Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he wat rustig hier....

ik val soms ook slecht in slaap en slaap ook heel lichtjes, word zelfs wakker als ik me omdraai, dus zie elk uur wel voorbij komen op de wekker.

als ik om half 9 s' avonds op de bank ga liggen ben ik ook altijd zo vertrokken hoor.

verder geen nieuws, alles loopt op rolletjes, de kleine beweegd goed, heb geen klachten nou ja soms een beetje last van mijn onderrug maar dan even kalm aan doen.

maagzuur geen last meer van gelukkig.

morgen alweer 22 week!! wat gaat het retehard zeg!!

volgende week hebben de kindertjes herfstvakantie dus even lekker rustig aan, heb maandag lekker vrijgenomen. de rest van de week sowieso al vrij dus dan alleen vrijdagmorgen maar even werken.

heb dinsdag even gewinkeld en alvast een winterjasje gekocht voor de kleine man, ja tegen de tijd dat ie geboren word zijn ze er vast niet meer.

groetjes marjan

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, niemand heeft iets te melden......

Hier vandaag met mijn moeder de kinderkamer behangen. Gezellig! Hopelijk wordt het zoals ik in gedachten heb....

Geplaatst

Leuk eef, wij hebben ook super leuk behang gevonden en nu hopen we alleen dat het niet te druk wordt. Vandaag gaan we het bestellen. Hier zijn we druk bezig met het schilderen van de commode, het bedje en de kozijnen. Super leuk om te doen, maar ik zou willen dat ik wat meer tijd had en het allemaal sneller zou gaan.

Ik ben wel reuze benieuwd naar alle kamertjes, misschien ook leuk om daar wat foto's van op te zetten als ze klaar zijn.

Wij moeten ook gauw een matrasje kopen, maar ik denk niet dat we zon hele speciale nemen, zeker ook omdatze van de vk hadden gezegd dat je kindje dan veel meer moeite zou hebben met zich warm houden, doordat het zo ademd.

Geplaatst

Hier alles rustig, weinig te melden!! Zal dit weekend foto's maken van het kamertje en van mn buik!!

Wij wilden eerst de aerosleepmatras maar mijn kraamburo raadt dat echt af, vooral als je met kruiken moet werken, ze zei dan halen we het eruit!! Dus hier een matrasje van de ikea!! Dus zou even informeren bij de kraamburo voordat je 160 euro uitgeeft!

Geplaatst

Wij hadden ook al bij de ikea gekeken en ik denk dat we dan voor die ene van 40 euro gaan, want die van 100 is latex en dat raden ze ook weer af.

Soms wordt ik wel eens een beetje gek van al die adviesen, ik weet wel dat alles getest is en dat het een weer iets beter is als het andere, maar aan de andere kant zijn wij toch ook allemaal groot gewrden zonder dat al die dingen getest waren.

Marjan is trouwens wel een goede van die winterjas, ik zal eens even gaan kijken in de winkels of ik een beetje een leuke kan vinden.

Geplaatst

wij hebben ook het matrasje van de ikea die van 40 euro meen ik.

en wij gaan maar 2 banen behang doen, alleen achter de commode, de rest word bijna wit.

dan word het ook niet zo druk.

tip vandaag bij de praxis latex die van hun eigen merk 2 halen 1 betalen en 15 % korting behang, toevallig hadden we daar laatst 1 gezien maar toen wisten we nog niet heel zeker dat het een jochie word dus toen laten liggen, nu 15% korting erop, ja niet veel maar toch:)

leuk idee foto's als het kamertje af is, dat duurt hier nog wel even:)

zo naar een verjaardag dus ga weer sluiten.

fijn weekend!

Geplaatst

Wij gaan 2 muren behangen, 1 muur zit helemaal achter de kast en de 4e heef een enorm raam, dus daar schilderen we omheen. Vloer is gelukkig goed, alleen wel plafond en kozijn schilderen. Hebben nog wel ff werk dus.

Ik was een week in hè buitenland, helemaal stuk nu.

Heb al een winterjas gekocht, liep er toevallig tegenaan, leuke houtje touwtje, die ook na de zwangerschap ok is.

Geplaatst

Wij hebben ook de matras van 40 euro, zonder pocketvering want dat hebben de kids niet nodig!

Winterjasje heb ik nog niet naar gekeken, inderdaad geen gek idee, iemand tips voor een stoere jongensjas en welke maat nemen jullie?

Geplaatst

Dus toch ook een boel mensen een matrasje van de ikea, fijne winkel is dat toch he =)

En inderdaad wat voor maat moet je kopen voor de winterjas. Ik neem aan dat ze die toch zeker wel aan hebben tot eind april dus dan is mijn kleine al bijna 3 maanden, dus dan kan ik bijna beter 68 kopen denk ik bijna. Alleen zal de kleine er dan bijna in verzuipen als ze net geboren is.

Hier helemaal gaar gedraaid, vandaag weer veel teveel gedaan, boodschappen(op de fiets, lekker handig want heb wel een auto voor de deur) daarna wassen en in de kamer van de kleine poetsen en verven. Kort om al de hele dag op de been en even vergeten dat ik voor vanavond ook nog energie over moest houden, moet namelijk nog een paar uur helpen in het restaurant.

Sto. Stom stom moet toch echt beter mijn enerie gaan verdelen, want helaas is die voorraad niet meer onuitputtelijk zoals eerst.

Net even flink zitten janken en een half uurtje gezeten en nou weer even glimlach plakken en aan de bak, zucht. Vanavond toch maar optijd naar bed en morgen een rustige ochtend inplannen.

Geplaatst

Haha, ik heb een jas voor mezelf gekocht. Voor de kleine zie ik later wel. Vestje, wikkeldoek en onder de dekens in de wagen zal wel afdoende zijn denk ik. En anders is t snel genoeg gekocht. Heb verder überhaupt nog niet veel kleertjes gekocht.

Geplaatst

Ons jongetje werd rond dezelfde tijd geboren en we hebben het goed gered met vestjes en dekentjes. Zo'n winterjas is vaak te dik voor zo'n nog heel klein baby'tje. Nu hebben we dus ook alleen nog maar een dikke zak met muts eraan gekocht voor allebei.

Geplaatst

ik heb een skipakje gekocht (schijnt een superkoude winter te worden) van maatje 56 en een winterjasje maat 62, winterjasjes in de kleine maatjes zijn vaak niet zo heel warm omdat je negen van de 10x toch idd met dekens enzo werkt, maar ik wil graag de wrapper hebben :)

verder heel druk geweest afgelopen week, mezelf een beetje voorbij gerend dus ik ben gewoon even helemaal gaar en ik merk dat ik echt superlast van mijn hormonen heb, kan weinig hebben, kan nergens tegen, huil overal om of ik word overal boos om...ben een beetje mezelf aan het kwijt raken en vind mezelf een grote zeur aan het worden, BAH!

schrijf van de week wel weer eventjes, ben nu te moe (verjaardag manlief gehad, die was donderdag jarig:))

dikke knuffel voor mijn steeds dikkerwordende (gelukkig maar) meiden

(kreeg overigens van mijn vader te horen dat ik nooit zo'n buik voor 5 maanden kon hebben, ik vrat teveel en mams zei van de week dat ik een dikke kont kreeg...ben bijna niets aangekomen *zucht* same old shit...weeg nu 73 kilo en dat weeg ik nu ongeveer al ruim 2 maanden, dus hoezo ik word dikker....ja, mijn buik...duuuuuh..mijn kind groeit...) nou ja...weer klaagklaag...moet daar echt eens mee ophouden! blehg...

weltrusten meiden :)

Geplaatst

Benbri, vervelend dat je elke keer te horen krijgt dat je veel te dik zou zijn voor het aantal maanden dat je zwanger bent. Lijkt me zo frustrerend om te horen! Kan wel zeggen dat je er niet te veel van aan moet trekken, maar onbewust doe je dit toch, je wil graag horen dat je er mooi uitziet!! Probeer er lekker van te genieten, en weet dat je heerlijk mooi zwanger bent!! ( Trouwens, ik weeg al 82 kg, dus met 73 kg valt het nog best wel mee :) ).

Best lastig om nu al kleertjes te kopen voor wanneer ze geboren zijn. Weet nog niet zo goed of ik jasjes ga kopen... Moeilijk moeilijk moeilijk...

Wij hebben matrasjes bij Prenatal gekocht van €100, en in de week dat ze 20% korting hadden, scheelde dus weer €20 per matras..

Wij hebben de babykamer bijna klaar, moet alleen nog een tapijtje in. Die komt deze of volgende week. 28 oktober worden de meubeltjes bezorgd, ben zo benieuwd hoe het staat!! Wij hebben 1 muur grijs gedaan en de rest wit. Denk dat we het verder aankleden met rode accessoires.

Ben weinig hier geweest, heb een drukke week gehad. 2 verjaardagen, waarvan 1 van manlief en ook nog een bruiloft gehad vrijdag. Gister hele dag aan het bijtanken geweest, ben nu weer fris en fruitig. Gister nog wel 2 proefgeboorte kaartjes gemaakt, ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zien... Er zijn wat dat betreft niet heel veel tweelingkaartjes.

Zal komende week wat actiever zijn!! Fijne zondag.

Liefs

Geplaatst

weet het niet bikkel...ik koop zoiezo wel de wrapper, vind hem superhandig :) maar wat fren zegt...je moet je baby ook niet hermetisch afsluiten voor de kou (gaat toch niet)....ik denk dat ieder het voor zich moet weten, maar een jasje zou ik altijd wel in huis halen, just to be safe...eigenlijk moet je je baby altijd aankleden zoals je jezelf aankleed...

Geplaatst

wat ik heb gekocht voor de kleine is niet echt een jasje maar meer een dikker vestje, jasjes hebben ze niet echt in 50/56 en een dekentje en een lekker vestje is vaak al wel voldoende, heb wel een mutje die de kleine op kan.

tis vakantie nu hier, dus mijn zoontje is ook lekker vrij.

morgen een vossejacht voor de kinderen uit het dorp, en ik ben gister gevraagd of ik ook vos wilde zijn, moet ik ook verkleed.

thema is halloween maar daar doen we hier helemaal niet aan en verkleedkleren heb ik niet en of ik nog wat pas als ik een gewoon jurkje aandoe ofzo:)....geen idee.

fijne dag meiden

Geplaatst

Hi meiden,

Zie dat iedereen bezig is met wel of geen jasjes. Ik heb bij de vorige vooral gewerkt met inwikkeldekentjes en met een skipakje. Dat vond ik ideaal. Makkelijk aan en uit te trekken en hij sliep er heerlijk in. (Ook binnen trouwens met het klepje open vond hij dat heerlijk). Mijn kleinste jasjes (maat 50,56 en 62 heb ik eigenlijk niet gebruikt) je ziet ze veel op marktplaats en zijn nog supermooi. Niet zo gek, want ze passen eigenlijk niet over dat al wat dikkere truitje wat je de kleine hebt aangegeven. Heb zelf al heel snel de 68 gepakt, verzoop hij in qua armen, maar was lekker makkelijk aan en uit trekken, armen kwamen over zijn handjes (heel fijn als hij die niet onder de deken wil houden). Al met al zou ik dus een wat groter jasje kopen wat soepel aan en uit kan. Kan die kleine lang mee doen dus mag ook wel echt een mooi jasje zijn. Toch was het skipakje (met voetjes en wantjes) mijn absolute favoriet in de sneeuw van afgelopen jaar. Is hij zelfs mee op wintersport geweest in de draagzak (ook daar heel fijn dat hij dan lekkere warme beentjes had.)- niet skieen hoor! Alleen wandelen daar ;-))

Liefs

Cjee

Geplaatst

Ook hier was de 20weken echo helemaal goed.

En we krijgen een jongen en een meisje! Super leuk!

Van het weekend ook de complete kinderkamer aangeschaft.

Over drie weken wordt alles geleverd. Dus ben benieuwd.

Hoe'st verder met alle kwaaltjes hier? Vorige week schreef ik dat ik zo'n buikpijn had.

Vorige week in het ziekenhuis toch maar wat testjes laten doen. Blijk een blaasontsteking te hebben.

Blijkbaar voelt dat tijdens een zwangerschap heel anders aan...

Geplaatst

Fren en jrn, wat goed die goede 20-weken echo's!! Lekker van genieten hoor!

En jrn, een zoon en een dochter dus.... helemaal top!

Ik zie een hele discussie over jasjes enzo.... Ik heb dus wel zo'n jasje gekocht in maat 62. Geen idee of je het gebruikt dus eerlijk gezegd....

Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Vandaag de babykamer afgemaakt met behangen. Morgen worden het bedje enzo geleverd. Dus manlief van het weekend eens lief aankijken of hij de boel in elkaar wil zetten.

En dan moet er nog een muursticker op de muur en leuk aankleden enzo. Als alles er een beetje uitziet, zal ik wel een fotootje maken.

Ben ook wel erg benieuwd hoe jullie kamertjes allemaal worden hoor. Dus ook jullie moeten tegen die tijd wel even een fotootje plaatsen hoor!!!

Nu nog even op de bank neerploffen. Want vanavond weer naar zwangerfit. Even sportief doen.

Geplaatst

jeetje, wat leuk een jongen en een meid :) fijn dat alles goed gaat met iedereen op dr normale kwaaltjes na :) ik ben drukdrukdruk met de site en die is nu online alleen nog lang niet af

www. brimee-kinderkleding.nl , nemen jullie eens een kijkje? en vertel me dan wat je vind, verbeteringen, collectie, etc..etc.. :) kan jullie hulp goed gebruiken :)

overigens nog lang niet af en ben er zo superdruk mee *zucht*

verder alles oke hier hoor :)

dikke knuffel voor de meiden

Geplaatst

Jrn, van harte, toch een heel fijn gevoel he, dat alles goed is. Ook als je je geen zorgen maakt is het toch een spannend moment. En wat leuk, een jongen en een meisje!!Hoe voelt een blaasontsteking tijdens de zwangerschap? Ik heb uberhaupt nog nooit een blaasontsteking gehad, dus weet helemaal niet hoe het nu zou moeten voelen. Ik heb wel telkens het gevoel enorm te moeten plassen en plas dan maar een paar druppels...Bij ons staat het kamertje even stil... we moeten nodig aan de slag maar geen tijd. Komende zaterdag wel alles bestellen, is dat in ieder geval geregeld. En volgende week waarschijnlijk naar het gemeentehuis om te erkennen. Ach, we hebben nog een maand of 2-3, als met kerst alle grote dingen maar rond zijn...Oja, de 20w echo was dus helemaal goed, ze zat nu keurig op alle groene gemiddelde lijntjes, niks geen groot hoofd dus. Ben ik stiekum wel een beetje opgelucht over, leek me geen prethje, groot hoofd + bevalling...Moet wel met 30 weken terug, want de placenta ligt nog steeds te laag en zou de uitgang af kunnen sluiten.

Geplaatst

Fren fijn dat de 20 weken echo goed was!!

en jrn gaaf een jongen en een meisje!!!! gefeliciteerd!

ik verwacht dat mijn kindje niet zo groot zal zijn net als de oudste dus heb een jasje in 50/56 gekocht, niet zo heel dik hoor en helemaal niet duur, 8 euro ofzo dus als ie het niet lang draagt is het niet zo erg:) en een dik vestje in 62 en heb ook nog wel wat liggen.

dekentje is ook gewillig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden