Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Getsiederie, iemand wel eens gember thee gedronken!!! bleh was vies, het zou helpen tegen de misselijkheid, nou laat maar even zitten ik wordt hier geloof ik misselijker van.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meezie,Even een korte reactie. Roosvicee laxo wil wel eens helpen bij verstopping. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het dagelijks gebruikt. En soms nog haha! Het fijne is dat je het gewoon tijdens een zwangerschap mag gebruiken. Hopelijk helpt het je een beetje.Groet Amber

Geplaatst

hahahahaha...meezie, nee, heb het niet gedronken, gegeten of wat dan ook, ik had het geroken bij mijn moeder (gemberolie geloof ik, om te koken) maar yegh...dacht...ga het niet eens proberen. heb je die pillen/zetpillen al gevraagd? mss werken ze bij jou wel...emesafene heten ze.....hier werken ze ook wel iets maar niet optimaal, maar ja...beter dan de hele dag boven de wc :S

en sex...idd....gisteren een hele teleurgestelde man omdat ik echt niet wilde, veelste misselijk, en ik voel me daar zoooooo schuldig over en ik ben al zo gevoelig voor pre en postnatale depressie, dus het werkt niet echt mee :( maar ja....hij moet ook maar even mee delen in de ongemakken hoor....dat kunnen mannen toch altijd zo goed zeggen ze, hihi ;)

uhm...ik vergeet vast een boel, maar ben ook even niet zo heel erg bij. niets bijzonders verder hoor, maar gewoon erg mmisselijk en moe idd, komt omdat dochterlief nu al voor de 5e week aan het hoesten is snachts waardoor ze ook half stikt (gierend ademhalen) volgens mij heeft ze vette kinkhoest, maar daar kunnen ze geen donder aan doen, dus het is doorzetten, maar lig al de halve nacht wakker door de zwangerschap, dan door dochterlief, manlief moet heel vroeg op waardoor ik wakker word, overdag kom ik ook niet aan slapen toe...*zucht* och...we storten vanzelf wel een keer in toch?

veel liefs

Geplaatst

Hee goedemorgen meiden!

Ben een tijdje niet geweest, maar bijna niet bij te houden wat er allemaal gebeurd is.

Liminous- jeetje wat een schrik zeg! heel veel sterkte gewenst!

Met de anderen voor zo ver ik zien alles nog wel goed gelukkig!

Ik zal het lijstje even aanpassen want ik krijg aankomende dinsdag al de echo ipv 5 juli. Ik heb namelijk sinds maandag wat geel, lichtbruin verlies.

Echt zoveel stress hierom dat ik het ziekenhuis heb gebeld of ik niet eerder kon komen. Gelukkig kon dit.

Ik weet dat het niks hoeft te betekenen maar na alles wat mee gemaakt hebben is het toch moeilijk hier vertrouwen in te hebben.

Nu tegelijk met Stiertje de echo zie ik.

En Jeanine, haha jeetje nu zie ik dat je er 2 krijgt, wat geweldig!! Van harte!!

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar (2 embryo's)

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari (denk ik) (2 cryo's teruggeplaatst)

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Eerste echo:

Yvonne: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

Benbri: 15 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt)

Eef: 16 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt!)

Nofje: 20 Juni ( 1 kindje en het hartje klopt!)

Jeanine: 22 juni (2 kindjes!!!)

Ink: 24 juni

Bikkel: 24 juni

Stiertje: 28 juni

Do76: 28 juni

Lianne: 29 juni Fren: 6 juli

Tweede echo:

Benbri: 22 juni (heerlijk zon knipperlichtje :))

Eef: 5 juli

Bikkel: 8,5 week echo, datum nog niet bekend!

Jeanine: 7 juli

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D

Nofje: 30 Juni, 8 weken echo

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo en nekplooimeting, tevens 1e controle gyn!

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Vierde echo:

Meezie: 30 juni 3D

Geplaatst

oh, super dat je hem eerder krijgt..stom he dat zon echo toch een geruststelling kan geven he :) ben benieuwd of je er ook 2 krijgt :) jullie blijven toch wel hier plakken he...of verhuizen jullie naar de tweelingenforums?

Geplaatst
oh, super dat je hem eerder krijgt..stom he dat zon echo toch een geruststelling kan geven he :) ben benieuwd of je er ook 2 krijgt :) jullie blijven toch wel hier plakken he...of verhuizen jullie naar de tweelingenforums?

Ja, eerst zien dan geloven.. haha

Van mij mogen het er 2 zijn!!

Ja dan blijf ik hier ook plakken

Geplaatst

Hey Do! Ik had je al gemist hier ;-)

Wat fijn dat je wat eerder terecht kunt voor een echo. Ben echt wel benieuwd of het er 2 zijn!

En Jeaninne! Wat fijn!! Het zijn er 2~!!! Wow!

Mooi he een hartje te zien. Benrbi! Ben zo blij dat het allemaal zo lekker gaat met iedereen.. Op de kwaaltjes na dan ;-) Wel erg dat je dochter zoveel moet hoesten... Niet leuk! Vooral voor haarzelf. Ze zal wel doodop zijn... En ook niet voor jou natuurlijk... Je bent al niet zo lekker.

Nou voor mij valt het werken wel een beetje tegen moet ik bekennen...

Dinsdag en woensdag ging nog wel opzich. maar vandaag ben ik zo ontzettend moe.

het stomme is dat ik overdag echt moe ben, maar als ik dan lekker vroeg op mijn bedje lig dan kan ik niet slapen. Dus dan ga ik er maar weer uit.. Met als gevolg dat ik elke avond laat naar bed ga. En dan in de nacht kan ik 2 keer eruit om te plassen....

Sinds vandaag heb ik ook giga last van mijn stuitje en mijn liezen als ik lang moet zitten.....

Ik moet de 30ste terug naar de Gyn en daarna denk ik dat ik een vlos ga zoeken. Er zit bij mij in de buurt een hele goeie die ook manuele therapie en fysio doet speciaal voor zwangere vrouwen en mensen met rug en bekken problemen..

Heb een tijd geleden een autoongeluk gehad en toen hebben ze mij ook goed geholpen, alleen lijkt diezelfde pijn nu terug te zijn gekomen... Grrrrr. word er een beetje sjaggie van.

En wat actie betreft in de slaapkamer.. Tja. dat durfde ik echt niet tijdens de afgelopen week met die bloeding. En nu moet ik zeggen dat ik er niet zo'n zin in heb. Heb zo'n last van mijn stuitje dat op mijn rug liggen niet echt prettig is. En daarnaast ben ik echt wel te moe...

Wel sneu voor hem... Maar ja. Hij begrijpt het gelukkig wel en is ook zo ontzettend lief. Hij doet alles in het huishouden voor me en masseert en knuffelt me zomaar uit het niets.. Echt een schat! Tja het is niet voor niks dat we dan ook 25 juli gaan trouwen...

Hoop alleen dat de jurk dan nog past hihihi.. Anders moet ik wat anders regelen. ben dan geloof ik misschien net 12 weken. Dus misschien kan het nog net. Ach ja.. we zien wel weer.

Nou dames ik ga nog even doorwerken. Heb mijn voorschotje op mijn pauze al genomen. Kon niet wachten met eten, had zo'n honger....

Tot later!!

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar (2 embryo's)

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari (denk ik) (2 cryo's teruggeplaatst)

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Eerste echo:

Yvonne: 14 juni (ivm bloeding met 5 weken en 4 dagen)

Benbri: 15 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt)

Eef: 16 juni (het is 1 kindje en het hartje klopt!)

Nofje: 20 Juni ( 1 kindje en het hartje klopt!)

Jeanine: 22 juni (2 kindjes!!!)

Ink: 24 juni

Bikkel: 24 juni

Stiertje: 28 juni

Do76: 28 juni

Lianne: 29 juni Fren: 6 juli

Tweede echo:

Benbri: 22 juni (heerlijk zon knipperlichtje :))

Eef: 5 juli

Bikkel: 8,5 week echo, datum nog niet bekend!

Jeanine: 7 juli

Derde echo:

Meezie: 23 juni 3D

Kiet: 23 juni

Nofje: 30 Juni, 8 weken echo

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo en nekplooimeting, tevens 1e controle gyn!

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Vierde echo:

Meezie: 30 juni 3D

Kiet : 6 juli

Ki

Geplaatst

Hier ook kotsmisselijk, vandaag de hele dag gewerkt, vanmorgen overgevend begonnen en de hele dag dat weeige gevoel! Ben om 15.45 meteen naar huis gereden en t bed ingedoken, nu lijkt t weer af te nemen!!! We zijn echt harstikke blij en gelukkig maar baal ook van dit kwaaltje, lijkt alsof ik de griep heb!

Morgen de echo, ben benieuwd!!!

Geplaatst

arme bikkel, kweet hoe je je voelt....ik voel me ook doorlopend belabberd en ben maar aan het uittesten wat ik het beste kan drinken enzo....merk wel dat op een snoepje/pepermuntje of iets zuigen wel ietsjes helpt. afgezien van dat feit....voel ik me in de ochtend nog het lekkerst. ik gooi om 6 uur zon zetpil naar binnen, nog even uurtje/anderhalf slapen en dan kan ik wel eventjes, maar hoe meer ik doe, hoe erger het word....en in de avond werken die zetpillen niet echt meer eigenlijk :s

ben heel benieuwd naar je echo morgen, hoor het graag van je :)

en oh ja meezie.....jij ligt natuurlijk al voor pampus, maar ik verwacht wel 3d echo te zien he :)

weltrusten dames, tot morgen.

Geplaatst

Ik heb inmiddels de emesefene tabletten gekregen. Ga ik morgen de eerste van proberen. Benieuwd hoe dat gaat. Ik voel me toch ook wel lamlendig...

Ik ben benieuwd naar alle echo's morgen. Ik kan pas zondagavond kijken, want ik ga een weekendje weg. Toi toi toi allemaal!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hier geen echo vandaag! Ben zo beroerd dat ik geen rit van 1,5 uur in de auto kan! Balen! Probeer om vanmiddad terecht te kunnen maar ben bang dat t volgende week gaat worden!

Ik heb echt t gevoel een griepje te hebben zo wazig!

Geplaatst

hm...griepjes zijn toch helemaal niet goed??? vervelend meid.....denk dat het gewoon toch de hormonen zijn bij je hoor...die gewoon komen inkicken....*haaaaaai, hier zijn we dan eindelijk*

mss helpt een virtuele knuffel dan maar *knuffffffff*

voor de rest nog steeds nieuwsgierig :) verder alles oke met iedereen? en jeanine...kweet niet of je dit nog leest, maar veel plezier en als je dit leest na het weekend, hoe was je weekend? hihi

veeeeeel liefs

Geplaatst

He bikkel dat is balen!!!! ik hoop voor je dat het een griepje is en niet de zwangerschapskwaaltjes, rust lekker uit vanmorgen en hopenlijk kunnen ze je er vanmiddag tussen persen.

Meiden sorry gister echt te moe om boven de computer nog op te starten om de echo foto's in te scannen. dit keer niet zulke mooie duidelijke plaatjes als vorige keer maar toch echt weer een babytje te zien.

Er zit een vergrote foto tussen en daar zie je al een beetje de oogjes zitten (zwarte gaatjes) en tijdens de echo liet ze het kindje van de achterkant zien, toen zag je heel duidelijk het begin van een ruggegraad en de schoudertjes, ect grappig om die ontwikkeling zo te zien.

benbri, wat zegt de dokter van die hoest?? gewoon uitzieken of krijgt ze er nog iets voor??

kiet hoe was jou echo gister??

amber bedankt voor de tip ik ga zo ff boodchapjes doen en dan zal ik zeker een fles meenemen.

Ink succes met de echo vandaag, spannend!!

Gister zo flauw en licht in mijn hoofd dat ik aan de dropjes en de cola ben gegaan, het ging gelijk een stuk beter nog een beetje ligt misselijk maar niet meer zo wattig in mijn hoofd. Dus vandaag ook maar dropjes en cola inslaan, echt van die dingen die ik normaal nooit eet en drink.

Geplaatst

wat leuuuuuuk....het lijkt dus echt zoals op de foto van de ticker? sja...aangezien we beiden net zover zijn :) alleen apart dat die van mij ietsjes kleiner is en toch even ver zijn...alhoewel ik ook zo'n bijna-geen-cel-meer-te-tellen embryo terug geplaatst had (weet even de naam niet meer, was geen blasto geloof ik) en ik was de 15e....dan zou die van mij toch groter moeten zijn, of zou ze gewoon verkeerd gemeten hebben?? nu zit ik me weer helemaal zorgen te maken *zucht* tis toch altijd wat met mij hier he :)

nee, ze heeft al hoestdrank gehad, neussprays (2 verschillende), antibiotica, ventolin, een hormonenstootkuur en eigenlijk niets helpt....echt heel zielig, want ze moet er zelf ook zo van huilen dat ze er graag vanaf wil en ik ook, tis best zielig om je kind te zien en horen stikken en helemaal niets te kunnen doen, afgezien van het feit dat ze daardoor moet spugen (echt heel dik slijm) en dat ik daar weer extra misselijk van word *zucht*

cola helpt bij mij trouwens echt niet, word er alleen maar nog misselijker van, eigenlijk het enige wat ik heel goed kan verdragen is melk en thee :( en idd...op iets sabbelen werkt ook wel, maar je mag niet teveel dropjes eten he, zit weer een stofje in die je bloeddruk omhoog pompt....althans, dat is wat ik al jaren weet.

oke....ik ga er nu ffies vandoor, spreek jullie snel weer :)

Geplaatst

@Nofje, wat leuk dat je gaat trouwen! De jurk zal dan nog wel passen met 12 weken toch??

@Bikkel, hopelijk dat je vanmiddag kan voor een echo en je dan wat beter voelt. laat je het weten?

@Ink, spannend vandaag!!!!!

Ik word zelf een beetje zenuwachtig als ik hier al die klachten lees van iedereen...

Omdat (komt ie weer..) Ik helemaal nergens last van heb.

Is dit een slecht teken????

Ik heb gelukkig geen geel, lichtbruin verlies meer dit werd gister minder en vanmorgen zag ik niks meer op het toiletpapier.

Maar dat ik niks voel maakt me erg nerveus.

Hoeft toch niks te betekenen???

Geplaatst

"nee, ze heeft al hoestdrank gehad, neussprays (2 verschillende), antibiotica, ventolin, een hormonenstootkuur en eigenlijk niets helpt....echt heel zielig, want ze moet er zelf ook zo van huilen dat ze er graag vanaf wil en ik ook, tis best zielig om je kind te zien en horen stikken en helemaal niets te kunnen doen, afgezien van het feit dat ze daardoor moet spugen (echt heel dik slijm) en dat ik daar weer extra misselijk van word *zucht*"

Wat sneu, hoelang heeft ze dit al dan?

Geplaatst

Ja ik weet van drop dat het bloeddruk verhoogend is maar misschien dat dat juist wel goed is bij mij?? geen idee zal misschien toch eens moeten vragen om me bloeddruk na te laten kijken en mijn ijzer.

Wat raar van je dochtertje en heel vervelend, gaan ze verder geen onderzoek doen naar allergieen of astma of iets dergelijks.

heb jij een morula teruggekregen of iets wat er tussen zat?? bij mij was het een blasto, maar die van jou is nu ook alweer een mm of 2/3 groter dus niet druk maken gaat helemaal goed komen met je kleintje. maar het lijkt inderdaad al op het plaatje van je ticker.

Ik ga zo even een klein beetje opruimen voordat MvM komt en als die mevrouw weg is dan zal ik mini er eens even opzetten

Geplaatst

Ik kan helaas pas 1 juli terecht en weer 's ochtends!! Heb primperan zetpillen als recept gekregen, gelukkig heb ik die standaard in huis dus meteen een raketje gelanceerd!!

Geplaatst

Bikkel, wat vervelend dat je nu weer zo lang moet wachten..... Hopelijk helpen de pillen een beetje?

Do, ik herken helemaal je gevoel. Ik heb ook echt helemaal nergens last van en dat maakt je erg onzeker. Gelukkig heb ik vorige week al een echo gehad en toen was alles goed. Dus misschien dat dat je iets meer gerust stelt.

Het enige dat ik heb is af en toe wat gevoelige borsten (maar daar moet ik zelfs nog al mijn fantasie bij gebruiken). Maar dit is ook zeker niet alle dagen en vooral op de dagen dat je helemaal niks voelt word je weer erg onzeker.... Grrr, tuurlijk ben ik blij dat ik er zo makkelijk vanaf kom maar zou erg graag iedere dag even naar binnen gluren om te kijken of alles wel goed gaat daarbinnen.

Jij hebt dinsdag je eerste echo zie ik? Nog even geduld hebben dus.....

Geplaatst

oh, bikkel...das wel weer minder dan, maar gelukkig heb je wat ervoor, hopelijk werkt het meid

en klachten had ik bij mijn eerste 2 kiddies ook niet, heerlijk was dat, probeer er dus van te genieten meiden, het hoeft echt niet

en borsten lijken hier wel 2 stenen...ook geen pretje, hihi

en dochterlief heeft het nu al zeker 5 weken, haar bloed is nagekeken en dat was helemaal goed en haar longen waren schoon....niemand weet wat dat kindje mankeert....echt heel zielig, maar als het weekend weer zo blijft en niet verbeterd dan gaan we maandag weeeeeeeer naar de dokter, dan verwijst ie haar idd maar door......

en nee, het was volgens mij ook geen morula of zoiets...god hoe heet het nouuuuuu...*grmbl*, volgens mij zat ie in dag 5 van ontwikkeling of zo, de cellen waren niet meer te tellen, hij staat op de foto....nou ja...maakt niet uit....maakte mij ineens zorgen dat ie van jou groter is dan die van mij (oke..paar mm maar toch, hihi) maar aan de andere kant...de ene baby is groter dan de ander, mensen ook trouwens, niet dat een baby geen mens is...nou ja...laat maar, je begrijpt me vast wel :)

veel liefs voor alle anderen..ik ga een broodje eten (heerlijk kaas broodje en groenten broodje) en oh ja...heb wij jonge ouders voor het eerst binnen gekregen, ook even bekijken dus :)

Geplaatst

Meiden, na werken - echo - verjaardag en weer werken heb ik beetje bij kunnen lezen hier.

Bikkel - balen dat je je zo rot voelt en je echo niet door kon gaan joh! Hoop dat je snel wat opknapt!

Bij ons was op de echo 1 mooi embryootje te zien, die op de juiste plek was ingenesteld en 4,1 mm groot is - volgens haar netjes op schema zei ze ;-). Dus durf nu echt opgelucht adem te halen en hardop te zeggen dat ik toch echt zwanger ben!!! JOEPIE!!!!! Ik had me ingesteld het hartje mogelijk nog niet te kunnen zien, maar heel erg vaagjes was er toch iets te zien wat licht leek te flikkeren! Zagen we alle 3! Maar we mogen over anderhalve week weer terug komen om zekerheid over het hartje te krijgen, dus vind ik erg prettig! Fijn om het gewoon van binnen te kunnen volgen, van afspraak naar afspraak door die 12 weken heen te komen en telkens te weten hoe je er voor staat! Heb nu ons eerste fotootje van ons beebje ;-)...

Qua klachten gaat t nogsteeds super goed - alleen echt gevoelige borsten (word er zelfs 's nachts wakker van als ik me op m'n buik wil draaien!) (dus Do, ook hier valt t mee, dus zit bij jou ook echt heus wel goed hoor meid!)

Benbri - klinkt niet lekker van je dochter zeg! Hopelijk kunnen ze er snel wat aan gaan doen!

Meezie - cola kan helaas verstopping veroorzaken hé? Hihi, lastig allemaal hé? Lauw water op je nuchtere maag 's ochtends helpt ook goed om je darmen op gang te brengen - niet heel erg lekker, maar wel effectief! Heb helaas veel ervaring met dit probleempje. Dokter heeft er ook middeltjes voor die je tijdens je zwangerschap mag gebruiken, dus als het erger wordt, moet je snel aan de bel trekken hoor! En juist omdat je eetpatroon veranderd (kleine beetjes schreef je?), kunnen je darmen die verandering soms niet goed verwerken, netzoals wanneer je bijv een lange zitreis maakt en veel beetjes en tussendoortjes eet - ik heb dan vaak dat m'n darmen daarna paar dagen plat liggen! Erg vervelend!

Vraag me trouwens wel af vanaf wanneer ze bloeddruk enzo trouwens op gaan meten? We kregen ook folder mee over prenatale screening voor Downsyndroom. Hebben jullie die ook gehad?

Jeanine- Fijn weekendje samen weg! Veel plezier, alhoewel je dit waarschijnlijk pas leest als je terug bent... Het nieuws van een tweeling beetje kunnen laten bezinken? Ik had vandaag toch wel een beetje een dubbel gevoel hoor, dat er maar 1 te zien was... Gewoon raar dat er 1 dan gewoon afgestorven is ofzo... Ach, laat maar, ik loop nu gewoon te mutsen hihi... We zijn gewoon super blij dat er iets van ons samen aan het groeien is!

Geplaatst

Morge!!

Ben weer eens vroeg wakker...

Ink geweldig nieuws dat alles goed was op de echo. Kan me voorstellen dat het echt een opluchting dan is als je het zelf ziet.

Bedankt voor jullie lieve steun. Ik voel me echt beter nu ik lees dat je helemaal geen klachten hoeft te hebben.

Eef, ik moest erg om je stukje over je borsten lachen. Heel herkenbaar!!

Op naar de echo dinsdag!!

Geplaatst

Ink, gefeliciteerd met een mooie echo!! super, hopelijk ben je nu inderdaad wat gerustgesteld en fijn dat je over 1,5 week weer mag komen.

Ik heb van de verloskundige zo'n folder toegstuurd gekregen over prenatale screening en zit eigenlijk heel erg in dubio of het te doen of niet want de combinatietest is puur een kansberekening en je kunt je dus ook voor niks ongerust maken maar ja aan de andere kant een kind met downsyndroom wil ook nook niet.....

Hoe denkt de rest van de dame hierover?

liefs en een fijne dag allemaal!!

stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden