Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames !

ik heb mezelf maar rood gemaakt helaas vandaag weer negatief getest !!

Punctie:

Jeanine: 16 mei

Lianne: 17 mei

Monika 18 mei

Wendy: 20 mei

Bikkel: 24 mei

Evelyn: 24 mei

Neel: 26 mei

Ink: 27 mei

Fren: 27 mei

Joleasa: 31 mei

Terugplaatsing:

Jeanine: 19 mei

Lianne: 20 mei

Eef: 20 mei

Monika: 22 mei

Veer: 22 mei

Liminous: 25 mei

Bikkel: 27 mei

Evelyn: 27 mei

Suzz: 30 mei

Ink: 30 mei

Fren: 30 mei

Mijnbaby: 31 mei

Joleasa: 3 juni

Testen

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embro's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 6 juni (1 embryo, bloedtest)

Wendy: 7 juni (2 embryo's)

Evelyn: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 8 juni bloedtest (1 (9)cellige embryo)

Kinderwens: 10 juni (1 embryo)

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 14 juni (2 embryo's)

Mijnbaby: 14 juni?

Fren: 15 juni

Joleasa: 19 juni (2 embryo's)

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo dames van het juni wachtbankje, mag ik me aansluiten?

Op 23 mei punctie gehad, op 26 mei 2 emmys teruggeplaatst en 1 de vriezer in.

Al op 1 week na de terugplaatsing (wd 8 dan toch?) ben ik mijn geduld verloren en heb getest..lichtjes positief. De dagen erna zeeeeeer misselijk en een ongesteldheid gevoel ..je weet wel zo'n zeurderige buikpijn. De dagen erna werd de test alleen maar duidelijker en gisterenavond(wd11) had ik beetje bloedverlies..helemaal in paniek en dacht dat het voorbij was maar daarna geen rood meer gezien. Wel nog steeds een beetje buikpijn. Eigenlijk moet ik 9 juni pas testen maar dat heb ik niet volgehouden. Ik hoop dat de ongi wegblijft en dat de test donderdag nog steeds positief is, vanochtend wel in ieder geval.

Vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die vroeg en vaak test hahaha..anders voel ik me zo'n neuroot!!

liefs stiertje

Geplaatst

Hey Monika/Koekka: wat k.... Voor je! Is je menstr ook al begonnen of is er nog n sprankje hoop?

Sterkte meis!!

@stiertje: welkom, volgens mij gaan we ongeveer gelijk op, had de 27e tp. Blijft spannend he?

Liefs, Evelyn

Geplaatst

Ha dames ,

Ik mag me hoop ik straks weer op het bankje aanschuiven , wij gaan woensdag hoop ik voor de tp van 2 eskimootjes ....hoop dat het ontdooien god gaat als het goed is hebben we dan nog 2 eskimotjes in de vriezer hoop zo dat het nu aan slaat. ga het een beetje zat worden vanaf 2005 pfffffff maar ja alles voor een wondertje he zoals iedereen hier. ( alle moeite is gelukkig al wel beloond met een prachtige lieve dochter !! )

Als het allemaal goed gaat mag ik dan denk ik 22 juni testen .......

Is er nog een klein beetje hoop voor je Monika ? of echt over ... hoop het zo voor je het bankje werd al zo mooi groen en gun het iedereen zo.

liefs Anne

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@ Evelyn; dat tekstje kan je in je 'handtekening' zetten, dan staat het er iedere keer onder. Via instellingen; succes!

Geplaatst

Ik meld me voor het wachtbankje! Is er nog plek?

Heb afgelopen vrijdag de punctie gehad (in Gent) en vanmorgen de terugplaatsing.

Ik mag op 20 juni een bloedtest doen en op 22 juni een plastest.

Nu eerst even het topic doorspitten om jullie te leren kennen!

Geplaatst

hoi rackster, nee helaas geen cryo's !

evelyn, nee nog geen ongi ! als de ongi niet komt moet ik dinsdag nog een keer testen, wanneer die weer negatief is moet ik stoppen met de utrogestan ! en dan zal het wel doorzetten denk ik ?

stiertje, anne en liedje jullie heel veel succes en ik hoop dat jullie het bankje nog groener gaan kleuren dan dat ie al is !!

x monika

Geplaatst

@ Limi, woensdag lijkt me wat kort dag haha. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eisprong gehad, dus is woensdag 8 DPO en 5 dagen na TP. Je wordt tussen 8 en 12 dagen na TP ongesteld.

De vorige ronde wist ik dat het raak was, maar ik wilde niet testen. Voelde ook dat het niet goed zat dus ja...

Maar ehm.... voorgaande rondes? Dit is toch pas je 2e cryo TP? Je bedoeld waarschijnlijk het jaar daarvoor?? Ben trouwens wel blij dat ik bij je aangedrongen heb, dat je naar dat andere zkh moest ;-).

Tsjah, ik heb nu weer, net als iedere maand een menstruatiegevoel in mijn buik, heb die iedere TP gehad vanaf TP tot menstruatie en toen was het niet raak,. de vorige ronde voelde ik NIKS en was het raak. Dus ben erg bang voor, al wil ik graag anders geloven. Ik hoop alleen maar dat mocht het niet raak zijn, mijn bms goed groeit the next ronde...

Wat voelde jij dan zoal dat je wist dat het raak was? Jij zal vast dat menstruatiegevoel niet hebben gehad vanaf de TP?

Zo nu verlaat ik jullie topic weer hahhaha.

Geplaatst
Pff....denk ik even uit te slapen, maar nu het zo dichtbij komt ben ik erg onrustig... kan dus gewoon niet in mijn bed blijven liggen.

Ik moet me inhouden om niet eerder te testen zoals veel anderen hier.. Wat toch fijn dat het bij velen raak is!!

Hier sterke twijfels...mijn borsten doen niet echt meer zeer en heb wel wat buikpijn... Pff...die onzekerheid ook iedere keer!!

Hoop zo dat er een einde aan komt en het raak is!! Ok, dan zijn er weer andere onzekerheden, maar dan weet ik wel dat het zich kan innestelen en ik zwanger kan worden.

Liminous; die bloedtest morgen zit ook goed, geloof me! Maar snap wel dat die extra bevestiging fijn is.

En Kim nog zelf geklust...haha...gebruik je die bollen niet? Ik vind het dan maar niks, met dat witte spul..maar ja kans is kans.

En Bikkel; ik ga gelijk met jou testen (in lijst staat nog 10 juni, maar we hadden niet vanaf de tp geteld) Spannend he?! Succes met de laatste loodjes!

Hier is het helaas geen zonnig weer, maar ga wel lekker genieten van mijn laatste vrije dag. En vanavond voor de buis; er komt een vrouw bij de dokter kijken...even de hormonen de vrije loop laten gaan (zal wel huilen worden..haha)

O jee, had je het tegen mij??? Ja, wij hebben echt per ongeluk zelf geklust (wil absoluut geen twin, dat moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn en dat is het niet bij ons), dus vandaar... Maar bij ons is het ook nog gevaarlijk, omdat bij mijn man dus alles goed is.

Nopez, ik gebruik niks, heeellll fijn! Gebruik alleen Pregnyl als mijn eitje 16 mm is en dan de eisprong, TP en wachten.....

Ben benieuwd of ik jou ergens van ken....... Want Limi ken ik wel, maar jouw naam komt me niet bekend voor hahaha. Maar Limi is gewoon mijn naam aan het onthullen, doos hahahaa

En je UtroL niet zomaar mee stoppen! Zeker niet na een punctie, je lichaam kan de progesteron dan zelf niet op pijl houden, Kan je een bloeding van krijgen, hoeft niet... Ik moest als het raak is, tot 12 weken na TP utro gebruiken (na de punctie). Met mijn cryo's hoef ik niks te gebruiken... Behalve dus de Pregnyl.

@ Eveleyn, spannend meid! Is dat 11 dagen na Pregnyl? Want bij mij zat de 10.000 IE op dag 13 na zetten nog in mijn lijf....

BMS = baarmoederslijmvlies :-).

Geplaatst

Hey Monika,

Moeilijk hoor, voor die kleine kans dat er toch een wondertje gebeurd, zal ik voor je blijven duimen hoor! Als je met de bolletjes stopt zal de ongi wel komen, maar je hoort ook vaak dat iemand al ongi is geworden voordat de bolletjes zijn gestopt, ach ben geen gynaecoloog maar blijf gewoon nog eventjes hoop voor je houden!

@kinderwens: dank je, ga t even proberen!

Evelyn

Geplaatst

@babii: ik ben nu 14 dg na de pregnyl, had niet gedacht dat dat nog in mn lijf zou zitten... Maar kan dus nog wel? Zo zie je maar, te vroeg testen niet altijd verstandig.

Ik las ook je stukje over de utrogestan, bij ons is t probleem t slechte zaad en zou bij mij alles goed zijn en hoef ik vlgs de gyn ook niet langer dan 2 wk door te gaan.

Wat doen jullie allemaal meiden?

Liefs evelyn

Geplaatst

@ Eveleyn, ik weet dat sommige artsen in Nederland en met name ziekenhuizen een ander protocol hebben, het zal vast goed zijn, meisje op een ander forum schreef ooit dit over het doorgaan met de Utrogestan, mijn arts bevestigde dit:

Je eitje groeit in een follikel. Zodra je follikel knapt en je eitje eruit springt heet het follikel geel lichaam. Geel lichaam maakt progesteron aan. Progesteron is het zwangerschapsbeschermende hormoon. Het zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies niet word afgebroken. Bij 12 weken zwangerschap neemt de placenta de werking van het hormoon pas over.

Bij een punctie word er in het follikel geprikt. Bij sommige dames die zelfs normaal een goed geel lichaam hebben gaat er op dat moment wat stuk: het follikel word zo gesloopt dat het niet in staat is om een goed werkend geel lichaam te worden. Dit probleem word dan door de Progesteroncapsules opgelost. echter, als die mensen al eerder dan pas met 12 weken zwangerschap stoppen met het hormoon te gebruiken, dan loop je kans dat je baarmoederslijmvlies vroegtijdig word afgebroken en het een miskraam word. Want pas bij 12 weken zwangerschap neemt de placenta de werking pas over.

Ik zou dus ten alle tijden door moeten gaan tot 12 weken zwangerschap, maar weet dat veel nederlandse ziekenhuizen hier anders over denken, mijn nederlandse ziekenhuis dus niet hihi.

Nou, persoonlijk denk ik dat je nu wel kan gaan testen hoor! Het is wel 14 dagen na Pregnyl, de kans is aanwezig dat het zo kan zijn, maar de kans is ook aanwezig dat het echt is, dat kan je zien als je bijv. morgen test! Super spannend meid!!!!

Maar trek je niet teveel aan wat er mij werd verteld, want ieder ziekenhuis werkt andres, maar het is wel heel logisch wat er staat. Bij mij is mijn LF overigens ook in orde, maar zodra ik stopte met de Utro, was ik 2 dagen later ongesteld, zo snel daalde mijn progesteron na de punctie, nu gaat het wel goed, maar doe alles in natuurlijke cyclus. Het is wel smerige zooi he, jakkie!?

Maareeeeee, ik denk dat testen wel kan, ben natuurlijk ook geen arts, maar er staat wel in de gebruiksaanwijzing: kan tot 14 dagen na een vals resultaat geven. Test zelf iedere maand net zolang, tot alles mijn lijf uit is whahahahaha/

Geplaatst

Weer terug van weekendje weg en wauw, wat een hoop groen hier! Meiden, wat is jullie geheim ;-)?!?

Hier is de 2e wachtweek aangebroken en voel me gewoon. Heb nergens geen last (meer) van... Nou ja, behalve ongeduldigheid....

Ik moet tot dag 12 na de punctie de utrogestanbolletjes gebruiken, dus vrijdag 27e was onze punctie en ik mag dan a.s. woensdag volgens mij stoppen...

Geplaatst

Hey Ink...

Ik voel me ook niet anders dan normaal.... ik weet dus ook niet wat ik er van moet denken????

Ik hoop dat het raak is... en dat het een hele groene bank mag worden!

Geplaatst

Ik hoop het heeeel erg mee! Zou zo graag alvast een seintje krijgen van m'n lijf ofzo, zoals misselijkheid of iets dergelijks ;-)...

Fren - ga jij het wachten tot je testdatum uithouden? Want wij hadden tegelijk de punctie, toch? Hoe voel jij je?

En is het nieuws bij de groene dames al een beetje ingedaald? Lijkt me erg onwerkelijk om een positieve test in handen te hebben!

Geplaatst

Zo, heb even wat verder terug gelezen en het testlijstje er even mee aangevuld...

Stiertje, Anne en Liedje - welkom in dit topic ook. En Stiertje - jij komt misschien dus al gelijk met goed nieuws binnen lees ik? Ik heb je nog niet groen gemaakt, maar wel alvast een voorzichtige gefeliciteerd...

Koekka en Veer - veel sterkte meiden, want lees dat het bij jullie mogelijk niet gelukt is deze poging? Succes met het verwerken van deze teleurstelling!

Testen

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embro's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 6 juni (1 embryo, bloedtest)

Wendy: 7 juni (2 embryo's)

Evelyn: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 8 juni bloedtest (1 (9)cellige embryo)

Kinderwens: 8 juni (1 embryo)

Stiertje: 9 juni

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 14 juni (2 embryo's)

Mijnbaby: 14 juni?

Fren: 15 juni

Joleasa: 19 juni (2 embryo's)

Liedje: 20 juni (bloedtest, 22 juni plastest)

Anne: 22 juni (wo 8 juni TP 2 embryo's?)

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier vanochtend weer wat bloed verloren, hoop dat t stopt. Vandaag test 6 gedaan en weer superpositief, alleen ben ik niet meer zo superpositief.(beetje bang en erg onzeker, hahaha) Wel het zkh gebeld en ze geven aan dat ik gewoon zwanger ben. 30-6 de eerste echo. En nu nog weer wachten!!!!

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Hey Wendy, wat spannend zeg! Maar als het zh ook gezegd dat je gewoon zwanger bent zal het wel goed zitten. Het bloedverlies komt namelijk heel veel voor. Collega van mij had het ook en je schrikt behoorlijk. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar 30/6 en dat dat nog heel lang duurt voor je.

Tot hoe lang moest jij de bolletje gebruiken dan? Ik mag morgenochtend al stoppen, maar heb nog wat van de vorige keer en denk dat als ik een positieve test heb dat ik dan nog even doorga.

Heb nu wel weer gevoelige borsten...en dat was vorige keer niet zo...wie weet een goed teken. Gisteren erg lui/moe, maar verder geen verschijnselen..op wat buikkwaaltjes na... Oh...zo spannend!! Vorige keer werd ik op dag 16 na de punctie ongesteld...dat is aankomende woensdag in deze poging..hoop zo dat het uitblijft!!!!!!!

Monica en Veer; wat ontzettend balen voor jullie zeg!! Dan zijn er nog wel 2 terug geplaatst...zo zie je maar ook dan geen garantie. Wanneer is het nu goed en doe je het goed...grr! Sterkte meiden!

Bikkel; we mogen dus nu gelijk testen, maar ik lees dat jij veel langer door moet met de bolletjes. Ik nog tot morgenochtend... In welk ziekenhuis zit jij?

Gek toch dat ieder ziekenhuis weer anders handelt!

Geplaatst

ohohoh rackster, wat is het toch spannend bij je :) probeer iig te genieten van het feit dat je zwanger bent :) als zelfs het ziekenhuis het zegt...en idd, ik kreeg ook te horen dat er vrouwen zijn die de hele zwangerschap doorbloeden en toch harstikke zwanger zijn, dus bloed zegt ook weer niets, maar lijkt me idd vreselijk. gelukkig heb ik zelf geen bloeding gehad, zelfs geen innestelingsbloeding, dus daar ben ik wel blij mee, maar de spanning blijft ook bij mij hoor, toch die krampen en dergelijke (mss wel bandenpijn, maar soms ooooh zo vervelend) anyway.....je bent gewoon zwanger, oh zo! :)

de rest van de groene meiden....oh zo heerlijk voor jullie, de rode meiden....ik kan niets anders doen dan een hele dikke knuffel geven en de meiden op de wachtbank....zoooooveel succes deze weken, ze zijn echt vreselijk, hahahaha....

veel liefs van brigit

Geplaatst

@kinderwens: ik moet de bolletjes nu in 1,5 week afbouwen. en idd je hoort het veel dat er een bloeding kan zijn!

@Benbri: ik heb ook steekjes in mn liezen, sóchtends wee op de maag en sávonds in bed ook. Lage rugpijn, enorme borsten enz, de kwaaltjes zijn er wel.........

Voor alle groenen onder ons, SUCCES! En natuurlijk gefeliciteerd

Voor de mensen die rood zijn, Veel sterkte en een digitale knuff.

Voor de wachtenden, Spannend.........!

Geplaatst

hey wat leuk Rackster.. Niet van dat bloeden natuurlijk.... Maar we hebben dan allebei op 30-6 de eerste echo..

Ik hoop dat het snel ophoud... Manlief zegt telkens tegen mij.. Je bent NU zwanger dus je moet NU genieten.. En het komt eruit als het eruit moet komen of dat nu snel is of pas na 9 maanden.. dat heb je zelf helaas niet in de hand.. Dus vooruit! Genieten jij.....

En gelijk heeft ie... Maar ik kan me wel voorstellen dat je er heel erg van schrikt...

Liefs,

Nofje

Geplaatst

het vloeien lijkt steeds meer te worden dus zkh gebeld en mocht bloed komen prikken over 2 dgn weer dan kunnen ze zien of het aan het misgaan is of dat ik iemand ben die in de zwangerschap bloed verliest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden