Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee liefje :) hier is het ook vrij rustig hoor :) nog geen date geprikt, mss moeten we dat nu toch maar eens doen....of willen we allemaal een week van tevoren een date hebben? hahaha...

eef...geloof dat het idd bij de eerste wat later kan zijn, niet omdat het later is, maar omdat je het later herkent :) dus wie weet heb je het al gevoeld, maar gewoon nog niet herkent :) overigens voel ik het ook niet elke dag hoor helaas :(

fren...als de placenta voor ligt zal het idd zoiezo langer duren voordat je het voelt idd, das dan wel weer jammer. geen flauw idee waar mijn placenta ligt. ik voel het later dan met die andere twee, dus mss ligt mijn placenta (ahum...niet de mijnemijne natuurlijk, van frummel) ook net een beetje rot en dat ik het daarom anders voel of zo, kweet niet :)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lijkt mij gezellig om met jullie mee te gaan, als jullie dat natuurlijk goed/leuk vinden.

Hoe is het verder met jullie? Jullie zijn al een stukje verder en volg jullie dagelijks, erg leuk om jullie verhalen te lezen :):)

Geplaatst

Melis kom maar gezellig mee hoor!!! Maar inderdaad eerst een datum prikken. Voor mij komen wel drukke weken aan en dan ga ik alweer bijna op vakantie dus hoop dat ik er iets tussen kan plannen.

Hier heb ik de kleine wel al gevoeld, voor mij ook de eerste maar ik weet bijna zeker dat het het kindje was. Maar ook niet dagelijks af en toe voelt het alsof er iemand met een vinger in je prikt, alleen dan vanuit de binnenkant en niet zo hard en gisteravond had ik inderdaad ook vlinders, ik moet zeggen dat dat het voor mij nu wel veel echter maakt. Ik krijg helemaal kriebeltjes in mijn hart als ik het weer voel.

Geplaatst

hey meiden,

leuk om te lezen dat iedereen met de voorbereidingen bezig is. Kamertjes gereed maken, financien uitzoeken, er komt een hoop bij kijken! Maar wel leuk.

Ik zit helaas nog altijd in de ziektewet. Snel misselijk, enorm moe en vaak duizelig. En sinds een week ook veel last van mn buik. Volgens de arts hoort het er allemaal bij. Een tweeling vraagt gewoon veel van je / me. Gelukkig kan ik af en toe thuis werken. Uurtje wat doen, uurtje liggen! Voel ik me iig niet zo schuldig naar het werk toe!

Ik ga dus ook even passen voor een date. Ben nu al blij als ik het haal om 5 min naar de supermarkt te lopen. Maar veel plezier natuurlijk!

Geplaatst

wie weet houd het nog op tijd op die misselijkheid :) ik zit zelf ook in de zw..eerste instantie om de misselijkheid, maar die gaat nu wel iets beter...nu meer om mijn bekken...de 30ste moet ik naar het uwv...ben benieuwd of ze het accepteren of dat ik toch een paar maanden de ww in moet, waarbij niemand mij aanneemt, ten eerste omdat ik zwanger ben en ten tweede ik bijna niets kan vanwege de bekken..we will see...ik ga morgen de agenda erbij pakken en dan ga ik wel een datum prikken en dan hoor ik het vanzelf wel weer, hihi :) zondag wilde geloof ik iedereen en zoiezo na 4 september, maar we wilden gewoon ergens lunchen...is zondag dan wel weer zo'n goed idee? nou ja....ik gooi morgen wel wat ballen op :)

Geplaatst

hey meiden.

we hebben een gezellig weekend achter de rug!!!

heerlijk genoten van elkaar.

vandaag moest mijn man na 4 weken vakantie weer werken en loop een beetje met mijn ziel onder de arm, vind er niks aan, was zo gezellig en ontspannen zo me ons 3tjes lekker vrij en geen verplichtingen.

gelukkig heeft mijn zoontje nog 2 weken vakantie, ik nog 1 weekje.

tis hier schitterend weer dus daar genieten we maar weer van.

ik voel de kleine nog niet, bij de oudste rond 12/13/14 weken maar nu ligt de plancenta aan de voorkant dus duurt het wwat langer, hoewel ik soms wel denk dat ik het verneem.

als je eerder zwanger bent geweest herken je het ook eerder denk ik.

ik weet niet of ik mee ga, woon in de prov groningen en op zondag sowieso niet.

zit met mijn man zijn storingsdiensten en sowieso al wat weekenden volgepland.

maar daarom kunnen jullie wel gezellig wat plannen maken.

ik ben ook niet zo meeterig:)

voelt bandenpijn ook een beetje menstruatieachtig?

heb wel veel last van de rug:(

groetjes marjan

Geplaatst

hey allemaal.. dat is weer ff geleden dat ik hier was... Nouja ik las wel mee... Maar had de puf niet om te reageren.. Ik zie iig dat het met iedereen wel goed gaat. Op hier en daar wat moeilijkheden na. En idereen is weer een beetje terug van vakantie!

Vandaag iig met spoed naar de gyn gegaan omdat ik vocht verloor en gister krom lag van de krampen...

Gelukkig is alles goed! Het beebje had de hik en stuiterde rond in meer dan voldoende vruchtwater! En die krampen waren waarschijnlijk mijn darmen.. Wel een opluchting hoor.. Ik was echt wel bang dat ik een lekkage had daarbinnen....

Zo nu weer ff geslapen. Had gister geen oog dicht gedaan en ik ga ff eten maken en daarna relaxen op de bank.

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Ben dr ook hoor. Ik ga juist nog op vakantie. Deze week staat in teken van baby-voorbereidingen: ga naar 2 kinderdagverblijven om te kijken, ben er bijna uit qua kamertje en wagen (joolz Day in spijkerstof) en hopelijk vrijdag de echo waarbij we horen of het een jongen of een meisje wordt... Ligt aan de baas van m'n vriend, of hij even een uurtje weg mag. Hoop hè wel! Anders is hè nog 3 weken wachten voordat we weer tijd hebben. Verder deze week gewoon een beetje hangen en lekke dingen doen, waaronder dagje golf en een dagje naar de dierentuin met m'n neefje van 2. Leuk! En dan zondag héél vroeg naar schiphol (3uur 's na hts daar!) gelukkig wonen we pracisch naast het vliegveld!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ook weer terug van n lekker weekendje samen weg. Heeft ons goed gedaan, weer wat tijd voor elkaar :-0 :-)....

Sauna was ook geen probleem - merkte niets anders dan anders. Daardoor lekker genoten, maar tegelijkertijd ook gelijk weer wat angstig of alles dan nog wel leeft van binnen! Morgen hebben we gelukkig al weer n echo bij de vk, dus daar kijk ik erg naar uit. Ga dan gelijk ff vragen hoe mijn placenta ligt, want ben ook wel benieuwd wanneer ik de kleine evt zou kunnen gaan voelen! En ook gelijk vragen of jeukende tepels er zo bij horen en wat je er aan kan doen want man oh man, ik word soms helemaal gek van de jeuk, maar als ik er aan krab, ligt m'n tepel open omdat t zo'n gevoelige huid is, dus schiet niet op! Herkennen jullie dit?

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Ink, ik heb af en toe wel jeuk, maa niet zo erg als jij volgens mij.

Ha gister wel ineens een megasteek links onderin m'n buik die even aanhield, maar daarna weer wegtrok. Was wel even schrikken.

Ben overigens wel jaloers op alle echo's die jullie hebben. Ik heb de volgende officiële (das dan pas de derde echte dus) pas bij 20 weken! Da is dus nog 5,5 week wachten!!

Geplaatst

@ Fren - dat is dan idd nog lang wachten zeg! Ben jij niet overgestapt van het ZH naar een verloskundige of iets dan? Sorry - heb je vast al eens geschreven, maar weet ik ff niet meer... Want in t ZH had ik er in principe 1 bij 6wk en 1 bij 10 wk en toen bij de 1e keer verloskundige daar ook een echo. Had bij 7wk in t ZH nog exra echo gehad ivm dat het hartje nog niet klopte bij 6 wk, dus die was extra en die van morgen ook, omdat de VK aangaf dat het vast allemaal erg spannend voor ons was geweest en dat we dan vast bij de volgende afspraak nog wel een echo wilden - nou, ja dus!!! Dat aanbod sloeg ik niet af ;-)... Dus 3 standaard en 2 extra... Stiekem ook beetje nieuwsgierig of toevallig al wat zichtbaar is qua geslacht, maar weet dat het nog wel erg vroeg is... Zullen morgen wel de vervolgdate hebben voor de 20wk echo dan en de geslachtsbepaling - ben inmiddels al flink nieuwsgierig :-)...

Geplaatst

Ohh ja, ik zou ook wel willen weten wat het gaat worden.

Wij hebben met 15 weken en 3 dagen de volgende echo. Ben erg benieuwd of ze dan al wat kunnen zien.

2 namen bedenken is toch wat gemakkelijker dan 4!

@fren: van steken heb ik dagelijks diverse keren last. Ze schieten erin en na een paar minuten zijn ze weer verdwenen. Volgens de gyneacoloog zijn dat de banden die snel oprekken!

Geplaatst

Ink, wij zijn van het radboud in Nijmegen overgestapt naar een ziekenhuis hier in Amsterdam. En omdat ik in het zh moet bevallen en bloedverdunners moet blijven spuiten, blijf ik bij de gyn. Geen gezellige echo's bij de vlos dus helaas...

Geplaatst

* breek even in *

Fren, ik blijf ook onder controle in het ziekenhuis. Heb alleen vanaf 12 weken de ene keer de klinische verloskundige ( op de afdeling) en de andere keer bij de gyn.

Hebben ze dat daar niet?

Ik heb nl. wel vaker controle, zou het toch eens navragen.

* breek weer uit *

Geplaatst

Jose, alles gaat verder goed, dus waarschijnlijk geen noodzaak voor meer controle, had nu ook leerling verloskundige. Hoef pas weer over 4 weken terug te komen, en dan na twee weken weer voor de 20 w echo.

Geplaatst

hoi dames....fijn dat er weer dames terug zijn EN dat ze het erg naar hun zin hadden gehad..en fren...volgens mij ben je de enige nog die weggaat he :) hier nog anderhalve week voor de geslachtsbepalings echo...ben heel benieuwd...we komen nu in de aankomende weken er wel achter wat iedereen in de buik heeft zitten qua geslacht :) leuk om te zien of iedereen gelijk heeft of niet. ik twijfel ineens van een jongen naar een meid, dus ik weet het eeeeeech niet meer, hahaha....dus voor mij zal het echt een verassing zijn :)

jeukende tepels...niet zo heel erg veel last van, wel van prikkende tepels...net alsof ik al bv aan het geven ben (heb van de eerste 2 ook 3 maanden bv gegeven, dus weet gelukkig wel hoe het voelt hihi) dus das wel irri, maar echt jeuken doet het niet...meer pijnlijk, al heb ik gelukkig niet zulke gevoelige tepels als jij ink...zou wel later in de zwangerschap beginnen met je borsten en tepels een beetje beginnen voor te bereiden op bv dan (vraag me maar niet hoe...hihi...)

gisteren ontzettende last van rug en bekken gehad en overigens de hele nacht amper geslapen van de pijn :( hoop niet dat dat doorzet...anders ben ik er mooi klaar mee en bekkenband durf ik ook nog niet te doen, wil niet dat de bekken lui worden :( en idd...veel bandenpijn (de stekende pijn onderin de buik) en ooooh urine verlies, das echt heeeeeel erg...als ik nies dan hoor, niet als ik gewoon loop, maar als ik nies dan mag ik meteen naar boven de boel verschonen...echt schaamte, gelukkig ws ik tot nu toe alleen, maar manoman...vind er niets aan :(

uhm...ben ik wat vergeten...oh ja...was hier nou iemand naar het ziekenhuis vanwege rommelende darmen enzo?? of was het nou maart topic? ohohoh...kweet het niet meer...kom ik zo op terug, ga eerst alweer even terug lezen (zwangerschapsdementie, nog zo'n kwaal *zucht* ik leg allerlei rare dingen in de koelkast ook....)

Geplaatst

ah, zie je wel...nofje was het.....wat vervelend meid....gelukkig is het allemaal in orde, maar kan me voorstellen dat je schrok. maar wat was het vocht dan? gewoon urineeverlies of zo? ( heb je net zoals ik lekkage dus?) apart dat de darmen zo'n pijn doen he.....heb het zelf ook wel hoor, ik ben dan echt aan het puffen op de wc...en idd...bijna huilen *rotverstoppingen* wel grappig dat beebs de hik heeft he :) ik weet van mijn dochter dat ie echt heel veel de hik had, minimaal 2x per dag...wat erg irri kan aanvoelen overigens als de beeb wat groter is...want dan voel je echt de hik, maar dan aan beweging in je buik....overigens mss leuk om te weten dat ze na de bevalling het eerste half jaar nog zoveel de hik had en de bewegingen die ze daarbij maakte was precies zoals in de buik...dat herken je dan gewoon, dus das grappig :) en voelde je het niet dat het de hik had nog?

anyway, blij voor je dat alles in orde was :)

Geplaatst

Hey meiden,

We zijn weer terug van de VK. Kleine lag helemaal in elkaar gedoken en was toen 7,5 cm. Daarna rekte hij zich heerlijk uit en was hij ineens 9,5 cm :-)! Dus mooi op schema vertelden ze. Zagen ook het hartje, niertje, hersentjes etc en ik ben daardoor weer helemaal gerustgesteld en in love...

Bloed was vorige keer geprikt en is helemaal in orde en m'n bloeddruk was nu 150-70. Was goed zei ze, alhoewel de bovendruk wel wat aan de hoge kant was, maar de onderdruk was prima, dus hoefde me geen zorgen te maken. Heb zalf gekregen voor m'n tepels en merk dat het nu al werkt, dus dat is erg fijn!

Zal dadlijk t lijstje ook ff bijwerken - heb 2 nieuwe afspraken gepland staan - over 4 weken gewone controle en dan 2 weken daarna de 20 weken echo :-)...

Benbri - haha, rare dingen in de koelkast leggen heb ik gelukkig nog geen last van. Wel van t weekend m'n 1e hormoonuitbarsting gehad - kon mezelf niet bedwingen qua boosheid en tranen en wist dat ik onredelijk was naar m'n ventje toe, maar kon het echt niet relativeren op dat moment - erg stom om mee te maken: het wel weten, maar niet kunnen veranderen!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

whahahahaha....mijn manlief zegt altijd...oh, komt hormoontje weer naar boven? ik verander in de excorsist zegt ie, hahahaha...ga nog niet net niet met mijn hoofd draaien...maar als hij dat zegt dan moet ik alweer lachen, haha. maar merk idd ook wel dat ik af en toe onredelijk kwaad kan wezen om dingen waar ik normaal mijn schouders bij ophaal...errug irri :)

Geplaatst

Denk dat het bij ons toch wachten wordt tot na de vakantie voordat we weten of gup een jongetje of een meisje is. Nu zit hè ecobureau helemaal vol vrijdag. Worden gebeld als er iemand afbeld, maar dat zal wel niet. Nou ja, met 18 weken is het ook zekerder denk ik dan maar dan met 15 weken.

Net bij kinderdagverblijf geweest, helemaal super, ik hoop echt dat we daar plek krijgen, maar dat zag er wel oed uit geloof ik. Morgen naar nog een die hier aan hè eind vd straat zit, maar die moe wel heel oed zijn, wil dat voordeel opwegen tegen de crèche van vanmorgen (grote ruimtes, heel grote buitenspeelplaats, dagelijks verse levering van brood, groente en fruit, aparte ingangen voor iedere groep).

Wilde zo de stad even ingaan, maar het is hier echt HERFST. Het plenst!!

Geplaatst

ja hier hetzelfde probleem, zit nu al 2 uur te dubben samen met de kiddies of we naar almere stad gaan, maar het blijft maar regenen :(

maar dani heeft schoolspullen nodig (hij gaat naar de 1e klas :)) en ik zag allemaal leuke goedkope dingen bij v en d en ik wil eigenlijk even naar de babywinkel gaan in almere buiten, al heb ik nog geen flauw idee waar die zit, hahahaha....en ander bijkomend probleem is dan weer dat mijn portemeniks niet zo heel veel toelaat en ik bang ben dat ik teveel geld ga uitgeven...*zucht* wat een ellende weer, hahaha....maar denk dat ik toch ga, want het thuiszitten ben ik een beetje zat....dan maar een beetje regen...dan krijg ik het volgende probleem alleen...ga ik een jas aan doen of niet, want het zou nat maar heel warm worden *zucht*

Geplaatst

hey meiden.

hier in het hoge noorden ( groningen) is het nog droog, heb de was een half uur terug opgehangen dus dat zal wel droog zijn vordat het gedonder hier begint.

alles goed hier, ja die rotverstoppingen, erg last van als ik naar de wc moet, idd tot bijna huilen aan toe wat een kramp zeg, ben dan echt bang dat er wat met de kleine is, wat wil je naar 4 miskramen, die kramp bah!

boze uitbarstingen heb ik niet echt gehad deze zwangerschap tot nu toe, bij de 4 zwangerschappen die misgingen juist heel erg.

hou me nu ook vaak in dan hoor. niet dat ik altijd een viswijf ben hoor:D

maar behoorlijk boos kan ik wel worden.

mijn zoontje wilde gister echt niet slapen, lag er om half 9 in, geen rare dag met drukke dingen ofzo, heerlijk gespeeld zelfs met lego boven.

maar om 23.00 uur riep hij nog, pfff toen werd ik wel even boos. even geknuffeld daarna want slapen als mama boos is is ook net fijn.

hij krijgt ook een soort slaappilletje want de medicatie die hij krijgt voor zijn adhd zorgen ervoor dat ie slecht in slaap valt.

heb elke nacht last van soort menstruatiegevoel in mijn buik, ook geen pretje, wat het kan zijn weet ik nie, voel me verder heel goed.

als ik opsta en wat ga doen is het wel over.

hebben jullie ook trek in bepaalde dingen? of juist niet meer?

bij mij valt het wel mee, geen rare gekke dingen en dingen die ik juist laat staan.

groetjes marjan

Geplaatst

oh, lekker...hahaha...soms zou ik ook wel een flinke dosis melatonine naar binnen willen werken, mits het zou helpen, maar ben meer gebaad bij een doorslapertje of zo....het inslapen hier geen probleem, het doorslapen is het meer bij mij *grom*....nou, hier is het blijvend aan het spoken lijkt wel...onweer erbij gekomen...kinderen willen de deur niet eens uit, terwijl ze normaal mijn kop gek zeuren...dus weet het nu echt niet meer, denk dat ik dus gewoon maar thuis blijf en een beetje series ga kijken op de laptop of zo :(

Geplaatst

Goedemorgen,

Beetje de dag nog leuk doorgekomen gisteren Benbri? Thuis gebleven of toch nog weg geweest? Hier klaarde t 's middags helemaal op en werd t zelfs echt nog warm! Ik zou t lijstje nog ff bijwerken met m'n 2 afspraken:

Uitgerekend:

Benbri
: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie
: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar.

Jea
nine
: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel
: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren
:
17 februari, 1e kindje, 32 jaar

Marjan77
: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar

Eerstvolgende afspraak:

Janis: 24 aug afspraak verloskundige

Eef: 25 aug 5e echo. Beslissing of ik over mag naar verloskundige

Benbri: 3 sept: geslachtsbepaling

Marjan: 6 sept: gyn + 5e echo

Bikkel: 7 sept: gynaecoloog

Meezie: 13 sept verloskundige

Bikkel: 14 sept: geslachtsbepaling

Meezie 16 sept 20 weken echo

Benbri: 20 sept: 20 weken echo

Ink: 20 sept: controle vk

Ink: 5 okt: 20 wkn echo

Bikkel: 10 okt: 21 wkn echo

Bikkel: 2 nov: gynaecoloog

Bikkel: 21 nov: gynaecoloog

Bikkel: 16 dec: echo en gyn

Janis - veel plezier vandaag bij de vk :-).

Eef - morgen heb jij n echo zie ik en hoor je of je naar de vk mag? Waar hing dat ook al weer van af?

Benbri - jij bijt de spits af met de geslachtsbepaling zie ik... Leuk leuk leuk leuk... Ik kan zelf bijna niet wachten!!!

We hebben hier van t weekend zitten brainstormen over t geboortekaartje en hebben n leuk idee - we hebben elkaar op reis in Egypte ontmoet en maken sindsdien jaarlijks 2 verre reizen (1 korte en 1 lange als t lukt). We hebben met ons trouwen 2 ringen laten tattoeren. Dus nu willen we als m'n buik flink gegroeid is een buikschildering laten maken van iets van een wereldbol ofzo, waar dan ook de naam van ons kindje op geschilderd wordt en dat m'n buik dan door onze handen wordt ondersteund, zodat je de ringen ook kan zien. En daar dan op een of andere manier n kaartje van laten maken... Haha, moet nog wat verder uitgewerkt worden, maar de basis is er :-)...

Fijne dag allemaal weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden