Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, die spierpijnachtige pijn herken ik ook, soms wordt het me er een beetje slecht van z'on zeurderig rotgevoel! Als ik me dan even rustig hou trekt het weer weg! Ik heb dat 2 keer gehad! Blijkt het oprekken te zijn...

Verder vallen de borsten wel mee, alleen coninue stijve tepels haha

In de ochtenden voel ik me niet zo lekker, 2 keer moeten overgeven en nu eet ik crackertjes in bed en vanmorgen heb ik cupasoup gemaakt, mijn lichaam voelt dan heel anders dan de rest van de dag!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, te vroeg geroepen - werd vanmorgen gebeld en heb voor maandag een afspraak staan met iemand van MvM! Haha, inderdaad toch wel spannend - is om een of andere reden toch best "echt" ofzo!

Fren - lekker vlot joh met de kdv, maar fijn om alvast te weten dat er plek is! Ik heb echt geen idee hoe ik mijn werk moet gaan combineren met oppas - ik werk onregelmatig en m'n man ook, maar hij weet zijn rooster altijd pas 1 week van te voren, dus daar heb ik echt 0,0 aan! Evt een zeer flexibele gastouder ofzo??? Want schoonouders wonen op 2 uur reisafstand, dus daar heb ik niets aan en eigen ouders werken ook, dus die kunnen alleen op 2 dagen maar en misschien af en toe eens in het weekend... En voor mijn huidige functie moe ik minimaal 28u blijven werken en wil ik dat wel? Maar wat wil ik anders? Pfff, lastige vragen vind ik en schuif het nog maar ff voor me uit...

Liminous - fijn als je eerder kan komen voor de echo lijkt me - volgens mij leven we toch allemaal wel ontzettend naar die 1e echo toe!

Geplaatst

goedemorgen dames,

gisteren een rotdag gehad, erg misselijk de hele dag door en ook die vreselijk zeurende krampen jeetje mina, ik zei vanochtend nog tegen mijn dat ik blij ben als de drie maanden voorbij zijn!

Ik ben nog helemaal nergens mee bezig zoals verloskunidge ofzo..ik wil eerst afwachten wat het ziekenhuis zegt en dan is het toch vroeg genoeg? Ik las wel ergens dat je al kraamzorg aan moet vragen voor je 20e week..pff das ook snel dan toch.

Ik durf nog niets te kopen maar mijn moeder liet me zojuist een prahctig wit vestje zien die ze had gemaakt en dat vind ik echt zooo schattig!

mbt oppas heb ik dat al geregeld want mijn ouders passen 3 dagen per week op want die wonen letterlijk 1 straat achter ons dus dat is superhandig.

Dromen doe ik niet echt maar moet wel 10 x per nacht plassen...in zo'n kan van MvM haha.

hey bikkel wij gaan echt precies gelijk op heh!? grappig.

fijne dag allemaal en hopen dat het weer nog een beetje verbeterd.

liefs stiertje

Geplaatst

Oh ja, dromen! Heb weer gedroomd, toen werd ik wakker en dacht ik - nou, nu met ik m echt onthouden voor t topic. Toen ben ik weer ingedommeld en nu ben ik m dus weer kwijt, pfff, schiet lekker op zeg haha!

Stiertje- oh meid, jij ook misselijk nu? Vervelend! Wel prettig dat je het al geregeld hebt met de oppas! En wat betreft de vk en kraamzorg etc zijn we volgens mij inderdaad nog vroeg hoor - ga ik allemaal maar s rustig bekijken na de 1e of 2e echo...

Geplaatst

ha, lach je niet uit hoor stiertje, maar ben blij dat ik mijn ongemak mag delen met andere meiden :) en zie je ink...ligt niet aan het kindje, whahahahaha *prrt*...balen voor je stiertje, kweet hoe je je voelt en geen flauw idee wat je er aan kan doen.....

veel liefs

Geplaatst

Hier ook weer de hele dag kotsmisselijk. Toch maar die gore raketjes gebruikt, want ik het het idee dat het toch IETSJES minder is. maar ik wil woensdag gelijk gewoon tabletjes. Benbri, ik ken het pftt gevoel wel. BAH! Maar toch me maar even met het kleine jongetje naar de stad gesleept. Zwangerschapsbroeken voor 40% korting. Ik dacht: laat ik er daar dan maar vast een paar van kopen. Legt de verkoopster witte, roze en blauwe mutjes op de toonbank; weet je al wat je krijgt? Nou, misschien wel twee? Wil je dan een blauwe en een witte? Nou, ik heb al een blauwe in het wagentje zitten, ik wil het lot niet tarten, dus doe dan maar twee witte! Dus ik heb de eerste mutsjes al binnen!

Ik droom ook verschrikkelijk veel hier (tenminste, de paar uurtjes die ik slaap dan). Ik heb de meest bizarre dromen gehad vanaf het begin. Dat mijn man allemaal zaaddonoren had geregeld en zelfs een vrouw die eitjes had gegeven, om maar aardig te zijn dat het zou lukken. Ik gillen tegen de dokter dat ik nu niet wist van wie mijn baby zou zijn. Mijn vader die in de droom even langswandeld, de donoren bekijken en roept: hij zal maar op die daar lijken! Hard brullend wakker geworden! En ook al baby'tjes gekregen in mijn droom met een heel klein lijfje en een héél groot hoofd die dan heel druk over de vloer rende, tegen de muren, over het plafond weer terug naar de andere kant. Eigenlijk gewoon een klein, druk monstertje. Ach, veel weet ik er niet eens meer. Maar wel bizar. Ik droom normaal nooit!

Benbri, ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik deze keer niet gekozen heb voor moeders voor moeders. Ik weet dat velen dat asociaal zullen vinden. Maar de vorige keer (toen ik ook zo ziek als een hond was, heb ik juist daarvan zo vaak moeten overgeven. Als ik nu misselijk ben en ik denk aan hoe dat spul ruikt, kan ik dus weer over een mijn nek. Dus het spijt me, maar één keer hebben ze al mijn plas gehad, maar dit keer even niet.

Mijn man en ik wonen in een piepklein huisje, waar we besloten hebben om te blijven, zodat hij thuis kan blijven om voor de kinderen te zorgen. Dat is met Tuur goed gegaan en héél goed bevallen en dat gaan we nu met de volgende (één of twee) ook zo doen. Alhoewel ik wel bang ben dat het misschien veel te zwaar is vier dagen alleen met drie kleintjes. Maar dat gaan we dan maar even bekijken. Ik heb hier wel een lekker gevoel bij. Zo'n klein babytje naar de opvang voelt voor mij niet zo lekker. Ik realiseer me ook wel dat het bij velen niet anders kan. Maar ook wij hadden niemand in de buurt. Mijn ouders op 2 uur rijden en de moeder van Ruud in een verpleeghuis. Maar tegen de tijd dat de nieuwe baby ('s) er zijn gaat Tuurtje naar de peuterspeelzaal een paar ochtenden. Dat geeft ook wat meer rust.

Ik heb zo'n idee dat de misselijkheid rond de 5,5 week begint bij de meesten. Ik hoop het niet voor jou Ink...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Als ik jullie verhalen lees, ben ik zo blij dat ik nog niet misselijk ben... Heb alleen erge trek. Werd er vanmorgen zelfs wakker van, echt een rammelende buik! Nu dus vroeg op de bank met een broodje.

Gister nog een test gedaan, was toch wel een beetje onzeker geworden van de haperende mvm testen. Gelukkig stond er vrij snel zwanger 3+, dus dat zi wel goed!

Geplaatst

Hmmm. Dacht dat ik gespaard zou blijven.... Maar ook hier sloeg de misselijkheid toe toen ik ontbijt/koffie stond te maken voor mijn liefje voor vaderdag. Wel leuk want onze dochter had zelf zeep gemaakt en een lief boekje erbij en ik had en een rompertje gegeven met I LOVE PAPPA... Hij was verrast dat ik dat had gedaan aangezien ik er nog zo weinig vertrouwen in had na de bloeding... Maar nu met de misselijkheid is dat vertrouwen wel weer terug gekomen....

Fijne vaderdag iedereen,

Knuffels,

Nofje

Geplaatst

Hihi nofje herkenbaar!!! Hier is het weiige gevoel ook overgegaan in misselijk. niet heel erg maar ik moet oppassen met geurtjes.

Tijgerbalsem is geen goed geurtje, blehhh. Had het net opgedaan ivm zere schouder enmoest daarna gauw naar de wc renen. Nog meer meiden hier met zere schouders van de groter wordende boops.

Geplaatst

whahahahahaha....dat komt vast omdat jullie mij en jeanine hard gingen uitlachen, krijg je er van he...baby(s) straffen onmiddelijk, hihi (nee, dit was allemaal maar een grapje hoor) maar wel grappig dat ineens spontaan het halve bankje misselijk word, voel helemaal met jullie mee, gisteren was het gelukkig wel wat minder, ik helemaal blij, maar vandaag slaat het weer in alle hevigheid toe, idd vooral bij geurtjes :) heb nog niet iets gevonden wat helpt...ja pepermuntjes werkt ietsjes omdat het een fris geurtje is en ik zet continue ramen open, niet omdat het nou zo lekker warm is (eerder harstikke koud) maar die frisse lucht, heeeeeeerlijk....en ik eet veel fruit....niet dat dat werkt hoor, maar tis lekker en ik word er gelukkig niet zo heel dik van, want daar snap ik ook geen donder van. hoe kan ik nou al dikker worden, terwijl babyfrummel amper 2 cm groot is???

nou ja...het zij zo :) veel liefs

Geplaatst

Haha wat een misselijke bende hier.....ik ben niet echt misselijk maar eerder gammel, heb overal zin in maar niks verzadigd, het rare gevoel blijft een beetje hangen!

Ik ga ook regelmatig even liggen met een boek, even tot rust komen! Gisteren weer dat rotgevoel in mijn onderbuik en dan helpt liggen wel, het duurt misschien maar 10 minuten maar ik word een beetje lastig van het gevoel, heel zeurderig en irritant!

Ik vind wel dat de tijd best snel gaat, bijna 6 weekjes!

Hebben jullie ook al veel cadeautjes gekregen? Gisteren kregen we weer 5 rompertjes, de kaartjes blijven komen, echt super gaaf!

Geplaatst

dat rare onderbuikgevoel bedoel je? ja, heb het ook al een paar keer dat ik echt bijna liep te janken van de pijn, maar schijnt er allemaal bij te horen....wist niet dat je je zo belabberd kan voelen hahaha...en ja...misselijk ben ik, maar ook honger, maar niets verzadigt genoeg en dan nouja....circeltje iig....tijd gaat idd echt heel snel, ik heb al zo'n idee van , goh...ben al bijna 8 weken zwanger, 5 weken geleden deed ik de test en het frummeltje is alweer 2 cm, terwijl hij 2 weken geleden mss 5 mm was....gaat raar snel, gelukkig aan de ene kant ook wel, hoop dat ik me perfect voel in de middelste 3 maanden en dat die ook lekker lang duren, hahaha..

veel liefs

Geplaatst

Ik vind het allemaal nog wel onwerkelijk hoor.

Hebben net de kindswaren die al 5 jaar in de schuur hangt in elkaar gezet om te kijken of het nog wa is. Had er 5 jaar niet naar gekeken Nl. Is een quinny, ziet er verbazingwekkend goed uit en heel compleet. We gaan hier voorlopig maar van uit. Kleur en bekleding ook schoon en netjes: licht en donkergrijs. Hij staat nu in hè kamertje dat al 5 jaar bestemmingsloos is, wel gek m te zien hoor!

Geplaatst

Wij hebben 8 jaar geleden de kinderkamer van vrienden gekregen, zij gingen emigreren naar australie! Dus alles lag te verstoffen op zolder en nu kunnen we over een paar weekjes eindelijk eraan beginnen! De kinderwagen krijgen we cadeau van mn schoonouders, we zijn helemaal weg van de special edition silver van bugaboo!

Het wordt sowieso spannend met t het kamertje want we hebben ons huis te koop staan! We hebben iets nieuws op het oog maar willen eerst ons eigen huis kwijt zijn...ben benieuwd waar we het kamertje gaan opzetten haha!

Die krampjes zijn echt shit zeg, idd tot bijna huilen, het is maar effe maar pfffff

Geplaatst

geweldig al die kwaaltje en zooooooo herkenbaar. Vandaag een lang dagje voor me, van 11 tot ongeveer weer 11 vanavond werken. En dat terwijl ik alleen maar wil slapen, sta nu te wachten tot we gasten krijgen nog ongeveer 20 minuten (restaurant van mijn vriend) Morgen weer vroeg op mijn eigen werk beginnen, half 8 dus morgen avond denk ik geen donder meer waard.

Hopenlijk morgen niet zo misselijk, ik voel me daar zo brak bij.

Bikkel hier nog helemaal geen cadeautje gehad, zussen wonen erg ver weg en heb ik alleen nog maar aan de telefoon gesproken en ouders zijn met vakantie. Verder ben ik ook echt zo'n muts die die 12 weken eerst wil afwachten. Op mijn werk zeiden ze ook al, je krijgt pas wat als je 12 weken bent, Heb het daar al verteld omdat ze ook al op de hoogte waren van de ivf poging en omdat ik tijdens werktijd voor de echo's moet.

Geplaatst

och, uiteindelijk maakt het toch niet uit wanneer je wat krijgt, als het maar gewoon goed blijft gaan toch? :) ik had van mijn buuvje een broekje en shirtje gehad (jongens ook nog, hihi) voordat ik uberhaupt zwanger was, ze wist dat het gewoon een keer ging lukken (ze had gelijk, de poging daarna was raak :)), vond dat ook wel errug lief, daardoor voel ik me nu weer extra zwanger :) hebben jullie trouwens een voorkeur? (en ja, tuurlijk is het hopelijk gewoon gezond, en als het van het andere geslacht zou zijn, net zo gelukkig, maar "stiekeme" voorkeur mag je toch wel hebben?)

ik hoop zelf op een jongetje, gewoon omdat die iets rustiger zijn en ik mijn man graag zijn "stamboomhouder" gun, maar meisje zou net zo leuk zijn hoor en ben ik net zo tevreden mee :)

meezie, vind het knap dat je misselijk aan het werk kan gaan hoor...ik ben blij dat ik daar niet aan hoef te denken, ben net werkloos geraakt. heb mijzelf maar meteen ziek gemeld tgv de zwangerschap en misselijkheid, dacht...een werkgever heeft toch geen donder aan mij nu...over een paar maanden zie ik het wel weer, vaste baan kan ik toch shaken...

Geplaatst

Hmmm vandaag weer wat oud bloed gehad. Vroeg in de avond. En nu een beetje kramperigheid gevoel. Nu lekker op de bank met een dekentje. Even rustig aan doen nog.... Morgen om half 11 de echo. Ben benieuwd of ie nog lekker zit daar binnen. Aan mijn borsten te voelen en de misselijkheid wel. Dus alle symptoompjes zijn er gewoon weg nog... Zelfs erger dan vorige week. Dadelijk maar even lekker slapen hoop ik dan en morgen even lekker naar binnen gluren. Weltrusten allemaal zzzzzz

Geplaatst

nofje succes bij de echo vandaag, hopenlijk is het bloeden en de kramp minder geworden.

hier even aan het zitten voor ik me zo ga aankleden en naar het werk ga, probeer met moeite twee boterhammen te eten waarvan ik hoop dat ze erin blijven, bleh licht in mijn hoofd en een beetje misselijk, hopenlijk trekt het weg.

Geplaatst

succes bij de echo nofje, hopelijk zie je een mooi hartje kloppen (althans...het hartje zelf zal moeilijk te onderscheiden zijn, maar een heel leuk knipperlichtje in je baarmoeder zou wel heel prettig zijn he :) hoop dat de krampen en bloeden weer gestopt is, waarschijnlijk heb je gewoon een hele doorbloede baarmoeder (hoop ik voor je :))

anyway, ik blijf online vandaag :)

@meezie....tis ook geen lolletje he, mss moet je toch ook maar die zetpillen aanvragen, heb gemerkt dat ze toch wel ietsjes werken hoor :)

veel knuffels

Geplaatst

thanks Benbri en Meezie,

Het was gelukkig maar een klein beetje en gestopt... Gisteravond laat echt een giga emo bui gehad... Manlief was slachtoffer van boosheid, verdriet, angst en ook wel blijheid.. Heb echt hele nare dingen tegen hem gezegd... En het enige dat hij deed was een arm om me heen slaan en mijn haar strelen.. Nou toen kwamen de waterlanders..... Ik begrijp echt niks meer van mijzelf... Normaal ben ik vrij beheerst en laat ik me niet zo snel uit het veld slaan, maar nu.. En manlief zei dat dit dus nog wel een paar keer zou gaan gebeuren. Hij heeft 2 dochters uit een eerdere relatie.. Dus ik zeg tegen hem: Echt? En je houdt nog steeds van me? Ik ben een monster!

Ik heb er zo'n spijt van..... Hijis zo lief en doet echt alles voor me. Hij doet het huishouden, tenminste de grote dingen en koken... Hij masseert me... en laat de honden uit.. Het enige dat ik hoef te doen is de was vouwen en stof vegen.... That's it! Hij doet echt alles voor me....

Ik voel me nu wel weer ok.. Borsten doen niet meer zo'n pijn en ben ook niet echt misselijk. Ik denk dat ik het vooral smiddags krijg.. begint tegen 11 uur en gaat door tot een uur of 2. En dan die emo buien.. Herkennen jullie dit?

Liefs,

Nofje

Geplaatst (aangepast)

whaaaaaaaahahaha....nee, niet zo heftig zoals jij ze beschrijft, maar wel jankbuien die helemaal nergens om gaan en superschuldig voelen. mijn mannetje doet wel veel voor me hoor en dan voel ik me schuldig dat ik niets kan doen, of minder dan ik van plan was. was eergisteren wel aan het huilen...ik snapte idd niet dat hij van me hield, want ik was alleen maar misselijk, moe, nergens zin in, geen zin om te vrijen (voornamelijk door de moeheid en de misselijkheid) en..en..en..en...maar de boosheid heb ik gelukkig nog niet echt...krijgen anderen wel over zich heen, hahaha...gisteren voor 15 euro bij de plus boodschappen gedaan, zat te wachten op mijn discje, kreeg ik niet, want het totaalbedrag was 12 euro (ging 3 euro flessenbon vanaf) ik wilde al bijna gaan flippen, dacht...naaierij zeg. als ik de flessenbon apart inlever krijg ik het wel, maar net voordat ik mijzelf voelde ontploffen zei dat mannetje dat ik er wel eentje kon krijgen, maar dat het niet de bedoeling was, ik wilde echt ontploffen, whahahaha....normaal laat ik het maar zo, nu ging het echt om het principe *grijns* en zo heb ik wel meerdere onlogische en mss wel onredelijke buien, hihi.

overigens blij dat het bloeden gestopt is nofje :) en nee, we zijn geen monsters, we zijn gewoon vreselijk zwanger ;)

ps...overigens net op hyves gekeken en mirjana had als www woensdag geplaatst, "weer opnieuw beginnen", dus ik ga ervanuit dat het bij haar helemaal mis is :( ga maar duimen voor de volgende ronde voor haar, bah...

aangepast door benbri
aanvulling
Geplaatst

Echo was helemaal goed! En we hebben een hartje zien knipperen. Zo mooi!!! Ben helemaal blij. Zo nu weer terug naar huis rijden... Tot later!

Geplaatst

Nofje - en en en, hoe was de echo?

Jeetje- de kwaaltjes nemen wel flink toe hiero hé?! Nou, ben benieuwd hoe ik me eind van de week dan ga voelen als broekkie hier haha! Nu hier af en toe een klein beetje weeïg, maar that's it gelukkig!

Net is MvM geweest - teststreep knalde er echt uit, dus was weer prettig! Maar jeetje, wat nemen die kratten veel plek in zeg! Wij wonen ook in n erg klein huisje, dus alle ruimte die we hebben wordt wel benut! Jeanine - komen de kinderen bij jullie op 1 kamer, of hebben jullie nog wel een kamertje over? Wij hebben 2 slaapkamertjes, waarvan we dus zelf 1 in beslag nemen. Ik denk zelf dat het straks wel allemaal past, maar manlief krijgt het af en toe benauwd hier haha! Heerlijk dat die van jou thuis kan blijven ivm oppassen etc. Sja, hier maar vroeg gaan zoeken naar een gastouder ofzo denk ik, maar nu nog niet - dat vind ik té vroeg! Bikkel - hoop dat jullie je huisje dan snel verkopen en die andere ondertussen gereserveerd blijft voor jullie!

Ondertussen krijgen wij gelukkig al wat spullen aangeboden van mensen die uit de kleine kinderen gegroeid zijn haha. We hebben nu een box, een comode, een ledikantje, krijgen van schoonouders een meegroei kinderstoel, hebben op zolder nog een stoffige buggy. Twijfelen nog of we eerst een wiegje op onze kamer willen of gewoon gelijk ledikantje. En willen ws een draagdoek in t begin... Qua cadeautjes 2 rompertjes en 1 mutsje gehad van mijn ouders, maar ben nog voorzichtig als ik het vertel met mensen, omdat ik eerst de echo wil zien, dus merk dat mensen dan zelf ook iets minder uitbundig zijn omdat het nog zo pril is...

Moet mezelf wel inhouden om niets te gaan kopen hoor! Onder het mom van "kraamcadeautjes voor anderen" snuffel ik wel lekker rond in de winkels hihi!

Meezie- succes met je werken vandaag. Pff, wat een lange dagen maak jij dan ook zeg! Ik heb de afgelopen maanden een hoop overuren gemaakt en me daarom expres in juni/ juli en aug wat minder ingeroosterd om deze op te kunnen maken en dat vind ik wel erg prettig! Merk dat ik m'n werk ook echt ineens veel minder belangrijk vind- heel slecht, maar merk dat ik hier en daar steekjes laat vallen, maar kan er weinig aan doen - ben er gewoon echt niet bij met m'n hoofd!

Benbri- ben jij echt al aangekomen dan? Haha, echt al een buikje te zien? Lach je niet uit hoor, vind het gewoon grappig met zo'n klein frummeltje! Ik had eerst een ook opgeblazen buik, maar dat is de laatste dagen wat afgenomen gelukkig. Heb wel online een zwangerschapsbroek besteld - mijn witte broek zat al krap, dus moest zowiezo al een nieuwe en die ik zag, was niet heel opvallend qua wel of niet zwangerschapsbroek, dus ach, laat ik dat dan maar doen dacht ik bij mezelf hihi!

Gelukkig heb ik gisteren en vandaag voor het eerst geen bruine of rode afscheiding meer! Ben er erg blij mee! Is zooo eng om te zien! Dus Nofje - begrijp wat je voelt als je dat hebt en blij dat het bij jou ook gestopt is!

Nog 4 dagen tot de 1e echo!!!!!!!!!

Geplaatst

Hahaha Nofje, terwijl ik mijn mega verhaal aan het schrijven ben (schade inhalen van gisteren afwezig hihi), zie ik nu dat je echo goed was - super meid!!! Geniet er lekker van!!! Hebben ze nog een verklaring kunnen geven voor de afscheiding? Maar het belangrijkste is gewoon dat het goed was - echt heerlijk joh!

Geplaatst

Benbri - jij vroeg volgens mij naar voorkeur toch? Sja, we hebben al 2 namen voor ene meisje en nog 0 voor een jongen, dus in dat opzicht .... ;-)! Maar m'n gevoel zegt een jongen om een of andere reden! Maar m'n man denkt een jongen en een meisje hihi, die denkt gewoon dat het er 2 zijn! Maar ik niet hoor!

Heeft trouwens al iemand "misbruik" van z'n zwangerschap gemaakt? Vorige week pinkpop mocht je geen eigen eten mee nemen, maar ik had sultana's en ontbijtkoek bij me omdat ik geen zin had in allemaal vet eten! Sja, mocht eigenlijk niet mee, maar toen maar mijn test laten zien (hihi, die zit standaard in m'n tas om te kunnen showen als ik t iemand vertel trots als ik ben met eindelijk die 2 streepjes!) en uitgelegd dat ik tussendoor kleine beetjes wil eten en toen mocht het wel, zolang ik het maar niet overdreven in het openbaar deed :-)!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden