Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjan - zou wel leuk zijn, volgende week al... Wie weet? Want je krijgt wel weer een echo dan? Anders ben je 2 dagen voor mij - 5 okt heb ik de 20-wkn echo ;-)... Maar zit stiekem te twijfelen of ik niet toch ff ergens een geslachtsbepaling eerder kan laten doen hahaha, hoe bedoel je, ongeduldig...

Elinorac - heb ff gekeken voor jou - heb t net ook op die afsprakensite gezet. Je kan evt met de trein naar Utrecht (1u en 40 minuten) of met de trein naar Sliedrecht komen - duurt een uurtje en dan gaan we hiervandaan naar Utrecht - is dan ook nog een ruim half uurtje, maar wel gezelliger :-)...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nofje - haha, apart verhaal van die mevrouw! Hier inderdaad ook al n paar buikvoelers gehad. Hangt er van af wie het is - als m'n zussen of vriendin t doet voelt t niet gek, maar laatst deed een collega het en toen voelde ik me wel wat ongemakkelijk! Vervelend dat je contract niet verlengd wordt! Wanneer loopt hij af? En wat ga je dan doen?

Geplaatst

Ik kom vanaf Rockanje en rijd langs rotterdam als ik naar utrecht rij, ik kan 1 iemand meenemen (ik heb een smart en mijn vriend een busje, dus allemaal 2 zitters) We zijn druk opzoel dus naar een nieuwe auto

Geplaatst

alleen mijn vriendin voelde even hahaha, en mijn mannen natuurlijk:)

maar voor de rest blijft iedereen van MIJN buik af.

met de oudste ook buikvoelers, op den duur was ik er zat van en ging ik terugvoelen als het ongevraagd werd gedaan!!

dan keken ze me raar aan, " raar he? als iemand zomaar aan je buik voelt, ja bij mij zit ook MIJN buik ertussen hoor!!" zei ik dan:)

net als "knijpen" in baby's wangetjes als het in de kinderwagen ligt, dan knijp ik terug, ja mijn kind kan niet terugknijpen hahahaha

Ink ik krijg idd as dinsdag weer een echo, omdat ik 4 mk's heb gehad wil hij het extra in de gaten houden en ook om mij gerust te stellen!

wel fijn hoor.

groetjes marjan

Geplaatst

Gelukkig heb ik dat nog niet gehad..... buikvoelers. Iedereen blijft van mijn buik af! Misschien dat ik dat ook wel uitstraal dat niemand het durft te proberen haha? Lijkt me ook nog wel erg vroeg om als buitenstaander nu al te gaan voelen. Ik voel verdorie zelf nog niet eens de kleine wat denkt een ander dan te kunnen voelen? Mijn rommelende darmen???

Jullie lijken me allemaal lieve meiden, maar ik ga niet mee met de meeting. Maar ik hoop natuurlijk dat jullie een heel gezellige dag zullen hebben!

En wat spannend dat sommigen al zeer binnenkort het geslacht zullen weten. Wij laten het een verrassing. Ook leuk, maar ben toch wel erg nieuwsgierig haha.

Geplaatst

ik vond het nooit zo erg als ze aan mijn buik voelden....en nu is mijn jongste dochter continue aan het wrijven over mijn buik, hahaha...ach..is al jong contact maken he :) nog een paar dagen, dan hoop ik dat madammeke of meneertje haar/zijn beentjes even wijd willen doen voor paps en mams :) ik heb echt totaal geen gevoel meer over wat het zou kunnen zijn, dacht eerst echt een jongetje, toen een meisje en nu niets, hahaha...vreemd eigenlijk :)

inkie.....heb wel een klein teleurstellend iets voor je, maar waarchijnlijk word het 12 november, dit omdat dan tot nu toe iedereen kan, behalve jij (en ik vind het heel erg om te moeten zeggen) maar december zit je in de feestmaand, dus dat word niets (dure maand voor allen), januari gaan de eerste meiden alweer bevallen.....dus denk dat het of die datum word of niets...want oktober konden er ook al een paar niet en eind september volgens mij ook niet en om nou voor volgende week te gaan plannen word wel heel erg een race tegen de klok....maar we zullen zien :) meezie moet nog even reageren(heb je nou de mail al gehad?) en caroline, jij kan dan denk ik best met meezie meerijden dan als rotterdam bij jou in de buurt ligt (heb nog steeds geen topo brains gekregen) enne...nofje....waarschijnlijk 12 november dus....als alles er zo uit blijft zien en dan denk ik idd gewoon utrecht omdat dat toch het centraalst ligt voor allen...

kan je overigens tapas ook in de middag eten dan? (ben zelf echt idolaat van tapas, dus ik kan het nog eten als ik wakker word in de morgen, hihi) graag ideeen daarover en anders doen we high tea als middagtapas niet in de smaak valt :)

Geplaatst

Jaaaa, das ook niet leuk ;-(.... Nee hoor, snap dat t moeilijk genoeg is om n datum te prikken waarop iedereen kan, maar beetje jammer vind ik t natuurlijk wel... Ik zie inderdaad dat t tussen een keer met mij òf met medusa (renata) is. Ben jij die andere dagen op vakantie Renata?

Sja, dubbel gestraft voor het late op vakantioe gaan snif snif... Oh man, wat ben ik r aan toe- lekker naar de zon en gewoon 4 weken lekker met m'n mannetje rondtrekken en t land ontdekken - heeeerlijk! Wou dat we t wel iets eerder hadden gepland, want duurt nog zo lang voor m'n gevoel, maar 14 okt hebben we nog n bruiloft waar we ook heen wilden... Nou, genoeg gezeurd weer...

Marjan - kan me voorstellen dat t dan inderdaad fijn is om die extra bevestigingen te krijgen. Lekker hoor! Ben benieuwd of je het al kan zien...

Eef - moest wel lachen om je berichtje over je darmen. Is inderdaad zo - voel zelf ook nog niets, dus waar voelen ze dan aan hahah, zo had ik t nog niet bekeken. Maar denk gewoon t idee van dat je buik wat ronder en gespannen aanvoelt en t idee dat er dan n mensje in groeit ofzo. Voel zelf best veel aan m'n buik omdat ik t zo apart vind dat dat allemaal veranderd. En ook eigenlijk het enige is waaruit blijkt dat ik zwanger ben, want verder echt nergens last van!

Afgelopen weekend verjaardag van m'n man. Was wel lief - een vriend van m vroeg n aantal keer of hij me kon helpen, want hij wist niet meer wat ik nu in dit stadium wel en niet mocht doen hahaha - zij hebben iets vna 2 jaar geleden een kleine gegeven. Voelde me toen wel apart, want liep gewoon met bierkratjes en alles te sjouwen, want dat gaat allemaal prima en wil me nog niet afhankelijk opstellen, maar ja, die tijd gaat waarschijnlijk wel n keer komen...

Geplaatst

ja, ik weet het ook niet meiden :( had jullie graag erbij gehad, maar het word toch idd met jou of met medusa helaas :( oktober kon volgens mij ook niemand....of zal ik die datums alsnog opperen? volgens mij hadden we dan hetzelfde probleem met 2 andere meiden, melis ging ergens daar op vakantie en nog iemand (ohohoh....sorry, wil het niet vergeten, maar die hersenen zijn samen met mijn bekken aan het verweken geloof ik, hihi)

die man van mij loopt ook te piepen dat ik niets mag doen en alleen maar zwanger mag wezen, ja halloooooow....ben nog meer dan een draagtas voor de baby :) hahaha

Geplaatst

Snap t wel hoor, zat er wel al n beetje in met onze vakantie. Gaat Medusa ook op vakantie dat zij die laatste weekenden allemaal niet kan?

Haha, een draagtas voor de baby :-)... Die kon ik nog niet!

Geplaatst

ik moet eerlijk bekennen dat ik dat echt even niet meer weet wie er nog laat op vakantie gaat of wie niet...behalve jij dan....en idd fren die nu in ibiza zit...ik weet het echt niet meis, ze geeft er vanzelf wel antwoord op (of niet, hahaha)....jammer dat jullie ook echt overlappen gewoon...

Geplaatst

heb maar de datums met meer dan 2 niet-kunners weggehaald en oktober erbij gezet...wie weet zit er een klein gaatje in oktober waar we wel allemaal kunnen...zouden alleen janis en meezie nog even de lijst ook invullen? en degene die mee zouden willen (gezellig) even de emailadres willen pben naar mij? thanx :) en de anderen die wel al gereageerd hebben...oktober heb ik dus nu toegevoegd...

veel liefs

Geplaatst

hihihi Draagtas voor baby's die moet ik onthouden. Hier ook zon overbezorgde man LOL.

Ik vond het ook wel ff raar dat er iemand aan mijn buik zat... Maar ik was ovderdonderd door de vraag.. Maar terugvoelen die is goed! Ga ik onthouden hihihi.

@Ink: Per 1 december ben ik toos werkeloos... Niet erg hoor... ik wilde er eigenlijk zelf ook weg. Heb een internationale baan en 1 keer in de 2 weken 2 dagen weg dat zie ik niet meer zo zitten nu... Ik neig ernaar om als zelfstandig consultant te gaan werken. Liijkt me perfect te combineren met moederschap. En daarbij kan ik hetzelfde verdienen als nu met 3 dagen in de week werken. Ik ben al benaderd door 2 verschillende bureau's die mij graag willen bemiddelen... Dus dat komt wel goed.

Maar misschien wil ik het eerste half jaar wel gewoon lekker van ons kindje gaan genieten.. Ik weet het nog niet precies.. Maar dat zal wel op mijn pad komen als het zover is hihi... Ik maak me er niet zo druk om.. het is goed zo!

Morgen weer een echo!!! Ik hoop dat we dan al stiekum kunnen zien wat het is... spannend!!!

Geplaatst

neeeeeeeeeeeee, das niet eerlijk nofje...ikke eerst, whahahaaha....laat mij nu de primeur hebben :) (errug he, whahahaha) nee, gun het je wel hoor, ze kunnen het zien vanaf 15 weken zeggen ze...alleen is het tot week 17 goed zoeken geloof ik, kweet niet...weet alleen dat de geslachtsbepaling tussen de 15 en 17 weken duurder is dan daarna.....dus ze zullen het vast wel zien, ben heel benieuwd iig :) wel zeggen wat het word he :) ik nog steeds 3 dagen wachten...zucht....tijd gaat te traaaaaaaag :)

Geplaatst

Dames heb de datum ingevuld, de rest van november kan ik ook wel geloof ik maar weet het niet precies.

Maar ehhh we hebben het over buiken, kom op dames met die foto's!!!!!!!

Ik wil die buiken zien hahah

Liefs Janis

Geplaatst

Zo wat een gezellige kletsdag vandaag.

Nofje wat leuk morgen de echo!!!

Ink, ik wordt op mijn werk al heel erg ontzien (kinderopvang) ik heb allemaal collega's die weten hoe het is om zwanger te zijn in dit werk en dat is best pittig, je bent veel aan het tillen en op de grond aan het zitten. 1 collega wil nu zelfs niet meer dat ik verschoon, maar dat krijg ze er niet door. veel kindjes kan ik staand verschonen of via het trapje laten klimmen en ik vind juist die 1 op1 momentjes heerlijk. Anders zit je de hele dag in de groep met heel veel kindjes om je heen. Ook leuk hoor, maar een beetje rust is soms heerlijk.

Wel fijn dat ze me willen ontzien, maar soms vervelend dat ik zelf niet kan beslissen omdat zij dat voor me doen, maar ja ik ben dan ook er eigenwijs en zij weten hoe het is.

Benbri, ik ging nog laat op vakantie van 25 sept tot ong 11 oktober. Ik zal zo even het lijstje invullen, moet even met mijn agenda en die van de zaak kijken, want als het hier druk is kan ik niet weg. November wordt lastig want dan hebben we misschien geen personeel meer, al hoop ik dat we gauw iemand vinden. Ik vul november wel in maar het kan dus later zijn dat ik niet kan en dan heb ik gewoon pech!!! :-(

Marjan, hihi terugvoelen en terug knijpen die ga ik onthouden, hier niet zo veel buikvoelers, heel af en toe mijn schoonmoeder en het vrouwtje wat bij ons werkt, maar dat is ook een vriendin. Verder natuurlijk ikzelf en ook vriendlief schijnt dat harde bal(letje) in mijn buik iets minder eng te vinden. Al voelt hij geloof ik vaker aan mijn (.)(.) omdat die volgens hem zo GROOT zijn. zucht, ik zeg dan altijd maar dat hij beter een band kan gaan opbouwen met zijn kindje en dan is het van O ja O ja en dan aait hij even over mijn buik.

Janis, ik heb nog een foto zal die er zo ook even opzetten, zit nu achter de verkeerde pc

Geplaatst

Wat een drukke dag vandaag zeg!! Gezellig hoor. Helaas heb ik weinig puf om te reageren op dit moment, moet echt weer even wennen zo na de vakantie. Valt wel even weer tegen met werken en dan eigenlijk ook nog alles opruimen op de kamertjes waar alle babyspullen moeten komen te staan...

Morgen gaan we als het goed is een mooie tweelingwagen kopen, hebben de andere tweelingmoeders hier ook al naar gekeken? En misschien een mooi kamertje uitzoeken en hopen dat ze een mooie prijs willen maken wanneer we alles in 1 winkel gaan kopen :)

Ik ga denk ik afhaken met het uitje. Ben in oktober al erg druk in de weekenden en ben denk ik blij wanneer ik een keer een middag/avond niets heb (lijk wel een oud wijf, haha).

Sommigen hebben dus spannende echo's in het vooruitzicht met geslachtsbepaling!! Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden hoor..

meezie fijn dat er werk uit je handen wordt genomen maar kan me wel voorstellen dat je ook nog wel een aantal dingen zelf graag wil doen om wel je contactmomentjes met de kids te houden. En zo lang het allemaal nog kan gewoon lekker blijven doen!

Geplaatst

jah voelen aan de buik, denk echt dat het er van af hangt van wie het doet. Laatst deed ook iemand het heel snel bij me maar dan meer dat ze zo blij voor ons was, heb daar niet op gereageerd. Als ik denk dat iemand aan mijn buik gaat aaien waarvan ik het niet wil dan draao ik me om, ik vind het idee ook raar om bijn mijn schoonzusje of vriendin zo ineens aan de buik te zitten tenzij ze bijv het voelt schoppen en dat moment met mij wil delen door mijn hand te pakken.

Zie de foto,s straks nog wel.

Zit nu op de telefoon.

Liefs janis

Geplaatst

ja, normaal maak ik die zelf, maar dat gaat niet meer inmiddels, hahaha...alhoewel ik het morgen even via de spiegel kan proberen enne meezie....ik moest even keihard lachen om jouw mannetje hoor....(o)(o) zijn het inmiddels bij mij en nog lekker heel donker ook...manlief die vind het idd errug interessant om naar te kijken en hij zei laatst al dat het licht niet eens aanhoef om de tepels te vinden...hij zegt, zijn nu echt letterlijk koplampen, hahahaha...en ik heb "de" streep al...alleen heel vreemd boven mijn navel en nog niet onder de navel...heel dom iig...verder steeds meer plokken, heerlijk :) maar ja...wij zijn natuurlijk al een stukkie verder he :) kan iig nu zeggen...nog 2 dagen (oh nofje, ben voor jou ook nieuwsgierig hoor)

ik ga mijn mandje in, ben echt heeeeeeeeel erg moe vandaag (denk gisteren teveel gedaan, heb letterlijk geen minuut stilgezeten, zucht) en slapen jullie ook zo slecht? echt heel erg, word rond half 2 wakker en kan dan niet meer slapen...doe echt mijn best, niets denken (vooral denken dat ik niets denk zeg maar hihi), schaapjes tellen...maar slaap pas anderhalf uur later pas en dan gaat de wekker van manlief bijna af, dus kan ik ook niet meer slapen, dan gaat de wekker af en dan dut ik een beetje, manlief maakt me dan bruut wakker om 5 uur om het licht aan te doen en dan pas na een half uur of zo slaap ik weer anderhalf uur, want word half 8 wakker :S...errug vermoeiend dus *zucht* oke...have a nice night meiden :)

Geplaatst

haha benbri nee, die tepels zijn nog normaal en geen streep op mijn buik. Net weer van een kennis gehoord, ben je echt 18 weken, nou zie er niks van. Nou wij wel!!!

O ja hier een foto[ATTACH=CONFIG]2187[/ATTACH] met 17 weken 5 dagen.

En dan ga ik nu dat afspraken lijstje invullen en dan naar bed, toen ik vandaag thuis kwam werd ik ineens snif verkouden, niezen, keelpijn, snotterig, blech

Geplaatst

Beterschap meiden, komt door het rare weer van de afgelopen tijd.....

Wat betreft streep op de buik, ik begin ook boven een donkere streep te krijgen, onder had ik eigenlijk altijd al een lichte streep, oja, en ik heb meer donshaar op mijn buik hihi.

Ik voel me deze week een stuk beter, lichamelijk en geestelijk, slaap deze week ook wat beter, zal wel omdat ik zoveel op het moment doe.

Dinsdag is de kinderwagen binnen gekomen, en heb hem inelkaar gezet en als ik er achter sta, kan ik me nog niet voorstellen dat ik met een paar maanden er echt achter loop en wat in mijn buik nu zit er daar dan in ligt. Alles begint nu echt echter te worden.

Zit nu nog te bedenken van hoe we de babykamer willen gaan schilderen/behangen ik ben zelf een typ voor neutrale kleuren met een leuk neutrale printje. Pfff wel moeilijk hoor allemaal.

Meiden fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

jeetje meezie....wat heb jij een bescheiden buikje, hahaha...nu voel ik me echt een koe hoor, zal snel een foto maken, maar ik heb zo ongeveer het 3 dubbele, hahahaha...maar ja, buikspieren zijn bij mij ook al heel lang nergens meer te bekennen he :) en leuk he janis...die van ons hadden we al een tijdje geleden op mp vandaan gehaald (ongeduld he, hihi) dus zo af en toe sta ik daarachter en denk....okeeeeeeeeeee....vind het toch wel weer spannend. heb natuurlijk al 2 kinderen, maar die zijn 12 en 8, dus voor mijn gevoel begin ik wel weer helemaal opnieuw en dat vind ik dan soms wel weer erg spannend, maar ook leuk spannend....en die donshaartjes heb ik ook...alleen zijn ze zwart bij mij zowat...maar goed, mijn (o)(o) zijn als enige zo...word nog wat dan met die koplampen (dat vind ik dan wel weer een compliment als je heel lang door overmatig gewichtsverlies alleen nog maar theezakjes had, hihi)...oh ja...

wil graag weten of het een zondag of een zaterdag moet worden, laat de 4 dagen maar aan jullie over, vind het een beetje moeilijk om te moeten besluiten of ink niet mee kan of medusa, alhoewel medusa miss wel mee kan als we het op tijd doen, zullen we dan de 26 november doen? dan kan in principe iedereen mee en of opvang zoeken voor hondjes, kindjes, mannetjes en dergelijke :) en oh ja...high tea gaan we dan doen, nog even een leuke locatie zoeken, maar we hebben de tijd :)

Geplaatst

Hey meiden,

Vervelend te lezen dat er een aantal verkouden zijn geworden. Ik heb vannacht juist voor het eerst sinds 4 maanden (!!!) zonder neusdruppels geslapen :-)! Voor m'n zwangerschap was ik verkouden geworden, wat elke avond opnieuw op kwam zetten. Probeerde zonder te slapen, maar dan kreeg ik het zoooo benauwd dat ik niet aan lucht kon komen. Had het al met de vk er over gehad en die zei dat het inderdaad door de zwangerschap kon komen dat het aan bleef houden. Sja, fijn zo'n antwoord, maar dan zou t dus voorlopig niet over gaan. Dus van de week was m'n 4e flesje neusdruppels leeg en moest ik nieuwe halen, maar maakte me ook wel zorgen over de effecten er van op de kleine. Dus maar ff doorgezet van de week en paar nachten gebroken geslapen en als ik het echt niet meer uit hield zo rond 4.00 1 kant gedruppeld ipv 2 en vannacht dus voor het eerst helemaal zonder - joepie - ik ben blij! Hoop dat ik het vol ga houden!!!

Maar goed, was n langer verhaal geworden dan de bedoeling was hahaha...

Qua datum - zeggen jullie t maar dames - ik ga natuurlijk niet zeggen dat t een andere datum dan de 12e moet worden, omdat ik er anders niet bij kan zijn, als dat zou betekenen dat een ander er niet bij kan zijn - zou niet echt eerlijk zijn...

Vind inderdaad dat je een bescheiden buikje hebt hoor Meezie hihi, maar voor jezelf is het denk ik al snel een mega buik, of niet? Tenminste, ik riep ook al paar weken geleden - "Kijk nou wat een pens ik krijg!!!" en dan keken anderen nog verdwaasd. Nu beginnen ze het te beamen, haha, dus of dat al goed is?

Verder werden bij mij de haartjes onder mijn navel ineens een stuk donkerder - ik vond het geen gezicht en heb ze er met een pincet uitgetrokken hihi, vind het wat anders dan donshaartjes of n verkleuring van de huis - vond het bijna schaamhaar lijken!

En m'n tepels zijn ook wel wat groter. Ze jeuken nog steeds regelmatig, maar gelukkig helpt dat zalfje wel wat ik van de vk heb gekregen...

Gisteren trouwens bij m'n zussen zitten speculeren over wat het nou gaat worden. Hihi, de meningen zijn echt ontzettend verdeeld!!! Schijnt dat er een test op de markt is, die dmv de hormonen in je urine kan vertellen of je een jongen of een meisje krijgt. Toen ik dat hoorde werd ik even heel erg nieuwsgierig en moest ik me bedwingen om niet naar de winkel te rennen, want eigenlijk geloof ik er helemaal niet in dat dat op deze manier kan. De test heet "intelligender" ofzoiets...

En bij m'n zussen kwam de voorspelling dmv de chinese kalender ook bij hun beide kids uit. Wat denk je - moet je invullen hoe oud je was in de maand van de conceptie. Nou, die maand was ik dus jarig op de 21e, dus moet ik dan 28 of 29 invullen? Als ik 28 was, krijgen we een meisje, als ik 29 was, krijgen we een jongen... Dus sja, komen we ook neit verder mee...

En nog gekeken bij andere zaken, zoals misselijkheid, vorm vd buik, symptomen, etc etc, en ja hoor, ook daar heb ik van beide lijstjes evenveel dingen (bijv trek in chocola en zoute chips, geen misselijkheid, maar wel hoofdpijn gehad, etc etc)... Dussss, ik ben heeeeel benieuwd wat er voor een rare mix in mijn buik zit - een jongen zonder piemeltje of een meisje zonder vagina ofzo??? Een of andere rare mix van beide geslachten??? Oh meiden, ik ben zoooo nieuwsgierig!!! Sja, geduld wat betreft zaken die mezelf aan gaan, ben ik niet de geduldigste...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden