Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

woensdag? je bedoelt volgende week woensdag? uhm....das laat, maar dat kan ook aan mij liggen hoor, hahaha....bij ons is het ongeveer dag 17 na tp, maar dat ligt in elk ziekenhuis weer anders geloof ik. wel knap dat je het zo "makkelijk" kan volhouden (zal je vast wat moeite kosten, maar je schrijft het zo makkelijk, hahahaha) :), maar idd...dag 14 na je punctie of eisprong is je NOD, dus het is wel spannend. kweet trouwens niet of je medicijnen gebruikt (bolletjes, pregnyl) maar die kunnen je menstruatie ook verlaten he...anyway...duimen voor jullie :)

veel liefs

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:happy7:Yes... net gebeld met het zk en ik mag volgende maand gelijk door voor de 2e IVF poging, ze hadden nog plek !!.

Schema en recept wordt opgestuurd (aangezien ik 1, 5 uur moet rijden naar t zh)

ben zooo blij :-)

dus dat betekend ook dat ik naar t wachtbankje juli ga...maar ik blijf t hier ook volgen hoor :-)

Geplaatst

@Eer, meid wat goed! Ik mag vanaf de volgende cyclus door met de cryo mits deze goed ontdooit. Vind het wel jammer mag ga deze maand maar gebruiken of even de bij gegeten troost kilo's kwijt raken! Dus als er een tp is zal dat rond eind juli zijn....

Waar liep jij ookal weer??

@Liedje, Dat van die negatieve testen snap ik helemaal hoor. Ik vind het ook een drama. Maar je bent wel van die twijfel af en dat gaf deze keer ook wel weer rust, ondanks de pijn van het verdriet. Sterkte met wachten.

Hier probeer ik afleiding te zoeken...maar er komt niet veel uit mijn handen. Gelukkig weten mijn direkte collega's ervan én hebben ze begrip.

Maar zit eigenlijk maar te freubelen..

Heb vannacht erg slecht geslapen, maar goed morgen weekend!

Liefs J

Geplaatst

@ joleasa, ik loop bij het erasmus (r'dam) jij ook ? ...

ps ik heb de afgelopen week ook zooo slecht geslapen na t vallen van het bankje....je bent er toch mee bezig..gelukkig heb ik van8 weer goed geslapen

en ben net nog ff terug gegaan...nu net wakker:happy:

en het zal het wachtbankje augustus worden, want moet natuurlijk weer die vervelende

2 weken wachten.....pfff.

Geplaatst

@ Eer, ik loop bij het Maasstad Ziekenhuis ism met het EMC. Dus tp is in het EMC. We komen elkaar dan weer tegen op het bankje want ik zal rond de 15e juli de eerste dag van mijn menstruatie hebben en dan 2 weken later de cryo tp (hoop ik) Dus het wordt ook augustus.

Mijn concentratie is echt 0,0. Ik ben een offerte aan het maken en dwaal iedere keer af. Bah. Heb al besloten zo een lekker broodje bij de bakker te kopen en vanaf maandag de troostkilo's te verjagen ;-)

Liefs J

Geplaatst

Eer, wat goed dat je meteen weer door mag!

En wat leuk dat jullie ook in Rotterdam zitten. Ik zit in Gent, en heb echt helemaal geen goede ervaringen met het EMC. Ik had mijn follikelmetingen in het Maasstad, daar voelde ik me een stuk prettiger!

Benbri, ik gebruik inderdaad Utrogestan. En volgende week woensdag is dag 17 na de tp, dus zo laat klinkt dat nou ook weer niet... :)

Geplaatst

@ liedje

ik voel me helemaal op mijn gemak in t EMC , AMC vond ik niks...rare doktor...onpersoonlijk...uit de hoogte.

EMC heeft al n paar x zelf gebeld om afspraak te verzetten zodat ik twee vliegen in 1 klap kon slaan, niks is teveel en bellen mag altijd.

verplegend personeel tijden punctie en tp vond ik ook super.

Als je je nu maar prettig voelt bij Gent dat is het belangrijkste, toch

Geplaatst

hahahaha...nee, daar zat ik later ook aan te denken.....kweet ook niet hoe ik daar nou weer bij kwam...hersenen werken geloof ik ook niet meer, samen met alle verwekingen, verweken die ook mee, nog even en ik zit kwijlend op een stoeltje omdat babyfrummel alle hersenen van me ingepikt heeft, hahahaha...

nee....was gewoon iets doms van mij dus...negeer mij maar gewoon, soms is dat beter ;)

anyway...ik ben harstikke aan het duimen voor je en het blijft knap dat je nog niet getest hebt ondanks je NOD, heb alle 3 de keren echt wel na 10 dagen tp getest, al was het alleen maar om geduld te hebben, hahahaha....

Geplaatst

Hey Liedje en Eer,

Heb toen we net begonnen tig jaar geleden ook in het EMC gelopen. Was er toendertijd niet zo blij mee.

Artsen wisten nooit wie ze voor zich hadden en waarvoor we kwamen (evaluatie, afspraak med en dergelijke), toen ik ook nog eens niet de benodigde 20 kilo kwijt raakte zijn we of eigenlijk ik afgehaakt. Vier jaar later lukte het wel om 18 klio af te vallen maar wilde ik niet mee het hele verhaal in het EMC en zo kwamen we in het Maasstad terecht. Erg fijn! Fijne artsen en assistentes.

Maar inderdaad het is gewoon waar je je prettig voelt en ik moet zeggen dat voor de tp het allemaal prima en goed verloopt.

Het is allemaal al stressvol genoeg toch!??

Liefs J

Geplaatst

HIhi, grappig die ervaringen!

Wij kwamen in het EMC en ze waren er zo enorm bot! Ik had namelijk 'behoorlijk overgewicht'. Ik had een BMI van 28. En ja, dat is echt wel te zwaar, maar nog geen behoorlijk overgewicht naar mijn idee. Er moest 8 kilo af. En 8 kilo teveel is echt niet behoorlijk...

Verder kregen we onwijs aggressieve en denigrerende brieven. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om eens in de 2 weken een glaasje wijn te drinken?! Want dan nam ik bewust risico voor een kindje met aangeboren afwijkingen. En dat ik rauwmelkse kaas at, heel soms. Nou, dat was gewoon niet waar en dat had ik ook gezegd! En hoe ik het in mijn hoofd haalde om ráuwe groenten te eten?! Daar konden schadelijke bacteriën op zitten. Ik dacht alleen maar: Wees blij dat ik uberhaupt groente eet! Er zijn er genoeg die dat niet doen hoor... En ik ben vegetarisch opgevoed, en ben een paar jaar geleden begonnen met vis eten. Maar ik kan dus geen vette vis aan. Makreel krijg ik gewoon niet weg, paling word ik ziek van, en zalm eet ik soms wel. Maar dat moest ik 2 keer per week gaan doen want dat was goed. Dus ik gaf aan dat ik Omega 3 pillen slikte, omdat ik die 2 keer vis echt niet altijd haalde. Nou, daar moest ik ONMIDDELIJK mee stoppen! Want het was alleen maar bewezen dat vette vis goed voor je was, en dat daar dan toevallig Omega 3 in zat, dat zei dan verder niks.

Zo kan ik nog wel even door gaan...

Verder gingen ze me vertellen dat ik in een afvalprogramma werd geplaatst omdat ik zo veel te zwaar was. Dat duurde minimaal een jaar. En ik moest een halve dag per week in het ziekenhuis zijn daarvoor. Nou, daar had ik dus echt geen zin in he! Zelf afvallen lukte me prima namelijk.

En vervolgens hebben ze heel erg zitten pushen dat mijn vriend een TESE operatie moest hebben. Terwijl dat later dus gewoon echt helemaal niet nodig bleek!!!

Dus nee... Voor mij echt geen EMC meer. Het is best dichtbij, maar als ik straks zwanger ben ga ik echt wel ergens anders op controle en bevallen, want ik hoef daar echt niet meer zonodig heen...

Geplaatst

Hè meiden ik ga me toch echt WEER melden op dit bankje vanmiddag hebben we een tp hopelijk eindigd deze maand beter dan dat hij begonnen is voor ons we mogen op 30 juni testen

Iedereen die al positief getest heeft van harte en de meiden die helaas negatief getest hebben veel succes met

het verwerken en het vervolg

Geplaatst

Vervolg. Vlgns mij donderdag ongesteld geworden. Lekker hele dag gejankt. Nu ben ik er weer bovenop. De droom blijft doorzeuren. Voelt daardoor of k n mk heb gehad. Heel stom. In kliniek zeiden ze dat ik toch moest testen, dus dat doe ik braaf morgen, maar zonder enige illusie. Morgen zal ik dus waarschijnlijk vragen om me rood te maken. Nu nog ff niet...

@ eer en veer. Fijn, zo'n snelle herkansing.

Alle rode dames: sterkte!

Alle groene dames: van harte! Echt super!

Alle wachtenden: houd hoop!

Allen: dank voor alle steun en advies. Heb er veel aan gehad!!!!

Geplaatst

Ohhh het bankje begon zo mooi groen en nu zie ik steeds meer rood erbij komen :(

Hoop dat er nog veel meer groen bij gaat komen! En alle dames met rood, heel veel sterkte!

Geplaatst

Noi - ik lees toch wat twijfel of je echt ongesteld geworden bent? Is het minder heftig dan anders? Of komt dat door wat het ZH zei over het toch moeten testen? We wachten nog even met je mee meid!

Veer- wat bijzonder, 2x op 1 bankje! Inderdaad dit keer wel groen hoor! We duimen!

Tobbert en Liedje- nog niet getest? En ook nog geen menstruatie te bekennen? Zet m op meiden!

Geplaatst

Veer, welkom terug! De duimen draaien! :)

Noi, volhouden en probeer hoop te houden... Ik moest ook nog steeds testen ook al had ik bloedverlies gehad.

Ink, nog steeds niet getest nee... Had gisteren bij het inbrengen van de Utrogestan een beetje lichtbruin aan mijn vinger, dus echt even heel erg bang hier. Vanmorgen niks meer. Maar ben toch bang dat ik morgen ongesteld ga worden... :(

Maar aan de andere kant... Ik ben wel echt misselijk steeds. Ook 's morgens en dan heb ik dus al een tijdje geen Utrogestan meer ingebracht dus begin wel heel voorzichtig een beetje te hopen. Mijn thee lijkt ook anders te smaken namelijk... (Sinds gisteravond)

Geplaatst

@tobberd. De hoop van de vaderdagtesters ligt nu bij jou! Zet 'm op, meid! Ik test morgen gewoon met je mee, maar jij gaat ECHT voor groen!

Geplaatst

Sterkte voor de rode meiden, nog veel succes voor de wachtenden en gefeliciteerd voor de groene meiden (geweldig om zoveel groen te zien)!!

Zet 'm op allemaal :wav: :wav:

Lfs Dee

Geplaatst

Hier een beetje last van kwaaltjes.....heb woensdag pas een tp gehad, maar ik herken de dingen nog van vorig jaar; vaak plassen, apart gevoel in mijn buik, misselijkheid (gelijk vanaf diezelfde dag) en sinds vandaag erg moe. Heb vanmiddag zelfs een tijdje in bed liggen slapen!

Ik weet dat het erg vroeg is maar hoop dat dit zo door blijft gaan, mag over 1,5 week namelijk pas testen, heb er nu een goed gevoel bij tenminste.

Geplaatst

Getest. Negatief. Geen verrassing en ook geen groot verdriet meer. Nu twee maanden verplicht rust, want drie weken portugal valt precies ongunstig voor tp's. Daarna weer met goede moed door. Wellicht tot in augustus...

Veel liefs voor alle lieve dames van dit bankje. En oh ja, kan iemand me rood maken? Sorry... Maar tobberd zorgt voor groen vandaag, toch? X

Geplaatst

Ha allemaal,

Maak mij ook maar vast rood.. Vandaag een enorme bloeding, na gisteren al wat lichtrode afscheiding gehad te hebben.. Zucht..

Hb geen tranen meer over, maar gaan hierna verder met de cryo.. Tobbert mijn hoop is nu op jou ;-)

X

Geplaatst

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embro's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 6 juni (1 embryo, bloedtest)

Wendy: 7 juni (2 embryo's)Helaas een miskraam....

Evelyn: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 8 juni bloedtest (1 (9)cellige embryo)

Kinderwens: 8 juni (1 embryo)

Stiertje: 9 juni

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Do76: 10 juni (2 cryo's)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 14 juni (2 embryo's)

Eer: 14 juni (2 embryo's)

Mijnbaby: 14 juni?

Fren: 15 juni

Joleasa: 19 juni (2 embryo's)

Roxanne: 19 Juni (1 embryo)

Noi 19 juni

Tobbert: 19 juni (1 embryo)

Liedje: 20 juni (bloedtest, 22 juni plastest)

Anne: 22 juni (wo 8 juni TP 2 embryo's)

Inge35: 24 juni (1 embryo)

Sharon76: 26 juni(1 cryo)

LaEllie: 27 juni (2 Cryo's)

mama27(Marjon): 29 juni (1 cryo)

lijstje heb ik aangepast, wel ontzettend jammer voor de rode meisjes, had zo geduimd voor groen, heel veel succes voor de volgende ronde.

heel veel liefs en knuffeltjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden