbaan zitten jullie in zeg. Hopelijk komt er iets uit de onderzoeken waardoor de kans op een miskraam verminderd. Wel ontzettend fijn ben je geholpen in België. Ik hoop dat je buik snel minder wordt, zodat je er minder mee geconfronteerd wordt. Dikke knuffel van mij.

YOLANDE, wat heerlijk dat je je beter voelt. Ik vond zelf de periode tussen 10/12 weken en 30 weken de fijnste periode. Ik voelde me goed, kon alles lekker doen en zag mijn buik langzaam groeien. Veel plezier bij de BBQ en bij je oma.

JESSIE, vervelend voor je dat je niet lekker in je vel zit. Hopelijk voel je je straks weer wat zekerder van jezelf en gaat het genieten echt beginnen.

Hier een heerlijk weekend gehad. Gisteren het speelhuisje in elkaar gezet en gelijk de halve tuin verbouwd, want het was wel erg groot en paste niet waar we het eerst gepland hadden hahahaha. Daarna naar mijn schoonouders toe en daarna door naar een verjaardag. We hebben daar heerlijk in de tuin gezeten, terwijl de kinderen zich vermaakten in een speeltuintje.

Vanochtend een heerlijk uitgebreid ontbijt op bed gehad en ik ben schandalig verwend met cadeaus. Mijn zoon had een armband gemaakt op school en mijn dochter een mooie tas op de peuterspeelzaal. Ook kreeg ik een mooi tosti-ijzer met diverse platen om wafels, tosti's en poffertjes te maken en te grillen.. Zoals ik al zei, ik ben schandalig verwend.

Verder nog bij mijn ouders geweest en daar een lekkere ochtend doorgebracht, die eindigde met een heerlijke lunch. Vanmiddag de tuin voor het grootste gedeelte onkruidvrij gemaakt en hopelijk is hij morgen helemaal af.

Verder voel ik me wat minder moe en wat minder misselijk, dus dat gaat gelukkig de goede kant op. Nu nog een goede echo morgen en dan ben ik helemaal blij.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Kyra succes met de echo morgen. Zo te horen heb jij inderdaad een leuk weekend gehad.

Ik ben gisteren al door mijn stiefdochters verwend. De een had zelf een kussen geborduurd en de ander had een fotolijstje gemaakt en een tekening erin met mij en een wandelwagen met een baby erin. Echt schattig.

Vanavond heeft mijn mannetje me mee uit eten genomen. Heerlijk.

Geplaatst

zo nu lekker op bed met de laptop na een heerlijke moederdag

vanomrgen ontbijt op bed gehad en rustig met z'n 3tjes wakker worden

mooi bos bloemen gehad en een kamerplant waar ik om gevraagd had

ook een leuke kaart erbij

daarna naar de schoonouders ff koffie/thee en tompoezen gehad

schoonmoeder verrast met bloemen en foto van Amy

s'middags bij mijn moeder lekker aan de bbq

lust dan wel niet zo veel vlees maar de stokbrood met sausje komkommer en aardbeien gingen er goed in

kreeg van mijn zus nog een doosje met knuffeltje en pyjamaatje maat 50 voor mijn zwangerschap

Amy heeft lekker in de schaduw liggen spelen en brabbelen en verwonderd de kat in de gaten gehouden

nu dus lekker lui in bed met de laptop en ondertussen wat tv kijken

hapje en drankje op het nachtkastje en de man van mijn dromen naast me

hoop dat iedereen zo'n fijne dag als ik heb gehad

liefs sandra

Gast Hope30
Geplaatst

@ Zara: lieve meid wat vreselijk wat jullie allemaal doormaken.....wel heeeeeel fijn dat je zo goed geholpen bent in Gent. Hoe gaat het vandaag met je buikpijn? Ik hoop echt dat het al wat minder is. Veel sterkte meis.

@ Kyra: toi toi toi vandaag met je echo!! Alles komt goed! En je hebt ook een heel fijn weekend gehad zo te lezen. Super!!

@ Sandra: wat heerlijk dat je een fijn de dag hebt gehad gisteren! Hoe gaat het met je misselijkheid?

@ Jessi: tjee wat een onzekerheid zeg, maar het hartje klopt wel, ik hoop zooooo voor je dat het goed komt! Houd hoop...

@ Jessie: wat een shitzooi dat jij je zo depri voelt...Maar ik weet wel wat je bedoeld met dat er niets uit je handen komt. Heb ik ook heeeeel erg, hahaha! De was opruimen is al een hele opgave. Mijn man doet nu al een dikke 6 weken alles in huis! Wel heeeeeel fijn! Laat maar lekker zoals het is, en vrijdag weer je echo, en dan zie jij je hummeltje weer, en dan wordt je weer heeeeel blij! Probeer, hoe moeilijk het ook is, je negatieve gedachten en energie om te zetten naar iets positiefs. Begin met iets kleins, zoals: het is heerlijk weer, of: jaja, ben echt zwanger en alles komt goed. Geef het even de tijd. Alles komt goed!

@ Noor: jij bent ook echt een schat zeg, die berichtjes van jou, krijg altijd de kriebels!

@ Yolande: hahaha, jullie kindje wordt ook echt een super mooie combi. Straks donkere krulletjes en superblauwe ogen! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat meis!

@ Poezebeest: hoe gaat het met jou? Al wat beter? Hoop het zo voor je!

@ Alle andere: hoop ook dat alles goed gaat met jullie!

Ik ben door afgelopen vrijdag het halve weekend weer eens superziek geweest. Met name zaterdag, en gisterochtend tot een uur of 14:00, daarna langzaam aan beter. Vannacht eindelijk weer goed geslapen, doet toch wonderen! Vandaag en morgen lekker bankhangen en wii-en! Hahahahaha, I love my Wii these days! Afleiding. Wat wel weer shit is, ik heb 2 hele grote cystes op mijn linkereierstok. Overgehouden aan de punctie. het zijn lege eiblaasje die nooit geslonken zijn, en alleen maar groter worden. Die doen dus nu ook zeer, voel mijn eierstok de hele tijd, en nu ook weer last met plassen, au! Woensdag dus naar de vk, hopelijk gaat het vanzelf over.....heb er wel de creeps over, als ze alleen maar groter worden, moeten ze weggehaald worden, anders zwenkt mijn eierstok weer.....pffff. Gaat nooit van een leien dakkie he? En dan ook de zenuwen over woensdag. Ik heb inmiddels al begrepen dat je het hartje met een buikecho, met 10 weken en 3 dagen nog niet kan horen, maar kan je het dan wel zien denken jullie?? Of is dat alleen mogelijk met een inwendige echo??

Fijne maandag!!

Geplaatst

hier is de mevrouw van moeders voor moeders net geweest.

Ik heb nu 3 flinke flessen hier in de gang staan dus kan volop aan de plas.

De test was weer dik positief. Is altijd even leuk om te zien. Ook kreeg ik een leuke armband erbij.

Nu maar even door het huis heen want dat is wel even nodig. Net de tuin even geveegd en geschoefeld en de plantjes water gegeven.

Nu nog de badkamer even doen en even beneden stofzuigen en stofvegen. Dweilen mag mijn man vanavond doen.

En dan morgen weer gaan werken. Ik zie er wel heel erg tegenop. Ik heb zoveel late diensten aankomende weken dat is op het moment echt niet prettig. Maar ja, ik ga ook nog niet zeuren bij mijn manager aangezien ik verder geen lichamelijke klachten heb.

Het is alleen zo dat de avonddienst een stuk zwaarder en drukker is dan de ochtendienst omdat alle clienten dan weer in huis zijn.

Geplaatst

yolande ik ben ontzettend dankbaar wat mijn man allemaal voor me doet (soms wel met gezeur en tegenzin hoor)

als ik me niet goed voel doet hij het hele huishouden incl boodschappen

heb de hele week al ontbijt op bed gehad

vanaf de geboorte van Amy doet hij de 1e fles s'ochtens zodat ik nog ff kan liggen blijven

hij kan alleen niet koken, maar eten lust ik nu toch niet zo graag

hope ik ben nu dagelijks wel misselijk, niet alle dagen braken maar vanmorgen wel weer, wou ff snel de was ed doen had eerst een poosje moeten gaan zitten

vervelend dat je je zo rot hebt gevoeld de afgelopen dagen, er zit dan echt niks anders op dan rustig aan doen

bij een 10 weken echo kan je het hartje zien kloppen het nippert dan, dat betekend dat ie het doet

jessie zie dat je al flink bent geweest vanmorgen knap hoor, wou net zeggen dat ik ook zo passief ben

ik heb deze week ook 5 avonddiensten, het voordeel ervan vind ik dat ik s'ochtens rustig bij kan komen, maar heb er wel moeite mee om tot 24 uur wakker te blijven

krijg meestal rond 22uur 22.30 uur een dipje zorg er dan bewust voor dat ik dan nog heen en weer moet lopen want als ik dan achter de pc kom te zitten vallen mijn ogen dicht

ik heb op het werk nog niets gezegd en probeer dit zo lang mogelijk nog voor me te houden ivm het gezeur van vorig jaar

heb hier een beste opdonder van gehad en vind het moeilijk om straks naar mijn manager te gaan om te vertellen dat ik al weer zwanger ben

kan het werk tot nu toe ook nog wel volhouden, let wel op het tillen

gebruik zo veel mogelijk de tilliften ed

kyra hoop dat je een fantastische echo hebt vandaag

toi toi toi

Geplaatst

Hey Hope,

Zo he, ook nog 's cystes erbij. Dat is inderdaad flink shit. Is de kans groot dat het vanzelf weggaat? Hoop het voor je meis! Je voelt je al zo ziek!

Wel fijn dat je een Wii hebt je, kan je ook nog wat bewegen enzo, toch? Of doe je niet die sportieve spelletjes.

Jessie, oke, dus jij mag beginnen met het plassen in flessen! Hihi. Ik ook bijna.

Ik ben vanochtend gebeld door MvM en heb een intake staan voor a.s. donderdag. Moet ook wat urine bewaren voor het testje.

Ik wou pas donderdag afspreken want ik wil echt woendag, mijn eerste 7wkn echo, afwachten.

Ik heb me ziekgemeld vandaag.

Ben sinds gisteren giiiiga misselijk. Ik dacht afgelopen weken steeds dat ik niet echt misselijk was, dat het meer tussen mijn oren zat. Gewoon omdat ik soms nog steeds niet durf te geloven dat ik zwanger ben. Maar ik kan er niet meer onderuit. Ik kon haast niet fietsen van de misselijkheid! En ondertussen ook nog mijn borsten ondersteunen bij elke hobbel, want dat doet ook echt pijn, haha. Ook al 2 nachten slecht geslapen. Ook door de hitte denk ik. Maar vandaag heb ik niet zo'n drukke werkdag, weinig afspraken, dus ik besloot me gewoon ziek te melden. Heb ondertussen wel yoghurt met aardbeien binnen. Morgen gewoon weer werken hoor, maar vandaag neem ik 't er van. Zit nog altijd met pyjama op de bank ;-p

Oh ja, misschien ga ik deze week 's bij een buurvrouw vragen of ze advies heeft voor verloskundigen. Nu ik 7 weken ben, mag ik me er aanmelden.

En na mijn echo woensdag wil ik me ook gaan inschrijven voor een kinderdagverblijf. Daar heb ik ook advies bij nodig, geen idee waar ik op moet letten, welke goed is enzo.

En ik vind dat ik het weekend ná de 7 weken echo ook nieuwe kleren mag gaan kopen. Als alles goed zit, ga ik aan de positiekleding, jaaaa! Ik pas alleen mijn elastische leggings en rokjes nog, en nog 1 lage spijkerbroek.

Nou meiden, fijne dag vandaag!

Geplaatst

armanda vervelend dat je je zo beroerd voelt dat je niet kunt werken

zo hevig heb ik het deze keer nog niet gehad

hoop dat je je snel wat beter voelt

en vandaag dus lekker uitrusten en bijkomen

Geplaatst

De echo was helemaal geweldig. Zo mooi weer om te zien hoe ons ukkie gegroeid is. Het was nu 2,5 cm en je kan al duidelijk het hoofdje en lichaampje zien. Het hartje klopte prima en we hebben het zelfs al zien bewegen. Zooooo mooi om te zien.

Hopelijk straks meer tijd om te reageren. Is nu spitsuur hier met eten en weer naar school brengen.

Groetjes Kyra

Geplaatst

ff op de lijst kijken wat er komende dagen gaat gebeuren :):)

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Caro- Lin: 18 april, 1e kindje na 3 miskramen

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje[/font]

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Eerste echo:

Angelique: 9 mei

Armanda: 11 mei

Kelebek: 11 mei

Sandra: 16 mei

Dees:17 mei

Tweede echo:

Kyra: 9 mei

Jessie: 13 Mei

Elke: 17 mei

Sandra: 6 juni

Derde echo:

Datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Sandra: 3 juni

Armanda: 10 juni

Kelebek: 13 juni? :)

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Sandra: 16 december

Noor: 18 december

Elke: 23 december

Angelique: 25 december

Armanda: 26 december

Kelebek 29 december

Dees: 30 december

Geplaatst

He Kyra top zeg. Wat leuk dt je de ukkepuk ook hebt kunnen zien bewegen.

Sandra. Dus jij werkt ook in de zorg? Wat doe je in de zorg als ik vragen mag? Ik moet inderdaad wel opletten met tillen ja. Hoe snel doe je al iets zonder de lift erbij te gebruiken of het bed op de goede hoogte te zetten. Wat vervelend dat je er tegenop ziet om het je manager te vertellen. Ik moet ook weken tot 23.30u. Dan krijg je tussendoor inderdaad echt een dip.

Armanda. Spannend he weer een nieuwe stap straks om op zoek te gaan naar een verloskundige en een kinderdagverblijf.

Ik na de 12 weken echo gaan kijken voor de kinderdagverblijven maar voor die tijd heb ik even tijd om me erin te verdiepen. Wordt wel lastig omdat mijn man en ik allebei onregelmatig werken. In de week dat mijn man late heeft heb ik eigenlijk geen kinderdagverblijf nodig. Maar in die andere week wel. Ik heb dus een flexibele kinderdagverblijf nodig en dat blijkt nogal lastig te zijn en ik wil niet dat opa en oma altijd de oppas worden. Gastouderopvang wil ik ook niet. Nou ja, dan maar zoeken.

Gast Hope30
Geplaatst

Jaaaaaa Kyra!! You go girl! Lekker broeden!

Geplaatst

Dag dames,

Wat gebeurt er hier veel zeg. Kyra, super van je echo, heerlijk zo'n bevestiging, lekker van genieten.

Grappig om te lezen dat er onderling zoveel verschil zit in kwaaltjes!

Hope, vervelend dat jij je druk maakt over het eerste bezoek aan de verloskundige. Ik hoop dat het een hele leuke ervaring voor je wordt! Wordt er standaard met de intake bij de vk een echo gemaakt? Wij gaan a.s. vrijdag en zijn zaterdag 10 weken, ik zou natuurlijk dolgraag nog een bevestiging willen.

Wij willen het grote nieuws komend weekend bekend maken, een bevestiging dat het nog goed zit is dan wel fijn. Een selecte club weet het al maar voor je het weet zijn sommigen op de hoogte terwijl je toch een aantal mensen zelf het nieuws eerst wilt vertellen. Hoe doen jullie dat, wachten jullie tot de 12 wk echo of weet iedereen het al?

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Caro- Lin: 18 april, 1e kindje na 3 miskramen

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje[/font]

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Eerste echo:

Angelique: 9 mei

Armanda: 11 mei

Kelebek: 11 mei

Sandra: 16 mei

Dees:17 mei

Tweede echo:

Kyra: 9 mei

Jessie: 13 Mei

Elke: 17 mei

Sandra: 6 juni

Derde echo:

Yolande: 11 mei (eerste keer bij de gyn waar ik onder controle blijf en niet meer in

het ivf-centrum)

Datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Yolande: 30 mei

Sandra: 3 juni

Armanda: 10 juni

Kelebek: 13 juni? :)

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Sandra: 16 december

Noor: 18 december

Elke: 23 december

Angelique: 25 december

Armanda: 26 december

Kelebek 29 december

Dees: 30 december

Zo dames,

even mijn derde echodatum ingevuld. Ik ben officieel uit het IVF-centrum ontslagen. Karin, ik heb dit weekend (bij bijna 10 weken en net na de 2de echo) de verdere familie en vrienden ingelicht. Mijn werk doe ik denk ik over een week.

Verder heb ik een vraag aan jullie, wij moeten nu nadenken of we een nekplooimeting willen doen. Ik val niet in de risicogroep (ik ben 32 en geen syndroom van down in onze familie). Nekplooimeting geeft alleen een kansberekening dus je kunt er voor niets door in de zenuwen raken. En we denken niet dat we het zeker weg zouden laten halen als het een down kindje blijkt te zijn.... Tenzij er heel veel mis is en het kind bij wijze van spreken een kasplantje zou worden, dan zouden we het wel sterk overwegen maar dat komt dan ook wel bij de 20 weken echo aan het licht toch? Kortom, zoals jullie lezen vind ik het lastig maar neig ik naar geen nekplooimeting.

Wat is jullie mening hierover?

Geplaatst

Kyra, wat een fijn nieuws!! Van harte proficiat. Heerlijk voor jullie, geniet ervan!!!

Jessie kom je ook even bij mij langs?! Jemig wat ben jij goed bezig!!! Voel je je al weer wat lekkerder in je vel? Ik vind het niets gek hoor, jarenlang aan het tobben en dan is het eindelijk zo ver en dan verwacht je dat je een en al roze wolk bent. Ik hoor het heel vaak dus het is niet abnormaal hoor! Ik had vroeger bijv altijd dat ik heel graag mager wilde zijn omdat alles dan leuker zou staan, en eigenlijk dacht ik dat mijn hele leven leuker zou zijn als ik superslank zou zijn. Uiteindelijk viel ik heel veel af en wat bleek? Mijn leven was helemaal niet zo veel leuker. Ik had nog steeds dezelfde problemen, sterker nog, iedereen vroeg of het wel goed met me ging... ik zag er zo slecht uit... Nu is zwanger zijn iets heel anders, maar al die tijd dacht je miss als ik maar zwanger ben, dan is alles top. En dan ben je het en dan krijg je er effe tien zorgen en spanningen bij! Al die onzekerheden en enge verhalen... en dan nog je zorgen mbt tot je werk... Je moet gewoon hartstikke wennen aan het zwanger zijn. Maar als je straks rond de 20e week zit, zal je stralen van geluk, promise!

Armanda goed dat je ff n dagje thuis bent. Af en toe even op de rem jij!!

Oh ik moet stoppen, mijn rijst kookt! haha huisvrouwtje noor hier!

Groetjes!

Geplaatst

Noor, dank je voor je bemoedigende woorden.

En ik heb alles kunnen afwerken vandaag wat ik in de planning had en nog iets meer. Maar sorry, heb geen puf meer om nog bij je langs te komen. haha. Maar je mag wel voor me koken?

Yolande, ik vind het ook wel moeilijk hoor wel of geen nekplooimeting. Dus kan je er niet mee helpen.

Ik ben 35 jaar, maar ik denk niet dat ik het ga doen.

Geplaatst

Hoi Yolande,

Wij hebben er wel voor gekozen. Was op het moment van zwanger worden destijds 37, dus risicogroep. Daarnaast houd ik niet van verrassingen (ook niet van leuke, suf he?), ik weet altijd liever wat me te wachten staat. Anders zou er de hele zwangerschap een extra onzekerheid zijn die ze door de test hebben kunnen wegnemen. Mijn kans was 1:3100 wat overeenkomt met de kans van een 15 jarig meisje.

We hebben het er nooit over gehad wat we zouden doen, maar wij hebben al een ongeneeslijk ziek kind (van mijn man, woont bij ons) en ik kan je vertellen dat het voor een ouder onmenselijk is te weten dat je je kind op een dag zult moeten begraven. De vraag is of mijn man nog een keer zo'n zorg aan kan. Het is altijd en overal een zorg al gaat het supergoed met haar, echt gerust ben je er nooit op. Kinderen met Downsyndroom lijken altijd heel blij en gelukkig maar feit is dat het gepaard gaat met veel lichamelijke gebreken en er zal veel tijd in het ziekenhuis doorgebracht gaan worden. Ook ga je dan geen verplichting aan voor zeg maar 20 jaar maar voor veel en veel langer want het kind kan nooit zonder jou. Nog steeds geen reden om dan "zomaar" maar te besluiten om het weg te laten halen, maar in elk geval lijkt het me dat ik die 7 maanden nodig zou hebben om me op zo'n leven geestelijk voor te bereiden.

Het blijft hoe je het ook bekijkt een hele moeilijke kwestie en ik dank God op mijn blote knietjes dat we dat niet met een slecht bericht geconfronteerd zijn. Wie weet hebben wij dit keer minder geluk, maar ik wil het hoe dan ook weten hoe groot de kans is. Als er uit komt dat het bijvoorbeeld 1 op 100 is, zal ik daarna besluiten een vruchtwaterpunctie te doen. Met zo'n onzekerheid kan ik namelijk gewoon niet 7 maanden leven.

Maar niet iedereen is het zelfde. Jij bent pas 32, dat is ook weer heel anders. En jij weet gelukkig niet wat het is om een ziek kind te hebben, laat dat alsjeblieft altijd zo blijven!! Maar dan sta er waarschijnlijk een stukje minder gecompliceerd in dan wij.

Heel veel wijsheid met het nemen van je beslissing.

Lieve groetjes

Noor

Geplaatst

Jessie en Noor, dank voor jullie reacties.

Noor, wat heftig zeg dat het kind van je man ongeneeslijk ziek is, vreselijk voor jullie ook.

Ik snap heel goed wat je bedoelt en al helemmal door wat jullie meemaken.

Het heeft me wel weer aan het denken gezet... Dank je wel.

Ik kan even niet teruglezen via de iPad, dus morgen schrijf ik even uitgebreider naar iedereen.

Ben wel benieuwd hoe het met Zara, hoopvol, Liek en Caro-lin gaat, ik denk er nog vaak aan....

Mochten jullie dit lezen, dan wens ik jullie heel veel kracht toe om weer op te krabbelen en weer verder te gaan!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden