Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heej dames,

Hoe is het ermee? Een paar dames flink misselijk lees ik? ;-)

Ik heb morgen (onverwacht) een extra echo. Ik heb afgelopen weekend weer wat bloedverlies gehad (volgens mij heb ik dat al hier verteld). Mijn man maakt zijn eigen best wel erg druk. Vanmogen zei hij het weer. Ik kreeg er ook een mailtje van mijn moeder overheen. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld en de situatie uitgelegd.

De telefoniste vroeg wanneer mijn volgende echo was en of ik er eerder eentje wildje. Uuuuh, ja natuurlijk! Nu heb ik morgen mijn 2de echo :-)

Ik maakte me eigenlijk niet echt druk om het beetje bloedverlies, maar nu mijn man en mijn moeder zich z druk maken, begin ik het ook te doen... Ik laat me gek maken, hahaha.

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zwanger getest op:

Hope: 27 maart, eerste kindje

Yolande: 30 maart, eerste kindje

Kyra: 31 maart, derde kindje

Zara: bloedtest op 1 april, eerste kindje na 2 miskramen

Francis: Bloedtest 6 april, tweede kindje, eerste kindje is doodgeboren

Sandra: 6 april, 2e kindje

Poezebeest: 8 april, 1e kindje

Jessie: 10 april, eerste kindje

Noor: 13 april, 2e kindje na 1 miskraam

Hoopvol: 15 april, eerste kindje

Elke: 18 april, 2de kindje

Caro- Lin: 18 april, 1e kindje na 3 miskramen

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje[/font]

Kelebek: 22 april, 2e kindje

Dees: 25 april, 2de kindje

Eerste echo:

Angelique: 9 mei

Armanda: 11 mei

Kelebek: 11 mei

Sandra: 16 mei

Dees:17 mei

Tweede echo:

Kyra: 9 mei

Jessie: 13 Mei

Elke: 10 mei

Sandra: 6 juni

Derde echo:

Yolande: 11 mei (eerste keer bij de gyn waar ik onder controle blijf en niet meer in

het ivf-centrum)

Elke: 17 mei

Datum 12 weken grens:

Hope: 22 mei

Yolande: 30 mei

Sandra: 3 juni

Armanda: 10 juni

Elke: 10 juni

Kelebek: 13 juni? :)

Uitgerekend op:

Hope: 03 december

Yolande: 06 december

Kyra: 09 december

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december

Jessie: 16 december

Sandra: 16 december

Noor: 18 december

Elke: 23 december

Angelique: 25 december

Armanda: 26 december

Kelebek 29 december

Dees: 30 december

Geplaatst

Hoi Elke,

Wat een onzekerheid en als ik het goed lees, maak jij je minder zorgen dan je man en je moeder?

Fijn dat je morgen al de echo hebt en hopelijk gerustgesteld wordt!

Ik ga gelijk voor je duimen! Laat je zodra t kan horen hoe t was?

Toi toi toi!

Geplaatst

@ Yolande: wat goed dat je nu bent ontslagen van de ivf afdeling, voelt goed he? Of vind je het toch een beetje eng? Ik niet! En qua nekplooimeting. Tja, lastig he? Wij weten het ook nog niet zo goed. Morgen voor de 1e keer naar de verloskundige. Ik ga daar maar heel veel info vragen. Ik denk wel dat we het gaan doen. En als de kans toch wel aanwezig is, dat we daarna voor verdere onderzoek gaan. Stel het zou niet goed zijn, zouden wij het wel weg laten halen. Sorry, ik wil verder niemand kwetsen. Maar down syndroom brent nog zoveel meer ellende met zich mee. Idd wat Noor ook schreef, alle medische ellende, allerlei achterstanden van het kindje, de vreslijke zorgen... Wij hebben het ook van dichtbij gezien, en wij willen dit absoluut niet. Ook straks met de 20 weken echo. Als daaruit blijkt dat het kind een open ruggetje heeft of dusdanig gehandicapt zal zijn, zouden wij ook de zwangerschap afbreken. Maar mocht dat ooit gebeuren, zoiets verdrietigs, zoiets verschrikkelijks, zoiets wat ik echt niet kan bevatten, zouden wij daarna echt niet meer de medische molen in, en zetten we er echt een punt achter. Maar dit hebben we saampjes al heel lang geleden besloten, en natuurlijk pas geleden er ook weer over gehad, wat dat betreft zitten we echt op een lijn. Maar hey, onze ukkies zijn allemaal kern gezond, niets aan de hand, en daar gaan we ook niet van uit! Alleen maar van al het goede!! Dus bij deze klop ik het gelijk af, haha! Dus, ik wens je veel wijsheid toe met deze lastige beslissing meis! Hoe gaat het verder met je?

@ Noor: pffff wat een verhaal zeg, een ongeneeslijk ziek kind, pfffff, ik kan het me niet eens voorstellen.....Wat vreselijk, en ik snap jouw verhaal ook supergoed dat jouw man niet nog eens zo'n ellende kan doormaken, en jij natuurlijk ook niet. Echt respect voor jullie!!!

@ Elke: fijn dat je een echo krijgt, neemt toch die onzekerheid weg, maar alles zal wel goed zijn!!

Hier een gekke dag. Ik heb dus een rammelende eierstok met cystes erop. En gisteren verrekte ik van de pijn. Met lopen, liggen, strekken, plassen. En dan lees je natuurlijk allerlei horror verhalen op het internet. Dus ik wilde eigenlijk weten of de pijn in mijn buik en het plassen daar vandaan kwam, en of ik me zorgen moest maken. Dus ik belde gisteren naar de ivf afdeling met mijn vragen. Maarja, daar was ik natuurlijk al ontslagen. En ze konden met niet helpen omdat mijn status al was doorgestuurd. Dus moest ik bellen naar de verloskundige in het WKZ. Maar die zeiden, je hebt pas woensdag een afspraak bij ons, voor de 1e keer. Dus ik kan je ook niet helpen. Met andere woorden, ik viel tussen de wal en het schip...Dus ik kreeg een telefoonnummer van de poli van vroege zwangerschappen. Ik belde daar gisteren naar toe, en vertelde mijn verhaal, en stelde mijn vragen. Maar de verpleegkundige luisterde niet goed naar wat ik vroeg, en ik moest vandaag maar voor een echo komen. Want als ik vandaag niet eerst een echo zou krijgen om dingen uit te sluiten, kon ik morgen ook niet terecht bij de vk. Dus vandag onverwacht een echo gehad. Er zitten 3 cystes op mijn linker eierstok. De grootste is 6,6 cm bij 4 bij 3 cm. Dit zorgt voor de pijn in mijn buik. Het moet vanzelf gaan slinken. En waarschijnlijk gaat dat gebeuren als de placenta af is, en de baby z'n eigen voeding enz heeft. Want op dat moment neemt je HCG ook af. Het HCG hormoon houdt namelijk die cystes in stand. Voor de rest rustig aan doen, niet tillen enz enz enz. Grrrrrr..... wil mijn energie terug, en vanalles weer doen. Maar dit kan nog wel even duren....pfffff. Maar......ook goed nieuws, we hebben ons kleintje weer gezien! Was zoooo gaaf!! De baby lag op het buikje, je zag de baby omdraaien naar z'n ruggetje met de armpjes onder het hoofdje. En daarna gbewoog de baby naar links onder, en toen naar rechtsonder. Zo actief was ons kindje, wat was ech fantastisch, en nu ook al 4 cm, en navelstreng zat er ook al. Daarna kreeg ik een buikecho, en daarop was de baby zeer goed op te zien. baby ligt boven mijn schaambeen.

Morgen ga ik naar de verloskundige, daar worden die cystes in de gaten gehouden. Mocht het verder groeien tot zo'n 10 cm, dan wordt ik overgedragen aan de gynaecoloog, en wordt er waarschijnlijk een punctie gedaan om de cystes leeg te laten zuigen. Zo he, dat was dan weer mijn verhaal, hahahahaha, sorry hoor!!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

Zwanger getest op:

Angelique: 18 april, 1e kindje

Armanda: 22 april, 1e kindje
[/font]

Eerste echo:

Tweede echo:

Derde echo:

Yolande: 11 mei (eerste keer bij de gyn waar ik onder controle blijf en niet meer in

het ivf-centrum)

Datum 12 weken grens:

Uitgerekend op:

Angelique: 25 december

Kelebek 29 december

Even het lijstje opnieuw aangepast. Mensen met een miskraam stonden nog op het lijstje, het is al zoooo naar voor hun, lijkt me ook echt vervelend om jezelf terug te lezen in het lijstje. Dussss....

Geplaatst

hoi dames

hier vanmorgen voor de 1e keer naar de verloskundige geweest

gesprekje gehad, vragenlijst ingevuld

op de weegschaal was ietsje lichter dan ik gedacht had (viel dat weer mee)

bloeddruk gemeten lekker laag 60/90 maar voor mij redelijk normaal

formulieren mee gekregen voor bloedprikken

wij doen geen combinatietest, voor mijn leeftijd (31) hoeft dat officieel ook nog niet

zo lang de echo niet afwijkend is ga ik er vanuit dat er niks ernstigs is

jessie ik werk in een verzorgingshuis als verzorgende

op dit moment veel zware zieke en terminale mensen dus erg druk en zwaar

maar heb lieve collega's die nog niks weten en toch goed helpen

goed om te horen dat er weer een paar goede echo's bij zijn gekomen wij moeten nog een week wachten voor we mogen gluren

Geplaatst

Zwanger getest op:

Armanda: 22 april, 1e kindje

Eerste echo:

Tweede echo:

Derde echo:

Yolande: 11 mei (eerste keer bij de gyn waar ik onder controle blijf en niet meer in het ivf-centrum)

Kyra: 30 mei (echo voor combinatietest)

Datum 12 weken grens:

Kyra: 27 mei

Uitgerekend op:

Kelebek: 29 december

Ik heb ook even het lijstje opnieuw aangepast. Angelique (Lieke) stond er nog op. Ook heb ik mijn 12 weken grens erop gezet (Yolande volgens mij ben jij al op 24 mei 12 weken, scheelt weer een paar dagen ;-) ) en de echo voor de combinatietest.

Groetjes Kyra

Geplaatst

Kyra, je hebt gelijk!! Op 24 mei is mijn 12 weken grens inderdaad al... Kan het even niet aanpassen vanaf de iPhone...

Hope, jeetje wat een leuk actief kindje hebben jullie, dat wordt nog wat... Die van ons lag heel rustig alleen wat beweging van de armpjes....Maar wel vervelend dat je zoveel cyste hebt zeg. Ik heb er ook eentje links maar die was er al toen ik met IVF starten en die is steeds gelijk gebleven, zo'n 2,5 bij 3 cm.. En ik voel hem niet tor nu toe.

We hebben gisteren toch samen besloten wel een nekplooometing te doen, vrijdag hebben we de intake daarvoor en morgen de eerste afspraak bij de gyn in het zkh. Hoop dat we het beebje dan weer even mogen zien!

Ik ga zo voor het eerst even op de crosstrainer staan sinds ik met de ivfpoging begonnen ben, dus zal wel even afzien worden maar ik doe het natuurlijk rustig aan!

Sandra, leuk dat je bij de verloskundige bent geweest! Best een lage bloeddruk inderdaad maar je hebt daar geen last van?

Hoop Trouwens ook snel goed bericht van Elke te lezen!

Liefs yolande

Geplaatst

Valt me opeens op dat er in onze maand niemand zwanger is van een tweeling tot nu toe....

Zo te lezen hebben armanda en kelebek ook hun echo morgen, alvast succes voor morgen en kom beide met een mooi bericht terug hier ( misschien zit er toch nog een tweeling bij, haha)

Geplaatst

Sorry dames!! Helemaal vergeten om hier ook een berichtje te posten!

De echo vanmorgen was goed! Onze spruit is nu ruim 1 cm (1,3), hahaha

De echo van volgende week gaat gewoon door.

Ga nu weer ff snel aan het werk.

Liefs Elke

Geplaatst

He Hope ik heb me laten vertellendoor verschillende gyns dat t eenheel goed tekenis als het kindje veel beweegt. Zieke kindjes of met afwijkingen schijnen dat veelminder te doen. Dus dat is positief! Die van mij was ook altijd ah het gymnastiekenin de buik, maarhetis geen overdreven druk kindje nu hoor. Gewoon lekker levendig. Wel balen van je cystes... Sterkte meid!

SAndra wat een moeilijke baan heb je zeg. Zo tegenstrijdig ook, loop jij met een brandnew leventje in je buik en werk je met mensen aan het einde van de levensrit. Maar idd goed de liften gebruiken vanaf het begin want dalijk verweekt de boel bij jou en dan moet je echt geen loodzware lichamen meer tillen hoor. Anders maak je misschien je eigen lichaam kapot. Sterkte met je wachtweek voor je mag kijken naar je kindje.

Groetjes

noor

Geplaatst

hey elke dat is super meid, zie je het hoeft niet altijd negatief te zijn....

Armanda, nog een dagje slapen meid hoe voel je je ???

Geplaatst

Alvast heel veel succes lieve Armanda!!! pffff dacht dat er nooit een einde aan deze week zou komen!

Jij ook Kelebek!!! Breng allebei maar mooi nieuws!

Ik moet zelf pas om half 4, dus kan pas laat laten weten of de beeb goed gaat.

Fijne avond,

Noor

Geplaatst

Ik ben een kwartiertje eerder dan jou Noor! Moet de hele dag nog doorkomen! Maar komt goed. Voel me goed!

Noor dat is zeker niets niks zeg! Lijkt me idd heel heftig.

Is het daardoor extra spannend voor jullie? Kan me voorstellen dat je man zich extra zorgen maakt en het ook gewoon wil weten, of t gezond is.

En dat van die verrassingen, dat herken ik wel een beetje.

Daarom hebben wij binnen 1,5 jaar alle 5 icsi's achter elkaar gedaan. Ik wou t gewoon weten, of t zou lukken.

En als t niet lukt, dan is zat zwaar K maar dan weet je t tenminste. Had niet verwacht dat t dit x bij ons zou lukken... Ik wou t alleen maar achter de rug hebben en duidelijkheid hebben, geen valse hoop.

Maar nu ik eenmaal zwanger ben (voelt nog steeds gek om te zeggen) heb ik gewoon geloof dat t goed gaat.

Will let you girls know tomorrow!

Enneh... Misschien wel een tweelinkjeeee! Hihi

Geplaatst

Heej dames,

Ik heb natuurlijk ook een mooie echo meegekregen:

[ATTACH=CONFIG]1347[/ATTACH]

Ik vind 'em nu al een knapperd!! hahaha

Geplaatst

Lieve meiden, denk heel heel veel aan jullie. Lees ook zoveel mogelijk mee maar soms even te moeilijk om te reageren.

Ben in gedachten bij jullie maar in woorden lukt nu even niet.

Dikke kus.

Geplaatst

yolande ik heb altijd een redelijk lage bloeddruk af en toe heb ik hier last van ben dan duizelig maar valt best mee

vanavond ook getest omdat mijn collega dacht dat de bloeedruk meter van het werk niet goed was

na een erg drukke avond heen en weer geren bloeddruk van 104/68

noor heb soms zwaar werk en soms ook niet, het is wel bijna altijd druk vanavond was het gekkenwerk ben net thuis normaal al een uur eerder

2 spoedgevallen met 112 en 2x huisartsenpost nodig gehad

wel lekker uitdagend hoor hou er wel van geeft een goed gevoel

elke echt een knappert hoor die beeb van jou

armanda eindelijk het bloeden over lees ik hoop dat het zo blijft

zara veel sterkte en neem gewoon je tijd het blijft een groot verlies niemand kan zeggen wanneer je er over heen moet zijn

voor de dames met een echo morgen veel succes en plezier met gluren

Geplaatst

ARMANDA, KELEBEK en NOOR, heel veel succes met de echo's vandaag. Hopelijk gaat de dag snel voorbij en kunnen jullie eindelijk kijken naar jullie wondertjes.

ELKE, JIPPIEIEIEIEIE! Heerlijk dat de echo helemaal goed was. Gefeliciteerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden