Ga naar inhoud

Start ICSI Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben nu in het gelukkige bezit van 2 emmys.4 juli td

Jippie Melis en sab morgen jullie tp. Succes.

Jes Mijn man dacht er vandaag aan en kan zich geen mooier cadeau wensen. Hij werd er emo van. Vandaag op vaderdag ben ik zwanger joehoe.

Heb ook nog veel last van mijn buik.mijn man heeft me daarom in een rolstoel door het ziekenhuis gerold. Na de tp nog even 15 min gelegen. Geeft ons een goed gevoel en daarna met rolstoel eruit gerold. Ik heb er dit keer voor gekozen om de kwaliteit niet te weten. Mijn man weet het wel. Want dit word onze keer. Straks lopen wij 3 en in almere zwanger rond. En de andere meiden ook.

• Reacties 426
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Jessy79, thanxxx...! Welkom terug bij deze topic, haha. Spannend hoor, morgen de eerste spuit voor de eerste poging. In welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Wat is je mmm-geschiedenis (voor zover je dat kwijt wilt natuurlijk)? Heel veel plezier & succes met het vertellen van jullie beeb-wens bij je ouders..

@ Raba, een mooier vaderdagcadeau is er niet. Hoop zo dat we samen (ook met Sab) zwanger zijn aangezien wij alle 3 exact tegelijk lopen, zou wat wezen zeg.. Ligt medio maart 2012 de hele kraamafdeling van het Flevo vol, hahaha! :-)

Heb ook nog last van mijn buik, vooral als ik te lang loop of zit. Lig nu ff in bed, manlief heeft net een broodje voor me gemaakt.

Liefs xxx

Geplaatst

@Sabine en Melis: Hoe is het gegaan vanmorgen? Ik hoop dat ze hele mooie emmy's hebben geplaatst! En was het nog gezellig in het zh samen?

@Melis: ik ben onder behandeling in Deventer, met Zwolle als transport-zh voor de bevruchting en terugplaatsing. Mijn medische geschiedenis is er eigenlijk niet: het schiet gewoon niet op om zwanger te worden haha. Bij mij is alles helemaal prima, maar vriendlief heeft te weinig goede zwemmers. Hij is pas op zijn 8e geopereerd aan niet-ingedaalde balletjes, en daardoor is de zaadkwaliteit- en hoeveelheid slecht (hij had 'maar' vier miljoen goede bij 1e oz en 100.000 2e oz). Omdat hij al zijn halve leven zo'n vermoeden had dat het door die operatie niet top zou zijn, zijn we na 10 maanden proberen al naar de ha gegaan, en die stuurde ons gelukkig direct door naar de gyn (eind nov eerste afspraak gehad). We zijn nu 'pas' 1,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden, dus het gaat best wel snel. Al gaat het me eigenlijk soms ook véél te langzaam. Gelukkig is vandaag, na een half jaar onderzoeken en afspraken in het zh, eindelijk de behandeling echt begonnen!!!

Ik vond de deca spuit best een beetje pijnlijk. Niet het moment van de naald erin steken, maar wel toen de vloeistof in mijn buik kwam. Hebben jullie de deca spuit direct uit de koelkast (dus koud) gezet, of even op kamertemperatuur laten komen? En hebben jullie last gehad van de deca?

Geplaatst

Hallo,

@Jessi: De deca's heb ik eerlijk gezegd niet zoveel moeite mee, heb echter wel het idee dat deze reeks dozen botte naalden bevat. Minder scherp als toen bij mijn eerste icsi. De vloeistof brand inderdaad maar dat is meer als ik op een plek spuit die niet eerder aan de beurt is geweest. Spuit ik op een plek waar al eerder gespoten is dan voel ik het niet.

Melis en Sabine: als het goed is hebben jullie nu rond deze tijd de Tp. Blijft toch altijd weer een aparte happening he!

Raba hoe is het inmiddels met je? Gaat het alweer wat beter met je?

Hier eigenlijk weinig nieuws te melden, gisteren laatste pil gehad en eindelijk mag ik dan ongesteld worden. Mijn lichaam zegt al meer dan 2 weken dat het ongesteld wil worden, nu kan het dan eindelijk. Helaas heb ik wel weer veel last van migraine door de deca net zoals de vorige keer, maar dat was te verwachten. Ze zeiden mij toen dat als de puregon erbij gespoten word dat de klachten dan minder worden maar niets is minder waar bij mij. Eigenlijk heb ik voor de rest niets te klagen wat betreft klachten. Heb nergens anders last van dus dat valt gelukkig allemaal mee. Moet er ook wel bij zeggen dat ik veel afleiding heb waardoor misschien e.e.a niet zo opvalt. De dagen vliegen voor mij dan ook voorbij. Zal anders zijn als de ww eraan komen haha.

volgende week maandag de eerste startecho en ben benieuwd of alles na maanden nog steeds rustig en in orde is, dan kan ik beginnen met puregon en dan is het ook voor ons bijna zover dat wij dichter komen bij een mogelijke kans.

Ik wens jullie in ieder geval een fijne dag vandaag en ik hoop voor Melis, Sabine en Raba dat de ww voor jullie voorbij vliegen met een positief resultaat als afsluiter.

Veel liefs Propje

Geplaatst

Ben nu de trotse draagster van een 8-cellige emmy, joooooeeeeeepppppppiiiieeeee!!!6 van de 10 eicellen bevrucht;4x 8-cellig1x 7-cellig1x 6-celligSabine, leuk jullie ontmoet te hebben. Ook goed resultaat?Andere meiden, tot later als ik thuis ben xxx

Geplaatst

Ik ben ook de trotse drager van een 8-cellige emmy!!!!!! De andere drie emmy's worden hopelijk ingevroren :s waren nu ook allemaal 8-cellig

Melissa ik vond het ook erg leuk jullie ontmoet te hebben! Leuk om de gezichten achter de verhalen te zien :) Was erg gezellig in de wachtkamer :)

Groetjes!!

Geplaatst

Melis en sab wat een super resultaat kunnen ze invriezen? Nu kunnen we samen broeden in almere. Haha

Jes ik haalde een uur van te voren de spuiten eruit.

Het is algemeen bekend dat de deca botte naalden heeft. We hebben al een keer een handtekening actie gedaan. Helaas geen resultaat.

Heb ook nog last van mijn buik en bloeden is gestopt. Gelukkig ben ik deze week nog vrij we zijn vanmiddag thuis gekomen.zijn 8 dagen in heumen geweest 15 min van nijmegen vandaan erg handig en heerlijk geweest even niks.

Geplaatst

Sabine en Melis: wow, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Ik kreeg er zowaar traantjes van in mijn ogen (en dat zelfs zonder zwnagerschapshormonen ;-) ) Eigenlijk zijn jullie nu allebei zwanger toch? Voelen jullie dat ook zo?

Ik duim voor jullie emmy's, hou je goed vast jongens (of meisjes). GO emmy's GO!

ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø.,,ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø ¸„ø¤º°¨¨°º¤ø (da's de emmywave)

Geplaatst

@ Jessi79; thanks voor je lieve berichtjes! Het was erg gezellig vandaag in de wachtkamer samen met Sabine, we hebben enorm gelachen, toch Sabin? Ondanks dat het altijd vervelend is om niet natuurlijk zwanger te raken, ben ik blij voor jullie dat jullie "eindelijk" met de behandeling kunnen starten. In het begin vond ik ook dat alles veel te langzaam ging, maar de dag dag ik begon met de pil staat me nog vers in het geheugen. Inmiddels ben ik alweer de trotse draagster van onze bibi-embryo! :-) Zoals Raba je ook al adviseerde, haal de deca een uurtje voordat je gaat spuiten uit de koelkast. Dat scheelt enorm met het vervelende gevoel als je de vloeistof naar binnen spuit. Helaas is er niks te veranderen aan de vervelende prik van die botte naald :-( Succes meid, je kan het! Volgens mij zijn wij i.d.d. nu 2,5 week zwanger, maar zo voelt het voor mij niet hoor. Heb geen ander gevoel dan vanochtend (lichamelijk dan), behalve dat ik natuurlijk heel erg blij ben met onze bibi-embryo in mijn buik, joepie!

@ Propje, voor mij was dit de allereerste terugplaatsing. Het was i.d.d. een bijzondere ervaring om te zien hoe onze bibi-embryo in mijn baarmoeder werd geplaatst. We hebben een mooie echo-afdruk van onze witte stip mee naar huis gekregen. Oh ja, manlief heeft het hele geheugen van zijn iPhone volgeschoten met foto's van onze 8-cellige bibi :):) Wel fijn dat de dagen zo snel gaan toch?! Des te eerder kom je ons vergezellen in de wachtweken ;-)

@ Sabine, mijn man hoorde je achternaam in de wachtkamer en zei in de auto tegen mij dat jij waarschijnlijk de dochter bent van zijn collega, Sjaak. Klopt dat?

@ Raba, hoogstwaarschijnlijk worden al onze emmy's ingevroren, ja. We horen over 2 weken hoeveel er ingevroren zijn en wat de kwaliteit was ten tijde van het invriezen. Hoe is het met je?

Maart 2012, Flevoziekenhuis, regel maar vast wat extra kraambedden voor ons ;-)

Geplaatst

Hormonen

Melis25: 23 mei decapeptyl, 5 juni gonal-f

Raba: 4 juni gonal-f

Sabine: 4 juni Menopur

Propje: 15 juni decapeptyl

Jessi79: 20 juni decapeptyl

Piekje: 23 juni decapeptyl

Follikelmeting(en)

Melis25: 1e FM 12 juni, 2e FM 15 juni

Raba: 1e FM 12 juni, 2e FM 14 juni

Sabine: 1e FM 10 juni, 2e FM 14 juni, 3e FM 15 juni

Punctie

Raba: 16 juni

Melis25: 17 juni

Sabine: 17 juni

Terugplaatsing

Raba: 19 juni 2 Emmy's

Melis25: 20 juni

Sabine: 20 juni

Testen

Melis25: 1 juli (bloedtest)

raba: 4 juli thuistest

Sabine86: 4 juli (bloedtest)

Geplaatst

@Melissa: Ja het was zeker erg gezellig in de wachtkamer, we hebben een hoop gelachen en ervaringen uitgewisseld!

Ja inderdaad mijn vader heet Sjaak en ik heb hem meteen even gebeld en hij kent jouw man inderdaad ook! Wat is de wereld toch klein! Ik moest ook even van hem vragen hoe het met de Deense Dog gaat haha! :laugh:

Mijn vriend heeft ook hetzelfde beroep als jouw man en mijn vader, hij werkt op de Balistraat ook in Amsterdam :) Grappig hoor!

Liefs!

Geplaatst

@Sabine, wat grappig zeg.. M'n man zei het meteen; dat is de dochter van een collega van mij :-) Leuk dat je vriend ook bij die baas werkt, ik heb er zelf ook 3 jaar gewerkt (2005-2008). Hopen dat onze emmy's lekker innestelen en dat we medio maart elkaar in het ziekenhuis tegenkomen (met baby's), zou toch super zijn! :-) M'n man vraagt hoe het met de Jack Russel van je vader gaat en hij doet hem de groeten! :-)

Elmo, onze Duitse Dog, die hebben we op 5 juni weggebracht naar een nieuwe baas. We vonden het enorm zielig omdat wij beide full-time werken en hij vrijwel de hele dag alleen was. Elmo woont nu bij mensen in Zeeland op een boerderij met een Duitse Doggen-vriendinnetje, dus voor alle partijen is het beter zo.

Liefs xxx

Geplaatst

Hahaha met de Jack Russel gaat het goed! Ze is al bijna 13 jaar :) Wel een moeilijke beslissing van jullie hond maar inderdaad beter, dat is ook de reden waarom wij geen hond nemen (en de haren haha). Ik zal hem de groeten doen als ik hem spreek, hij zit nu lekker in Drenthe...

Wat stoer dat jij dat werk ook gedaan hebt!

Liefs!!

Geplaatst

hallo

graag sluit ik ook aan bij deze topic.

Het is voor ons de eerste icsi poging

Vorige week maandag begonnen met de gonal-f en de cetrotide, vrijdag eerste echo gehad vandaag weer terug geweest, vandaag de laatste gonal-f gezet morgen terug naar het emc om de punctie te bespreken waarschijnlijk donderdag, en de terug plaatsing staat dan gepland op zondag.

Vind het allemaal zo spannend, ben er best zenuwachtig om wat er allemaal gaat komen.

We blijven positief en hopen.

groetjes

Geplaatst

Hoi Pjessie!

Welkom op ons forum! Het is inderdaad een spannend en zenuwslopend proces! Als je vragen hebt of even wilt klagen dan ben je hier altijd welkom :)

Liefs Sabine!

Geplaatst

@ Pjessie; welkom bij ons forum! :-) Hoe waren de fm's? Hoeveel follikels heb je? In welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Zoals Sabine ook al aangaf, als je iets wil weten of kwijt wil kan dat allemaal hier. Veel plezier met rondkijken en ik hoop af en toe te mogen lezen hoe het met je gaat..

@ Raba; hoe is het met je? Voel je je al zwanger? Ga jij ook stiekem eerder testen net als de meeste meiden hier? ;-)

@ Sabine; lekker geslapen vannacht?

Geplaatst

Welkom pjessie zoals sab al zei en stel hier al je vragen en onzekerheden.

Wij zijn gisteren thuis gekomen. Hebben het lekker gehad in heumen.Heb nog last van mijn onderbuik ben snel moe. En duizelig en misselijk. Doe rustig aan en dan komt het goed.

Hoe voelen jullie je?

Het zou inderdaad leuk zijn om samen in maart op de kraamafdeling in het flevo te liggen.

Geplaatst

Fijn om te lezen dat jullie het leuk hebben gehad in Heumen.. :)

Ik heb ook af en toe nog last van mijn onderbuik, maar dat komt nog van de (heftige) punctie. En zere borsten, niet normaal. Komt denk ik van de bollen :s.. Verder alles in orde :-)

Vandaag ff naar Prenatal om een cadeau voor mijn hoogzwangere collega te kopen, vrijdag is haar laatste werkdag voor haar zwangerschapsverlof.

Ga jij nog wat leuks doen vandaag, Raba?

Geplaatst

Pjessie, welkom hier! Spannende tijd hoor. Mag ik vragen waarom je cetrotide krijgt? Heb er nog nooit van gehoord, maar ik ben ook nog een echt ICSI-groentje.

Spuit twee zit erin, vriendlief heeft 'm vanmorgen voor me uit de koelkast gehaald. Maar hij was nog net zo gevoelig als gisteren.

@Melis: Wij hebben nu op het werk gebak en cadeautjes (babayshower) voor een hoogzwangere collega die vandaag voor het laatst is. Echt leuk hoor om zo'n zwangerschap van dichtbij mee te maken. Ik ga de verhalen missen de komende weken.

Geplaatst

hallo

loop in het emc, vanmorgen weer in het zh geweest, donderdag is de punctie en zondag de terug plaatsing.

heb ongeveer 6 grote follikels en wat kleinere.

ik doe mee aan een onderzoek cetrotrail, daarom moest ik gelijk met de gonal-f de cetrotide(remt een voortijdig eisprong) spuiten.

Vanavond de laatste cetrotide en de ovitrelle.

als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen bedankt.

Geplaatst

@ Jessi79; leuke feestjes zijn dat he?! Ik heb me net samen met manlief ook helemaal uitgeleefd in de Prenatal voor m'n hoogzwangere collega, ze hebben enorm veel leuke dingetjes! Wie weet mag ik daar over een paar maanden ook gaan shoppen.. :-)

@ pjessie; spannend he donderdag de punctie.. Gewoon lekker op je af laten komen en vooral niet te druk maken. Goed ademhalen kan enorm helpen, komt vast helemaal goed.

Ben benieuwd hoeveel eicellen ze uit je follikels gaan halen, succes! :-)

Meiden, ik ben gesloopt.. Schaam me dood, maar ik duik nog ff mijn bed in om een slaapje te doen *schaam, schaam, schaam*

Tot straks! :-)

Geplaatst

@Melis: slaap lekker! Ik ben jaloers op je...Moet nog twee uurtjes werken en daarna hebben we de jaarlijkse bbq op het werk. Dit keer zelfs met een heel programma erbij: bonbonworksop, coctailworkshop en salsales! Erg leuk bedacht, maar ik denk aniet dat ik het volhoud tot de salsa begint om 21.00 uur, want ik heb sinds een uurtje mega hoofdpijn. Ik denk dat het een bijwerking is van de deca, want ik heb echt zelden hoofdpijn (alleen als ik teveel gedronken heb, en heb vandaag alleen nog maar koffie en thee gehad).

Geplaatst

@Jessi79; hoofdpijn is een bijwerking van de deca, ik had ook vaak hoofdpijn.. Heel veel water drinken hielp bij mij goed!Ondanks de hoofdpijn wens ik je toch veel plezier, het wordt vast heel gezellig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden