Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wendy ik heb ook nog wel iets in de groentela liggen, zal ik het voor je bewaren?

ziekenhuis wilde het ook wel hebben voor de infomiddagen maar ik helpe er liever iemand mee

gr. stiertje

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wendy heel veel sterkte en succes in het zkh vandaag

Voor alle nieuwe positieve testers van harte geniet ervan allemaal

Geplaatst

Meiden,

Ik ben ZWANGER!!!!!

Ben vaker zwanger geweest van een verse terugplaatsing toen had ik wel klachten/kwaaltjes en dat eindigde in een miskraam.

Nu nergens last van behalve wat oud bloed verloren aan begin van de week, maar dat was dus waarschijnlijk wel de innestelling.

Misschien vreemde vraag, maar ben dus nu zwanger van een terugplaatsing met 2 cryo's.

Moet ik nu ook mijn uitrekendatum anders berekenen?

Alle mensen die nog moeten testen, ik duim voor jullie!!!!

Geplaatst

moet steeds even op de test kijken of het wel echt waar is....

Do=GROEN

Testen

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embro's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 6 juni (1 embryo, bloedtest)

Wendy: 7 juni (2 embryo's)Helaas een miskraam....

Evelyn: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 8 juni bloedtest (1 (9)cellige embryo)

Kinderwens: 8 juni (1 embryo)

Stiertje: 9 juni

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Do76: 10 juni (2 cryo's)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 14 juni (2 embryo's)

Mijnbaby: 14 juni?

Fren: 15 juni

Joleasa: 19 juni (2 embryo's)

Liedje: 20 juni (bloedtest, 22 juni plastest)

Anne: 22 juni (wo 8 juni TP 2 embryo'

Geplaatst

whaaaaaaaaaaaaaaa.....zoooooo supergroen word dit bankje....super voor je do :) happy happy....en nee, volgens mij moet je niet je datum anders berekenen, volgens mij heb je op de site van freya zo'n uitrekentabel (even googlen anders), maar ik pakte zelf gewoon de laatste dag menstruatie en ziekenhuis kwam zelf met een paar dagen later (of eerder hoe je het bekijkt, was langer zwanger dan de datum, zoiets)...maar je bent in ieder geval zwanger, leuk :)

Geplaatst

maar even het lijstje bijgewerkt....wat is ie groen he :) hopelijk zet de trend door :)

Testen

Wendy: 7 juni (2 embryo's)

Helaas een miskraam....

Geplaatst

Ik heb vanmiddag mijn TP!! En wel van een topembryo.. ;-)

Meld me dus aan voor dit wachtbankje! En wat is ie al groen!!

X

Geplaatst

Monika, Veer, Wendy heel veel sterkte,

de groene meiden....joehoeee....gefeliciteerd ,

Dit is echt een geweldig mooi groen bankje op naar meer groen,

Meiden die nog wachten...heel veel succes.

Geplaatst

hoi meiden,

ik breek hier eventjes in...

alle zwangeren, van harte gefeliciteerd!!!! de dames die negatief getest hebben, sterkte meiden, het is klote!!!

Wendy, ik vind het zo erg dat het mooie nieuws zo geeindigd is, heel veel sterkte, ik hoop dat jullie gesprek deze ochtend "goed" verlopen is, nogmaals sterkte!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

wat een groen bankje deze maand, gefeliciteerd allemaal!

Ik hoop me er zondag bij aan te kunnen sluiten, dan heb ik als het goed is een terugplaatsing van een cryo.

De dames die negatief hebben getest, veel sterkte en hoop houden hoor!

Geplaatst

Testen

Wendy: 7 juni (2 embryo's)

Helaas een miskraam....

De artsen geven aan dat we bij alle 3 de tp's goede kansen hebben gehad! behandeling kost rond de 4000 euro. Eerst bijkomen, maar ik denk dat we stoppen!

Geplaatst

Rackster, ik snap dat je geschrokken bent, maar ze zetten volgens mij té hoog in. een behandeling zelf kost volgens mij zonder medicijnen max 1500 euro. Wat de medicijnen betreft is het per vrouw verschillend. Maar die medicijnen kan je hier op het forum nog krijgen. Ik weet niet of er een reden is dat de gonal F gebruikt, maar als je puregon gebruikt heb ik nog voor een groot gedeelte van een behandeling voor je liggen. decapeptyl is je hier al eerder aangeboden geloof ik.

Laat je niet te snel door zo'n bedrag uit het veld slaan. Desnoods zijn er nog mogelijkheden in het buitenland. Plus dat je misschien einde van het jaar kan overstappen naar een andere verzekering en daar je vierde poging vergoedt kan krijgen...

groet,

Jeanine

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Lieve Rackster, ik weet dat ik (en gezien het groene bankje meerdere) makkelijk praten heb....maar geef de moed niet gelijk op door dit bedrag. Ik heb namelijk al verschillende getallen gehoord. Ik zou zeggen vraag het nog eens ergens anders na. Ik loop in het Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp. Wellicht kan je daar eens informeren.

W.b. overstappen van verzekering; volgens mij is dat makkelijker gezegd dan gedaan, want ze zullen je hele geschiedenis willen weten. En volgens mij wordt er alleen een vierde voor een gedeelte dan nog maar vergoed.

Laat je nog eens informeren en met de medicijnen/hormonen van de dames hier wordt het bedrag alleen maar lager ;-) Je moet tenslotte geen spijt krijgen van je beslissing als je 50 bent of zo... Natuurlijk zou ik eerst misschien wel meer willen weten waarom het mis gaat... Is je baarmoederslijmvlies wel dik genoeg? zo zijn er nog talloze mogelijkheden...

Liefs Kinderwens

Geplaatst

wendy, ik ga met jeanine en kinderwens mee....ik hoorde dat het rond de 3100 euro is, natuurlijk nog een heel bedrag, maar scheelt bijna 1000 euro met wat ze jou voorspiegelen, mss verschilt het per ziekenhuis? kweet wel dat in belgie het zo 50% kan schelen...althans....ongedaan maken van sterilisatie hier kost 4000 euro en in belgie 1500 euro om maar even een voorbeeld te noemen, dus je zou eens in belgie kunnen informeren ook. en medicijnen...sja...als je die van dit forum vandaan kan halen, waarom niet, scheelt toch geld. ik heb alleen maar 2x pregnyl 5000 eenheden voor je liggen, schiet je niet zo veel mee op denk ik...en oh ja..2 pakjes van die bolletjes (utrestan)

anyway...succes met het maken van zo'n moeilijke en zware beslissing, wat je ook besluit.

veel liefs van brigit

Geplaatst

Lieve Wendy,

Niet opgeven hoor wij hebben destijds de eerste poging zelf moeten betalen en waren voor de medicatie bijna 1600 kwijt en de behandeling zelf geloof ik inderdaad zoals Jeanine schrijft 1500 dit was wel al in 2005 maar volgens mij is er niet zoveel verandert qua prijs. Ik weet dat er ook ziekenhuizen zijn die een soort aangepast tarief rekenen wanneer je alles zelf moet betalen misschien ff googlen ?? ik heb het ergens op internet gelezen ik dacht rotterdam maar weet het niet meer zeker , is vast terug te vinden.

In het diac verzamelen ze medicatie die "over " zijn na de behandeling van vrouwen en wordt weer uitgegeven aan dames die zelf moeten betalen.

en er kan bij een aantal ziekenhuizen ook nog een regeling getroffen worden om in delen te betalen .

Niet opgeven hoor !!! ons prinsesje is geboren bij poging 4 !!!!

hou je taai lief mens

Geplaatst

Hoi,

Wij hebben een formulier moeten tekenen in Leuven waarin stond dat als je niet verzekerd bent, je vanuit nederland 2000 euro voor een poging moet betalen excl medicijnen! het blijkt wel dat de medicijnen in Belgie ook een heel stuk goedkoper zijn maar wie weet kom je met alle "restjes" van forumleden ook al een heel end!

Veel sterkte met je beslissing! Dikke knuffel!

Heb Leuven even gebeld ivm mijn hcgwaarde: 298

Weet niet of dit erg hoog of juist laag is, ze zeiden het was een goede positieve test!

Vanavond naar Hans Teeuwen, ben benieuwd!

Geplaatst

Wendy, pfff heftig hoor om nu een 'juiste' beslissing te nemen. In 2011 kost een ivf/icsi-behandeling 1890 euro. Vorig jaar lag dit bedrag inderdaad rond de 1500 euro.

Het exacte bedrag weet ik nu niet precies, maar er moet een site bestaan waarop dit te vinden is.

Laat je nietuit het veld slaan, maar neem even de rustig de tijd om eerst dit een plekje te geven. Toevallig wordt Gonny nu aangeboden in het '' overgebleven medicijnen' topic. Dat scheelt toch weer.

Liefs

Geplaatst

Lieve Wendy,

IVF of icsi is in België juist duur, tenminste in Brussel betaalde je in 2010 €4200 voor icsi en dat is excl. Medicatie en de tussentijdse follikelmetingen.

Ik meen gehoord te hebben dat je bij Geertgen te Elsndorp € 2500 kwijt bent incl. Meds.

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de kosten maar laat je hoed informeren, zou erg zijn aks je besluit te stoppen obv. Foutieve informatie., sterkte meid !

Liefs Babeth

Geplaatst

hm...dan weet ik het ook niet idd...maar ben het er wel mee eens....gewoon goed informeren, dan kan je een juist weloverwogen beslissing maken, maar goed...wij kunnen natuurlijk allemaal lekker lullen, jullie zijn degene die de beslissing moeten maken...dus daar heel veel sterkte mee gewenst van ons allen kan ik denk ik wel zeggen :)

@ bikkel....geloof dat dat een gemiddelde waarde is, dus gewoon supergoed :)

veel liefs

Geplaatst

Ik zou toch die verzekeringen nog eens even polsen. Er zijn er een paar die de vierde vergoeden. En misschien sommige wel zonder vooronderzoek. Ik ken een stel die wilden de sterilisatie ongedaan maken en gingen er ook vanuit dat dat niet kon als je net overstapte. Maar de verzekering zei toen ze dat eerlijk vroegen: jawel hoor, voorgeschiedenis niet belangrijk. Ik zit zelf bij pno, die vergoeden in de aanvullende verzekering een poging. Misschien toch een poging waard om een lijstje te maken en ze even langs te bellen. Dan hoef je namelijk niet meer na te denken over de rest.

groet,

Jeanine

Oh, en bikkel, op welke dag hebben ze je hcg gemeten? Bij mij was het 13 dagen ná de terugplaatsing. Dat terugplaatsing was dag 0. Ik ben wel benieuwd.

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb alle 24 pagina's gelezen en moest me aanmelden om de laatste te lezen dus maar even gedaan :-)

Wat een verhalen zeg, pff best heftig. Zelf in EMC r'dam 2 juni tp gehad van 2 super mooie !! dus ook ik zit in t wacht bankje

dinsdag mag ik testen maar denk dat ik het maandag al ga doen .

Geplaatst

oeh...spannend eer...welkom trouwens ook hier :) het is een heel groen bankje dit...dus wie weet :) enne...die ene dag maakt dan idd ook niet zoveel uit :) uberhaupt knap dat je zolang kan wachten, ik testte echt wel vanaf dag 10 (nu lieg ik...laatste keer dag 7), al was het alleen maar om het ongeduld en de spanning even er vanaf te halen....hihi...

anyway...voel je welkom :)

Geplaatst

Hoi benbri...jij gefeliciteerd he...heel spannend die 16e juni :-) ja dit wachtbankje is echt een toppertje dus ben blij dat ik me mag aansluiten.

nog tot zaterdag met die fijne bollen (wat een ondingen...ze blijven altijd onder mijn nagel hangen dat ik mijn vriend maar heb verzocht om dokter Bernard te spelen ...

nou dat gaat stukken beter en smiddags doe ik het zelf met een "super dun latex handschoentje.... ach je moet wat hé).

Geplaatst

wie weet trouwens hoe het met suzz is?

Och lieve schat, je hebt waarschijnlijk mijn berichtje over het hoofd gezien.

Ik heb eerst licht positief getest,

maar het is afgestoten en nu de menstruatie.

(ik snap dat je mijn berichtje niet gezien hebt, ik zat in een hoekje te huilen ;) )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden